تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

  • شرایط تحصیل در استرالیا با مدرک فوق لیسانس

اگر فکر تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا به ذهنتان افتاده اما در دوراهی بروم و نروم قرار گرفته‌اید، این صفحه را تا انتها مطالعه کنید. خوشبختانه شما وارد یکی از بهترین صفحات فارسی‌زبان تحصیل ارشد در استرالیا شده‌اید. پس کمی حوصله به خرج بدهید و تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا بسیار محبوب هستند. بیشتر دانشجوهای ایرانی اغلب به‌قصد تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس، راهی استرالیا می‌شوند.

حالا چرا و چه دلایلی پشت این انتخاب وجود دارد، موضوعی است که قصد داریم در ادامه یک‌به‌یک بررسی کنیم.

انواع دوره‌های کارشناسی ارشد در استرالیا

دوره‌های فوق‌لیسانس در استرالیا را می‌توانیم به دو گروه، پژوهش محور و آموزش محور تقسیم کنیم. حالا تفاوت این دو دوره در چه چیزی است، مبحثی است که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

  • دوره کارشناسی ارشد پژوهش محور یا تحقیقاتی (Master by Research)

هدف این دوره، بیشتر انجام امور تحقیقاتی است.  دوره ریسرچ محور با نام‌های دیگر ازجمله Research Based  یا Master of Philosophy (MPhill)  نیز شناخته می‌شود.

این دوره برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند، مناسب است. در دوره پژوهش محور، دانشجو ملزم است در طی یک سال / یک سال و نیم و حتی دو سال بر روی موضوعی خاص، تحقیق انجام دهد. در این دوره، برخلاف دکترا احتیاجی به تز خاص در پایان‌نامه نیست.

دوره تحقیقاتی بیشتر جهت آماده‌سازی دانشجو برای مقطع دکترا است. در پایان این دوره، باید یک پیشنهاد تحقیقاتی یا پروپوزال ارائه شود. البته گفتنی است که در بعضی از دانشگاه‌ها، پس از یک سال از دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی، دانشجو می‌تواند به دوره دکترا راه پیدا کند.

  • کارشناسی ارشد آموزش محور (Master by Course)

تمرکز دوره کارشناسی ارشد آموزش محور،  بیشتر بر روی به‌کارگیری دانش در محیط کاری حرفه‌ای است. دوره‌های آموزش محور در مقایسه با دوره‌های تحقیقاتی ارشد به نسبت راحت‌تر هستند. هدف از این دوره‌ها، آماده‌سازی دانشجو برای ورود به بازار کار است.

در این دوره، حضور در کلاس درس و انجام تکالیف و پروژه‌های درسی اجباری است. برای بسیاری از دروس، آزمون پایان‌ترم در نظر گرفته‌شده است. دانشجو برای ورود به ترم بعد باید در آزمون پایان‌ترم، نمره قابل‌قبول کسب کند. در برخی از رشته‌ها، ارائه پروژه عملی الزامی است.

در جدول زیر تفاوت عمده این دو دوره به اختصار شدح داده شده است.

دوره فوق لیسانس پژوهش محور دوره فوق لیسانس آموزش محور
دوره Master by Research توسط افرادی انتخاب می‌شود که قصد دارند بعد از ارشد، تحصیلات خود را ادامه دهند.  

دوره Master by  Course توسط افرادی انتخاب می‌شود که قصد ادامه تحصیلات تا مقطع دکترا را ندارند.

 

با توجه به این‌که  این دوره‌ها عموماً با فاند  و کمک هزینه تحصیلی همراه هستد، برای ورود به این دوره داشتن رزومه آکادمیک قوی و تحقیقاتی الزامی است. امکان دریافت فاند و کمک هزینه تحصیلی در این دوره خیلی کم است. بنابراین، داشتن رزومه تحصیلی خیلی قوی، الزامی نیست اما می‌تواند در دریافت پذیرش مؤثر باشد.
پذیرش رقابتی و سخت است. پذیرش به نسبت راحت است.
بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند و بعد از دکترا به جای وارد شدن در بخش صنعت، مشغول کارهای تحقیقاتی و جذب محیط‌های  آکادمیک بشوند. این دوره‌ها، برای ورود به بازار کار مناسب هستند.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

استرالیا نسبت به سایر کشورهای دیگر ازنظر بالا بودن سطح سیستم آموزشی و کیفیت زندگی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.  شاید به همین دلیل است که تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به‌ویژه کارشناسی ارشد در کشور استرالیا، همواره  جزء اهداف و آرزوهای متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

با توجه به مزایای تحصیلی کشور استرالیا نسبت به سایر کشورها  در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توان بدون اغراق گفت که دانشگاه‌های این کشور همیشه از گزینه‌های پرطرفدار دانشجویان خارجی بوده و هستند.

در این قسمت می‌خواهیم به برخی از مزایای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه‌های استرالیا اشاره‌کنیم.

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا

دانشگاه‌های استرالیا  به علت دارا بودن  سطح علمی بالا و بهترین متدهای آموزشی، می‌توانند بهترین مقصد برای دانشجویان بین‌المللی باشند. مدارک اخذشده از دانشگاه‌های استرالیا در تمام کشورها قابل‌قبول هستند. دانشجویان فارغ‌التحصیل از استرالیا در هر جای دنیا، می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

  • تجربه زندگی در کشوری با استانداردهای رفاهی بالا

استرالیا جزء کشورهایی است که خدمات رفاهی و اجتماعی بی‌نظیری را به شهروندان خود ارائه می‌دهد. استرالیا در فهرست شاخص توسعه انسانی (HDI) توانسته جایگاه دوم  را از آن خود کند. همین موضوع جذابیت استرالیا را در مقایسه با کشورهای دیگر برای علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی بالابرده است.

  • تنوع دوره‌های تحصیلی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا بسیار متنوع هستند. شما می‌توانید در دوره‌های تحقیقاتی (Master by Research)، دوره‌های آموزش محور (Master by Course) و دوره‌های ارشد دوگانه (Dual Degree) با دو مدرک کارشناسی ارشد متفاوت) مشغول به تحصیل بشوید.

در دوره کارشناسی ارشد با فرمت دوگانه که معمولاً به مدت ۲ سال طول می‌کشد، دانشجویان با به‌پایان رساندن این مقطع تحصیلی، موفق به اخذ همزمان دو مدرک کارشناسی ارشد متفاوت از دانشگاه خود می‌شوند. این موضوع می‌تواند ازنظر فرصت‌های شغلی احتمالی در آینده نقش بسزایی را برای وی ایفا کند.

  • امکان دریافت اقامت پس از تحصیل

افرادی که با ویزای تحصیلی وارد استرالیا می‌شوند، پس از فارغ‌التحصیلی و در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام کنند.

  • امکان کار حین تحصیل

شما به‌عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد می‌توانید ضمن تحصیل در استرالیا به‌صورت پاره‌وقت و حداکثر ۴۰ ساعت در هر دو هفته کارکنید.

کار حین تحصیل، علاوه بر تأمین هزینه تحصیل و زندگی، باعث کسب تجربه هم  می‌شود.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که اغلب کاربران و علاقه‌مندان به تحصیل فوق‌لیسانس در استرالیا از ما می‌پرسند، شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا است.

در استرالیا دوره کارشناسی ارشد به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود. این دوره‌ها شامل: دوره‌های تحقیقاتی، دوره‌های تحصیلی آموزش محور و دوره‌های ارشد دوگانه هستند. دوره ارشد در استرالیا در بازه زمانی ۱ تا ۳ سال به دانشجویان ارائه می‌شوند.

دوره‌های فوق‌لیسانس در استرالیا به دلیل ارتباط با دوره دکترا از جذابیت بیشتری در میان دانشجویان برخوردار است. در طول این دوره‌ها، دانشجویان علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌توانند یک موضوع تحقیقاتی را انتخاب کرده و بر روی آن کار می‌کنند. نتایج حاصل از این تحقیق، درنهایت به‌عنوان پایان‌نامه آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در استرالیا

خب حالا که در مورد شرایط و مزایای تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا گفتیم، نوبت معرفی مدارک است. برای دریافت پذیرش تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های استرالیا به یک سری مدارک نیاز دارید که در زیر معرفی کردیم.

  • مدرک تحصیلی (کارشناسی همراه با ریزنمرات)
  • مدارک هویتی
  • مدرک بین‌المللی یکی از آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی ازجمله آیلتس آکادمیک، تافل یا PTE و دولینگو (حداقل نمره آیلتس آکادمیک ۶٫۵ تا ۷ است.)
  • توصیه‌نامه (برای دانشجوهایی که بدنبال پذیرش ارشد تحقیقاتی هستند.)
  • ارائه مقاله یا داشتن فعالیت‌های علمی ( برای دانشجوهایی که بدنبال پذیرش ارشد تحقیقاتی هستند.)
  • رزومه کاری مرتبط (در قالب ارائه یک سی وی یا پورتفولیو برای برخی رشته‌های خاص)
  • اثبات تمکن مالی

نکته

ارائه توصیه‌نامه و داشتن مقاله و فعالیت‌های علمی برای دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش محور الزامی نیست. دانشجوها بدون این دو مورد نیز می‌توانند پذیرش بگیرند.

شانس دریافت  پذیرش تحصیلی ارشد در استرالیا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، بالا بودن معدل کارشناسی، بالا بودن نمره آزمون زبان و یا سوابق علمی و پژوهشی می‌توانند شانس دریافت پذیرش را بالا ببرند.

نمره آزمون‌های زبان با توجه به شرایط و نیازمندی‌های هر دانشگاه ممکن است متغیر باشند.

برخی از رشته‌ها، علاوه بر مدارک ذکرشده، ممکن است مستلزم گذراندن دوره‌های پیش‌نیاز تخصصی باشند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

بدون شک هزینه تحصیل و زندگی، دغدغه اصلی متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های استرالیا است. طبیعتاً آگاهی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا به شما در  گرفتن تصمیم مناسب کمک می‌کند.

هزینه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس بر اساس رشته و دانشگاه در نظر گرفته‌شده است.

شهریه تحصیل ارشد در استرالیا ممکن است از رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه متفاوت باشد. به عنوان مثال:

شهریه دانشگاه سیدنی ۳۶٬۰۰۰ تا ۵۷٬۰۰۰ دلار در سال

شهریه دانشگاه ملبورن ۲۶٬۰۰۰ تا ۳۷٬۰۰۰ دلار در سال

شهریه دانشگاه کوئینزلند ۲۵٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار در سال

شهریه دانشگاه نیوانگلند ۲۰٬۰۰۰ تا ۳۷٬۰۰۰ دلار در سال

شهریه دانشگاه ویکتوریا ۲۶٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار در سال

اما به‌طور کلی باید بگوییم که، هزینه‌های تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا، سالیانه بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار است. البته شهریه دوره کارشناسی ارشد برای رشته‌های هنر و علوم انسانی به‌مراتب کمتر از رشته‌های پزشکی و مهندسی است.

شرایط اخذ بورسیه در دوره‌های کارشناسی ارشد استرالیا

یکی از نکات قابل‌توجه تحصیل دوره کارشناسی ارشد در استرالیا، امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی است. البته قبل از هر نکته‌ای باید بگوییم که چیزی به‌عنوان تحصیل رایگان در مقطع ارشد از طریق بورسیه در استرالیا، تقریباً غیرممکن است. چنانچه دانشجو ازنظر آکادمیک واجد شرایط باشد، ممکن است کمک‌هزینه تحصیلی به او تعلق گیرد.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد عمدتاً به دوره‌های پژوهش محور تعلق می‌گیرد، آن هم با شرایط خاص ( کسب نمره زبان خوب و داشتن معدل بالا)

استرالیا به دانشجویان بین‌المللی ارشد که مشکل مالی دارند و توان پرداخت هزینه‌های دانشگاه را ندارند، کمک‌هزینه تحصیلی مختلفی را در نظر گرفته است. این کمک‌هزینه‌ها می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه تحصیل دانشجو را پوشش بدهند.

کمک‌هزینه مالی تحت عناوین مختلف ازجمله، بورسیه‌های تحصیلی (Scholarship /Bursary)، وام‌های تحصیلی (Loan) وجوایز (Grant) اعطاء می‌شوند.

کمک‌هزینه‌ها بسته به نوع، ماهیت و سیستم های ارائه‌کننده (دولت استرالیا، مؤسسات آموزشی و یا سازمان‌های خصوصی و دولتی) متفاوت هستند.

بهتر بدانید که برخی شرایط می‌توانند در نوع و میزان کمک‌هزینه تحصیلی استرالیا تأثیرگذار باشند. مواردی را که در زیر معرفی کردیم، شانس دریافت کمک‌هزینه تحصیلی را افزایش میدهند.

  • داشتن معدل بالا
  • کسب نمره بالا در آزمون زبان
  • داشتن مقالات علمی
  • شرکت در کنفرانس های معتبر
  • ترجمه کتاب
  • رزومه کاری مرتبط با رشته

مدت‌زمان تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

طول دوره دقیق کارشناسی ارشد در کشور استرالیا، به نوع رشته‌ بستگی دارد. به‌طورکلی دوره کارشناسی ارشد در استرالیا یک تا سه‌ساله هستند.

  • دوره‌های ارشد معمول یا Course work که با دوره‌های آموزشی همراه هستند، معمولاً ۲ ساله هستند.
  • دوره‌های ارشد تحقیقاتی یا Master by research معمولاً بیشتر زمان می‌برند و ۳ ساله هستند.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

کار دانشجویی حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

دانشجویان با داشتن ویزای دانشجویی در کشور استرالیا، می‌توانند پس از شروع تحصیل، مشغول به کار بشوند. قانون ساعت کار ضمن تحصیل در استرالیا به این صورت است که دانشجو مجاز است در طول‌ترم تحصیلی به‌صورت پاره‌وقت کار کند؛ یعنی دانشجو می‌توانند هر دو هفته ۴۰ ساعت کار کنند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان دوره فوق‌لیسانس پژوهش محور، با داشتن ویزای تحصیلی، می‌توانند بدون محدودیت زمانی مشغول به کار شوند.

نکته قابل‌ذکر در خصوص کار دانشجویی در استرالیا این است که درآمد حاصل از کار پاره‌وقت تنها تأمین‌کننده کمک‌هزینه زندگی دانشجویی است. به عبارتی حقوق کار دانشجویی کفاف شهریه تحصیل را نمی‌دهد.

محبوب‌ترین رشته‌های فوق‌لیسانس در استرالیا

تنوع رشته‌های تحصیلی در مقطع ارشد در استرالیا بالا است. شما می‌توانید به‌راحتی و بر اساس علاقه، رشته موردنظر را انتخاب و اپلای کنید.

در این قسمت برخی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی را معرفی کردیم که در دانشگاه‌های استرالیا ارائه می‌شوند.

مدیریت

رشته‌های مدیریت جزء بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا هستند. دانشکده‌های بازرگانی استرالیا جزء برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. در این دانشکده‌ها با توجه به مباحث روز علم اقتصاد، دوره‌های مدیریت ارائه می‌شوند. تحصیل در این رشته فرصت خوبی برای آشنایی با بازار جهانی و اقتصاد است.

داروسازی

داروسازی از مهم‌ترین و پر متقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا است. در حال حاضر با توجه به افزایش آمار ابتلا به انواع بیماری‌ها ازجمله سرطان و ساخت داروهای موردنیاز بشر، اهمیت رشته داروسازی بیش از قبل شده است. گرچه داروسازی یکی از رشته‌های سخت و دشوار است، اما در استرالیا و تمامی کشورها، آینده شغلی خوبی دارد.

معماری

معماری جزء رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا است. رشته معماری در استرالیا تلفیقی از علم و هنر است. رشته معماری در دانشگاه‌های استرالیا زیرشاخه  رشته هنر زیست‌محیطی (Art Environment) است. طول دوره دوره‌های کارشناسی ارشد این رشته ۲ سال است. برخی از دانشگاه‌ها ازجمله موناش، رشته معماری را با مهندسی به‌صورت double degree ارائه می‌دهند. طول دوره مهندسی معماری، پنج سال است.

پزشکی

یکی از محبوب‌ترین رشته‌هایی که دانشجویان بسیاری به دنبال تحصیل آن هستند، رشته پزشکی است. این رشته در استرالیا شهرت زیادی دارد. پزشکی جزء سخت‌ترین دوره‌های آموزشی در جهان است. مدرک پزشکی استرالیا در اکثر کشورهای جهان شناخته‌شده و معتبر است.

آموزش پزشکی در استرالیا، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. پزشکی در استرالیا به دو صورت کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد به‌عنوان دکترای پزشکی در این کشور شناخته می‌شوند. در حالت کلی  دوره پزشکی عمومی در استرالیا، ۴ تا ۶ سال طول می‌کشد.

هنر

هنر در دانشگاه‌های هنر استرالیا با بالاترین سطح کیفیت آموزشی ارائه می‌شوند. دانشجویان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند در شاخه‌های مختلف هنرهای زیبا ازجمله، طراحی، نقاشی هنرهای نمایشی، تئاتر موسیقی و…در استرالیا تحصیل کنند.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

در اینجا می‌خواهیم دو تا از دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در مقطع ارشد را خدمتتان معرفی کنیم. اما شاید از خودتان بپرسید که چرا از بین برخی از دانشگاه‌های معتبر و سرشناس مثل تورنتو، سیدنی یا …. ما دانشگاه‌های تاسمانیا و آدلاید را معرفی کردیم.

تحصیل در دانشگاه تاسمانیا و آدلاید به دو دلیل به شما پیشنهاد می‌شود:

اول اینکه، این دو دانشگاه در مناطق Regional area واقع‌شده‌اند. دانشجوهایی که در دانشگاه‌های این مناطق تحصیل می‌کنند می‌توانند یک سال بیشتر ویزای تحصیلی دریافت کنند.

دوم اینکه، دانشجویان می توانند آپشنهای اسپانسری بیشتر و بهتری برای اقامت دریافت کنند.

خب حالا نوبت معرفی دو دانشگاه است.

دانشگاه تاسمانیا

دانشگاه تاسمانیا یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۹۰ در تاسمانیا تأسیس شد. کالج Christ  این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی استرالیا محسوب می‌شود. این مرکز علمی، عضو انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های مشترک‌المنافع و از اعضای انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرقی آسیا است.

در این دانشگاه رشته‌های مختلفی به دانشجویان مقطع فوق‌لیسانس ارائه می‌شود. موسسه مطالعات دریایی و قطب جنوب این دانشگاه دارای امتیازی بالاتر از استانداردهای جهانی است.

دانشگاه آدلاید

آدلاید، یک دانشگاه تحقیقاتی است که در شهر آدلاید، جنوب استرالیا واقع‌شده است. این دانشگاه در سال ۱۸۷۴ تأسیس شد. دانشگاه آدلاید سومین دانشگاه قدیمی استرالیا است. گفتنی است که پنج نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه حضورداشته‌اند. دانشگاه آدلاید در انجام تحقیقات پیشرو است. این دانشگاه همواره در سطح دانشگاه‌های جهان رتبه‌بندی می‌شود.

دانشگاه آدلاید، اولین دانشگاه استرالیایی و دومین دانشگاه جهان است که زنان را برای دوره‌های دانشگاهی پذیرش کرد. در این دانشگاه رشته‌های مختلفی در مقطع فوق‌لیسانس ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

یکی از دغدغه‌هایی که دانشجویان ایرانی برای تحصیل ارشد در استرالیا دارند، پیدا کردن دانشگاهی است که هزینه و شهریه کمتری داشته باشد. در جدول زیر فهرستی از ۱۰ دانشگاه ارزان استرالیا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد معرفی‌شده است.

نام دانشگاهنام شهرشهریه سالانه در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا (برحسب دلار استرالیا)
سان شاین کوستکوئینزلند۱۸٬۰۰۰ تا ۲۸٬۰۰۰
ادیث کوانپرث ۲۶٬۹۵۰ تا ۳۷٬۰۰۰
کوئینزلند مرکزی کوئینزلند ۲۱٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰
سادرن کراس بریزبن ۲۴٬۰۰۰ تا ۳۳٬۰۰۰
فدریشن بالارت۲۲٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰
کاتولیک ملبورن، سیدنی، بریزبن و کانبرا ۲۳٬۰۰۰ تا ۳۳٬۰۰۰
نیو انگلند آرمیدال ۲۶۰۰۰ تا ۳۲٬۰۰۰
کوئینزلند جنوبی کوئینزلند ۲۳٬۰۰۰ تا ۳۱٬۰۰۰
ولونگونگ نیوساو ت ولز ۲۶٬۰۰۰ تا ۵۳٬۰۰۰
چارلز استوارت نیو ساوت ولز ۱۸٬۰۰۰ تا ۵۲٬۰۰۰ دلار در سال
  1. تنوع دوره‌های تحصیلی ارشد در استرالیا: دوره ارشد پژوهش محور، ارشد آموزش محور و دوره دوگانه یا (Dual Degree)
  2. امکان کار دانشجویی (هر دو هفته ۴۰ ساعت کار) در مقطع فوق‌لیسانس استرالیا
  3. امکان دریافت اقامت پس از تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا
  4. گذراندن دوره‌های مختلف علمی و پژوهشی کارشناسی ارشد زیر نظر اساتید باتجربه و حرفه‌ای
  5. میانگین هزینه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس استرالیا بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار
  6. پرطرفدارترین رشته‌های مقطع ارشد شامل: رشته‌های پزشکی، داروسازی، مدیریت، حسابداری و معماری
  7. بالا بودن اعتبار مدرک فوق‌لیسانس دانشگاه‌های استرالیا در سراسر دنیا

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا و کلام آخر

در این مقاله سعی ما بر این بود که با ارائه اطلاعات لازم در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا، شمارا در تصمیم‌گیری برای ادامه تحصیل در این مقطع کمک کنیم. با توجه به تمام مزایای تحصیلی اشاره‌شده در مقاله، می‌توانیم  چنین نتیجه‌گیری می‌کنیم. دولت استرالیا با داشتن دانشگاه‌های معتبر و امکانات پیشرفته، مقصدی ایدئال برای تحصیل دانشجویان در مقطع ارشد است.

در دانشگاه‌های استرالیا، بستر مناسبی برای ادامه تحصیل فراهم است. دانشجویان می‌توانند زیر نظر اساتید باتجربه و حرفه‌ای، دوره‌های مختلف علمی و پژوهشی کارشناسی ارشد را بگذرانند. این فرصت آن‌ها را برای آینده شغلی عالی آماده می‌کند.

اگر شما هم علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در استرالیا هستید اما نمی‌دانید از کجا و چطور شروع کنید، دست‌دست نکنید. کارشناسان مجرب مجموعه اسمارت اپلای باسابقه دیرینه‌ای که در این حوزه دارند، می‌توانید شمارا در این راه یاری کنند.

پس فرصت را از دست ندهید و با یک برنامه‌ریزی خوب به‌سوی آینده‌ای روشن قدم بردارید.

سؤالات رایج پیرامون تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

خیر.  برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا باید شهریه بپردازید مگر اینکه بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشید.

میانگین هزینه تحصیل در دوره فوق‌لیسانس در استرالیا در حدود ۲۰٬۰۰۰ تا ۳۷٬۰۰۰ دلار در سال است.

۱ تا ۳ سال

کارشناسی ارشد پژوهش محور – کارشناسی ارشد آموزش محور

مهندسی، فناوری، حسابداری و امورمالی، مدیریت، آموزش، علوم کامپیوتر و آی تی

بله. مدارک دانشگاه‌های استرالیا جزء معتبرترین مدارک دانشگاه‌های دنیا هستند.

کسب  مدرک  معتبر زبان انگلیسی، بالا بودن معدل آخرین مدرک تحصیلی، ارتباط رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آن رشته در آن دانشگاه و داشتن سابقه کار مرتبط

بله. بورسیه تحصیلی مقطع ارشد در استرالیا به دانشجوهای واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

دانشجویان با داشتن ویزای دانشجویی در کشور استرالیا، می‌توانند هر دو هفته ۴۰ ساعت در این کشور کار کنند.

دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه استرالیا غربی، دانشگاه آدلاید، دانشگاه سیدنی

تحصیل رایگان از طریق بورسیه در مقطع فوق لیسانس در استرالیا به ویژه برای دانشجویان دوره های آموزش محور غیرممکن است. برخی از دانشگاه‌ها، در دوره‌های پژوهش محور، به دانشجویی که ازلحاظ آکادمیک (رزومه، نمره آیلتس، تحقیقات و….) بسیار قوی باشد ممکن است بورسیه اعطا کنند.

کمک‌هزینه‌های تحصیلی می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه تحصیل دانشجو را پوشش بدهند.