مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا

  • برای تهیه مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا چه باید بکنید؟

شما هم شاید به آن دسته از دانشجویان و یا دانش آموزانی تعلق داشته باشید که کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند. حتماً دلایل متفاوتی در این تصمیم شما نقش داشته‌اند. از کیفیت بالای مؤسسات آموزشی این کشور گرفته تا شانس بالای اقامت در کانادا پس از دوران تحصیل. همچنین هزینه پایین تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر هم شاید برای شما جذاب بوده باشد. حالا که تصمیمتان را گرفته‌اید و مصمم شده‌اید تا برای ادامه تحصیل راهی کانادا شوید باید به فکر تهیه مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا باشید.

شاید در جستجوهای اولیه‌تان متوجه شده باشید که دانشگاه‌های کانادایی متناسب با رتبه و سطح آموزشی‌شان معیارهای متفاوتی برای اخذ پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارند. همچنین با توجه به اهمیت ویزای تحصیلی کانادا، اداره مهاجرت این کشور در بررسی پرونده‌های تحصیلی دقت نظر ویژه‌ای دارد. همه این‌ها کافی است که بدانیم برای دریافت پذیرش و پس از آن ویزا باید با دقت مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را تهیه کنیم.

در این مطلب تلاش می‌کنیم تا ضمن تشریح این مدارک برای شما توضیح دهیم که چگونه می‌توانید به شکل مناسب همه مدارک لازم برای پذیرش و  ویزای تحصیلی کانادا را تهیه و تنظیم کنید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا

گام اول اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا دریافت پذیرش از موسسه آموزشی است که قصد تحصیل در آن را دارید. شما باید ابتدا موسسه آموزشی مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس مدارک مربوط به آن را تهیه کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از مدرسه در کانادا

اگر شما قصد دارید فرزندتان را برای تحصیل مدرسه به کانادا بفرستید و یا احیاناً دانش آموزی هستید که می‌خواهید ادامه دوران تحصیلتان پیش از پایان دوران متوسطه را در کانادا بگذرانید، باید از یک مدرسه کانادایی پذیرش بگیرید. برای این منظور ابتدا مدارک زیر را تهیه کنید. سپس بر اساس منطقه جغرافیایی مدنظرتان و همچنین سطح مدرسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید یک مدرسه مناسب انتخاب کنید.

توصیه ما به شما این است که از میان مدارس بین‌المللی دست به انتخاب بزنید. مزیت این موضوع تحصیل در محیطی است که نه برای دانش آموزان بومی که برای دانش آموزان بین‌المللی تهیه دیده شده و حضور در این محیط می‌تواند برای دانش آموزان خارجی بسیار راحت‌تر بوده و به ارتقای سطح تحصیل آن‌ها کمک کند.

اسمارت اپلای با برخورداری از نمایندگی مدارس متعدد کانادایی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مدرسه محل تحصیل کمک کند. می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید تا از اطلاعات لازم در این خصوص بهره‌مند شوید.

اما مدارک لازم برای دریافت پذیرش از مدارس کانادایی عبارت‌اند از:

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت pdf
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ (با فرمت pdf یا jpeg )
  • پرداخت ادمیشن فی مدرسه
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • تکمیل فرم‌های مورد نیاز

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج در کانادا

تحصیل در کالج یکی از گزینه‌های ادامه تحصیل در کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. پس از پایان دوران متوسطه و حتی پس از پایان دوران کارشناسی شما می‌توانید در یکی از برنامه‌های تحصیلی کالج‌های کانادایی مشغول تحصیل شوید. کالج‌ها چیزی مانند دوره‌های فنی حرفه‌ای کشور ما هستند و می‌توانند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

شرایط پذیرش کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌ها ساده‌تر است و همین موضوع باعث می‌شود تحصیل در کالج به انتخاب طیف گسترده‌ای از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. به ویژه افراد دارای معدل پایین‌تر و یا مدرک زبان پایین‌تر تحصیل در کالج برایشان در دسترس تر از دانشگاه است.

با این حال این نکته را نباید فراموش کنید که آفیسرهای اداره مهاجرت در مورد افراد دارای پذیرش از کالج سخت گیری بیشتری نشان می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تحصیل در کالج قدری با ریسک همراه باشد.

توصیه ما به شما این است که تلاش کنید با ارتقای شرایطتان در ابتدای امر از دانشگاه‌ها پذیرش اخذ کنید و تنها در شرایط خاص ادامه تحصیل در کالج را دنبال کنید. اما مدارک لازم  برای دریافت پذیرش از کالج‌های کانادایی عبارت‌اند از: 

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک هر مقطع تحصیلی به همراه ریز نمرات آن به صورت جداگانه و با فرمت pdf
  • ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت pdf
  • ترجمه شناسنامه
  • پرداخت ادمیشن فی مدرسه
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • تکمیل فرم‌های مورد نیاز

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات آن به صورت جداگانه و با فرمت pdf
  • یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ با فرمت pdf یا jpeg
  • پرداخت ادمیشن فی دانشگاه
  • تهیه انگیزه نامه (Sop) مرتبط با رشته مورد نظر با فرمت word
  • دو یا سه توصیه نامه (LOR) از اساتید با فرمت pdf
  • تهیه رزومه به زبان انگلیسی یا فرانسوی با فرمت word
  • ارائه مدرک زبان با فرمت Pdf (به این مهم توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند که مدرک زبان را به صورت مستقیم از سنتر دریافت کنند)
  • آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
  • تکمیل فرم‌های مورد نیاز
  • متقاضیان دوره کارشناسی: اسکن اصل کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه نسخه ترجمه شده آن‌ها
  •  متقاضیان دوره کارشناسی ارشد: اسکن اصل کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات کارشناسی (و کارشناسی ارشد در صورت وجود) به همراه نسخه ترجمه شده آن‌ها
  • متقاضیان دوره‌ی دکتری: علاوه بر مدارک بالا لازم است در صورت وجود نسبت به ارائه مقالات خود در نشریات علمی داخلی و بین‌المللی اقدام نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از اینکه موفق شدید از موسسه آموزشی مدنظرتان پذیرش تحصیلی بگیرید حالا وقت آن است که تحقق اهداف اصلیتان را کلید بزنید. هدف اصلی شما چیزی نیست جز دریافت ویزای تحصیلی کانادا که به محض دریافت آن می‌توانید برای سفر به کانادا برنامه ریزی کنید؛ اما باید دقت کنید که پروسه دریافت ویزای شما نیازمند دقت بسیار ویژه است و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند رؤیای شما را نقش بر آب کند.

مشاوران خبره ما در شرکت اسمارت اپلای در کنار شما هستند تا بهترین ابتکارات ممکن برای دریافت ویزای شما را بکار بگیرند و به شما کمک کنند بدون دغدغه و نگرانی ویزای خود را دریافت کنید. طبیعی است که بدون دقت نظر کافی و با انجام اشتباه و بی دقتی احتمال دریافت ویزای شما کاهش می‌یابد. شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است:

  1. ارائه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار و ارائه صفحه اول و صفحات مهرخورده پاسپورت‌های قبلی
  2. یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵با فرمت pdf یا jpeg
  3. اسکن صفحات شناسنامه و ترجمه آن‌ها
  4. نامه پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی معتبر کانادا
  5. نامه CAQ برای متقاضیان تحصیل در کبک
  6. رسید پرداخت هزینه‌های شهریه دانشگاه و یا مدرسه
  7. ارائه برنامه تحصیلی (Study Plan): در اینجا باید برنامه تحصیلی شما کاملاً روشن و دقیق مشخص باشد و به خوبی توضیح دهید که چرا این کشور، شهر، دانشگاه و رشته را برای ادامه تحصیل برگزیده‌اید.
  8. ارائه نامه‌های سابقه کاری و بیمه کاری و …
  9. نامه تمکن مالی: این نامه باید نشان دهد شما توانایی پوشش مخارج دست کم یک سال تمام زندگی و تحصیل در کانادا را دارید. در حقیقت هزینه شهریه بعلاوه هزینه زندگی می‌تواند تأمین شود.
  10. گواهی عدم سوء پیشینه
  11. ارائه مدارکی که ثابت کند شما پس از پایان تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارید
  12. تائیدیه WES فقط برای ثبت نام در دانشگاه و یا کالج
  13. ترجمه کارت واکسیناسیون (برای ثبت نامه در مدارس کانادا)
  14. تعیین قیم برای افراد زیر ۱۸ سال
  15. سند ازدواج برای افراد متأهل
  16. پر کردن فرم‌های مورد نیاز برای درخواست ویزا مثل فرم درخواست ویزای تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی،
  17. پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا و انگشت نگاری

جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا + پذیرش رایگان

با اسمارت اپلای در 60 ثانیه

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه مورد نظر شما در کانادا با قوی‌ترین ابزار سرچ رشته در دنیا کاملا منطبق بر رشته‌های ایران

اسمارت اپلای

دانلود فرم‌ ویزای تحصیلی کانادا

گفتیم که یکی از مراحل اصلی پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا پر کردن دقیق فرم‌های مربوطه است. در ادامه تعدادی از این فرم‌ها را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا با مطالعه دقیق آن‌ها بتوانید به بهترین وجه ممکن پر کردن فرم‌ها را انجام دهید.

فرم Canadian student visa

فرم Schedule 1

فرم اطلاعات خانوادگی

  1. در هنگام تهیه مدارک توجه کنید که هر مدرک در فرمت خواسته شده از سوی دانشگاه تنظیم شود.
  2. میزان تمکن مالی که شما لازم است آن را ارائه کنید باید حداقل یک سال هزینه زندگی و شهریه دانشگاه شما را پوشش دهد.
  3. در هنگام ارائه تمکن مالی اسناد متفاوتی که می‌توانند نشانگر تمکن مالی شما باشند و به این احساس آفیسر که شما قصد بازگشت به ایران را دارید کمک کنند می‌توانند مفید واقع شوند.
  4. اکثر دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند که مدرک زبان را به صورت مستقیم از سنتر دریافت کنند.
  5. ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم و پش دانشگاهی، لیسانس (و فوق‌لیسانس در صورت وجود) به انگلیسی یا فرانسوی بدون مهر دادگستری و وزارت امور خارجه موردقبول واقع می‌شود.
  6. اگر قصد تهیه توصیه نامه دارید توجه داشته باشید که این موضوع از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر متفاوت است و در مواردی دانشگاه‌ها توصیه نامه‌ها را به صورت مستقیم از دانشگاه یا استاد دریافت می‌کنند.
  7. در تمامی مکاتبات خود با دانشگاه و یا اساتید توجه کنید که موضوع ایمیل دقیقاً مشخص باشد.

آیا رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است؟

اگر شما بتوانید یک پذیرش تحصیلی متناسب با سن، سابقه تحصیلی و موقعیت کاریتان بگیرید و بر اساس آن یک درخواست ویزای دقیق و قانع کننده ارائه کنید نباید نگرانی  چندانی بابت دریافت ویزایتان داشته باشید. به واقع تشکیل یک پرونده دقیق و بدون اشکال می‌تواند ریسک دریافت ویزای شما را تا حد قابل توجهی پایین بیاورد. برخی دلایل شایع برای ری جکت موارد ویزای تحصیلی کانادا از این قرار هستند:

  • قانع نشدن آفیسر در مورد هدف دانشجو از تحصیل و بازگشت دانشجو پس از پایان دوران تحصیل به کشور
  • عدم تمکن مالی لازم برای پاسخگویی به هزینه شهریه دانشگاه و هزینه زندگی روزمره
  • عدم انتخاب رشته و یا مقطع تحصیلی مناسب
  • وجود اشکال و یا تناقض در جریان پر کردن فرم‌های ویزا

بنابراین استفاده از مشاوران خبره و با تجربه می تواند احتمال بروز خطا در کار شما را پایین بیاورد. شما می‌توانید با پرکردن فرم ارزیابی رایگان اسمارت اپلای از شرایط خود برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید. یا با تماس با مشاورین خبره ما ریسک‌های احتمالی پرونده‌تان که می‌تواند ری جکت ویزایتان را به دنبال داشته باشد را کاهش دهید.

در عین حال در صورتی که با سابقه ریجکتی در پروسه تحصیلی کانادا مواجه بوده‌اید جای نگرانی نیست و کارشناسان ما در اسمارت اپلای می‌توانند به شما کمک کنند تا با درس گرفتن از اشتباهات پروسه قبل این بار بتوانید ویزای تحصیلی‌تان را دریافت کنید.

شرایط تحصیل در کانادا

جمع بندی: شانس ویزای تحصیلی کانادا

در این مقاله با مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا و چگونگی تهیه آن‌ها آشنا شدید. دیدید که پیش از آنکه وارد پروسه دریافت ویزا شوید باید وقت بگذارید و با دقت مدارک لازم را تهیه کنید. ابتدا باید تلاش خود را متوجه دریافت پذیرش از مدرسه یا دانشگاه کنید. پس از آنکه پذیرش را دریافت کردید تازه در ابتدای یک راه جدید قرار می‌گیرید. می‌بینید که برای اقدام برای دریافت ویزا تا چه میزان نیازمند دقت نظر و وسواس هستید. کوچک‌ترین اشتباه می‌توانند به بهای سنگین ریجکتی برای شما تمام شود و تلاش‌هایتان ناکام بماند.

بنابراین پروسه تهیه مدارک لازم برای پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا اگرچه شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی در واقع این‌گونه نیست و باید تلاش کنید تا با نهایت دقت آن را انجام دهید. اگر نیازمند کمک در این زمینه هستید می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید یا در تماس با مشاوران خبره اسمارت اپلای از راهنمایی آن‌ها برای اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی کانادا بهره‌مند شوید.