استان کبک

  • زندگی و اقامت در استان کبک کانادا

استان کبک کانادا، منطقه‌ای است منحصر به فرد که افراد محلی از آن با عنوان «استان زیبا» تعبیر می‌کنند. مردمان کبک به زبان فرانسه صحبت می‌کنند و این استان تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن فرانسه است. بد نیست بدانید مونترال بزرگ‌ترین شهر فرانسوی زبان در جهان به شمار می‌رود. از همین رو آشنایی با زبان فرانسه برای زندگی در این استان از ضروریات به شمار می‌رود. استان کبک به عنوان بزرگ‌ترین استان کانادا، دارای بیش از 8.2 میلیون نفر جمعیت می‌باشد. پایتخت این استان شهر کبک سیتی است که بزرگ‌ترین شهر کانادا محسوب می‌شود.

برخی از استان کبک به عنوان پر جنب و جوش‌ترین استان کانادا یاد می‌کنند و به این استان لقب “اروپای آمریکای شمالی” داده‌اند. از دیگر شهرهای استان کبک می‌توان به شهر سنت بروند مونتارویل (Saint-Bruno-de-Montarville)، شهر وست‌مونت (Westmount)، شهر سنت لم برت (Saint-Lambert)، شهر مونت رویال (Mont-Royal) و شهر شربروک (Sherbrooke) اشاره کرد. مساحت استان کبک حدود ۱٬۵۴۲٬۰۰۰ کیلومتر مربع یعنی سه برابر مساحت فرانسه و کمی کوچک‌تر از ایران است. سرزمین کبک آمیزه‌ای از جغرافیای متنوع است.

این سرزمین به سه بخش بزرگ جغرافیایی از شمال به جنوب تقسیم شده است. فلات لورانسین حدود ۹۵٪ مساحت کبک را اشغال کرده و جزئی از کاناداست و یکی از قدیمی‌ترین عوارض جغرافیایی جهان است. زمین‌های کم ارتفاع سن لوران دشتی متشکل از زمین‌های واقع در حاشیه دو طرف رودخانه با همان نام هست. رودخانه سن لوران از مهم‌ترین مناطق آمریکای شمالی محسوب می‌شود. طول بلند ۱٬۲۰۰ کیلومتری آن یکی از بزرگ‌ترین مجاری مجاری کشتیرانی جهان و محور اصلی رودخانه‌ای قاره آمریکای شمالی است.

استان کبک کانادا - استان کبک - دولت استان کبک - مهاجرت به استان کلک کانادا - جمعیت استان کبک کانادا

تاریخ استان کبک کانادا

استان کبک نام خود را از ساکنان بومی استان دریافت کرده است. کلمه از زبان Mikmaq آمده است. نام کبک به معنی “مستقیم، باریک” است که به بخش رودخانه سنت لارنس نزدیک به شهر کبک اشاره می‌کند. استان کبک یکی از نخستین مناطق آمریکای شمالی است که توسط اروپائیان کشف شده است. ژاک کارتیر (Jacques Cartier) فرانسوی در سال 1534 به این منطقه پای گذاشت. نخستین سکونت دائمی موفق فرانسوی‌ها در استان کبک به 70 سال بعد، توسط گروهی به رهبری ساموئل چامپلین (Samuel Champlain) بازمی‌گردد.

استعمارگران در شهر کبک کالاهای تجاری اقتصادی را با ملت‌های ایروکیون و الگوکیون‌ها (Iroquois و Algonquian) به ازای خز به مبادله می‌کردند. از اوایل دهه 1600، کبک مقصد اصلی برای سکونت فرانسوی‌ها و همچنین نقطه آغاز کشف دیگر مناطق کانادا شد. اواسط دهه 1700 بعد شکست فرانسوی‌ها از نیروهای بریتانیایی، فرانسه قلمروهای تحت کنترل خود از جمله استان کبک را به بریتانیا واگذار کرد و این موضوع باعث شد کبک به یکی از چهار استان مهم کانادا در 1867 تبدیل شود.

در اواسط قرن بیستم کبک دوره مدرن سازی را پشت سر گذاشت که معروف به “انقلاب آرام” بود. در طول این دوره استان کبک از جامعه کشاورزی بسیار قدیمی به جامعه مدرن شهری تغییر کرد و استاندارهای زندگی نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرد.

دولت استان کبک کانادا

آن چنانکه می‌دانید در قالب سیستم فدرالی کانادا، دولت مرکزی در اوتاوا تنها عهده دار برخی مسائل کلی و کلان مربوط به دولت ملی است و سایر موارد مربوط به استان ها توسط دولت های استانی اداره می شود. از همین رو استان کبک هم دارای یک دولت استانی است که دارای اختیارات قابل توجهی هم می‌باشد. برای نمونه دولت کبک یک سیستم مهاجرپذیری مخصوص به خود دارد. همچنین در دهه‌های اخیر، دولت کبک برای تقویت فرهنگ منحصر به فرد استان، از طریق اعمال قوانین ویژه وارد عمل شده است.

استان کبک دارای مجلسی دموکراتیک معروف به مجلس ملی کبک می‌باشد که در پایتخت شهر کبک واقع شده است. مجلس ملی دارای 125 عضو است که هر عضو نماینده منطقه جغرافیایی خاص است. دولت کنونی توسط نخست وزیر فرانسوا لوگو از ائتلاف آینده کبک رهبری می‌شود.

جمعیت شناسی استان کبک کانادا

استان کبک با بیش از 7.9 میلیون نفر جمعیت، تقریباً یک سوم کل جمعیت کانادا را به خود اختصاص می‌دهد. از این تعداد جمعیت، تقریباً 3.8 میلیون نفر در مونترال و 700 هزار نفر در کبک سیتی زندگی می‌کنند. امروزه 80% ساکنان استان کبک در مناطق شهری ساکن هستند. استان کبک هم همچون سایر استان‌های کانادا با توجه به پایین بودن نرخ زاد و ولد ناگزیر است، نیروی کار موردنیاز خود برای رشد و توسعه استان را با استفاده از مهاجران تأمین کند. از همین روست که در این استان جوامع بزرگ و متنوعی همچون ایتالیایی‌ها، یونانی‌ها، اعراب، ایرلندی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها در کنار بومیان زندگی می‌کنند.

فرهنگ استان کبک

کبک یک استان فرهنگی پر جنب و جوش است که ویژگی های فرهنگی آن نقشی کلیدی در جذب بازدیدکنندگان از سراسر کانادا و در سراسر جهان ایفا می‌کند. دو عامل اصلی باعث رونق فرهنگی در کبک شده است: عامل اول تلاش‌هایی جهت حفظ میراث زبان فرانسه استان و حفظ رویدادهای هنری، آشپزی و فرهنگی است، که در هیچ جای جهان یافت نمی‌شوند. عامل دوم مهاجرت به استان کبک از سراسر جهان است که به تولید جامعه چند فرهنگی و متنوع کمک می‌کند.

شهر کبک، پایتخت اداری و سیاسی استان کبک، دارای برخی مکان‌های تاریخی در آمریکای شمالی است که به عنوان میراث تاریخی جهانی توسط یونسکو شناخته می‌شود.

مونترال بزرگ‌ترین شهر استان کبک، به مکانی چند فرهنگی و منحربه فرد در جهان معروف است. مونترال شهر دو زبانه انگلیسی و فرانسوی است که همیشه پذیرای صدها هزار مهاجر از سراسر دنیاست. همچنین مونترال شهر فستیوال‌ها و رویدادهای متنوع مثل فستیوال کمدی، فستیوال جاز بین‌المللی مونترال و Grand Prix هست که در سراسر جهان شناخته شده هستند و ورزشکاران و مجریان برتر جهان را جذب می‌کنند.

اقتصاد و اشتغال در استان کبک کانادا

اقتصاد کبک اقتصادی است متنوع و پسا صنعتی که تحت سیره بخش‌های تولیدی و خدماتی قرار دارد. اگر کبک یک کشور مستقل بود، اقتصاد آن در رده چهل و چهارمین کشور پشت سر نروژ قرار داشت. کبک همچنین در رتبه بیست و یکمین اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قرار دارد. اقتصاد کبک 19.65٪ از کل تولید ناخالص داخلی کانادا را شکل می‌دهد. بخش‌های مهم اقتصادی استان کبک شامل هوا فضا، فن‌آوری اطلاعات، دیجیتال، حمل‌و‌نقل زمینی، تولیدات محصولات کشاورزی و دامی، معادن و فلزات، اپتیک و فوتونیک و غیره می‌باشد.

علاوه بر این، استان کبک از حیث منابع طبیعی بسیار غنی است. تولید بیش از یک سوم محصولات خمیر و کاغذ کانادا و درصد بزرگی از چوب نرم در استان کبک انجام می‌شود. همچنین با توجه به ظرفیت تولید بسیار بالای هیدروالکتریک کبک، بخش انرژی این استان از فروش هیدروالکتریک به استان‌های مجاور و ایالات متحده پول زیادی نصیب این استان می‌کند. درآمد کشاورزی استان هم قابل توجه است. صادرات بین‌المللی در حال حاضر بیش از 30 درصد تولید ناخالص داخلی استان را تشکیل می‌دهد. کبک به صورت پیوسته به ایجاد مشاغل و جذب شرکت‌های جدید با نیروی کار بسیار ماهر ادامه داده است. نرخ بیکاری استان کبک در حال حاضر تقریباً 5.1% است.

استاندارد زندگی در استان کبک

متوسط درآمد ناخالص برای خانواده در استان کبک تقریباً 70480 دلار در سال است که زیر نرخ متوسط کانادا است. استاندارد زندگی در استان کبک عالی است و هزینه‌های زندگی در این استان نسبت به بسیاری از نقاط کانادا بسیار مناسب می‌باشد. این هزینه زندگی پایین در کبک به خصوص در مورد بخش مسکن، کاملاً محسوس است و متوسط قیمت مسکن در این استان پایین‌تر از نرخ متوسط کانادا است. شهر مونترال هم از جمله ارزان‌ترین کلان‌شهرهای کانادا به حساب می آید.

در حالی که استان کبک کانادا با نرخ بیش از 21 درصد دارای بالاترین نرخ مالیات درآمد شخصی در کانادا است، این مالیات به خدمات دولتی تبدیل می‌شود که در استانداردهای بالای زندگی در استان نقش مهمی دارند. همه ساکنان استان کبک به نظام سلامت عمومی و حمل‌و‌نقل، آموزش پس از متوسطه و خدمات فرهنگی برای استاندارد بالای زندگی دسترسی دارند. نرخ مالیات فدرال در کبک پایین است و حداقل دستمزد 10.55 دلار در ساعت است.

مسکن و اقامت در استان کبک کانادا

گفته شد که استان کبک دارای یکی از ارزان‌ترین بازارهای مسکن در کانادا است. قیمت متوسط یک خانه در مونترال 334000 دلار است. با توجه به جمعیت بالای شهر، این موضوع باعث می‌شود مونترال به ارزان‌ترین کلان شهرها در کانادا تبدیل شود. قیمت متوسط مسکن‌ در کبک سیتی کمتر از مونترال است و به طور متوسط حدود 272000 دلار ارزیابی می‌شود. هزینه اجاره در این استان هم به صورت قابل توجهی پائین تر از تورنتو و ونکوور است.

آموزش در استان کبک کانادا

استان کبک دارای یکی از ارزان‌ترین و جامع‌ترین سیستم‌های آموزشی در کانادا است. مطابق با قوانین کانادا، تمامی شهروندان زیر 20 سال کانادا تا پایان دوره متوسطه هیچ‌گونه هزینه مستقیمی بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنند. دولت استانی کبک درصد قابل توجهی از تولید ناخالص خود را به امر آموزش اختصاص داده است. این نرخ به وضوح از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است. مطابق با آمارهای سال 2019 میزان بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی کبک بسیار پایین بوده و در حدود چهار درصد است.

شبکه آموزشی در ایالت کبک به دو صورت دولتی و خصوصی بوده و با دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌شود. در کبک چهار سطح آموزشی وجود دارد که شامل ابتدایی، متوسطه، کالج و دانشگاه است. حضور در مدرسه در سنین 6 تا 16 سالگی اجباری است. سطوح تحصیلی ابتدایی و متوسطه و کالج در سیستم‌های دولتی رایگان است.

فرزندان مهاجرانی که مدارس دولتی را انتخاب می‌کنند باید تا پایان دوره متوسطه به زبان فرانسه تحصیل نمایند، مگر اینکه آن‌ها، والدین یا اعضای خانواده آن‌ها قبلاً در مدارس انگلیسی زبان ثبت‌نام کرده باشند. این قانون بخشی از تلاش برای حفظ زبان فرانسه در کشوری است که عمدتاً انگلیسی زبان هستند. استان کبک دارای سیستم مدرسه دولتی منحصر به فرد در کانادا است. در حالی که اکثر استان‌های کانادا به ارائه مدارس دولتی تا پایان سطح 12 می‌پردازند، دانش‌آموزان دبیرستان کبک دیپلم را پس از سطح 11 دریافت می‌کنند.

پس از تکمیل مقطع متوسطه، دانش‌آموزان کبک به صورت رایگان در برنامه‌های پیش‌دانشگاهی از طریق سیستم CEGEP استان شرکت می‌کنند. این مدارس به صورت رایگان به ارائه برنامه‌های دو ساله پیش‌دانشگاهی یا برنامه‌های سه ساله حرفه‌ای برای دیپلم می‌پردازند. این ساختار آموزشی باعث می‌شود که حداقل مقداری از آموزش پس از متوسطه به صورت جهانی در دسترس باشد.

  • دانشجویان در سطوح کالج و دانشگاه می‌توانند به زبان فرانسه و یا انگلیسی تحصیل کنند. نه دانشگاه در استان کبک وجود دارد که از میان آن‌ها چهار دانشگاه فرانسه زبان هستند:

–  دانشگاه مونترال

–  دانشگاه لاوال

–  دانشگاه شربروک

–  دانشگاه کبک که در مناطق مختلف ده شعبه دارد.

سه دانشگاه انگلیسی زبان هستند :

– دانشگاه مک گیل

– دانشگاه کونکوردیا

–  دانشگاه بیشاپ

دو دانشکده نیز وجود دارند که وابسته به دانشگاه مونترال هستند.

متوسط شهریه سالانه پرداخت شده توسط دانشجویان استان کبک در کانادا پایین‌ترین است و  دولت کبک از طریق برنامه‌های کمک مالی از دانشجویان حمایت می‌کند.

مراقبتهای بهداشتی و پزشکی در استان کبک کانادا

بر اساس قانون کلی بهداشت و درمان کانادا، برای تمامی ساکنان بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای موجود است. برنامه بیمه سلامت کبک هزینه کامل تمامی خدمات پزشکی ضروری را برای تمامی شهروندان و اکثر ساکنین دائم کبک پوشش می‌دهد. این پوشش شامل معاینات پزشکی، آزمایش، مراقبت‌های اورژانسی، مراقبت بیمارستانی و مراقبت دندانپزشکی اورژانسی می‌باشد.

خدمات پزشکی و درمانی در استان کبک کانادا رایگان است و مهاجرین جدید پس از سه ماه از ورود به کانادا قادر به دریافت کارت بیمه درمانی خود هستند. بیمه دارویی نیز به صورت دولتی و یا خصوصی برای شهروندان وجود دارد. یک طرح بیمه کارگری هم وجود دارد که در صورت بروز تصادفات کاری و یا صنعتی آن‌ها را پوشش می‌دهد. برای دسترسی به خدمات پزشکی و درمان استان کبک شما باید در طرح خدمات درمانی کبک ثبت‌نام کنید (Régie de l’assurance maladie du Quebec، یا RAMQ)

کاریابی در کبک کانادا

  • برای داشتن کار قانونی در استان کبک کانادا، شما باید یک شماره بیمه تأمین اجتماعی کانادا (SIN) داشته باشید. به محض ورودتان به کبک، برای دریافت کارت تامین اجتماعی درخواست کنید تا بتوانید در اسرع وقت شروع به کار کنید.
  • بعد از اینکه شماره تأمین اجتماعی‌تان را گرفتید، مهم است که اعتبارتان نزد نهاد‌های مسئول ارزیابی شود. این کار برای آگاه‌سازی کارفرمایان کانادایی و مهیا شدن امکان مقایسه در مورد شرایط و تجربه شما در مقایسه با استانداردهای کانادایی ضروری است. برای کسب اطلاعات درباره ارزیابی مدارک تحصیلی خود، با مرکز صدور مجوزهای بین‌المللی کانادا تماس بگیری یا از وب‌سایت cicic.ca اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • افراد حرفه‌ای ممکن است ملزم به ثبت‌نام در سازمان تنظیم مقررات استانی باشند. شما می‌توانید آن‌ها را در دفترچه تلفن محلی یا به وسیله جستجو در اینترنت پیدا کنید. به عنوان مثال، دندان‌پزشکان باید سازمان دندانپزشکی کبک را جستجو کنند. اولین نتیجه جستجو، انجمن دندان‌پزشکان Chirurgiens du Québec خواهد بود.
  • اگر شما باید مهارت‌های زبان خود را در هر دو زبان انگلیسی یا فرانسه تقویت کنید، حتماً در یک دوره زبان‌آموزی ثبت‌نام کنید. توانایی صحبت کردن، درک و نوشتن روان به زبان انگلیسی و فرانسوی در کبک ضروری است. فرانسوی زبان رسمی کبک است، بنابراین مهم است که شما توانایی متوسط ​​برای صحبت کردن، خواندن و درک زبان فرانسه را داشته باشید.
  • مؤسسات بی شمار مهاجرتی، سازمان‌های اجتماعی و همچنین مؤسسات آموزشی هستند که دوره‌های زبان فرانسه را ارائه می‌دهند، برخی از آن‌ها برای تازه‌واردان رایگان هستند. علاوه بر گرفتن دوره‌ها، تماشای تلویزیون به زبان فرانسوی، خواندن روزنامه‌های فرانسوی و همسایگان فرانسوی زبان، راهی عالی برای کمک به زبان شما در کمترین زمان ممکن است.
  • قبل از این که شروع به جستجو برای کار در کانادا کنید، اطمینان حاصل کنید که رزومه شما به روز  باشد و شما آن را به خوبی بررسی کرده و نامه‌هایتان را برای اصلاح املا و خطاهای دستوری احتمالی بررسی کرده باشید. بسیاری از سازمان‌های خدمات مهاجرتی، نحوه نگارش رزومه کاری و خدمات نگارشی را برای کمک به شما در این زمینه ارائه می‌دهند که با جستجو در اینترنت به آن‌ها دست پیدا می‌کنید.
  • شما همچنین می‌توانید در وب‌سایت‌های جستجوی شغل در کانادا و استان کبک که به برخی از آن‌ها در پایین متن اشاره شده مراجعه کنید و با توجه به تخصصتان به جستجو درباره فرصت‌های شغلی مطلوبتان اقدام کنید.

نکات مهم در مورد مسائل مالی در استان کبک

در نخستین روزهای ورودتان به استان کبک، بهتر است یک حساب در یک بانک محلی یا موسسه مالی باز کنید. بانک‌های محبوب در کانادا شامل HSBC، بانک اسکاتیا، بانک سلطنتی کانادا (RBC)، بانک مونترال BMO(TD Canada Trust)، بانک مرکزی امپریال کانادا (CIBC)، بانک ملی کانادا و بانک Desjardins هستند. با جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات تماس این بانک‌ها پیدا کنید، یا به سادگی به یک شعبه محلی بروید و اطلاعات مورد نظرتان را درخواست کنید.

حتماً با یک مشاور مالی در موسسه بانکی خود قرار ملاقات ترتیب دهید تا مشاوران بتوانند به شما درزمینهٔ سازمان‌دهی اوضاع مالیتان در کشور کانادا، ارائه اطلاعاتی در مورد تأمین مالی خانه و خریداری خودرو، آگاهی لازم را بدهند و شما را در مورد پرداخت هزینه تحصیلات خود و یا اعضای خانواده‌تان و راهنمائی و برنامه‌ریزی در مورد مسائل مالی بازنشستگی‌تان راهنمایی کنند.

اخذ گواهی‌نامه رانندگی در استان کبک

اگر در حال برنامه‌ریزی برای اجاره، قرض گرفتن یا خرید یک ماشین هستید، باید یک گواهینامه رانندگی رسمی کبک را داشته باشید. شما بایستی نزد شرکت Société de l ‘ens auto du quebec در سایت www.saaq.qc.ca ثبت‌نام کنید.

توجه داشته باشید که هر وسیله نقلیه و راننده باید دارای بیمه باشد. قبل از رانندگی با بیمه‌گر محلی تماس بگیرید تا بیمه شوید. شرکت صدور بیمه رانندگی کبک مجموعه‌ای از امتحانات برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به گرفتن گواهی‌نامه رانندگی‌تان در کبک را فراهم کرده که در وب‌سایت www.testdeconnaissances.saaq.gouv.qc.ca می‌توانید اطلاعات کافی را کسب کنید.

مهاجرت به استان کبک

مطابق با توافق‌نامه کانادا-کبک، استان کبک در قالب سیستم مهاجرتی منحصر به فرد خود اقدام به جذب نیروهای کار ماهر می‌کند. در این سیستم امتیازبندی با عنوان «اریما» اداره مهاجرت کبک  به ارزیابی توانایی افرادی می‌پردازد که خواهان سکونت در استان هستند. پس از دریافت امتیاز مثبت از دولت کبک، مهاجران مجوز اقامت در کبک را دریافت می‌کنند که آن‌ها را از نظر مجوزهای امنیتی و پزشکی تائید می‌کند.

کبک هر ساله پذیرای تقریباً 50000 مهاجر است. با توجه به رشد اقتصادی استان و کاهش نرخ تولد، مهاجرت به رشد آینده کبک کمک خواهد کرد. مهاجران سالانه از بیش از 100 کشور به کبک می‌آیند و در رونق فرهنگی و اقتصادی کبک نقش مهمی ایفا می‌کنند.

آب و هوای کبک کانادا

بیشتر شهرهای کانادا از تابستان بسیار گرم که درجه حرارت آن می‌تواند بیش از 30 درجه سانتی‌گراد باشد، برخوردار هستند. با این حال در زمستان تقریباً تمام قسمت‌های کانادا بسیار سرد است تا جای که دمای هوا به زیر 20 یا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. پس خود  را برای آب و هوای سرد آماده کنید و لباس گرم به اندازه کافی همراه داشته باشید. یخ‌زدگی انگشت‌های پا یا دست باعث آسیب شدید پوست به علت قرار گرفتن در معرض باد‌های سرد زمستانی می‌شود که بسیار شایع است.

علاوه بر سرما، کبک هرساله بارش باران زیادی را تجربه می‌کند، بنابراین تا خودتان را آماده کنید. کانادایی‌ها معمولاً شمع و کبریت، پتو‌های گرم، چراغ‌قوه، جعبه کمک‌های اولیه و بیل‌های برف‌روب کوچک در اتومبیل‌ها و خانه‌هایشان برای شرایط اضطراری نگه می‌دارند.

در اکثر نقاط کانادا، ماشین شما باید دارای لاستیک‌های مخصوص زمستانی باشد تا به صورت قانونی و با خیال راحت در زمستان رانندگی کنید. استفاده از  لاستیک‌های تمام فصل، ممکن است در طول سال مجاز نباشند. بین 15 دسامبر تا 15 مارس باید روی اتومبیلتان لاستیک‌های زمستانی (نه لاستیک‌های تمام فصل) نصب کنید، وگرنه طبق قانون جریمه خواهید شد.

شهرهای مهم

شهر مونترال

شهر مونترال به عنوان دومین شهر بزرگ کانادا، تعداد زیادی از مهاجران از سراسر دنیا را به خود جذب کرده است. مونترال بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد که مهاجران بیش از 30% کل جمعیت مونترال را تشکیل می‌دهند. مونترال شهری زنده، پر جنب و جوش و تمیز و امن است. رویدادهای فرهنگی بسیاری که در سراسر شهر برگزار می‌شود به شدت مورد استقبال ساکنان شهر و استعدادهای برتر از سراسر جهان قرار می‌گیرد. با توجه به پارک‌های متعدد موجود در این شهر، اهالی مونترال از این شانس برخورداند که از زیبایی های طبیعی و تفریح خارج از خانه هم لذت برند.

مونترال عملا پایتخت اقتصادی کبک است و محل شرکت‌های بین‌المللی و برخی صنایع مهم کانادا می‌باشد. بخش های تولید و فناوری به شدت توسط دولت حمایت می‌شوند و بخش های هوا و فضا، علوم زیستی، فناوری اطلاعات و صنایع پیشرفته مونترال روند رو به توسعه داشته اند. ترکیب این جاذبه‌ها، مونترال را به یکی از مقاصد برتر برای مهاجران تبدیل کرده است.

کبک سیتی

کبک سیتی به عنوان پایتخت سیاسی و اداری استان کبک، هرساله پذیرای هزاران مهاجر از سراسر جهان می‌باشد. کبک سیتی تقریباً 800000 نفر جمعیت دارد. گردشگری از صنایع مهم شهر است تا جایی که منطقه توسط سازمان‌های مهم بین‌المللی به خاطر تاریخ و زیبایی طبیعی آن به عنوان شهری متمایز معرفی شده است.

اطلاعات عمومی در مورد استان کبک

  • وب‌سایت اصلی استان کبک: quebecoriginal.com
  • وب‌سایت رسمی ایالت کبک : www.immigration-quebec.gouv.qc.ca
  • وب‌سایت رسمی شهر مونترال:www.quebecregion.com
  • خدمات پزشکی و درمان استان کبک : www.ramq.gouv.qc.ca
  • سایت دانشگاه‌های کانادا: teluq.ca
  • وب‌سایت انجمن بانکداران کانادایی جهت کسب اطلاعات کلی درباره امور بانکی و مالی در استان کبک و بقیه کانادا: www.cba.ca
  • کمیته حقوق بشر و حقوق جوانان: cdpdj.qc.ca
  •  کسب اطلاعات در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان کبک: /www.investquebec.com 

استان کبک، استان تنوع و تکثر

استان کبک دومین استان پرطرفدار کانادا است که همان‌طور که در بالا به طور مفصل گفته شد، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از مردم، کبک را به عنوان محل سکونت خود در کانادا انتخاب کنند. کبک دارای چشم‌اندازهایی زیبا، تاریخ غنی، موقعیت‌های حرفه‌ای و ورزشی، وجود برخی از بهترین سرآشپزهای جهان، مهمانی و فستیوال‌هایی که حتی یک هفته ادامه دارند، فعالیت‌های تفریحی فصلی در فضای باز و غیره، می‌باشد. به همین دلیل است که استان کبک مهاجران را به سمت خود جذب کرده است. با افزایش رشد اقتصادی استان و کاهش میزان تولد، انتظار می‌رود که مهاجرت به کبک در آینده افزایش یابد.

اگر سؤالی در زمینهٔ استان‎ کبک کانادا دارید، با مشاوران ما در میان بگذارید.

جستجوی رشته و دانشگاه + پذیرش رایگان

در زمان خود صرفه جویی کنید!

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا

اسمارت اپلای