تحصیل در نیوبرانزویک

  • با شرایط تحصیل در نیوبرانزویک آشنا شوید

استان نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با جمعیتی در حدود ۷۶۰۰۰۰ نفر می‌باشد. ۸۵ درصد این استان پوشیده از جنگل است و مناطق بکر در این استان به وفور یافت می‌شوند. همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان موجود می‌باشد. استان نیوبرانزویک یکی از نخستین مناطقی است که مهاجران اروپایی‌ حدود ۵۰۰ سال قبل وارد آن شدند. سنت جان بزرگ‌ترین شهر این استان با ۱۳۰۰۰۰ نفر جمعیت و فردریکتون مرکز این استان می‌باشد. نیوبرانزویک دارای شهرهای بزرگی چون مونکتون، فریدریکتون و سنت جان است. این شهرها همگی در کنار یکدیگر چارچوب نظام آموزش عالی این استان را شکل می‌دهند. آموزش عالی تاریخ غنی و طولانی در نیوبرانزویک دارد. اولین دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا، دانشگاه نیوبرانزویک است.

برای دانشجویان بین‌المللی که خواهان آموزش با کیفیت بالا و بدون دردسر و هزینه‌های مناسب برای زندگی در یک شهر بزرگ هستند، تحصیل در نیوبرانزویک گزینه جذابی است.

ویژگی های متمایز تحصیل در نیوبرانزویک

  • تحصیل در یک استان دوزبانه

در استان نیوبرانزویک انگلیسی‌زبانان نسبت به کسانی که فرانسوی صحبت می‌کنند بیشتر هستند؛ اما نیوبرانزویک دارای یک اقلیت فرانسوی است و رسماً یک استان دوزبانه است. به واقع شما در این استان از این شانس برخوردار خواهید بود که بنا به تمایل خود به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنید.

  • محیط بین‌المللی

شما با تحصیل در نیوبرانزویک، تحصیل در یک محیط بین‌المللی را تجربه می‌کنید. دانشگاه‌ها در این استان دارای روابط بین‌المللی هستند و با سایر مؤسسات آموزشی در سراسر دنیا همکاری دارند.

  • زندگی در محیطی خلوت‌تر و با هزینه‌های زندگی کمتر نسبت به شهرهای بزرگ

در صورتی که زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ مثل تورنتو، ونکوور، مونترال یا کلگری را نمی‌پسندید، تحصیل در نیوبرانزویک ممکن است برای شما مناسب باشد. این استان محیط زندگی شهری بدون فشار و شلوغی، با هزینه‌های زندگی به مراتب کمتر از کلان شهرهای پرجمعیت را فراهم می‌کند. فردریکتون، سنت جان، مونکتون همگی شهرهایی با مراکز آموزش عالی مشهور هستند.

  • برنامه استانی نیوبرانزویک

برنامه نامزدی استانی نیوبرانزویک، برنامه ورود سریع به بازار کار (New Brunswick Provincial Nominee Program (NBPNP) Express Entry Labour Market Stream) مسیر مستقیمی برای اخذ اقامت کانادا است که تصریح می‌کند متقاضیان باید حداقل ۱۲ ماه تمام وقت یا سه سال به صورت پاره وقت، تجربه کار ماهرانه با حقوق در نیوبرانزویک، پیش از ثبت تقاضای اقامت داشته باشند. یکی از بهترین روش‌های دسترسی به بازار نیروی کار متخصص در نیوبرانزویک، فارغ‌التحصیلی از کالج یا دانشگاه در این استان و سپس گرفتن اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) است.

  •  برنامه فارغ‌التحصیل بین‌المللی آتلانتیک

برنامه فارغ‌التحصیل بین‌المللی آتلانتیک (Atlantic International Graduate Program AIGP) به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از مؤسسات آموزشی واجد شرایط در کانادای آتلانتیک، این امکان را می‌دهد تا برای اقامت دائم بدون داشتن تجربه کاری درخواست دهند. AIGP بخشی از برنامه آزمایشی اقامت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot Program AIPP)، یک برنامه جدید مهاجرت به کانادا برای سال ۲۰۱۷ و بعد از آن است.

  • اکسپرس اینتری

نامزدهای اقامت به کانادا از طریق سیستم “انتخابی مهاجرتی ورود سریع فدرال” Express Entry immigration selection system  که تحصیلاتشان را در یک دانشگاه در نیوبرانزویک به تمام کرده‌اند، با توجه به سطح بالای تحصیلات ممکن است به آن‌ها امتیازاتی اعطا شود. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مؤسسات آموزشی کانادایی ممکن است به تجربه کاری کانادایی مهمی دست یافته باشند که عامل بسیار ارزشمند دیگری برای اقامت از نوع اکسپرس اینتری محسوب می‌شود.

هزینه مسکن در این استان در مقایسه با بسیاری دیگر از استان ‌های کانادا ارزان‌تر می‌باشد. قیمت متوسط خرید خانه در شهر سنت جان کمتر از ۱۶۰٬۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. در ضمن میانگین درآمد خانوار با هزینه‌های مالکیت با توجه به نوع خانه بین ۳۲ الی۲۱ درصد است. این رقم نسبت به سایر به استان‌های کانادا به مراتب کمتر است. هزینه‌های حمل و نقل هم در این استان چندان بالا نیست. شما با پرداخت ماهیانه شصت و شش دلار در شهر سنت جان می‌توانید به صورت نامحدود از سفرهای شهری استفاده کنید. در مورد شهر مونکتون هم وضعیت چندان متفاوت نیست و هزینه‌ها حدوداً در همین رنج قیمت است.

یکی از مزیت‌های تحصیل در نیوبرانزویک تجربه کردن آب و هوای مطبوع این استان است. واقع شدن استان نیوبرانزویک در ساحل اقیانوس باعث شده این استان آب و هوای معتدلی داشته باشد. استانی چهار فصل که تابستان و زمستان آن مشخص است. با این حال موقعیت ساحلی این استان باعث شده ساکنان آن با زمستان‌های سرد مواجه نشوند.

دمای هوا استان نیوبرانزویک به‌طور متوسط در ماه ژانویه ۹- درجه سانتی گراد، در فصل بهار ۱۰+ درجه سانتی گراد، در فصل تابستان درجه هوا تا ۲۶ + سانتی گراد نیز افزایش می‌یابد و در پاییز ۷+ درجه سانتی گراد است. کافی است این اعداد را با دمای سایر استان‌های کانادا در فصول سرد و گرم مقایسه کنید تا دریابید آب و هوای استان نیوبرانزویک در دسته بهترین آب‌وهواهای سرزمین کانادا قرار دارد.

کالج ها و دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل در نیوبرانزویک

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

تحصیل در نیوبرانزویک، بهره‌مندی از آموزش غنی و دوزبانه

خلاصه کلام اینکه با تحصیل در نیوبرانزویک، آموزش عالی غنی و پویا با هزینه زندگی مناسب در دسترس دانشجویان است. تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم در کانادا می‌توانند تا ۲۰ سالگی از مهد کودک تا پایان دبیرستان از تحصیلات رایگان دولتی استفاده کنند. تحصیل در نیوبرانزویک به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود. دانشگاه‌های این استان نیز از سطح علمی بالایی برخوردار می‌باشند و نقش مهمی را در تغییر ساختار اقتصادی استان از منابع طبیعی به خدمات و فناوری حرفه‌ای ایفا می‌کنند.

هر ساله صدها نفر وارد این استان می‌شوند. این استان جهت جذب مهاجر در برنامه انتخاب استانی PNP شرکت دارد تا به روند مهاجرت و صدور ویزا سرعت ببخشد. در این برنامه روش‌هایی برای دارندگان پیشنهاد کار در این استان و سرمایه‌گذاران وجود دارد.

اگر در مورد تحصیل در نیوبرانزویک سؤالی دارید، حتماً با کارشناسان اسمارت اپلای در میان بگذارید.