استان بریتیش کلمبیا کانادا

اسمارت اپلای در یک سلسله از مقالات قصد دارد ضمن معرفی استان‌های کشور کانادا، شرایط زندگی و تحصیل در این استان‌ها را معرفی کند. موضوع مقاله پیشرو، استان بریتیش کلمبیا کانادا است.

کانادا به تعدادی استان (10 استان) و قلمروهایی تقسیم می‌شود که هرکدام دولت خاص خود را دارند.

بریتیش کلمبیا (B.C.)  یکی از جذاب‌ترین استان‌ها و مکان‌ها برای اقامت در کانادا است. این منطقه علاوه بر فراوانی جاذبه‌های طبیعی، مقصدی بسیار مطلوب برای کار، تحصیل و زندگی است.

استان بریتیش کلمبیا میزبان 14 دانشگاه و مؤسسات آموزشی است که از بین آنها می‌توانیم به دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کنیم.

در ادامه با ما باشید تا با جزئیات زندگی و تحصیل در این استان بیشتر آشنا بشوید.

استان بریتیش کلمبیا کانادا - استان بریتیش کلمبیا - زندگی در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا کجاست؟ (موقعیت جغرافیایی)

بریتیش کلمبیا غربیترین استان کانادا است. این استان که بین اقیانوس آرام و شکاف قاره‌ای کوه‌های راکی ​​واقع شده، دارای جغرافیای متنوعی است. بریتیش کلمبیا مملو از مناظر ناهموار که شامل خطوط ساحلی صخره‌ای، سواحل شنی، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها، بیابان‌های داخلی و دشت‌های چمن‌زار است.

بریتیش کلمبیای کانادا از شرق با استان آلبرتا، از شمال با یوکان و قلمروهای شمال غربی، از غرب با اقیانوس آرام و ایالت آلاسکا آمریکاو از جنوب با ایالات واشنگتن، آیداهو، همسایه است.

مساحت بریتیش کلمبیا 944735 کیلومترمربع (364800 مایل مربع) است. خط ساحلی ناهموار بریتیش کلمبیا بیش از 27000 کیلومتر (17000 مایل) امتداد دارد و شامل آبدره‌های عمیق و کوهستانی و حدود 6000 جزیره است که بیشتر آنها خالی از سکنه هستند. بریتیش کلمبیا تنها استان کانادا است که با اقیانوس آرام هم مرز است.

جمعیت استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا با جمعیت تخمینی 5.2 میلیون نفر در سال 2021، سومین استان پرجمعیت کانادا است. این استان از 51 شهر تشکیل شده است.

پایتخت بریتیش کلمبیا ویکتوریا و بزرگ‌ترین شهر آن به لحاظ جمعیت، ونکوور است.

ونکوور در محل تلاقی رودخانه فریزر و تنگه جورجیا، در گوشه جنوب غربی سرزمین اصلی قرار دارد.

ونکوور سومین منطقه شهری بزرگ در کانادا است. سرشماری 2021 کانادا، 2.6 میلیون نفر را در مترو ونکوور ثبت کرد.

از نظر مساحت، ابوتسفورد بزرگ‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا است.

آب‌وهوای استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا استان بزرگی است و آب‌وهوای آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. برخی از مناطق بسیار معتدل هستند و برخی دیگر دارای دامنه شدیدتر دما هستند.

مناطقی که در امتداد ساحل جنوبی قرار دارند آب‌وهوای معتدلی در تمام طول سال دارند. تابستان‌های سواحل گرم است و دمای هوا در روز حدود 20 درجه سانتی‌گراد است. مناطق ساحلی بریتیش کلمبیا معتدل‌ترین زمستان‌ها را در تمام کانادا دارند و دما به‌ندرت به زیر صفر می‌رسد.

مناطق داخلی و مرکزی استان تابستان‌های گرم‌تری دارند و دما در ماه جولای اغلب به 30 درجه سانتی‌گراد یا بیشتر می‌رسد. زمستان‌ها سردتر و برفی‌تر از مناطق ساحلی است.

در شمال، زمستان طولانی و سرد با برف زیاد و تابستان کوتاه است. در امتداد سواحل شمالی، در فصول بهار، تابستان و پاییز باران زیادی می‌بارد و زمستان‌ها سرد است.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

زندگی در استان بریتیش کلمبیا

آیا استان بریتیش کلمبیا برای زندگی مناسب است؟ شرایط زندگی در B.C.  چگونه است؟ هزینه زندگی در این استان چقدر است؟ آیا B.C. از کیفیت زندگی خوبی برخوردار است؟

وقتی صحبت از زندگی در استان بریتیش کلمبیا به میان می‌آید، سؤالات این‌چنینی مطرح می‌شود که خب طبیعی است. وقتی قرار است برای زندگی به موقعیت جدیدی مهاجرت کنید، باید درباره شرایط زندگی در آنجا بیشتر بدانیم.

جوامع در استان بریتیش کلمبیا از نظر فرهنگی، قومی و زبانی متنوع هستند و مهاجران تقریباً 27 درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند. پنج درصد دیگر شامل بومیان می‌شود.

انگلیسی و فرانسوی ‌زبان‌های رسمی کانادا هستند و انگلیسی، زبان اصلی بریتیش کلمبیا است. البته برخی از ساکنین این استان به زبان‌های دیگر از جمله چندین زبان بومی، چینی، پنجابی (پنجابی)، کره‌ای و غیره … در B.C. صحبت می‌کنند.

استاندارد زندگی در B.C بالا است. شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد همواره کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی رتبه‌بندی می‌کند.

هزینه زندگی در استان بریتیش کلمبیا بسته به شهر و منطقه می‌تواند متفاوت و متغیر باشد.

استان بریتیش کلمبیا رتبه سوم گران‌ترین و همچنین رتبه سومین بهترین استان برای زندگی در کانادا را از آن خودکرده است.

بر اساس اطلاعات سایت Livingcost.org.com متوسط ​​حقوق پس از کسر مالیات در بریتیش کلمبیا 3067$ در ماه است.

هزینه زندگی در این استان نیز 1841$ در ماه برآورد شده است که 1.15 برابر گران‌تر از میانگین کانادا است.

باتوجه‌به هزینه زندگی باید گفت که میزان حقوق در بریتیش کلمبیا برای پوشش هزینه‌های زندگی 1.7 ماه کفایت خواهد کرد.

شاید خالی‌ازلطف نباشد بدانید که مالیات‌های اضافی نیز در بریتیش کلمبیا دریافت می‌شود. بریتیش کلمبیا یکی از چهار استانی است که مالیات فروش استانی (PST)  دریافت می‌کند. این مالیات 7 درصدی علاوه بر مالیات 5 درصدی کالاها و خدمات در سراسر کانادا  (GST) است.

شرایط تحصیل در استان بریتیش کلمبیا (+ هزینه تحصیل)

اگر فرزند مدرسه‌ای یا دانشگاهی دارید یا خودتان قصد ادامه تحصیل در استان بریتیش کلمبیا را دارید، نگران آموزش در این استان نباشید. خوشبختانه در بریتیش کلمبیای کانادا امکانات تحصیلی برای تمام قشر محصل (مدرسه‌ای و دانشگاهی) مهیا است.

همه مدارس این استان موضوعات آکادمیک مانند انگلیسی، ریاضیات، مطالعات اجتماعی و علوم موردنیاز برای ادامه تحصیل پس از مقطع متوسطه در سراسر جهان را ارائه می‌دهند. دانش‌آموزان بریتیش کلمبیا این فرصت را دارند که دروس انتخابی را بر اساس علایق شخصی خود مانند عکاسی، رقص، هنرهای زیبا، موسیقی، ورزش و فناوری کامپیوتر انتخاب کنند.

 تحصیل در مدارس بریتیش کلمبیا

آموزش در مدارس بریتیش کلمبیا شامل مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و خصوصی در سراسر استان است.

در بریتیش کلمبیا مانند اکثر استان‌های دیگر کانادا، تحصیل از سنین 6 تا 16 سالگی (کلاس 1 تا 10) اجباری است.

رفتن کودکان به مهدکودک در سن 5 سالگی امری عادی است. حتی کودکان کوچک‌تر نیز قبل از سن رسمی مدرسه، به طور فزاینده‌ای در برنامه‌های پیش‌دبستانی شرکت می‌کنند.

مدارس دولتی رایج‌ترین شکل مدرسه در بریتیش کلمبیا هستند. ازآنجایی‌که آموزش تحت صلاحیت استانی قرار می‌گیرد، سیستم آموزش عمومی استان توسط دولت بریتیش کلمبیا اداره می‌شود.

بریتیش کلمبیا دارای بزرگ‌ترین بخش مدارس خصوصی در کانادا است. مدارس خصوصی به طور رسمی و عموماً به‌عنوان مدارس مستقل شناخته می‌شوند.

مدارس ممکن است مذهبی باشند (مثلاً مسیحی، یهودی یا مسلمان)، ممکن است بر اساس یک آموزش خاص تدریس کنند (مانند والدورف یا مونته سوری)، ممکن است بر رشته‌های خاص (مانند ورزش یا هنرهای زیبا) تمرکز کنند، یا ممکن است بر آمادگی دانشگاه تمرکز کنند.

تحصیل در مقطع پس از متوسطه

پس از اتمام کلاس دوازدهم، بسیاری از دانش‌آموزان به تحصیل خود ادامه می‌دهند. به این مقطع اصطلاحاً آموزش پس از متوسطه می‌گویند.

سیستم‌ها، برنامه‌ها و مدارک تحصیلی پس از متوسطه در کانادا از استانی به استان دیگر متفاوت است. در بریتیش کلمبیا، سیستم آموزشی پس از دبیرستان یکپارچه است.

25 دانشگاه، کالج و مؤسسه دولتی و همچنین بیش از 300 مؤسسه خصوصی در B.C وجود دارد. بودجه مؤسسات خصوصی توسط دولت تأمین می‌شوند. به همین دلیل است که معمولاً هزینه تحصیل در مؤسسات خصوصی بیشتر است.

افراد می‌توانند موضوعات مختلفی را در کالج، دانشگاه یا مؤسسات مطالعه کنند. رشته‌های محبوب شامل هنر، آموزش، علوم، فن آوری، پزشکی، پرستاری، مهندسی و قانون است.

برای تکمیل مدرک لیسانس حدود 4 سال تحصیل تمام‌وقت طول می‌کشد. پس از اخذ مدرک لیسانس، می‌توانید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا (فارغ‌التحصیل) بگیرید. همچنین می‌توانید دیپلم و گواهینامه دریافت کنید.

اگر علاقه‌مند به آموزش فنی و حرفه‌ای و ورود به بازار کار هستید، باید خاطرنشان کنیم که در استان بریتیش کلمبیا کانادا، کالج‌ها، مؤسسات فنی و برخی از دانشگاه‌ها نیز دارای دوره‌های حرفه‌ای و مهارت‌آموزی هستند.

با شرکت در این مراکز می‌توانید برای بسیاری از مشاغل آموزش شغلی دریافت کنید

دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا

هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی برای ادامه تحصیل به بریتیش کلمبیا عزیمت می‌کنند. اساتید و مراکز آموزشی این استان در بین بهترین‌ها در جهان هستند. هزینه تحصیل در اینجا نسبت به بسیاری از مکان‌های دیگر کمتر است.

این استان به یکی از ارجحترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بینالمللی تبدیل شده است که در حال رقابت برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد هستند.

گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلات تکمیلی دریافت شده از دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا در سطح بین‌المللی شناخته شده و به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده است.

اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها در بریتیش کلمبیا کمک‌های مرتبط با تحصیل را از طریق بورسیه‌ها و برنامه‌های وام ارائه می‌کنند که کاملاً مبتنی بر شایستگی و فعالیت‌های مشترک است.

در زیر لیستی از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر در بریتیش کلمبیا آمده است که متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند برای ادامه تحصیلات عالی خود در آنها جستجو کنند.

  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه یورک ویل
  • دانشگاه ونکوور ایسلند
  • دانشگاه فریزر والی
  • دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی
  • دانشگاه کانادا وست
  • دانشگاه تامسون ریورز
  • دانشگاه رویال رودز
  • دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن
  • دانشگاه دیکنسون
  • دانشگاه کاپیلانو
  • مؤسسه فناوری بریتیش کلمبیا

اماکن و مناطق دیدنی در استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یکی از زیباترین مکان‌هایی است که ارزش دیدن را دارد. این استان باورنکردنی است و دارای جاذبه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان است.

 بریتیش کلمبیا از جنگل‌های بارانی گرفته تا کوه‌ها و شهرهای بین‌المللی مملو از شگفتی‌هایی است که مطمئناً هر بیننده‌ای  را مجذوب خود خواهد کرد.

چه یک اسکی‌باز، یک کوهنورد، یک مورخ یا یک خریدار باشید، مطمئن باشید در اینجا کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت.

باغ‌های بوچارت (Buchart Gardens)

برای لذت بردن از باغ بوچارت در ویکتوریا، لازم نیست فقط عاشق گل‌وگیاه باشید. این مکان میزبان هنر و سرگرمی محلی، آتش‌بازی شنبه‌شب در تابستان و نورپردازی کریسمس و یک پیست یخ در فضای باز در زمستان است.

اگر عاشق گل‌وگیاه هستید می‌توانید از تماشای گل‌ها لذت ببرید. این سایت 55 هکتاری دارای نمایش گل‌های مشهور جهانی است.

موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا (BC Royal Museum)

تاریخ طبیعی و انسانی بریتیش کلمبیا برای همیشه در موزه سلطنتی BC در ویکتوریا به نمایش گذاشته شده است. در این موزه مجموعه‌ای از مصنوعات و اقلام (بیش از 7 میلیون) به نمایش گذاشته شده است.

پارک ملی یوهو (Yoho National Park)

پارک ملی یوهو خانه برخی از ناهموارترین و دیدنی‌ترین مناطق کوهستانی بریتیش کلمبیا است. قله‌های پوشیده از برف، آبشارها، رودخانه‌ها و دریاچه‌های شفاف، از جمله دریاچه تماشایی اوهارا، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را در ماه‌های تابستان به این پارک می‌کشاند.

مسیرهای پیاده‌روی باورنکردنی امکان دسترسی آسان به مناطق خلوت را فراهم می‌کند. یکی از نقاط برجسته این پارک، آبشار Takakkaw است که یکی از بلندترین آبشارهای آمریکای شمالی است.

جزیره ونکوور (Vancouver Island)

جزیره ونکوور بزرگ‌ترین جزیره در سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی است. جزیره ونکوور در غرب شهر ونکوور قرار دارد و با یک پرواز کوتاه یا با کشتی قابل‌دسترسی است.

بندر داخلی ویکتوریا (Victoria Inner Harbour)

ویکتوریا که در جزیره ونکوور قرار دارد، پایتخت بریتیش کلمبیا و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کانادا است. این شهر که از سرزمین اصلی حذف شده است، حس و حال یک شهر کوچک را دارد، اما میزبان انبوهی از جاذبهها و چیزهایی است که باید انجام دهید.

بندر داخلی ویکتوریا که در قلب شهر واقع شده، همیشه مملو از بازدیدکنندگان و مردم محلی است که از اسکله لذت می‌برند. این مکان به‌ویژه در تابستان که رستوران‌ها غذاهای خود را در فضای باز سرو می‌کنند، پر از بازدیدکننده است.

جزیره سالت اسپرینگ (Salt Spring Island)

جزیره سالت اسپرینگ با جمعیت کمی که دارد، به دلیل سبک زندگی آرام بوهمیایی خود شناخته شده است. در اطراف این جزیره دیدنی، استودیوها و مزارع هنرمندانی وجود دارد که پنیر و محصولات خانگی، لباس‌ها و زیورآلاتی را می‌فروشند که ممکن است در آسیای جنوب شرقی پیدا کنید.

شهر اصلی جزیره گنگ است، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند بستنی‌فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز خرده‌فروشی سنتی و سوغاتی‌ها را پیدا کنند. این جزیره دارای مسافرخانه و سایر گزینه‌های اقامتی است.

حمل‌ونقل در استان بریتیش کلمبیا

حمل‌ونقل نقش بزرگی در تاریخ استان بریتیش کلمبیا دارد. کوه‌های راکی ​​و رشته‌های غرب  تا زمان تکمیل راه‌آهن بین‌قاره‌ای در سال 1885، مانع مهمی برای سفرهای زمینی بودند.

تقریباً تمام سفرها و بارها به و از منطقه از طریق اقیانوس آرام، عمدتاً از طریق بنادر ویکتوریا و نیو وست مینستر انجام می‌شد.

تا دهه 1930، راه‌آهن تنها گزینه سفر زمینی استان بود. با ساخت بزرگراه بین استانی در سال 1932 (اکنون معروف به بزرگراه گذرگاه کروسنست)، و بعداً بزرگراه ترانس کانادا، حمل‌ونقل جاده‌ای به روش ترجیحی سفر زمینی تبدیل شد.

 امروزه بریتیش کلمبیا یک سیستم حملونقل مدرن و قابل‌اعتماد دارد که شامل فرودگاهها، کشتیها، شبکههای جادهای، راهآهن و حملونقل عمومی است.

بیش از 200 فرودگاه در سراسر بریتیش کلمبیا وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها فرودگاه بین‌المللی ونکوور، فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا، فرودگاه بین‌المللی کلونا و فرودگاه بین‌المللی ابوتسفورد است.

از سال 2017 فرودگاه بین‌المللی ونکوور دومین فرودگاه شلوغ کشور و دومین دروازه بزرگ بین‌المللی در ساحل غربی (بعد از لس‌آنجلس) است. در سال 2019 حدود 26.4 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا شدند.

اکثر شهرها در بریتیش کلمبیا دارای خدمات اتوبوس محلی هستند که توسط BC Transit اداره می‌شوند.

شرکت BC Ferries که در سال 1960 تأسیس شد، تلاش کرد تا با ارائه خدمات کشتی مسافری بین جزیره ونکوور و سرزمین اصلی، جایگزین ارزان‌تر و قابل‌اعتمادتری برای خدمات راه‌آهن باشد.

این شرکت اکنون 25 مسیر را در بین جزایر بریتیش کلمبیا و همچنین بین جزایر و سرزمین اصلی مدیریت می‌کند.

مراکز خرید استان بریتیش کلمبیا

اگر اهل خرید و بازارگردی هستید حتماً این قسمت از مقاله را مطالعه کنید. در استان بریتیش کلمبیای کانادا در مجموع 306 مرکز خرید وجود دارد. بزرگ‌ترین مرکز خرید بریتیش کلمبیا در جزیره گرنویل (Granville Island) است. این مرکز، 373 فروشگاه دارد.

در ادامه لیستی از مراکز خرید بریتیش کلمبیا را برایتان آماده کرده‌ایم.

  • Brentwood Town Center: واقع در برنابی
  • Crystal Mall: واقع در برنابی
  • Capilano Mall: واقع در ونکوور شمالی
  • City Square Shopping Center: در سیتی هال ونکوور
  • Park Royal Shopping Center: در غرب ونکوور
  • Richmond Center: در شهر ریچ موند

اقتصاد و کشاورزی استان بریتیش کلمبیا

اقتصاد بریتیش کلمبیا سابقاً تحت سلطه منابعی بوده است که بر صنعت جنگل متمرکز بودند.

حدود 60 درصد از بریتیش کلمبیا جنگل است که تقریباً 19.5 درصد از زمین‌های جنگلی کانادا را تشکیل می‌دهد.

 امروزه، اقتصاد بریتیش کلمبیا متنوع‌تر است و صنایع خدماتی بیشترین سهم (75%) از تولید ناخالص داخلی  (GDP) استان را به خود اختصاص می‌دهند.

در طی چند دهه گذشته، اشتغال در صنایع منابع به طور پیوسته  درصدی کاهش‌یافته است و رشد مشاغل جدید بیشتر در بخش‌های ساخت‌وساز، املاک، اجاره و رهن، و خرده‌فروشی/خدمات رخ‌داده است.

کشاورزی، فناوری، ساخت‌وساز، شیلات و ماهیگیری،  جنگلداری، تولید، معدن، نوآوری و گردشگری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی بریتیش کلمبیا هستند.

اقتصاد بریتیش کلمبیا به طور مداوم در حال تحول است. این تغییرات مستقیماً بر تعداد و نوع مشاغل موجود تأثیر می‌گذارد.

جذب سرمایه‌گذاری پروژه‌های بزرگ در سراسر استان به طور فزاینده‌ای بر کسب‌وکارهای کوچک و خدمات متمرکز شده و بخش خدمات تقریباً چهار پنجم مشاغل را فراهم می‌کند.

بریتیش کلمبیا با تقویت روابط خود با ژاپن، چین، کره و هند در تلاش است تا به یک مرکز تجاری برای کالاها، خدمات و سرمایه‌گذارانی که بین آسیا و آمریکای شمالی سفر می‌کنند تبدیل شود.

خدمات درمانی در استان بریتیش کلمبیا

بیشتر شهروندان بریتیش کلمبیا در مقطعی از زندگی خود به بیمارستان یا کلینیک بهداشتی مراجعه خواهند کرد. این مؤسسات چهار نوع خدمات کلیدی پزشکی را ارائه می‌دهند:

مراقبت‌های اضطراری، مراقبت‌های سرپایی، جراحی یا آزمایش تشخیصی مانند اشعه ایکس  و مراقبت در بیمارستان

در کانادا، بیمه سلامت عمومی برای ساکنان واجد شرایط در دسترس است. شهروندان کانادایی و مقیم دائم می‌توانند برای بیمه درمانی استانی درخواست دهند.

در بریتیش کلمبیا، بیمه سلامت عمومی طرح خدمات پزشکی (MSP)  نامیده می‌شود. این بیمه هزینه خدمات پزشکی افراد واجد شرایط را پوشش می‌دهد.

طرح خدمات پزشکی دولت بریتیش کلمبیا  (BC MSP) یک طرح بیمه سلامت عمومی اجباری برای همه کسانی است که شش ماه یا بیشتر در بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند. این طرح هزینه مراقبت‌های اولیه پزشکی در کانادا، از جمله بیشتر خدمات پزشک و بیمارستان را پوشش می‌دهد.

به‌محض ورود می‌توانید برای این بیمه اقدام کنید. تقریباً 3 ماه طول می‌کشد تا تحت پوشش MSP قرار بگیرید.

اکثر دانشجویان بین‌المللی جدید در سه ماه تحت پوشش بیمه درمانی iMED هستند.

این افراد در صورت تمدید مجوز تحصیل یا دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، باید برای تمدید MSP خود اقدام کنند، در غیر این صورت تحت پوشش قرار نخواهند داشت.

مزایای تکمیلی MSP شامل پرداخت جزئی هزینه برخی خدمات پزشکی در استان بریتیش کلمبیا است. این طرح ممکن است دسترسی به سایر طرح‌های مبتنی بر درآمد را فراهم کند.

برای دریافت اطلاعات و مشاوره بهداشتی غیراضطراری در استان بریتیش کلمبیا (24 ساعت در 7 روز هفته) می‌توانید به HealthLink BC مراجعه کنید. دسترسی به این لینک از طریق تلفن، وب‌سایت و نصب اپلیکیشن در تلفن همراه امکان‌پذیر است.

به‌خاطر داشته باشید که HealthLink BC خدمات اضطراری ارائه نمی‌دهد. اگر وضعیت پزشکی فوری دارید، با 9-1-1 تماس بگیرید.

Healthlink BC همچنین یک برنامه برای گوشی هوشمند دارد. شما می‌توانید از آن اپلیکیشن برای یافتن کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، مکان‌های ایمن‌سازی، داروخانه‌ها، خدمات آزمایشگاهی، و مراکز مراقبت‌های اولیه و فوری در نزدیکی خود استفاده کنید.

رانندگی در استان بریتیش کلمبیا

برای رانندگی در این استان شما باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشید. وسیله نقلیه‌ای که رانندگی می‌کنید باید دارای گواهینامه و بیمه باشد و باید قوانین جاده را بدانید و رعایت کنید.

اگر هرگز گواهینامه رانندگی نداشته‌اید، ممکن است بخواهید در کلاس‌های رانندگی شرکت کنید. شما می‌توانید با رزرو وقت در دفتر صدور گواهینامه رانندگی ICBC برای گواهینامه رانندگی اقدام کنید.

برای رانندگی انواع مختلف وسایل نقلیه در بریتیش کلمبیا به انواع گواهینامه نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال، خودروها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها، کامیون‌های بزرگ و تاکسی‌ها همه گواهینامه‌های متفاوتی دارند

اما اگر گواهی‌نامه دارید، پس از نقل‌مکان به این استان می‌توانید تا 90 روز از گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید.

اما بعد از آن باید برای گواهی‌نامه استانی اقدام کنید. اگر گواهینامه رانندگی شما به زبان انگلیسی نیست، باید توسط یک مترجم تأیید شده ترجمه شود. هنگامی که گواهینامه رانندگی بریتیش کلمبیا را دریافت کردید، باید گواهینامه قدیمی خود را رها کنید.

اگر توریست هستید، می‌توانید به مدت 6 ماه از گواهی‌نامه غیر استانی خود استفاده کنید. اما بعد از 6 ماه، برای رانندگی داشتن گواهی‌نامه یا مجوز رانندگی معتبر استان بریتیش کلمبیا الزامی است.

فرایندهای مختلفی برای گرفتن گواهینامه رانندگی  B.C وجود دارد. این فرایند بستگی به این دارد که گواهینامه رانندگی اصلی شما از کجا باشد.

رانندگان برخی از کشورها ممکن است بتوانند بدون هیچ آزمایش اضافی، گواهینامه رانندگی استان بریتیش کلمبیا را دریافت کنند. دیگران ممکن است نیاز به قبولی در آزمون‌های آئین‌نامه، سنجش بینایی و شهری داشته باشند.

  • دانش‌آموزان نیازی به دریافت مدرک گواهینامه رانندگی C ندارند. درصورتی‌که:
  • دارای گواهینامه رانندگی معتبر از کشور دیگری هستند.
  • به‌عنوان دانشجوی تمام‌وقت در مؤسسه‌ای که در این صفحه وب ذکر شده است ثبت‌نام کرده‌اند.

کارگران خارجی موقت در برنامه کارگران فصلی کشاورزی می‌توانند تا 12 ماه از گواهینامه رانندگی معتبر از کشور دیگری استفاده کنند. پس از 12 ماه، دریافت گواهینامه رانندگی B.C. الزامی است.

هنگام رانندگی، گواهینامه رانندگی خود را همیشه همراه داشته باشید. ممکن است یک افسر پلیس بخواهد آن را ببیند.

Learn to Drive Smart اطلاعاتی درباره قوانین، علائم، علائم و نشانه‌های جاده در B.C دارد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش ما بر این بود که استان بریتیش کلمبیا را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم تا با جزئیات زندگی و تحصیل در این استان آشنا بشوید.

همان‌طور که در طول مطالب اشاره کردیم، بریتیش کلمبیا در بین  10 استان کانادا، غربی‌ترین استان است. این سرزمین دارای تنوع آب‌وهوایی و مناظری است که در کانادا بی‌نظیر است.

برخی از دانشگاه‌های معتبر کانادا از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا ، دانشگاه ونکوور و دانشگاه یورک کانادا در این استان واقع شده‌اند.

چنانچه قصد ادامه تحصیل در استان بریتیش کلمبیا را دارید اما در خصوص اپلای و ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه اسمارت اپلای در تماس باشید.

اما اگر در خصوص دانشگاه مقصد و رشته هنوز مردد هستید، توصیه می‌کنم سرچ هوشمند 60 ثانیه‌ای ما را امتحان و نتیجه آن را مشاهده کنید.

در انتها لطفاً با تکمیل فرم ارزیابی رایگان، ما را از نظرات سازنده خود بهره‌مند کنید.

سؤالات رایج

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا است.

دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه یورک ویل، دانشگاه ونکوور ایسلند، دانشگاه فریزر والی، دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی، دانشگاه کانادا وست

بله. اساتید و مراکز آموزشی این استان در بین بهترین‌ها در جهان هستند.

بر اساس اطلاعات سایت Livingcost.org.com هزینه زندگی در این استان 1841$ در ماه است که 1.15 برابر گران‌تر از میانگین کانادا است.

کشاورزی، فناوری، ساخت‌وساز، شیلات و ماهیگیری،  جنگلداری، تولید، معدن، نوآوری و گردشگری.