کالج های استرالیا

در این مقاله از اسمارت اپلای قصد داریم کالج‌های استرالیا را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم. با توجه به سوال مکرر متقاضیان تحصیل در استرالیا، ما هم تصمیم گرفتیم در این برگه مشخصا درباره کالج‌ها در استرالیا صحبت کنیم و تفاوت کالج‌ها با دانشگاه‌ها را بررسی کنیم.

معمولاً به افرادی که بیشتر اهل کسب مهارت هستند، خیلی به ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر فکر نمی‌کنند و تمایل دارند سریع وارد بازار کار شوید، پیشنهاد می‌شود که به کالج بروند. شرایط ورود به کالج‌ها آسان‌تر و از همه مهم‌تر شهریه کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌ها کمتر است.

اگر دوست دارید با جزئیات کالج‌های استرالیا و شرایط تحصیل در آنها بیشتر آشنا بشوید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

تفریحات زندگی دانشجویی در کانادا و استرالیا

تفاوت کالج با دانشگاه در استرالیا

قبل از اینکه بخواهیم خود کالج‌های استرالیا را به زیر ذره‌بین ببریم، شاید بد نباشد ابتدا مقایسه‌ای بین کالج و دانشگاه‌های استرالیا داشته باشیم. می‌خواهیم ببینیم که کالج‌های استرالیا در چه مواردی با دانشگاه‌های این کشور تفاوت دارند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که کالج‌ها، مؤسسات آموزشی خصوصی و دانشگاه‌های استرالیا موسسه آموزشی دولتی هستند. حتی تصور برخی بر این است که دانشگاه‌ها کیفیت و سطح آموزشی بهتری را نسبت به کالج‌ها ارائه می‌دهند. اما در حقیقت فرق بین کالج و دانشگاه‌ها در استرالیا پیچیده‌تر از این موارد است.

در جدول زیر، تفاوت‌های عمده دانشگاه‌ها و کالج‌های استرالیا شرح داده شده است.

کالج‌های استرالیا دانشگاه های استرالیا
در کالج‌ها گزینه‌های تحقیقاتی محدودی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشگاه‌ها به دلیل بزرگ بودن، گزینه‌های تحقیقاتی مختلفی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.
در کالج‌ها، مقاطع آموزشی محدود هستند. در دانشگاه‌ها مقاطع تحصیلی متنوع‌تر و شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند.
هزینه کالج‌ها به دلیل منابع محدود، کمتر است هزینه دانشگاه‌ها به دلیل تنوع منابع و تعداد امکانات و برنامه‌های موجود بیشتر است
تنوع رشته در کالج‌ها کم و محدودتر است. دانشگاه‌ها تنوع بیشتری در رشته‌های تحصیلی، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دارند.

3 شرط اصلی برای دریافت پذیرش از کالج‌های استرالیا

کیفیت و مسیر نسبتاً سهل‌العبور کالج‌های استرالیا، مواردی هستند که بسیاری را برای دریافت پذیرش ترغیب می‌کنند. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که برای ورود به کالج‌های استرالیا چه شرایطی باید داشته باشیم؟

1. شرایط سنی

یکی از شرط‌های لازم برای پذیرش در کالج‌های استرالیا، داشتن سن قانونی 18 سال است. معمولاً تحصیل در کالج‌های استرالیا از سال دهم تا سال دوازدهم امکان پذیر است. به افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در کالج‌ها را دارند، توصیه می‌شود برای سهولت پذیرش، تکمیل زبان و آشنایی با متد آموزشی استرالیا، از دوران دبیرستان مهاجرت تحصیلی خود را آغاز کنند.

2. تسلط بر زبان انگلیسی  

از آنجایی که آموزش دوره‌ها در اکثر مراکز آموزشی استرالیا، به زبان انگلیسی است. تسلط به این زبان برای پذیرش در کالج‌ها الزامی است. متقاضیان تحصیل در کالج‌های کشور استرالیا با شرکت در آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی (ازجمله آیلتس) می‌توانند مهارت‌های زبانی خود را اثبات کنند.

سطح زبان برای شرکت در مقطع مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. به‌طورمعمول، برای شرکت در پایه دهم می‌بایست معادل آیلتس ۴٫۵ ارائه شود. برای شرکت در پایه یازدهم، ارائه سطح زبان در حد آیلتس ۵ نیاز است و برای شرکت در پایه دوازدهم، متقاضی باید سطح زبان آیلتس ۵٫۵ را در اختیار داشته باشد.

برای ورود به کالج‌های استرالیا، داشتن مدرک زبان معتبر ازجمله آیلتس آکادمیک با میانگین نمره 5 – 6 یا معادل آن در آزمون‌های دیگر الزامی است.

3. رزومه آکادمیک خوب

یکی از شرایط اخذ پذیرش از کالج‌های استرالیا ارائه رزومه آکادمیک است. هرچه رزومه پربارتر باشد، شانس دریافت پذیرش به‌مراتب بیشتر خواهد بود. به عبارتی اگر نمره معدل شما، ریزنمرات مقاطع تحصیلی قبلی یا نمره آزمون زبان شما بالاتر باشد، شانس پذیرش ببیشتر می‌شود.

شهریه کالج های استرالیا

شهریه کالج های استرالیا

خب رسیدیم به قسمت مهم مقاله، یعنی شهریه کالج‌ها که بخشی از دغدغه های دانشجویان است. مسلماً هنگام بررسی شرایط تحصیلی کالج‌های استرالیا توسط دانشجویان، یکی از مهم‌ترین مواردی که مد نظر آن‌هاست، بررسی هزینه‌های تحصیل و شهریه کالج‌ها است. دانستن شهریه‌ها و هزینه‌های تحصیل، کمک زیادی به برنامه‌ریزی تحصیلی می‌کند.

هزینه دوره‌های تحصیلی بسته به کالج، مقطع و رشته می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی مینیمم هزینه تحصیل در کالج‌های استرالیا (مدت ۳ تا ۴ سال) برای دانشجویان بین‌المللی، بین ۲۰٬۰۰۰ تا ۴۵٬۰۰۰ $ در سال است. گفتنی است که شهریه مقاطع بالاتر  از ۲۲٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از کالج های استرالیا

بعد از آشنا شدن با شرایط تحصیل در کالج‌های استرالیا حالا باید ببینیم که برای دریافت پذیرش به چه مدارکی نیاز داریم.

مدارک لازم جهت گرفتن پذیرش از کالج‌های استرالیا به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی به همراه ریز نمرات تحصیلی (اصل مدارک به همراه یک نسخه از ترجمه)
  • مدرک زبان برای اثبات مهارت‌های زبانی

برخی از کالج‌ها ممکن است با توجه به رشته و مقطع منتخب، به مدارک بیشتر نیاز داشته باشند.

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و به ‌صورت رسمی ترجمه شده باشند.

مدارک ارائه شده در کالج های استرالیا

کالج‌های استرالیا مدارک مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. ورود به کالج‌ها، ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های استرالیا را تضمین می‌کند. از طرفی، با توجه به اینکه تمرکز این مراکز بیشتر بر روی آموزش مهارت‌های عملی است، مدارک آنها کمک زیادی به پیدا کردن شغل می‌کند.

مدارکی که کالج‌های استرالیا به دانشجویان ارائه می‌دهند، شامل:

  • سرتیفیکت 1 (طول دوره : 6 ماه تا 1 سال)
  • سرتیفیکت 2 (طول دوره: 6 تا 1 سال)
  • سرتیفیکت 3 (طول دوره: 1 تا 3 سال)
  • سرتیفیکت 4 (طول دوره: 2 تا 5 سال)
  • دیپلما یا فوق دیپلم (طول دوره: حدود 3 سال)
  • دیپلمای پیشرفته (طول دوره: حدود 3 سال)

برترین کالج های استرالیا برای اپلای

تا به اینجا گفتیم که کالج‌های استرالیا بر پایه آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی شده‌اند، به همین خاطر علاوه بر آماده کردن دانشجو برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، می‌توانند برای ورود به بازار کار هم گزینه مناسبی به حساب بیایند. در استرالیا کالج‌های زیادی وجود دارد. با شناسایی بهتر کالج‌های استرالیا می‌توانید به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

کالج های استرالیا- بهترین کالج های استرالیا - برترین کالج های استرالیا
۱

کالج مریتایم (Maritime College)

کالج مریتایم استرالیا یک موسسه آموزش عالی است که در سال 1980 در لاونستون تاسمانیا تاسیس شده است. این کالج یکی از 7 عضو بنیان گذار انجمن بین‌المللی دانشگاه های دریایی است.  کالج مریتایم استرالیا دارای 3 دانشکده است. در  این کالج دوره و رشته‌های متعدد در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می‌شوند.

از آنجایی که کلاس‌های کالج مریتایم کوچک هستند، تعامل و ارتباط نزدیکی بین دانشجویان و اساتید برقرار است.دانشجوهای این کالج می‌توانند را به‌صورت پاره‌وقت، تمام‌وقت و یا آنلاین مشغول به تحصیل بشوند.

کالج مریتایم در زمینه‌های آموزش و تحقیق به شهرت خوبی در سطح جهانی رسیده است. از امکانات تحقیقاتی گسترده در کالج مریتایم برای پاسخ به سؤالات تحقیقاتی استفاده می‌شود.

کالج های معتبر استرالیا - کالج ههای استرالیا - برترین کالج های استرالیا
۲

کالج مارتین (Martin College)

کالج مارتین استرالیا با قدمت 30 ساله خود، یک گزینه مناسب برای تحصیل دانشجویان به حساب می‌آید. در این کالج، ارزیابی دانشجویان بر پایه عملکرد آن‌ها و با توجه به توانی‌هایشان صورت می‌گیرد.

در کالج مریتایم دوره های طراحی گرافیک، مدیریت رویداد، بازاریابی، بازرگانی و فناوری اطلاعات آموزش و ارائه داده می‌شود. بد نیست بدانید که کالج مارتین در شهرهای بریزبن، سیدنی و ملبورن نیز شعبه دارد.

کالج مریتایم عضو شرکت  Study Group International است. این شرکت که با نام Study Group نیز شناخته می‌شود، یک مرکز آموزش انتفاعی است که دانشجویان بین‌المللی را برای برنامه‌های تحصیلی دانشگاهی آماده می‌کند و دوره‌های زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    کالج استرالیا - برترین کالج استرالیا - کالج های خوب استرالیا
    ۳

    کالج ANUC

    کالج دانشگاه ملی استرالیا که به ANUC معروف است قسمت از دانشگاه ملی استرالیا است. این کالج با برگزار کردن دوره‌هایی زبان انگلیسی و آکادمیک، زمینه را برای ورود دانشجویان به دانشگاه ملی استرالیا فراهم می‌کند. درواقع این کالج دو نقش کلیدی در داخل دانشگاه ملی استرالیا دارد. یکی از آن‌ها، ارائه دادن برنامه‌های آکادمیک و انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی و دیگری آماده کردن دانشجویان برای تحصیل در مقاطع بالاتر است.

    یکی از امتیازات تحصیل در کالج ملی استرالیا این است که موفقیت‌ دانشجوهای آن در ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطع لیسانس و بالاتر تضمین شده است. از دیگر افتخارات این کالج، جذب و استخدام اساتید مجرب و عضو هیئت علمی است.

    برترین کالج های استرالیا - بهترین کالج های استرالیا - کالج های استرالیا
    ۴

    کالج تیلورز (Taylors College)

    کالج تیلورز، جزء محبوب‌ترین و معتبرترین کالج‌های استرالیا به حساب می‌آید. کالج تیلورز که در سال 1920 در ملبورن استرالیا تأسیس شده است، تحصیلات متوسطه (سال 10 – سال 12) و دوره‌های تخصصی پیش دانشگاهی را با مشارکت برخی از دانشگاه‌های پیشرو در استرالیا و نیوزلند ارائه می‌دهد.

    این کالج دارای پردیس‌هایی در سیدنی، پرث و اوکلند است. کالج تیلورز بخشی از شرکت Study Group، گروه مطالعاتی استرالیا، ارائه‌دهنده آموزش عالی خصوصی، زبان و آموزش شغلی است.

    این کالج در سراسر ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، اروپا، استرالیا و نیوزلند با 200 دانشگاه مشارکت دارد.

    لیست کالج های معتبر استرالیا

    مسلماً یکی از مواردی که برای متقاضیان تحصیل در کالج‌های استرالیا می‌تواند مهم باشد اعتبار و کیفیت کالج‌ها است. بد نیست بدانید که استرالیا، کالج‌های پرآوازه و معتبر زیادی دارد. تحصیل در این کالج‌ها می‌تواند زمینه را برای ورود به بهترین دانشگاه‌های استرالیا هموار کند.

    نام کالج نام ایالت/ شهر
    کالج تیلورزسیدنی، ملبورن، پرث
    کالج طراحی و تجارت رافلزسیدنی
    مدرسه تجارت چیفلیملبورن
    مدرسه بین‌المللی هتل بین‌المللی استرالیاکانبرا
    موسسه موسیقی استرالیاسیدنی و ملبورن
    موسسه آکادمی فناوری اطلاعات AITسیدنی
    آکادمی طراحی استرالیاملبورن
    مدرسه هنر ملیسیدنی
    کالج طب طبیعی استرالیابریزبن، پرث، ملبورن
    موسسه بازرگانی استرالیاآدلاید
    کالج روانشناسی کاربردی استرالیاسیدنی و بریزبن
    کالج تربیت بدنی استرالیاسیدنی
    موسسه هولمزملبورن
    کالج الهیات مورسیدنی
    کالج کینگزلیملبورن
    کالج دریایی استرالیالانستون

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

    ۶۰ ثانیه زمان بزار

    کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

    اسمارت اپلای
    1. شرط پذیرش در اکثر کالجها داشتن نمره آیلتس آکادمیک 5-6
    2. هزینه و شهریه مناسب نسبت به دانشگاه‌ها
    3. بهترین فرصت برای ورود به بازار کار
    4. شرایط پذیرش آسان‌تر به نسبت دانشگاه‌ها
    5. پلی برای ورود به دانشگاه
    6. امکان اخذ مدارک معتبر
    7.  فرصت تحصیل در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های زبانی

    اخذ ویزا برای تحصیل در کالج های استرالیا

    پس از اخذ پذیرش کالج، نوبت به بحث ویزای تحصیلی کشور استرالیا می‌رسد. برای اینکه بتوانید در کالج‌های کشور استرالیا تحصیل کنید، باید ویزای این کشور را دریافت کنید. خب حالا ممکن است از خودتان بپرسید برای دریافت ویزای تحصیلی کالج‌های استرالیا به چه مدارکی نیاز داریم. در ادامه میخواهیم به این موضوع بپردازیم.

    • ارائه نامه پذیرشی که از کالج دریافت شده است.
    • ارائه تمامی مدارک هویتی متقاضی از جمله شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت معتبر
    • ارائه انگیزه نامه تحصیلی. این یکی از مهم‌ترین موارد جهت اخذ ویزای تحصیل در کالج‌های استرالیا است و متقاضی می‌بایست دلایل خود را برای تحصیل در استرالیا برای افسر ویزا مشخص نماید.
    • ارائه حداقل سه نسخه از مدارک تحصیلی متقاضی تحصیل در استرالیا که توسط مدیر مدرسه به عنوان مدارک نسخه های اصلی به تائید رسیده‌اند.
    • ارائه نامه تمکن مالی
    • ارائه فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزا
    • رسید پرداخت فرم درخواست ویزا
    • کپی فرم تایید الکترونیکی ثبت نام

    در صورتی که با درخواست ویزای متقاضی موافقت شود، دانش آموز می‌تواند به تحصیل در کالج مد نظر خود مشغول شود.

    موقعیت ورود به دانشگاه پس از تحصیل در کالج های استرالیا

    یکی از مهم‌ترین مباحثی که هنگام بررسی تحصیل در کالج‌های استرالیا باید مد نظر شما دوستان عزیز باشد، موقعیت ورود به دانشگاه پس از پایان مقطع کالج است. به طور کلی، فارغ التحصیلین کالج‌ها در صورت تمایل می‌توانند برای ورود به دانشگاه آماده شوند.

    نکته‌ای که کالج‌های کشور استرالیا را از یکدیگر متمایز می‌نماید، درصد موفقیت دانش آموزان این کالج‌ها برای ورود به دانشگاه‌های برتر کشور استرالیا است.

    برخی از کالج‌های استرالیا با دانشگاه‌های برتر این کشور قرارداد دارند. این موضوع فرصت خوبی است تا متقاضی پس از فارغ‌التحصیلی، تحصیلات عالی خود را در یکی از این دانشگاه‌ها ادامه دهد. اگر دانشجو بتواند در طول دوره تحصیلی نمرات بالایی کسب کند و شرایط تحصیلی بسیار خوبی داشته باشد، می‌تواند در صورت واجد شرایط بودن برای اخذ بورسیه تحصیلی و کمک هزینه‌های دانشگاه‌ها اقدام کد.

    کلام آخر

    در این مقاله سعی ما بر این بود که شما را با کالج‌های استرالیا و شرایط پذیرش آن‌ها آشنا کنیم. با توجه به مطالب ذکر شده می‌توانیم به یک جمع‌بندی برسیم. کیفیت سیستم آموزشی استرالیا و همچنین امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا شانس یافتن فرصت‌های بی‌شمار شغلی، همگی از مواردی هستند که تحصیل در کالج‌های این کشور را مورد توجه بسیاری قرار داده‌اند. شما با تحصیل در کالج‌های برتر کشور استرالیا می‌توانید آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید.

    چنانچه در خصوص کالج‌های استرالیا سؤالی دارید، می‌توانید با مشاورین اسمارت اپلای در تماس باشید. برای برقراری ارتباط کافی است فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید. کارشناسان ما بعد از بررسی شرایط شما، در اولین فرصت تماس برقرار خواهند کرد.

    سوالات رایج

    کالج تیلورز، کالج دانشگاه ملی استرالیا، کالج مریتایم، کالج مارتین

    • گذراندن مقاطع پیشین با موفقیت
    • تسلط بر زبان انگلیسی متناسب با مقطع تحصیلی متقاضی   

    بین 20000 تا 45000 $ متغیراست.

    یکی از شرط‌های پذیرش در کالج‌های استرالیا، داشتن سن قانونی 18 سال است.

    خیر. تحصیل در کالج‌ها مستلزم پرداخت شهریه است.