زندگی در استرالیا

  • حقایق شنیدنی درباره زندگی در استرالیا و هزینه‌های آن

آیا زندگی در استرالیا آرزوی شماست؟ به طور حتم همه ما به دنبال زندگی مرفه با درآمد بالاتر هستیم. از این‌سو ترجیح می‌دهیم برای یافتن زندگی بهتر از کشور خود دل بکنیم و راهی کشورهای توسعه‌یافته شویم. کشور استرالیا از آن جمله کشورهایی است که می‌تواند شما را به تمام اهداف و آرزوهایتان برساند. جذابیت‌های زندگی در استرالیا برای بسیاری از اشخاص، انگیزه و دلیلی برای مهاجرت شده است. دریک کلام باید گفت این کشور با داشتن اقتصاد پویا و سالم و سیستم آموزشی پیشرفته توانسته نظر مهاجرین بسیاری را به خود جلب کند.

به‌هرحال مهاجرت به هر کشوری در ابتدا بدون چالش نیست اما ناگفته نماند که بدون مزایا هم نیست.

حالا در ادامه می‌خواهیم به برخی از مزایای زندگی در استرالیا بپردازیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

پذیرش راحت در دانشگاه‌های استرالیا

۶ مزیت زندگی در استرالیا

مسلماً برای یک انتخاب منطقی و آگاهانه، باید تمامی جوانب را در نظر گرفت. می‌توان با سبک سنگین کردن و با در نظر گرفتن معایب و مزایای زندگی در استرالیا یک تصمیم به جا گرفت. خوب، باید بررسی کنیم که مزایای زندگی در استرالیا چیست؟ حال برای درک بهتر موضوع در این قسمت به برخی از مزایای زندگی در استرالیا به طور جداگانه می‌پردازیم.

  1. استانداردهای بالای زندگی در استرالیا

کشور استرالیا، با ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی بی‌نظیر به شهروندان خود، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. به طور مثال دستمزدها و حقوق کارگران و کارمندان در هر شهری از استرالیا بسیار بالا و چشم‌گیر است. حتی اگر تسلط بیشتری بر مهارت‌های فنی داشته باشید، می‌توانید حقوق و دستمزد بیشتری هم طلب کنید.

چرا که رشته‌های فنی در کشور استرالیا، همواره جزء خدمات مورد نیاز است که همیشه برای شما مشتری دارد. نکته دیگر این است که بخش قابل‌توجهی از درآمد خود را می‌توانید پس‌انداز کنید؛ و از جاذبه‌های دیدنی این کشور هم لذت ببرید.

  1. خدمات درمانی در استرالیا

کشور استرالیا دارای یکی از سیستم‌های درمانی باکیفیت جهانی و با خدمات‌رسانی ایده آل برای عموم است. این سیستم درمانی از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل‌شده است؛ و تمامی بیمارستان‌ها در استرالیا طبق قوانین بیمه درمانی این کشور کار می‌کنند.

پزشکان و پرستاران حرفه‌ای و متخصص با تمام قوا به شهروندان استرالیا خدمت می‌کنند. گفتنی است که مهاجرین خیلی زود می‌توانند با ارائه درخواست از خدمات بیمه این کشور استفاده کنند. بر اساس قوانین خدمات درمانی، بسیاری از هزینه‌ها توسط دولت استرالیا تأمین می‌شود.

  1. تنوع فرهنگی در استرالیا

تنوع قومیت‌ها از سراسر جهان، باعث شده همه در استرالیا در صلح و آرامش در کنار هم  زندگی کنند. این شرایط، باعث آشنایی می‌شود افراد در طول آشنایی با مردمان و فرهنگ‌های مختلف، چیزهای زیادی را تجربه کنند.

این کشور مهاجرپذیر توانسته تمامی افراد را صرف‌نظر از نژاد، دین و زبان در یک کشور واحد گرد هم جمع کند تا در این محیط همگی شانس یادگرفتن از یکدیگر را داشته باشند.

  1. سیستم آموزشی در استرالیا

استرالیا در ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان جزء بهترین کشورهای دنیا است. کیفیت بالای سیستم آموزش استرالیا، یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل است.

فرزندان شما، پس از اخذ اقامت می‌توانند در مدارس دولتی استرالیا تحصیل کنند. منابع آموزشی مدارس به‌روز و استاندارد هستند و می‌توانند تمامی نیازهای دانش آموزان را در حوزه‌های مختلف پوشش دهند. دانشگاه‌ها نیز همیشه در رده‌بندی‌های جهانی همیشه در صدر بوده‌اند.

  1. امکان اخذ شهروندی کشور استرالیا

دریافت شهروندی استرالیا امتیاز بزرگی برای مهاجرین محسوب می‌شود. اما لازم است بدانید برای رسیدن به این امتیاز باید پروسه ای را طی کنید. شرط اصلی دریافت شهروندی استرالیا، داشتن اقامت دائم استرالیا (حداقل به مدت یک سال)  است. البته از دیگر شرایط اخذ شهروندی این کشور میتوانیم به عدم سوء پیشینه و تسلط کامل به زبان انگلیسی اشاره کنیم.

  1. مشاغل در استرالیا

ازآنجایی‌که جذب نیروی متخصص برای کشور استرالیا اهمیت دارد، این کشور همواره به دنبال به‌روزرسانی برنامه‌های مهاجرتی خود و رفع نیازهای اقتصادی است. روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای کاری استرالیا وجود دارد. از طریق هرکدام از آن‌ها می‌توانید درخواست دهید و شغلی برای خود بیابید.

گفتنی است که اکثر مشاغل در استرالیا از درآمد خیلی خوب و بالایی برخوردار هستند. هم می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی در استرالیا بربیایید و هم برای خود پس‌انداز داشته باشید.

خوب، حالا که با برخی مزایای زندگی در استرالیا آشنا شدید، بهتر است به شرایط زندگی در این کشور بپردازیم.

با شرایط زندگی در استرالیا بیشتر آشنا شوید

شرایط زندگی برای مردم استرالیا چندان سخت نیست؛ اما می‌توان گفت ازنظر رفاه اجتماعی مطلوب، استرالیا همواره موردتوجه بسیاری از مهاجرین قرار دارد. اگر به دنبال لذت بردن از زندگی در یک کشوری با امکانات بالا هستید، استرالیا یکی از بهترین گزینه‌ها است. می‌توان بدون اغراق گفت که استرالیا کشوری ثروتمند و در رقابت با کشورهای پیشرفته‌ای همچون کانادا خصوصاً در رشد اقتصادی است. حتی می‌توان به نرخ بیکاری پایینی و فرصت‌های شغلی فراوان برای اکثریت مردم اشاره کرد.

بعلاوه استرالیا نرخ بالاترین دستمزد حتی برای شغل‌های معمولی را به خود اختصاص داده است. به‌طوری‌که اگر سطح زبان انگلیسی بالا و هوش خوبی داشته باشید می‌توانید از فرصت‌های شغلی خوب آنجا استفاده کنید.

در شهرهای مهم استرالیا مثل سیدنی، پرت و ملبورن امکانات خوب رفاهی، درمانی و تفریحی برای شهروندان مهیا ساخته است که به شیوه‌ای مدرن زندگی کند. گفتنی است که زیرساخت‌های موجود درزمینهٔ درمانی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی ایجاد انگیزه در مهاجرین از سراسر دنیا برای زندگی در این کشور شده است. حضور مهاجرین از اقصی نقاط دنیا در این کشور، جامعه‌ای چندملیتی بافرهنگ‌های مختلف ایجاد کرده است.

درواقع مهاجرین سهم به سزایی در شیوه زندگی و مدرن بودن این کشور ایفا می‌کنند. تأثیر این مهاجرین در غذا، زبان و حتی مذهب آن‌ها را می‌توانید ببینید.

بااین‌همه تفاسیر می‌خواهیم شرایط زندگی را از زوایای دیگر موردبررسی قرار دهیم.

زندگی در استرالیا بدون معایب هم نیست !

زندگی در یک کشور دیگر، جدا از جذابیت‌های خاص خودش، یک سری معایب و مشکلات هم می‌تواند داشته باشد. مسلماً استرالیا هم از این قاعده مستثنا نیست و زندگی در این کشور هم یک سری معایب و مشکلات به هم راه دارد.

در ادامه می‌خواهیم به یک سری از معایب زندگی در استرالیا بپردازیم:

  1. خرید مسکن در استرالیا

بازار مسکن در کشور استرالیا کمی پیچیده است. برای خرید مسکن در استرالیا باید هزینه‌های زیادی بپردازید. مثلاً در شهرهای سیدنی و ملبورن قیمت مسکن به بالاترین حد خود رسیده است. درصورتی‌که در شهرهای اطراف و شهرستان‌ها قیمت مسکن کمی ارزان‌تر است.

در حقیقت، اگر می‌خواهید در استرالیا برای خود خانه‌ای داشته باشید باید چند سال پس‌انداز کنید؛ که درنهایت بتوانید برای خود خانه‌ای خریداری کنید.

  1. بعد مسافت

پس از اقامت در استرالیا، باید در نظر داشته باشید که کشور استرالیا از کشورهای دیگر به‌خصوص ایران دور است. حتی شهرهای استرالیا هم به یکدیگر دور هستند. اگر بخواهید از یک شهر به شهر دیگر بروید، باید مسافت زیاد و طولانی را طی کنید. همچنین ازلحاظ زمانی از دیگر کشورها فاصله زیادی دارد. این فاصله منجر به اختلاف ساعت می‌شود و ناخودآگاه ارتباطتان با جهان کم‌رنگ می‌شود. یا به قولی در انزوا به سر می‌برید.

  1. روند اخذ ویزای کاری

یکی از معایب زندگی در استرالیا، روند طولانی و سخت ویزای کار استرالیا است. از آنجایی که تعداد متقاضیان کار در استرالیا زیاد است، اخذ ویزای کاری این کشور مشکل است.

  1. گویش مردمان استرالیا

با توجه به لهجه خاص مردم استرالیا، برقراری ارتباط با آن‌ها در ماه‌های نخست برای مهاجرین کمی سخت است. البته ناگفته نماند با تسلط کامل و همه‌جانبه بر زبان انگلیسی، می‌توانید زندگی خود را پیش ببرید.

  1. هزینه زندگی در استرالیا

مسلماً سطح بالای زندگی مورد انتظار، هزینه بالایی در بردارد. هزینه زندگی در استرالیا، شامل هزینه‌های خوراک، حمل‌ونقل، محل اقامت و آب و برق که نسبت به سایر کشورها، گران‌تر است.

در بخش بعد، می‌خواهیم هزینه زندگی در استرالیا را موردبحث قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. شاید جواب سؤال‌هایی را که در مورد هزینه زندگی به دنبالش هستید، در این قسمت بیابید.

بحث داغ هزینه‌های زندگی در استرالیا

اطلاع داشتن از هزینه زندگی در استرالیا و اقامت در این کشور برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به‌طور حتم آشنایی بهتر با هزینه‌های مختلف زندگی، می‌تواند در امر تصمیم‌گیری می‌تواند به اشخاص کمک کند.

کیفیت زندگی در استرالیا بالاست. به همین دلیل یکی از گران‌ترین کشورهای مهاجرپذیر محسوب می‌شود. البته بالا بودن هزینه‌های زندگی در استرالیا برای افراد شاغل، مشکلی به همراه ندارد؛ زیرا میزان دستمزدها در استرالیا بالا و متناسب با هزینه‌های زندگی مرفه در استرالیا است. ولی برای برخورداری از سطح رفاه مقبول باید سخت کارکنید. هزینه زندگی شما با توجه به سبک زندگی و شهری که قرار دارید متغیر است؛ اما برای اینکه برآوردی از هزینه‌های هفتگی خود داشته باشید، در جداول زیر برخی از هزینه‌های زندگی در استرالیا را به‌صورت مختصر نشان می‌دهیم:

  • هزینه مسکن در استرالیا
مناطق شهرقیمت اجاره آپارتمانقیمت اجاره خانهمناطق کم جمغیتقیمت اجاره خانه
سیدنی520 دلار600 دلارنیوساوت ولز400 دلار
پرث320 دلار370 دلاراسترالیای غربی (وسترن استرالیا)340 دلار
ملبورن420 دلار430 دلارویکتوریا310 دلار
هوبارت350 دلار450 دلارتاسمانیا300 دلار
داروین344 دلار490 دلارقلمرو شمالی470 دلار
کانبرا450 دلار550 دلارکوئینزلند370 دلار
بریزبن405 دلار440 دلاراسترالیای جنوبی280 دلار
آدلاید310 دلار380 دلار

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    • هزینه خورد خوراک:
    اقلامهزینه
    آب (یک بطری 1.5)2.55 دلار
    شیر 1 لیتری 1.50 دلار
    یک قرص نان سفید تازه 500 گرم2.76 دلار
    برنج سفید 1 کیلوگرم2.96 دلار
    شانه تخم‌مرغ 12 عدد4.69 دلار
    سینه مرغ بدون استخوان، بدون پوست 1 کیلوگرم10.85 دلار
    گوشت گاو 1 کیلوگرم یا گوشت قرمز راسته15.55 دلار
    سیب 1 کیلوگرم4.11 دلار
    موز 1 کیلوگرم3.32 دلار
    پرتقال 1 کیلوگرم3.56 دلار
    گوجه‌فرنگی 1 کیلوگرم4.58 دلار
    سیب‌زمینی 1 کیلوگرم2.94 دلار
    پیاز 1 کیلوگرم2.47 دلار
    کاهو 1 بوته2.43 دلار
    • متوسط هزینه‌های جانبی زندگی در استرالیا مثل آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت در هفته 100 تا 150 دلار
    • متوسط هزینه حمل‌ونقل عمومی 15 تا 55 دلار در هفته
    • متوسط هزینه تفریح و سرگرمی: 80 تا 150 دلار استرالیا در هفته
    • متوسط هزینه پوشاک 200 تا 800 دلار در هفته
    • با توجه به موارد بالا و یک حساب سرانگشتی هزینه ماهیانه زندگی در استرالیا را می‌توان بین 3000 تا 4000 دلار برآورد کرد.
    • معمولاً شهرهای بزرگ به لحاظ هزینه زندگی جزو گران‌ترین شهرها محسوب می‌شوند، ازجمله سیدنی و ملبورن که در بالای طیف قرار می‌گیرند و شهرهای کوچک‌تر مانند آدلاید و هوبارت جزو ارزان‌ترین شهرها محسوب می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که استرالیا کشور پهناوری است هزینه‌های سفر هوایی به نقاط مختلف آن گران تمام می‌شود.

    خوب در ادامه، می‌خواهیم ارزان‌ترین شهرهای استرالیا را برای زندگی مفصلاً موردبحث قرار دهیم؛ و به شما معرفی کنیم.

    ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در استرالیا

    اگر در تصمیم خود برای مهاجرت به استرالیا راسخ هستید، نگران هزینه‌های زندگی نباشید؛ زیرا می‌توانید در ابتدا در شهرهای ارزان استرالیا اقامت داشته باشید. در این صورت می‌توانید راحت‌تر با شرایط و هزینه‌ها خود را وفق دهید. در اینجا شما با چند مورد از شهرهای استرالیا که برای زندگی مقرون‌به‌صرفه هستند، آشنا می‌کنیم.

    • هزینه زندگی در شهر هوبارت استرالیا

    چنانچه بازار املاک در جزیره تاسمانی پیشرفت بارزی داشته، همچنان این مکان یکی از ارزان‌ترین مناطق استرالیا برای خرید خانه است. به‌طوری‌که برای خرید خانه‌ای که متوسط قیمت را در بازار داشته باشد، تنها کافی است 23.8 درصد از میانگین حقوق خود را کنار بگذارید. هزینه زندگی در شهر هوبارت به‌مراتب ارزان‌تر از سیدنی و ملبورن است؛ و این باعث شده است بسیاری از افراد، این شهر را برای زندگی انتخاب کنند.

    • هزینه زندگی در شهر کانبرای استرالیا

    کانبرا پایتخت استرالیا است. اگر مانند بیشتر ساکنین این شهر، درآمد بالایی داشته باشید، می‌تواند شهر ارزانی برای زندگی باشد. شهروندان شهر کانبرا، اکثراً در شغل‌های حرفه‌ای مانند سیاست و خدمات عمومی مشغول هستند. ازآنجایی‌که متوسط حقوق هفتگی آن‌ها 998 دلار است، میانگین درآمدشان از شهروندان معمولی استرالیا 300 دلار در هفته بیشتر است.

    درآمد ساکنین شهر کانبرا متواند نقش مؤثری در زندگی اشخاص داشته باشد. بااینکه شهر کانبرا سومین شهر گران‌قیمت کشور استرالیا است، اما در مقایسه با سیدنی، هزینه زندگی 12.52 درصد پایین‌تر است. کیفیت عالی و هزینه ارزان حمل‌ونقل عمومی باعث شده که شهر کانبرا نسبت به شهرهای دیگر استرالیا برای زندگی، ارزان‌ترین شهر شناخته شود.

    • هزینه زندگی در شهر آدلاید استرالیا

    به‌طورکلی مینیمم قیمت خرید خانه در شهر آدلاید 465 هزار دلار است. شایان‌ذکر است که در هیچ منطقه شهری در کل سیدنی، متوسط قیمت خرید خانه زیر نیم میلیون دلار دیده نمی‌شود. این تنها یکی از دلایل متعدد در انتخاب شهر آدلاید به‌عنوان یک شهر جذاب برای زندگی است. همچنین می‌توان گفت یکی از پایین‌ترین شاخص‌های قیمت در مقایسه با شهرهای دیگر استرالیا است.

    • هزینه زندگی در شهر ساحلی گلد کوست (ساحل طلایی)

    از بین 11 شهری که در سایت Numbeo استرالیا موردبررسی قرارگرفته است، گلدکوست به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرها انتخاب‌شده است. گلدکوست میزبان یک خط ساحلی طلایی به وسعت 66 کیلومتر و دارای بهترین ساحل‌های زندگی است. هزینه زندگی در این شهر نسبت به سیدنی 20 درصد کمتر است.

    • هزینه زندگی در شهر کنز استرالیا

    شهر کنز استرالیا یکی از ارزان‌ترین شهرها برای زندگی و فرار از شهرهای بزرگ و مهم این کشور است. تعداد ساکنان این شهر تقریباً 150 هزار نفر هستند. مینیمم قیمت خانه در کنز تنها 490 هزار دلار است.

    زندگی در استرالیا در سایه خدمات رفاهی و اجتماعی

    امنیت و رفاه اجتماعی مردم در کشور استرالیا، برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وقتی از رفاه اجتماعی صحبت می‌شود، بیشتر روی درآمد و حمایت از افراد شاغل و سن کار تمرکز می‌شود؛ اما رفاه اجتماعی می‌تواند طیف وسیعی از خدمات را شامل شود که هم برای مردم استرالیا و هم مهاجرین ضروری باشد.

    دولت استرالیا امتیازاتی برای رفاه حال شهروندان خود در نظر گرفته که هرساله هزینه‌هایی را در بردارند. این امتیازات شامل موارد زیر است:

    • درآمدهای حمایتی مانند حقوق بازنشستگی و کمک‌هزینه‌ها
    • سودهای پرداخت مالیات خانوادگی
    • حمایت مالی از فرزندانی که والدین آن‌ها فوت شده‌اند.
    • پرداخت کمک‌هزینه‌های مراقبت از فرزند
    • کمک‌هزینه‌ها و ارائه خدمات ویژه به سالمندان
    • پرداخت کمک‌هزینه و ارائه خدمات به افراد ناتوان

    به‌عنوان‌مثال در کشور استرالیا عمده هزینه‌های رفاهی صرف پرداخت‌های نقدی به شهروندان می‌شود. خصوصاً برای افرادی که در سن کار هستند، این موضوع حائز اهمیت است. در این صورت اشخاصی که به دلایل متعدد در استرالیا بیکار هستند، به‌خصوص افرادی که توانایی کار ندارند، می‌توانند از حقوق و مزایای بیکاری این کشور بهره ببرند.

    برنامه‌ها و خدمات رفاهی و امنیت اجتماعی در استرالیا حرف اول را می‌زنند؛ اما همین موضوع باعث شده است قیمت‌ها هم تحت اثیر یک سری فاکتورها قرار می‌گیرد. مثلاً قیمت‌ها همراه با رشد جمعیت، پیر شدن جمعیت کشور، تغییرات بازار و شرایط اقتصادی تغییر می‌کند. هرساله بسیاری از مزایای رفاهی این کشور مطابق با این فاکتورها تغییر می‌کند تا درخور شهروندان استرالیایی باشد.

    یکی از سازمان‌هایی که نقش بسزایی در ارائه خدمات رفاهی استرالیا داشته، برنامه ملی بیمه معلولیت یا همان NDIS است. البته این وظیفه دولت استرالیا است که بتواند این هزینه‌ها را برای این برنامه ملی تأمین کند.

    اما این تمام ماجرا نیست. شما با اخذ شهروندی کشور استرالیا می‌توانید از خدمات زیادی بهره‌مند شوید که در ادامه به ذکر آن می‌پردازیم.

    1. خدمات درمانی استرالیا

    یکی از دلایلی که استرالیا به‌عنوان مقصد مهاجرتی بسیاری از مردم شده، خدمات درمانی در این کشور است. بیمه درمانی در این کشور تحت عنوان Medicare شناخته می‌شود؛ که در این صورت مردم استرالیا می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده کنند. گفتنی است که برای دولت استرالیا فرقی نمی‌کند که شما اقامت استرالیا رادارید یا تابعیت. در هر دو صورت می‌توانید از امتیازات این بیمه استفاده کنید؛ و نگران هزینه‌های درمان خود نباشید.

    1. بیمه بیکاری در استرالیا

    برای استفاده از خدمات بیمه بیکاری، باید تابعیت کشور استرالیا را داشته باشید. البته افرادی که ویزای پناهندگی دارند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. معمولاً افرادی که با ویزای مهارت وارد می‌شوند، سریع‌تر می‌توانند از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنند.

    حتی اگر دو سال حضور دائم و مستمر در کشور استرالیا با اخذ بیمه بیکاری داشته باشید، می‌توانید یک کارت خدمات درمانی هم بگیرید. این کارت به‌عنوان کمک‌هزینه درمانی، می‌تواند تخفیف خوبی در پرداخت درمان و دارو برای شما قائل شود. افراد بیکار می‌توانند به مدت دوازده ماه از این کارت استفاده کنند.

    1. تحصیل در استرالیا

    مهاجرین بسیاری از سراسر جهان، برای بهره‌مندی از خدمات آموزشی و تحصیلی کاملاً استاندارد و به‌روز، راهی استرالیا می‌شوند. با امکان تحصیل در استرالیا، میتوانید از وام‌های تحصیلی که تحت عنوان Help شناخته می‌شوند، استفاده کنید. با این وام، حق استفاده از خدمات تحصیلی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای را خواهید داشت؛ اما اگر می‌خواهید از این وام‌ها استفاده کنید، باید تابعیت این کشور را داشته باشید.

     در قسمت بعد می‌خواهیم به چگونگی رفتار و روابط اجتماعی مردم استرالیا خصوصاً با مهاجرین بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

    زندگی در استرالیا و بررسی روابط اجتماعی مردم استرالیا با مهاجرین

    بدون شک یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجرین برای زندگی در استرالیا، نحوه برخورد مردم استرالیا با آن‌ها است. از این‌رو دانستن ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مردم استرالیا، قبل از ورود به‌جامعه استرالیا ضروری است. حال ببینیم مردم استرالیا دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

    استرالیایی‌ها مردمي صميمي و مهمان‌دوست و بسيار شوخ‌طبع و راحتی هستند. آن‌ها خيلي خوب می‌توانند با كلمات بازي كنند. بعضی‌اوقات ممكن است به نظر سرد برسند، اما به‌زودی یخ‌ها آب می‌شود و صميميت آغاز می‌شود. مردم استراليا بيشتر در نواحي ساحلي زندگي می‌کنند.

    از همه مهم‌تر، صبوری مردم استرالیا که باعث سازگاری آن‌ها را با قومیت و ملیت‌های مختلف کرده است. باوجوداینکه مردمان استرالیا سلیقه و علایق و همچنین آداب خاصی دارند، اما تحمل و صبر زیادی برای پذیرفتن فرهنگ‌های مختلف دارند. ضمن اینکه آن‌ها حضور خارجی‌ها را برای خود یک فرصت جهت یادگیری چیزهای مختلف از افراد متفاوت می‌دانند.

    البته درصد خیلی کم از آن‌ها نسبت به مهاجرت و رشد جمعیت استرالیا مخالف هستند. برخی از گروه‌های رأی‌گیری، بر این باورند که رشد جمعیت به‌سرعت در حال وقوع است …

    با این تفاسیر، می‌توان گفت که مردم استرالیا با مهاجرین گرم و صمیمی رفتار می‌کنند. مردمان این کشور همواره از مردمان کشورهای دیگر و فرهنگ‌های مختلف استقبال کرده‌اند.

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

    ۶۰ ثانیه زمان بزار

    کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

    اسمارت اپلای

    1. استانداردهای بالای زندگی و خدمات رفاهی و اجتماعی بی‌نظیر در استرالیا
    2. بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی: آدلاید، بریزبن، کانبرا، هوبارت، ملبورن، پرث و سیدنی
    3. ایجاد شرایط مناسب برای گرفتن اقامت دائم و تابعیت استرالیا
    4. معایب زندگی در استرالیا: هزینه بالای زندگی و دور بودن استرالیا از سایر کشورها
    5. شهرهای ارزان استرالیا برای زندگی: هوبارت، کانبرا، آدلاید، گلدکوست و کنز
    6. سیستم‌های درمانی باکیفیت بالا و خدمت‌رسانی ایدئال در استرالیا
    7. منابع آموزشی به‌روز و استاندارد در تمامی مدارس و دانشگاه‌ های استرالیا