تحصیل در جزیره پرنس ادوارد کانادا

  • با شرایط تحصیل در جزیره پرنس ادوارد آشنا شویم

جزیره پرنس ادوارد یکی از استان ‌های کانادا است که متشکل از جزیره‌ای به همین نام و چند جزیره دیگر است. این جزیره در نزدیکی استان‌های نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا و کبک واقع شده است. جزیره پرنس ادوارد نسبت به بقیه استان‌های کانادا دارای جمعیت و مساحت کمتری است. جزیره پرنس ادوارد در منطقه دریایی کانادای شرقی قرار دارد و به خاطر سواحل زیبا و سبک زندگی ساده و راحتش مشهور است. تقریباً نیمی از جمعیت جزیره در مرکز استان، شارلوت تون (Charlottetown) زندگی می‌کنند که محل تنها دانشگاه این استان نیز می‌باشد. شهر دیگر این جزیره که کوچک‌تر و در ۴۰ کیلومتری شارلوت تاون واقع شده است، سامرساید (Summerside) نام دارد.

تحصیل در جزیره پرنس ادوارد در سال‌های اخیر روند رو به رشد قابل توجهی داشته است. تعداد دانشجویان بین‌المللی در جزیره پرنس ادوارد از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ سه برابر شده است

مزیت های تحصیل در جزیره پرنس ادوارد

شما با تحصیل در جزیره پرنس ادوارد و انتخاب دانشگاه پرنس ادوارد از این شانس برخوردار خواهید بود که کمترین هزینه تحصیل در کانادا را بپردازید. در کنار هزینه‌های تحصیلی پایین، نرخ پایین هزینه‌های عمومی زندگی هم تحصیل در جزیره پرنس ادوارد را جذاب‌تر می‌کند.

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در جزیره پرنس ادوارد کیفیت بالای آموزش در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های این استان است. تمامی شهروندان کانادا تا ۲۰ سالگی می‌توانند به طور رایگان تا پایان دوره دبیرستان تحصیل کنند. علاوه بر آن این استان دارای بهترین سیستم آموزشی عمومی از اوایل کودکی تا پایان سال ۱۲ می‌باشد. چند دانشگاه و کالج این استان هم از حیث کیفیت آموزش از شهرت خوبی برخوردار می‌باشند.

دانشگاه جزیره پرنس ادوارد به پورتکل پن‌کانادین (Pan Canadian Protocol) در رابطه با ترانسفر واحدهای درسی پایبند است. تمام محصلین پس از دوره دبیرستان امکان ترانسفر واحدهای درسی را به همه کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دارند. این امکان، تحصیل در هر نقطه از استان را برای متقاضیان فراهم کرده است.

تپه‌ها، جنگل‌ها و سواحل شنی، پناهگاه‌های ساحلی اقیانوس و خاک قرمز معروف، به جزیره پرنس ادوارد شهرتی خاص به عنوان استانی با زیبایی طبیعی خیره‌کننده داده است. صنعت گردشگری (به ویژه در طول تابستان) یکی از منابع مهم درآمدی جزیره محسوب می‌شود. جذابیت مناظر طبیعی، مسابقات گلف و دهکده‌های زیبا در این جزیره هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

طبق قوانین کانادا تمامی شهروندان کانادا از خدمات بهداشتی رایگان می‌توانند استفاده کنند؛ به عبارت دیگر اکثر هزینه‌های بهداشتی در کانادا به طور مستقیم از شهروندان اخذ نمی‌گردد. البته خدمات غیر ضروری مانند عمل زیبایی یا مراقبت‌های خاص از دندان تحت پوشش این خدمات نمی‌باشند. لیست خدمات غیر رایگان در هر استان متفاوت است. طرح‌های بهداشتی جزیره پرنس ادوارد تمامی خدمات ضروری فیزیکی و عمل‌های دندان (جراحی دندان و ریشه) را بیمه می‌کند.

ساکنین جزیره پرنس ادوارد از یک زندگی راحت  با هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی، مسکن و هزینه‌های گرمایشی لذت می‌برند. به دلیل جمعیت کم این استان مسکن به اندازه مناسبی موجود و با هزینه کم قابل تهیه است. قیمت مسکن در جزیره پرنس ادوارد کمتر از ۱۵۰٬۰۰۰ دلار می‌باشد. درآمد متوسط ​​برای یک خانواده حدود ۴۱،۵۰۰ دلار است که کمتر از استاندارد کانادایی است.

هزینه سرانه دانشجویی هم در استان پرنس ادوارد پایین است. متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان بومی ایالت پرنس ادوارد معادل ۲٬۹۲۰ دلار کانادا در سال و متوسط هزینه زندگی و شهریه تحصیلی دانشجویان خارجی معادل ۴٬۴۳۲ دلار در سال می‌باشد .

برنامه نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد

از طریق برنامه نامزدی استانی جزیره پرنس ادوارد Prince Edward Island Provincial Nominee Program دانشجویان بین‌المللی که بعد از تحصیل در جزیره پرنس ادوارد از موسسه معینی در این جزیره فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند به وضعیت اقامت دائم دست یابند. این برنامه به کارفرمایان جزیره پرنس ادوارد این فرصت را می‌دهد تا از میان افرادی که تحصیل در جزیره پرنس ادوارد را تجربه کرده‌اند برگزیده و  آن‌ها را استخدام نمایند.

برنامه فارغ‌التحصیلی بین‌المللی آتلانتیک

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه فارغ‌التحصیل بین‌المللی آتلانتیک  Atlantic International Graduate Program (AIGP)  آتلانتیک یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا می‌باشد. متقاضیان اقامت در چهار استان نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا اقدام نمایند. برنامه مهاجرتی آتلانتیک، برنامه‌ای مشترک بین دولت کانادا و چهار استان آتلانتیک می‌باشد.

برنامه مهاجرت آتلانتیک کمک به جذب فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارگران خارجی ماهر جهت پر کردن فرصت‌های شغلی در چهار استان آتلانتیک می‌نماید. متقاضیان این برنامه مهاجرتی نیاز به یک پیشنهاد کار دارند. کارفرمایان این چهار استان جهت جذب نیروی کار نیاز به داشتن LMIA ندارند.

فارغ التحصیلان بین المللی در صورتی واجد شرایط استفاده از این طرح هستند که:

از دوره‌ی تحصیلات تکمیلی یکی از مؤسسات دولتی در یکی از استان‌های آتلانتیک کانادا مدرک، دیپلم، گواهینامه یا مدرک حرفه یا کارورزی اخذ کرده باشند.

مدرک را ظرف ۱۲ ماه پیش از ارائه‌ی درخواست خود اخذ کرده باشند

برنامه‌ی تحصیل حداقل ۲ سال به طول انجامیده باشند و یک برنامه‌ی زبان یا دوره‌ی یادگیری از راه دور نباشد.

حداقل به مدت ۲ سال به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده باشند.

حداقل ۱۶ ماه از دوره‌ی ۲۴ ماهه‌ی تحصیل خود را در استان‌های نیو برانزوییک، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور زندگی کرده باشند.

متقاضیان واجد شرایط این گروه نیاز به ارائه سابقه کار ندارند. با این حال باید یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط برای اشتغال تمام وقت حداقل با یک قرارداد شغلی یک ساله را در مشاغل سطح ۰، A، B یا C در طبقه بندی مشاغل کانادا به دست آورند. کارفرمایانی که یک پیشنهاد شغلی را به متقاضی می‌دهند باید به استانی که در آن واقع هستند، خود را معرفی نمایند.

برنامه Express entry

نامزدهای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم انتخابی مهاجرتی اکسپرس اینتری (Express Entry immigration selection system) فدرال که تحصیل در جزیره پرنس ادوارد را به اتمام رسانده‌اند، با توجه به سطح بالای تحصیلات ممکن است به آن‌ها امتیازاتی اعطا شود. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مؤسسات آموزشی کانادایی ممکن است به تجربه کاری کانادایی مهمی دست یافته باشند که عامل بسیار ارزشمند دیگری برای مهاجرت از نوع اکسپرس اینتری محسوب می‌شود.

این استان دارای چهار فصل است: فصل بهار، تابستان، زمستان و پائیز. بهار معمولاً دیرتر فرا می‌رسد. تابستان‌ها معمولاً دلپذیر بوده و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می‌باشد. اگر چه آب اقیانوس‌ها نسبتاً سرد است و سطح دمای آن به ندرت از 20 درجه بالاتر می‌رود ولی جزیره‌نشینان و گردشگران در ماه تابستان، از رفتن به ساحل و شنا کردن در اقیانوس لذت می‌برند.

زمستان‌ها معمولاً طولانی و سرد بوده و از ماه نوامبر تا آوریل، برف زیادی وجود دارد. درجه حرارت در فصل زمستان بین ۳- تا ۱۱- درجه سانتی‌گراد است. محدوده دمای هوا در بهار از ۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. درجه حرارت در طول روزهای فصل تابستان، معمولاً در محدوده ۲۰ و اندی درجه بوده و می‌تواند تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالا رود. محدوده دمای هوا در پاییز از ۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

دانشگاه‌ها و کالج ها برای تحصیل در جزیره پرنس ادوارد

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای

تحصیل در جزیره پرنس ادوارد، فرصتی جذاب برای طرفداران آرامش و زیبایی

همان‌طور که در متن اشاره شد، به دلیل هزینه نسبتاً پایین زندگی در این استان، می‌توانید همراه با تحصیل در جزیره پرنس ادوارد زندگی راحتی داشته باشید. هزینه مسکن، گرمایش و هزینه زندگی به طور کل در بین کمترین‌ها در کانادا می‌باشد. همچنین به دلیل جمعیت کم این استان، مسکن به اندازه مناسبی موجود و قابل دستیابی است. توصیه می‌کنیم فرصت تحصیل در این بهشت کوچک را از دست ندید!

اگر در زمینه تحصیل در جزیره پرنس ادوارد سؤالی دارید، کارشناسان اسمارت اپلای آماده پاسخگویی هستند.