کار دانشجویی در نیوزلند

  • تحصیل و کار همزمان در نیوزلند

یکی از روش‌های خوب برای پوشش بخشی از هزینه‌های دانشجویی در نیوزلند، داشتن کار دانشجویی در نیوزلند است. ویزای دانشجویی نیوزلند معمولاً به دانشجویان تمام‌وقت اجازه می‌دهد تا در طول سال تحصیلی حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. در این مقاله قصد داریم کار دانشجویی در نیوزلند، پیداکردن کار دانشجویی در نیوزلند، انواع آن و دیگر مباحث مربوطه را بررسی کنیم. پس اگر به فکر تحصیل در نیوزلند و کار دانشجویی در نیوزلند هستید، این مقاله را از دست ندهید.

از کجا کار دانشجویی در نیوزلند پیدا کنیم؟

برای پیداکردن کار دانشجویی در نیوزلند راه‌های مختلفی وجود دارد. شما میتوانید از طریق خدمات پشتیبانی دانشجویی دانشگاه یا کالج محل تحصیل، سایت های کاریابی، عضویت در سازمان جستجوی مشاغل دانشجویی یا تابلوی اعلانات دانشگاه اقدام کنید.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌ها، پیداکردن کار از طریق دانشگاه یا مؤسسه‌ای است که در آن تحصیل می‌کنید. کالج یا دانشگاه ممکن است بتواند به شما در یافتن کار کمک کند. معمولاً وقتی با قسمت خدمات پشتیبانی دانشجویی صحبت می‌کنید، آنها می‌توانند مسیر درستی را به شما نشان دهند.

دانشگاه‌های مختلف هر کدام راهنمایی‌ها و روش‌هایی را برای پیدا کردن کار دانشجویی به دانشجویان ارائه می‌دهند. به طو مثال سه دانشگاه زیر، این برنامه‌ها را برای کار دانشجویی ارائه می‌دهند.

  • دانشگاه اوکلند (Auckland University) دارای برنامه بینش کار (Workplace Insights Programme) برای دانشجویان بین‌المللی است.
  • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Victoria University of Wellington) اطلاعات اختصاصی کار دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی در سایت خود ارائه داده است.
  • دانشگاه مسی (Massey University) خدمات بین‌المللی پشتیبانی برای دانشجویان را این بخش از سایت خود ارائه کرده است.

روش دیگر پیداکردن کار دانشجویی، استفاده از سایت‌های کاریابی مخصوص دانشجویان بین‌المللی در نیوزلند است. در این سایت‌ها، کارفرمایان موقعیت‌های موجود شغلی خود را تبلیغ می‌کنند. گاهی اوقات آنها به طور خاص فقط دانشجویان بین‌المللی را قبول می‌کنند.

اغلب این مشاغل بسیار عمومی بوده و برای دانشجویان بین‌المللی و افراد محلی مهیا هستند. در اینجا لیستی کامل از بهترین وب‌سایت‌های شغلی نیوزلند را می‌توانید ملاحظه کنید:

همچنین می‌توانید از طریق سازمان جستجوی شغل دانشجویی (Student Job Search کار دانشجویی پیدا کنید. این یک سازمان ملی است که به دانشجویان در یافتن کار پاره‌وقت در سراسر نیوزلند کمک می‌کند.

البته فراموش نکنید که اگر سطح زبان خوبی داشته باشید، می‌توانید به طور مستقیم از موقعیت‌های شغلی پاره‌وقتی که در سطح شهر وجود دارند، استفاده کرده و شغلی مناسب برای خود پیدا کنید.

بخش مهمی که باید به آن توجه کنید، تابلوهای اعلانات دانشگاه هستند که دارای برگه‌های مختلف می‌باشند. از این برگه‌ها ممکن است شامل پیشنهادهای شغلی دانشجویی باشد که می‌توانید برای آنها درخواست دهید و به دنبال کار پاره‌وقت باشید.

شرایط کار دانشجویی در نیوزلند

در زمان تحصیل در نیوزلند، به شما اجازه داده شود تا ۲۰ ساعت در هفته و به‌صورت تمام‌وقت در تمام تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده و دوره تعطیلات کریسمس و سال نو کار کنید.

حقوق کاری شما در eVisa یا برچسب ویزا در گذرنامه شما ثبت می‌شود یا در نامه‌ای برای شما توضیح داده می‌شود. شرایط کلی کار دانشجویی در نیوزلند به شرح زیر می‌باشند.

شرایط کار برای دانش‌آموزان دبیرستان

شرایط ویزای شما به شما این امکان را می‌دهد که در طول سال تحصیلی حداکثر ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلات کریسمس و سال نو به طور تمام‌وقت بین سال‌های تحصیل کار کنید. به‌شرطی که

  • شما ۱۶ سال یا بیشتر داشته باشید
  • در حال تحصیل در مقاطع ۱۲یا ۱۳ باشید.

اگر کمتر از ۱۸ سال دارید، باید از مدرسه و والدین یا سرپرست قانونی خود اجازه کار بگیرید. اگر بالای ۱۸ سال سن دارید، برای کار تمام‌وقت در تعطیلات کریسمس و سال نو نیازی به مجوز کتبی ندارید.

کار دانشجویی در نیوزلند برای دوره لیسانس

معمول‌ترین کار دانشجویی برای دانشجویان،کار دانشجویی نیمه‌وقت است که شرایط آن به شرح زیر است: دانشجویان در صورت تحصیل در یک دوره تمام‌وقت همراه با رعایت معیارهای زیر مجاز به 20 ساعت کار در هفته خواهند بود.

  • طول دوره باید حداقل ۲ سال تحصیلی باشد
  • یا طول دوره 1 سال باشد، به‌شرطی که دانشجو جز دانشجویان مبادله‌ای (exchange student) باشد.
  • یا با اتمام این دوره، دانشجو یک مدرک صلاحیت نیوزلند دریافت کند. این مدرک باید باعث کسب امتیاز برای مهاجرت کاری از روش مهاجران ماهر شود.

به غیر از کار دانشجویی نیمه‌وقت، دانشجویان می توانند کار دانشجویی تمام‌وقت نیز انجام دهند. کار دانشجویی تمام‌وقت فقط در تعطیلات تابستان و تعطیلات مشخص امکان پذیر است. شرایط کار دانشجویی تمام‌وقت به شرح زیر است:

  • دانشجویان حداقل یک سال تحصیلی به‌صورت تمام‌وقت مشغول به تحصیل باشند.
  • مجموع واحد های طول دوره حداقل 120 واحد باشد.
  • طول دوره حداقل ۸ ماه یا دو ترم باشد.

کار دانشجویی تمام‌وقت در طول کریسمس و/یا سال نو: دانشجویان می‌توانند در طول کریسمس و/یا سال نو به‌صورت تمام‌وقت کار کنند، مشروط بر اینکه شرایط زیر را داشته باشند.

  • دانشجوی یک دوره تمام‌وقت باشند.
  • طول دوره تحصیل حداقل ۸ ماه یا دو ترم باشد. ( 1 سال)
کار دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تحقیقی و دکتری برای کار دانشجویی محدودیتی ندارند. آنها می‌توانند به طور تمام‌وقت در نیوزلند کار کنند.

کار دانشجویی دوره زبان انگلیسی

دانشجویانی که در دوره زبان انگلیسی ثبت‌نام کرده‌اند، شرایط ویزا به آنها اجازه می‌دهد در کل 20 ساعت در هفته کار کنند. بااین‌حال، همه شرایط زیر باید رعایت شده باشد.

  • تحصیل به‌صورت تمام‌وقت باشد
  • طول دوره حداقل 24 هفته باشد.
  • هدف اصلی دانشجو بهبود زبان انگلیسی باشد.
  • ارائه مدرک یک آزمون زبان انگلیسی قابل‌قبول که بیش از 2 سال از آن نگذشته باشد.

مشاغل ممنوعه برای کار دانشجویی در نیوزلند

دانشجویان بین‌المللی مجاز به مشاغل آزاد نیستند. یعنی شما نمی‌توانید برای خودکار کنید. شما باید برای کارفرما کار کنید و قرارداد کار داشته باشید. همچنین شما نمی‌توانید هر نوع شغلی مربوط به خدمات جنسی تجاری داشته باشید.

انواع کار دانشجویی در نیوزلند

انواع کار دانشجویی به‌طورکلی به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کارهای پژوهشی یا دانشگاهی هستند که دانشجو می‌تواند در دانشگاه پیدا کند. به طور مثال بسیاری از استادان به دانشجویان مستعد و فعال، کار نیمه‌وقت ارائه می‌دهند.

دسته دوم کارهای خدماتی می‌باشند. این نوع کارها به مهارت خاصی نیاز ندارند، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان این نوع شغل‌ها را انتخاب می‌کنند. شغل‌های خدماتی می‌توانند از کار در رستوران یا فروشگاه گرفته تا کار در مزارع را در برگیرند.

دسته سوم، شغل‌های خاص بامهارت خاص است. این مشاغل بیشتر مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری است که در رشته یا مهارت خاصی، تخصص دارند و می‌توانند در آن زمینه کار تخصصی پیدا کنند. همچنین ازآنجایی‌که آنها محدودیت ساعت کاری ندارند، می‌توانند به طور تمام‌وقت در این مشاغل مشغول شوند.

ساعات کار دانشجویی در نیوزلند به چه صورت است؟

دانشجویان تمام‌وقت نیوزلند می توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. در زمان تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده، تعطیلات تابستان و تعطیلات سال نو نیز می‌توانند به طور تمام‌وقت کار کنند.

دانشجویان کارشناسی ارشد تحقیقی و دکتری نیز محدودیتی در ساعت کار ندارند. دانش‌آموزان دبیرستان ۱۶ سال به بالا نیز می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

ساعت کاری دانشجویی در طول هفته نیز باتوجه‌به کار مربوطه متغیر است. اکثر شغل‌های پاره‌وقت دانشگاهی در زمان ساعات اداری دانشگاه و یا بعد از کلاس‌های دانشجو است. ساعت کار دانشجویی در شغل‌های خدماتی مانند کار در رستوران در اکثر مواقع بعدازظهر و شب ها می‌باشد.

در برخی مشاغل مانند کار در برخی فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها، ساعات کاری تا بعد از نیمه‌شب نیز ممکن طول بکشد. ساعات کاری مشاغل تمام‌وقت نیز مانند دیگر مشاغل تمام‌وقت بوده و باتوجه‌به قرارداد بسته شده می‌باشد.

6 فرصت کار دانشجویی در نیوزلند

دانشجویان بین‌المللی در نیوزلند انواع کارهای نیمه‌وقت را انجام می‌دهند، از نگهداری از کودکان گرفته تا کار در کتابخانه دانشگاه خود. 6 فرصت کار دانشجویی دز نیوزلند به شرح زیر است:

  1. دستیار فروش خرده‌فروشی: بسیاری از فروشگاه‌های نیوزلند کار پاره‌وقت به دانشجویان ارائه می‌دهند. شما به مشتریان در انتخاب محصولات کمک کرده و پول را از آنها می‌گیرید و همچنین با تمیزکردن فروشگاه نیز باید کنار بیایید. بیشتر فروشگاه‌های نیوزلند ساعت 6 عصر بسته می‌شوند، اما ممکن است مجبور باشید شنبه و یکشنبه کار کنید.
  2. کارگر فصلی: کار فصلی در باغات و باغ‌های انگور در حال برداشت و تهیه میوه و سبزیجات برای فروش یکی دیگر از شغل‌های دانشجویی است. برای کار کردن به عنوان کارگر فصلی به مهارت خاصی نیاز نیست. این شغل محبوب دانش‌آموزان و دانشجویان در تعطیلات تابستان است.
  3. دستیار سوپرمارکت: سوپرمارکت‌ها اشتغال افراد بسیاری از کشورهای مختلف را فراهم می‌کنند و اغلب دانشجویان را برای تعطیلات آخر هفته و عصر استخدام می‌کنند. می‌توانید طیف وسیعی از کارها را از پرکردن قفسه‌ها تا کار در صندوق انجام دهید.
  4. پیشخدمت: هزاران دانشجوی نیوزلند در صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری کار می‌کنند و این برای دانشجویان بین‌المللی نیز کار خوبی است – به‌خصوص اگر انگلیسی شما خوب باشد. در نیوزلند فرهنگ انعام دادن وجود ندارد، اما ممکن است در طول شیفت یک وعده غذایی رایگان به شما داده شود.
  5. دستیار آشپزخانه: دستیار آشپزخانه ظرف‌ها را می‌شوید یا غذایی‌های ساده را تهیه می‌کند.
  6. متصدی بار: برای کارکردن به‌عنوان متصدی بار باید 18 سال داشته باشید. همچنین برای لذت بردن از صحبت با غریبه‌ها به مهارت‌های انگلیسی‌زبان عالی نیز نیاز خواهید داشت. بارفروشی معمولاً یک کار عصرانه است و ممکن است تا بعد از نیمه‌شب کار ادامه داشته باشد.

 

درآمد کار دانشجویی در نیوزلند چقدر است؟

خب رسیدیم به بحث شیرین و مهم مقاله، یعنی میزان درآمد کار دانشجویی در نیوزلند. حداقل نرخ دستمزد فعلی (قبل از مالیات) از ۱ آوریل ۲۰۲۱ به‌صورت زیر است و برای کارکنان ۱۶ سال یا بیشتر اعمال می‌شود:

80 ساعت دوهفته40 ساعت در هفته8 ساعت در روزهر ساعتنوع حداقل دستمزد
$1600.00$800.00$160.00$20.00بزرگسالان
$1280.00$640.00$128.00$16.00آغاز کار
$1280.00$640.00$128.00$16.00آموزشی

دستمزد آغاز کار به دستمزد کاری گفته می‌شود که طول آن کمتر از 6 ماه باشد. این دستمزد شامل دستمزد 6 ماه اول کار نیز می‌شود. پس از 6 ماه کار بی‌وقفه برای یک کارفرما، باید دستمزد کامل بزرگسالان داده شود.

دستمزد آموزشی به افرادی داده می شود که در قراردادشان ذکر شده باشد که آنها باید حداقل 60 واحد در سال، یک برنامه آموزشی صنعتی را طی کنند. این دوره کاری برای این است که آنها در زمینه‌ای که در آن کار می‌کنند واجد شرایط شوند. بسیاری از این کارکنان کارآموز خواهند بود. برای کارآموزی، فرد باید 20 سال یا بیشتر داشته باشد.

حقوق یک کارآموز، حداقل است. اما خوشبختانه بر اساس قانون کار از حق و حقوقی که سایر کارکنان دارند، بهره می برند .

هنگام کار در نیوزلند باید مالیات پرداخت کنید. هر دانشجو قبل از شروع به کار باید برای شماره مالیاتی (IRD) درخواست داده و آن را دریافت کند. اگر درآمد سالانه دانشجو کمتر از 14000$ دلار نیوزلند باشد، نرخ مالیات برای او 5/10٪ است.

میانگین درآمد کار دانشجویی در نیوزلند به تفکیک استان

حداقل درآمد کار دانشجویی در نیوزلند ساعتی 20$NZ (دلار نیوزلند) می‌باشد. این قانون در همه استان‌ها و شهرها اجرا می‌شود و می‌توان گفت تفاوت زیادی در میانگین درآمد کار دانشجویی در بین استان‌ها و شهرهای نیوزلند وجود ندارد.

البته درآمد واقعی دانشجویی در نیوزلند بین ساعتی 20 تا 23$NZ است. میانگین درآمد سالانه دانشجویان دکتری نیز در بین همه استان‌ها، 26000 تا 27000$NZ است.

کار دانشجویی در نیوزلند و بازار کار در شهرهای مختلف

همان‌طور که در بخش‌های قبلی بیان شد، بازار کار دانشجویی در نیوزلند بیشتر یا به‌صورت کار در دانشگاه و یا به‌صورت کارهای خدماتی می‌باشد. البته در برخی از شهرهای خاص، برخی مشاغل بازار کار بهتری دارند.

به طور مثال، در شهر اوکلند، به دلیل رشد سریع در صنعت ساختمان‌سازی و صنایع مربوط به فناوری اطلاعات، مشاغل وابسته به این صنایع، بازار کار خوبی دارند. در شهر ولینگتون، مدارس و دانشگاه‌ها روابط قوی با مشاغل محلی دارند و در زمینه کارآموزی و فرصت‌های شغلی به دانشجویان، کمک فراوانی می‌کنند.

شهر کویین استون (Queenstown)، دارای برترین کالج مدیریت گردشگری و مهمان‌نوازی در کشور خود است. این شهر یک منطقه توریستی و تفریحی مهم می‌باشد. پیداکردن کار در بخش مهمان‌نوازی و توریست برای دانشجویان در این شهر آسان است.

شهر کرایست چرچ (Christchurch) نیز دارای فرصت‌های شغلی زیادی در گردشگری است. سالانه هزاران بازدیدکننده برای دیدن کوه‌های آلپ نیوزلند به این شهر می‌آیند. به همین دلیل دانشجویان می‌توانند در فرودگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های محلی کار پیدا کنند. همچنین مشاغل زیادی در زمینه ساخت‌وساز وجود دارد که بر بازسازی چندین منطقه پس از زلزله متمرکز شده‌اند.

مزایای کار دانشجویی در نیوزلند برای دانشجویان

کار دانشجویی در نیوزلند می‌تواند راه خوبی برای به‌دست‌آوردن تجربه کاری نیوزلند و کمک برای تأمین هزینه‌ها در هنگام تحصیل در خارج از کشور باشد.

هر دانشجو در هفته اجازه 20 ساعت کار دارد که با احتساب ساعتی 20NZ$ ، می‌تواند ماهانه 1600NZ$ درآمد کسب کند. این درآمد می‌تواند بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های زندگی در نیوزلند را پوشش دهد.

کار دانشجویی در نیوزلند به شما کمک می‌کند تا بر مهارت‌هایی مانند برقراری ارتباط، کار گروهی، مدیریت زمان، مهارت‌های بین‌فردی و مهارت‌های مربوط به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید.

یکی دیگر از مزایای کار دانشجویی در نیوزلند، آشنا شدن با بازار کار و کارفرماها و شرکت‌های مختلف در نیوزلند می‌باشد. اگر قصد داشته باشید بعد از تحصیل، ویزای کار دریافت کنید، این مورد کمک بزرگی به شما برای پیداکردن کار می‌کند.

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای
  1. 20 ساعت در هفته حق کار برای دانشجویان در نیوزلند
  2. حق کار تمام‌وقت برای دانشجویان کارشناسی ارشد تحقیقی و دکتری
  3. حداقل دستمزد 20NZ$ برای هر ساعت
  4. فرصت‌های شغلی فراوان در بخش گردشگری برای دانشجویان
  5. امکان کار تمام‌وقت در تعطیلات تابستان و سال نو
  6. الزام پرداخت مالیات با کار دانشجویی در نیوزلند
  7. حق کار برای دانش‌آموزان بالای 16 سال در نیوزلند

سخن پایانی

نیوزلند یکی از کشورهای جذاب برای تحصیل و مهاجرت می‌باشد. دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، می‌توانند به طور معمول تا 20 ساعت در هفته کار کنند، دانشجویان مقاطع بالاتر نیز حق کار تمام‌وقت دارند. متوسط درآمد کار دانشجویی نیز ساعتی 20NZ$ است و فرصت‌های شغلی خوبی برای دانشجویان فراهم است.

در این مقاله سعی کردیم که تمام مطالب در مورد کار دانشجویی را پوشش دهیم. اگر سؤالی دارید یا به مشاوره در زمینه تحصیل در نیوزلند نیاز دارید، با پرکردن فرم ارزیابی رایگان ما، کارشناسان بخش مربوطه با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی می‌کنند.

تحصیل در استرالیا و سوالات رایج

بله، دانشجویان حق کار در نیوزلند دارند.

۲۰ ساعت در هفته و تمام‌وقت در تعطیلات

بله، دانشجویان ارشد تحقیقی و دکتری می‌توانند به‌صورت تمام‌وقت در نیوزلند کار کنند.

حداقل دستمزد ساعتی 20NZ$ است.

بله، دانشجویان با کار در نیوزلند باید مالیات پرداخت کنند.