استان آلبرتا کانادا

اسمارت اپلای در این مقاله با معرفی استان آلبرتا کانادا با شما همراه است. اگر قصد تحصیل یا زندگی در کانادا را دارید، پیش از مهاجرت باید اطلاعات خود را تاحدامکان درباره شهر یا استان مقصد افزایش بدهید.

آلبرتا بدون شک مرفه‌ترین استان کانادا است و به دلیل استاندارد بالای زندگی در سراسر جهان شناخته شده است.

این استان دانشگاه‌هایی معتبری همچون دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری و دانشگاه لتبریج (لثبریج) را در قلب خود جای‌داده است.

و اما اینکه شرایط زندگی و تحصیل در این استان چگونه است مباحثی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

استان آلبرتا کانادا

آلبرتا کانادا کجاست؟

آلبرتا یکی از سیزده استان و قلمرو کانادا است. این استان بخشی از غرب کانادا است و یکی از سه استان هامونی (دشتی) است. آلبرتا از غرب با بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان، از شمال با قلمرو شمال غربی و از جنوب با ایالت مونتانا ایالات متحده، همسایه است.

آلبرتا به همراه ساسکاچوان یکی از دو استان محصور در خشکی در کانادا است.

بخش شرقی استان توسط دشت‌های بزرگ اشغال شده است، درحالی‌که بخش غربی با کوه‌های راکی ​​همسایه است.

جمعیت استان آلبرتا کانادا

آلبرتا چهارمین استان بزرگ از نظر مساحت با 661848 کیلومترمربع و چهارمین استان پرجمعیت کانادا است.

سایت population statistics جمعیت آلبرتا را تا 1 ژانویه 2022، 4،480،486 نفر گزارش کرده است.

پایتخت آلبرتا شهر ادمونتون است و کلگری بزرگ‌ترین شهر آن است. این دو بزرگ‌ترین مناطق کلان‌شهری آلبرتا هستند و هر دو بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند.

بیش از نیمی از آلبرتایی‌ها در ادمونتون یا کلگری زندگی می‌کنند. این امر موجب شده رقابت تنگاتنگی بین این دو شهر ایجاد شود.

انگلیسی‌زبان رسمی استان است. در سال 2016، 76.0 درصد از جمعیت این استان آنگلوفون (انگلیسی‌زبان)، 1.8 درصد فرانسوی و 22.2 درصد آلوفون (غیرانگلیسی و فرانسوی‌زبان) بودند.

آب‌وهوای استان آلبرتا کانادا

آلبرتا دارای آب‌وهوای قاره‌ای مرطوب با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. این استان اغلب در زمستان شرایط بسیار سردی را تجربه می‌کند.

آلبرتا استانی آفتابی است. مجموع آفتاب درخشان سالانه بین 1900 تا کمی کمتر از 2600 ساعت در سال متغیر است.

آلبرتای شمالی در تابستان حدود 18 ساعت روشنایی روز دارد. میانگین دمای روز از حدود 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) در دره‌های کوه راکی ​​و شمال دور، تا حدود 28 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) در دشت خشک جنوب شرقی متغیر است.

آلبرتا بیش از 1200 کیلومتر (750 مایل) از شمال به جنوب امتداد دارد؛ بنابراین آب‌وهوای آن به طور قابل‌توجهی متفاوت است. میانگین دمای بالا در ژانویه از 0 درجه سانتیگراد (32 درجه فارنهایت) در جنوب غربی تا 24- درجه سانتیگراد (11- درجه فارنهایت) در شمال دور متغیر است.

پس از ساسکاچوان، آلبرتا بیشترین گردباد را در کانادا با میانگین 15 گردباد در سال تجربه می‌کند. رعدوبرق، گاهی شدید، در تابستان، به‌ویژه در مرکز و جنوب آلبرتا، به کرار رخ می‌دهد. منطقه اطراف کریدور کلگری – ادمونتون بیشترین بارش تگرگ را دارند.

زندگی در استان آلبرتا کانادا

آلبرتا استانی است که از تنوع فرهنگی برخوردار است. زندگی در آلبرتا فرصت‌های زیادی را برای ساکنین فراهم می‌کند.

جوامع آلبرتا از شهرهای کوچک و روستایی گرفته تا 2 شهر بزرگ آن (کلگری و ادمونتون) تشکیل شده است.

مکان‌های زیادی در آلبرتا وجود دارد که می‌توانید زندگی کنید. هرکدام ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند و فرصت‌هایی برای کار و زندگی در سراسر استان دارند.

خانواده‌ها در آلبرتا معمولاً از درآمد بالاتری نسبت به سایر مناطق کانادا برخوردار هستند. در بررسی درآمد کانادا در سال 2018، متوسط درآمد خانواده‌های آلبرتا پس از کسر مالیات، ​​98400$ در ماه گزارش است. این مبلغ بالاتر از میانگین درآمد کانادا (84900 $) است.

هزینه‌های زندگی در این استان بر اساس نوع محل اقامت، سبک زندگی و استاندارد کلی زندگی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. متوسط هزینه زندگی یک فرد مجرد در آلبرتا 1300$-1500$ در ماه است.

هزینه زندگی در آلبرتا از جمله مسکن، تفریح/سرگرمی و مالیات کمتر از سایر استان‌های کانادا است.

برخی از هزینه‌های زندگی در آلبرتا به نسبت استان‌های دیگر نیز کمتر است. به‌عنوان‌مثال:

  • بیمه مراقبت‌های بهداشتی استانی رایگان است.
  • ساکنین ملزم به پرداخت مالیات فروش استانی (PST) نیستند.
  • استان آلبرتا برای کمک بیشتر به امور مالی ساکنین تخفیف و اعتبار مالیاتی ارائه می‌دهد.

گفتنی است که ساکنین استان‌های دیگر علاوه بر مالیات کالا و خدمات (GST) پرداخت شده توسط همه کانادایی‌ها، حدود 10٪ مالیات استانی پرداخت می‌کنند.

شرایط تحصیل در استان آلبرتا کانادا

آلبرتا دارای یک سیستم آموزشی عالی است که گزینه‌های زیادی بر اساس زبان یا مذهب دارد. تحصیل در مدرسه از مهدکودک تا کلاس 12 رایگان است. مدرسه از سنین 6 تا 16 سال اجباری است.

معلمان آلبرتا عشق به یادگیری ایجاد می‌کنند و اعتمادبه‌نفس و غرور را در دانش‌آموزان خود القا می‌کنند. یکی از اولویت امور آموزشی در آلبرتا برگزاری آزمون‌های سنجش استانی است.

هدف از برگزاری آزمون‌های استانی، تضمین حفظ بالاترین استانداردها است. این تست‌ها به معلمان و والدین اجازه می‌دهند تا نحوه عملکرد دانش‌آموزان و کمک‌هایی را که ممکن است نیاز داشته باشند، تعیین کنند.

دانشگاه‌های استان آلبرتا کانادا

استان آلبرتا با داشتن دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مؤسسات فنی و امکانات تحقیقاتی نوآورانه، از سیستم آموزش عالی در سطح بین‌المللی برخوردار است.
آلبرتا با 26 دانشگاه و کالج، گزینه‌های بسیاری برای تحصیلات تکمیلی دارد. هزینه تحصیل در سراسر استان متفاوت است اما دولت آلبرتا با ارائه وام، بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی، به هزینه‌های تحصیل کمک می‌کند.

آلبرتا برای افرادی است که هم به دنبال آموزش باکیفیت بالا و هم لذت بردن از زیبایی طبیعی هستند، مقصد تحصیلی خوبی است.

در ادامه فهرستی از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان آلبرتا را برایتان فهرست کرده‌ایم.

  • دانشگاه کلگری (UCalgary)

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی جامع است. این دانشگاه چهار پردیس در کلگری، منطقه آلبرتا و یک پردیس در دوحه، قطر دارد. دانشگاه کلگری حدود 35000 دانشجو را در برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه‌ای ثبت‌نام می‌کند. دو سوم از فارغ التحصیلین دانشگاه در منطقه کلگری زندگی و کار می‌کنند.

UCalgary دارای 14 دانشکده است که بیش از 250 رشته دانشگاهی را ارائه می‌دهند.

دانشگاه کلگری  با ادغام دوره‌های آموزشی و کارورزی به یک دانشگاه کارآفرین در کانادا تبدیل شده است.

  • دانشگاه لتبریج (uLethbridge, uLeth, and U of L)

دانشگاه لتبریج (لثبریج) یک دانشگاه دولتی – تحقیقاتی است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر لتبریج، آلبرتا، کانادا و پردیس دوم آن در شهر کلگری واقع شده است.

دانشگاه آلبرتا 7 دانشکده و اسکول دارد. در این دانشگاه 150 رشته در مقطع کارشناسی و 70 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند.

  • دانشگاه آلبرتا (U of A or UAlberta)

دانشگاه آلبرتا یکی از 5 دانشگاه برتر کانادا است. این دانشگاه در یکی از شمالی‌ترین شهرهای بزرگ جهان، ادمونتون، واقع شده است. ادمونتون شهری با یک میلیون نفر ساکن و یکی از قوی‌ترین اقتصادهای محلی کانادا است.

در دانشگاه آلبرتا بیش از 200 رشته در مقطع کارشناسی، بیش از 500 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و شمار زیادی از رشته‌ها در حوزه تحقیقات و پژوهش آموزش و ارائه داده می‌شوند.

  • دانشگاه سنت ماری (St. Mary’s University)

دانشگاه سنت ماری (سنت مری) یک دانشگاه آموزشی تحقیقاتی نوآورانه است که در یک مکان تاریخی در کلگری، واقع شده است.

سنت ماری 1025 دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت، 80 استاد تمام‌وقت و پاره‌وقت، و میانگین کلاس‌های 25 نفر دارد.

دانشگاه سنت ماری دوره‌های خود را در حوزه  هنر، علوم و آموزش لیبرال ارائه می‌کند.

  • دانشگاه مونت رویال (MRU)

دانشگاه مونت رویال یک دانشگاه دولتی است که در شهر کلگری واقع شده است. این دانشگاه با بیش از 100 سال سابقه، همچنان با تمرکز بر ارائه برنامه‌های نوآورانه در مقطع کارشناسی، به فعالیت آموزشی خود ادامه می‌دهد.

هدف دانشگاه مونت رویال، ارائه یک تجربه‌آموزشی استثنایی در مقطع کارشناسی است.

این دانشگاه برگزارکننده تعدادی از برنامه‌های منحصربه‌فرد و نوآورانه (هوانوردی، اکوتوریسم، رهبری در فضای باز، برنامه‌های تلویزیونی و مطالعات کودکان) است.

  • دانشگاه مک ایوان (MacEwan)

دانشگاه مک ایوان یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی است. این دانشگاه در شهر ادمونتون، آلبرتا، کانادا واقع شده است.

دانشگاه MacEwan دارای تنوع گسترده‌ای از فرصت‌های آموزشی (از مدارک ۴ساله لیسانس، دیپلم‌های ۲ساله و سرتیفکیت یا گواهی‌های ۱ساله) است.

این دانشگاه دارای 4 دانشکده است و بیش از 60 رشته را از طریق این چهار مرکز آموزشی ارائه می‌کند. دانشگاه مک ایوان هرسال میزبان بیش از 900 دانشجو از 70 کشور مختلف دنیا است.

  • دانشگاه کانکوردیا (Concordia University)

دانشگاه کنکوردیا، یک دانشگاه خصوصی در ادمونتون است.

این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی هنر، علوم و مدیریت و همچنین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در آموزش، فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات و روان‌شناسی را ارائه می‌دهد.

 کنکوردیا عمدتاً از طریق شهریه و کمک‌های مالی خصوصی تأمین می‌شود، اما بودجه محدودی نیز از دولت آلبرتا دریافت می‌کند.

  • دانشگاه آتاباسکا (AU)

دانشگاه آتاباسکا دانشگاه آزاد کانادا است که دوره‌های آنلاین و برنامه‌های از راه دور را به دانشجویان در سراسر کانادا و سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این دانشگاه میزبان بیش از 40000 دانشجو ( از هر استان و قلمرو کانادا و 87 کشور در سراسر جهان) است. برنامه‌های دانشگاه آتاباسکا به‌صورت آنلاین و از طریق آموزش از راه دور ارائه می‌شوند.

این شرایط بهترین فرصت است تا دانشجوها در هر کجا که هستند تحصیل کنند. 83 درصد از دانشجویان دانشگاه آتاباسکا در حین تحصیل، کار می‌کنند.

این دانشگاه بیش از 350 قرارداد همکاری با مؤسسات آموزش عالی کانادایی و بین‌المللی، انجمن‌های حرفه‌ای و گروه‌های کارفرمایی، و با مؤسسات و جوامع ملل اول (First Nations) دارد.

  • کالج لیکلند (Lakeland College)

لیکلند تنها کالج بین استانی کانادا است. این کالج پس از توافقنامه مشارکت بین دولت‌های دو استان در سال 1975 که به ساکنان آلبرتا و ساسکاچوان خدمات می‌دهد.

کالج لیکلند عضو کالج‌ها و مؤسسات کانادا و شبکه توسعه روستایی آلبرتا است.

کالج لیکلند که در سال 1913 تأسیس شده است، هرساله میزبان بیش از 6400 دانشجو است. این دانشگاه از طریق برنامه‌ها و دوره‌های آنلاین و دورکاری، خدمات می‌دهد.

  • کالج دانشگاهی کینگز (University of King’s College)

کالج دانشگاهی کینگز قدیمی‌ترین دانشگاه رسمی در کانادا و اولین دانشگاه انگلیسی‌زبان در کشورهای مشترک‌المنافع در خارج از بریتانیا است. این دانشگاه در شهر هالیفاکس واقع شده است.

کالج دانشگاهی کینگز دارای یک مدرسه روزنامه‌نگاری است که دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند.

  • مؤسسه فناوری آلبرتای شمالی (NAIT)

مؤسسه فناوری آلبرتای شمالی یک مؤسسه پلی‌تکنیک و علوم کاربردی است که در شهر ادمونتون، واقع شده است.

تمرکز  NAIT ارائه برنامه‌های مبتنی بر شغل در حوزه تحقیقات کاربردی، آموزش فنی، آموزش کاربردی و یادگیری است.

این دوره‌ها برای برآورده کردن نیازهای صنایع فنی و دانش‌بنیان آلبرتا طراحی شده‌اند.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

اماکن و مناطق دیدنی در استان آلبرتا کانادا

آلبرتا خانه برخی از چشمگیرترین مناظر کانادا و پنج سایت میراث جهانی یونسکو را در خود جای‌داده است.

یخچال‌های طبیعی و دریاچه‌های فیروزه‌ای پارک‌های ملی بنف و جاسپر، مناظری فراموش‌نشدنی هستند که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به استان آلبرتای کانادا می‌کشانند.

در ابتدای مطالب اشاره کردیم که کلگری و ادمونتون از شهرهای اصلی آلبرتا هستند. این دو شهر مملو از  مناطق و اماکن دیدنی هستند.

کلگری شهری مدرن با امکانات تفریحی فراوان است. استان آلبرتا در شمال، مرکز خرید وست ادمونتون، بزرگ‌ترین مرکز خرید کانادا، همراه با جاذبه‌های فرهنگی متعدد دیگر را در خود جای‌داده است.

بازدید از آلبرتا قطعاً باید در برنامه سفر شما به غرب کانادا باشد. در ادامه چند مورد از مراکز گردشگری آلبرتا را معرفی می‌کنیم تا اگر روزی گذرتان به این استان افتاد بدانید از کجاها باید دیدن کنید.

  • پارک ملی بنف (Banff National Park)

پارک ملی بنف پربازدیدترین جاذبه گردشگری در آلبرتا و مسلماً چشمگیرترین پارک ملی در کانادا است. این منطقه که در 130 کیلومتری غرب کلگری واقع شده، مناظر کوهستانی دیدنی، پیست‌های اسکی بزرگ، دریاچه‌های زیبا و شهر توریستی بنف را در بر می‌گیرد.

حیات‌وحش در این پارک به‌وفور یافت می‌شود. اغلب در امتداد بزرگراه اصلی پارک حیواناتی از قبیل خرس گریزلی، خرس سیاه، گرگ، کاریبو و گوزن دیده می‌شوند.

  • دریاچه لوئیز (Lake Louis)

دریاچه لوئیز که همچون نگین جواهر در پارک ملی بنف می‌درخشد، به دلیل آب زیبای فیروزه‌ای رنگ خود مشهور است. این دریاچه  تصویر کوه‌های اطراف و یخچال ویکتوریا را در خود منعکس می‌کند.

دریاچه لوئیز در فاصله کوتاهی از شمال شهر بنف قرار دارد و برای یک سفر یک‌روزه به کلگری بسیار مناسب است. در امتداد خط ساحلی یک مسیر پیاده‌روی وجود دارد که محیطی دلپذیر برای قدم‌زدن است.

در زمستان، دریاچه لوئیز یخ می‌زند و مسیرهای پیاده‌روی عمیقاً پوشیده از برف است. بسیاری از مردم در این زمان از سال به دریاچه لوئیز می‌آیند تا از پیست اسکی دریاچه که یکی از محبوب‌ترین مقاصد اسکی کانادا است، لذت ببرند.

  • برج کلگری (Calgary Tower)

برج کلگری یکی از جاذبه‌های گردشگری کلگری است. این برج که در خط افق شهر ایستاده است، بالاترین سکوی رصد 360 درجه در جهان را ارائه می‌دهد.

برج کلگری که در ابتدا برج هاسکی نام داشت، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک بین Marathon Realty و Husky Oil و به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد کانادا و ترویج مرکز شهر به‌عنوان بخشی از برنامه نوسازی شهری کلگری ساخته شد.

امروزه این برج یک مقصد اصلی توریستی و محل غذاخوری محبوب است. Sky 360 یک رستوران گردان است که در ارتفاع 155 متری برج واقع شده است.

امروزه این برج یک مقصد اصلی توریستی و محل غذاخوری محبوب است. Sky 360 یک رستوران گردان است که در ارتفاع 155 متری برج واقع شده است.

  • آبشار آتاباسکا (Athabasca alls)

هزاران سال پیش، یک یخچال طبیعی به‌آرامی صخره‌ها را شکافت و دره‌ای را تشکیل داد که اکنون آبشار آتاباسکا را در خود جای‌داده است.

آبشار 23 متری آتاباسکا از نظر استانداردهای راکی ​​کانادا چندان بلند نیست، اما وسعت رودخانه، آن را به یکی از قدرتمندترین آبشارهای موجود در پارک‌های ملی کوهستانی تبدیل کرده است.

رودخانه آتاباسکا که از یخچال‌های طبیعی میدان یخی کلمبیا سرازیر می‌شود، بزرگ‌ترین سیستم رودخانه‌ای در جاسپر است.

  • موزه سلطنتی تایریل (Royal Tyrrell Museum)

موزه سلطنتی تایریل با یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های اسکلت دایناسورها در جهان و بیش از 160.000 نمونه منحصربه‌فرد، بهترین مکان برای دوستداران علم و طرف‌داران پارک ژوراسیک است.

این موزه در Badlands کانادا واقع شده است، جایی که تاریخ دیرینه‌شناسی منطقه را جمع‌آوری، حفظ و ارائه می‌کند.

حدود 75 میلیون سال پیش، شهر درومهلر، آلبرتا، کانون فعالیت دایناسورها بود. این موضوع، در نهایت درومهلر را به گنجینه‌ای از فسیل‌های دایناسور تبدیل کرد و منجر به ایجاد موزه دیرینه‌شناسی سلطنتی تایرل شد.

حمل‌ونقل در استان آلبرتا کانادا

استان آلبرتا از سیستم حمل‌ونقل (هوایی – جاده‌ای و ریلی) خوبی برخوردار است. کلگری، ادمونتون، Red Deer، Medicine Hat و لتبریج دارای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی قابل‌توجهی هستند.

کلگری و ادمونتون علاوه بر اتوبوس، از سیستم نقلیه ریلی سبک موسوم به LRT بهره می‌برند.

ادمونتون LRT، اولین نسل مدرن سیستم‌های ریلی سبک است که در آمریکای شمالی ساخته شد.

قطار Calgary C یکی از بالاترین تعداد سواران روزانه را دارد.

آلبرتا با فرودگاه‌های بین‌المللی در کلگری و ادمونتون ارتباط هوایی خوبی دارد. فرودگاه بین‌المللی کلگری و فرودگاه بین‌المللی ادمونتون به ترتیب چهارمین و پنجمین فرودگاه‌های شلوغ کانادا هستند.

فرودگاه کلگری یک مرکز برای خطوط هوایی WestJet و یک مرکز منطقه‌ای برای ایر کانادا است. این فرودگاه در درجه اول به استان‌های هامونی (آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا) برای اتصال پروازها به بریتیش کلمبیا، شرق کانادا، پانزده مرکز بزرگ ایالات متحده، نه فرودگاه اروپایی، یک فرودگاه آسیایی خدمات‌رسانی می‌کند.

فرودگاه ادمونتون به تمام فرودگاه‌های اصلی کانادا و همچنین فرودگاه‌های ایالات متحده، اروپا، مکزیک و کارائیب متصل است.

معرفی 4 مرکز خرید در استان آلبرتا کانادا

این قسمت از مقاله را به معرفی مراکز خرید در استان آلبرتای کانادا اختصاص داده‌ایم. معمولاً یکی از فاکتورهای ارزیابی یک منطقه برای سکونت، دسترسی به مراکز خرید است. خرید یکی از مایحتاج زندگی هر انسان است بنابراین داشتن اطلاعات در این زمینه هم نیاز است.

1. کراس آیرون میلز (CrossIron Mills)

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در منطقه است. این مرکز خرید با بیش از یک‌چهارم میلیون بازدیدکننده در چند روز اول، فوراً محبوبیت پیدا کرد و انتخاب موردعلاقه بسیاری از مردم محلی باقی‌مانده است.

در این مرکز خرید می‌توانید لباس، اقلام طراحی خانه، مواد غذایی، تجهیزات ورزشی و خیلی چیزهای دیگر خریداری کنید.

 

2. شینوک سنتر (Chinook Center)

شینوک بزرگ‌ترین مرکز خرید محصور در کلگری، آلبرتا، کانادا است که شامل بیش از 250 فروشگاه، یک ساختمان حرفه‌ای و یک مجموعه تئاتر بزرگ است.

این مرکز خرید متعلق به Cadillac Fairview، یکی از بزرگ‌ترین مدیران املاک و توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات کانادا است.

 

3. مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonton Mall (WEM))

مرکز خرید وست ادمونتون (WEM)، واقع در ادمونتون، بزرگ‌ترین مرکز خرید در آمریکای شمالی و پنجمین مرکز خرید بزرگ در جهان است.

در این مرکز، بیش از 800 فروشگاه و خدمات و پارکینگ برای بیش از 20.000 وسیله نقلیه وجود دارد. بیش از 23.000 نفر در مرکز خرید وست ادمونتون مشغول به کار هستند.

این مرکز خرید سالانه 28.2 میلیون بازدیدکننده دارد. همچنین بسته به‌روز و فصل، روزانه بین 60.000 تا 150.000 خریدار را جذب می‌کند.

4. مرکز خرید کسکید (Cascade Shops)

این مرکز خرید در بنف قرار دارد. بازدید از فروشگاه‌های این مرکز خرید فرصت خوبی است تا از پارک ملی بنف هم دیدن کنید.
Cascade Shops دارای تعداد زیادی مغازه در داخل و همچنین یک فودکورت خوب است. برخی از برندهای معروف مانند GAP، Billabong Canada Goose در این مرکز خرید شعبه دارند.

رانندگی در استان آلبرتا کانادا

برای رانندگی در استان آلبرتای کانادا داشتن گواهی‌نامه معتبر استانی یا معادل آن الزامی است. در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه سنگین (حداکثر 2000$) خواهید شد. حداقل 3 سال طول می‌کشد تا یک گواهی‌نامه رانندگی کامل و کلاس 5 آلبرتا را دریافت کنید.

کلاس‌های گواهینامه رانندگی آلبرتا عبارت‌اند از:

کلاس 1: گواهی‌نامه حرفهای برای رانندگی هر وسیله نقلیه

کلاس 2: گواهی‌نامه حرفهای برای اتوبوس

کلاس 3: گواهی‌نامه وسایل نقلیه 3 محور به‌علاوه کامیون

کلاس 4: گواهی‌نامه حرفهای برای تاکسی، آمبولانس، مینی‌بوس

کلاس 5: گواهی‌نامه رانندگی استاندارد برای اتومبیل‌ها، کامیون‌های سبک، ماشین کاروان

 

دانشجویان، گردشگران، کانادایی‌هایی که به طور موقت در استان دیگری کار می‌کنند، و کارگران موقت خارجی تحت برنامه Seasonal Agricultural Worker Program نمی‌توانند گواهینامه رانندگی آلبرتا را دریافت کنند، زیرا به طور دائم در آلبرتا زندگی نمی‌کنند.

رانندگی بدون بیمه معتبر در استان آلبرتای کانادا نیز برای شما هزینه دارد:

  • جریمه اولین تخلف: حداقل 2875 دلار تا 10000 دلار. عدم پرداخت جریمه می‌تواند منجر به 45 روز تا 6 ماه زندان شود.

جریمه تخلف دوم: اگر در عرض 5 سال پس از اولین تخلف دوباره دستگیر شوید، با حداقل جریمه 5000 دلار تا 20000 دلار مواجه خواهید شد.

اقتصاد و کشاورزی استان آلبرتا کانادا

اقتصاد استان آلبرتا بر پایه؛ کشاورزی و جنگلداری، صنعت و گردشگری استوار است.

کشاورزی جایگاه قابل‌توجهی در اقتصاد استان دارد. این استان بیش از سه میلیون رأس گاو دارد. گوشت گاو آلبرتا بازار جهانی سالمی دارد. تقریباً نیمی از کل گوشت گاو کانادا در آلبرتا تولید می‌شود.

گندم و کلزا محصولات کشاورزی اولیه هستند و آلبرتا در تولید گندم بهاره پیشتاز استان است.

جنگلداری نیز نقش حیاتی در اقتصاد آلبرتا ایفا می‌کند. این صنعت بیش از 15000 شغل ایجاد می‌کند و سالانه میلیاردها دلار به اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

آلبرتا بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت خام معمولی، نفت خام مصنوعی، گاز طبیعی و محصولات گاز در کانادا است. این استان دومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان و چهارمین تولیدکننده بزرگ جهان است.

دو مورد از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پتروشیمی در آمریکای شمالی در مرکز و شمال مرکزی آلبرتا قرار دارند.

استان آلبرتا از اوایل قرن بیستم به یک مقصد توریستی تبدیل شده است. کلگری و ادمونتون هر دوسالانه میزبان بیش از چهار میلیون بازدیدکننده هستند.

سالانه حدود سه میلیون نفر از مراکز گردشگری همچون بنف، جاسپر و کوه‌های راکی ​​ بازدید می‌کنند. گردشگری آلبرتا به‌شدت به گردشگران انتاریوی جنوبی و همچنین گردشگرانی از سایر نقاط کانادا، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر متکی است.

اگرچه آلبرتا در بسیاری از صنایع مانند کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری، مالی و تولید حضور دارد، این استان از دهه 1940 به‌شدت با تولید انرژی فسیلی نیز مرتبط بوده است.

خدمات درمانی در استان آلبرتا کانادا

آلبرتا یک سیستم بهداشتی کاملاً یکپارچه با بودجه عمومی را از طریق خدمات بهداشتی آلبرتا AHS) ) ارائه می‌دهد. تمام خدمات مراقبت‌های بهداشتی عمومی که توسط دولت آلبرتا تأمین می‌شود، به‌صورت عملیاتی توسط خدمات بهداشتی آلبرتا ارائه می‌شود.

AHS تنها مرجع بهداشت استان است که در 1 جولای 2008 تأسیس شد و جایگزین 9 مقام بهداشتی منطقه‌ای شد. AHS بودجه 84 بیمارستان و مرکز اورژانس در روستا و حومه آلبرتا را تأمین می‌کند.

این مرکز همچنین تمام خدمات آمبولانس زمینی در استان و همچنین خدمات امداد هوایی در سراسر استان را تأمین می‌کند.

آلبرتا (بعد از ساسکاچوان) دومین استان کانادا شد که در سال 1950 برنامه‌ای به سبک تامی داگلاس را اتخاذ کرد، که پیش درآمدی برای پزشکی مدرن است.

این استان هر ساعت بیش از 2.5 میلیون دلار (یا 60 میلیون دلار در روز) برای حفظ و بهبود مراقبت‌های بهداشتی در استان هزینه می‌کند.

امکانات بهداشتی، آموزشی، تحقیقاتی و منابع درمانی قابل‌توجه آلبرتا همگی در کلگری یا ادمونتون قرار دارند.

 مراکز پزشکی – بهداشتی کلگری:

  • مرکز پزشکی Foothills در کلگری بزرگ‌ترین بیمارستان در آلبرتا است.
  • بیمارستان کودکان آلبرتا
  • مرکز پزشکی Foothills
  • مرکز بهداشت زنان Grace
  • مؤسسه قلب و عروق لیبین (Libin)آلبرتا
  • مرکز Peter Lougheed Centre
  • بیمارستان عمومی Rockyview
  • پردیس سلامت جنوب
  • مرکز سرطان Tom Baker
  • مرکز پزشکی دانشگاه کلگری (UCMC)

مراکز پزشکی – بهداشتی ادمونتون:

  • مؤسسه دیابت آلبرتا
  • مؤسسه سرطان کراس (Cross)
  • کلینیک ادمونتون
  • بیمارستان Grey Nuns Community
  • بیمارستان زنان Lois Hole
  • مؤسسه قلب مازنکافسکی (Mazankowski) آلبرتا

کلام آخر

معرفی استان آلبرتا نیز به پایان رسید. در این مقاله تلاش کردیم استان آلبرتا کانادا را از ابعاد گوناگون (شرایط زندگی، تحصیل و کار) بررسی کنیم.

همان‌طور که در طول مطالب اشاره کردیم، آلبرتا استانی است که هزینه‌های زندگی در آن در مقایسه با استان‌های دیگر کانادا به نسبت کمتر است.

این استان میزبان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبری همچون دانشگاه آلبرتا است.

چنانچه قصد تحصیل در استان آلبرتا یا یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا را دارید اما در زمینه اپلای یا ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان دپارتمان آموزشی اسمارت اپلای در ارتباط باشد.

اما اگر در انتخاب دانشگاه و رشته هنوز مردد هستید، کافی است یکبار هم که شده سرچ هوشمند 60 ثانیه‌ای ما را امتحان و نتیجه را مشاهده کنید.

در پایان، خوشحال می‌شویم با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما را از نظرات سازنده خود بهره‌مند سازید.

سؤالات متداول

این استان بخشی از غرب کانادا است.

استان آلبرتا با داشتن دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مؤسسات فنی و امکانات تحقیقاتی نوآورانه، از سیستم آموزش عالی در سطح بین‌المللی برخوردار است.

دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه مک ایوان، دانشگاه لتبریج (لثبریج)

متوسط هزینه زندگی یک فرد مجرد در آلبرتا 1300$-1500$ در ماه است.

کشاورزی، جنگلداری، صنعت و گردشگری