بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

وقتی پای صحبت تحصیل در کانادا به میان می‌آید معمولاً نام چند شهر و دانشگاه‌های آن‌ها بیشتر به گوش می‌خورند. عموماً از تورنتو، مونترال و یا ونکوور صحبت می‌شود و اینکه فلان دوست یا آشنای ما در این شهر و آن دانشگاه مشغول تحصیل است. با این حال بد نیست در مورد بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل اطلاعات بیشتری به دست بیاورید تا در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید.

به هر حال نمی‌شود انکار کرد بسیاری از دانشگاه­های کانادایی از حیث کیفیت آموزش و خدمات آموزشی در بالاترین سطوح استانداردهای جهانی قرار دارند. چهار موسسه‌ی کانادایی در لیست رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر کانادا قرار دارند و تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های این کشور با استانداردهای بالا در سطح جهانی شناخته شده‌اند؛ بنابراین دامنه انتخاب شما در لیست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل می‌تواند گسترده تر از آنی باشد که تا حالا فکر می‌کردید. پس تا پایان مطلب با ما باشید و در مورد این شهرها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

عملکرد سایت اسمارت اپلای

معیارهای انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

کانادایی‌ها معروف‌اند به مردمانی صادق، سالم، مودب، تحصیل‌کرده و همچنین مهربان. شهرهای کانادایی هم از جمله باکیفیت‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی به شمار می‌روند. در واقع کانادا از سال ۲۰۰۴ به طور مداوم در رتبه‌ی ۱۰ کشور برتر شاخص کیفیت زندگی سازمان ملل متحد قرار داشته است.

اما برای پاسخ به این پرسش که بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند می‌توان از چند معیار مناسب بهره برد. در ادامه می‌توانید تعدادی از این معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را ملاحظه می‌کنید. با این حال ممکن است شخص شما هم معیارهای دیگری مدنظرتان داشته باشید که می‌توانید از معیارهای شخصیتان در کنار این معیارها برای تصمیم گیری نهایی استفاده کنید.

برای بسیاری از دانشجویان اینکه شهر مقصد تحصیلی‌شان میزبان دانشگاه‌های برتر و کالج‌های مشهور باشد و این مؤسسات آموزشی در رنکینگ‌های جهانی صاحب جایگاه باشند اهمیت ویژه‌ای دارد. در حقیقت یکی از معیارهای شناسایی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، کیفیت دانشگاه‌های آن شهرها می‌باشد.

کانادایی­ها معمولاً افرادی متمول، مودب و بسیار جامعه­ گرا هستند. گرچه آن­ها از نظر ویژگی­های اساسی فرهنگی­شان فردیت دارند، اما با این وجود، تأکید بسیار زیادی بر مسئولیت فرد در جامعه می­کنند. کانادایی­ها همچنین بسیار مهمان ­نواز هستند و از مردم استقبال می‌کنند. باید توجه داشت زندگی در برخی شهرهای کانادا نیازمند برخورداری از توانایی زبان فرانسه هستند. به عنوان نمونه برای زندگی در استان کبک شما باید مهارت و توانایی در زبان فرانسوی داشته باشید. اینکه فضای زندگی دانشجویی در کدام شهر بیشتر فراهم است و دانشجویان می‌توانند احساس راحتی بیشتری کنند یک مسئله جدی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

آب و هوای کانادا به تنوع آن از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر و از فصلی به فصلی دیگر مشهور است. در شمال، هرسال درجه حرارت به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می­رسد؛ اما اکثر کانادایی­ها در ۳۰۰ کیلومتری جنوب زندگی می­کنند، جایی که تابستان­های گرم و آب و هوای دلپذیر حداقل هفت ماه طول می­کشد.

کانادا چهار فصل مشخص دارد: بهار (مارس-می) تابستان (ژوئن-اوت) پاییز (سپتامبر-اکتبر) زمستان (نوامبر-فوریه). شاید بسیاری از دانشجویان تحصیل در استان بریتش کلمبیا و شهر ونکوور را به واسطه آب و هوای آن ترجیح بدهند هر چند در اینجا دانشجویان با مسئله‌ای دیگر مواجه‌اند: هزینه‌های زندگی بالا در شهر ونکوور نسبت به شهرهایی همچون مونترال

برای انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل هزینه زندگی یک فاکتور سرنوشت ساز است. می توان در یک برآورد کلی میانگین هزینه های زندگی در کانادا را از این قرار دانست:

C$  غذا در رستوران ارزان قیمت: 12.99

C$ غذا در مک دونالد: 8

C$ قهوه: 3.50

C$ آب ( بطری 1.5 لیتری): 2

C$ بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی): 3

C$ تاکسی (1 کیلومتر): 1.84

C$ بنزین (1 لیتری): 1.30

C$ اینترنت (6 مگابیت در ثانیه، حجم نامحدود): 48

C$ سینما (1 سانس): 12

C$ آپارتمان (1خوابه) در مرکز شهر: 1,000

C$ آپارتمان (1خوابه) خارج از شهر: 800

با این حال این هزینه‌ها از شهری تا شهر دیگر متفاوت هستند و مثلاً زندگی در شهر مونترال به مراتب با هزینه‌های کمتری نسبت به شهرهایی چون ونکوور و تورنتو همراه خواهد بود. از همین رو دانشجویان در محاسبات خود برای انتخاب دانشگاه می‌توانند فاکتور هزینه را از طریق انتخاب شهرهای کوچک‌تر و ارزان‌تر مدیریت کنند.

برای بسیاری از دانشجویان زندگی در شهری جذاب و پرهیجان همراه با زیبایی‌های طبیعی خود از دلایل انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل به شمار می‌رود. کشور کانادا به مناطق متنوع جغرافیایی بسیاری تقسیم شده و آب و هوا هم در همه­  این قسمت­ها بسیار متفاوت است؛ بنابراین اینکه چقدر طبیعت شهر مقصد تحصیل برای شما جذاب است می‌تواند یک معیار مناسب برای شما باشد.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    ۱۰ پیشنهاد شگفت انگیز بهترین شهر های کانادا برای تحصیل

    جستجوی رشته و دانشگاه در کانادا

    اسمارت اپلای - یک راه هوشمندانه تر

    جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما در کانادا با لحاظ تمامی الزامات و پیش نیازهای شما و ارسال بهترین گزینه‌ها منطبق با شرایط شما + اخذ پذیرش رایگان

    اسمارت اپلای
    1. – بیشتر دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در کانادا شهرهای تورنتو، مونترال و یا ونکوور را انتخاب می‌کنند
    2. -هزینه‌های زندگی در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور نسبت به شهرهایی همچون مونترال برای دانشجویان به مراتب بیشتر است
    3. – برخی از دانشجویان برای مدیریت هزینه‌های زندگی خود تحصیل در دانشگاه‌های شهرهای کوچک‌تر کانادا را انتخاب می‌کنند
    4. – برخی شهر مونترال را بهترین شهر دانشجویی کانادا می‌دانند آن هم به دلیل فضای پویا و پرانرژی شهر، هزینه پایین زندگی و وجود دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه مونترال
    5. -شهر تورنتو به واسطه جاذبه‌های گوناگونی که به ارتقای کیفیت یک زندگی دانشجویی کمک می‌کند مانند تنوع فرهنگی، پویایی جامعه، جاذبه‌های طبیعی، تفریحات شبانه و یک جامعه ایرانی منسجم برای دانشجویان ایرانی جذاب است.
    6. -علیرغم اینکه فاصله پروازی ونکوور تا تهران حدود ۴ ساعت طولانی‌تر از پروازهای مونترال و تورنتو تا تهران است، کیفیت آب و هوای این شهر باعث شده ونکوور به انتخاب اول بسیاری از ایرانیان برای ادامه تحصیل در کانادا بدل شود.
    7. – در رده بندی بهترین شهرهای دانشجویی جهان از نگاه QS شهرهای مونترال (رده ۶)، تورنتو (رده ۱۱) و ونکوور (رده ۱۶) قرار دارند.

    کلام آخر

    از آنجایی که شهرهای بزرگ و کوچک زیادی در کانادا وجود دارند، گزینه‌های انتخابی شما برای کالج و محل مناسب در آنجا بسیار زیاد و متنوع است. سبک زندگی در این شهرها مشابه با ایالات‌متحده است و فرصت­های شغلی زیادی هم در دسترس می‌باشند. دیگر می‌ماند تصمیم و انتخاب شما برای بهترین شهر و دانشگاه. معیارهایی پیش روی شما گذاشته شدند و شما هم زمینه‌ها و علایق متفاوتی دارید که می‌توانند معیار انتخاب شما قرار گیرند.

    بنابراین با توجه به معیارهای مورد اشاره در بالا و مشاوره با کارشناسان خبره می‌توانید از میان بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مقصد تحصیلی خود را برگزینید. شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی رایگان اسمارت اپلای و یا تماس با مشاوران ما اطلاعات ضروری خود در این زمینه را به دست آورید.