تحصیل کارشناسی در کانادا

  • برای تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس چه باید بکنید؟

طی چند سال گذشته، تعداد دانشجوهای بین‌المللی و متقاضیان تحصیل کارشناسی در کانادا به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است. این روزها شاهدیم که شمار زیادی از دانشجوها، برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس راهی کانادا می‌شوند. شاید از خودتان سؤال کنید که چرا بسیاری این کشور را برای تحصیل در مقطع لیسانس انتخاب می‌کنند؟

دوره لیسانس در کانادا (bachelor’s) عموماً به‌عنوان دوره undergraduate شناخته می‌شود. تنوع رشته‌ها و اعتبار مدرک لیسانس دانشگاه های کانادا، موجب شده این مقطع موردتوجه بسیاری از دانشجوهای خارجی قرار بگیرد. مدرک کارشناسی کانادا در تمام دانشگاه‌های معتبر جهان قابل‌قبول و ارزشمند است.

اگر علاقه‌مند به تحصیل کارشناسي در کانادا هستید و یا دوست دارید درباره شرایط ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنمی کمی حوصله به خرج بدهید و تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

مطمئن باشید به اطلاعات خوبی در این زمینه می‌رسید.

پادکست صوتی تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا و شرایط عمومی آن

کانادا به خاطر داشتن رفاه اجتماعی بالا و سطح آموزشی و تحصیلی منحصربه‌فرد، همیشه یکی از اهداف دانشجویان برای ادامه تحصیل بوده است.

اکثریت جمعیت دانشجویی یک دانشگاه را  اغلب دانشجویان کارشناسی تشکیل می‌دهند. دانشگاه‌های کانادا نیز از این قاعده مستنثنی نیستند. بسیاری از دانشجویان اغلب برای پذیرش در مقطع  لیسانس اقدام می‌کنند. مدت‌زمان تحصیل کارشناسی در کانادا ۳ تا ۴ سال است. شرایط پذیرش تحصیلی لیسانس در کانادا بر اساس سیاست‌های هر دانشگاه تعیین می‌شود.

قدم اول برای اخذ پذیرش تحصیلی کارشناسی در کانادا، یافتن رشته موردنظر در دانشگاه مقصد و سپس تکمیل فرم‌های ثبت‌نام است. برای پذیرش در این دوره، ارائه یک سری مدارک شخصی و آکادمیک الزامی است.

در ابتدای کار می‌توان دانشگاه‌های موردنظر را از لیست DLI با نام کامل Designated Learning Institution انتخاب نمود. این لیست در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) موجود است.

اگر مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا هستید، بهتر است بدانید که بسته به دانشگاه و شهر آن، می‌توانید هم به زبان انگلیسی و هم فرانسوی درس بخوانید.

برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، داشتن مدارک زبان (تافل یا آیلتس) الزامی است. طبق قوانین کانادا، بازه سنی موردقبول جهت تحصیل کارشناسی در کانادا و اخذ ویزا، بین ۱۸ تا ۳۵ سال است.

نکته

  • کانادا برای دوره‌های کارشناسی، فاصله و گپ تحصیلی ۲ تا ۵ ساله را می‌پذیرد.
  • تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس، ۴ سال طول می‌کشد.
  • پذیرش دانشجویان خارجی، مستلزم ارائه  مدرک پیش ‌دانشگاهی و معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی بالای ۱۴ است.
  • در بعضی از دانشگاه‌ها، در صورتی که متقاضی دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد می‌تواند پذیرش دوره لیسانس بگیرد، اما موظف است تعدادی واحد اضافه در ابتدای دوره بگذراند. این شرایط بسته به دانشگاه و رشته مورد نظر متفاوت است.
  • شرایط پذیرش رشته‌ها متفاوت است و پذیرش در برخی رشته‌ها نیازمند شرایط بالاتری است.
  • اگر متقاضی از لحاظ آکادمیک واجدشرایط باشد اما مدرک زبان نداشته باشد یا نمره زبان او پایین‌تر از حدنصاب یاشد، ممکن است به صورت مشروط (Admission Conditional) پذیرش بگیرد. در این شرایط، باید ابتدا دوره‌های زبان دانشگاه طی شود. طول دوره زبان بستگی به سطح زبان متقاضی داشته و ممکن است بین یک تا دو ترم تحصیلی طول بکشد.
  • برای اخذ پذیرش غیر شرطی در مقطع لیسانس (Unconditional Admission) داشتن نمره آیلتس ۶٫۵ یا تافل ۸۰ ضروری است.

مزایای تحصیل کارشناسی در کانادا

۱. تنوع رشته و دوره‌های تحصیلی

در دانشگاه‌های کانادا، برای دوره لیسانس برنامه‌ها و دوره‌های متفاوت و زیادی ارائه می‌شود.  دانشجویان می‌توانند با توجه به علایق خود یکی از رشته‌ها را انتخاب کنند و مشغول به تحصیل شوند.

گفتنی است که بیش از ۱۰٬۰۰۰ رشته تحصیلی در بیشتر از ۱۰۰ دانشگاه معتبر سراسر کانادا در مقطع لیسانس ارائه می‌شوند.

۲. زبان آموزش

ارائه دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فرانسوی و کسب تجربه زندگی در یک محیط دوزبانه یکی از مزیت‌های تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا است. تقویت مهارت‌های زبانی می‌توانند چشم‌اندازهای شغلی رو افزایش دهد.

۳. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در کشور کانادا به نسبت برخی از کشورهای انگلیسی‌زبان ازجمله آمریکا، استرالیا و استرالیا کمتر است.

۴. امکان دریافت ویزای همراه دانشجو

کشور کانادا یکی از معدود کشورهای دنیاست که اجازه همراه را برای دوره‌های کارشناسی صادر می‌کند. به عبارتی، دانشجویان متأهل دوره کارشناسي در کانادا می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند.

از مزیت این طرح، می‌توان به حق کار تمام‌وقت همراهان وتحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادا اشاره کرد.

امکان دریافت مجوز کار پس از تحصیل

دانشجویان خارجی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، در صورت واجدشرایط بودن، می‌توانند از فرصتی که دولت کانادا برایشان فراهم کرده است، استفاده کنند و با تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به ویزای کار، در کانادا بمانند و به کار،  توسعه مهارت‌های حرفه‌ای و کسب تجربه کار کانادایی بپردازند.

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا باید یک سری مدارک را به دانشگاه ارائه بدهید. نوع ارسال مدارک به دانشگاه، بستگی به دستورالعملی دارد که در وب‌سایت دانشگاه موردنظر آمده است.

برخی از دانشگاه‌ها از دانشجوها می‌خواهند که مدارک تحصیلی خود را پست نمایند. در برخی دیگر مدارک باید هم پست شوند و هم در وب‌سایت دانشگاه آپلود شود.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش لیسانس در کانادا به شرح زیر است.

  • مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی همراه با ریزنمرات ترجمه‌شده (معدل بستگی به دانشگاه دارد ولی عموما معدل بالای ۱۴)
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس حداقل ۶.۵ یا تافل ۸۰)
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک آزمون‌های GRE یا GMAT (در صورت نیاز)
  • اپلیکیشن فی

تحصیل کارشناسی در کانادا و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

با توجه به اینکه، کانادا در ایران سفارت ندارد، لذا متقاضیان باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. درخواست ویزا را هم می‌توان به صورت کتبی و هم اینترنتی انجام داد. فرم‌های موردنیاز را باید از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا درخواست کرد.

برای درخواست اینترنتی، داشتن دبیت کارت الزامی است. نسخه الکترونیکی مدارک لازم باید اسکن و مدارک آپلود شوند.

در روز مصاحبه باید مدارک زیر ارائه شود.

  • نسخه ای از تکمیل فرم درخواست ویزا (کامل و خوانا)
  • مدارک تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی)
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • شناسنامه
  • مدارک بانکی و مالی برای اثبات تمکن مالی (۳۰ هزار دلار)
  • تأییدیه دریافت پذیرش
  • مدارکی مرتبط با سابقه شغلی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی که طی ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • ارائه نمونه کار (پورتفولیو) برای بعضی از رشته‌ها نظیر هنر، طراحی و معماری
  • هزینه رزرو وقت سفارت

نکته

دانشجویان برای دوره تحصیلی بیش از ۶ ماه، به ویزای دانشجویی نیاز دارند.

جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا + پذیرش رایگان

سرچ گوگل جواب نمیده! ابزار قدرتمند اسمارت سرچ را امتحان کنید.

همه آنچه برای انتخاب رشته با توجه به شرایط شما نیاز است را در اسمارت سرچ آماده کرده‌ایم. فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، یک سورپرایز بزرگ خواهید داشت. تمامی رشته های منطبق با شرایط شما را برای تحصیل در کانادا و استرالیا پیدا می کنیم.

رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل مقطع لیسانس در کانادا

تنوع رشته‌ها در مقطع لیسانس در کانادا زیاد است اما از محبوب‌ترین و بهترین رشته‌ها برای تحصیل  کارشناسی در کانادا می‌توانیم به رشته‌های زیر اشاره کنیم.

بیوتکنولوژی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر، ارتباطات، زبان انگلیسی، ادبیات، علوم طبیعی، هنر، رسانه، روانشانسی، علوم ریاضی

هزینه های تحصیل کارشناسی در کانادا

شهریه دوره کارشناسي در کانادا توسط دانشگاه تعیین می‌شود. اما بااین‌حال، کانادا در مقایسه با برخی از کشورها ازجمله انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و ایالات‌متحده، کمترین میزان شهریه را برای دانشجویان خارجی درنظر گرفته است.

برآورد هزینه تحصیل در دوره‌های لیسانس کانادا بستگی به این دارد که دانشجو کدام شهر و کدام رشته را برای تحصیلات خود در نظر می‌گیرد.

استان و دانشگاه مدنظر نقش مهمی در تعیین هزینه‌های تحصیل در کانادا دارند. دانشجویان با انتخاب مکان و استان مناسب می‌توانند، بخش اعظمی از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

به‌طور مثال هزینه‌های تحصیل در استان مانیتوبا کانادا تقریباً نصف هزینه‌های تحصیل در استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا است. از همین رو با انتخاب صحیح، می‌توان هزینه را بهتر مدیریت کرد.

به‌طور میانگین باید گفت که برای تحصیل لیسانس در کانادا، می‌بایست مبلغی در حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار کانادا را فقط برای شهریه سالانه در نظر گرفت. اگر بخواهیم هزینه‌های زندگی، مسکن، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و لوازم تحصیلی را به آن اضافه کنیم، هزینه تحصیل کارشناسی  به ۱۴۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار کانادا در سال خواهد رسید.

نکته

شهریه سالانه کل دوره کارشناسی در دانشگاه تورنتو کانادا بین ۴۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ هزار دلار کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا بین ۲۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار کانادا، دانشگاه مک گیل کانادا از ۱۷۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰ دلار کانادا، دانشگاه مک مستر  کانادا بین ۲۱۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ دلار کانادا  و در آخر دانشگاه مونترال کانادا بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار کانادا است.

بورسیه تحصیل لیسانس در کانادا

سالیانه متقاضیان زیادی با هدف تحصیل رایگان از طریق بورسیه، راهی کانادا می‌شوند، اما به دلیل ظرفیت محدود اعطای بورسیه، همه آنها موفق به اخذ بورسیه نمی‌شوند.

اجازه بدهید موضوع تحصیل رایگان از طریق بورسیه در کانادا را به طورشفاف برایتان توضیح بدهم. متأسفانه در بسیاری از سایت‌ها شاهدیم که به‌اشتباه اطلاعاتی را درباره بورسیه ارائه کرده‌اند.

دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی در کانادا غیرممکن است. پس فکر تحصیل رایگان از طریق بورسیه شدن در این مقطع را از سرتان خارج کنید.

اگر یک دانشجو از لحاظ آکادمیک (سوابق تحصیلی) در وضعیت بسیار خوبی باشد ممکن است به وی کمک هزینه تحصیلی تعلق بگیرد. با این کمک هزینه‌های تحصیلی می‌توان تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه تحصیل را پوشش داد.

بورسیه کانادا تنها به مقطع تحصیلات تکمیلی (دوره ارشد پژوهش محور و دکترا) تعلق می‌گیرد. دریافت بورسیه مستلزم داشتن شرایط خاص است. برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا، متقاضی می‌بایست از صلاحیت‌های علمی (داشتن رزومه آکادمیک قوی، معدل بالا، چاپ مقاله و کسب نمره بالا در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی) مناسبی برخوردار باشد تا بتواند رضایت دانشگاه و مرکز آموزشی موردنظرش را جلب نماید.

تحصیل کارشناسی در کانادا و شرایط کار حین تحصیل

یکی از سؤال‌هایی که اغلب علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا می‌پرسند این است که آیا دانشجویان دوره لیسانس در کانادا اجازه کار ضمن تحصیل دارند یا خیر؟

کار دانشجویی در  کانادا شرایط خاص خودش را دارد. دانشجوهای خارجی تنها در صورت ثبت‌نام تمام‌وقت در یکی از مؤسسات معتبر آموزشی کانادا که به‌اختصار  DLI گفته میشود، داشتن ویزای تحصیلی، دریافت مجوز کار ضمن تحصیل و سین نامبر (SIN Number) یا همان شماره بیمه اجتماعی می‌تونند بدون داشتن ویزای کار، در کاناد مشغول به‌کار بشوند.

بنابراین، اگر فردی قصد تحصیل دوره لیسانس در کانادا را داشته باشد و موفق بشود ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کند، با داشتن ویزای معتبر و حفظ شرایط قانونی می‌تواند در حین تحصیل در کانادا مشغول به کار شده و با کسب درآمد تا حدودی هزینه‌های زندگی دانشجویی خود را تأمین کند.

فرصت‌های کار دانشجویی در کانادا زیاد است و هر فردی می‌تواند بر اساس مهارت‌هایی که دارد کار مناسب و موردعلاقه‌اش را پیدا کند. کارهای دانشجویی در کاناد معمولا جنرال هستند و نیاز به تخصص خاصی ندارند.  دانشجوها با یک ترینینگ یا آموزش ساده، سریع یاد می‌گیرند و مشغول به کار می‌شوند.

قانون ساعت کاری دانشجوها در کانادا به این صورت است که، دانشجوهای تمام‌وقت مجازند در طول تحصیل به‌صورت پاره‌وقت یا همان پارت تایم و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته و در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی به‌صورت تمام‌وقت یا فول تایم و حداکثر ۴۰ ساعت در هفته، کار کنند.

سطح درآمد کاردانشجویی در کانادا بستگی به این دارد که دانشجو در کدام استان است. مینیمم حقوق هر استان با استان دیگر متفاوت است. به‌طور کل، مینیمم حقوق دانشجوها در کانادا، حدوداً ۱۲ دلار در ساعت است.

طول دوره تحصیل کارشناسی در کانادا

طول دوره لیسانس در کانادا، به چند فاکتوراز جمله، دانشگاه، استان یا شهر محل تحصیل و رشته انتخابی دانشجو بستگی دارد. به عبارتی، عمومی یا تخصصی بودن رشته و اینکه کدام دانشگاه یا کالج‌ های کانادا برای ادامه تحصیل انتخاب‌شده، می‌تواند در طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس کانادا تأثیر داشته باشد.

اگر دانشجو به‌طور تمام‌وقت مشغول تحصیل باشد، بسته به استان محل تحصیل و رشته موردنظرش، دوره کارشناسی را بین سه تا چهار سال به اتمام خواهد رساند.

تحصیل کارشناسی در کانادا در دوره‌های ۴ ساله ارائه می‌شود. البته در برخی دانشگاه‌ها دوره تحصیل ۳ ساله است و دانشجو باید یک دوره یک ساله کارآموزی را هم بگذراند.

شرایط کار پس از تحصیل کارشناسی در کانادا

پیدا کردن کار پس از تحصیل و دریافت اقامت، یکی موضوعات مهم مرتبط با تحصیل کارشناسي در کانادا است. وسعت زیاد و جمعیت کم کانادا موجب شده این کشور همواره به نیروی کار نیاز داشته باشد.

به همین جهت، دولت کانادا با وضع قانون و صدور ویزای کار پس از تحصیل که اختصاراً PGWP گفته می‌شود، فرصتی را فراهم کرده تا دانشجوهای خارجی پس از اتمام تحصیلات و در صورت واجد شرایط بودن بتوانند در این کشور مشغول بمانند و مشغول به کار بشوند.

و اما شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا چیست

  • افرادی که در کانادا کمتر از ۸ ماه تحصیل کرده‌اند، واجد شرایط PGWP نیستند.
  • ویزای کار پس از تحصیل به افرادی تعلق می‌گیرد که از دانشگاه یا کالجی که مورد تأیید اداره کار و مهاجرت است، فارغ التحصیل شده باشد.
  • افرادی که طول دوره تحصیلشان در کانادا بیشتر از ۸ ماه و کمتر از ۲ سال باشد، به میزان طول دوره تحصیل خود اقامت پس از تحصیل دریافت می‌کنند.
  • اگر طول دوره تحصیل در کانادا بیشتر از ۲ سال باشد، طول مدتPGWP  ۳ سال خواهد بود.

نکته

در برخی از استان ها کانادا، برنامه های استانی موجب اخذ اقامت دائم میشود. به عنوان مثال در استان انتاریو، دانشجوها می توانند پس از تحصیل در مقطع کارشناسی با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد، از طریق برنامه های استانی انتاریو، اقدام به دریافت اقامت دائم کنند.

در واقع دانشجویان نیازی به دریافت جاب آفر برای کار ندارند. استان انتاریو به کسانی که در مقطع کارشناسی ارشد در این استان، تحصیل نموده اند، اقامت دائم می دهد.

دریافت اقامت دائم پس از تحصیل لیسانس در کانادا

تحصیل کارشناسي در کانادا فرصت بی‌نظیر برای دریافت تابعیت و اقامت دائم این کشور است. با توجه به قانونی که کانادا وضع کرده، فارغ‌التحصیلان با دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا همان PGWP می‌توانند با یافتن کار مناسب اقامت کاری در کانادا دریافت کنند.

اقامت کاری کانادا از یک سیستم امتیازی تبعیت می‌کند. در این سیستم فاکتورهایی نظیر سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار، سابقه تحصیل در کانادا و داشتن پیشنهاد کاری امتیازهای مخصوص به خود را دارند. گفتنی است که بیشترین امتیاز مربوط  به سابقه تحصیل و داشتن پیشنهاد کاری است.

بنابراین اگر فردی در کانادا تحصیل کرده باشد، شانس بالایی برای دریافت امتیاز خوب برای دریافت اقامت کاری کانادا را دارد. در صورتی که شخصی امتیاز لازم را دریافت کند، دولت کانادا به او و خانواده او اقامت دائم (PR) اعطا می‌کند.

پس از ۳ سال کار و زندگی در کانادا و پرداخت مالیات و بیمه، فرد می‌تواند برای خود و خانواده خود درخواست پاسپورت کانادایی کند.

تحصیل کارشناسی در کانادا و ویزای همراه

ویزای همراه کانادا همان‌طور که از نامش پیداست، ویزایی است که کانادا به همراهان شخصی که مجوز اقامت تحصیلی یا کاری در کانادا را دارد، صادر میکند. دولت کانادا این امکان را فراهم کرده تا  یا پدر و مادر، قیم قانونی، همسر یا شریک قانونی و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضیِ تحصیل بتوانند او را در این سفر همراهی کنند.

ویزای همراه کانادا به اعضای درجه یک خانواده دانشجو در مدت دوره تحصیل او تعلق می‌گیرد. از مرایای این طرح می‌توان به امکان اشتغال به کار همسر و همچنین تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کانادا اشاره کرد.

  1. تحصیل کارشناسی در کانادا در دوره‌های  ۳ – ۴ ساله ارائه می‌شود.
  2. مدرک کارشناسی کانادا در تمام دانشگاه‌های معتبر جهان قابل‌قبول و ارزشمند است.
  3. هزینه تحصیل کارشناسی در کانادا به نسبت برخی از کشورهای دیگر، ارزانتر است.
  4.  تنوع رشته و دوره های تحصیلی در مقطع لیسانس در کانادا بالا است.
  5.  دانشجوها با داشتن ویزای معتبر و حفظ شرایط قانونی، مجازند در حین تحصیل در دوره لیسانس مشغول به کار شود.
  6. در مدت دوره تحصیل کارشناسی، ویزای همراه کانادا به اعضای درجه یک خانواده دانشجو تعلق می‌گیرد.
  7. دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس در کانادا تقریبا غیرممکن  است.

دانشگاه های نسبتا ارزان برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

در زیر، لیستی از دانشگاه‌های نسبتا ارزان، برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا، ارائه شده است.

نام دانشگاه هزینه سالانه تحصیل
۱ دانشگاه آکادیا ۱۸٬۰۰۰ دلار کانادا
۲ دانشگاه مموریال نیوفاندلند ۱۲٬۰۰۰ دلار کانادا
۳ دانشگاه سنت پائول ۱۴٬۰۰۰ دلار کانادا
۴ دانشگاه آتاباسکا ۱۸٬۰۰۰ دلار کانادا
۵ دانشگاه کانکوردیا ۲۰٬۰۰۰ ذلار کانادا
۶ ذانشگاه مانیتوبا ۱۰٬۰۰۰ دلار کانادا
۷ دانشگاه ساسکاچوان ۱۹٬۰۰۰ دلار کانادا
۸ دانشگاه وینیپگ ۱۳٬۰۰۰ دلار کانادا
۹ دانشگاه مک مستر ۲۴٬۰۰۰ دلار کانادا
۱۰ دانشگاه نیوبرانزویک ۱۴٬۰۰۰ دلار کانادا
۱۱ دانشگاه اتاوا ۲۶٬۰۰۰ دلار کانادا
۱۲ دانشگاه دالهوزی (دالهاوزی) ۱۸٬۰۰۰ دلار کانادا
۱۳ دانشگاه مونت رویال ۱۵٬۰۰۰ دلار کانادا
۱۴ دانشگاه جزیره پرینس ادوارد ۱۲٬۰۰۰ دلار کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا و کلام آخر

در این صفحه، مباحثی همچون شرایط تحصیل کارشناسي در کانادا، نحوه دریافت پذیرش تحصیلی، هزینه تحصیل لیسانس در کانادا، مزایای ادامه تحصیل کارشناسی در کانادا و… موردبررسی قرار گرفت.

اگر شما عزیزان همچنان سؤالی دارید که با خواندن این برگه جواب آن را پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با گوش دادن به پادکستها و مطالعه مقالات موجود در وب‌سایت اسمارت اپلای و یا تماس با کارشناسان ما در مجموعه، پاسخ کلیه سؤال‌های خود را دریافت کنید.

سوالات رایج پیرامون تحصیل کارشناسی در کانادا

بسته به رشته تحصیلی بین ۳ تا ۴ سال

تنوع رشته و دوره های تحصیلی، تقویت سطح زبان ، مقرون به صرفه بودن هزینه، امکان دریافت مجوز کار پس از تحصیل

دانشجویان برای دوره تحصیلی بیش از ۶ ماه و اقامت در این کشور، به ویزای دانشجویی نیاز دارند.

بیوتکنولوژی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد، مهندسی کامپیوتر، ارتباطات، زبان انگلیسی، ادبیات، علوم طبیعی، هنر، رسانه، روانشانسی، علوم ریاضی

بله. دانشجوها با داشتن ویزای معتبر و حفظ شرایط قانونی می‌تواند در حین تحصیل در کانادا مشغول به کار شود.

بله. ویزای همراه کانادا به اعضای درجه یک خانواده دانشجو (پدر و مادر، همسر یا شریک قانونی، فرزندان زیر ۱۸) در مدت دوره تحصیل او، تعلق می‌گیرد.