هزینه تحصیل در استرالیا

وقتی شما به‌قصد تحصیل راهی استرالیا می‌شوید، مسلماً یکسری هزینه‌ها رو پیش رو خواهید داشت. بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها مربوط به تحصیل است. معمولا تعریف‌هایی که از سیستم آموزشی استرالیا می‌شود هرکسی را وسوسه می‌کند تا برای تحصیل در این کشور اقدام کند. اما موضوعی که اغلب موجب تردید در تصمیم‌گیری می‌شود، مسئله هزینه تحصیل در استرالیا است.

اینجاست که فکر درگیر خیلی از مسائل می‌شود و موجی از نگرانی و سؤالات مختلف درباره هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های استرالیا هر فردی را کلافه می‌کند. مثلاً، آیا هزینه تحصیل در استرالیا بالا است؟ آیا می‌توانیم از عهده شهریه و هزینه زندگی در استرالیا بربیاییم یا نه؟ چطور می‌توانیم هزینه تحصیل در این کشور را کاهش بدهیم؟

به‌طور حتم، مطلع بودن از هزینه تحصیل در استرالیا موجب می‌شود خیلی راحت‌تر و مطمئن‌تر برای تحصیل خودمان یا فرزندانمان اقدام و برنامه‌ریزی کنیم.

با توجه به سؤال مکرر علاقه‌مندان به تحصیل در استرالیا در خصوص هزینه‌های تحصیل در این کشور، ما هم تصمیم گرفتیم در این صفحه به‌طور مفصل به این موضوع بپردازیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

دوره های Foundation در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا 2023

شاید برای شما دانستن این مطلب جالب باشد که هزینه تحصیل در استرالیا برای یک فرد از زمان دبستان تا زمان فارغ‌التحصیلی‌اش در مقطع دکترا چه میزان است. شما می‌توانید فهرستی از حداقل و حداکثر هزینه تحصیل در استرالیا در مدارس و دانشگاه‌های استرالیا را در جدول ذیل مشاهده کنید.

مقطعمیانگین هزینه تحصیل در استرالیا
مدارس دولتی
۱۰٬۰۰۰ تا ۱۸٬۰۰۰ دلار
مدارس خصوصی ۲۵٬۰۰۰ تا ۶۰٬۰۰۰ دلار
کارشناسی
۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار
کارشناسی ارشد ۲۰٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار
دکترا ۱۵٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار

هزینه تحصیل در استرالیا در مدارس

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا بسته به خصوصی یا دولتی بودن، روزانه و شبانه بودن متفاوت است. البته فاکتورهایی از قبیل  امتیاز مدرسه، مقطع تحصیلی، ایالت /شهر محل تحصیل، هزینه خوابگاه، وعده ‌غذایی، فعالیت‌های ورزشی، سفرهای علمی یا هزینه‌های جانبی مانند دوره‌های زبان نیز می‌توانند در کم یا زیادشدن هزینه‌های تحصیل دخیل باشند.

در استرالیا مدارس بر اساس هزینه به سه دسته تقسیم می‌شوند.

          ۱.مدارس دولتی  استرالیا

مدارس دولتی  در استرالیا توسط ایالت‌ها اداره می‌شوند. این مدارس معمولاً برای شهروندان یا دانش‌آموزانی که والدین آن‌ها اقامت استرالیا رادارند، بدون هزینه و رایگان است. ناگفته نماند که در برخی از ایالت‌های استرالیا، فرزندان افرادی که ویزای موقت مانند ویزای دانشجویی دارند، نیز از پرداخت شهریه معاف هستند.

میانگین شهریه مدارس دولتی در استرالیا بین ۱۰٬۰۰۰ تا ٬۰۰۰ ۲۰ دلار در سال است.

در قسمت بعد، هزینه تحصیل در مدارس دولتی استرالیا به تفکیک مقاطع مشخص‌شده است.

مدارش دولتی استرالیاشهریه
مدارس دولتی
۸٬۰۰۰ دلار در سال
دبیرستان‌های دولتی تا سال دهم ۱۷٬۰۰۰ دلار در سال
دبیرستان‌های دولتی سال یازدهم و دوازدهم ۲۰٬۰۰۰ دلار در سال
پیش دانشگاهی ۱۸٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ در سال

     ۲. مدارس خصوصی استرالیا

اداره مدارس خصوصی در استرالیا، بر عهده سازمان‌های خصوصی است که مورد تائید سازمان نظارت بر مؤسسات آموزشی هستند. در این مدارس، شهریه فرزند/فرزندان افرادی که اقامت این کشور را ندارند، معمولاً به نسبت فرزند / فرزندان شهروندان بیشتر است.

تحصیل در مدارس خصوصی در استرالیا، گران‌تر است.

  1. شهریه دوره‌های دبیرستان در مدارس خصوصی سالیانه بین ۱۶٬۰۰۰ تا ۱۸٬۰۰۰ دلار است.
  2. شهریه پیش‌دانشگاهی خصوصی سالیانه بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ است.

گفتنی است که شهریه مدارس خصوصی متغیر است و حتی ممکن است به ٬۰۰۰ ۳۰ تا ۶۰٬۰۰۰ دلار در سال هم برسد.

         ۳. مدارس شبانه‌روزی

مدارس شبانه‌روزی در استرالیا محیطی عالی را برای رشد تحصیلی دانش آموزان فراهم می‌کنند. مدارس شبانه‌روزی بسته به موقعیت مکانی، امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند.  برخی از مدارس شبانه‌روزی در استرالیا به‌صورت تک جنسیتی و برخی دیگر مختلط هستند.

اکثر مدارس شبانه‌روزی در استرالیا خصوصی هستند. به همین دلیل شهریه این مدارس برای دانش آموزان بالاتر از حد نرمال است. علاوه بر شهریه، مخارج زندگی و اسکان دانش‌آموز نیز موضوعی است که نباید نادیده گرفت.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی بسته به نوع مدرسه، موقعیت مکانی و امکانات متغیر است. ولی به‌صورت تقریبی می‌توان گفت شهریه مدارس شبانه‌روزی در استرالیا برای دوره دبیرستان (سال ۷ تا ۱۲) بین ۴۷٬۸۰۰ دلار  تا ۶۸٬۸۸۰ متغیر خواهد بود.

انتخاب مدارس شبانه‌ روزی انتخاب ارزانی نیست. تقریباً می‌توان گفت که هیچ مدرسه شبانه‌روزی ارزانی در استرالیا وجود ندارد.

هزینه‌ی تحصیل در این مدارس بر اساس نوع مدرسه می‌تواند متغیر باشد. در صورت لزوم، این مدارس به والدین اجازه می‌دهند تا شهریه را قسط‌ بندی کنند.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع فوق دیپلم

    دوره فوق‌دیپلم معمولاً در کالج‌ها برگزار می‌شود. هرچند در بعضی از دانشگاه‌ها هم این دوره برگزارمی‌شود.
    هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع فوق‌دیپلم به کالج و دوره مطالعاتی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

    شهریه این دوره بر اساس فاکتورهایی از قبیل نوع کالج، رشته تحصیلی و ایالت محل تحصیل و… متغیر است.

    مینیمم شهریه دوره فوق‌دیپلم در استرالیا، بین ۱۵٬۰۰۰ تا ۲۵٬۰۰۰ دلار استرالیا در سال است.

    ممکن است دانشجو علاوه بر شهریه دوره‌های تحصیلی، مجبور شود هزینه‌های جانبی (استفاده از تجهیزات و وسایل موردنیاز برخی از دروس و آزمایشگاه) را نیز پرداخت کند.

    هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

    امروزه افراد زیادی قصد تحصیل در مقطع لیسانس استرالیا را دارند. مسلماً یکی از نکات مهم تحصیل در استرالیا، داشتن اطلاعات از هزینه‌های تحصیلی دانشگاهی در این کشوراست. هزینه تحصیل در استرالیا شامل شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی، خوابگاه و… است.

    البته این هزینه می‌تواند  سته به  نوع دانشگاه، شهر یا ایالت محل تحصیل، رشته، دوره تحصیلی، مدت‌زمان تحصیل و هزینه‌های جانبی ممکن است متفاوت باشد؛ اما درکل به‌صورت تقریبی می‌توان گفت که میانگین هزینه تحصیل در این مقطع سالیانه حدود ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار است.

    شهریه دوره‌های کارشناسی در برخی از رشته‌های علوم پایه ازجمله مهندسی٬ پزشکی٬ دندانپزشکی و به‌طورکلی رشته‌های که واحدهای آزمایشگاهی دارند به‌طورمعمول سالانه بین ۲۲۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار استرالیا است.

    اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید، باید شهریه را قبل از شروع ترم پرداخت کنید. البته ناگفته نماند که هزینه‌های دیگری از قبیل، استفاده از امکانات کتابخانه، آزمایشگاه، مجموعه ورزشی و گردشگری هم وجود دارد که باید در هزینه‌های تحصیل گنجاند.

    هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

    دانشگاه‌های استرالیا به دلیل سطح علمی بالا و مدارک معتبر دانشگاهی، همواره متقاضیان زیادی برای مقطع فوق‌لیسانس دارند.

    در استرالیا، هر دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی موردنظر و مقاطع مختلف شهریه متفاوتی دارد. البته ناگفته نماند که شهریه دوره‌های تکمیلی توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود و دولت هیچ نقشی در تعیین آن ندارد. به همین دلیل، متقاضیان ممکن است با طیف گسترده‌ای از هزینه‌ها در تمامی دوره‌ها و مؤسسات علمی مواجه شوند. متوسط  هزینه تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی، حدوداً بین  ۲۲٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ $ استرالیا در سال است.

    گفتنی است که این ارقام متوسط شهریه اکثر رشته‌ها در استرالیا است؛ اما برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف ممکن است شهریه‌ای بالاتر یا پایین‌تر نیز داشته باشند.

    هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا  مخارج جانبی دیگری از قبیل هزینه کتاب، وسایل آموزشی و بیمه درمانی دارد. متوسط هزینه مخارج جانبی ازجمله کتاب و لوازم آموزشی بین ۵۰۰ تا ۱٬۰۰۰ دلار در سال و هزینه بیمه‌های درمانی از ۳۰ دلار در ماه شروع می‌شوند.

    رشته های مقطع ارشد در استرالیاشهریه
    مدیریت ۲۰٬۰۰۰ تا ۴۵٬۰۰۰ دلار در سال
    مهندسی ۲۶٬۰۰۰ تا ۴۸٬۰۰۰ دلار در سال
    معماری ۳۲٬۰۰۰ تا ۳۸٬۰۰۰ دلار در سال

    حسابداری و امور مالی ۲۰٬۰۰۰ تا ۳۷٬۰۰۰ دلار در سال

    هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا  مخارج جانبی دیگری از قبیل هزینه کتاب، وسایل آموزشی و بیمه درمانی دارد. متوسط هزینه مخارج جانبی ازجمله کتاب و لوازم آموزشی بین ۵۰۰ تا ۱٬۰۰۰ دلار در سال و هزینه بیمه‌های درمانی از ۳۰ دلار در ماه شروع می‌شوند.

    هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

    از همان ابتدا باید بگوییم  که هزینه‌های تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا بسیار زیاد است؛ اما گفتنی است که این موضوع نتوانسته حریف تعداد دانشجویان و متقاضیان تحصیل دکترا در استرالیا بشود. کشور استرالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر و ارائه مدارک معتبر، در میان متقاضیان همچنان محبوب بوده و است.

    هزینه مقطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است. به‌طورمعمول دانشجویان باید سالانه بین ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ $  پرداخت کنند. البته شهریه بعضی از رشته‌ها مثل رشته پزشکی می‌توانند از این مبالغ هم بیشتر باشد.

    اما خوشبختانه اکثر دانشگاه‌های استرالیا برای مقطع دکترا بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی مختلفی را ارائه می‌کنند. به عبارتی امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترای دانشگاه‌های استرالیا تقریباً ممکن و شدنی است.

    قوی بودن رزومه آکادمیک، بالا بودن نمره آزمون زبان انگلیسی، چاپ مقاله، فعالیت‌های تحقیقاتی و … می‌توانند شانس دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در دوره‌های دکترای استرالیا را افزایش بدهند.

    در مقطع دکترا کمک‌هزینه‌ای که به دانشجو پرداخت می‌شود، اصطلاحاً فول فاند نامیده می‌شود؛ یعنی علاوه بر اینکه دانشجو شهریه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه مبلغی را هم بابت تحصیل به دانشجو اهدا می‌شود.

    جستجوی رشته و دانشگاه + پذیرش رایگان

    در زمان خود صرفه جویی کنید!

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا

    اسمارت اپلای

    هزینه تحصیل در استرالیا در دوره های آموزش زبان

    همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، تسلط به زبان انگلیسی است. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی ازجمله آیلتس و یا تافل باشد، مجبور خواهد بود در دوره‌های آموزش و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی موسوم به ELICOS شرکت و نمره لازم را کسب کند.

    دوره آموزشی و آمادگی زبان انگلیسی ELICOS مخفف English Language Intensive Courses for Overseas Students است. این دوره درواقع دوره زبان پیش از دانشگاه محسوب می‌شود. متقاضیان پس از شرکت در این دوره و کسب مهارت و نمره لازم می‌توانند تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.

    اگر برای مهاجرت به استرالیا نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی زبان‌دارید، آگاهی از هزینه آموزش زبان در استرالیا به شما کمک می‌کند تا برآوردهای مالی خود را در کنار هزینه زندگی در استرالیا، دقیق‌تر انجام دهید.

    ELICOS بخش مهمی از سیستم آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا است. مدت‌زمان تحصیل در این دوره یک سال است. متقاضیان پس از شرکت در این دوره مهارت‌های لازم در جهت ارتباط حرفه‌ای و شغلی و تحصیلی را کسب خواهند کرد.

    متقاضیانی که دارای مدرک رسمی و معتبر آیلتس و یا تافل هستند، نیازی به اخذ مدرک زبان ELICOS ندارند. به عبارتی با ارائه این مدارک معتبر زبانی و بدون شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی استرالیا می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کنند.

    تحصیل در این دوره آمادگی زبان در استرالیا به‌صورت تمام‌وقت است. درواقع متقاضیان هنگام تحصیل در این دوره نمی‌توانند به تحصیل در دانشگاه و یا کار در استرالیا بپردازند. متقاضیان برای شرکت در این دوره آمادگی زبان انگلیسی باید هفته‌ای در حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار استرالیا بپردازد.

    متقاضیان از همه کشورهای جهان می‌توانند با اخذ ویزای دانشجویی در این دوره‌ها شرکت کنند؛ اما متقاضیان ایرانی فقط با پذیرش تحصیلی در دوره ELICOS نمی‌توانند ویزای دانشجویی استرالیا را دریافت کنند.

    بر اساس قوانین جدید دولت استرالیا متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی استرالیا رادارند، باید علاوه بر پذیرش تحصیلی در این دوره‌های زبان، پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی استرالیا را نیز اخذ کنند.

    هزینه تحصیل در استرالیا در رشته‌های مختلف

    شهریه دانشگاهی تمامی رشته‌ها یکسان نیست. هر رشته‌ای طبیعتاً هزینه متفاوتی خواهد داشت. به‌طورکلی باید بگوییم که بالاترین هزینه تحصیل در استرالیا مربوط به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی است که سالانه حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار برآورد شده است. رشته‌های علوم انسانی معمولاً ارزان‌تر و بین ۲۴ تا ۲۸ هزار دلار در سال است. رشته‌های هنر، معماری و مهندسی بین ۲۸ تا ۴۴ هزار دلار است. در جدول زیر، هزینه برخی از رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در استرالیا را معرفی کرده‌ایم.

    رشته تحصیلیجزئیاتمیانگین شهریه (براساس دلار استرالیا)
    معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار در بین دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا است. رشته معماری در استرالیا تلفیقی از علم و هنر است. هزینه این رشته در دانشگاه‌های استرالیا بسته به دانشگاه متفاوت است. ۳۲٬۵۰۰ تا ۴۵٬۱۰۰ دلار در سال
    پزشکیهرساله تعداد مشخصی از دانشجویان بین‌المللی متقاضی در رشته پزشکی در استرالیا هستند. چراکه استرالیا با داشتن دانشگاه‌های برتر دنیا، فضای رقابتی برای علاقه‌مندان به این رشته ایجاد کرده است. ۵۷٬۷۶۰ تا ۷۱٬۴۸۸ دلار در سال
    دندانپزشکی بازار خوب رشته دندانپزشکی و از طرفی کیفیت علمی دانشگاه‌های استرالیا، موجب جذب تعداد زیادی از علاقه‌مندان تحصیل در این رشته شده است. البته ناگفته نماند که اخذ پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی استرالیا مانند هر کشوری سخت و رقابتی است .
    ۷۰٬۰۰۰ تا ۱۴۰٬۰۰۰ دلار در سال
    حسابداری و امور مالی حسابرسی و امور مالی ازجمله رشته‌هایی است که در بسیاری از مشاغل استرالیا جایگاه مهمی دارد. از شرکت یا کارخانه بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک، همه به این رشته نیاز دارند. بر همین اساس اکثر دانشجویان رشته حسابداری در استرالیا، از دانشجویان بین‌المللی هستند. ۱۰٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ دلار در سال

    کاهش هزینه های تحصیل در استرالیا با ثبت نام در دانشگاه های نسبتاً ارزان

    هزینه‌های  بالای تحصیل وزندگی در استرالیا ممکن است به‌عنوان مانعی برای ادامه تحصیل در این کشور باشد؛ اما مسلماً راه‌هایی هم وجود است که با توسل به آن‌ها می‌توان این هزینه را کاهش داد.

    یکی از این راه‌ها ثبت‌نام در دانشگاه‌های ارزان است. در استرالیا دانشگاه‌هایی هم وجود دارند که شهریه آن‌ها به نسبت برخی از دانشگاه‌های دیگر نسبتاً ارزان‌تر است.

    مطالعات حاکی از آن است که شهریه دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ارزان‌تر حدود ۲۰٬۰۰۰ دلار استرالیا است. اکثر این دانشگاه‌ها در مناطق کم‌جمعیت استرالیا واقع‌شده‌اند. دانشگاه‌هایی که از شهرهای بزرگ دورتر هستند طبیعتاً، شهریه‌های کمک‌تری دارند.

    در جدول زیر فهرستی از دانشگاه‌های ارزان استرالیا بر اساس شهریه دریافتی آن‌ها ارائه‌شده است.

    دانشگاهشهریه
    دانشگاه کوئینزلند جنوبی ۲۵٬۸۰۰ دلار استرالیا
    دانشگاه سان شاین کوست ۲۶٬۶۰۰ دلار استرالیا
    دانشگاه کانبرا ۲۶٬۸۰۰ دلار استرالیا
    دانشگاه سوئینبرن ۲۵٬۰۰۰ دلار استرالیا
    دانشگاه کاتولیک ۲۲٬۰۰۰ دلار استرالیا
    دانشگاه ادیت کووان ۲۷٬۰۰۰ دلار استرالیا
    1. تحصیل در استرالیا رایگان نیست مگر با دریافت بورسیه تحصیلی
    2. بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی تعلق نمی‌گیرد، فقط به مقطع دکترا و دوره پژوهش محور کارشناسی ارشد
    3. شرایط دریافت بورس تحصیلی شامل داشتن رزومه آکادمیک قوی، معدل بالا، نمره آیلتس خوب، چاپ مقاله و یا داشتن فعالیت‌های پژوهشی است.
    4. هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا ازجمله خوابگاه، غذا و سایر امکانات برای یک دانشجوی بین‌المللی بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار استرالیا است.
    5. هزینه تحصیل در مقطع فوق دیپلم در استرالیا  بین ۱۴٬۰۰۰ تا ۲۶٬۰۰۰ دلار در سال است.
    6. هزینه تحصیل  مقطع لیسانس در استرالیا، سالیانه بین ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار است.
    7. میانگین هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع دکتری در استرالیا ۱۵٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار استرالیا است.

    هزینه تحصیل در استرالیا؛ ویزا و بررسی اپلیکیشن

    یکی از بخش‌های اپلای، ارسال مدارک و پرداخت اپلیکیشن فی Application Fee است. نحوه پرداخت اپلیکیشن فی هر دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر استرالیا متفاوت است.

    معمولاً مدارک متقاضی پس از پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه، موردبررسی قرار می‌گیرد.

    اما نکاتی که معمولاً در پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های استرالیا یکسان هستند و باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر هستند.

    • معمولاً اپلیکیشن فی استرالیا Non-Refundable یعنی غیرقابل‌برگشت است.
    • پس از پرداخت اپلیکیشن فی استرالیا و ارائه اطلاعات، امکان اصلاح آن وجود ندارد؛ اما در برخی دانشگاه‌ها پس از پرداخت اپلبکیشن فی و سابمیت مدارک، می‌توان پیوست مدارک تکمیلی توسط دانشجو و پر کردن Recommendation ها را توسط اساتید بعد از سابمیت انجام داد.

    بنابراین توصیه ما این است که قبل از پرداخت اپلیکیشن فی از صحت اطلاعات و مدارک اطمینان حاصل کنید.

    • اطلاعات ارسال‌شده برای دانشگاه، مبنای اصلی سنجش شما برای گرفتن پذیرش دانشگاه است.

    تاریخ ددلاین های پرداخت اپلیکیشن فی هر دانشگاه متفاوت است و شما تا پایان همان روز فرصت پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه رادارید.

    • مبلغ پرداختی اپلیکیشن فی هر دانشگاه متفاوت است؛ اما معمولاً بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار استرالیا است.

    اپلیکیشن فی استرالیا معمولاً سه روش پرداخت دارند.

    1. پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت آنلاین با کارت‌های مستر کارت و ویزا کارت
    2. پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت آفلاین که در این صورت باید یک کارت اعتباری مستر کارت و ویزا کارت خریداری کرده و بر روی فرم دانشگاه اطلاعات را یادداشت کرده برای دانشگاه ایمیل یا فکس نمایید.
    3. پرداخت اپلیکیشن فی به‌صورت حواله بانکی

    هزینه تحصیل در استرالیا؛ خورد و خوراک

    بعد از شهریه دانشجویی، یکی از موارد مهمی که دانشجویان باید قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا بدانند، جزئیات هزینه زندگی در استرالیا است. در حقیقت دانشجویان باید از میزان هزینه یک زندگی معمول در استرالیا آگاهی لازم را داشته باشند تا بتوانند تصمیم‌گیری درستی بکند. بررسی هزینه زندگی در استرالیا به‌ویژه بررسی هزینه خوردوخوراک و حمل‌ونقل بسیار حائز اهمیت است. هزینه‌های فوق در هر شهر، ایالت و منطقه ممکن است متفاوت باشد.

    به‌طور متوسط هزینه خوردوخوراک ماهانه برای هر فرد در استرالیا حدود ۵۰۰ دلار است. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام خوراکی مشخص‌شده است.

    • هزینه برخی از مواد غذایی در استرالیا
    اقلامقیمت (دلار استرالیا)
    شیر (۱ لیتری) ۱٫۵ دلار
    یک قرص نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۲٫۷۶ دلار
    برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۲٫۹۶ دلار
    شانه تخم‌مرغ (۱۲ عددی) ۴٫۶۹ دلار
    پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۹٫۴۶ دلار
    سینه مرغ (بدون استخوان) ۱ کیلوگرم ۱۰٫۸۵ دلار
    گوشت گوساله (۱ کیلوگرم) ۱۵٫۵۵ دلار
    سیب (۱ کیلوگرم) ۴٫۱۱ دلار
    موز (۱ کیلوگرم) ۳٫۳۲ دلار
    پرتقال (۱ کیلوگرم) ۳٫۵۶ دلار
    گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم) ۴٫۵۸ دلار
    سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم) ۲٫۹۴ دلار
    پیاز (۱ کیلوگرم) ۲٫۴۷ دلار
    کاهو (۱ سر) ۲٫۴۳ دلار
    آب (بطری ۱٫۵ لیتری) ۲٫۵۵ دلار

    هزینه تحصیل در استرالیا و هزینه حمل و نقل

    هزینه تردد با وسایل نقلیه عمومی در استرالیا بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. در اکثر مناطق این کشور می‌توان به‌راحتی به وسایل نقلیه عمومی دسترسی پیدا کرد. خطوط قطار شهری و اتوبوس‌ها در تمامی نقاط استرالیا کشیده شده است.

    معمولاً افراد برای تردد به نقاط مختلف شهر و دیگر شهرها مشکلی ندارند. هزینه رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی در استرالیا بسته به مسافت و جابجایی روزانه بین یک تا سه دلار و در هفته ۱۵ تا ۶۰ دلار است.

    البته دانشجویان با استفاده از کارت‌های دانشجویی مخصوص تردد می‌توانند از تخفیف ویژه دانشجویی استفاده کنند.

    کلام آخر

    در این مقاله سعی ما بر این بود که یک سری اطلاعات اولیه در رابطه با هزینه تحصیل در استرالیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

    در یک جمع‌بندی، بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که هزینه تحصیل در استرالیا تقریباً بالا است؛ اما کیفیت زندگی و استانداردهای آموزشی بالای دانشگاه‌های آن موضوعی است که همچنان موجب جذب دانشجویان خارجی زیادی از اقصی نقاط دنیا شده است.

    اگر در خصوص هزینه تحصیل در استرالیا همچنان سؤالی برایتان بی‌پاسخ‌مانده است، توصیه می‌کنیم با کارشناسان مجرب ما در مجموعه اسمارت اپلای در تماس باشید.

    سؤالات متداول

    تحصیل رایگان در استرالیا تقریباً غیرممکن است. مگر دانشجو موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شود.

    میانگین هزینه سالیانه تحصیل در مدارس خصوصی ۱۶٬۰۰۰ تا ۱۸٬۰۰۰ دلار استرالیا و در مدارس دولتی ۶٬۰۰۰ تا ۱۳٬۰۰۰ دلار استرالیا است.

    به‌طور متوسط حدود ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار استرالیا است.

    متوسط این هزینه‌ها در مقطع ارشد حدود ۲۰٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار استرالیا در طول یک سال است.

    حدوداً این هزینه‌ها ۱۵٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار استرالیا است.

    بورسیه فقط به مقطع دکترا و تحت شرایط خاص (رزومه‌ای قوی شامل مدرک زبان با نمره بالا، مقالات چاپ‌شده در مجلات علمی بین‌المللی، معدل بالا) تلقی می‌گیرد.

    کاتولیک، وسترن سیتی، کوئینزلند جنوبی، ویکتوریا، سان شاین کوست، ادیت کووان، سوئینبرن

    هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا ازجمله خوابگاه، غذا و سایر امکانات برای یک دانشجوی بین‌المللی بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار استرالیا در ماه هزینه دارد.

    هزینه Application fee برای هر دانشگاه متفاوت است ولی عموماً ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است.

    بله. خانواده دانشجو با دریافت ویزای همراه می‌تواند در طول تحصیل در کنار دانشجو باشد.