رشته MBA در نیوزلند

  • 5 دانشگاه برتر ارائه‌دهنده رشته MBA در نیوزلند

وقتی صحبت از رشته‌های پردرآمد و پرطرف‌دار می‌شود، رشته MBA  یکی از ده رشته برتر در این لیست است. در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل رشته MBA  در نیوزلند صحبت کنیم. ابتدا شرایط ورود به این رشته و دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آن و سپس بازار کار رشته MBA در نیوزلند را بررسی می‌کنیم. پس اگر به دنبال تحصیل در یک‌ رشته عالی در یک کشور عالی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

مزایای تحصیل MBA در نیوزلند

ممکن است اولین سؤالی که به ذهنتان خطور کند این باشد که چرا MBA را در نیوزلند بخوانیم؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است مزیت‌های تحصیل این رشته در نیوزلند را به اختصار بیان کنیم. این مزایا به‌صورت خلاصه به شرح زیر هستند:

  • اعتبار بین‌المللی

دوره‌های MBA ارائه شده توسط دانشگاه‌های نیوزلند در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند. مدرک شما در همه جای دنیا معتبر خواهد بود. دوره‌های MBA در نیوزلند در سطح جهانی آموزش داده می‌شوند و طبق رتبه‌بندی سال 2021، 5 دانشگاه نیوزلند که دوره‌های MBA را ارائه می‌دهند، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

  • زیرساخت

دانشگاه‌هایی که رشته MBA را در نیوزلند ارائه می‌دهند، امکانات زیرساختی خوبی را ارائه می‌دهند. همه دانشگاه‌ها دارای کلاس‌های درس مجهز، با اتصال به اینترنت و سایر امکانات مدرن هستند.

  • روش تدریس و پژوهش عالی

پژوهش‌های مطالعات موردی به طور گسترده در دوره‌های MBA در نیوزلند استفاده می‌شوند تا به دانشجویان کمک شود تکنیک‌های تحلیلی را تمرین کرده و مسیر عمل را برای یک مسئله مشخص درک کنند. دوره‌ها و کارگاه‌ها نیز بخشی از برنامه درسی هستند که تعامل و مهارت‌های ارائه‌ای دانشجویان را تقویت می‌کنند.

  • تجربه زندگی در کشوری رؤیایی

نیوزلند، نه‌تنها طبیعت زیبایی دارد، بلکه سطح زندگی مناسبی برای شهروندان خود ارائه می‌کند. به طور مثال شهر ولینگتون یا شهر اوکلند همیشه در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند. امنیت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های شهرهای نیوزلند است. دانشجوی رشته MBA، با تحصیل و یا پیداکردن شغل بعد از تحصیل، فرصت زندگی در چنین محیطی را پیدا می‌کند.

  • فرصت‌های شغلی فراوان

در نیوزلند، فرصت‌های شغلی فراوانی برای فارغ‌التحصیلان رشته MBA وجود دارد. این مشاغل طیف وسیع را شامل می‌شوند مانند مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر منابع انسانی، مدیر بازرگانی و غیره. خوشبختانه دانشجویان در نیوزلند امکان این را دارند که با پیداکردن شغل پس از تحصیل، ویزای کاری دریافت کنند.

  • نسبت بازگشت سرمایه بالا

یکی از بهترین مزایای تحصیل MBA  در نیوزلند این است که نسبت بازگشت سرمایه این رشته نسبت به کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا بیشتر است. این به این معنا است که به نسبت هزینه‌ای که برای تحصیل این رشته در نیوزلند صرف می‌شود، حقوق و درآمد شغلی این رشته خوب و بالا است.

شرایط تحصیل MBA در نیوزلند چیست؟

در این بخش، به شرایط کلی ورود به رشته MBA می‌پردازیم. خوشبختانه شرایط ورود با این رشته در دانشگاه‌های نیوزلند، آسان‌تر از دانشگاه‌ های کانادا، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر است. اولین و اصلی‌ترین شرط ورود به دوره MBA در دانشگاه‌های نیوزلند، داشتن مدرک لیسانس مرتبط مانند مدیریت، بازرگانی و غیره است.

شرط دیگر برای رشته MBA در نیوزلند، داشتن سابقه شغلی مرتبط است. مدت‌زمان سابقه شغلی برای هر دانشگاه متفاوت است، اما معمولاً به سه تا پنج سال سابقه شغلی نیاز است.

شروط بالا، شرایط اصلی ورود به این دوره در نیوزلند است، برخی از دانشگاه‌ها شرایط دیگری نیز برای ورود به رشته MBA  در نیوزلند در نظر می‌گیرند، مانند مدرک GMAT، مصاحبه، گذراندن آزمون ورودی و یا آزمون استعداد.

مانند هر دوره و رشته دیگری، برای دانشجویان بین‌المللی، شرط زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برای دوره MBA در نیوزلند به آیلتس 6.5 (هیچ مهارتی کمتر از 6 نباشد)، تافل 90 یا  PTE 58  نیاز است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش MBA در نیوزلند

برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند در رشته MBA در این کشور باید مدارکی توسط دانشجو آماده شوند که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • مدرک لیسانس مرتبط به همراه ترجمه ریز نمرات
  • پرکردن فرم اپلیکیشن
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی خوب
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • گذرنامه
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی برای پرداخت شهریه و زندگی (تمکن مالی برای زندگی در نیوزلند، 15000NZ$ است).
  • مدارک عدم سوءپیشینه
  • مدارک تأیید سلامت
  • مدارک سابقه شغلی مرتبط
  • مدرک GMAT (برای دانشگاه‌هایی که این مدرک را نیاز دارند)

آشنایی با 5 دانشگاه برتر ارائه‌دهنده رشته MBA در نیوزلند

دانشگاه‌های متعددی دوره MBA را ارائه می‌دهند که در این بخش ما 5 دانشگاه برتر نیوزلند در این رشته را معرفی می‌کنیم.

تحصیل ام بی ای در دانشگاه اوتاگو (Otago University)

دانشگاه اوتاگو (Otago University)

طبق رتبه‌بندی جهانی QS ، دانشگاه اوتاگو، رتبه اول را در رشته MBA در نیوزلند دارد. این دوره هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. هر دو دوره دارای برنامه درسی و شرایط ورودی یکسان هستند و در سطح بین‌المللی بسیار شناخته شده هستند.

دانشگاه اوتاگو یک محیط آموزشی ویژه برای تحصیل MBA فراهم می‌کند. این دانشگاه قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه نیوزلند و برترین دانشگاه نیوزلند در زمینه تحقیقات علمی است. بیش از 50 درصد از کارکنان و اساتید آموزشی اوتاگو متولد خارج هستند. دانشجویان داخل دانشگاه از حدود 100 کشور مختلف هستند.

برای تحصیل MBA در دانشگاه اوتاگو، به‌ غیر از شروط لیسانس مرتبط، سابقه کاری و نمره زبان، باید یک آزمون ورودی آنلاین را بگذرانید. البته اگر مدرک GMAT با حداقل نمره 550 داشته باشید، احتیاجی به آزمون ورودی نیست. سپس مصاحبه‌ای از شما گرفته می‌شود و بعد از آن، در مورد پذیرش شما تصمیم‌گیری می‌شود.

تحصیل MBA در دانشگاه صنعتی اوکلند (Auckland University of Technology)

دانشگاه صنعتی اوکلند (Auckland University of Technology)

دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT) سومین دانشگاه بزرگ نیوزلند از نظر تعداد کل دانشجویان ثبت نامی است، تقریباً 29100 دانشجو در سه پردیس این دانشگاه در شهر اوکلند ثبت‌نام کرده‌اند.  AUT در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) و همچنین مدارک تحصیلی فرعی مانند دیپلما و Certificates، دانشجو می‌پذیرد.

مدرسه کسب‌وکار AUT به‌عنوان یکی از برترین مدارس کسب‌وکار در جهان توسط انجمن بین‌المللی دانشکده‌های کسب‌وکار دانشگاهی پیشرفته (AACSB) شناخته شده است. دوره MBA این دانشگاه، یک  و نیم سال طول می‌کشد و به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

برای پذیرش در رشته MBA  در دانشگاه صنعتی اوکلند، به مدرک GMAT  نیاز نیست، اما به حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط نیاز دارد. البته ممکن است مصاحبه یا آزمون استعداد از متقاضی گرفته شود.

تحصیل MBA در دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)

دانشگاه کانتربری

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کانتربری (MBA) با تمرکز بر همکاری با صنعت، رهبران خوبی پرورش می‌دهد که قادر به ایجاد و رشد سازمان‌های بین‌المللی از طریق نوآوری، تحول دیجیتال، ایجاد استراتژی مبتنی بر داده‌ها و مشارکت اجتماعی مسئولانه هستند.

دوره MBA  دانشگاه کانتربری فرصت‌هایی را برای شرکت در سمینارها، سخنرانی‌ها، و رویدادهای بازرگانی فراهم می‌کند. ساختار این دوره همچنین شامل دروس اجباری و انتخابی و نیز یک پروژه مشاوره‌ای است.

دوره MBA دانشگاه کانتربری، توسط AMBA که استاندارد جهانی برای MBA است، تأیید شده است. فقط دو درصد مدارس برتر کسب‌وکار در سطح بین‌المللی، دارای این تأییدیه هستند. همچینن مدرسه بازرگانی دانشگاه کانتربری توسط AACSB و EQUIS تأیید شده‌است. تنها یک درصد از مدارس کسب‌وکار در جهان این سه تأییدیه جهانی را کسب کرده‌اند.

تحصیل MBA در دانشگاه وایکاتو (The University of Waikato)

دانشگاه وایکاتو (The University of Waikato)

دوره MBA دانشگاه وایکاتو، یک دوره آموزشی در سطح جهانی است که افراد را با بهترین مهارت‌ها و شایستگی‌های شخصی مجهز می‌کند تا به یک رهبر تجاری پویا یا مدیر ارشد تبدیل شوند که می‌توانند به طور مداوم خود را در شرایط متغیر تطبیق و تغییر دهند. برای پذیرش در این دوره به یک مدرک لیسانس بعلاوه سه سال سابقه مدیریت یا ده سال سابقه کاری غیرمرتبط نیاز است.

دوره MBA دانشگاه وایکاتو، تمام جنبه‌های مدیریت عمومی و تخصصی را پوشش می‌دهد و به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تغییرات مثبت را در سازمان خود ایجاد کنند. سبک تدریس MBA در این دانشگاه بسیار جذاب و مشارکتی است. اندازه کلاس‌های کوچک‌ در این دوره، به معنای سطح بالاتری از تعامل با هم‌کلاسی‌های MBA از طریق تکالیف عملی و گروهی است.

تنوع حرفه‌ای و فرهنگی شرکت‌کنندگان MBA به ایجاد شبکه‌های حرفه‌ای جهانی مادام‌العمر در صنایع مختلف کمک می‌کند. مدرسه مدیریت وایکاتو از سال 2005 گواهینامه Triple Crown را از EQUIS،  AMBA و AACSB دریافت کرده است. این یک معیار بین‌المللی برتری در آموزش و تحقیق است که کمتر از 1٪ از مدارس تجارت جهان به آن دست یافته اند.

تحصیل MBA در دانشگاه مسی (Massey University)

دانشگاه مسی

دوره MBA  در دانشگاه مسی، به شما این انتخاب را می‌دهد تا مطالعات خود را کاملاً متناسب با علایق خود طراحی کنید. دو حالت برای تحصیل این رشته در این دانشگاه در دسترس است. شما می‌توانید با تحصیل تمام‌وقت به مدت یک سال به‌صورت حضوری در اوکلند مدرک MBA دریافت کنید، یا به‌صورت پاره‌وقت و از راه دور (آنلاین) در مدت طولانی‌تری تا حداکثر 5 سال تحصیل کنید (اکثر دانشجویان در حدود 2 سال تحصیل می‌کنند).

تکمیل MBA در مدت 1 سال به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از آموخته‌های تازه و تجربیات MBA ، خود را برای موقعیت‌های جدید و توسعه حرفه خود آماده کنید. در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه مشکلات مدیریت چالش‌برانگیز را حل کنید و فناوری‌های جدید و توانایی‌های فرهنگی را توسعه دهید.

آموزش این دوره در راستای جدیدترین تحقیقات جهانی است و از طریق تکالیف عملی که ممکن است کتبی، شفاهی و/یا از طریق ویدئو باشد، ارزیابی خواهید شد. دوره آنلاین MBA دانشگاه وایکاتو، تنها دوره آنلاین MBA نیوزلند است که با مشارکت خدمات آموزشی جهانی Wiley ، طراحی شده است. پلتفرم یادگیری آنلاین این دانشگاه از کلاس‌های آنلاین، جلسات تیم مجازی و گروه‌های بحث پشتیبانی می‌کند که به شما این را امکان می‌دهد که به طور مستقیم با همسالان خود و اساتید ارتباط داشته باشید.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

هزینه تحصیل MBA در نیوزلند چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک کشور یا یک‌رشته خاص، بحث هزینه‌های تحصیل آن رشته در آن کشور می‌باشد. برای تحصیل MBA در نیوزلند، ابتدا شما باید قادر باشید هزینه زندگی در نیوزلند را تأمین کنید. هزینه اصلی بعدی، هزینه دانشگاه یا همان شهریه دانشگاه است.

هزینه زندگی در نیوزلند برای یک دانشجو، حدود 15000 تا 20000$NZ است. در زمان درخواست پذیرش برای دانشگاه، دانشجو باید مدارک تمکن مالی به ارزش 15000NZ$ را ارائه دهد. هزینه تحصیل در نیوزلند رشته MBA حدود 50000 تا NZ$60000 است. هر دانشگاه شهریه مخصوص به خود را دارد، به طور مثال شهریه دوره MBA دانشگاه اوتاگو، 60892NZ$ و شهریه دوره MBA دانشگاه صنعتی اوکلند 53700 دلار نیوزلند است.

بورسیه MBA در نیوزلند

بسیاری از دانشجویان، به دلایل مختلف، قادر به پرداخت کامل شهریه یا تأمین هزینه‌های خود نیستند. خوشبختانه دانشجویان در نیوزلند حق کار پاره‌وقت دارند و با درآمد آن تا حدی می‌توانند هزینه‌های خود را پوشش دهند. از طرفی بورسیه‌های مختلفی نیز توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات خصوصی یا دولتی به دانشجویان ارائه می‌شود.

برای کسب بورسیه تحصیلی نیوزلند، نمرات دانشجو و رزومه علمی و شغلی او باید در حد خیلی خوب باشد. به‌عنوان‌مثال بورسیه Coursework Master’s Scholarship دانشگاه اوتاگو، مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه بوده و ارزش آن 10000NZ$ است.

بورسیه دیگر، بورسیه MBA awards دانشگاه مسی است. این بورسیه به دانشجویان MBA دارای نمرات عالی یا سابقه کاری  5 سال یا بیشتر یا دارای یک مدرک کارشناسی ارشد اعطا می‌شود. با هرکدام از این شرایط می‌توان 2000NZ$ بورسیه دریافت کرد و اگر دانشجو هر سه شرط را داشته باشد، 6000NZ$ به او داده می‌شود.

بازار کار رشته MBA در نیوزلند

اولین دغدغه هر فارغ‌التحصیلی، پیداکردن کار دانشجویی در نیوزلند مرتبط با رشته خود است. رشته MBA یکی از رشته‌هایی است که فارغ‌التحصیلان آن به‌راحتی می‌توانند شغلی مرتبط با رشته خود پیدا کنند، زیرا رشته MBA، شامل طیف وسیعی از مشاغل مدیریتی می‌شود. برخی از عناوین شغلی مرتبط با رشته MBA در ادامه آورده شده است.

  • مدیر حسابداری، مدیر مالی، تحلیلگر مالی
  • تحلیلگر بودجه، تحلیلگر داده
  • مدیر بازاریابی، تحلیلگر تحقیقات بازار
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر فروش
  • مدیریت زنجیره تأمین
  • مدیر تولید، مدیر پروژه
  • مدیر عملیات، مدیریت بحران

با نرخ بیکاری 4.3 درصد، نیوزلند تقریباً برای همه دانشجویانی که از آنجا فارغ‌التحصیل می‌شوند، فرصت‌های شغلی ارائه می‌دهد. فهرستی از مهارت‌های ضروری دارای تقاضا (ESID) وجود دارد که هرساله توسط دولت نیوزلند در مورد مهارت‌ها و پست‌های درخواستی منتشر می‌شود. این لیست به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد تقاضا را توسعه دهید و در نتیجه شغل‌های بهتری در آینده پیدا کنید.

کشور نیوزلند به‌عنوان یک اقتصاد کوچک، پتانسیل تضمین شغل برای همه فارغ‌التحصیلان MBA را ندارد. بااین‌حال، مدارس کسب‌وکار در نیوزلند با شرکت‌های جهانی ارتباط دارند که فارغ‌التحصیلان را در کشورهای دیگر مانند استرالیا، بریتانیا، ایالات متحده استخدام می کنند. کارفرمایان برتر عبارتند از Deloitte، Foodstuffs Auckland ltd، Datacom، ANZ banking Corporation، Kiwibank.

درآمد رشته MBA در نیوزلند

همان‌طور که در بخش مزایای رشته  MBA در نیوزلند ذکر کردیم، درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته در نیوزلند به نسبت هزینه‌ای که برای تحصیل باید بپردازید، بالاتر از بسیاری از کشورها است. در جدول زیر میانگین درآمد برخی عناوین شغلی مربوط به رشته MBA در نیوزلند آورده شده است.

عنوان شغلیمیانگین درآمد سالانه (NZ$)
مدیر بازرگانی$110000
مدیر بازاریابی$87500
مدیر بخش$91200
مدیر منابع انسانی$100000
مدیر دفتر$60000
دستیار حسابدار$58000
مدیر$90000
مدیر پروژه$104000
دستیار مدیر$60000
مدیر فروش$75000

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل MBA در نیوزلند

سؤال بسیاری از علاقمندان به رشته MBA این است که آیا پس از تحصیل MBA در نیوزلند، می توانم در این کشور کار کنم و یا اقامت دریافت کنم. خوشبختانه این امکان در نیوزلند وجود دارد. وقتی شما تحصیل خود را در نیوزلند به اتمام رساندید، می‌توانید با پیداکردن شغل، ویزای کاری پس از تحصیل دریافت کنید. با این ویزا می توان تا 3 سال در نیوزلند کار کرد.

در اواخر دوره ویزای کاری، طبق شرایط خاص می‌توانید درخواست افزایش ویزای کاری پس از تحصیل کنید. همچنین تحت شرایطی می توان درخواست اقامت در نیوزلند کرد. به طور مثال یکی از شرایط افزایش ویزای کاری این است که مدرک بالاتری از مدرک قبل در نیوزلند دریافت کنید.

سخن پایانی تحصیل MBA در نیوزلند

در این مقاله به بررسی تحصیل MBA در نیوزلند پرداختیم و سعی کردیم بتوانیم شما را با تمام جنبه‌های تحصیل این رشته در نیوزلند آشنا کنیم. هیچ شکی نیست که MBA یکی از برترین رشته‌های دانشگاهی است و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر نیوزلند نیز به نسبت دانشگاه های استرالیا یا کانادا به صرفه می‌باشد.

اگر قصد ورود به این رشته در کشور نیوزلند دارید، همکاران و مشاوران ما راهنمایی خوبی برای شما هستند. با پرکردن فرم ارزیابی رایگان، مشاوران متخصص در هر زمینه با شما تماس گرفته و در طول مسیر پذیرش همراه شما خواهند بود.

سوالات متداول

بله، دانشگاه‌های نیوزلند در سطح جهانی اعتبار خوبی دارند.

لیسانس مرتبط، سابقه کاری، آیلتس 6.5

50000 تا 60000 NZ$

80000NZ$

بله، امکان کار و سپس اقامت وجود دارد.