تحصیل در رشته هنر کانادا

  • با ۵ دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته هنر کانادا آشنا شوید

رشته هنر در کانادا

(Art in Canada)

کانادا محل خوبی برای مطالعه و تحصیل در رشته هنر است. بسیاری از علاقه‌مندان به هنر اغلب کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. علت اینکه تحصیل در رشته هنر کانادا تا این حد برای دانشجویان خارجی جذاب شده به دلایل مختلفی برمی‌گردد.

بخشی از این موضوع به تنوع فرهنگی حاکم در کانادا و بخش دیگر به پرورش هنرمندان بااستعداد (رابرت بتمن Robert Bateman و امیلی کار Emily carr (نقاش)؛ یوسف کارش Yousuf karsh (عکاس پرتره)؛ کارور بیل رید bill Reid (مجسمه ساز)؛ مایکل اونداتای Michael Ondaatje (نویسنده)، دایانا کررل Diana Krall (نوازنده جاز) و جویس ویلند Joycei Wieland (فیلمساز) ) مربوط می‌شود.

باوجود چنین جامعه‌ی هنری‌ در کانادا، تحصیل در رشته‌ی هنر در دانشگاه ‌های کانادا این امکان را فراهم می‌کند تا به بهترین صورت در رشته‌ی هنر به تحصیل پرداخت و بعد از فارغ‌التحصیلی، گام‌های مطمئنی را در زمینه‌ی شغلی برداشت.

در این صفحه قصد دارم مشخصاً به موضوع ادامه تحصیل رشته هنر در کانادا و مباحث پیرامون بپردازم. اگر به فکر تحصیل در این رشته هستید، حتماً در ادامه مطلب با من همراه باشید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

تحصیل رایگان در کانادا

شرایط تحصیل رشته هنر در کانادا

یک دوره تحصیل هنر در دانشگاه‌ها و کالج های کانادا، فرصت بسیار خوبی برای پرورش و تقویت مهارت‌های عملی و هنری است.

برای آن‌که بتوان در یکی از دانشگاه‌های کانادا در رشته هنر تحصیل کرد، لازم است که در ابتدا مدارکی همچون، رزومه‌ی تحصیلی (شامل سابقه‌ی فعالیت‌های هنری، سابقه‌ی تحقیق و پژوهش در حوزه‌ی هنر، سابقه‌ی تدریس و موارد مشابه)، کارنامه‌ی تحصیلی مقاطع پیشین، توصیه‌نامه‌هایی که از اساتید مقاطع تحصیلی پیشین دریافت شده و هچنین انگیزه نامه تحصیلی را در وب‌سایت دانشگاه آپلود کرد.

شرکت در آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس نیز برای اثبات مهارت و تسلط به زبان انگلیسی لازم است.

تکنه دیگری که باید در نظر داشت این است که برای تحصیل در رشته‌ی هنر در کانادا دریافت ویزای تحصیلی الزامی است.

در کنار تمام این موارد، شهریه دانشجویی نیز جزء مواردی است که برای ادامه تحصیل در رشته هنر در کانادا باید مدنظر داشت.

دوره‌های رشته هنر در کانادا

دوره‌های هنر در کانادا در سه مقطع لیسانس، ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. البته ناگفته نماند که در بسیاری از آموزشگاه‌ها نیز می‌توان مدرک دیپلم و گواهینامه‌های هنری دریافت کرد.

در این قسمت برای درک بهتر موضوع، میخواهم هر یک از دوره های هنر را به اختصار توضیح بدهم.

دوره‌های لیسانس هنر 
  •  لیسانس هنر (BA)

دوره‌های BA بیشتر بر دروس هنرهای آزاد ( مطالعات عمومی، ادبیات، تاریخ و …) تمرکز دارند. مدرک BA مدرک اصلی هنرهای آزاد است.

  •  لیسانس هنرهای زیبا (BFA)

تمرکز دوره‌های BFA بیشتر بر خود هنر و مطالعات طراحی است. قسمت اعظم دوره لیسانس هنرهای زیبا شامل، کار عملی و کار در استودیو به همراه شرکت در سخنرانی و کلاس‌های بحث و گفتگو است. یک دوره‌ی BFA در کانادا از دو سوم تحصیل در هنر و یک سوم مطالعات هنرهای آزاد تشکیل شده است.

این دو دوره ازنظر کیفیت تفاوتی باهم ندارد. هر دو دوره بر آماده‌سازی متخصصان بااستعداد در رشته‌ی هنر تأکید دارند.

انتخاب بین مدرک لیسانس BA و BFA به اهداف تحصیلی و شغلی فرد بستگی دارد.

دوره‌های کارشناسی ارشد هنر 

دانشجویان رشته هنر در کانادا می‌توانند پس از گذراندن دوره کارشناسی، وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. این افراد می‌توانند در انتها مدرک کارشناسی ارشد علوم انسانی (MA) یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA) را دریافت کنند. البته عنوان‌های این مدارک با توجه به موسسه و دوره آکادمیک متغیر است.

دوره دکترای رشته هنر

دوره دکترا در رشته هنر در کانادا از سه بخش تشکیل شده است: دوره‌های درسی، آزمون جامع و پایان نامه. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان ملزم به گذراندن آزمون جامع هستند تا ثابت کنند که دانش کافی برای تکمیل پایان نامه دکترا را دارند.

دانشجویان مقطع دکترای رشته هنر در کانادا اگر درس معادل HADVC ۶۰۰ را در دوره کارشناسی اخذ نکرده باشند، مجبورند این درس را پاس کنند.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در مقطع دکترای کانادا در رشته هنر این است که دانشجویان این مقطع باید به یک زبان غیر انگلیسی که متناسب با موضوع تحقیق آنهاست تسلط داشته باشند. برای مشخص شدن تخصص دانشجویان در زبان دوم غیر انگلیسی، آنها ملزم هستند در یک آزمونی که توسط دانشکده زبان و فرهنگ در دانشگاه آلبرتا برگزار می‌شود شرکت کرده و حداقل نمره C+ دریافت کنند.

پیش نیاز و مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته هنر در کانادا

رشته‌های هنر در دانشکده‌های گوناگون الزامات متفاوتی برای پذیرش دارند. پیش‌نیاز دوره‌های عمومی هنر بسته به دوره BA یا BFA، متغیر هستند.

به‌طور کلی، می‌توانیم مدارکی را که دانشگاه‌های کانادا موقع اپلای در رشته‌ی هنر از متقاضی درخواست می‌کنند را به سه دسته؛ مدرک زبان، کارنامه مقاطع تحصیلی پیشین و رزومه هنری و تحصیلی تقسیم کنیم.

در مورد دسته‌ی اول باید گفت، ازآنجا که در کانادا دروس به یکی از دو زبان فرانسوی و یا انگلیسی ارائه می‌شوند، متقاضی می‌بایست مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی خود را از طریق شرکت در آزمون‌هایی که دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند، نشان بدهد.

دسته دوم، شامل کارنامه مقاطع تحصیلی است. برای پذیرش مقطع کارشناسی در رشته هنر، ارائه مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، دوره کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی مرتبط و دوره دکترا، مدرک کارشناسی ارشد مرتیط الزامی است. کسب معدل بالا در هر یک از مقاطع، شانس پذیرش را افزایش می‌دهد. و اما در مورد دسته‌ی سوم، یعنی رزومه تحصیلی و هنری.

این موارد را می‌توان در رزومه‌ی خودتان بگنجانید:

سابقه‌ی فعالیت‌های هنری، سابقه‌ی تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی هنر، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید، سابقه‌ی همکاری با اساتید سابقه‌ی تدریس

برای ورود به دوره‌های کارشناسی هنر (BA) ارائه پیش نیازهایی مثل مدرک زبان و بقیه مدارک تحصیلی الزامی است.

دانشجویان معمولاً برای پذیرش در دوره کارشناسی هنرهای زیبا (BFA) به ارسال نمونه کارهای هنری، مصاحبه و انگیزه نامه نیاز دارند.

حدنصاب نمره زبان برای پذیرش کارشناسی در رشته هنر در اکثر دانشگاه‌های کانادا، آیلتس حداقل ۶٫۵ و تافل ۸۳ مورد نیاز است.

حدنصاب نمره زبان برای پذیرش تحصیلات تکمیلی در رشته هنر در اکثر دانشگاه‌های کانادا، آیلتس حداقل ۷ و تافل ۹۳ است.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته هنر در کانادا

    این روزها رشته هنر طرفداران زیادی پیداکرده است. افراد زیادی به قصد تحصیل در این رشته عازم دانشگاه های خارج از کشور می‌شوند. دانشگاه‌های کانادا با توجه به درصد فارغ‌التحصیلان متخصص در این رشته، به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های هنر در دنیا شناخته‌شده و دانشجوهای زیادی را برای تحصیل پذیرش می‌کنند.

    همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا به یکی از قطب‌های جذب دانشجو در جهان تبدیل‌شده است .در کانادا، تعداد زیادی کالج و دانشگاه برای دانشجویان رشته‌های هنر و طراحی وجود دارد.

    در قسمت بعد، چند نمونه از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته هنر معرفی شده است.

    تحصیل در رشته هنر در کالج هنر و طراحی انتاریو

    کالج هنر وطراحی انتاریو

    کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD) در سال ۱۸۷۶ در شهر تورنتو، استان انتاریو کانادا تأسیس شده است. پردیس اصلی این کالج در کنار گالری هنر انتاریو واقع شده و به بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مدرسهٔ هنر و طراحی کانادا معروف است.

    در این کالج، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها ازجمله تبلیغات، نویسندگی خلاقانه، نقد، طراحی و نقاشی، طراحی محیط‌زیستی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، طراحی صنعتی، عکاسی، چاپ و مجسمه‌سازی در مقطع کارشناسی و رشته‌های تاریخ هنر و طراحی معاصر، نقد، طراحی برای سلامت و طراحی فراگیر. در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.

    تحصیل هنر در دانشگاه البرتا کانادا

    دانشگاه هنر آلبرتا با علامت اختصاری AUArts، در شهر کلگری، استان آلبرتا کانادا واقع شده است. دانشگاه هنر آلبرتا در سال ۱۹۲۶ به‌عنوان یکی از دپارتمان‌های مؤسسهٔ استانی فناوری و هنر (PITA) در شهر کلگری شروع به‌کار کرد. در دههٔ ۱۹۶۰، این دپارتمان نام کالج هنر آلبرتا را به خود گرفت و در سال ۱۹۸۵، به‌کلی از مؤسسهٔ مادر مستقل شد و سرانجام در سال ۲۰۱۹، کالج هنر دانشگاه هنر آلبرتا نام گرفت.

    در دانشگاه هنر آلبرتا دوازده رشته در مقطع کارشناسی (هنر رسانه‌ای، مجسمه‌سازی، پارچه، نقاشی، طراحی، ارتباط تصویری، سرامیک، چاپ، شیشه، جواهرات، نقد و عکاسی.) و یک دورهٔ کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA) برگزار می‌شود. گرایش‌های دوره ارشد هنر، شامل سرامیک، پارچه، شیشه و جواهرات است.

    تحصیل رشته هنر در کالج هنر و طراحی نوااسکوشیا کانادا

    دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیای کانادا

    دانشگاه هنر و طراحی نوااسکوشیا در شهر هالیفکس، استان نوااسکوشیای کانادا واقع‌شده است.

    این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ در شهر هالیفکس، استان نوااسکوشیا تأسیس و پس از مدتی به‌عنوان اولین دانشگاه هنر در کانادا شناخته شد.

    این دانشگاه در حال حاضر با گالری‌ها، موزه‌ها و سایر مؤسسات فرهنگی کانادا و سایر نقاط جهان در ارتباط است. در کالج هنر وطراحی نوااسکوشیا رشته‌های مختلف ازجمله تاریخ هنر، طراحی، سرامیک، جواهرات، پارچه و مُد، هنرهای زیبا، رسانه، فیلم و عکاسی در مقطع کارشناسی و سه رشته آموزش هنر (MA AE) و طراحی و هنرهای زیبا (MFA) در مقطع ارشد ارائه می‌شوند.

     

    تحصیل هنر در دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار کانادا

    دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار کانادادانشگاه هنر و طراحی امیلی کار (Emily Carr) در سال ۱۹۲۵ در شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیا تأسیس شده است .

    این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات آموزش عالی در بریتیش کلمبیا است و تنها دانشگاهی است که به آموزش حرفه‌ای و یادگیری هنر، رسانه و طراحی اختصاص‌یافته است.

    دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار از دانشگاه‌ های مشهور کانادا در حوزه‌های هنر، طراحی و رسانه می‌باشد و دارای چهار دانشکده مجزا است.

    در این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های هنر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش و ارائه می‌شوند.

    تحصیل رشته هنر در کالج هنر و طراحی جورج براون کانادا

    کالج جورج براون

    کالج هنر و فناوری جورج براون با علامت اختصاذی GBC یک کالج دولتی و کاملاً معتبر است که دارای سه پردیس در مرکز شهر تورنتو (انتاریو، کانادا) است.

    GBC مانند بسیاری از دانشکده‌های دیگر در انتاریو، در سال ۱۹۶۶ توسط دولت انتاریو افتتاح شد.

    در دانشگاه جورج براون رشته‌های متنوعی در زمینه هنر و طراحی از جمله استراتژی میان‌رشته‌ای طراحی، طراحی دیجیتال / طراحی بازی‌ها، و طراحی دیجیتال پیشرفته.، مشاغل، خدمات اجتماعی، آموزش‌های خردسالی، ساخت‌وساز و مهندسی، علوم بهداشتی، مهمان‌نوازی و هنرهای آشپزی، مطالعات مقدماتی و همچنین برنامه‌ها و خدمات تخصصی ارائه می‌شوند.

    رشته هنر در کانادا و مراحل ورود به بازارکار پس از تحصیل

    • 1

      گرچه هنر به ظاهر ممکن است رشته‌ای به نظر برسد که آینده شغلی خوبی ندارد اما واقعیت امر این چنین نیست. چه یک دانشجو تصمیم بگیرد در هنرهای زیبا تخصص بگیرد چه در تاریخ هنر، مهارت‌هایی که در طول تحصیل در رشته‌ی هنر کسب می‌کند بسیار باارزش و قابل‌انتقال و استفاده در بخش‌ها و صنعت‌های مختلف است.

      آنچه عموماً برای ورود به بازار کار هنر در کانادا لازم دارید عبارت است از:

      دانش، خلاقیت و استعداد. مجموعه کارها و آثاری که یک فرد خلق کرده،‌ میتوانند خلاقیت و استعداد وی را در عرصه هنر نشان ‌دهند. یک فرد به عنوان یک هنرمند می‌بایست دانش و آگاهی لازم برای استفاده ایمن از مواد، ابزارها و تجهیزات را داشته باشد.

    • 2

      ارائه مدرک. ممکن است مدرک دیپلم هنرهای زیبا نیاز شود.

    • 3

      ارائه مدرک دانشگاهی. در برخی از مشاغل مرتبط با هنر از جمله تدریس در دانشگاه یا کالج، ممکن است از متقاضی مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج درزمینهٔ هنری مربوطه درخواست شود.

    • 4

      یافتن محل مناسب برای کار. برای شروع به فعالیت در شغل هنر در کانادا نیاز به مجوز خاصی نیست. کافی است فرد شرایط لازم محل کار موردنظر را داشته باشد.

    هزینه تحصیل در رشته هنر در کانادا

    هزینه تحصیل هنر در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا به موارد زیادی بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، نوع رشته، دانشگاه و شهر منتخب می‌توانند دز کاهش یا افزایش هزینه تحصیل تأثیرگذار باشند.

    شهریه با توجه به دانشگاه و رشته موردنظر متغیر است اما میانگین هزینه سالانه رشته هنر در کانادا، حدود ۱۱.۹۰۳$ دلار کانادا است.

    شهریه تحصیل رشته هنر در برخی از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خارجی به شرح زیر است.

    ۱ -شهریه سالانه دانشگاه هنر آلبرتا: ۱۳،۷۹۲٫۸۰$ دلار کانادا

    ۲-شهریه هر ترم گروه هنرهای زیبا دانشگاه آلبرتا: ۱۷،۹۹۵٫۲۰$ دلار کانادا

    ۳-گروه هنرهای تجسمی دانشگاه کنکوردیا: ۱۹٬۳۹۰$ دلار کانادا

    بورسیه رشته هنر در کانادا

    همان‌طور که می‌دانید دریافت بورسیه تحصیلی کانادا و کمک‌هزینه‌های تحصیلی تأثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویی دارند. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان واجد شرایط بورسیه و فاندهای تحصیلی اعطاء می‌کنند تا مبادا دغدغه‌ی مسائل مالی باعث شود که آنها نتوانند به تحصیل بپردازند.

    ولی نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که دریافت بورسیه تحت شرایط خاص امکان‌پذیر است. متقاضی با داشتن کارنامه‌ی تحصیلی قابل‌قبول، رزومه‌ی تحصیلی و هنری مناسب، دریافت توصیه‌نامه از اساتید مقطع‌های قبلی و نیز نوشتن یک انگیزه نامه خوب و تاثیرگذار، می‌تواند از این کمک‌هزینه‌ها بهره ببرد.

    در نظر داشته باشید که گاهی دانشگاه‌ها بر اساس افتخارات ورزشی یا هنری، جنسیت و منطقه و کشوری که متقاضی ساکن در آن‌هاست، کمک‌هزینه را به او اختصاص می‌دهند.

    این کمک‌هزینه‌ها در بسیاری از موارد تمام هزینه‌ی تحصیلی دانشجو را پوشش می‌دهند و حتی در مواردی کمک می‌کنند تا دانشجو هزینه‌ی زندگی خود را نیز بپردازد.

    در جدول زیر لیست جدیدترین بورسیه برخی از دانشگاه‌های کانادا همراه با جزئیات بورسیه شرح داده شده است.

    نام دانشگاهمقطع تحصیلی واجد شرایط دریافت بورسیهکشور مورد پذیرششرایط و مدارک لازمارزش بورسیه (سالانه)مدت زمان پوشش بورسیه
    ساسکاچوانکارشناسی ارشد و دکترا تمامی کشورها کسب مدرک کارشناسی یا ارشد دررشته های هنر، داشتن مهارت زبان انگلیسی (آیلتس ۶٫۵)،رزومه آکادمیک قوی، انگیزه نامه، توصیه نامه، پروپوزالتحقیقاتی (مقطع دکترا)، نمونه کار ۱۶ هزار دلار کانادا برای مقطع ارشد
    ۲۰ هزار دلار کانادا برای مقطع دکترا
    کارشناسی ارشد: ۲۴ ماه
    دکترا: ۳۶ ماه
    واترلوکارشناسی ارشد تمامی کشورها کسب مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط، داشتن مهارت زبان انگلیسی (آیلتس ۶٫۵)،رزومه آکادمیک قوی، انگیزه نامه، توصیه نامه۱۰ هزار دلار کانادا۱ سال
    یورککارشناسی ارشد تمامی کشورها کسب مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط، داشتن مهارت زبان انگلیسی (آیلتس ۶٫۵)،رزومه آکادمیک قوی، انگیزه نامه، توصیه نامه۱۰ هزار دلار کانادا ۱ سال
    رایرسون Post – فلوشیپ doctoral پست دکترا تمامی کشورها کسب مدرک دکترا با معدل بالا، مهارت های عالی در زبان انکلیسی، ارائه توضیه نامه،انگیزه نامه، نمونه کار، پروپوزال تحقیقاتی۱۲ هزار دلار کانادا بسته به نظر کمیته گزینش
    کانکوردیا کارشناسیتمامی کشورها کسب مدرک دیپلم، مهارت های عالی در زبان انکلیسی، رزومه آکادمیک خوب، ریز نمراتتخفیف شهریه برمبنای صلاحیت بسته به نظر کمیته گزینش
    ویکتوریاکارشناسیتمامی کشورها کسب مدرک دیپلم، مهارت های عالی در زبان انکلیسی، رزومه آکادمیک خوب، ریز نمرات۱۰ هزار دلار کانادا بسته به نظر کمیته گزینش

    با توجه به اینکه، وضعیت بورسیه ممکن است هرسال در هر دانشگاه تغییر کند، توصیه می‌شود هنگام اپلای با مراجعه به سایت دانشگاه مدنظر، از شرایط بورسیه اطلاعات کسب کنید.

    بازار کار رشته هنر در کانادا

    یکی از مواردی که تعیین می‌کند که آیا رشته‌ هنر در کانادا انتخابی عاقلانه است یا نه، بررسی وضعیت بازار شغلی این رشته در کانادا است.

    بازار کاری کانادا، به شدت نیازمند افراد ماهری است که بتوانند در زمینه‌های مختلف هنری مثل گرافیک، عکاسی، طراحی لباس، طراحی داخلی و موسیقی به فعالیت بپردازند.

    گفتنی است که برای هرکدام از این دسته‌ها، فرصت‌های شغلی بسیار مناسب با حقوق خوب در کانادا فراهم است. بنابراین، با این تفاسیر می‌توان گفت که ادامه تحصیل در رشته‌ هنر در یکی از دانشگاه‌های کانادا تصمیم عاقلانه است.

    نیاز روزافزون بازار کار در کانادا به فارغ‌التحصیلان رشته‌ی هنر موجب شده است که هنرمندان ماهر بتوانند از برنامه‌ی مهاجرت نیروهای کار ماهر به کانادا استفاده کنند و از طریق این برنامه بتوانند اقامت دائم در کانادا را برای خود تضمین کنند.

    پس دریک جمع بندی میتوان گفت که، چه ازنظر اشتغال و چه ازنظر تضمین اقامت دائم، تحصیل در رشته‌ی هنر در کانادا کاری بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد.

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

    ۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

    کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

    مشاغل مرتبط با هنر در کانادا

    متصدی گری گالری هنری، هنر درمانی، تدریس هنر، حق‌التدریسی طراحی یا حق‌التدریسی تاریخ هنر در دانشگاه، ارزیابی هنری، تصویرگری، نقاشی، مجسمه‌سازی و حکاکی در گروه مشاغل هنر در کانادا دسته‌بندی می‌شوند.

    ناگفته نماند که از بین مشاغل مرتبط با رشته هنر در کانادا، برخی از جمله: طراحی مد، طراحی گرافیک، نقش های مدیریتی، کار در مطبوعات و مدیر محصول، درآمد بالاتر و موقعیت شغلی بهتری دارند.

    معمولاً هنرمندان در کانادا به‌صورت خوداشتغالی فعالیت می‌کنند. این گروه شغلی معلمان هنر را هم شامل می‌شود که معمولاً در مدارس هنر مشغول به فعالیت هستند.

    کارآموزی در رشته هنر در کانادا

    افرادی که در شروع کار هستند و می‌خواهند از فرصت‌های کارآموزی در رشته هنر استفاده کنند، می‌توانند در سایت‌های کاریابی مختلف مثل ca.indeed.com و www.glassdoor.ca به دنبال فرصت‌های کارآموزی باشند. دوره‌های کارآموزی باعث تقویت رزومه کاری و تضمین آینده شغلی می‌شوند.

    با توسعه مهارت‌ها در دوره‌های کارآموزی میتوان در مسیر آینده شغلی به موفقیت دست یافت. از مزایای شرکت در دوره‌های کارآموزی هنر در کانادا میتوان به: افزایش مهارت، آشنایی با افراد و کسب‌وکارهای تازه‌، گسترش شبکه ارتباطات، آشنایی با مهارت‌های جانبی و حتی متفاوت (بازاریابی و فروش) نیز اشاره کرد.

    میانگین درآمد پس از تحصیل در رشته هنر در کانادا

    اطلاعات و آمار منتشرشده حاکی از آن است که، بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان رشته هنر در کانادا بلافاصله بعد از دریافت مدرک در مشاغل تمام‌وقت استخدام و مشغول به کار می‌شوند. بنابراین با داشتن مدرک پایان تحصیلات در رشته هنر می‌توان در حوزه‌های مختلفی هنری در این کشور به اشتغال پرداخت.

    معمولاً کار هنرمندان در کانادا بر مبنای کارمزدی یا کمیسیونی است. البته هستند هنرمندانی که به استخدام جایی در می‌آیند و حقوق ثابت می‌گیرند.

    وقتی شما به‌عنوان یک هنرمند تازه‌کار وارد بازار کار می‌شوید، حقوق شما از ۲۱٬۹۳۸ دلار در سال شروع می‌شود. درحالی‌که با به‌دست آوردن تجربه بیشتر تا ۵۵٬۲۵۰ دلار در سال درآمد شما افزایش می‌یابد.

    میانگین حقوق یک هنرمند در کانادا ۳۲٬۵۰۰ دلار در هر سال یا ۱۶٫۶۷ دلار در ساعت برآورد شده است. حقوق یک هنرمند تازه‌کار از ۲۱٬۹۳۸ دلار در سال شروع می‌شود. با گذشت زمان و به‌دست آوردن تجربه بیشتر، ممکن است میزان درآمد تا ۵۵٬۲۵۰ دلار در سال افزایش یابد.

    البته ناگفته نماند که این آمار به‌صورت کلی است. یعنی اگر بخواهیم در خصوص موضوعات تخصصی رشته هنر ازجمله کارگردانی، طراحی و یا عکاسی بررسی کنیم، رقم دریافتی به شکل قابل‌ملاحظه‌ای تغییر خواهد کرد.

    در ادامه می‌توانید میانگین دریافتی هنرمندان در استان‌ های کانادا را مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید.

    استان بریتیش کلمبیا

    ۶۶٬۰۲۰

    دلار در سال

    استان اونتاریو

    ۵۰٬۰۰۰

    دلار در سال

    استان آلبرتا

    ۴۸٬۲۶۳

    دلار در سال

    استان ساسکچوان

    ۲۵٬۳۰۹

    دلار در سال

    استان کبک

    ۲۴٬۳۷۵

    دلار در سال

    امنیت شغلی رشته هنر در کانادا

    در کشور کانادا امنیت شغلی از اهمیتی ویژه ای برخوردار است. طبق تحقیقات و نظرسنجی‌هایی به عمل آمده، اکثریت مردم این کشور در مشاغل خود احساس امنیت شغلی می‌کنند. این کشور ضمن ارائه فرصت‌های شغلی بسیار در حوزه‌های مختلف، از جمله رشته های هنر، اهمیت فراوانی هم برای نیروی کار خود قائل است.

    نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، بیمه بیکاری مشاغل مرتبط با رشته هنر در کانادا است. اگر نیروی کار به هر دلیلی شغل خود را از دست داد، درآمد خود را از دست نخواهد داد. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری، ۵۵% میانگین درآمد هفتگی خواهد بود.

    تحصیل در رشته هنر در کانادا و کلام آخر

    حال که به پایان سخن رسیدیم و با چندوچون تحصیل رشته هنر در کانادا آشنا شدید، اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، اسمارت اپلای بهترین انتخاب شماست.

    با توجه به رونق اقتصادی کانادا و نیاز این کشور به پذیرش بیش‌ازپیش مهاجر از یک طرف و وجود موقعیت شغلی بسیار برای شغل هنر در کانادا، دولت این کشور روش‌های مختلفی را برای مهاجرت متخصصان رشته هنر در نظر گرفته است.

    مشاوران و وکلای ما در شرکت مهاجرت تحصیلی اسمارت اپلای با سال‌ها تجربه در زمینهٔ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراهتان خواهد ماند. برای بهره بردن از این فرصت، می‌توانید به‌راحتی با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاورهٔ رایگان آنها برای پیدا کردن و انتخاب بهترین روش مهاجرتی استفاده کنید. به ما اعتماد کنید.

    سوالات رایج پیرامون تحصیل هنر در کانادا

    شرایط پذیرش مقطع کارشناسی رشته هنر بیشتر مربوط به زمینه‌هایی ازجمله زبان انگلیسی و سایر موضوعات آکادمیک است.

    ارسال نمونه کارهای هنری، گذراندن مصاحبه و  ارائه انگیزه نامه

    انگلیسی و فرانسوی

    بله، برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس یا تافل و برای تحصیل به زبان فرانسوی به مدرک زبان فرانسوی نیاز است.

    بله، نمرات بالا در موفقیت پروسه درخواست اهمیت زیادی دارند. حداقل معدل قابل‌قبول برای بسیاری از دانشگاه ها ۷۰% است. هر چه نمرات متقاضی بالاتر باشد، شانس ثبت‌نام در دانشگاه‌های برتر، بالاتر خواهد بود.

    دوره‌های کارشناسی به‌طورکلی چهار ساله و دیپلم و سرتیفیکت دو تا سه ساله هستند.

    شهریه با توجه به دانشگاه و رشته موردنظر متغیر است، اما میانگین سالانه حدود  ۱۱.۹۰۳ دلار کانادا است.

    بله، درصورتی‌که بیش از ۲۵ سال سن داشته باشید و مقطع پیشین خود را ۲ سال قبل از درخواست گذرانده باشید، باید اطلاعاتی درباره شغل پیشین خود ارائه دهید.

    بله، البته طبق شرایط و ضوابط خاص (داشتن ویزای تحصیلی معتبر و اشتغال به کار حداکثر ۲۰ ساعت در هفته)