تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا

  • با شرایط تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا آشنا شویم

تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا تجربه‌اي شگفت انگيز است. ساسکاچوان استانی شمالی در غرب کانادا و تنها استان بدون مرز طبیعی این کشور است. مرکز آن رجاینا و بزرگ‌ترین شهر آن ساسکاتون است. کیفیت بالای آموزش، هزینه مناسب و فرصت‌های خوب استخدام، از عوامل جذب دانشجو در استان ساسکاچوان به شمار رفته و این ظرفیت‌ها باعث شده تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا مدنظر بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کانادا قرار گیرد.

همچنین امکانات پیشرفته تحقیقاتی و نوآوری و اساتید عالی از ویژگی‌های شاخص این استان است. دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات فنی در ساسکاچوان طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی و مدارک تحصیلی از گواهینامه‌های تجاری تا مدرک دکترا ارائه می‌دهد. به غیر از تکمیل برنامه تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا ، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزیت فرصت‌های استخدام بی‌شماری که برای نیروهای ماهر در این استان وجود دارد و گزینه‌های مهاجرت دائم به کانادا بهره‌مند شوند.

ویژگی های متمایز تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان دو دانشگاه در کلاس جهانی و معتبر دولتی دارد که دانشجویان بین‌المللی از بسیاری از کشورهای دنیا را جذب می‌کند. این دانشگاه‌ها در رجینا و ساسکاتون قرار دارند، به ترتیب هر دو این شهرها دارای جمعیتی کمتر از ۲۵۰٫۰۰۰ نفر هستند. برای دانشجویانی که ترجیح می‌دهند در شهرهای بزرگ با جمعیت میلیونی نباشند، تحصیل در ساسکاچوان یک گزینه بسیار عالی و جذاب است.

ساسکاچوان از سال‌ها پیش دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است. هم‌زمان ساسکاچوان دارای بیشترین درصد رشد جمعیت در کانادا است که منجر به چشم انداز روشنی از رونق و ایجاد شغل در این استان می‌شود.

علاوه بر اینکه این استان از کمترین میزان مالیات در کشور کانادا که تنها ۵٪ می‌باشد برخوردار است، دانشجویانی که بیش از ۲۰ هزار دلار شهریه برای کل دوره تحصیل خود در ساسکاچوان پرداخت کرده باشند، می‌توانند از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند. در عین حال امکان معافیت مالیاتی تا میزان سالی ۱۵۰ دلار برای هر فرزند در خانواده‌هایی که در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی مشارکت می‌کنند، وجود دارد.

اگر با خدمات درمان در کانادا آشنایی داشته باشید حتماً مطلع هستید که این کشور یک سیستم خدمات درمانی پیشرفته و فراگیر دارد. در همین راستا استان ساسکاچوان طرح بیمه رایگان درمانی دولتی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد به شرط آنکه این استان برای بیش از سه ماه اولین محل زندگی آن‌ها باشد. بدین ترتیب بیمه درمانی رایگان برای تمام دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده هرچند همچون بسیاری دیگر از طرح‌های بیمه‌ای مشابه، مراقبت‌های دهان و دندان و بینایی در آن دیده نشده است.

آن چنانکه در مورد آب و هوای کانادا می‌دانید، بیشتر شهرهای کانادا از تابستان بسیار گرم که درجه حرارت آن می‌تواند بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد برخوردار هستند. با این حال، در زمستان تقریباً  در تمام قسمت‌های کانادا می‌تواند بسیار سرد باشد، در حالی که درجه حرارت می‌تواند به زیر ۲۰، حتی ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. دمای هوا در ساسکاچوان در ماه جولای بین ۱۱ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد و در ژانویه بین -۱۰ تا -۲۲ درجه می‌باشد.

تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا و اقامت بعد از تحصیل

·         برنامه اقامت در ساسکاچوان (SINP)

برنامه نامزد مهاجرت به ساسکاچوان (The Saskatchewan Immigrant Nominee Program) روشی است برای دانشجویانی که از یک موسسه آموزشی پس از دوره متوسطه معتبر و شناخته شده در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند تا برای اقامت دائم به کانادا درخواست دهند.  برای متقاضیانی که از یک موسسه آموزشی در ساسکاچوان فارغ‌التحصیل شدند در مقایسه با کسانی که از جاهای دیگر در کانادا فارغ‌التحصیل شدند، پیش‌نیازهای کمی متفاوت وجود دارد، که می‌توانند با سابقه و تجربه کاری کمتری اقدام کنند. شرایط این برنامه اقامتی برای دانشجویانی که تحصیل در ساسکاچوان را تجربه کرده‌اند از این قرار است:

  1. باید حداقل ۶ ماه معادل ۹۶۰ ساعت در این استان مشغول به کار بوده باشند
  2. نامه SINP Job Approval Letter را داشته باشند
  3. دارای مجوز کاری یا ورک پرمیت معتبر باشند
  4. دارای پیشنهاد شغلی معتبر در گروه شغلی“A”, “B”, “0” یا دریک شغل معتبر درزمینهٔ تحصیلی خود و یا در یک فعالیت معتبر باشند.
  5. از یکی از مؤسسات معتبر این استان در دوره بعد از دبیرستان که بیش از یک سال باشد فارغ التحصیل شده باشند

·         اکسپرس اینتری

نامزدهای اقامت به کانادا از طریق سیستم انتخابی مهاجرتی ورود سریع فدرال( Express Entry immigration selection system ) که تحصیلاتشان را در یک دانشگاه در ساسکاچوان به اتمام رسانده‌اند، با توجه به سطح بالای تحصیلات ممکن است به آن‌ها امتیازاتی اعطا شود. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مؤسسات آموزشی کانادایی ممکن است به تجربه کاری کانادایی مهمی دست یافته باشند، که عامل بسیار ارزشمند دیگری برای اقامت از نوع ورود سریع محسوب می‌شود.

کالج های برتر برای تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا

این مراکز آموزشی به دلیل کسب اعتبار از نظر “کالج‌ها و مؤسسات کانادا” (formerly the Association of Community Colleges of Canada) یا به خاطر برنامه‎های درسی و خدمات دانشجویی خوب، در این لیست قرار گرفتند:

Campion College

کالج کمپیون کالجی است وابسته به این معنا که همچون کالج‌های مشابه خود به عنوان مؤسسات آموزشی مجزا در داخل یا در کنار دانشگاه‌های بزرگ‌تری فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، آن‌ها برنامه درسی و اصول آموزشی و اخلاقی خود را حفظ می‌کنند – در مورد این کالج تمرکز بر مبانی کاتولیک – اما در عین حال از تمام امکانات دانشگاه همکار خود بهره می‌برند. به عنوان تنها دانشکده برای یسوعیان در کانادا، کالج کمپیون ضمن تأکید بر تعامل و ارزش‌های اجتماعی بیرونی بر هنر و علوم لیبرال متمرکز است.

این بدان معنی است که دانش آموزان می‌توانند ترکیبی از آموزش مبتنی بر ایمان و کار داوطلبانه را انتظار داشته باشند. رابطه آن با دانشگاه رجاینا همچنین بدان معنی است که دانشجویان کالج کمپیون می‌توانند با اخذ مدرک دانشگاهی خود و همچنین مدرک دانشگاهی و یا دارای مجوز از دانشگاه رجاینا فارغ التحصیل شوند. بدین ترتیب، کالج کمپیون به عنوان یک نهاد تغذیه کننده و به عنوان شریک و همکار دانشگاه بزرگ‌تر شناخته شده  با انعطاف پذیری بیشتر و  برخورداری از کلاس‌های کوچک‌تر می‌تواند برای دانشجویان تازه فارغ التحصیل از دبیرستان مناسب باشد.

Cumberland College

کالج کامبرلند گزینه‌های متعددی برای ارائه دیپلم، گواهینامه و برنامه‌های ارائه مدرک‌های متفاوت را برای بیزینس‌ها و مشاغل مختلف ارائه می‌دهد. این دوره‌ها به طور خاص برای کمک به دانشجویان برای دست یافتن مهارت‌های عملی و دسترسی به بازار کار محلی طراحی شده‌اند. این کالج خود را به عنوان یک محیط گرم و با رویکرد استقبال از فناوری به روز و امکانات مدرن توصیف می‌کند. بسیاری از دوره‌های آن به صورت کارگاه یا در قالب کلاس‌های مبتنی بر بحث‌های کلاسی برگزار می‌شود، در حالی که آموزش‌های مبتنی بر مهارت‌ها به صورت عملی انجام می‌شود.

این کالج در شمال شرقی ساسکاچوان واقع شده است و دوره‌های قابل انتقال را ارائه می‌دهد که این امکان برای آن‌ها وجود دارد که در جایی دیگر تکمیل شوند.  این مدرسه وابسته به دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا است. این کالج چندین برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رابطه با این دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد، آن هم در موضوعاتی مانند آموزش، کار اجتماعی، کشاورزی و منابع زیستی. در عین حال کالج کامبرلند از طریق یک برنامه بورس تحصیلی پشتیبانی مالی به دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشکده دارای پردیس‌هایی در ملفورت، نیپاوین و تیزدال است.

Great Plains College

Great Plains یک کالج غیرمتمرکز است که در قالب شش شعبه در سرتاسر استان ساسکاچوان حضور دارد. با ۲۴ برنامه تحصیلی، از جمله MBA، این کالج منطقه‌ای عمدتاً روی تجارت و زمینه‌های فنی متمرکز است. این کالج همچنین تعدادی دوره دانشگاهی را برای انتقال به دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجاینا ارائه می‌دهد.

Luther College

کالج لوتر که در سال ۱۹۱۳ تأسیس‌شده، یک موسسه آموزشی صد ساله منحصر به فرد است. کالج لوتر هم دبیرستان و هم یک دانشکده وابسته به دانشگاه رجاینا است، بدین معنی که اگرچه نمی‌تواند مدرک تحصیلی بدهد، بسیاری از دوره‌های آن در دانشگاه برگزار می‌شود. این ترکیب منحصر به فرد اجازه می‌دهد تا در کلاس‌های کوچک – کمتر از ۲۰ دانشجو به ازای هر استاد – و همراه با پشتیبانی ویژه از دانشجویان شرکت کند ضمن آنکه از دسترسی به امکانات ارائه شده توسط میزبان بسیار بزرگ‌تر آن، برخوردار باشند.

Parkland College

هنگامی که در سال ۱۹۷۳ درهای این کالج به روی دانشجویان باز شد، کالج پارکلند به اولین کالج منطقه‌ای ساسکاچوان تبدیل شد. به دلیل وسعت زیاد مناطق کم جمعیت در  فلات‌های چمنزاری کانادا، کالج‌های منطقه‌ای با هدف خدمت به تعداد زیادی از جوامع کوچک‌تر روستایی به طور یکسان ساخته شده‌اند.

Saskatchewan Polytechnic

این موسسه آموزشی پیش از این با عنوان SIAST  یا موسسه علوم کاربردی ساسکاچوان شناخته می‌شد. کالج پلی تکنیک ساسکاچوان برترین پلی تکنیک در استان است و دارای دوره‌های گسترده‌ای است. در حقیقت، این مدرسه تقریباً ۱۵۰ برنامه کامل دارد. پلی تکنیک ساسکاچوان برنامه‌های گواهی یک ساله، دیپلم‌های دو ساله و یک برنامه پرستاری چهار ساله لیسانس را ارائه می‌دهد که به طور مشترک با دانشگاه رجاینا انجام داده می‌شود.

دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا

جستجوی رشته و دانشگاه + پذیرش رایگان

در زمان خود صرفه جویی کنید!

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا

اسمارت اپلای

تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا ، تحصیل در شهری بزرگ اما بدون جمعیت میلیونی!

آموزش با کیفیت بالا و هزینه مناسب در استان ساسکاچوان، تاکنون دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به این استان جذب کرده است. همان‌طور که در بالا اشاره شد، برای کسانی که می‌خواهند در شهری بزرگ با امکانات پیشرفته و شرایط خوب تحصیلی اما بدون تراکم جمعیت، ادامه تحصیل دهند، تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا انتخاب مناسبی است. این استان با دارا بودن سطح بالای زندگی مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند.

میانگین درآمد خانواده و حداقل دستمزد، هر دو بالاتر از میانگین کانادا هستند. هزینه زندگی در ساسکاچوان نسبت به سایر استان‌ها پایین و مناسب با استانداردهای زندگی است. هزینه مسکن کمترین در کانادا بوده و منابع طبیعی موجود در استان هزینه انرژی را نیز پایین می‌آورد. این استان سومین استانی است که نرخ مالیات بر درآمد آن جزء کمترین‌هاست… خلاصه اینکه با تحصیل در استان ساسکاچوان کانادا می‌توانید زندگی و تحصیل استاندارد را با هم تجربه کنید.

اگر در مورد ادامه تحصیل در ساسکاچوان نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان اسمارت اپلای آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.