تحصیل رایگان در نیوزلند

  • آیا تحصیل درکشور نیوزلند رایگان است؟

نیوزلند کشوری زیبا با آب‌وهوایی عالی در اقیانوس آرام است. طبیعت این کشور تنها نکته مثبت آن نیست، دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی معتبر نیوزلند نیز، یکی دیگر از نکات مثبت آن است. وجود دانشگاه‌های معتبر و سخت نبودن شرایط گرفتن ویزای تحصیلی، باعث شده است که هرساله افراد زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل به این کشور بروند.

حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا امکان تحصیل رایگان در نیوزلند وجود دارد؟ آیا کمک‌هزینه خاصی برای تحصیل در نیوزلند وجود دارد؟ برای رسیدن به جواب این سؤالات، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آیا می‌توان در نیوزلند رایگان تحصیل کرد؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که تحصیل رایگان در دانشگاه‌های نیوزلند امکان‌پذیر نیست. البته دانشجویان بومی و یا دارای تابعیت و شهروندی شهریه بسیار کمتری نسبت به دانشجویان بین‌المللی پرداخت می‌کنند یا بورسیه‌های مختلفی به آن ها اعطا می‌شود.

برای دانشجویان بین‌المللی نیز بورسیه‌های مختلفی وجود دارد که در اکثر موارد بخشی از هزینه‌های تحصیل را تأمین می‌کند. در برخی موارد نیز بورسیه‌ها کل شهریه یک ترم یا یک دوره را پوشش می‌دهند. بورسیه‌های محدودی نیز کل شهریه دوره و کل هزینه‌های زندگی را در بر می‌گیرند.

در مورد تحصیل در مدارس نیوزلند، تحصیل رایگان برای دانش‌آموزان نیوزلندی یا دارای اقامت دائم فراهم است. البته این تحصیل رایگان فقط در مدارس دولتی می‌باشد. مدارس خصوصی از همه دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند. در مورد دانش‌آموزان بین‌المللی در هر دو نوع مدرسه، باید شهریه پرداخت شود.

شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند

تحصیل رایگان در مدارس نیوزلند تنها برای دانش‌آموزان بومی یا دارای اقامت دائم یا فرزندان دانشجویان دکتری مهیا است. تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها وجود ندارد. به‌طورکلی شرایط گرفتن بورسیه و کمک‌هزینه داشتن سابقه علمی عالی و نمرات خیلی خوب در مقطع قبلی است. البته برای هر مقطع شرایط متفاوت است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تحصیل رایگان در مدارس نیوزلند

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تحصیل در مدارس نیوزلند برای دانش‌آموزان بومی و یا دارای اقامت دائم رایگان است. اگر شما در حال تحصیل در مقاطع خاصی از تحصیل باشید، مثلاً در برخی مقاطع دکتری، فرزندان شما امکان تحصیل رایگان در نیوزلند را دارند.

در مورد تحصیل رایگان فرزندان وابسته در نیوزلند، ویزای خاص تحصیلی به نام ویزای فرزندان وابسته دارندگان ویزای دانشجویی وجود دارد. فرزندان وابسته دارندگان ویزای دانشجویی فقط در تحت شرایط زیر واجد دریافت این ویزا هستند که یکی از والدین یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • در نیوزیلند برای یک طرح تبادل دانشجویی تأیید شده باشد
  • در یک مقطع دکترا (PhD) در یکی از دانشگاه‌های نیوزلند ثبت‌نام کرده باشد
  • یا یک بورس کمک‌تحصیلی نیوزلند (NZAID) داشته باشد.  (دانشجویان ایرانی شرایط گرفتن این بورس را ندارند)

اگر شما یکی از دارای حالت بالا باشید، فرزندان زیر 19 سال شما می‌توانند با درخواست و دریافت این ویزا، به طور رایگان در مدارس نیوزلند تحصیل کنند.

در غیر این صورت، دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در مدارس نیوزلند باید شهریه پرداخت کنند. شهریه‌های سالانه مدارس دولتی از 11000 دلار برای مدارس ابتدایی و 13000 دلار نیوزلند برای مدارس متوسطه شروع می‌شود. شهریه‌های سالانه مدارس ابتدایی و متوسطه خصوصی از حدود 25000 دلار شروع می‌شود. در جدول زیر شهریه تعدادی از مدارس نیوزلند برای دانش‌آموزان بین‌المللی را می‌توانید ملاحظه کنید.

نام مدرسهنوع مدرسهشهریه سالانه (2021)
Pigeon Mountain Primary schoolمدرسه ابتدایی$12905 دلار نیوزلند
Orewa Primary Schoolمدرسه ابتدایی $12500 دلار نیوزلند
Wentworth Primary Schoolمدرسه ابتدایی خصوصی$24000 دلار نیوزلند
Westlake Boys High Schoolمدرسه متوسطه $15500 دلار نیوزلند
Auckland Grammar Schoolمدرسه متوسطه $22750 دلار نیوزلند
Lincoln High Schoolمدرسه متوسطه $14900 دلار نیوزلند
Saint Kentigern
School
مدرسه متوسطه خصوصی$22618 دلار نیوزلند
Green bay High Schoolمدرسه متوسطه16000 $ دلار نیوزلند

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نیوزلند

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی در نیوزلند امکان‌پذیر نیست. شهریه سالانه دانشگاه‌ها برای دوره کارشناسی بین 27 تا 36 هزار دلار نیوزلند است. همان‌طور که اشاره کردیم بورسیه‌های برای این مقطع وجود دارد ولی اکثر این بورسیه‌ها فقط سال اول کارشناسی را پوشش می‌دهند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که بیشتر این بورسیه‌ها مخصوص دانشجویان بومی نیوزلند یا کشورهای حوزه اقیانوسیه یا دارای اقامت دائم است. البته بورسیه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی نیوزلند نیز وجود دارد.

فراموش نکنید که دانشجویان در نیوزلند حق 20 ساعت کار در هفته را دارند و در دستمزد هر ساعت 20 دلار نیوزلند می‌باشد. همین کار دانشجویی می‌توانند به پرداخت هزینه‌های دانشجویی کمک کند. در بخش زیر تعدادی از بورسیه‌هایی مقطع کارشناسی که برای دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه می‌شوند، معرفی شده‌اند.

  • بورس تحصیلی ورودی دانشگاه اوتاگو 

بورسیه دانشگاه اتاگو (University of Otago) به دانشجویان جدیدی که قصد ورود با دانشگاه اوتاگو دارند اعطا می‌شود. ارزش این بورسیه 5 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. انتخاب بر اساس موفقیت‌های تحصیلی انجام می‌شود که با مدارک رسمی دبیرستان یا میانگین درجه دبیرستان در سطح مقطع قبل از تحصیل اندازه‌گیری می‌شود.

هم دانشجویان بومی نیوزلند و هم دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند. شرط اصلی دریافت این بورسیه این است که معدل دبیرستان فرد متقاضی در حد خیلی خوب و عالی باشد.

  • بورسیه کارشناسی دانشگاه صنعتی اوکلند 

دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT) بورسیه کارشناسی را برای شناخت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و کمک به دانشگاه ارائه می‌دهد. بورسیه کارشناسی AUT برای دانشجویان تمام‌وقت با نمرات بالا است که در حال تحصیل در دوره‌های کارشناسی در AUT هستند و وارد سال دوم یا سوم دوره کارشناسی خود می‌شوند.

دانشجویانی که یک دوره چهارساله کارشناسی را انجام می‌دهند، نیز می‌توانند برای چهارمین سال خود درخواست بورسیه کنند. مقدار این بورسیه کمک 7000 دلاری به شهریه یک سال می‌باشد. از شرایط این بورسیه داشتن نمرات عالی یا نمرات خوب با اثبات فقیر بودن دانشجو است.

  • بورسیه سال اول کارشناسی دانشگاه کانتربری

این بورسیه به دانشجویان سال اول دانشگاه کانتربری (University of Canterbury) اعطا می‌شود که دارای نمرات عالی باشند. این بورسیه به حدود 500 نفر اعطا می‌شود. دانشجویان بومی نیوزلند و همچنین دانشجویان بین‌المللی، هر دو می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند.

ارزش بورسیه سال اول کارشناسی، 5 هزار دلار نیوزلند می‌باشد که در ابتدای سال تحصیلی پرداخت می‌شود. زمان درخواست این بورسیه در سال 2021، از 20 ژوئن آغاز شده و تا 15 آگوست ادامه دارد.

با مرور بورسیه‌هایی که معرفی شدند، می‌توان گفت که بورسیه‌های مقطع کارشناسی تنها بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهند و به‌صورت کامل باعث رایگان شده تحصیل نمی‌شوند. شرط اصلی این بورسیه‌ها نیز نمرات خیلی خوب در مقطع دیپلم می‌باشد.

تحصیل رایگان در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه‌ها رایگان نیستند و هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند بین 27 تا 45 هزار دلار نیوزلند است. اما بازهم کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های متعددی از طرف دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شوند.

ارزش بورسیه‌های کارشناسی ارشد از بورسیه‌های کارشناسی بیشتر بوده و در برخی موارد هزینه اقامت و زندگی دانشجو را نیز پوشش می‌دهند. در این مقطع به نسبت مقطع کارشناسی، بورسیه‌های بیشتری به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

از شروط اصلی کسب این بورسیه‌ها، داشتن معدل عالی در مقطع کارشناسی، مقالات علمی، سابقه کار مرتبط و نمره زبان خوب هستند. البته برای هر بورسیه شرایط و مبنای انتخاب متفاوت می‌باشد. در اینجا نیز به معرفی دو بورسیه برای دانشجویان ارشد بین‌المللی در نیوزلند می‌پردازیم.

بورس تحصیلی کارشناسی ارشد بازرگانی بین‌المللی دانشگاه اوکلند

هدف اصلی این بورسیه تحصیلی جذب دانشجویان بین‌المللی برای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد تجارت بین‌الملل، بازاریابی یا حسابداری حرفه‌ای در دانشکده بازرگانی دانشگاه اوکلند است.

ارزش این بورسیه تا 32 هزار دلار نیوزلند می‌تواند باشد و مدت آن به‌اندازه طول مدت دوره است. اساس انتخاب، شایستگی علمی خواهد بود که توسط معدل (GPA) آخرین برنامه واجد شرایط ارزیابی می‌شود و هم چنین نامه‌ای مکتوب که توانایی متقاضی برای موفقیت در تحصیلات تجاری در دانشگاه اوکلند، اهداف شغلی، انگیزه‌ها و غیره را بیان می‌کند.

بورس تحصیلی کارشناسی ارشد بین‌المللی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلند

این بورس تحصیلی در سال 2019 تأسیس شده و توسط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلند تأمین می‌شود. هدف اصلی بورس تحصیلی جذب دانشجویان بین‌المللی جدید بااستعداد بالا برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد به مدت یک یا دو سال در دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه اوکلند است.

به تعداد محدود 5 نفر، این بورسیه اعطا می‌شود و به مدت طول دوره می‌باشد. ارزش این بورسیه نیز 20 هزار دلار نیوزلند است. این بورسیه فقط به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود. شرط معدل حداقل 7 یکی از شروط اصلی این بورسیه است.

آیا در مقطع دکتری نیوزلند، تحصیل رایگان است؟

جواب این سؤال بازهم خیر است. برای مقطع دکتری نیز تحصیل در نیوزلند رایگان نیست. البته خبر خوشی که می‌توان داد این است که تحصیل در این مقطع برای دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان بومی است و شهریه کمتری گرفته می‌شود. نکته مثبت دیگر این است که در مقطع دکتری بورسیه‌های فراوان و فول فاند وجود دارد که می‌تواند تمام هزینه‌های این مقطع را پوشش دهد.

این هزینه‌ها شامل شهریه دانشگاه، هزینه اقامت و هزینه زندگی دانشجو می‌تواند باشد که در بسیاری از بورسیه‌های دوره دکتری پوشش داده می‌شوند.

نکته: همان‌طور که در بخش اول توضیح دادیم، با تحصیل در مقطع دکتری، فرزندان وابسته شما می‌توانند با دریافت ویزای فرزندان وابسته، در مدارس نیوزلند به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

هزینه تحصیل سالانه در مقطع دکتری در اکثر رشته‌ها بین 6500$ تا 10000$ دلار نیوزلند است. این شهریه بسیار کمتر از شهریه در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد است. برای گرفتن بورسیه در این مقطع موارد زیر بسیار کمک‌کننده خواهد بود:

  • کسب نمره زبان بالا در آزمون‌هایی مانند آیلتس
  • معدل تحصیلی بالا
  • انتشار مقاله در مجلات معتبر یا ISI
  • داشتن سابقه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی
  • نداشتن گپ تحصیلی طولانی (وقفه طولانی با مقطع تحصیلی قبل)
  • علاوه بر این، برای تحصیل رایگان در مقطع دکتری در نیوزلند و دریافت بورسیه، ارائه پروپوزال قوی در ارتباط با رشته تحصیلی و کسب توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه نیز ضروری است.

دو نمونه از بورسیه‌های تحصیل مقطع دکتری به شرح زیر می‌باشند:

بورسیه تحصیلی دکتری دانشگاه اوکلند

متقاضیان جدید دکترا با معدل 8.00 یا بالاتر از آخرین مدرک خود می‌توانند برای این بورسیه درخواست دهند. بورسیه دکترا دانشگاه اوکلند کمک‌هزینه بدون مالیات تا سقف 28500 دلار استرالیا سالانه در سال 2021 است و حداکثر تا 36 ماه ارائه می‌شود.

علاوه بر این، دانشگاه ضمن اعطای بورسیه، شهریه و هزینه‌های خدمات دانشجویی و همچنین بیمه درمانی بین‌المللی یک دانشجو را به طور کامل پوشش می‌دهد. این مربوط به کلیه دانشجویان داخلی و دانشجویان بین‌المللی است که تحت سیاست هزینه‌های داخلی واجد شرایط تحصیل هستند.

بورسیه دکتری دانشگاه مسی

بورس تحصیلی دکترا دانشگاه مسی (Massey University) در دسترس داوطلبان تمام‌وقت و نیمه وقتی است که در دکترای فلسفه (PhD) ، دکترای روان‌شناسی بالینی (DClinPsych) یا دکترای مددکاری اجتماعی (DSW) ثبت‌نام کرده‌اند. این بورس تحصیلی کمک‌هزینه تحصیلی است.

ارزش این بورسیه دکترا کمک‌هزینه‌ای معادل 25000 دلار نیوزلند در سال و پرداخت شهریه و هزینه‌های غیر شهریه حداکثر تا 36 ماه تحصیل تمام‌وقت است. این مبلغ برای دانشجویان نیمه‌وقت، 15 هزار دلار نیوزلند و مدت آن حداکثر تا 60 ماه است.

برای تحصیل در کانادا اول باید رشته ات رو پیدا کنی!

این کار رو به ما بسپار

دکمه زیر را بزنید، ظرف ۶۰ ثانیه با چند تا کلیک ساده گزینه های مورد نظر اسمارت سرچ را پاسخ بدید، اسمارت سرچ تمامی رشته ها و دانشگاه هایی که کاملا منطبق با رشته های ایران و شرایط زبان و بودجه شما باشد را برای شما منطبق و لیست می کند. سپس برای اخپ پذیرش رایگان با اسمارت اپلای اقدام می کنید.

  1. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های نیوزلند وجود ندارد.
  2. تحصیل رایگان در نیوزلند تنها با گرفتن بورسیه فول فاند امکان‌پذیر است.
  3. تحصیل در مدارس نیوزلند برای افراد دارای اقامت دائم رایگان است.
  4. امکان تحصیل کاملاً رایگان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد.
  5. در صورت گرفتن بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فقط بخشی از هزینه‌ها تأمین می‌شود.
  6. بورسیه‌های مقطع دکتری عموماً باعث تحصیل رایگان در نیوزلند می‌شوند.
  7. شرط اصلی گرفتن بورسیه تحصیلی در نیوزلند، نمرات عالی است.

7 نکته کلیدی در مورد تحصیل رایگان در نیوزلند و گرفتن بورسیه تحصیلی

  1. اطمینان حاصل کنید که شما یک متقاضی عالی هستید

اولین چیزی که شما نیاز دارید یک اپلیکیشن باکیفیت است. به یاد داشته باشید، کسانی که بهترین عملکرد قبلی را دارند شانس بالایی برای انتخاب توسط هیئت‌های پذیرش دارند و بیشترین شانس تحصیل در نیوزیلند را به‌صورت رایگان دارند.

همه متقاضیان خارجی باید مدارک تحصیلی معادل NCEA سطح 3 را داشته باشند. نوع مدارکی که در اینجا ارائه می‌دهید به کشور مبدأ شما بستگی دارد، درحالی‌که نمرات منوط به دوره و مؤسسه‌ای است که انتخاب می‌کنید.

  1. اپلیکیشن خود را زود آماده کنید

بورسیه تحصیلی نه‌تنها بر اساس لیاقت اعطا می‌شود، بلکه از قاعده “خدمت‌رسانی اول به درخواست‌های اول ” نیز پیروی می‌کند. هرچه زودتر درخواست خود را ارسال کنید، شانس انتخاب شما بیشتر خواهد بود. اعم از بورس تحصیلی دولتی، غیردولتی یا مدرسه، همیشه بودجه محدودی برای چنین هدفی اختصاص می‌یابد.

علاوه بر این، اگر اپلیکیشن خود را به‌اندازه کافی زود آماده کنید، به شما کمک می‌کند اطلاعات مهم کافی در مورد مؤسسه را جمع‌آوری کنید. به همین ترتیب، این امر احتمال اشتباهات قابل پیشگیری را کاهش می‌دهد.

  1. به دنبال بورسیه‌های دانشگاه‌های نیوزلند باشید

چندین دانشگاه نیوزلند به دانشجویان بین‌المللی بورسیه می‌دهند. میزان کمک مالی که دریافت خواهید کرد به موارد زیادی از جمله مؤسسه و برنامه‌ای که در آن ثبت‌نام می‌کنید بستگی دارد. دانشگاه وایکاتو و کانتربری برخی از دانشگاه‌های اصلی هستند که بورسیه دانشجویان بین‌المللی را ارائه می‌دهند.

  1. به دنبال بورس تحصیلی از طرف دولت خود باشید

 بیشتر کشورها هرساله دانشجویان خود را برای تحصیل در خارج از کشور حمایت مالی می‌کنند. به همین ترتیب، شما باید مرتباً فرصت‌های موجود را که توسط دولت ارائه داده می‌شوند را بررسی کنید. بهترین راه برای به‌روز ماندن در مورد چنین اطلاعاتی، خواندن روزنامه‌های خبری، پیگیری اخبار بورس دولتی و گشت‌وگذار در منابع معتبر آنلاین است.

  1. به دنبال بورس تحصیلی خارجی باشید

 بورسیه‌های تحصیلی خارجی بورسیه‌هایی هستند که توسط اهداکنندگان خصوصی یا مشاغل یا مؤسسات ارائه می‌شود و می‌تواند از چند صد تا هزار دلار برای هر دانشجو باشند. بسیاری از این سازمان‌های غیردولتی مایل به حمایت از افرادی هستند که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند.

آنها بیشتر روی عموم مردم متمرکز هستند اما برخی از آنها گروه خاصی را در جامعه هدف قرار می‌دهند. شما باید دائماً فرصت‌های موجود را بررسی کنید و در صورت امکان برای آنها درخواست دهید. به یاد داشته باشید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید، بهتر است.

  1. هنگام تحصیل کار کنید

دولت نیوزلند به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا در هنگام تحصیل حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. آنها همچنین می‌توانند در تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده ملی و بین‌المللی به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

این یک روش عالی برای شما است که بتوانید در نیوزلند به‌صورت رایگان تحصیل کنید. بااین‌حال، شما باید به شرایط مندرج در ویزای خود پایبند باشید.

  1. هزینه زندگی خود را پایین بیاورید

همیشه بهتر است هزینه زندگی خود را کاهش دهید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش هزینه‌های ماهانه و سالانه دانشجویی استفاده کنید. بسته به موقعیت دانشگاه خود، می‌توانید جایی را انتخاب کنید که نرخ اقامت کمتری داشته باشد.

نکته دیگر صرفه جویی در هزینه غذا با خرید مواد غذایی و میوه در بازار محلی و نه سوپرمارکت است. همچنین می‌توانید از شناسه دانشجویی خود برای دریافت تخفیف در صورت امکان استفاده کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها در نیوزلند برای دانشجویان تخفیف در کالاهای اساسی ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

یکی از موضوعات جذاب برای تحصیل در کشورهای خارجی، تحصیل رایگان در کشور مقصد می‌باشد. نیوزلند نیز از این موضوع مستثنی نیست و سؤال بسیاری از دانشجویان این است که آیا امکان تحصیل رایگان در نیوزلند وجود دارد؟

همان‌طور که در این مقاله بیان شد، امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه‌ های نیوزلند برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد. اما دانش‌آموزانی که پدر یا مادر آنها در نیوزلند در مقطع دکتری مشغول به تحصیل باشند می‌توانند رایگان در مدارس تحصیل کنند. برای دانشجویان بین‌المللی نیز بورسیه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانند کل هزینه یا بخشی از هزینه تحصیل را پوشش دهند.

اگر در زمینه تحصیل رایگان در نیوزلند یا ویزای تحصیلی نیوزلند یا موضوعات مربوطه سؤال دارید، می‌توانید فرم ارزیابی رایگان سایت را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی کنند.

سؤالات پرتکرار تحصیل رایگان در نیوزلند

تحصیل رایگان برای دانش‌آموزان بین‌المللی در نیوزلند امکان ندارد، اما اگر دارای اقامت دائم باشید یا در مقطع دکتری در نیوزلند تحصیل کنید، فرزندان شما می‌توانند در مدارس نیوزلند رایگان تحصیل کنند.

خیر، برای تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند باید شهریه پرداخت کرد.

بله، دانشگاه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی متفاوتی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

بهترین بورسیه‌ها که عملاً تحصیل رایگان در نیوزلند هستند، در مقطع دکتری ارائه می‌شود.

اصلی‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، نمرات عالی مقطع قبل و داشتن سابقه کاری و پژوهشی عالی و نمره زبان خوب هستند.