تحصیل روانشناسی کانادا

برای تحصیل روانشناسی در کانادا چه باید بکنیم؟

رشته روانشناسی در کانادا

( Psychology field in Canada)

تقریبا همه ما دورادور با رشته روانشناسی آشنا هستیم. سیر بحران‌هایی که امروز زندگی‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده، باعث شده رشته روانشناسی پررنگ‌تر از قبل  بشود. متقاضین تحصیل دراین رشته در دانشگاه‌های خارج به ویژه کانادا روز به روز در حال افزایش است. روانشناسی یکی از رشته های پرمتقاضی در دانشگاه ‌های کانادا است. اگر به اپلای رشته روانشناسی در کانادا فکر می‌کنید، باید اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید.

اول از همه باید بدانید چه شرایط و مدارکی برای اپلای روان‌شناسی لازم است. نکته بعدی اینکه کدام دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل روانشناسی مناسب‌تر هستند. گرایش‌های این رشته در دانشگاه‌ها چیست؟ طول دوره، شهریه و درآمد رشته روانشناسی در کانادا به چه صورت است.

در این مقاله سعی ما بر این است که اطلاعات اولیه و لازم در خصوص تحصیل در رشته روان‌شناسی در دانشگاه‌های کانادا را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

اگر مایل به تحصیل در این رشته هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

جست و جوی شغل

گرایش‌های رشته روانشناسی در کانادا

خوشبختانه گرایش‌های فراوانی در رشته روانشناسی وجود دارد. همین امر باعث شده دانشجوها انتخاب بیشتری داشته باشند. آنها می‌توانند موضوع موردعلاقه‌ی خود را به‌راحتی انتخاب کرده و در گرایش مدنظر به تخصص برسد. برخی از زیرشاخه‌های این رشته در قسمت زیر ذکرشده‌اند.

  • روانشناسی بالینی (ارزیابی و درمان اختلالات احساسی، ذهنی و رفتاری افراد)
  • روانشناسی شناختی و ادراکی (مطالعه افکار و خاطرات فرد)
  • مشاوره (مشاوره با افراد، گروه‌های دارای مشکلات خاص در مدارس و بیمارستان‌ها)
  • روانشناسی تربیتی (مطالعه درباره نحوه انجام آموزش و یادگیری)
  • روانشناسی تجربی (جمع‌آوری اطلاعات درباره واکنش انسان‌ها و حیوانات به محیط اطراف و دسترسی به نتایج خاص)
  • روانشناسی سلامت (مطالعه و تحقیق درباره دلایل مختلف بیماری و ارزیابی راه‌های مؤثر برای کنترل بیماری)
  • روانشناسی مدرسه (مشاوره با دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه)
  • روانشناسی ورزشی (افزایش تمرکز، انگیزه و روحیه ورزشکاران از طریق صحبت و مشاوره)
  • روان‌شناسی عصب‌شناسی (مطالعه درباره ارتباط بین سیستم‌های مغزی و رفتار فرد)

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

خب، قبل از هر موردی، بهتر است برویم سراغ شرایط تحصیل رشته روانشناسي در کانادا. تحصیل روانشناسی هم مثل هر رشته دیگری شرایط خودش را دارد.

تدریس این رشته در کانادا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صورت می‌گیرد، بنابراین تسلط به یکی از این دو زبان الزامی است. نمرات بالا در سوابق آکادمیک تاثیر  مثبتی در روند درخواست خواهند داشت. هرچه نمرات شما بالاتر باشد، شانس دریافت پذیرش در دانشگاه کانادا نیز بیشتر می‌شود.

برای آن‌که بتوانید در مقطع لیسانس رشته‌ی روان‌شناسی در کانادا مشغول به تحصیل شوید، باید دوره دبیرستان را تمام کرده باشید. در مقطع کارشناسی، در دروسی مثل زبان انگلیسی، ریاضیات و زیست‌شناسی نمره‌ی قابل قبولی را دریافت کرده باشید. میزان این نمره در هر دانشگاه متفاوت است اما به‌طور متوسط، نباید از ۱۵ کمتر باشد. حداقل معدل پذیرش در دوره های کارشناسی روان‌شناسی در کانادا معمولا معدل B-  است.

برای تحصیل در کانادا در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی روان‌شناسی نیز به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نیاز خواهید داشت. حداقل معدل پذیرش در دوره های ارشد روانشناسی در کانادا معمولا B و دکترا -A است.

البته موارد دیگری همچون، سوابق پژوهشی، سوابق کار با اساتید، انجام پروژه‌های مرتبط  با رشته‌ی روان‌شناسی، دریافت توصیه‌نامه  تحصیلی و همچنین ارائه انگیزه نامه تحصیلی یا SOP خوب هم ضرورت دارند.

مدارک لازم برای اپلای روانشناسی در کانادا

حالا نوبت این است که بدانیم برای دریافت پذیرش رشته روانشناسی در کانادا به چه مدارکی نیاز داریم.

مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هر کدام مدارک جداگانه را میخواهند. به همین دلیل، ما در ادامه مدارک لازم برای اپلای رشته روانشناسی را به تفکیک هر مقطع معرفی کرده ایم.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش روانشناسی در کانادا

  • کارشناسی

مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با ریزنمرات

کسب حداقل معدلB

مدرک آزمون زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک حداقل ۶٫۵ ، تافل iBT ۹۰- ۱۰۰) برای اثبات مهارت های زبانی

  • کارشناسی ارشد

مدرک لیسانس

مدرک آزمون زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک ۶٫۵ –  ۷ ، تافل iBT ۹۰– ۱۲۰) برای اثبات مهارت های زبانی

کسب معدل ۷۵% – ۸۰%

توصیه نامه

انگیزه نامه

معرفی نامه

  • دکترا

مدرک فوق لیسانس با معدل بالا A-

مدرک آزمون زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک ۷٫۵ با حداقل ۷ در هر مهارت یا تافل ۹۷ PTE ۷۳ ) برای اثبات مهارت های زبانی

توصیه نامه

انگیزه نامه

معرفی نامه

برخی از دانشگاه‌ها که رنکینگ بالاتری دارند، ممکن است برای پذیرش به نمره زبان و معدل بالاتر نیاز داشته باشند.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    اگر قصد دارید در رشته روانشناسي در کانادا تحصیل کنید، احتمالاً دوست دارید بدانید که کدام دانشگاه‌ها در کانادا برای تحصیل روانشناسی بهتر و مناسب‌تر هستند. همان‌طور که می‌دانید، در هر دانشگاه اغلب یک رشته بهتر تدریس می‌شود. برای مثال برخی دانشگاه‌ها رشته‌ی پزشکی را بهتر از رشته‌های مدیریت تدریس می‌کنند. برخی دیگر، در آموزش کشاورزی مناسب‌تر هستند.

    مطمئناً برخی دانشگاه‌های کانادا نیز رشته‌ی روان‌شناسی را بهتر از سایر دانشگاه‌ها آموزش می‌دهند. ما در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته‌ی روانشناسی معرفی می‌کنیم.

    تحصیل روانشناسی در دانشگاه تورنتو کانادا

    دانشگاه تورنتو کانادا-

    دانشگاه تورنتو که در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده است، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه ‌های کانادا است.  این دانشگاه که از نظر نام و آوازه، همواره در رتبه‌های بالا قرار دارد یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در جهان به شمار می‌رود.

    گفتنی است که دانشگاه تورنتو در تدریس رشته‌ی روانشناسی، سابقه‌ی طولانی و درخشانی دارد. تدریس این رشته در حقیقت به کمک فردی به نام، J. Mark Baldwin، بنیان‌گذار دهمین آزمایشگاه روانشناسی در آمریکای شمالی، آغاز شد.

    دانشگاه تورنتو سه پردیس دارد. در حال حاضر، بیش از ۶۰ استاد تمام‌وقت و ۲۰ استاد پاره‌وقت در پردیسهای دانشگاه مشغول به تدریس هستند.  بسیاری از دانشکده‌های دانشگاه تورنتو در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه و پژوهشگاه‌ها مستقر هستند.

    در این دانشکده‌ها، تمام گرایش‌ها و شاخه‌های اصلی روان‌شناسی تدریس می‌شوند.رشته روانشناسی دانشگاه تورنتو طیف گسترده‌ای از رویکردهای مطالعه ذهن، مغز و رفتار را دربر می‌گیرد.

    تحصیل روانشناسی در دانشگاه مک گیل کانادا

    دانشگاه مک گیل کانادا

    یکی از مراکز آموزشی معتبر کشور کانادا، مک گیل است که در خیابان مرکزی شهر مونترال قرارگرفته است.

    مک گیل یکی از ده‌ها دانشگاه شهر کبک است. این دانشگاه در رنکینگ QS، به عنوان بیستمین دانشگاه برتر روانشناسی در جهان شناخته شده است.

    دانشگاه مک گیل با حدود ۳۰۰ ساختمان، بیش از ۳۸٬۵۰۰ دانشجو  دارد. تاکنون بیش از  ۲۵۰٬۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه در رشته روانشناسي، فارغ‌التحصیل شده اند.

    کیفیت آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه مک گیل باعث شده، تا این دانشگاه هر سال میزبان بهترین و درخشان‌ترین دانشجویان از سراسر جهان باشد.

    تحصیل روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

    یکی از معروف‌ترین و البته معتبرترین مراکز آموزش عالی جهان، دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا است.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا با علامت اختصاری UBC یکی از منصف‌ترین مراکز آموزش عالی کانادا است که در شهر ونکوور قرار دارد.

    رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۱۵ توسط گروه فلسفه ارائه شد. این رشته در ابتدا به‌عنوان یک دوره‌ی آموزشی کوتاه معرفی‌شده بود.

    تعداد دوره‌های آموزشی و  مربیان رشته‌ی روانشناسی این دانشگاه به‌مرورزمان افزایش یافت.  تا اینکه دانشگاه در سال ۱۹۵۸، واحد تحصیلی مجزایی برای این رشته در نظر گرفت.

    روانشناسی یکی از مشهورترین مدارک مقطع فوق‌لیسانس دانشگاه UBC  است. هم‌اکنون در دانشگاه بریتیش کلمبیا، رشته روانشناسي در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر آموزش و ارائه داده می‌شود.

    تحصیل روانشناسی در دانشگاه وسترن کانادا

    دانشگاه وسترن انتاریو کاناد

    دانشگاه وسترن یکی از زیباترین دانشگاه‌های کشور کانادا است که در شهر لندن، استان انتاریو، واقع‌شده است.

    دانشگاه وسترن رشته روانشناسی عمومی را در مقطع کارشناسی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز می‌توانند در ۷ گرایش مختلف روانشناسی به تحصیل و تحقیق بپردازند. این دانشگاه میزبان دانشجویان از ۱۱۵ کشور دنیا است. دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه وسترن فرصت‌های تحقیقاتی و کار داوطلبانه زیادی را در اختیار دارند.

    در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز ارتباط داشته باشند. فضایی مناسب جهت انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در رشته‌ی روانشناسی نیز در نظر گرفته‌شده است. پس به کمک آن به خوبی می‌توانید تحصیلاتتان را تکمیل نمایید.

    تحصیل روانشناسی در دانشگاه یورک کانادا

    دانشگاه یورک کانادا

    دانشگاه یورک واقع در شهر تورنتو، سومین دانشگاه بزرگ کانادا است. دانشگاه یورک همیشه در تلاش است، تا دانشجویانی را تربیت کند که در آینده بتوانند به اهداف خود برسند.

    دانشگاه یورک یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته روانشناسی است. دانشگاه یورک مجهز به یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرفته و شناخته شده در زمینه علوم اجتماعی و روانشناسی است. این دانشگاه در حدود ۵۵ هزار دانشجو و ۷ هزار هیأت علمی دارد.

    وجود امکانات تحقیقاتی قابل ملاحظه و با تجهیزات مدرن از جمله مواردی است که دانشجویان را به ثبت نام در دانشگاه یورک تشویق می کند.

    مراحل تحصیل و ورود به بازار کانادا در رشته روانشناسی

    • 1

      قسمت‌های قبل، مراحل تحصیل روانشناسی در کانادا را خدمتتان توضیح دادیم. همانطور که گفتیم، برای تبدیل‌شدن به یک روانشناس، پس از اخذ لیسانس روانشناسی، باید به فکر ورود به دوره تحصیلات تکمیلی باشید و مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا دریافت کنید.

      با مدرک لیسانس نمی‌توان وارد حرفه روانشناسی شد. بنابراین اگر قصد فعالیت به‌عنوان روانشناس را دارید، باید در دوره تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام کنید.

    • 2

      خوشبختانه باید بگوییم، برای افرادی که در رشته روانشناسی تحصیل کرده‌اند، مشاغل مختلفی وجود دارد. محیط‌های کاری بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که بعد از اتمام تحصیل در رشته‌ی روان‌شناسی در یکی از دانشگاه‌های کانادا می‌توان در آن‌ها مشغول به کار شد. ورود به بازار کار این رشته در کانادا کارچندان سختی نیست. اما گفتنی است که شانس اشتغال به کار در  فارغ التحصیلین مقاطع تحصیلات تکمیلی ازجمله کارشناسی ارشد و دکترا بالاتر است.

    • 3

      با مدرک لیسانس نمیتوان وارد حرفه روانشناسي شد. برای ورود به حرفه روانشناسی باید مدرک فوق لیسانس و در مواردی دکترا داشت. اگر قصد فعالیت به عنوان روانشناس را دارید باید در دوره تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنید. کسانی که در مقطع کارشناسی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل هستند، نرخ بیکاری نسبتاً بالایی دارند زیرا تعداد افرادی که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی در کانادا هستند، زیاد هست.افرادی که مدرک کارشناسی روانشناسی دارند و قصد ندارند ادامه تحصیل بدهند می‌توانند در مشاغل زیر فعالیت کنند: مدیریت خدمات اداری برنامه‌نویس کامپیوتر کارشناس منابع انسانی کارشناس روابط عمومی کارشناس فروش مشاور راهنما دبیر

    • 4

      اما برخی از دانشجوها هم هستند که با مدرک کارشناسی ارشد مشغول به فعالیت می‌شوند. برخی از مشاغل مربوط به این مقطع به شرح زیر است: مربی‌گری و آموزش (روانشناسی ورزشی) مدیریت منابع انسانی (روانشناسی کسب کار/ تجارت) رئیس پلیس، بخشدار، بازرس (روانشناسی جنایی) طراحی محصولات (روانشناسی مهندسی/ مهندسی عوامل انسانی)

      غالباً افرادی که تحصیل خود را در مقطع دکترا ادامه می‌دهند، پس از دریافت مدرک  در فعالیت‌های زیر مشغول می‌شوند: روانشناسی بالینی، تدریس در دانشگاه در رشته روانشناسی، مشارکت در تحقیقات مستقل درزمینه روانشناسی، مشاوره، فعالیت در کلینیک‌های درمانی به‌عنوان روانشناس

    میانگین درآمد روانشناسی در کانادا

    خب بعد از این‌همه صغری و کبری چیدن، نوبتی هم که باشد نوبت مبحث درآمد رشته روانشناسي در کانادا است. همانطور که می‌دانید، رشته روانشناسي گرایشهای مختلفی دارد. روانشناسان می‌توانند درزمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. متوسط حقوق دریافتی یک روانشناس در کانادا ۷۷٬۳۴۷ دلار در سال است.. اما با توجه به تنوع در گرایش روان شناسی، میزان حقوق دریافتی این رشته نیز می‌تواند متفاوت باشد.

    به‌عنوان‌مثال، افرادی که مدرک روانشناسی دارند و می‌خواهند به‌عنوان یک روانشناس بالینی فعالیت کنند، میزان درآمدشان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

    میانگین حقوق دریافتی یک روانشناس بالینی ۹۶٬۲۱۸ دلار در سال یا ۴۹ دلار در ساعت است. کمترین حقوق دریافتی یک روانشناس بالینی تازه‌کار تقریباً ۶۷٬۰۰۰ دلار در سال است. اما با کسب تجربه این درآمد می‌تواند به ۱۳۵٬۰۰۰ دلار در سال نیز افزایش پیدا کند.

    در قسمت بعد، میانگین حقوق روانشناسان در برخی از استانهای کانادا مشخص شده است.

    استان نوااسکوشیا

    ۱۰۴٬۲۴۱

    دلار در سال

    استان اونتاریو

    ۱۰۰٬۰۰۰

    دلار در سال

    استان بریتیش کلمبیا

    ۹۳٬۸۹۳

    دلار در سال

    استان آلبرتا

    ۹۰٬۰۲۶

    دلار در سال

    استان نیوفانلند و لابرادور

    ۷۹٬۱۵۱

    دلار در سال

    جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

    در 60 ثانیه

    جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

    اسمارت اپلای

    بهترین استان‌ها برای کار در رشته روان‌شناسی در کانادا

    شاید دوست داشته باشید بدانید که کدام استانها در کانادا برای کار در رشته روانشناسی مناسب‌تر هستند. فرصت اشتغال در این حرفه در برخی از استان‌ های کانادا بالاتر از استان‌های دیگر است. به‌عنوان‌مثال، بهترین فرصت‌های شغلی در رشته روان شناسی در استان‌هایی مثل مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا است.

    این استان‌ها بالاترین نرخ استخدام مهاجران را در سراسر کانادا دارند. رشد اقتصادی و صنعتی شدن در این استان‌ها باعث شده است که به‌طورکلی تقاضا برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی روان‌شناسی در کانادا افزایش پیدا کند.

    در کنار فرصت‌های فوق‌العاده‌ی شغلی، کیفیت زندگی در این استان‌ها هم بسیار بالاست و هزینه‌ی زندگی نسبت به شهرهای بزرگ کانادا کمتر است.

    بنابراین، اگر به دنبال فرصت شغلی بهتر، هزینه‌های کمتر زندگی و کیفیت بهتر زندگی می‌گردید، استان‌های مانیتوبا، ساسکاچوان و یا آلبرتا بهترین گزینه هستند.

     

    شهریه و طول دوره رشته روانشناسی در کانادا

    یکی از مطالب مهم دیگر در مورد تحصیل در رشته روان شناسي در کانادا، بحث طول دوره و شهریه این رشته است.  اجازه بدهید این قسمت را اول با طول دوره شروع کنیم. مدت‌زمان تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا در مقاطع تحصیلی، مختلف است. به عنوان مثال، طول دوره تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی: ۵-۳ سال، مقطع کارشناسی ارشد: ۳-۲ سال و در مقطع دکتری: ۶-۴ سال است.

    یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همه دانشجویان و بالطبع آن خانواده‌ها به آن توجه دارند بحث هزینه تحصیل روان‌شناسی در کانادا است. این موضوع مسلماً با توجه به دوره و  دانشگاهی که متقاضی انتخاب می‌کند می‌تواند متفاوت باشد. شهریه ها هم مثل طول دوره در هر مقطعی متفاوت هستند. میانگین شهریه سالانه رشته روانشاسی در کانادا در مقطع کارشناسی حدودا ۲۶  هزار دلار کانادا، مقطع کارشناسی ارشد تقریبا ۳۲ هزار دلار کانادا و مقطع دکترا ۵ هزار دلار است.

    بورسیه رشته روانشناسی در کانادا

    بسیاری از دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌ی روان‌شناسی در یکی از دانشگاه‌های کانادا عموماً به فکر دریافت بورسیه هستند.

    بورسیه تحصیلی رشته روانشناسی در کانادا مانند هر رشته دیگری به تمامی مقاطع تعلق نمی‌گیرد. دریافت  بورسیه در مقطع کارشناسی غیرممکن است. بنابراین برای تحصیل در مقطع کارشناسی روانشناسی بهتر است فکر تحصیل رایگان از طریق دریافت بورسیه را از سرتان خارج کنید.

    بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد نیز تحت شرایط خاص انجام می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد در کانادا به دو دوره ارشد آموزش محور و پژوهش محور تقسیم می‌شوند.

    دوره‌های آموزش محور، دانشجو را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. دوره‌های پژوهش محور برای افرادی است که قصد دارند تحصیلات خود را تا دکترا ادامه دهند.

    دانشگاه‌های کانادا، فقط به دانشجویان دوره ارشد پژوهش محور بورسیه تحصیلی می‌دهند. به عبارتی بورسیه به دوره ارشد آموزش محور در کانادا تعلق نمی‌یابد.

    اما تحصیل رایگان در مقطع دکترا در کانادا کاملاً امکان‌پذیر است. دانشجوهای دوره دکترا می‌توانند از فرصت بورسیه استفاده کرده و در رشته روانشناسی به‌صورت رایگان تحصیل کنند.

    داشتن رزومه آکادمیک قوی، نمره آیلتس یا تافل بالا، معدل بالا، چاپ مقاله‌های علمی، داشتن فعالیت‌های پژوهشی شانس دریافت بورسیه در مقطع تحصیلات تکمیلی را بالا می‌برند.

    تحصیل روانشناسی در کانادا و کسب اقامت دائم پس از تحصیل

    امروزه شاهدیم که بسیاری از روانشناسان برای اشتغال و دریافت اقامت دائم کانادا، راهی این کشور می‌شوند. مهاجرت به کانادا به عنوان یک روانشناس، پروسه‌ای دارد که باید طی بشود.

    اولین مسیر در مهاجرت به کانادا، ارزیابی امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری است. هر فردی بر اساس فاکتورهایی ازقبیل سن، مهارت زبان و تجربه کاری، ارزیابی و امتیاز مخصوص به خود را کسب می‌کند. امتیاز متقاضی باید برابر یا بالاتر از ۶۷ باشد.

    یک روانشناس می‌تواند از طریق برنامه “نیروی متخصص فدرال (Federal skilled workers) یا برنامه مهاجرت استانی به کانادا (PNP)”، به کانادا مهاجرت کرده و سپس نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کند.

    تحصیل روانشناسی در کانادا و کلام پایانی

    در این صفحه سعی کردیم هر آنچه که در مورد تحصیل در رشته روان‌شناسی در کانادا لازم بود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله مثمر ثمر بوده باشد.

    روانشناسی طی قرن اخیر، در دانشگاه‌های کانادا شهرت بسیاری پیدا کرده است. همین امر موجب جذب شمار زیادی از دانشجوهای خارجی شده است.

    آیا شما نیز مایل هستید در یکی از دانشگاه‌های کانادا در این رشته تحصیل کنید؟ پس حتما برای انتخاب صحیح دانشگاه و استان محل تحصیل خود یکسری به وبسایت هوشمند اسمارت اپلای بزنید.

    شما با تکمیل فرم ارزیابی اولیه رایگان، اطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان ما قرار می دهید. آنها با مطالعه فرم و ارزیابی اطلاعات مندرج، شما را در این مسیر یاری خواهند کرد.

    سوالات رایج پیرامون تحصیل روانشناسی در کانادا

    بله، رشته روانشناسی در دانشگاه‌های معتبری همچون بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک گیل، واترلو و وسترن تدریس می‌شود.

    مقطع کارشناسی: ۵-۳ سال، کارشناسی ارشد: ۳-۲ سال و دکترا: ۶-۴ سال

    تورنتو، بریتیش کلمبیا، یورک، مک گیل، وسترن

    مقطع کارشناسی حدودا ۲۶  هزار دلار کانادا، مقطع کارشناسی ارشد تقریبا ۳۲ هزار دلار کانادا و مقطع دکترا ۵ هزار دلار کانادا

    متوسط حقوق دریافتی یک روانشناس در کانادا ۷۷٬۳۴۷ دلار در سال است.

    مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا

    مدرک کارشناسی رشته روانشناسی، آیلتس آکادمیک ۶٫۵ –  ۷ یا تافل iBT ۹۰– ۱۲۰، معدل ۷۵% – ۸۰% ، معرفی‌نامه

    مدرک فوق لیسانس با معدل بالا A- ، آیلتس آکادمیک ۷٫۵ با حداقل ۷ در هر مهارت یا تافل ۹۷، PTE ۷۳ ، توصیه نامه، انگیزه نامه، معرفی نامه