ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا به دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه ها وموسسات معتبرآموزشی واجد شرایط ( DLI )این  اجازه را می دهد با توجه به مدت دوره تحصیل خود حداکثر تا سه سال بعد از اتمام تحصیل، در این کشور بمانند و کار کنند. برای کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی باید برای ویزای ورک پرمیت  (Post-Graduation Work Permit Program )اقدام کرد. ورک پرمیت به متقاضی این اجازه را میدهد تا درکانادا بماند وسابقه کار بدست آورد ودرنهایت این تجربه کاری این امکان را به او می دهد تا برای اقامت دائم اقدام کند. مدت اقامت با برنامه ورک پرمیت بصورت زیر می باشد.

  • دوره کمتر از ۸ ماه قابل قبول نمی باشد.
  • دوره ۸ ماه تا دو سال ویزای کار شما با توجه به مدت طول تحصیل تا دو سال خواهد بود.(یعنی اگر دوره شما 10 ماه بوده باشد 10 ماه ویزای کار خواهید داشت ).
  • دوره بالای دو سال حداکثر ویزای کارشما سه ساله خواهد بود . (یعنی اگر طول دوره تحصیل شما 4 سال بوده باشد ویزای کار شما 3 ساله خواهد بود ).

در ادامه این مطلب با ما باشید تا در مورد جوانب مختلف ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا اطلاعات کسب کنید. در ضمن توصیه می کنیم به وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید و با استفاده از موتور جستجوی هومشند آن شانس‌های خود برای تحصیل در موسسات آموزشی کانادا را ارزیابی کنید.

شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

طول دوره تحصیل متقاضی بیش از 8 ماه باید باشد.

متقاضی بیش از 18 سال سن داشته باشد.

به صورت پیوسته و تمام وقت در دانشگاه یا کالج در کشور کانادا تحصیل کرده باشد.(بدون وفقه حتی مرخصی تحصیلی هم قابل قبول نیست ).

متقاضی دارای ویزای تحصیلی معتبر باشد.

متقاضی نامه فارغ التحصیلی شامل ریز نمرات، نامه سربرگ دانشگاه، سرتیفیکیت و … بدریافت و نشان دهنده به پایان رساندن تمام واحد های تحصیلی باشد.

نکته :  متقاضی بعد از دریافت تاییدیه پایان تحصیلات از موسسه آموزشی خود، تا 180 روز فرصت دارد که برای ورک پرمیت اقدام کند. این تاییدیه می تواند دانشنامه، ریزنمرات یا نامه رسمی از موسسه آموزشی او باشد. در این صورت متقاضی شانس دریافت ویزای کار بعد از تحصیل خواهد داشت.

هزینه ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP)

هزینه ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) 255 دلار کانادا است. این هزینه برای هر درخواست ویزا اعمال می شود، صرف نظر از تعداد ویزاهای درخواستی. شما باید این هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

زمان اقدام برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

بهترین زمان برای اقدام برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، چند ماه قبل از فارغ‌التحصیلی است. این به شما زمان کافی می‌دهد تا تمام مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید و درخواست خود را بررسی کنید.

برای درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا
  • مدرک تحصیلی از موسسه آموزشی معتبر در کانادا
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی پزشکی
  • فرم درخواست
  • هزینه درخواست

زمان پردازش درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، معمولاً چندین هفته است. با این حال، ممکن است زمان پردازش بیشتر طول بکشد.

اگر درخواست ویزای کار شما پذیرفته شود، به شما اجازه داده می‌شود تا پس از اتمام تحصیل تا سه سال در کانادا کار کنید. این فرصت خوبی برای شما است تا تجربه کاری کسب کنید.

مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل

مدت اعتبار ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، به مدت تحصیل شما در کانادا بستگی دارد. اگر دوره تحصیل شما کمتر از 8 ماه باشد، به شما ویزای کار پس از تحصیل برای مدت تحصیل شما داده می‌شود. اگر دوره تحصیل شما 8 ماه یا بیشتر باشد، به شما ویزای کار پس از تحصیل برای مدت 3 سال داده می‌شود.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید ویزای کار پس از تحصیل را برای بیش از 3 سال تمدید کنید. اگر قصد دارید پس از 3 سال در کانادا کار کنید، باید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

گر در یک برنامه تحصیلی ترکیبی تحصیل کرده اید، مدت زمان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی شما بر اساس مدت زمان طولانی ترین دوره تحصیلی شما محاسبه می شود.

برای مثال، اگر در یک برنامه کارشناسی 2 ساله و یک برنامه کارشناسی ارشد 1 ساله تحصیل کرده اید، مدت زمان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی شما 3 سال خواهد بود.

اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنید، حتماً از قبل در مورد مجوز کار پس از فارغ التحصیلی تحقیق کنید و تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

در اینجا جدولی از مدت زمان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای گروه های مختلف تحصیلی آورده شده است:

گروه تحصیلی مدت تحصیل مدت اعتبار PGWP
کارشناسی 2 سال یا بیشتر 3 سال
کارشناسی ارشد 1 سال یا بیشتر 3 سال
دکترا 1 سال یا بیشتر 3 سال

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    اقامت اعضای خانواده در ویزای کار پس از تحصیل

    برای ماندن همسردر کشور کانادا می بایست پرونده جداگانه تشکیل ودرخواست ویزای کار یا ویزای توریستی داده شود و همچنین برا ی فرزند نیز با تشکیل پرونده بصورت جداگانه درخواست ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای توریستی داده شود .

    1. از قبل برنامه‌ریزی کنید.
    2. مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید.
    3. در مورد ویزای کار پس از تحصیل تحقیق کنید.
    4. برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنید.
    5. در انتظار تصمیم دولت باشید.
    6. اگر ویزای کار پس از تحصیل خود را دریافت کردید، آماده‌ی شروع کار شوید!
    7. از فرصت خود برای کار در کانادا نهایت استفاده را ببرید!

    کلام آخر

    در کشور کانادا فرصت بسیار مناسبی برای فارغ التحصیلان در نظرگرفته شده تا پس از فارغ التحصیلی از مراکز آموزشی و مطابق به راهکارهایی که در این مقاله در مورد آنها صحبت شد، دانشجویان ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنند. این فرصت می تواند به دانشجویا فارغ التحصیل کمک کند بتوانند در جامعه کانادا ادغام شوند. با این حال پیش از انتخاب دانشگاه و موسسه آموزشی مدنظرتان دقت داشته باشید که دوره آموزشی مدنظرتان از شرایط ویزای کار پس از تحصیل برخوردار باشد. توصیه می کنیم اگر در زمینه ویزای تحصیلی کانادا و اطلاعات پیرامون آن نیازمند اطلاعاتی هستید می توانید به وبسایت اسمارت اپلای مراجعه کنید و با استفاده از موتور جستجوی هومشند آن شانس های خود برای تحصیل در موسسات آموزشی کانادا را ارزیابی کنید. همچنین از شرایط مشاوره با متخصصین مجموعه اسمارت اپلای برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه استفاده کنید.