استان نوا اسکوشیا کانادا

در این صفحه از اسمارت اپلای، با معرفی استان نوا اسکوشیا کانادا با شما همراه هستیم. نوا اسکوشیا یکی از سه استان دریایی و یکی از چهار استان اقیانوس اطلس است.

نوا اسکوشیا در زبان لاتین به معنای «اسکاتلند جدید» است. این استان که در سواحل شرقی کانادا واقع شده است، میزبانی 10 دانشگاه برتر کانادا از جمله دانشگاه دالهاوزی (دالهوزی) و دانشگاه آکادیا را بر عهده دارد.

در ادامه با ما باشید تا با جزئیات زندگی و تحصیل در این استان بیشتر آشنا بشوید.

استان نوااسکوشیا کانادا - استان نوااسکوشیا - زندگی در استان نوااسکوشیا

استان نوااسکوشیا کانادا کجاست؟ (موقعیت جغرافیایی)

در انتهای شمال شرقی آن، جزیره کیپ برتون قرار دارد. نوا اسکوشیا که توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است، توسط تنگه نورثامبرلند از جزیره پرنس ادوارد و با خلیج فاندی از نیوبرانزویک جدا شده است. نوا اسکوشیا بخشی از منطقه آپالاش، یکی از هفت منطقه کانادا است. این استان عمدتاً یک شبه‌جزیره است که در امتداد سرزمین اصلی کانادا قرار گرفته است.

ارتفاعات اقیانوس اطلس یکی از ویژگی‌های فیزیکی اصلی نوا اسکوشیا است که با پنج قطعه که در مکان‌هایی با دشت‌های وسیع از هم جدا شده‌اند، شناخته می‌شود.

از میان این قطعات، بزرگ‌ترین آن، ارتفاعات جنوبی است که بخش‌های جنوبی و مرکزی استان را به خود اختصاص داده است.

در ابتدا، بیشتر استان توسط جنگل پوشیده شده بود، اما مقدار کمی از جنگل‌های بکر در فلات شمال شرقی جزیره کیپ برتون باقی‌مانده است. در مناطق باتلاقی و باتلاق‌های صخره‌ای، خزه‌ها، گلسنگ‌ها، سرخس‌ها و بوته‌های زیبا وجود دارند.

نوا اسکوشیا شامل بیش از 3000 دریاچه و همچنین صدها نهر و رودخانه کوچک است.

جمعیت استان نوا اسکوشیا کانادا

سرشماری‌های انجام‌شده در سال گذشته میلادی (2021) مشخص کرد که جمعیت این استان از یک میلیون نفر فراتر رفته است.

اولویت اصلی مقامات استان رشد اقتصادی است. به همین دلیل مقامات استان از افزایش جمعیت به شیوه‌های مختلف استقبال می‌کنند تا جوانان، کارآفرینان و کارگران ماهر بیشتری را جذب و حفظ کنند.

مهاجرت نقش زیادی در افزایش جمعیت در نوا اسکوشیا داشته است. وزارت کار، مهارت‌ها و مهاجرت به همکاری با کارفرمایان ادامه می‌دهد تا شیوه‌های مطلوبی برای پاسخگویی به نیازهای فعلی در زمینه مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیرو وجود دارد، پیدا کند.

برای افزایش جمعیت نوااسکوشیا به دو میلیون نفر تا سال 2060، مقامات این استان قصد دارند سالانه 25000 تازه‌وارد را از طریق ترکیبی از مهاجرت از سایر مناطق کانادا و کشورهای دیگر جذب کنند.

آب‌وهوای استان نوا اسکوشیا کانادا

نوا اسکوشیا در منطقه معتدل متوسط ​​قرار دارد و اگرچه استان تقریباً توسط آب احاطه شده است، اما آبوهوای آن به آبوهوای قاره‌ای نزدیک‌تر است تا آبوهوایی دریایی.

آب‌وهوایی نوا اسکوشیا نیز تحت‌تأثیر نزدیکی جریان لابرادور و جریان گالف استریم است.

به‌طورکلی آب تأثیر معتدلی بر آب‌وهوای این استان دارد، به‌ویژه در امتداد سواحل اقیانوس اطلس، جایی که میانگین دمای زمستان از 0 تا -15 درجه سانتیگراد متغیر است، درحالی‌که تابستان‌ها معمولاً 20 تا 25 درجه سانتیگراد است.

تأثیر دریا از جهات دیگری نیز احساس می‌شود. جریان لابرادور در اواخر بهار با بادهای سرد، باران و مه همراه می‌شود.

در تابستان، به‌خصوص در ماه‌های ژوئن و جولای، اختلاط جریان گرم گالف استریم و جریان سرد لابرادور باعث ایجاد مه زیادی در دریا می‌شود. مه اغلب در مناطق ساحلی ایجاد می‌شود.

مناطق ساحلی هم معتدل‌تر و هم مرطوب‌تر از بقیه نقاط استان هستند. میانگین بارندگی سالانه بیش از 1000 میلی‌متر و بارش برف بیش از 200 سانتی‌متر است.

زندگی در استان نوا اسکوشیا کانادا

قبل از نقل‌مکان به هر نقطه‌ای باید درباره شرایط زندگی در آنجا تحقیق کرد. شرایط زندگی را می‌توانیم با فاکتورهای مختلفی مثل هزینه زندگی، کیفیت آب‌وهوا، امکانات تحصیلی و شغلی ارزیابی کنیم.

ازآنجایی‌که هزینه زندگی و به‌ویژه مسکن از مهم‌ترین پارامترهای ارزیابی شرایط زندگی هستند، در ادامه به هزینه زندگی در نوا اسکوشیا می‌پردازیم.

هزینههای زندگی در استان نوا اسکوشیا کانادا خیلی بالا نیست. بر اساس اطلاعات سایت Livingcost.org هزینه زندگی در نوا اسکوشیا 1669$ در ماه است. تقریباً 1 برابر گران‌تر از میانگین کانادا است.

میانگین حقوق پس از کسر مالیات در این استان نیز 3342$ گزارش شده است. باتوجه‌به میزان هزینه زندگی باید گفت که این مقدار حقوق برای تأمین هزینه‌های زندگی 2 ماه کفایت خواهد کرد.

در نوا اسکوشیا، مالکیت خانه تقریباً برای هر بودجه‌ای در دسترس است.

بر اساس گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، میانگین قیمت یک ‌خانه در منطقه هالیفاکس-دارتموث در سال 2018 302228$ و میانگین استانی بسیار پایین‌تر و 237951$ بوده است

غذا، خدمات و حمل‌ونقل نیز در این استان مقرون‌به‌صرفه است.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

تحصیل در استان نوا اسکوشیا کانادا

در استان نوااسکوشیا، دسترسی به امکانات آموزشی مقاطع مدارس و پس از متوسطه مهیا است.

در این استان، همه کودکان تا سن 16 سالگی از نظر قانونی ملزم به حضور در مدرسه هستند.

نوا اسکوشیا بیش از 450 مدرسه دولتی برای کودکان دارد. مدارس خصوصی نیز در استان وجود دارد.

آموزش همگانی توسط هفت هیئت مدرسه منطقه‌ای اداره می‌شود که در درجه اول مسئول آموزش انگلیسی و آموزش زبان فرانسه هستند.

نوا اسکوشیا، کانادا بیش از دویست سال است که یک مقصد تحصیلی بوده است. نوا اسکوشیا که به‌عنوان استان آموزش‌وپرورش کانادا شناخته می‌شود، یکی از سرانه‌ترین مؤسسات آکادمیک در هر نقطه از کانادا را دارد. اولین اسکول و دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان کانادا در این استان تأسیس شد.

امروزه اساتید و دانشجویان از بیش از 100 کشور جهان برای کار و تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی به نوا اسکوشیا می‌آیند.

دانشگاه‌های استان نوا اسکوشیا کانادا

این استان با حدود 1 میلیون نفر جمعیت دارای 10 دانشگاه است. می‌توان گفت که بیشترین تعداد دانشگاه‌های متمرکز در یک استان در کانادا، در این استان است.

این دانشگاه‌ها مقاطع کارشناسی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، بازرگانی، مهندسی، آموزش، هنرهای زیبا و موارد دیگر به دانشجویان ارائه می‌دهند.

  • دانشگاه کیپ‌برتون (CBU)

دانشگاه کیپ برتون (CBU) بر پیشرفت تحصیلی و انجام کارهای تحقیقاتی، ارائه خدمات دانشجویی و استفاده از فناوری برای حمایت از تحصیل در مقطع کارشناسی تمرکز دارد.

این دانشگاه ترکیبی منحصربه‌فرد از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را ارائه می‌دهد و فرصت‌های تحقیقاتی مطلوبی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی فراهم می‌کند. همچنین برنامه‌های متنوعی را برای انجام کارهای تحقیقاتی به دانشجویان ارائه می‌دهد که به دانشجویان یک فرصت عالی برای تجربه عملی در زمینه مطالب تئوریک و دانشگاهی می‌دهد.

هنرهای آزاد، تجارت، علم و فناوری، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، اقتصاد و رشته‌های مهندسی از جمله رشته‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه هستند.

  • دانشگاه دالهاوزی (DAL)

دانشگاه دالهاوزی یا دالهوزی (DAL) یک مؤسسه تحقیقاتی معتبر بین‌المللی است.

این دانشگاه دارای بیش از 3600 دوره در بیش از 180 رشته تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه‌ای است.

دانشگاه دالهاوزی به دلیل کیفیت عالی علمی و تدریس که توسط اساتید شناخته شده ملی و بین‌المللی انجام می‌شود، و به دلیل گستردگی فرصت‌های آموزشی و پژوهشی شناخته شده است.

دالهاوزی یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکای شمالی است که دارای پردیس‌هایی در هالیفاکس و ترورو است.

 این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی پیشرو در رشته‌هایی مانند مطالعات اقیانوس، سلامت و تندرستی، فناوری پاک، اصول حکومت‌داری، جامعه‌شناسی و فرهنگ و موارد دیگر است.

  • دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا (NSCAD)

دانشگاه هنر و طراحی نوا اسکوشیا ( NSCAD ) در هالیفاکس، برترین دانشگاه مستقل کانادا است که به پیشرفت هنرهای تجسمی از طریق آموزش، تحقیق و تولید اختصاص دارد.

کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را در رشته‌های هنرهای زیبا و رسانه، صنایع‌دستی، طراحی و تاریخ هنر ارائه کرده است. فارغ‌التحصیلان NSCAD از جمله هنرمندان، مدیران گالری هنری، طراحان، متصدیان و مربیان هنر کانادا هستند.

  • دانشگاه مونت سنت وینسنت (The Mount)

دانشگاه Mount Saint Vincent (The Mount) متعهد به ارائه بهترین تحصیلات دانشگاهی برای همه اعضای جامعه خود و ایجاد شهروندان متفکر و متعهد است که تأثیر مثبتی بر دنیای خود می‌گذارند.

Mount تنها چند دقیقه از مرکز شهر هالیفاکس، نوا ‌اسکوشیا فاصله دارد و به دلیل کلاس‌های کوچک و رویکرد مناسب برای یادگیری شناخته شده است.

این دانشگاه بسیاری از رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را از طریق آموزش از راه دور در دسترس شما قرار می‌دهد. این مرکز تنها دانشگاه در کانادا است که در مقطع کارشناسی، رشته‌های روابط‌عمومی و مطالعه کودکان و نوجوانان را ارائه می‌دهد.

  • دانشگاه سنت ماری (SMU)

دانشگاه سنت مری (SMU) واقع در هالیفاکس، دارای جمعیت دانشجویی 7200 نفری است و به‌عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی با دانشجویانی که از بیش از 106 کشور هستند، شناخته می‌شود.

سنت ماری که در سال 1802 تأسیس شد، تلاش می‌کند تا دانشجویان را از طریق یک برنامه درسی معتبر، برای دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب در داخل و خارج از دانشگاه و بورسیه‌های تحصیلی برای حمایت از موفقیت آنان، آماده کند.

دانشکده علوم پیشرفته این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند که در رشته‌های هنر، مهندسی و فنی و حرفه‌ای و دیگر رشته‌های معتبر ادامه تحصیل دهند.

  • دانشگاه سنت فرانسیس خاویر (StFX)

دانشگاه سنت فرانسیس خاویر (StFX) یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است که تجربه یادگیری باکیفیت بالا را در یک پردیس مسکونی خارق‌العاده برای دانشجویان فراهم کرده است.

دانشجویان از سراسر جهان، StFX  را به دلیل برتری آکادمیک و فرهنگ غنی آن انتخاب می‌کنند.

رشته‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف هنر، علوم مختلف، تجارت و مسائل آموزشی ارائه می‌شود. مدرک تحصیلی StFX  یک فرصت عالی برای ورود به عرصه کار و همچنین ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محسوب می‌شود.

  • دانشگاه سنت‌آن(L’Université Sainte-Ane)

دانشگاه سنت‌آن تنها دانشگاه فرانسوی‌زبان در نوا اسکوشیا است.

این دانشگاه طیف گسترده‌ای از رشته‌های مقطع کارشناسی را برای افراد بومی ارائه می‌دهد و برای کسانی که به دنبال یادگیری یا بهبود زبان فرانسه خود هستند، مراکز آموزش زبان فرانسوی را در محوطه دانشگاه دارد.

پردیس ساحلی آن در خلیج فاندی واقع شده است، و یک فضای خانوادگی را در اقامتگاه‌های خود ارائه می‌دهد.

  • دانشگاه کینگز کالج  (The University of King’s College)

دانشگاه کینگز کالج (King’s) واقع در هالیفاکس و با جمعیت دانشجویی 1100 نفر، فضای اجتماعی بانشاط و پر جنب و جوشی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

این دانشگاه همکاری بسیار نزدیک و مستمری با دانشگاه دالهاوزی دارد، به این معنی که دانشجویان دو دانشگاه می‌توانند در رشته‌های دو مرکز مانند رشته مطالعات معاصر، علوم سیاسی و زیست‌شناسی ادامه تحصیل دهند.

  • دانشگاه الهیات آتلانتیک (AST)

دانشگاه الهیات آتلانتیک (AST) در هالیفاکس که یکی از مراکز پیشرو در امر آموزش الهیات در سطح جهانی است، متعهد به آموزش و پژوهش در سطح فارغ‌التحصیلی است.

مرکز برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در پردیس هالیفاکس است، اما علاوه بر این AST برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که دانشجویان را قادر می‌سازد از راه دور با استفاده از اینترنت به تحصیل خود ادامه دهند.

  • دانشگاه آکادیا (Acadia University )

دانشگاه آکادیا به‌عنوان یک مؤسسه پیشرو در ارائه رشته هنرهای زیبا شهرت زیادی دارد. این دانشگاه به شما کمک می‌کند که مسیر موفقیت خود را به بهترین شکل شناسایی و مشخص کنید.

دانشگاه آکادیا دارای امکانات تحقیقاتی مدرن و اقامتگاه‌های عالی است و بسیاری از فرصت‌های تحصیلی، فعالیت کاری و کارآموزی در خارج از کشور را به دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌دهد.

همچنین در آکادیا فرصت‌های ورزشی و فوق‌برنامه‌ای زیادی خواهید داشت. این دانشگاه دارای 11 تیم دانشگاهی و 15 باشگاه ورزشی و همچنین بیش از 50 باشگاه و سازمان دانشجویی است.

حمل‌ونقل در استان نوا اسکوشیا کانادا

استان نوا اسکوشیا از سیستم حمل‌ونقل مختلفی برخوردار است. در ادامه به‌اختصار به شرح آنها می‌پردازیم.

  • حمل‌ونقل عمومی

برای حمل‌ونقل عمومی محلی در هالیفاکس از اتوبوس و قطار و همچنین کشتی استفاده می‌شود.

VIA Rail، شرکت اصلی حمل‌ونقل قطار مسافربری کانادا است که قطارهای آن مسافران را به نقاط مختلف کانادا می‌برد. مسیر حرکت قطارهای این شرکت از نوااسکوشیا، نیوبرانزویک و کبک عبور می‌کند و به مونترال ختم می‌شود.

تعدادی شرکت‌های خدمات کشتیرانی در این استان وجود دارد که سفر بین نوااسکوشیا و سایر نقاط در آتلانتیک کانادا را انجام می‌دهد.

  • حمل‌ونقل هوایی

نوا اسکوشیا دارای یک فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه بین‌المللی هالیفاکس استانفیلد است. البته دو فرودگاه دیگر نیز وجود دارد که مقاصد کلیدی اقیانوس اطلس در بخش کانادا را به هم متصل می‌کنند – فرودگاه سیدنی و فرودگاه یارموث.

در نوااسکوشیا، اکثر مردم داشتن ماشین را ضروری می‌دانند. اگر به ماشین نیاز دارید اما مالک خوردو نیستید، می‌توانید هر نوع ماشینی را اجاره کنید.

اتومبیل، ون و کامیون را می‌توان از بسیاری از شرکت‌های مختلف در نوااسکوشیا اجاره کرد.

قوانین کلی در هنگام اجاره وجود دارد از جمله اینکه شما باید 21 سال داشته باشید. همچنین سوابق رانندگی شما توسط شرکت اجاره بررسی می‌شود و شما باید گواهینامه رانندگی معتبر و کارت اعتباری ارائه دهید. هر شرکت اجاره‌ای نیز سیاست‌های جداگانه‌ای دارد.

تاکسی‌ها‌ در اکثر شهرها و شهرستان‌های نوا اسکوشیا در دسترس هستند. هزینه‌ها بسته به جایی که هستید، متفاوت است. در هالیفاکس، می‌توانید تاکسی‌ها را در ایستگاه‌های تاکسی‌های تعیین‌شده در سرتاسر شهر پیدا کنید.

اقتصاد و کشاورزی در استان نوا اسکوشیا کانادا

اقتصاد نوا اسکوشیا بر پایه کشاورزی، صنعت ماهیگیری و گردشگری استوار است.

تقریباً 29 درصد از زمین‌های نوااسکوشیا برای کشاورزی مناسب است. بهترین زمین‌های کشاورزی در مناطق پست است که در آن خاک‌ها روی مناطق مربوط به کشت‌های عمیق توسعه یافته‌اند.

در مقایسه، ارتفاعات معمولاً دارای خاک‌های کم‌عمق و سنگلاخی هستند.

صنعت ماهی و غذاهای دریایی در این استان بسیار مهم است، چرا که منافع اقتصادی عظیمی برای کل استان فراهم می‌کند.

این صنعت از بیش از 18000 شغل مستقیم در سراسر استان پشتیبانی می‌کند که مزایای بی‌شماری برای مردم استان دارد. این شغل تقریباً 38 درصد از صادرات محصول در این استان را تشکیل می‌دهد.

این استان در حال حاضر صادرکننده شماره یک غذاهای دریایی کانادا است و محصولات ممتازی مانند خرچنگ، میگو، خرچنگ برفی و موارد دیگر را صادر می‌کند.

صنعت گردشگری نوا اسکوشیا شامل بیش از 6500 تجارت مستقیم است که نزدیک به 40000 شغل را پشتیبانی می‌کند.

این صنعت تقریباً 1.3 میلیارد دلار سالانه به اقتصاد استان کمک می‌کند.

رانندگی در استان نوا اسکوشیا کانادا

برای رانندگی در نوااسکوشیا شما نیاز به گواهی‌نامه معتبر دارید. گواهی‌نامه شما باید با نوع وسیله نقلیه‌ای که می‌خواهید رانندگی کنید (ماشین، کامیون، موتورسیکلت، و غیره.) مطابقت داشته باشد.

نوا اسکوشیا دارای کلاس‌های مختلفی از گواهی‌نامه رانندگی است.

اگر شما قصد اقامت موقت در نوا اسکوشیا را دارید، می‌توانید تا 90 روز بدون داشتن گواهی‌نامه استانی در این استان رانندگی کنید. البته به دو شرط:

1: باید گواهینامه رانندگی معتبر از حوزه قضایی دیگر داشته باشید (استان، ایالت، کشور و غیره)

(2) باید حداقل 16 سال سن داشته باشید.

بعد از 90 روز باید نسبت به دریافت گواهی‌نامه استانی نوا اسکوشیا اقدام کنید.

افرادی که برای گواهینامه رانندگی نوا اسکوشیا درخواست می‌کنند در سه گروه تقسیم می‌شوند:

1 افرادی که برای بار اول قصد دریافت گواهی‌نامه دارند.

2 افرادی که قبلاً گواهینامه رانندگی نوا اسکوشیا داشتند، اما بنا به دلایلی الان ندارند.

3 بازدیدکننده و ساکنین جدید که گواهی‌نامه خارج از استان دارند.

درمان در استان نوا اسکوشیا کانادا

در نوا اسکوشیا، برنامه بیمه خدمات پزشکی توسط سازمان Medavie Blue Cross، تحت هدایت دولت استانی اداره می‌شود.

طرح بیمه خدمات پزشکی نوا اسکوشیا (MSI) به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که با برخی محدودیت‌ها، پوشش‌هایی را برای ساکنان واجد شرایط برای خدمات پزشکی موردنیاز بیمارستانی، پزشکی، دندانپزشکی و بینایی‌سنجی ارائه می‌دهند.

این استان هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد و هیچ حق بیمه‌ای برای افراد واجد شرایط وجود ندارد.

برای دسترسی به MSI، باید برای کارت سلامت نوا اسکوشیا درخواست دهید. هر زمان که به پزشک مراجعه می‌کنید یا به بیمارستان می‌روید، ارائه کارت MSI الزامی است.

شرط دریافت خدمت درمانی رایگان و استفاده از مزایای بیمه خدمات پزشکی نوا اسکوشیا به شرح زیر است:

  • داشتن امتیاز شهروندی یا اقامت دائم کانادا
  • حضور در استان 183 روز در هرسال تقویمی
  • ثبت‌نام در MSI (طرح بیمه خدمات پزشکی)

افراد زیر واجد شرایط پوشش نیستند:

  • اعضای نیروهای مسلح کانادا (بااین‌حال، اعضای خانواده واجد شرایط هستند)
  • گردشگران و بازدیدکنندگان استان
  • دانشجویان یک استان دیگر
  • زندانیان ندامتگاه

 

خدماتی که تحت پوشش MSI هستند

مشاوره در صورت لزوم با پزشک خانواده، پزشک یا متخصص

خدمات تشخیصی به جز مواردی که تحت خدمات بیمارستان بیمه شده در دسترس است.

خدمات در بیمارستان شامل کلیه خدمات جراحی لازم، خوابگاه استاندارد و وعده‌های غذایی

مراقبت‌های مامایی، دوران بارداری و پس از زایمان

درمان شکستگی و دررفتگی

معاینات فیزیکی، پاپ‌اسمیر و سایر آزمایشات پیشگیرانه

خدمات تشخیصی ضروری پزشکی، مانند اشعه ایکس، ام‌آرآی، اسکن CAT

نظارت بر دیالیز خانگی

مراقبت‌های اولیه دندانپزشکی برای کودکان 14 سال و کمتر

تست بینایی برای کودکان ۹ساله و کمتر یا بزرگسالان 65 سال به بالا هر دو سال یک‌بار

اگر به طور موقت از خارج از استان خارج می‌شوید، می‌توانید از کارت سلامت نوا اسکوشیا خود استفاده کنید. بااین‌حال، پوشش خدمات باید مطابق با انواع خدمات درمانی بیمه شده موجود در نوا اسکوشیا باشد. همچنین باید در یک بیمارستان دولتی معتبر تحت درمان قرار بگیرید.

اماکن و مناطق دیدنی در استان نوا اسکوشیا کانادا

درست است که نوا اسکوشیا مساحتی کمی دارد و دومین استان کوچک کانادا است، اما جاذبه‌های گردشگری زیادی برای عرضه دارد.

مسیرهای پیاده‌روی خوش منظره، شهرهای ماهیگیری رنگارنگ و سواحل طولانی که برخی از بلندترین جزر و مدهای جهان را به ارمغان می‌آورد، تنها چند مورد از زیبایی‌هایی است که می‌توانید از این شبه‌جزیره انتظار داشته باشید.

  • مسیر کابوت (The Cabot Trail)

مسیر کابوت که یکی از خوش‌منظره‌ترین مسیرهای رانندگی در جهان است، مناظر ساحلی شگفت‌انگیزی دارد. اما توقفگاه‌‌های مسیر مانند مسیرهای پیاده‌روی مشهور، روستاها و شهرهای دیدنی، مغازه‌های صنایع‌دستی و موارد دیگر به همان اندازه به‌یادماندنی هستند.

  • اسکله هالیفاکس

یکی از کارهایی که باید در هالیفاکس انجام دهید شامل قدم‌زدن در اسکله پرجنب‌وجوش هالیفاکس است. از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، سرگرمی‌ها و موزه‌های فراوان حتماً دیدن کنید.

این استان مناطق دیدنی بسیار زیبای دیگری دارد که اسامی آن‌ها به این شرح است: لوننبورگ، خلیج فاندی، فانوس دریایی پگی پوینت، ارتفاعات کیپ برتون، مکان‌های دیدنی تحت حمایت یونسکو، ارگ هالیفاکس و ساحل بسیار زیبای سامرویل.

مراکز خرید استان نوا اسکوشیا کانادا

بازدید از نوااسکوشیا بدون خرید برای به‌یادآوردن سفر، کامل نخواهد بود. چه به دنبال یک قطعه سفالی، جواهرات، یا اثر هنری محلی ساخته شده باشید، یا به دنبال یک خوراکی خوشمزه از یک شکلات‌ساز محلی، یا برنامه‌ریزی یک‌روزه برای خرید در بهترین مناطق استان باشید، می‌توانید در نقاط مختلف، مراکز منحصربه‌فردی برای خریدهای خود پیدا کنید.

  • مراکز خرید هالیفاکس

این مرکز بزرگ‌ترین مرکز خرید آتلانتیک کانادا با 160 فروشگاه است که برندهای معروف را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نزدیکی آن نیز بازار هیدروستون قرار دارد، منطقه‌ای تاریخی در انتهای شمالی هالیفاکس با بسیاری از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های محلی محبوب، از جمله شیرینی جولینز.

  • مرکز خرید میک‌‌مکMic Mac Mall) )

این مرکز دومین مرکز خرید بزرگ آتلانتیک کانادا با بیش از 130 فروشگاه است

  • مرکز خرید دریاچه بایر (Bayer’s Lake)

با بیش از 170 فروشگاه و 30 رستوران، یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار راست.

  • مرکز خرید تقاطع دارتموث (Dartmouth Crossing)

دارای بیش از 90 مکان برای اقامت، غذا خوردن، و خرید است که باید از آن دیدن کنید.

کلام آخر

زندگی در کانادا بسیار لذت‌بخش است،  زیرا این کشور دارای طبیعتی بسیار بکر و زیبا است.

یکی از زیباترین و دلپذیرترین نقاط این کشور، استان نوااسکوشیا است که در واقع به شکل یک جزیره کوچک در مجاورت سواحل این کشور در اقیانوس اطلس واقع شده است.

این استان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد از جمله دانشگاه‌های بسیار معتبری است که دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا پذیرش می‌کند.

اگر قصد زندگی یا تحصیل در کانادا را دارید اما برای اقدام نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با تیم کارشناسی اسمارت اپلای در ارتباط باشید.

اسمارت اپلای به‌صورت تخصصی در حوزه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند.

چنانچه در خصوص انتخاب رشته مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم سرچ هوشمند 60 ثانیه‌ای ما را امتحان کنید. کافی است به چند سؤال پاسخ بدهید و نتیجه سرچ رشته و دانشگاه را مشاهده کنید.

در انتها خوشحال می‌شویم با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما را از نظرات سازنده خود بهره‌مند کنید.

سؤالات رایج

این استان یک شبه‌جزیره است که در امتداد سرزمین اصلی کانادا قرار گرفته است.

این استان دارای 10 دانشگاه بسیار معتبر در سطح ملی و بین‌المللی است.

این استان دارای شرایط بسیار مطلوبی از نظر حمل‌ونقل عمومی است و یک فرودگاه بین‌المللی نیز دارد.

مهم‌ترین شغل مردم این استان کشاورزی و ماهیگیری است که محصولات آن به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود.