کار دانشجویی در استرالیا

  • کار دانشجویی در استرالیا امکان پذیر است ؟

 اگر شما هم قصد تحصیل در استرالیا را دارید و از طرفی نگران تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور هستید، می‌توانید به کار دانشجویی در استرالیا فکر کنید.

امید به ساختن زندگی ایده آل و تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا ازجمله استرالیا چیزی است که امروزه در ذهن اکثر جوانان موج می‌زند. اما این فقط یک طرف قصه نیست. بحث هزینه‌های زندگی موضوعی است که اغلب علاقه‌مندان به تحصیل را نگران می‌کند.?

از قدیم گفتن که هیچ مشکلی بدون راه‌حل نیست، این موضوع هم همین‌طورِ. شما می‌توانید با پیدا کردن کار دانشجویی مناسب، تا حدودی بار سنگین هزینه‌های زندگی دانشجویی را سبک‌تر کنید.

خوب. حالا باید ببینیم کار دانشجویی در استرالیا به چه صورت است و چه مزایا و چه شرایطی برای دانشجویان بین‌المللی به همراه دارد. پس با ما همراه باشید تا یک سری اطلاعات جامع را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

میزان درآمد کار دانشجویی در استرالیا و کانادا

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    انواع کار دانشجویی در استرالیا

    معمولاً کارهای دانشجویی در استرالیا جنرال و غیر تخصص هستند. یعنی اینکه دانشجویان با یک دوره آموزشی ساده می‌توانند به راحتی مشغول به کار شوند.

    به طور کلی کارهای دانشجویی در استرالیا شامل موارد زیر است:

    1. کار در آژانس‌های هواپیمایی یا هتل
    2. کار در امور کشاورزی و باغبانی
    3. بازاریابی برای شرکت‌های مختلف
    4. فروشندگی در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و یا بوتیک‌ها
    5. تدریس خصوصی
    6. کار به عنوان یک کارمند پاره وقت در اداره‌ها
    7. کارآموزی (بیشتر شرکت‌ها در استرالیا به دانشجویان اجازه می‌دهند که در برنامه های کارآموزی شرکت کنند. این یک فرصت خوب برای دانشجویان در یافتن شغل مناسب برای آینده است.)
    8. کار در دانشگاه یکی دیگر از گزینه های پرطرفدار برای دانشجویان خارجی است. در این قسم کار، گذشته از کسب درآمد، دانشجو می‌تواند مهارت زبان انگلیسی و ارتباطی خود را بهبود بخشیده و رزومه ای ارزشمند را برای خود رقم بزند.
    9. تدریس خصوصی. این مورد در میان شغل‌های دیگر، یکی از معمول‌ترین شغل‌ها جهت کسب درآمد برای دانشجویان بین‌المللی است.

    قابل به ذکر است که برای اشتغال به کار در دانشگاه های استرالیا، باید کاملاً به زبان انگلیسی مسلط باشید. چرا که این مشاغل محدود هستند و سطح رقابت آن‌ها زیاد است. همچنین داشتن سابقه خوب آکادمیک الزامی است.

    با این ۵ راهکار در استرالیا کار دانشجویی پیدا کنید !

    همان طور که می‌دانید کار پیدا کردن در هیچ کشوری راحت نیست حتی کشور خودمان. اما داشتن یک سری فاکتورها از جمله رزومه قوی، سابقه شغلی و همچنین مهارت می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

    خب بهتر است بیشتر از این حاشیه پردازی نکنیم و برویم سراغ معرفی راهکارهای پیدا کردن کار دانشجویی در استرالیا.

    ۱. تهیه رزومه

    داشتن یک رزومه کاری خوب می‌تواند برای پیدا کردن کار موثر باشد و یک امتیاز برایتان محسوب شود. چرا که اکثر کارفرمایان در ابتدا به دنبال یک فرد سخت کوش وبا تجربه می‌گردند. پس اگر قبلاً جایی مشغول به کار بوده اید، می‌توانید همین حالا یک رزومه خوب و درست و درمان برای خود فراهم کنید.

    ۲. جستجو در روزنامه‌ها

    روزنامه هم می‌توانند برای یافتن کار به شما کمک کنند. روزنامه‌ها را مدام چک کنید. ممکن است در روزنامه‌ها هم بتوانید کار دانشجویی خوبی دست و پا کنید.

    ۳. جستجو در سایت‌های کاریابی آنلاین و وب سایت‌های جستجوی کار

    از راه های متعدد می‌توانید در استرالیا کار پیدا کنید. بد نیست بدانید که تمامی مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها در استرالیا دارای وب سایت‌های کاریابی دانشجویی هستند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از این وب سایت‌ها طی دوره تحصیلی کار نیمه وقت پیدا کنند.

    پس می‌توانید در سایت‌های مختلف کاریابی ثبت نام کنید و رزومه خود را از آن طریق ارسال نمایید. معمولاً در این سایت‌ها کارهای پاره وقت مناسبی برای دانشجویان فراهم می‌شود.

    ۴. استفاده از تابلو اعلان کار در دانشگاه‌ها

    یکی از ساده‌ترین راه های ممکن برای یافتن کار، استفاده از تابلو اعلان کار در دانشگاه‌ها است. البته در محیط دانشگاه بهتر و راحت‌تر می‌توانید کار پیدا کنید. فقط به تابلو اعلانات توجه کنید و همچنان گوش به زنگ باشید.

    ۵. ثبت نام در شرکت‌های استخدام کار

    این مورد دقیقا مثل شرکتهای کاریابی در ایران است. فقط شما باید کمی هزینه کنید تا بتوانید کار مناسبی پیدا کنید. در این حالت، شخصی با تجربه تر از شما قرار است طبق مهارت و علاقه شما برایتان کار دست و پا کند. البته بسته به قراردادی که شما با آن شرکت می‌بندید هزینه ای را باید در قبال پیدا کردن کار به آن‌ها بپردازید.

    مثلاً برخی از شرکت‌ها در شرایط خود قید می‌کنند که متقاضیان پس از اشتغال به کار باید حقوق ماه اول خود را به شرکت پرداخت کند.

    کار دانشجویی در مقطع کارشناسی در استرالیا

    همان طور که در مباحث قبل اشاره کردیم، شما می‌توانید به عنوان یک دانشجو در هر مقطع تحصیلی که هستید در استرالیا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید. کارهای دانشجویی به ویژه در مقطع کارشناسی در استرالیا کژوال و ساده هستند و نیاز به تخصص خاصی ندارند.

    از بین مشاغل کژوال می‌توانیم به فروشندگی یا صندوقداری اشاره کنیم. پس بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم که فرصت‌های شغلی برای دانشجویان دوره کارشناسی در استرالیا فراوان است.

    دانشجویان مقطع لیسانس حتی می‌توانند با کارهای داوطلبانه تخصصی و غیرتخصصی مشغول به کار شده و تجربه کسب کنند. گفتنی است که اکثر کارهای داوطلبانه بدون حقوق هستند. تنها مزیت این کارها کسب تجریه کاری است.

    کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

    دانشجویان فوق لیسانس همانند سایر دانشجوها مجاز هستند پس از شروع دوره تحصیلی حداکثر تا ۴۰ ساعت در ۲ هفته کار کنند. تنها تفاوت کار در این مقطع است که دانشجوهای ارشد به ویژه دانشجوهای دوره های تحقیقاتی می‌توانند مشغول به کارهای تخصصی‌تر هم شوند.

    از بین کارهای تخصصی کافی است به مشارکت در برخی از پروژه‌های تحقیقاتی یا حتی دستیار آموزشی در دانشگاه‌ها اشاره کنیم. در این نوع مشاغل، کمک‌هزینه از طرف استاد به دانشجو پرداخت می‌شود.

    جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

    در 60 ثانیه

    جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

    اسمارت اپلای

    کار دانشجویی در مقطع دکترا در استرالیا

    دانشجویان مقطع دکترا در استرالیا می‌توانند مثل دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس ۴۰ ساعت در دو هفته کار کنند. در ضمن آن‌ها می‌توانند در تعطیلات بین ترم و حتی تعطیلات رسمی به صورت تمام وقت و بدون محدودیت کار کنند. فقط باید در فعالیت‌هایی که مشغول هستند توسط استاد راهنما تایید شوند.

    گفتنی است که دانشجویان مقطع دکترا می‌توانند دنبال مشاغل تخصصی هم باشند. از رایج‌ترین مشاغل دانشجویی مقطع دکترا در استرالیا می‌توانیم به دستیار تحقیقاتی و آموزشی در دانشگاه‌ها اشاره کنیم.

    این کمک‌هزینه ها از طرف استاد و در قبال مشارکت دانشجو در امور تحقیقاتی یا آموزشی پرداخت می‌شود.

    کار دانشجویی و پردرآمدترین مشاغل پاره وقت در استرالیا

    دانشجوها معمولاً به دنبال مشاغلی می‌روند که درآمد بالاتری دارند تا بتوانند راحت‌تر از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل خود بربیایند. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به برخی از این مشاغل پردرآمد اشاره کنیم.

    • تدریس خصوصی

    این شغل برای کسانی که علاقه‌مند به تدریس هستند و تجربه و مهارت لازم را در حوزه آموزش دارند، مناسب است. اگر تدریس را دوست دارید باید بگوییم که در حین تحصیل می‌توانید به‌صورت حضوری یا حتی آنلاین تدریس کنید. حداقل دستمزد این شغل در استرالیا به‌صورت پاره‌وقت ۲۰ تا ۳۰$ است.

    • رانندگی

    رانندگی هم از جمله مشاغل درآمدزا در دوره دانشجویی است. اگر اشتیاقی به این کار داشته باشید، می‌توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

    • پیشخدمتی

    کار کردن به عنوان پیشخدمت در کافه و رستوران، یک کار معمولی و راحت برای دانشجویان بین‌المللی است. نکته جالب توجه این است که کار در پوزیشن ویتر یا همان پیشخدمتی به ویژه در رستوران‌ها به دلیل گرفتن انعام در بین دانشجویان بسیار پرطرفدار است.

    • مربیگری ورزش

    یک مربی بدن سازی یا ورزش در استرالیا می‌تواند ۲۰$ در ساعت یا بیشتر کسب درآمد کند. البته میزان درآمد این شغل برای افراد با تجربه متفاوت است. اگر مدرک یک رشته ورزشی مثل یوگا یا پیلاتس را داشته باشید، می‌توانید به راحتی در مراکز بدن سازی یا به صورت آنلاین به صورت خصوصی کار کنید.

    • منشیگری

    یکی دیگر از شغل‌های مناسب دانشجویی منشیگری است. حداقل دستمزد این شغل در استرالیا از ۱۰$ در ساعت تا ۲۵$ در ساعت متغیر است.

    در استرالیا نیز مثل هر کشور دیگری، برای دانشجویان خارجی یک میزان ساعت کاری تعریف شده است. اگر دوست دارید در خصوص ساعات کار دانشجویی در استرالیا بیشتر بدانید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

    ساعات کار دانشجویی در استرالیا

    شاید برای بسیاری از شما این سؤال پیش آمده که دانشجوها چند ساعت مجاز هستند تا در استرالیا کار کنند؟ متأسفانه برخی از این شرکت‌های مهاجرتی و وب سایت‌ها اطلاعات درستی را در خصوص ساعت کاری دانشجویی در استرالیا در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند.

    به طور کلی دانشجوها در استرالیا مجاز هستند در هر دو هفته حداکثر ۴۰ ساعت کار کنند. خوبی کار حین تحصیل در استرالیا این است که دانشجویان می‌توانند ساعت کاری خود را برنامه تحصیلیشان تنظیم کنند.

    از آنجایی که تحصیل به کار الویت دارد، دانشجویان می‌توانند برای خود یک برنامه ریزی صحیح داشته باشند. مثلاً هفته اول ۱۰ ساعت کار کنند و زمان بیشتری را به درس اختصاص بدهند و هفته دوم ۲۵ تا ۳۰ ساعت کار کنند.

    در کل میزان ساعت کاری آن‌ها نباید بیش از ۴۰ ساعت باشد. در غیر این صورت مجوز کار دانشجویی آن‌ها لغو خواهد شد.

    اگر دانشجو سابقه تحصیلی خوبی داشته باشد و قبل از پایان مهلت ویزای تحصیلی فارغ‌التحصیل شود، می‌تواند تایم بیشتری را کار کند و حتی به دنبال کار تمام وقت هم باشد.

    از اوضاع درآمد کار دانشجویی در استرالیا چه خبر ؟

    و اما رسیدیم به بحث داغ درآمد دانشجویی در استرالیا. معمولاً دستمزد دانشجویان در استرالیا به صورت ساعتی یا هر دو هفته یک بار و برخی مواقع به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

    به‌طورمعمول مینیمم درآمد یک دانشجو در استرالیا ۲۰ دلار در ساعت یا به عبارتی ۷۲۰ دلار در هر ۳۸ ساعت در هفته است.

    شاید درآمد حاصل از کار دانشجویی زیاد نباشد، اما می‌تواند تا حدودی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش دهد.

    به طور کلی در استرالیا برای هر شغل با توجه به قوانین خاص خودش یک دستمزدی تعریف شده است. البته این میزان حقوق به فاکتورهایی از قبیل سن، تحصیلات، میزان توانایی شخص در یک تخصص به خصوص، تجربه کاری و تسلط به زبان انگلیسی بستگی دارد.

    در جدول زیر، لیست برخی از مشاغل دانشجویی در استرالیا را همراه با میزان دستمزد را برایتان آماده کرده ایم.

    شغل درآمد
    معلم خصوصی$20 تا 40$ دلار(ساعتی)
    صندوق دار $21 تا 25$ دلار(ساعتی)
    پیک $8 تا 12$ دلار برای هر تحویل
    گارسون $21 تا 25$ دلار
    مدیریت سایت$25 تا 30$ دلار
    پرستار$36 دلار در ساعت
    راننده$30 دلار در ساعت

    میانگین درآمد کار دانشجویی در استرالیا به تفکیک ایالت

    سطح درآمد در ایالات و شهرهای استرالیا کاملاً متغیر است. به همین دلیل میزان درآمد کار دانشجویی در این کشور نیز بسته به نوع شغل، شهر و ایالت مورد نظر میتواند متفاوت باشد. در قسمت بعد به میزان درآمد برخی از مشاغل دانشجویی در بعضی از ایالات استرالیا اشاره کرده ایم.


    درآمد برخی از مشاغل دانشجویی در ایالت استرالیای غربی

    شغل درآمد
    دستیار دفتر$20 دلار
    دستیار آشپز$20 دلار
    نماینده فروش$23 دلار
    دستیار فروشنده$20 دلار
    معلم خصوصی$35 دلار
    درآمد برخی از مشاغل دانشجویی در ایالت نیوساوت ولز استرالیا

    شغل درآمد
    بی‌بی سیتر (پزستار بچه)$30 دلار
    معلم زبان انگلیسی $35 دلار
    پرستار سالمندان$35 دلار
    سرویس دلیوری (تحوریل)$20 دلار
    درآمد برخی از مشاغل دانشجویی در ایالت ویکتوریا 

    شغل درآمد
    معلم خصوصی$30 دلار
    پذیرش$25 دلار
    اپراتور$20 دلار
    بازاریاب$22 دلار
    1. امکان اشتغال به کار به محض ثبت نام و شروع دوره تحصیلی
    2. فرصت ۴۰ ساعت کار در هر دو هفته برای دانشجویان
    3. مینیمم درآمد کار دانشجویی در استرالیا، ۲۰$ در ساعت
    4. اغلب مشاغل دانشجویی در مقطع کارشناسی؛ ساده و بدون نیاز به تخصص
    5. ویزای دانشجویی یکی از شرایط اصلی داشتن کار دانشجویی در استرالیا
    6. عدم محدودیت ساعات کاری برای دانشجویان مقطع دکترا و پژوهش محور ارشد در استرالیا
    7. فرصتی برای افزایش سوابق کاری، مهارت زبان انگلیسی و مهارت‌های ارتباطی

    کار دانشجویی در استرالیا؛ بازار کار رشته‌ها در شهرهای مختلف

    مسلم است که دانشجویان بین‌المللی قبل از تصمیم به مهاجرت بایستی در مورد شهرهای مختلف استرالیا تحقیق کنند و با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرند. یکی از دغدغه های آن‌ها امکان کار همزمان با تحصیل است. دانشجویان بعد از تحقیق در خصوص دانشگاه‌ها به دنبال فرصت‌های شغلی در آن مکان هستند تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند.

    از این رو ما هم قصد داریم به بررسی برخی از شهرهای استرالیا و فرصت‌های شغلی آن‌ها بپردازیم.

    ۷ شهر برتر استرایا برای زندگی دانشجویی

    تعدادی از شهر‌های استرالیا براساس فاکتور‌هایی مانند داشتن بهترین دانشگاه‌ها، امکانات تفریحی مناسب، فرصت‌های شغلی و امن بودن محیط جزو بهترین شهر‌ها برای زندگی دانشجویی معرفی شده‌اند.

    در جدول زیر با این شهر‌ها و رتبه آن‌ها در جهان بیشتر آشنا می‌شویم.

    نام شهررتبه در جهان
    ملبورن (Melbourne)۶
    سیدنی (Sydney)۸
    بریزبن (Brisbane)۲۹
    آدلاید (Adelaide)۳۵
    پرت (Perth)۳۵
    کانبرا (Canberra)۳۷
    گلدکوست (Gold Coast)۸۹

    کار دانشجویی در استرالیا و کلام آخر

    خب، توضیحات کار ضمن تحصیل در استرالیا هم به پایان رسید. متوجه شدید که کار دانشجویی در استرالیا مانند تمامی کشورها شرایط خاص خود را دارد. خیلی از دانشجوها با توجه به توانایی‌هایشان مشغول به یک یا چند کار پاره وقت هستند.

    معمولاً اکثر دانشجویان در استرالیا مجاز به انجام کار تمام وقت نیستند.  در این مقاله، سعی کردیم به یک سری جزییات و مباحث اولیه کار دانشجویی اشاره ای داشته باشیم.

    چنانچه سؤالی در خصوص این مبحث برایتان باقی مانده یا دوست دارید درباره تحصیل در استرالیا یا حتی زندگی در استرالیا بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با اسمارت اپلای در تماس باشید.

    برای برقراری ارتباط می‌توانید وارد صفحه ارزیابی وب‌سایت شده و فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید. کارشناسان با بررسی اطلاعات مندرج در فرم در اسرع وقت با شما درارتباط خواهند بود.

    سؤالات متداول در خصوص کار دانشجویی در استرالیا

    دانشجویان می‌توانند در هر دو هفته 40 ساعت کار کنند.

    بله. دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی و شرایط خاص می‌توانند کار کنند.

    خیر. فقط می‌تواند بخشی از هزینه های دانشجویان را می‌دهد.

    افزایش سوابق کاری افزایش مهارت زبان انگلیسی تأمین هزینه های تحصیل و زندگی افزایش مهارت‌های ارتباطی

    داشتن ویزای دانشجویی سطح نمرات بالا شروع دوره تحصیلی میزان ساعت مجاز کار

    بله. از طریق جستجو در آگهی‌های روزنامه، سایت‌های کاریابی و استفاده از تابلو اعلان کار در دانشگاه می‌توان کار پیدا کرد.

    مینیمم درآمد کار دانشجویی در استرالیا 20 دلار در ساعت است.