تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا

  • با شرایط تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا آشنا شویم

استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کانادا و متشکل از دو جزیره مجزای نیوفاندلند و لابرادوار است. این استان با  اقیانوس اطلس مرز ساحلی دارد و یکی از چهار استان آتلانتیک می‌باشد. استان نیوفاندلند و لابرادور در همسایگی استان کبک قرار دارد. مرکز استان و در عین حال بزرگ‌ترین شهر آن سنت جانز است. حدود چهل در صد جمعیت نیوفاندلند و لابرادور در سنت جانز زندگی می‌کنند.

یکی از دلایل رشد روزافزون دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا ، پیشرفت حرفه‌ای است که در این استان کسب می‌کنند. فضای تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا بیشتر بر دوره‌های آموزشی تمرکز دارد که با اقتصاد محلی در ارتباط هستند. این خبر خوبی برای افراد دارای بینش تجاری، علاقه‌مند به مشاغل دریایی و متخصصین منابع طبیعی است. عمده مراکز آموزش عالی در نیوفاندلند در مرکز شهر زیبای سنت جانز قرار دارند.

ویژگی های متمایز تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در نیوفاندلند و لابرادور تحصیل می‌کنند، ممکن است یک کمک هزینه برای راه‌اندازی در بعضی حرفه‌های سودآور مورد تقاضا در استان داده شود.

تنها یک دهه پیش، رهبران سیاسی نیوفاندلند و لابرادور تصمیم گرفتند تا با کاهش هزینه‌های تحصیل و سپس تثبیت آن برخلاف فعالیت‌ها در جهت کاهش بودجه دانشگاه‌ها در سراسر کشور، حرکت کنند. بودجه دولت در حدود ۸۵ درصد از بودجه تنها دانشگاه این استان، دانشگاه مموریال را تأمین می‌کند و مابقی از هزینه‌های تحصیل دانشجویان تأمین می‌شود. این یکی از دلایل اصلی روی آوردن افراد جهت تحصیل به این استان نه فقط از سایر استان ‌های کانادا، بلکه به صورت بین‌المللی است.

تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور تجربه آشنایی با یک فرهنگ منحصر به فرد و یک تاریخ پرافتخار را به شما می‌دهد. مردم محلی به خاطر خوشامدگویی خاصشان به کسانی که اولین بار به این استان می‌آیند مشهور هستند. با  زندگی در این استان صلح و صفا و آرامش را پیدا می‌کنید.

  • برنامه نامزدی استانی نیوفاندلند و لابرادور : اقامت فارغ‌التحصیل بین‌المللی

دولت نیوفاندلند و لابرادور به دنبال پذیرش بهترین‌ و آینده دارترین دانشجویان  برای ساختن آینده این استان است. در راستای این سیاست کلان، برنامه نامزدی استانی نیوفاندلند و لابرادور  Newfoundland And Labrador Provincial Nominee Program (NLPNP) یک دسته بندی فارغ‌التحصیلی بین‌المللی International Graduate Category دارد که از طریق آن دانشجویان بین‌المللی که از یک موسسه آموزشی شناخته شده در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

  • برنامه فارغ‌التحصیل بین‌المللی آتلانتیک

برنامه فارغ‌التحصیل بین‌المللی آتلانتیک (Atlantic International Graduate Program AIGP) به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از مؤسسات آموزشی واجد شرایط در آتلانتیک کانادا این امکان را می‌دهد تا برای اقامت دائم بدون داشتن تجربه کاری درخواست دهند. این برنامه بخشی از برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک  (Atlantic Immigration Pilot Program AIPP) است که یک برنامه جدید مهاجرت به کانادا برای سال ۲۰۱۷ و بعد از آن است.

متقاضیان اقامت در چهار استان نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا اقدام نمایند. برنامه مهاجرتی آتلانتیک، برنامه‌ای مشترک بین دولت کانادا و چهار استان آتلانتیک می‌باشد.

برنامه مهاجرت آتلانتیک کمک به جذب فارغ التحصیلان بین‌المللی و کارگران خارجی ماهر جهت پر کردن فرصت‌های شغلی در چهار استان آتلانتیک می‌نماید. متقاضیان این برنامه مهاجرتی نیاز به یک پیشنهاد کار دارند. کارفرمایان این چهار استان جهت جذب نیروی کار نیاز به داشتن LMIA ندارند.

فارغ التحصیلان بین‌المللی در صورتی واجد شرایط استفاده از این طرح هستند که:

از دوره‌ی تحصیلات تکمیلی یکی از مؤسسات دولتی در یکی از استان‌های آتلانتیک کانادا مدرک، دیپلم، گواهینامه یا مدرک حرفه یا کارورزی اخذ کرده باشند.

مدرک را ظرف ۱۲ ماه پیش از ارائه‌ی درخواست خود اخذ کرده باشند

برنامه‌ی تحصیل حداقل ۲ سال به طول انجامیده باشند و یک برنامه‌ی زبان یا دوره‌ی یادگیری از راه دور نباشد.

حداقل به مدت ۲ سال به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده باشند.

حداقل ۱۶ ماه از دوره‌ی ۲۴ ماهه‌ی تحصیل خود را در استان‌های نیو برانزوییک، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور زندگی کرده باشند.

متقاضیان واجد شرایط این گروه نیاز به ارائه سابقه کار ندارند. با این حال باید یک پیشنهاد شغلی واجد شرایط برای اشتغال تمام وقت حداقل با یک قرارداد شغلی یک ساله را در مشاغل سطح 0، A، B یا C در طبقه بندی مشاغل کانادا به دست آورند. کارفرمایانی که یک پیشنهاد شغلی را به متقاضی می‌دهند باید به استانی که در آن واقع هستند، خود را معرفی نمایند.

  • اکسپرس اینتری

نامزدهای اقامت در کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری Express Entry immigration selection system که تحصیلاتشان را در یک دانشگاه در نیوفاندلند و لابرادور تمام کرده‌اند، با توجه به سطح بالای تحصیلات می‌توانند از امتیازات آن در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری بهره‌مند شوند. علاوه براین، دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از مؤسسات آموزشی کانادایی ممکن است به تجربه کاری کانادایی مهمی دست یافته باشند که فاکتور بسیار ارزشمند دیگری برای اقامت از نوع اکسپرس اینتری محسوب می‌شود.

برای آن‌ها که قصد تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور را دارند هزینه نسبتاً پایین مسکن در این استان از مطلوبیت‌های آن به شمار می‌رود. وقتی صحبت از اجاره ماهیانه کاشانه در ایالت نیوفاندلند و لابرادورمی شود، میانگین قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۸۳۳ دلار و محدوده قیمت آن ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار است. میانگین اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر ۶۱۶ دلار است و محدوده قیمت بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ دلار است.

میانگین اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر برابر با ۱٬۳۵۰  دلار و محدود قیمت‌ها بین ۱٬۲۰۰ تا ۱٬۵۰۰ دلار است. میانگین اجاره برای آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر برابر ۱٬۲۱۶ دلار آمریکا و محدوده قیمت برابر ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۴۰۰ دلار آمریکا می‌باشد.

وقتی بحث قیمت خرید آپارتمان در ایالت نیوفاندلند و لابرادور هم به میان می‌آید محدوده و میانگین قیمت در مرکز شهر به وضوح گران‌تر است. میانگین قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر ۲٬۹۰۰ دلار و محدود قیمت از ۲٬۵۰۰ تا ۴٬۰۰۰ دلار است. قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۲٬۶۰۰ دلار و محدوده قیمت از ۲٬۰۰۰ تا ۳٬۵۰۰ دلار است.

میانگین خالص درآمد متوسط ماهیانه  در این استان حدود ۳٬۰۰۰ دلار در ماه است. نرخ بهره مسکن سالیانه این استان  ۳٫۷۵ است. اگر فرزندان خردسال دارید و برای ثبت نام آن‌ها در مهدکودک قصد برنامه ریزی دارید باید بدانید میانگین هزینه ماهانه مهدکودک در این استان حدود ۸۰۰ دلار است. میانگین هزینه سالانه مدارس ابتدایی در این استان هم حدود ۱۲٬۵۰۰ دلار است.

آب و هوای این استان در مجموع معتدل بوده و در تابستان‌ها معمولاً از ۲۱ درجه سانتی‌گراد فراتر نمی‌رود در زمستان‌ها نیز به ندرت پیش می‌آید در سردترین ماه سال دمای مرکز این استان از ۱۰- کمتر شود. این استان آتلانتیک در تمامی فصول سال بارندگی قابل توجهی دارد و طبیعت آن ترکیبی از کوه و جنگل و اقیانوس است . اغراق نیست اگر بگوییم همین آب و هوای مناسب می‌تواند انگیزه‌ای برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا

جستجوی رشته و دانشگاه در کانادا

کاملا منطبق با نمره زبان و بودجه شما

ابتدا ظرف چند کلیک ساده شرایط اولیه مورد نظر خودتان را ثبت کنید و دکمه سرچ را بزنید. تمامی رشته‌های منطبق با شرایط شما برایتان لیست می‌شود. هر کدام را تمایل داشتید انتخاب و برای آن اقدام می‌کنید. کاملا رایگان و بسیار راحت و کاربردی از طریق پلت فرم هوشمند اسمارت اپلای!

اسمارت اپلای

تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا، پلی برای رسیدن به مشاغل سودآور محلی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، استان نیوفاندلند و لابرادور پذیرای مهاجران زیادی از جمله دانشجویان بین‌المللی است. در این استان زمینه و شرایط خوبی برای راه‌اندازی مشاغل و کارهای محلی و مرتبط با اقتصاد استان وجود دارد که دولت محلی حمایت‌های مالی خوبی در این زمینه انجام‌ می‌دهد. اگر خواهان تحصیل در یک استان کوچک و آرام با هزینه مناسب تحصیل هستید، تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا انتخاب جذابی است.

اگر در مورد ادامه تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور کانادا نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان اسمارت اپلای آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.