تحصیل در استان آلبرتا کانادا

  • با شرایط تحصیل در استان آلبرتا کانادا آشنا شویم

با توجه به شرایط خوب مهاجرت، استخدام و سطح زندگی در استان آلبرتا، این استان یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل در کانادا به شمار می‌رود. قرار گرفتن در کانادای غربی و وجود دو شهر به سرعت در حال رشد کانادا یعنی کلگری (Calgary) و ادمونتون (Edmonton) در آلبرتا، باعث شده است این استان پرجمعیت‌ترین استان در میان سه استان موسوم به استان‌های چمنزاری کانادا شود.

همچنین آلبرتا به علت دارا بودن  پارک‌های ملی معروف مثل بانف و جاسپر، به عنوان یکی از زیباترین بخش‌های آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در عین حال زیبایی‌های طبیعی آلبرتا شامل جنگل‌های وسیع و کوه‌های صخره‌ای باعث ایجاد یک محیط مطلوب برای زندگی در این استان می‌شود.

مزایای تحصیل در استان آلبرتا کانادا

  • از یک سو آلبرتا دارای نظام آموزشی معروف و مشهوری است و از سوی دیگر از مهدکودک‌های هوشمند تا دانشگاه‌های طراز اول و مؤسسات تحقیقاتی پیشرو جهانی در این استان وجود دارند. در آلبرتا فرزندان شما گزینه‌های فراوانی را برای انتخاب مدرسه در اختیار دارند، مدارسی که همگی رایگان هستند و از هزینه‌های مالیاتی تأمین می‌شوند.
  • گذشته از سیستم اصلی مدارس همگانی، تعدادی مدارس فرانسوی زبان جهت آموزش زبان فرانسوی و همچنین مدارس کاتولیک نیز در این استان وجود دارند. این استان همچنین مدارس جدیدی همانند مدارس آنلاین یا مجازی را نیز به عنوان انتخاب‌های جایگزین برای آموزش و تحصیل در آلبرتا ارائه می‌دهد.
  • نظام آموزش تحصیلات تکمیلی آلبرتا، سرمایه‌گذاری عام، دارای ۲۴ مؤسسه، شامل چهار دانشگاه با بیش از ۱۰۴٬۵۰۰ دانشجوی پاره وقت یا تمام وقت در مجموع می‌باشد. سرانه مخارج هر دانشجو برای تحصیلات ابتدایی در این استان در میان بالاترین‌ها در کانادا می‌باشد.
  • آلبرتایی‌ها به‌طور متوسط سالیانه ۵۰۰۰ دلار برای تحصیلات تکمیلی هزینه می‌کنند. این رقم در میان بالاترین‌ها در کانادا است. با این حال دولت برنامه‌های زیادی را برای کمک به خانواده‌ها در جهت هزینه‌های فرزندان، بعد از اتمام دبیرستان به اجرا درآورده است.
  • در سال ۲۰۰۵، برنامه آموزشی صد ساله آلبرتا شکل گرفت و به مرحله اجرا گذاشته شد. این برنامه به تمام افراد مقیمی که از سال ۲۰۰۵ به بعد در آلبرتا دنیا آمده‌اند ۵۰۰ دلار کمک خواهد کرد. این برنامه به والدین با ارائه مشوق‌هایی برای شروع و ذخیره‌سازی پول، برای تحصیلات عالیه فرزندان خود، با سرعت هر چه بیشتر کمک می‌کند. در سال ۲۰۰۴، مبلغ کلی کمک‌های آلبرتا به دانشجویان به رقم ۴۳۹ میلیون دلار رسیده است.
  • برنامه انتقال واحدهای درسی در آلبرتا

برنامه انتقال آلبرتا 30سال پیش ایجاد شد. این سیستم به دانشجویان در حال تحصیل در آلبرتا این امکان را می‌دهد تا در یک دانشگاه تحصیل کنند و سپس به صورت یکپارچه به دانشگاه دیگری منتقل شوند. این برنامه به معنای پذیرش راحت‌تر سال دوم و سوم در بعضی از رقابتی‌ترین دانشگاه‌های کشور است و همچنین به دانشجویان اجازه می‌دهد تا چندین مدرک تحصیلی بگیرند.

  • هزینه تحصیلی (Subsidized education ) برای فرزندان

در صورتی که در یک رشته دانشگاهی بلندمدت در کالج یا دانشگاه آلبرتا تحصیل می‌کنید، بچه‌های شما واجد شرایط اخذ کمک هزینه تحصیلی دولتی هستند. هنگام تحصیل در آلبرتا به هر یک از بچه‌ها و والدینشان در حدود 10.000 دلار در سال داده می‌شود.

  • گزینه‌های استخدامی بعد از فارغ‌التحصیلی

آلبرتا اقتصاد بزرگ و متنوعی با طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان بعد از اتمام تحصیلاتشان در این استان دارد و با توجه به توسعه پر سرعت اقتصادی خود، یکی از بهترین مکان‌ها برای کاریابی است. آلبرتا دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری با رقم ۳٫۹٪ می‌باشد، که این رقم پایین‌تر از رقم میانگین کانادا یعنی ۶٫۸٪ می‌باشد.

زمانی‌که این نرخ پایین بیکاری با نرخ پایین تولید جمعیت و نرخ رکورد دار اشتغال‌زایی جمع زده شود، نتیجه نشانگر تعداد بالای شغل برای مهاجران می‌باشد. در سال‌های اخیر، این استان تعداد مهاجران دائم خود را در کنار کارکنان خارجی موقت افزایش داده اما همچنان نرخ بیکاری در حال کاهش است. تحقیق‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که کالگری و ادمونتون در بین بهترین شهرهای جهان برای کار کردن قرار دارند.

اگر پس از پایان تحصیل در آلبرتا و فارغ التحصیلی در یکی از دانشگاه‌های آلبرتا در جستجوی شغل هستید، خط تلفن اطلاعات شغلی آلبرتا می‌تواند به شما در جستجوی شغل کمک کند. برای کسب اطلاعات در این باره با شماره تلفن 780-422-4266 در ادمونتون و 1-800-661-3753 در جاهای دیگر تماس بگیرید تا از اطلاعات فوق‌العاده مفید خط اطلاعات شغلی آلبرتا بهره‌مند شوید.

  • جمعیت جوان

36 سال است که آلبرتا کمترین سن متوسط را نسبت به سایر استان ‌های کانادا دارد. افراد جوان به خصوص به شهرهای کالگاری و ادمونتون کشیده می‌شوند.

  • اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی

این دسته بندی مخصوص کسانی است که از یک رشته تحصیلی حداقل یک سال در یک موسسه واجد شرایط آلبرتا فارغ التحصیل شده‌اند و در این ایالت با اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار هستند.

  • اقامت فارغ‌التحصیل بین‌المللی

این دسته‌بندی برای افرادی ایجاد شد که از یک موسسه بعد از دوره متوسطه در آلبرتا فارغ‌التحصیل شده‌اند و یک پیشنهاد کار دائمی و تمام وقت از یک کارفرما در آلبرتا دریافت کرده‌اند.

  • اخذ اقامت دائم از روش (Express Entry)

کاندیداهای اقامت به کانادا از طریق سیستم انتخاب مهاجرتی اکسپرس اینتری که تحصیلاتشان در دانشگاهی در آلبرتا را به اتمام رساندند، ممکن است به خاطر تحصیلات عالیه‌شان امتیازات مهمی به آن‌ها داده شود. علاوه براین، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ممکن است به تجربه کاری در کانادا دست یافته باشند که عامل بسیار ارزشمند دیگری برای گرفتن اقامت از طریق سیستم ورود سریع است.

اکثر شهرهای آلبرتا دارای تابستان‌های گرم مطبوعی هستند که درجه حرارت آن می‌تواند بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد. با این حال، در زمستان می‌تواند بسیار سرد در تقریباً تمام قسمت‌های آلبرتا باشد، در حالی که درجه حرارت می‌تواند زیر ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد. در چنین شرایطی بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید برای آب و هوای سرد آماده هستید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر برای تحصیل در آلبرتا لباس زمستانه گرم، از جمله ژاکت، کاپشن زمستانی، چکمه، کلاه، روسری و یا دستکش بخرید!

آلبرتا دارای یکی از بازارهای ارزان قیمت مسکن در کانادا است. اگر چه نرخ بالای مهاجرت به استان همراه با افزایش درآمد برای ساکنان آلبرتا افزایش تقاضا را ایجاد کرده است که باعث افزایش قیمت‌ها شده است با این حال استان یک مکان مناسب برای خرید یا اجاره مسکن است. با توجه به اینکه سازندگان خانه با سرعتی سریع خانه‌های جدید می‌سازند، انتظار می‌رود که هزینه‌های مسکن در طی چند سال آینده کاهش یابد.

قیمت متوسط خانه در آلبرتا تقریباً ۴۰۰٬۰۰۰ دلار است.(ادمونتون:۳۶۸٬۰۰۰ دلار، کلگری:۴۵۰٬۰۰۰ دلار). به‌طورکلی درصد درآمد خانوار جهت هزینه‌های مسکن کمتر از میانگین کانادا و حدوداً ۲۵% است.

آلبرتا مانند بقیه کانادا از خدمات درمانی سراسری با بودجه عمومی برخوردار است.تقریباً سالانه ۷٬۰۰۰ دلار سرانه برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در استان هزینه می‌شود که در بالاترین سطح  کانادا قرار دارد. ساکنین قانونی آلبرتا واجد شرایط دریافت بیمه بهداشت عمومی می‌باشند. برای این که واجد شرایط دریافت بیمه عموم باشید، در عرض سه ماه از زمان ورود به آلبرتا باید در سایت مراقبت‌های بهداشتی ثبت نام کنید.

این مراکز آموزشی به دلیل کسب اعتبار از نظر “کالج‌ها و مؤسسات کانادا” (formerly the Association of Community Colleges of Canada) یا به خاطر برنامه‎های درسی و خدمات دانشجویی خوب، در این لیست قرار گرفتند:

Alberta College of Art and Design

کالج هنر و طراحی آلبرتا (ACAD) یک کالج هنر و طراحی با بودجه عمومی است که در کلگری واقع شده است. این مدرسه از سال ۱۹۲۶ شروع به کار کرده است و زمانی بخشی از انستیتوی فناوری آلبرتا جنوبی (SAIT) بود

Bow Valley College

کالج Bow Valley که در سال ۱۹۶۵ تأسیس شد، ۱۹ شعبه دارد که در سراسر آلبرتا گسترش یافته است و پردیس اصلی آن در کلگری واقع شده است. کالج Bow Valley در هشت رشته تحصیلی خدمات خود ارائه می‌دهد: مشاغل، مراقبت‌های بهداشتی، حقوق، فناوری‌های خلاقانه، مهاجرت و پیشرفت بین فرهنگی، ارتقاء علمی و یادگیری زبان انگلیسی

Grande Prairie Regional College

گراند پریری رجینال کالجی در شمال غربی آلبرتا است. با داشتن دو دانشگاه و تعدادی از مراکز یادگیری ماهواره‌ای، قادر به ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دانشگاه، دیپلم، گواهینامه و کارآموزی می‌باشد.

Keyano College

فورت مک مورای قلب صنعت نفت کانادا و در میان ماسه‌های نفتی آتاباسکا قرار دارد. جای تعجب نیست که بسیاری از افرادی که در این صنعت کار می‌کنند نیاز به آموزش و تجربه تخصصی دارند. دقیقاً نیاز بازار باعث شده که کالج کیانو رشد و توسعه بیابد. این کالج برنامه‌های تحصیلی در رشته‌های فنی و صنعتی ارائه می‌دهد که پوشش دهنده نیازهای مربوط به صنعت نفت باشد.

Lakeland College

تنها کالج بین استانی کانادا، لاک لند به دو استان زیبا خدمات می‌دهد: آلبرتا و ساسکاچوان. در حالی که اساس آن عمدتاً بر مطالعات کشاورزی گذاشته شده است، این موسسه برای سایر رشته‌ها از جمله صنایع انرژی و فناوری نفت هم طور فزاینده‌ای شناخته شده است. این شهرت نه تنها کانادایی‌ها بلکه دانشجویان بین المللی را نیز جذب این دانشگاه می‌کند.

Lethbridge College

کالج لتبریج یک کالج عمومی در استان آلبرتا است که علاوه بر آموزش‌های حرفه‌ای، برنامه‌های ارائه مدرک دانشگاهی، دیپلم و گواهینامه نیز ارائه می‌دهد. در سال ۱۹۵۷ تأسیس‌شده و دارای ۴۲۰۰ دانشجو است و دارای پردیس‌هایی در لتبریج، فورت مک لئود و تبر است.

Medicine Hat College

این کالج پزشکی واقع در جنوب غربی آلبرتا، بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی تمام وقت دارد. با بیش از ۸۰ برنامه برای انتخاب، این کالج بر رویکردی مفید برای یادگیری تأکید دارد و به فارغ التحصیلان دارای مهارت‌های قابل استفاده مشهور است.

NorQuest College

کالج نورکوئست یک کالج متوسط – با حدود ۴۵۰۰ دانشجوی تمام وقت – است که در ادمونتون آلبرتا واقع شده است. تمرکز اصلی آن مباحث مقدماتی حرفه ای و شغل محور همراه با ارائه با تعدادی دیپلم و گواهینامه است. برنامه گواهینامه دستیاری مراقبت‌های بهداشتی و دیپلم پرستاری عملی این کالج هر دو بزرگ‌ترین در نوع خود در کانادا است.

Northern Alberta Institute of Technology

انستیتوی فناوری آلبرتا شمالی یک موسسه علمی کاربردی و پلی تکنیک برای تحصیل در آلبرتا است و دارای مراکز دانشگاهی در کلگری، ادمونتون و سنت آلبرت در استان آلبرتا است. NAIT بزرگ‌ترین انستیتوی کارآموزی در کانادا است که سالانه بیش از ۱۵،۰۰۰ کارآموز را آموزش می‌دهد. با داشتن یک دانشگاه اصلی و دو پردیس، بیش از ۸٬۰۰۰ دانشجو تمام وقت را در خود جای می‌دهد و بیش از ۲۰٬۰۰۰ نفر در دوره‌های آموزش پاره‌وقت یا ادامه تحصیل این انستیتو ثبت نام کرده‌اند.

Northern Lakes College

کالج نورثرن لیک یک کالج عمومی در آلبرتا است و این وظیفه را دارد که دانشجویان سراسر منطقه را به هم وصل کند. جدیدترین فن‌آوری‌های یادگیری و تدریس در این کالج بکار گرفته شده، بنابراین دانش‌آموزانی که ممکن است نتوانند حضوری در آن شرکت کنند هم می‌توانند از مزایای تحصیل در این کالج بهره‌مند شوند.

Olds College

کالج دانشگاه کینگ که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد، یک دانشگاه مسیحی و مبتنی بر ایمان مذهبی است که در قلب ادمونتون آلبرتا مستقر است. این کالج عضو شورای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مسیحی است و با افتخار به دانشجویان ترکیبی منحصر به فرد از پیگیری‌های علمی و معنوی را ارائه می‌دهد.

Portage College

کالج پورتیج در شمال شرقی آلبرتا به مردمان این بخش از استان خدمت می‌کند. این کالج برای بیش از ۴۰ سال آموزش عملی و عملی به دانشجویان خود ارائه داده است. کالج پورتیج هنگامی که از سال ۱۹۶۸ شروع به کار کرد، علاوه بر موضوعات متداول، دوره‌های متنوعی همچون تله گذاری برای شکار حیوانات،  فرآوری خز حیوانات و مدیریت میادین نفتی ارائه می‌دهد.

Red Deer College

کالج گوزن قرمز تلاش کرده تا احساس حضور در محوطه دانشگاه را به دانشجویان خود انتقال دهد. تلاش‌های قابل توجه برای جذب دانش آموزان بین المللی و از خارج از استان از سوی این کالج تشدید شده است. با داشتن هفت دانشکده دانشگاهی و بیش از ۱۰٬۰۰۰ دانش آموز، این کالج حتی ممکن است بیشتر به یک دانشگاه شبیه باشد.

The King’s University College

کالج دانشگاه کینگ که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد، یک دانشگاه مسیحی و مبتنی بر ایمان است که در قلب ادمونتون، آلبرتا مستقر است. این عضو شورای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مسیحی است و با افتخار به دانشجویان ترکیبی منحصر به فرد از پیگیری‌های علمی و معنوی را ارائه می‌دهد. همچنین به دلیل داشتن همکاری‌های بین المللی با سایر نهادها و برنامه‌های همکاری در خارج از کشور بسیار مشهور است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در استان آلبرتا کانادا

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای

تحصیل در استان آلبرتا کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم

تحصیل در استان آلبرتا کانادا یک پیشنهاد عالی برای کسانی است که می خواهند برای ادامه تحصیل راهی کانادا شوند، آن هم به دلایل مختلف: به طور کلی سیستم آموزشی بعد از دوره متوسطه در آلبرتا به خاطر دانشگاه‌ها و کالج‌ها، مؤسسات فنی و امکانات تحقیقاتی عالی بسیاری که دارد، شناخته شده است. با استانداردهای بالای زندگی، استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی و گزینه‌های مهاجرت، تحصیل در استان آلبرتا کانادا یکی از مطلوب‌ترین پیشنهادها در دنیا برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر و داشتن یک حرفه و شغل است. در واقع هزینه‌های رقابتی تحصیل و هزینه معقول زندگی باعث شده است که تحصیل در استان آلبرتا کانادا یک انتخاب عاقلانه برای بعد از دوره متوسطه باشد.

شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی اسمارت اپلای و یا در تماس با دفتر ما در تهران ضمن آنکه از شرایط مهاجرت کانادا تحصیلی آشنا شوید از مشاوره همکاران ما در مورد تمامی شرایط و اقدامات لازم در پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل بهره‌مند شوید.