اقامت پس از تحصیل در کانادا

واقعیت این هست که از نگاه اداره مهاجرت کانادا روشی برای اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل، با عنوان مهاجرت کانادا تحصیلی یا اقامت دائم تحصیلی وجود ندارد. شما با اخذ ویزای تحصیلی، مجوز اقامت موقت در کشور کانادا را کسب می‌کنید.

با این حال دولت کانادا ترجیح می‌دهد افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند و سابقه کار کانادایی دارند با روش‌های قانونی در این کشور اقامت دائم دریافت کنند. به همین منظور روش‌های قانونی برای اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا پیش بینی شده است، که شخص متقاضی و همسر و خانواده وی در صورت واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل در کالج و دانشگاه

مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری رایج‌ترین و اصلی‌ترین روش برای متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌باشد. با این حال رقابت سنگینی در سیستم اکسپرس اینتری وجود دارد و موفقیت در این سیستم نیازمند امتیاز بالای زبان و سن پایین متقاضی می‌باشد. سایر طرح‌های مهاجرت به کانادا همچون مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هم نیازمند سرمایه قابل توجه و … هستند. در این شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل یک مسیر مطلوب برای مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید که شانس موفقیت در سیستم اکسپرس اینتری را افزایش می‌دهد.

این مسیر اگر چه در نگاه اول شاید قدری طولانی و یا هزینه بر به چشم بیاید ولی اتفاقاً در شرایط کنونی یک مسیر کوتاه و مطمئن برای تضمین مهاجرت شما به کانادا به حساب می‌آید. به عبارتی اقامت کانادا از طریق تحصیل مسیری است میان بر، برای آنکه بتوانید با ارتقای امتیازات خود اقامت کانادا را به راحتی بدست بیاورید. برای این منظور تلاش می‌کنیم سیستم اکسپرس اینتری و برنامه تجربه کانادایی را توضیح دهیم.

همچنین به کسب اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های استانی اشاره خواهیم کرد که یک روش عالی برای برخورداری از سابقه کار کانادایی و نیل به اقامت کانادا از طریق تحصیل می‌باشد. شما با استفاده از این ویزا می‌توانید شرایط لازم جهت استفاده از برنامه تجربه کانادایی در قالب برنامه اکسپرس اینتری را بدست آورید. سپس با تشریح مهاجرت تحصیلی برای شما توضیح خواهیم داد که مهاجرت به کانادا تحصیلی، چگونه می‌تواند به افزایش امتیازات شما و تضمین موفقیت شما در مسیر مهاجرت به این کشور کمک کند.

اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری ساز و کاری برای ورود مهاجران به کاناداست. این برنامه مهاجرتی از سال ۲۰۱۵ با هدف جذب نیروهای کارآمد و متخصص و با تلفیق گروه کارکنان ماهر Federal Skilled Worker Program، گروه تجربه کانادایی Canadian Experience Class و گروه پیشه وران Federal Skilled Trades Program بر اساس سیستم امتیاز بندی شروع به کار کرد.

در این طرح فرد متقاضی با داشتن مدرک دیپلم، نمره آیلتس جنرال ۶ و حداقل ۶ ماه سابقه کار، واجد شرایط ورود به سيستم (pool) شده و با توجه به گزینه‌های زیر می‌تواند کسب امتیاز کند: سن، سطح تحصیلات، سابقه کار، وضعیت تاهل، نمره زبان انگلیسی و فرانسه، سابقه کار همسر، میزان تحصیلات همسر، بستگان درجه یک در کانادا، پیشنهاد کاری از کانادا، پذیرش استانی، تحصیل در کانادا و سابقه کار در کانادا

طبیعی است که اکثر متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا نمی‌توانند بخش قابل توجهی از امتیازات مربوط به گزینه‌های بالا را کسب کنند. هنگامی که می‌گوییم اقامت کانادا از طریق تحصیل یک مسیر قابل توصیه برای علاقه‌مندان به مهاجرت به کاناداست درست به همین بعد بحث توجه داریم. علاقه‌مندان ایرانی مهاجرت به کانادا عموماً قادر به کسب امتیاز از گزینه‌های سابقه تحصیل در کانادا، سابقه کار کانادایی، بستگان درجه یک در کانادا و پیشنهاد کاری از کانادا نیستند.

در عین حال توانایی عمومی زبان این داوطلبان چندان بالا نیست و از نمره زبان انگلیسی هم امتياز کمتری می‌گیرند. بنابراین در نهایت در رقابت فشرده اکسپرس اینتری ناکامند و عموما به حد نصاب امتياز مورد نیاز برای انتخاب نمی‌رسند.

در چنین شرایطی مهاجرت به کانادا تحصیلی و در نهایت اقامت کانادا از طریق تحصیل شاید بهترين راه براي متقاضيان مهاجرت به کانادا باشد. آن‌ها که مشتاق براي كسب امتيازات بيشتر جهت موفقیت در سیستم اکسپرس اینتری هستند می‌توانند با اخذ پذیرش تحصیلی و بدست آوردن کار و البته تقویت تدریجی زبان انگلیسی و فرانسوی و حتی یافتن پیشنهاد شغلی به سرعت امتیازات خود را ارتقا داده و در سیستم اکسپرس اینتری موفق باشند. در چنین شرایطی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کانادا می‌توانند از امتیازات زیر برخوردار گردند و به نوعی شانس خود برای موفقیت در سیستم اکسپرس اینتری را به وضوح ارتقا دهند:

  • داشتن تجربه کاری در کانادا  ۷۰ امتیاز
  • تحصیلات کانادایی              ۳۰ امتیاز
  • داشتن پیشنهاد شغلی      ۲۰۰ امتیاز

ویدئوهای‌ پربازدید:

برنامه‌ریزی آینده و آرزوهای دانشجویان کانادا و استرالیا

شرایط لازم برای اقامت پس از تحصیل در کانادا

روش تجربه کانادایی یا همان مهاجرت به کانادا از روش Canadian Experience Class یا  CEC مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته‌اند و از طریق برنامه تجربه کانادایی این امکان وجود دارد که متقاضی مهاجرت به کانادا، اقامت دائم را برای خود و خانواده وابسته به او دریافت کند. همچنین این برنامه مورد توجه دانشجویان بین المللی است که در دوره PGWP پس از پایان تحصیلات خود در کانادا هستند.

شما می‌توانید در مهلتی که پس از تحصیل در کانادا دارید حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق روش تجربه کانادایی را کسب کرده و برای اقامت دائم اقدام کنید. از ژانویه ۲۰۱۵ به بعد در مرحله اول متقاضی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوت‌نامه برای اپلای را دریافت کند. همچنین اداره مهاجرت کانادا، معمولاً سالانه تعداد ظرفیت مشخصی پرونده در روش تجربه کانادایی قبول می‌کند.

به این مهم توجه داشته باشید که تجربه کار حرفه‌ای کانادایی یعنی در یکی از گروه‌های زیر کار کرده باشید:

  • کارهای مدیریتی (NOC skill level 0)
  • کارهای حرفه‌ای (NOC skill type A)
  • کارهای تدریس و حرفه‌ای (NOC skill type B)

برای مشاهده کلیه کد رشته‌ها می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

حداقل شرایط لازم برای برنامه تجربه کانادایی

  • در مشاغل گروه‌های 0 و A دارای حداقل سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی CLB7 باشد و در مشاغل گروه B دارای حداقل سطح زبان در سطح CLB5 باشد.
  • فرد تصمیمی برای زندگی در کبک نداشته باشد
  • حداقل یک سال ( یا ۱۵۶۰ ساعت)  تجربه کار کانادایی مجاز در سه سال قبل از درخواست، که شامل درآمد بوده و در یک از شغل‌های گروه‌های 0 یا A یا B باشد.

توجه داشته باشید شما می‌توانید بدون نگرانی از سطح تحصیلات و همچنین درآمدتان و در هنگام حضور در خارج از کانادا هم برای برنامه تجربه کانادایی اقدام کنید. با این حال برای سوابق کاری غیر مجاز، کارهایی که خود اشتغال باشند، کار در حین تحصیل و یا در دوره کارورزی و یا کارهای انجام شده در گروه C و Dشما نمی‌توانید برای برنامه تجربه کانادایی اقدام کنید.

در مجموع می‌توان این‌گونه گفت که شما با مهاجرت به کانادا تحصیلی و ورود به بازار کار از طریق برنامه  PGWP و کسب امتیاز تحصیلی و کاری از روش‌های مختلف اقامتي، موفق به كسب اقامت كانادا از طریق تحصیل به همراه همسر و فرزندان خود خواهید شد. در ادامه بد نیست اطلاعاتی در مورد برنامه PGWP داشته باشیم که می‌تواند تا حد زیادی در مسیر اقامت کانادا از طریق تحصیلی به کمک مهاجران بیاید.

کسب اقامت دائم از طریق برنامه های استانی

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    اقامت پس از تحصیل در استان بریتیش کلمبیا

    اقامت پس از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان بریتیش کلمبیا در برخی از رشته‌های تحصیلی

    در این روش پس از تحصیل فارغ‌التحصیلان تعدادی از رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به شرح زیر می‌توانند بدون داشتن پیشنهاد کاری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

      • کشاورزی
      • منابع طبیعی
      • علوم کامپیوتر
      • مهندسی
      • مهندسی فناوری اطلاعات
      • بیولوژی
      • دوره‌های مرتبط با سلامت و علوم کلینیکی
      • ریاضیات و آمار
      • علوم تربیت بدنی

    اقامت پس از تحصیل در استان آلبرتا

    ۱. اخذ اقامت دائم از روش AINP- Alberta Immigrant Nominee Program

    در این روش پس از تحصیل فارغ‌التحصیلان باید از طریق اداره مهاجرت کانادا برای اخذ اقامت دائم اقدام کند. دراین روش از طریق برنامه اکسپرس اینتری متقاضی می‌پذیرد.

    ۲. اقامت پس از تحصیل International Graduate Category

    در این روش اگر فرد قصد زندگی در آلبرتا را دارد می‌بایست از مؤسسات دولتی یا خصوصی در آلبرتا و یا مؤسسات معتبر دولتی سایر استان‌های کشور کانادا در دوره‌های سرتیفیکیت یا دانشگاهی حداقل یک سال شرکت و فارغ‌التحصیل شده باشند در حین تشکیل پرونده متقاضی می‌بایست دارای پیشنهاد کاری معتبر بوده و به صورت تمام وقت در حال کار کردن باشد و اداره مهاجرت آن را قبول داشته باشد. شغل شخص باید دریکی از زیر گروه‌های ۰ A B C در گروه رده‌بندی مشاغل کانادا NOC باشد. متقاضیانی که در گروه شغلی C کار کرده‌اند باید در هنگام اقدام جهت اخذ اقامت مدرک معتبر زبان معادل آیلتس ۴ یا فرانسه با نمره آ ۲ داشته باشند.

    اقامت پس از تحصیل در استان ساسکاچوان

    روش مهاجرت به استان ساسکاچوان

    1. کارآفرینان
    2. متخصصین ساسکاچوان
    3. مهاجرت از روش دانشجویی
    4. مهاجرت متخصصین بهداشت
    5. راننده کامیون مسیرهای طولانی
    6. مهاجرت کشاورزان یا کشاورزان جوان

    با توجه به هدف تهیه این مقاله فقط به توضیح اخذ اقامت برای دانشجویانی که در ساسکاچوان فارغ‌التحصیل شده‌اند با توجه به شرایط زیر می‌پردازیم:

    1. از یکی از مؤسسات معتبر این استان در دوره بعد از دبیرستان که بیش از یک سال باشد فارغ‌التحصیل شده باشند.
    2. باید حداقل ۶ ماه معادل ۹۶۰ ساعت در ساسکاچوان کارکرده باشند.
    3. دارای ورک پرمیت معتبر باشند.
    4. دارای پیشنهاد کاری معتبر در گروه شغلی “A”, “B”, “۰” یا در یک شغل معتبر در زمینه تحصیلی خود و یا در یک فعالیت معتبر باشند.
    5. نامه SINP Job Approval Letter را داشته باشند.

    SINP(Saskatchewan Immigrant Nominee Program)

    دانشجویانی که خارج از استان ساسکاچوان تحصیل‌کرده‌اند باید:

    1. از یکی ازموسسات معتبر کانادا در دوره بعد از دبیرستان که بیش از یک سال باشد فارغ‌التحصیل شده باشند. این دوره باید حداقل دو سال آکادمیک باشد.
    2. حداقل ۲۴ ماه تمام وقت به طور پیوسته (حداقل ۳۸۴۰) ساعت در ساسکاچوان کار کرده باشند و دارای ویزای کاری معتبر باشند.
    3. شغل باید در دوره‌ای که متقاضی ویزای اقامت پس از تحصیل یا مجوز کار بعد از تحصیل داشته باشد.
    4. دارای پیشنهاد کاری معتبر در گروه شغلی “A”, “B”, “۰” یا دریک شغل معتبر در زمینه تحصیلی خود و یا در یک فعالیت معتبر باشند.
    5. نامه SINP Job Approval Letter را داشته باشند.

    دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند اقامت ساسکاچوان را دریافت کند باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

      • حداقل ۶ ماه نزد یک کارفرمای ساسکاچوان کار کرده و یا در حال حاضر دارای درخواست کار از این استان باشد.
      • همسر متقاضی در حال حاضر شغلی تمام وقت در استان ساسکاچوان داشته باشد.
      • دارایی کافی جهت تأمین خود و خانواده خویش باشد.

    اقامت پس از تحصیل در استان مانیتوبا

    • دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند اقامت ساسکاچوان را دریافت کند باید تمامی شرایط زیر را دارا باشد:
      • از یکی از مؤسسات یا دانشگاه های معتبر فارغ‌التحصیل شده باشید.
      • ویزای کار پس از تحصیل اخذ کرده باشید.
      • حداقل ۶ ماه با کارفرمای منیتوبایی کارکرده و پیشنهاد شغلی داشته باشند. اگر در استانی سایر از مانیتوبا تحصیل کرده‌اید باید حداقل ۱ سال با کارفرمایی که از او پیشنهاد شغلی دارید کار کرده باشید.

    اقامت پس از تحصیل در استان انتاریو

    ۱. اخذ اقامت دائم از روش International Post-graduate Category BC PNP

    دانشجویان بین‌المللی OINP: International Student Category:

    دانشجویانی که در انتاریو تحصیل‌کرده‌اند باید دارای پیشنهاد کار و همچنین واجد شرایط زیر باشند:

    • دارای پیشنهاد شغلی معتبر در گروه شغلی“A”, “B”, “۰” باشند.
    • از یکی از دانشگاه‌های دولتی استان انتاریو دو یا یک ساله به‌صورت تمام وقت فارغ‌التحصیل شده باشد.
    • باید حداقل نصف دوره فوق را سپری کرده باشد.
    • حداکثر دو سال از فارغ‌التحصیلی نگذشته باشد.

    ۲. روش اخذ اقامت دانشجویان فوق لیسانس و دکتری انتاریو

    این روش این امکان را به فارغ‌التحصیلان دوره فوق لیسانس می‌دهد که اقامت دائم کانادا را در صورت داشتن شرایط زیر دریافت کنند:

    • از دانشگاه دولتی آنتاریو به‌صورت تمام وقت در مقطع فوق لیسانس (مدت دوره حداقل یک سال) فارغ‌التحصیل شده باشد.
    • حداکثر دو سال از فارغ‌التحصیلی نگذشته باشد.
    • دارا بودن حداقل نمره CLB۷ (معیار سنجش سطح زبان) در مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
    • تمکن مالی برای اقامت در انتاریو را داشته باشد.
    • دارای موقعیت مهاجرتی قانونی در کانادا باشند.

    برای تحصیل در کانادا اول باید رشته ات رو پیدا کنی!

    این کار رو به ما بسپار

    دکمه زیر را بزنید، ظرف ۶۰ ثانیه با چند تا کلیک ساده گزینه های مورد نظر اسمارت سرچ را پاسخ بدید، اسمارت سرچ تمامی رشته ها و دانشگاه هایی که کاملا منطبق با رشته های ایران و شرایط زبان و بودجه شما باشد را برای شما منطبق و لیست می کند. سپس برای اخپ پذیرش رایگان با اسمارت اپلای اقدام می کنید.

    اقامت پس از تحصیل در استان کبک

    یکی از روش‌های اخذ اقامت درکشورکانادا از طریق تحصیل در دانشگاه‌ها و یا کالج‌ها می‌باشد که پس از اتمام تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی و شرایط متقاضی درخواست برای اقامت دائم می‌کنید.
    دانشجویان ۶ ماه مانده به اتمام تحصیل در یکی از مقاطع دکترا، فوق لیسانس، لیسانس، دوره‌های کالج و یا دورهای فنی و حرفه‌ای در مؤسسات آموزشی استان کبک درخواست اجازه اقامت در استان کبک را اخذ (CSQ) و پس از آن در صورت داشتن شرایط زیر جهت اخذ اقامت دائم اقدام می‌کنند.
    ۱- حداقل نیمی از دوران تحصیلی در استان کبک را گذرانده باشند.
    ۲ – نسبت به گرفتن CSQ باید حداقل ۶ ماه قبل از اتمام‌ دوره تحصیلی اقدام نمایند.
    ۳- دارا بودن پاسپورت معتبروحداقل ۱۸ سال سن
    ۴- ارائه حد متوسط زبان فرانسه سطح (B۲)

    مهم‌ترین قدم برای اخذ اقامت دائم مراحل رسیدن به CSQ می‌باشد که شامل ۵ مرحله به شرح زیر می‌باشد:

    ۱- گرفتن نامه پذیرش از یکی از مؤسسات تحصیلی مورد تائید استان کبک که شامل دانشگاه‌ها، کالج‌ها و یا مؤسسات فنی و حرفه‌ای است.
    نکته‌ی مهمی را که بایستی در مورد رشته‌های فنی حرفه‌ای در نظر گرفت آن است که تنها رشته‌هایی واجد شرایط اخذ csq هستند که دارای حداقل ۱۸۰۰ ساعت تحصیلی بوده، این ‌نکته را نیز بایستی مد نظر قرار داد که به هیچ عنوان نمی‌توان دو دوره تحصیلی کمتر از ۱۸۰۰ ساعت را با هم جمع کرد.
    ۲-ارسال مدارک لازم جهت گرفت سرتیفیکیت پذیرش درکبک

    3-ارسال مدارک لازم جهت گرفتن ویزای تحصیلی Study Permit
    ۴- پس از صدور CSQ می‌توان با ارایه مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت دائم اقدام کرد.
    ۵- اگر متقاضی بخواهد در مدت زمان بین CSQ و گرفتن اقامت دائم در کانادا حضور داشته باشد می‌تواند جهت صدور ویزای کار موقت اقدام کند.

    در لینک با چگونگی مراحل فوق بیشتر آشنا شوید.

    اقامت پس از تحصیل در استان پرنس ادوارد

    فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (International Graduate Stream)

    دانشجویانی که از یکی از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر جزیره‌ی پرنس ادوارد فارغ‌التحصیل شده و از قبل توسط یکی از کارفرمایان آنجا به استخدام درآمده‌اند می‌توانند در یکی از مشاغل تخصصی مرتبط به رشته‌ی تحصیلی شان فعالیت نمایند و جهت اخذ اقامت اقدام نمایند.

    اقامت پس از تحصیل در استان نیوبرانزویک

    دانشجویانی که از دانشگاه‌ها یا کالج‌های استان نیوبرانزویک فارغ‌التحصیل شده باشند نسبت به اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری اولویت داده خواهد شد و شانس مهاجرت آن‌ها بسیار بالاتر از سایر متقاضیان می‌باشد.

    اقامت پس از تحصیل در آتلانتیک کانادا بدون نیاز به سابقه کار

    در آتلانتیک کانادا به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه داد ه می‌شود تا به‌محض فارغ‌التحصیلی بعد از مهیا شدن معیارهای صلاحیت بدون اینکه متقاضی دارای سابقه کار باشد، بتواند اقدامات لازم برای اقامت دائم را انجام دهد.

    برنامه اقامت استانی در آتلانتیک (AIPP)

    • برنامه‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک (AIGP)
    • برنامه‌ی نیروی کار ماهر آتلانتیک (AHSP)
    • برنامه‌ی نیروی نیمه ماهر آتلانتیک (AISP)

    از میان این سه گروه، برنامه AIGP جذاب‌ترین گزینه برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که در مؤسسات استان‌های آتلانتیک تحصیل‌کرده‌اند. در این جا ما نیز به برنامه‌ی این گروه می‌پردازیم.

    برنامه‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک

    بطورکلی دانشجویان فارغ‌التحصیل جهت اخذ اقامت باید دارای شرایط زیر باشد:

    ۱. دارای مدرک تحصیلی از یکی از آموزشگاه‌های ناحیه آتلانتیک باشد.

    ۲. دردوسال آخر دریافت مدرک تحصیلی حداقل ۱۶ ماه ساکن این نواحی بوده باشد.

    ۳. در آزمون سنجش زبان شرکت کرده تا میزان تسلط آنان به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تعیین شود.

    ۴. مدارک لازم مبنی بر توانایی تأمین خود و خانواده‌اش را پس از ورود به کانادا ارایه دهند.

    دانشجویان واجد شرایط این گروه نیاز به ارائه سابقه کار ندارند. با این حال باید یک پیشنهاد کاری برای اشتغال تمام وقت با قرارداد شغلی یک ساله را در شغل‌های سطح ۰، A، B یا C در طبقه‌بندی مشاغل کانادا داشته باشند. لازم به ذکر است که کارفرمایان لازم نیست فرآیند کسب تائید وزارت کار (LIMA) را طی کنند.

    تحصیل در استان‌های آتلانتیک کانادا

    تحصیل و دریافت مدرک دانشگاهی از یکی از کالج‌ها و یا دانشگاه‌ها در مناطق آتلانتیک کانادا علاوه بر اینکه هزینه کمتری برای دانشجویان دارد وسطح رضایت آنان بسیار بالاست بلکه اقامت دائم و شهروند شدن در کشور کانادا را نیز آسان‌تر می‌کند. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی واجد شرایط در استان‌های آتلانتیک نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و استان نیوفاندلند و لابراودور بعد از اتمام تحصیلات خود به دو روش می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

    ۱-فارغ‌التحصیلان می‌توانند از طریق برنامه‌های آزمایشی مناطق آتلانتیک و مناطق کم جمعیت بعد از دو سال تحصیل مستقیماً تقاضای اقامت دهند. سرعت اقامت در این استان بسیار بالا می‌باشد.

    ۲-در روش دوم در صورت عدم تمایل به سکونت طولانی در این مناطق می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی به دیگر استان‌ها رفته و تقاضای مجوز کار دریافت نمایند. این کار به متقاضی کمک می‌کند به طور قانونی کارکرده و تجربه کسب کنند. با داشتن تجربه کاری می‌توان مستقیماً از طریق برنامه اکسپرس اینتری در بخش تجربه کاری اقامت دائم درخواست کرد.

    اقامت پس از تحصیل در استان نوااسکوشیا

    Nova Scotia Nominee Program NSNP

    این استان طیف وسیعی از متقاضیان مهاجرت به کانادا را در برمی‌گیرد. فارغ‌التحصیلانی که در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های نوااسکوشیا بیش از دو سال و یا یک سال در دوره‌های post-graduate certificate( ) تحصیل‌کرده‌اند و علاقه‌مند به راه اندازی یک کسب‌وکار در این ایالت را دارند می‌توانند نسبت به دریافت اقامت برای خود وخانواده اقدام نمایند.

    اقامت پس از تحصیل در استان نیوفاندلند و لابرادور

    دانشجویانی که از یکی از مؤسسات معتبر و دولتی کانادا فارغ‌التحصیل شده باشند ودارای شرایط زیر باشند می‌توانند نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنند:

    • بیش از دو یا یک سال در دوره‌های post-graduate certificate( ) تمام وقت تحصیل کرده و یا فارغ‌التحصیل شده باشند.
    • باید حداقل نصف تحصیل خود را سپری کرده باشد.
    • باید دو سال بیشتر از فارغ‌التحصیلی آنان نگذشته باشد.
    • دارای وضعیت قانونی کار در کانادا باشند. آنان یک مجوز کار پس از تحصیل معتبر از سازمان IRCC داشته باشند.
    • در زمان اقدام ویزای معتبر کانادا را دارا باشد.
    • بودجه وتوان مالی کافی برای زندگی کردن در استان داشته باشند.
    • قصد و توانایی زندگی کردن در آن استان را داشته باشند.
    • مستندات لازم نسبت به تسلط زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارا باشند.

    اگر تحصیلات خود را در خارج از نیوفاندلند و لابرادوردر مقطع post-secondary گذرانده‌اید پیش از ارایه درخواست اقامت دائم کانادا باید یک سال در شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود کارکرده باشید.

    ویدئوهای‌ پربازدید:

    خبر خوب برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

    کلام آخر

    جذابیت‌های گوناگون کشور کانادا از جمله سطح بالای رفاه، چشم اندازهای طبیعی زیبا، برخورداری از یک جامعه چند فرهنگی و همه امکانات آن برای رشد و ارتقای زندگی باعث شده این کشور به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در دنیا بدل شود. از همین رو علاقه‌مندان به مهاجرت به این کشور می‌کوشند از یکی از شیوه‌های موجود برای مهاجرت به کانادا استفاده کرده و زمینه زندگی و اقامت در این کشور را فراهم آورند.

    اقامت دائم کانادا یا همان (permanent resident) شرایطی است که در آن فردی علیرغم آنکه شهروند کانادا نیست اما اجازه کار و زندگی در کانادا دارد. شما هنگامی‌که مهاجرت به کانادا تحصیلی انجام می‌دهید در ابتدا اقامت موقت به دست می‌آورید. اما در نهایت مسیر شما جهت به دست آوردن اقامت دائم کانادا هموار می‌شود. در این شرایط شما از بسیاری از حقوق و وظایف یک شهروند برخوردار می‌شوید و تنها اجازه دخالت در امور سیاسی، رأی دادن در انتخابات فدرال کانادا، پیوستن به ارتش، کاندیدا شدن در انتخابات و همچنین برخورداری از پاسپورت کانادایی به شما داده نمی‌شود. با این حال تنها پس از سه سال به شما امکان اپلای کردن برای شهروندی کانادا داده می‌شود.

    شخص مهاجر برخوردار از اقامت دائم از عمده حقوق یک شهروند کانادایی برخوردار است. این حقوق شامل: حق تحصیل ، درمان پزشکی رایگان ( در برخی استان‌ها همانند بریتیش کلمبیا مبلغی هر ماهه برای بیمه درمانی اخذ می‌شود) ، کمک هزینه زندگی ، امکانات رفاهی دولتی و غیره می‌شوند. لازم به ذکر است شخص مهاجر می‌تواند تابعیت کشور اصلی خود را حفظ نماید و یا پس از ۳ سال اقامت در کشور کانادا برای اخذ شهروندی کشور کانادا طبق ضوابط درخواست دهد .

    شما می‌توانید با استفاده از موتور جستجوی هوشمند اسمارت اپلای شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی کانادا را ارزیابی کنید و یا در تماس با دفتر ما در تهران ضمن آنکه از شرایط مهاجرت کانادا تحصیلی آشنا شوید از مشاوره همکاران ما در مورد تمامی شرایط و اقدامات لازم در پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل بهره‌مند شوید.