تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

  • شرایط ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

برای شما که دوران متوسطه یا دبیرستان خود را به پایان رسانده‌اید و قصد ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم دارید، در  تحصیل در کانادا طیف متنوعی از گزینه‌ها برای انتخاب وجود دارند. به شرط آنکه تلاش کنید سطح زبان خود را بالا ببرید، مدارک لازم را آماده کنید و با بررسی دقیق و دریافت مشاوره از افراد مطلع، بهترین انتخاب را برای ادامه تحصیل خود داشته باشید. بدین ترتیب پس از دریافت مدرک دیپلم می‌توانید بهترین رشته تحصیلی ممکن برای ادامه تحصیل در کانادا را انتخاب کنید.

هر برنامه تحصیلی سرفصل‌های منحصر به فردی مانند مباحث تئوریک، دروس عملی و امتحانات خاص خود را دارد که دانشجویان باید آن‌ها را تکمیل نمایند. دانش آموزان می‌توانند برای تحصیل با مدرک دیپلم با توجه به این سرفصل‌های آموزشی دست به انتخاب و گزینش بزنند. پس از انتخاب یک رشته تحصیلی درست و پایان تحصیلات، مدرک تحصیلی و یا گواهینامه مرتبط به شما اعطا خواهد شد. اینکه شما بتوانید با معدلی بالا و کارنامه‌ای مناسب از دانشگاه فارغ التحصیل شوید می‌تواند مسیر شما برای به دست آوردن یک شغل جذاب یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را هموار کند.

در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات لازم و ضروری برای ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را به دست آورید.

مزایای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

از مزایای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، وفور و تعداد زیاد گزینه‌های قابل انتخاب است. با اینکه صدها برنامه تحصیلی متنوع پیش روی شما قرار دارد، اغلب آن‌ها در این دسته‌بندی‌های عمومی  قرار می‌گیرند:

  • انواع رشته‌های هنر و علوم انسانی
  • رشته‌های مربوط به کسب و کار و مدیریت
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی و فناوری
  • ریاضیات
  • پزشکی و علوم زیستی
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

دانش آموزان ایرانی با داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله می‌توانند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند. این دانش آموزان می‌توانند برای ادامه تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌ های کانادا درخواست بدهند. شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، در اصل به شرایط کالج و یا دانشگاه منتخب شما بستگی دارد، اما به طور عمومی، شما باید ریز نمرات و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال و نامه پذیرش را کسب کنید.

برای خیلی از دانش آموزان این سؤال وجود دارد که آیا تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم امکان دارد؟ واقعیت این است که برای تحصیل در برخی رشته‌ها ارائه معدل بالا (معدل پایین‌تر از ۱۴ قابل قبول نیست) و یا گواهی قبولی در کنکور سراسری ایران (دقیقاً در همان رشته درخواستی شما در کانادا) و همچنین ارائه نمره زبان مورد نیاز است؛ اما تحت شرایطی می‌توان در برخی رشته‌ها و همچنین دانشگاه‌ها و کالج‌ها با معدل‌های پایین هم موفق به اخذ پذیرش شد.

هزینه های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم شما باید سالانه هزینه‌ای بین ۷٫۰۰۰ دلار تا ۲۵٫۰۰۰ دلار کانادا بر اساس برنامه تحصیلی که انتخاب می‌کنید پرداخت نمایید. به عنوان مثال تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای شما هزینه‌ای بیشتر به دنبال خواهد داشت.

در عین حال علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه شما باید فکری هم به حال هزینه‌های جاری کنید و برای هزینه‌های زندگی خود هم رقمی در حدود ۲۰ هزار دلار کانادا برای هر نفر در نظر بگیرید. از این مبلغ بسته به محل زندگی و سبک زندگی شما رقمی در حدود ۶ تا ۹ هزار دلار به هزینه‌های زندگی باز می‌گردد. همچنین در نظر داشته باشید که سالیانه باید مبلغ ۶۰۰ دلار کانادا برای بیمه سلامت بپردازید.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم + کار دانشجویی

با توجه توضیحات بالا در مورد هزینه های زندگی در کانادا، شما ناگزیر از آن خواهید بود که برای تامین هزینه های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم از شرایط کار پارت تایم در کانادا بهره مند شوید. برای مطالعه شرایط کار حین تحصیل در کانادا می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. با این حال از ویژگی های مثبت تحصیل در کانادا اجازه کاری است که دانشجویان داده می شود تا بتوانند به صورت پارت تایم و در حین تحصیلات خود 20 ساعت در هفته به کار بپردازند و در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی هم بدون نیاز به مجوز کار به کار فول تایم مشغول شوند.

با این حال برای آنکه بتوانید واجد این شرایط باشید شما باید :

  • مجوز تحصیل یا استادی پرمیت معتبر داشته باشید.
  • دانشجوی تمام وقت باشید.
  • در یکی از مراکز عالی معتبر تایید شدهdesignated learning institution در حال تحصیل در مقاطع دانشگاهی باشید برای کسب اطلاع دقیقتر در مورد موسسات آموزشی منتخب یا DLI می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.
  • در حال تحصیل در دوره های آکادمیک یا تخصصی باشید که منجر به اخذ مدرک شود و حداقل طول دوره 6 ماه باشد.

مهم‌ترین شرط اشتغال در کانادا، داشتن شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number)  بوده که به کد SIN نیز معروف است. شماره‌ای ۹ رقمی که اخذ آن رایگان بوده و به منزله کد ملی فرد است‌. همچنین باید توجه کرد که پس از شروع به کار با ویزای تحصیلی به سرعت و ظرف مدت ۳ روز باید کد SIN را دریافت نمود. دانشجویان می توانند میان کار کردن در محیط دانشگاه(On Campus) و در خارج از دانشگاه(Off Campus)  تصمیم گیری نمایند.

کار دانشجویی در محیط دانشگاه

مطابق قانون کانادا، تمامی افراد دارنده ویزای تحصیلی کانادا می‌توانند در ساعات بیکاری خود در محیط داخلی دانشگاه کار کنند که به این نوع اشتغال کار دانشجویی (On Campus) گفته می‌شود. این شیوه کار کردن نیازی به دریافت مجوز کار نداشته و دانشجویان می‌توانند از این طرق هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

کار دانشجویی در محیط خارج از دانشگاه

بر اساس قوانین تصویب شده از سال ۲۰۱۴، دانشجویان می‌توانند چنانچه از شرایط لازم برخوردار باشند که در ویزای تحصیلی آن‌ها با برچسبی ویژه متمایز شده است، بدون احتیاج به مجوز کار حداکثر ۲۰ ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه کار کنند.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم + دریافت کمک شهریه

یکی از گزینه‌های پیش رو برای تأمین هزینه‌های زندگی در حین تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، جستجو برای دریافت کمک شهریه می‌تواند باشد. گرفتن بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی امری است دشوار اما می‌توان امید داشت تحت شرایطی در صورتی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی باشید این امر میسر شود. از آنجا که بورسیه‌ها در هر زمان انواع و شرایط مختلفی دارند در صورتی که احساس نیاز به مشورت می‌کنید، می‌توانید با کارشناسان اسمارت ا‍‍پلای  تماس بگیرید.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و درس ها و واحدهای تحصیلی آن

برای موفقیت در جریان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم باید بتوانید دروس متفاوت تئوریک و عملی را پشت سر گذارید. به عنوان مثال، هنگام تحصیل در رشته بازرگانی، دانشجویان باید درس‌های عملی در موضوعات اقتصاد، حسابداری و کارآفرینی را بگذرانند. دانشجویان در همان برنامه ممکن است نیاز به تکمیل دروس دیگری بسته به گرایشات تخصصی رشته خود داشته باشند. برای مثال یک دانشجوی رشته بازاریابی معاملات ملکی، درس‌های عملی متفاوتی از یک دانشجوی حسابداری دارد؛ با اینکه هر دو این دانشجویان متعلق به دسته «دانشکده تجارت و مدیریت» هستند.

اغلب دروس در کانادا متشکل از مجموعه‌ای از کلاس‌های هفتگی، امتحانات و کارهای عملی مستقل در هر گرایش تحصیلی هستند و طول مدت آن‌ها ۱۲ هفته می­باشد. یک برنامه تحصیلی هنگامی تکمیل می­شود که تعداد واحدهای لازم برای رسیدن به اهداف برنامه، گذرانده شده باشد.  هنگام تکمیل یک درس، دانشکده به دانشجو یک «واحد» در جهت تکمیل برنامه تحصیلی اعطا می­کند. برای مثال یک دوره لیسانس در کانادا معمولاً از مجموع 120 واحد تشکیل می­شود و هر درس گذرانده شده عموماً شامل سه واحد می­باشد.

نیمسال های تحصیلی

سال تحصیلی در کانادا متشکل از دو ترم است که معمولاً با نام نیمسال شناخته می­شود. اکثر مؤسسات آموزشی در کانادا از یکی از دور روش نیم سالانه یا دوره‌های سه ماهه استفاده می­کنند؛ به این معنا که سال تحصیلی به دو نیمسال با طول یکسان یا سه ترم با طول یکسان تقسیم می­گردد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که ماه سپتامبر، زمان آغاز سال تحصیلی در کانادا می­باشد.

تحصیل در کالج های کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیان تحصیل در دوره‌های فنی حرفه‌ای، برخی رشته‌های مهندسی، علوم کاربردی و هنری، می‌توانند برای تحصیل در کالج‌های کانادا درخواست بدهند. اخذ پذیرش از کالج‌ها به نسبت ساده‌تر از دانشگاه است. مدت زمان تحصیل در کالج‌های کانادا از هشت ماه تا چهار سال به طول می‌انجامد .

بسیاری از کالج‌ها امکان انتقال واحدهای درسی به دانشگاه‌های کانادا را فراهم کرده‌اند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از این امکان استفاده می‌کنند. این روش برای یک دانشجوی خارجی مقرون به صرفه است. دانشجو با استفاده از این روش می‌تواند ابتدا وارد کالج شده و در یک محیط ساده و کوچک‌تر با هزینه کمتر شروع به تحصیل کند. آنگاه پس از اتمام تحصیل، با ارائه نمره زبان و معدل به دانشگاه مورد نظر و انتقال واحدهای درسی پاس شده، تحصیل در دانشگاه را آغاز می‌کند .

کالج‌ها در کانادا  مدرک متفاوتی ارائه می‌دهند مثل مدرکcertificates و یا مدرک Diploma. تفاوت این مدرک‌ها در این است که مدرک دیپلم یک سال به طول می انجامد که اگر دیپلم برای کارشناسی صادر شود در حد دیپلم ایران است. جهت اخذ مدرک دیپلم در کانادا و ادامه تحصیل در کانادا با دیپلم و لیسانس دانش آموزان باید ۱۲سال تحصیلی را به اجبار بگذرانند تا موفق به اخذ دیپلم شوند. معدل دوره دبیرستان فرد جهت اخذ پذیرش دانشجو لازم است. این روش برای عزیزان علاقه‌مند برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، روش ایده آلی است . اطلاعات جامع‌تر را از مشاورین تحصیلی اسمارت اپلای بپرسید .

  1. برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم شما باید برای مقطع لیسانس اقدام کنید. از مزایای تحصیل در این مقطع، وفور و تعداد زیاد رشته‌های موجود برای ادامه تحصیل است.
  2. در اکثر دانشگاه‌ها نمره ۶٫۵ آیلتس درخواست می‌شود. با این حال در برخی شرایط پذیرش به صورت کاندیشنال و با نمره زبان پایین‌تر هم انجام می‌شود.
  3. برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‌بایست معدل مدرک دیپلم حداقل ۱۴ باشد. با این حال برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر معدل شما باید بالای ۱۵ باشد.
  4. شما هنگام تحصیل در کانادا می‌توانید به طور پاره وقت ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. در طول تعطیلات تابستانی یا زمستانی هم بدون نیاز به مجوز کار می‌توانید تمام وقت یا ۴۰ ساعت در هفته کار کنید.
  5. میزان تقریبی شهریه و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا حدود ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.
  6.  بسته به شهری که شما برای تحصیل و زندگی در کانادا انتخاب می‌کنید علاوه بر هزینه دانشگاه حدود ۶ تا ۹ هزار هم برای هزینه‌های جاری زندگی باید بپردازید.
  7.  پس از پایان تحصیلات در کانادا دانشجویان می‌توانند از اجازه کار پس از تحصیل بهره‌مند شده و در قالب برنامه اکسپرس اینتری و از طریق برنامه تجربه کانادایی برای کسب اقامت دائم اقدام کنند.

تحصیل دانشگاهی در کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیان تحصیل دانشگاهی در کانادا با مدرک دیپلم، می‌توانند تمامی رشته‌های مقطع لیسانس را برای تحصیل انتخاب کنند . فقط این افراد باید حتماً شرط معدل و نمره زبان را رعایت کرده باشند . اگر فردی دوره پیش دانشگاهی را به پایان نرسانده باشد، در برخی استان‌ها (مانند کبک) می‌تواند پیش دانشگاهی را جبران کند. قوانین تحصیل در دوره لیسانس در ایالت کبک با سایر ایالت‌ها متفاوت می‌باشد. ایالت کبک دیپلم یازده ساله را هم از متقاضیان می‌پذیرد .

اما متقاضی ابتدا وارد کالج می‌شود و یا در دوره دوساله پیش دانشگاهی شرکت می‌کند و پس از تکمیل این دوره‌ها می‌تواند برای تحصیل در مقطع لیسانس وارد دانشگاه شود . دوره لیسانس در دانشگاه‌های ایالت کبک سه سال است.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

آیا شما واجد شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم هستید ؟

آن چنانکه اشاره رفت برای شما که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، آغاز دوره کارشناسی به مانند ریل گذاری اولیه شما برای ادامه مسیر تحصیلی و شغلی‌تان قلمداد می‌شود. از همین رو اهمیت دارد با دیدی درست و انتخابی دقیق بهترین برنامه تحصیلی و بهترین موسسه آموزشی انتخاب شود.

در مسیر انتخاب دانشگاه و یا کالج محل تحصیلتان با گزینه‌های متعددی مواجه خواهید شد. شما می‌توانید دانشگاه یا کالج مد خود را بر اساس اعتبار، محل موسسه، فرصت‌های تحصیلی یا هزینه، انتخاب نمایید. بسیاری از برنامه‌های تحصیلی به دانشجویان اجازه می‌دهند یک زمینه تحصیلی اصلی یا یک تخصص را در ادامه برنامه تحصیلی خود انتخاب نمایید؛ این گزینه مخصوص برخی از برنامه‌های دوره لیسانس است که دانشجویان ممکن است نیاز به انتخاب یک گرایش اصلی و فرعی تخصصی در سال دوم داشته باشند. چنین گزینه‌ها و مسیرهای متفاوت پیش روی شما، اهمیت یک انتخاب درست را افزایش می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و برای جستجو میان موسسه‌های آموزشی کانادایی، موتور جستجوی وب‌سایت اسمارت اپلای را امتحان کنید.  همچنین در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید در تماس با مشاوران خبره اسمارت اپلای از اطلاعات لازم و ضروری در این خصوص بهره‌مند شوید.