تحصیل پرستاری در نیوزلند

  • با ۵ دانشگاه برتر برای تحصیل پرستاری در نیوزلند آشنا شوید

یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در نیوزلند، پرستاری است. پرستاری یکی از شغل‌هایی در نیوزلند است که کمبود نیرو در آن وجود دارد. کیفیت بالای آموزش و فرصت‌های شغلی فراوان و درآمد خوب آن در نیوزلند، بسیاری از علاقه‌مندان به پرستاری را هرساله جذب خود می‌کند. 

در این مقاله سعی داریم نگاهی کلی به تحصیل پرستاری در نیوزلند، شرایط تحصیلی و شغلی، دانشگاه‌های معتبر در این رشته و دیگر مسائل مربوط به آن بیندازیم. اگر شما نیز به تحصیل در این رشته یا این کشور علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

مزایای تحصیل پرستاری در نیوزلند

بهتر است اول از همه، به مزایای تحصیل پرستاری در نیوزلند بپردازیم. پرستاری در نیوزلند یکی از پرطرف‌دارترین دوره‌ها است، عمدتاً به این دلیل که پرستاران آموزش‌دیده در استرالیا و نیوزلند در سراسر جهان تقاضای زیادی دارند. بهترین نکته در مورد تحصیل پرستاری در نیوزلند این است که دانشگاه‌ها حداقل شرایط ورود را دارند. دانشجویان با نمرات متوسط نیز ​​می‌توانند به‌راحتی در برترین دانشگاه‌های پرستاری نیوزلند پذیرش بگیرند.

همچنین، هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در نیوزلند وجود ندارد و هر کس با هر سنی می‌تواند برای تحصیل در نیوزلند اقدام کند. کیفیت آموزش پرستاری در نیوزلند نیز بالا بوده و مورد تأیید بسیاری از کشورهای دنیا می‌باشد.

سازمان پرستاران نیوزلند، نهاد اتحادیه پرستاران نیوزلند است. این یک اتحادیه فوق‌العاده قوی است که با دولت و نهادهای بهداشتی مستقل مذاکره کرده است تا شرایط کاری فوق‌العاده‌ای را برای بیش از 46000 پرستار و کارمند بهداشت در این کشور تضمین کند. این بدان معناست که پرستاران در نیوزلند به‌خوبی محافظت می‌شوند و موقعیت قوی در مورد شرایط اشتغال دارند. 

دوره‌های پرستاری نیوزلند به‌طورکلی در سطح بین‌المللی بسیار شناخته شده هستند. در نتیجه کسی که پرستاری را در نیوزلند بخواند، می‌تواند به‌آسانی به کشورهای مشابه، مانند استرالیا یا انگلستان مهاجرت کند. 

شرایط تحصیل پرستاری در نیوزلند

شرایط تحصیل پرستاری در نیوزلند نسبت به بسیاری از کشورها مناسب و آسان است. برای تحصیل پرستاری در نیوزلند نیاز به مدرک یا دوره خاصی قبل از ورود به تحصیل نمی‌باشد. تحصیل پرستاری در نیوزلند در سه دوره‌ی لیسانس و فوق‌لیسانس و دکتری امکان‌پذیر می‌باشد. پس شرایط تحصیل در هر یک از دوره ها را جداگانه بررسی می کنیم.

شرایط تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی در نیوزلند

برای دوره‌های لیسانس پرستاری در نیوزلند، به مدرک آیلتس 6  یا تافل 80 و مدرک دیپلم مرتبط با علوم‌تجربی نیاز است. البته نمرات زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک باید برابر یا بالاتر از 75% باشد.

شرایط تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند

برای دوره‌های لیسانس پرستاری در نیوزلند، به مدرک آیلتس 5/6  یا تافل 90 و مدرک کارشناسی مرتبط با پرستاری نیاز است. معدل مدرک کارشناسی باید برابر یا بیشتر از B باشد. 

نکته: برخی مؤسسات و دانشگاه‌ها به مدرک آیلتس 7 و همچنین سابقه کاری هم نیاز دارند. 

شرایط تحصیل پرستاری در مقطع دکتری در نیوزلند

برای دوره‌های دکتری پرستاری در نیوزلند، به مدرک آیلتس 5/6  یا تافل 90 و مدرک کارشناسی ارشد پرستاری یا مرتبط با پرستاری نیاز است. معدل مدرک کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه باید برابر یا بیشتر از B  یا B+ باشد. برای دکتری پرستاری در برخی دانشگاه به سابقه کاری نیز نیاز است.

خب تا به اینجای مقاله درباره مزایا و شرایط تحصیل پرستاري صحبت کردیم. حالا برویم ببینیم برای تحصیل در این رشته به چه مدارکی نیاز داریم.

تحصیل پرستاری در نیوزلند، اخذ پذیرش

اخذ پذیرش در رشته پرستاری هم مثل هر رشته دیگری نیاز به ارائه یکسری مدارک دارد. مدارک اخذ پذیرش در نیوزلند در رشته پرستاری به شرح زیر می‌باشد:

  • مدارک تحصیلی قبلی شخص متقاضی مانند دیپلم یا مدرک لیسانس و ریز نمرات ترجمه‌شده
  • گذرنامه
  • عکس پرسنلی
  • رزومه تحصیلی قوی 
  • انگیزه‌نامه تحصیلی (یک نامه با حدود 300 کلمه که توضیح می‌دهد چرا تحصیل پرستاری را انتخاب کرده‌اید و چرا احساس می‌کنید یک پرستار خوب خواهید بود. ویژگی‌های شخصی خود را که مناسب بودن شما را نشان می‌دهد ذکر کنید.)
  • حداقل دو عدد توصیه‌نامه
  • مدرک زبان
  • مدارک سابقه کاری در صورت الزام برای داشتن سابقه کاری

۵ دانشگاه برتر برای تحصیل پرستاری در نیوزلند

نیوزلند دارای دانشگاه‌های معتبری در سطح جهانی است. چندین دانشگاه معتبر نیوزلند، دوره‌های پرستاری را ارائه می‌دهند. کیفیت آموزش و دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه‌ها بالا بوده و تحصیل در این دانشگاه‌ها متقاضیان زیادی دارد. در این بخش 5 دانشگاه برتر در نیوزلند برای تحصیل پرستاری را معرفی می‌کنیم.

تحصیل پرستاری در دانشگاه اوکلند (Auckland University)

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند بهترین دانشکده پرستاری در نیوزلند را دارد که در پایتخت مستقر است و فرصت تحصیل برای بیش از 40،000 دانشجو در محوطه دانشگاه را فراهم می‌کند. این دانشگاه در سال 1883 تأسیس شده و دارای هشت دانشکده در سطح شهر و حومه آن است. 

مدارک و دوره‌های دانشکده پرستاری دانشگاه اوکلند مورد تأیید شورای پرستاری نیوزلند است. آموزش در این دانشکده با برنامه‌های تحقیقاتی و عملی پیوند خورده و تحقیق محور است و آموزش‌های بالینی را به‌خوبی آموزش می‌دهد. تحصیل پرستاری در این دانشگاه در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر است.

طول دوره لیسانس این دانشگاه 3 سال است و در محوطه Grafton تدریس می‌شود. موضوعات آن متنوع بوده و شامل پرستاری سلامت روان تا پرستاری سالمندان است. همچنین دوره‌های سلامت مخصوص مناطق مائوری و اقیانوس آرام و همچنین مدیریت و رهبری در زمینه پرستاری نیز پوشش داده می‌شود. 

تحصیل پرستاری در دانشگاه مسی (Massey University)

تحصیل پرستاری در دانشگاه مسی نیوزلند

دانشگاه مسی نیوزلند در پالمرستون شمالی مستقر است و پردیس‌هایی در آلبانی و ولینگتون نیز دارد. این تنها دانشگاه در نیوزلند است که  رشته هایی در زمینه‌های مختلف مانند هوانوردی و علوم نانو ارائه می‌دهد و به‌ویژه برای دوره‌های کشاورزی خود بسیار معروف است.

دانشکده پرستاری این دانشگاه در شعبه‌ی ولینگتون مستقر است و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. همه این دوره‌ها توسط شورای پرستاری نیوزلند، مورد تأیید هستند. دوره کارشناسی پرستاری در این دانشگاه سه‌ساله است و دانشجویان می‌توانند در اوکلند و ماناواتو و همچنین ولینگتون ثبت‌نام کنند. 

در حین تحصیل پرستاری در این دانشکده برتر پرستاری، استفاده کامل از مجموعه‌های شبیه‌سازی پرستاری در محوطه دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. همچنین شرکت در آزمایشگاه‌های Empathy نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل پرستاری در این دانشگاه است. در این آزمایشگاه‌ها، موقعیت‌های دشوار پرستاری شبیه‌سازی می‌شوند. 

تحصیل پرستاری در دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT)

تحصیل پرستاری در دانشگاه صنعنتی اوکلند نیوزلند

دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT) ، یکی از بهترین دانشگاه‌های پرستاری در نیوزلند، یک دانشگاه نسبتاً جوان است که در سال 2000 در پایتخت نیوزلند شکل گرفت. پس از اینکه دانشکده فنی سابق که در ابتدا در سال 1895 تأسیس شده بود، به دانشگاه تبدیل شد. بااین‌حال، سنت تدریس در پنج دانشکده‌ی آن به بیش از 100 سال پیش برمی گردد.

پرستاری و مامایی دو زمینه‌ی تخصصی AUT هستند و در اینجا می‌توانید برای کارشناسی علوم بهداشتی با گرایش پرستاری تحصیل کنید. این برنامه تمرینات بین حرفه‌ای را آموزش می‌دهد و به دنبال این است که تاحدامکان، محیط مراقبت واقعی را شبیه‌سازی کند. دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری در این دانشگاه ارائه می‌شود. 

مدرک کارشناسی پس از سه سال تحصیل تمام‌وقت به پایان می‌رسد، در پایان این دوره دانشجویان می‌توانند پس از امتحان شورای پرستاری ایالتی نیوزلند، برای پرستاری ثبت‌نام کنند. برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد پرستاری در این دانشگاه، به مدرک آیلتس 7 نیاز است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Victoria University of Wellington)

تحصیل پرستاری در دانشگاه ویکتوریا ویلنگتون نیوزلند

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون که در سال 1897 تأسیس شد، به دلیل رشته‌های حقوق و علوم‌انسانی و همچنین علوم آن مشهور است. دانشکده پرستاری، مامایی و عملکرد بهداشتی این دانشگاه 70 سال است که در حال پیشرفت است. این دانشکده دوره‌هایی را برای دانشجویانی که به دنبال آموزش در زمینه‌های مختلف مراقبت هستند، اضافه کرده است.

هدف این دانشگاه ارائه دوره‌هایی است که مستقیماً با رشته‌های مراقبت‌های بهداشتی به روز جهانی مرتبط است. هدف دیگر، انجام تحقیقات بر روی بهبود سلامت و رفاه در سراسر جهان است.

برنامه کارشناسی ارشد پرستاری 4  ترم سه‌ماهه است و کلاس‌ها، آموزش‌ها و تجربیات یادگیری بالینی را در ولینگتون ترکیب می‌کند. این دانشگاه دوره دکتری پرستاری نیز ارائه می‌دهد که به حداقل 5 سال سابقه کاری نیاز دارد. 

تحصیل پرستاری در مؤسسه صنعتی یونیتک (Unitec Institute of Technology)

تحصیل پرستاری در مؤسسه صنعتی یونیتک نیوزلند

آخرین مورد از بهترین دانشکده‌های پرستاری در نیوزلند، مؤسسه صنعتی یونیتک است که در اوکلند مستقر است و بزرگ‌ترین مؤسسه آموزشی در کشور است. این مؤسسه در سال 1976 با نام مؤسسه فنی کارینگتون تأسیس شد و با تکامل به دانشکده‌های وسیع‌تر و تخصص‌های بیشتر نام خود را تغییر داد.

بخش مراقبت‌های بهداشتی در یونیتک پرستاری و تصویربرداری پزشکی را پوشش می‌دهد و لیسانس پرستاری به دانشجویان ارائه می‌شود. این دوره سه‌ساله به صورت تمام‌وقت است. تمرکز این دوره تعادل بین آموزش در کلاس درس و تجربه بالینی است. 

تیم آموزشی این دانشکده چندفرهنگی است و به جنبه‌های چندفرهنگی مراقبت‌های بهداشتی و زندگی در نیوزلند توجه می‌شود. پس از اتمام دوره، دانشجو واجد شرایط خواهد بود که برای آزمون شورای پرستاری نیوزلند درخواست دهد.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

مشاغل مناسب پرستاران در نیوزلند

پرستاران آموزش‌دیده در نیوزلند، در همه زمینه‌های مراقبت‌های بهداشتی مشارکت دارند و می‌توانند تخصص خود را در زمینه‌های خاصی مانند مراقبت‌های ویژه، بهداشت روانی جامعه، مراقبت از سالمندان یا پرستاری کودک و نوجوان انتخاب کنند. پرستاران همچنین می‌توانند در شرایط خاصی مانند دیابت، مراقبت‌های تنفسی یا سرطان متخصص شوند. 

 پرستاران در نیوزلند می‌توانند مشاغل خود را در زمینه مدیریت سلامت، تحقیق و آموزش توسعه دهند. در اینجا فقط چند نمونه از جایی که می‌توانید پس از اتمام دوره پرستاری در نیوزلند مشغول به کار شوید، آورده شده است:

  • 1

    مراقبت‌های بهداشتی اولیه و اجتماعی 

    عمل عمومی، پرستاری منطقه و سلامت روان جامعه.

  • 2

    مراقبت‌های بیمارستانی

    بخش‌های پزشکی و جراحی، بخش‌های اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اطفال و خدمات حاد سلامت روان.

  • 3

    خدمات مبتنی بر جمعیت

    بهداشت عمومی و مدارس.

  • 4

    مراقبت‌های تخصصی

    سلامت روان، مراقبت از سالمندان، سلامت کودکان، سلامت خانواده و پرستاری روستایی و از راه دور.

تحصیل پرستاری در نیوزلند و ورود به بازار کار

ورود به بازار کار پرستاری در نیوزلند نیاز به الزامات خاص دارد که در اینجا معرفی میکنیم. 

مرحله اول: کسب مدرک پرستاری

قبل از هر نکته ای باید بدانید که شرایط ورود به بازار کار افرادی که در نیوزلند و استرالیا تحصیل کرده اند با فارغ التحصیلین سایر کشورهای کمی متفاوت است. اما درکل شرط اولیه و اصلی داشتن مدرک پرستاری است.

مسلما بدون داشتن مدرک پرستاری، امکان کار در این حوزه وجود ندارد. متقاضیان پرستاری در نیوزلند باید بتوانند یکی از مدارک پرستاری مورد نیاز را دریافت کرده باشند. مدارک مورد نیاز حرفه پرستاری عبارتند از:

مدرک پرستار ثبت‌نام شده (Enrolled Nurse)

شرط دریافت این مدرک به شرح زیر است:

  • تکمیل دیپلم پرستاری ثبت‌نام شده (سطح 5) 
  • قبولی در ارزیابی توسط مؤسسه مجاز
  •  قبولی در امتحان برای پرستاران ثبت‌نام شده

مدرک پرستار رجیستر شده (Registered Nurse)

شرط دریافت مدرک پرستار رجیستر شده در نیوزلند، به شرح زیر است:

  • تکمیل لیسانس پرستاری یا سایر مدارک سطح 7 یا 8 مورد تأیید شورای پرستاری نیوزلند
  • قبولی در ارزیابی توسط مؤسسه یا دانشگاه مربوطه
  • قبولی در آزمون شورای پرستاری نیوزلند برای پرستاران ثبت‌نام شده
  • ثبت‌نام در شورای پرستاری نیوزلند 

پرستارانی که مدرکشان از کشورهای دیگر مانند ایران است، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • معادل‌سازی مدرک معتبر مورد تأیید شورای پرستاری نیوزلند معادل با مدرک لیسانس سطح 7 نیوزلند
  • داشتن دو سال سابقه کاری (حداقل 2500 ساعت) در طی 5 سال گذشته
  • مدرک زبان آیلتس 7
  • ثبت‌نام در شورای پرستاری نیوزلند
  • نداشتن سو پیشینه 
  • گرفتن گواهینامه تمرین از شورای پرستاری نیوزلند یا کامل کردن دوره ارزیابی شورای پرستاری نیوزلند

مدرک نرس پرکتیشنر  (Nurse Practitioner) 

پرستارانی که مدرک کارشناسی ارشد پرستاری خود را تکمیل کرده و سابقه کاری کافی داشته باشند، می‌توانند برای عنوان پزشک پرستار درخواست دهند. شرایط کلی تبدیل‌شدن به یک پزشک پرستار به صورت زیر است:

  • تکمیل موفق یک دوره کارشناسی ارشد در زمینه خاص
  • ثبت‌نام در شورای پرستاری نیوزلند تأیید شده توسط شورای پرستاری نیوزلند 
  • حداقل چهار سال سابقه کار بالینی متمرکز در همان زمینه تحصیل شده
  • قبولی در ارزیابی شورای پرستاری در مورد شایستگی‌ها و معیارهای پزشک پرستار

مرحله دوم: اثبات تسلط به زبان تخصصی رشته مورد نظر

با توجه به اینکه زبان رسمی مردم نیوزلند انگلیسی است تسلط به زبان تخصصی رشته پرستاری برای موفقیت در حرفه پرستاری در نیوزلند الزامی است. البته برای افرادی که در نیوزلند یا استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند مشکلی وجود ندارد ولی فارغ التحصیلین کشورهای دیگر باید با شرکت در یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مهارت و دانش زبانی خود را اثبات کنند.

مرحله سوم: اخذ مجوز کار پرستاری

داشتن مجور کار الزامی است. افرادی که تحصیلات خود را در نیوزلند و استرالیا گذرانده‌اند، صرف‌نظر از ملیتشان می‌توانند خیلی راحت مجوز کار پرستاری را دریافت کنند.

اما افرادی که در کشورهای دیگر این رشته را تحصیل‌کرده‌اند، برای ورود به بازار کار پرستاری حتماً باید مرحله معادل سازی مدارک تحصیلی در نیوزلند را بگذرانند.  این کار صلاحیت آنها را برای کار در بخش بهداشت و درمان نیوزلند اثبات می‌کند. در صورت اخذ نمره قبولی و گذراندن دوره کارورزی در نیوزلند، می‌توانند مجوز کار در نظام سلامت نیوزلند را دریافت کنند.

در کل ورود به بازار کار پرستاری در نیوزلند برای متقاضیان و مهاجرین بین المللی به شرح زیر است:

  • دریافت پیشنهاد شغلی رسمی یا همان جاب آفر
  • ثبت نام در شورای پرستاری کشور نیوزلند
  • دریافت مجوز پلیس و در مواردی اشعه ایکس پزشکی و قفسه سینه
  • اخذ گواهینامه عملی از شورای پرستاری کشور نیوزلند
  • دریافت ویزای کار
  • کسب مجوز کار از طریق گذرنامه بعد از ورود به نیوزلند

در قسمت معادل سازی مدرک پرستاری موارد ذکر شده مفصل توضیح داده‌ایم.

درآمد رشته پرستاری در نیوزلند و میانگین حقوق

حقوق فارغ‌التحصیلان دوره‌های پرستاری در نیوزلند بسته به تجربه، سطح تحصیلات و غیره متفاوت است. به‌طورکلی پرستاران در نیوزلند، درآمد خوبی دارند. سطح تجربه اساسی‌ترین عامل در تعیین حقوق پرستاری در نیوزلند است.

پرستاران ثبت‌نام شده بدون سابقه کار، سالانه حدود 49000 NZ$ دریافت می‌کنند. پرستاران ثبت‌نام شده با یک تا چهار سال سابقه کار، معمولاً 51000 تا 57000NZ$ دریافت می‌کنند. 

پرستاران ثبت شده بدون سابقه کار، سالانه حدود 54000NZ$ دریافت می‌کنند. پرستاران ثبت شده با سه تا هفت سال سابقه معمولاً 62000 تا 77000NZ$ درآمد دارند. پرستاران ارشد ثبت شده باتجربه و مسئولیت بیشتر معمولاً 79،000 تا 130،000NZ$ درآمد دارند.

درآمد پزشک پرستار در نیوزلند نیز سالانه حدود 130000NZ$ است. با داشتن سابقه کاری خوب، این عنوان شغلی می‌تواند تا 160000NZ$ درآمد داشته باشد.

هزینه تحصیل پرستاری در نیوزلند

هزینه اصلی برنامه‌های آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه‌های نیوزلند شامل شهریه‌ای است که دانشجویان هرساله پرداخت می‌کنند. به طور متوسط ​​، شهریه دانشجویان بین‌المللی که در دوره‌های کارشناسی پرستاری تحصیل می‌کنند از 24000 تا 37000NZ$ متغیر است. 

انتظار می‌رود دانشجویانی که برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری تحصیل می‌کنند سالانه حدود 31000 تا 44000 NZ$ بپردازند. هزینه سالانه دوره‌های دکتری در نیوزلند نیز حدود 10000NZ$ است. 

برخی از دانشگاه‌ها ممکن است هزینه اجباری دانشجویی را در حدود 800 900NZ$ در سال دریافت کنند. این هزینه خدمات مختلف دانشجویی، از جمله ورزشی، مشاوره حقوقی/مالی و اطلاعات مربوط به اشتغال را پوشش می‌دهد. 

همه هزینه‌ها را می‌توان در بانک یا آنلاین پرداخت کرد. برای دانشجویانی که هزینه تحصیلات را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند، ممکن است هزینه فرایند انتقال بانکی نیز دریافت شود.

بورسیه رشته پرستاری در نیوزلند

همان‌طور که گفتیم، کیفیت آموزش و تحصیل پرستاری در نیوزلند بالا است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان پرستاری در نیوزلند می‌توانند به‌راحتی در کشورهایی مانند استرالیا و انگلستان کار پیدا کنند. به دلیل این مزایا، هزینه‌های تحصیل پرستاری در نیوزلند تا حدی بالا است. در نتیجه بسیاری از متقاضیان به دنبال بورسیه تحصیلی در این رشته هستند.

برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیوزلند، فرد باید سطح علمی و آکادمیک بالا و نمره زبان خیلی خوب داشته باشد. اکثر بورسیه‌های تحصیلی نیوزلند به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد. در مقطع کارشناسی نیز می‌توان بورسیه‌های محدودی پیدا کرد، ولی اکثر آنها فقط هزینه سال اول دانشگاه را پوشش می‌دهند.

مراحل معادل‌سازی مدرک پرستاری در نیوزلند

پرستاری یکی از مشاغلی است که نیوزلند در تأمین افراد موردنیاز آن، دچار کمبود می‌باشد. به همین دلیل این شغل در لیست مشاغل دارای کمبود برای ویزای کاری مهارت نیوزلند است.

اصلی‌ترین مرحله برای کارکردن در نیوزلند به‌عنوان پرستار، معادل‌سازی مدرک پرستاری فرد است. به طور مثال اگر شما مدرک پرستاری از ایران داشته باشید، برای کار در نیوزلند باید مدرک خود را معادل‌سازی کنید. مراحل اصلی معادل‌سازی مدرک پرستاری در نیوزلند به شرح زیر هستند:

مرحله اول: تأیید مدرک حرفه‌ای

اولین مرحله معادل‌سازی مدرک، مراجعه به سایت شرکت بین‌المللی CGFNS  است. شما در این سایت درخواست می‌دهید که مدرک شما را برای شورای پرستاری نیوزلند (CVS-NCNZ) ، تأیید کند. 

شرکت بین‌المللی CGFNS یک سازمان غیرانتفاعی غیر مهاجرتی است که به متخصصان آموزش‌دیده تحصیل‌کرده خارجی کمک می‌کند تا در کشور موردعلاقه خود، زندگی و کار کنند و اعتبار مدارک تحصیلی و حرفه‌ای آنها را تأیید می‌کند.

این یک روش مطمئن و مستقیم برای پرستاران واجد شرایط خارجی (به‌استثنای استرالیا) است تا مدارک خود را تأیید کنند. این فرایند به‌گونه‌ای طراحی شده است که مشخص شود شما همان کسی هستید که می‌گویید و تحصیلات و تجربه کاری شما واقعی بوده و الزامات NCNZ را برآورده می‌کند.

CGFNS اسناد هویتی، مدارک تحصیلی و حرفه‌ای و سابقه کار پرستاری شما را بررسی و تأیید می‌کند. به جز مدارک حرفه‌ای، باید مدرک آیلتس 7 نیز ارائه دهید. پس از تأیید مدرک شما، گزارش تأیید مدارک برای شما ارسال می‌شود.

مرحله دوم: درخواست از  CGFN برای ارسال گزارش به شورای پرستاری نیوزلند 

پس از دریافت گزارش خود، باید از CGFNS درخواست کنید تا آن را به شورای پرستاری ارسال کند. دریافت گزارش شما حداکثر 3 روز کاری طول می‌کشد. سپس ایمیلی دریافت خواهید کرد که از شما دعوت می‌کند برای ثبت‌نام آنلاین درخواست دهید.

مرحله سوم: ثبت‌نام در شورای پرستاری نیوزلند

شورای پرستاری نیوزلند (NCNZ) درخواست شما را بر طبق هفت استاندارد ارزیابی کرده و در مورد ثبت‌نام شما تصمیم‌گیری می‌کند. همچنین از شما خواسته می‌شود که گواهی سلامت جسمی و روانی و گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهید. گواهی عدم سو پیشینه فقط به مدت شش ماه معتبر است.

 شورای پرستاری هر فرد متقاضی را بسته به تجربه و شرایط مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ملاحظات اصلی برای دستیابی به ثبت‌نام موفق عبارت‌اند از:

  • توانایی دستیابی به شایستگی‌های پرستاران جامع در نیوزلند یا استانداردهای موردنیاز
  • ارزیابی تئوری و عملکرد بالینی مدرک پرستاری فرد در مقایسه با دوره پرستاری در نیوزلند
  • بررسی و ارزیابی سابقه کاری
  • متقاضیانی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم در نظر می‌گیرند، باید مدارکی مبنی بر توانایی صحبت‌کردن، نوشتن و درک زبان انگلیسی در شرایط پرستاری ارائه دهند.

پس از ارزیابی‌ها، یک نامه پذیرش یا عدم پذیرش برای شما فرستاده می‌شود. اگر پذیرفته شده باشید از شما درخواست می‌شود که مدارک بیشتر و اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید. 

نکته: ممکن است ثبت‌نام شما پذیرفته شده باشد، اما این پذیرش منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی اضافی در نیوزلند باشد. در این صورت باید دوره ارزیابی شایستگی (CAP) را در یک مرکز آموزشی معتبر در نیوزلند بگذرانید. 

هزینه‌های معادل‌سازی مدرک پرستاری در نیوزلند

هزینه‌های معادل‌سازی مدرک پرستاری در نیوزلند به شرح زیر می‌باشند:

  • هزینه تأیید مدارک توسط CGFNS : 300US$
  • هزینه درخواست و بررسی مدرک توسط شورای پرستاری نیوزلند: 485NZ$
  • هزینه ترجمه مدارک در صورت لزوم: متغیر
  • هزینه دوره CAP در صورت لزوم: متغیر
  • هزینه بررسی سابقه کیفری بین‌المللی: 149AUD

این هزینه‌ها غیرقابل‌استرداد هستند. 

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل پرستاری در نیوزلند

همان‌طور که در مورد دانشگاه‌های برتر برای تحصیل پرستاری در نیوزلند بیان کردیم، تحصیلات تکمیلی پرستاری یعنی کارشناسی ارشد و دکتری، توسط بیشتر این دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند.

دانشجویانی که مدرک لیسانس پرستاری دارند، می‌توانند با بررسی الزامات درخواست دوره کارشناسی ارشد، برای این دوره درخواست دهند. دانشگاه‌های اوکلند و مسی، بهترین دانشگاه‌های برای تحصیل پرستاری در نیوزلند پس از لیسانس هستند. 

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل پرستاری در نیوزلند

می‌توان گفت که اصلی‌ترین هدف افرادی که قصد تحصیل پرستاری در نیوزلند را دارند این است که در این کشور کار پیدا کرده و پس از آن نیز درخواست اقامت دهند. برای کار در نیوزلند ابتدا باید ویزای کار نیوزلند را دریافت کنید. 

بسته به اینکه می‌خواهید در نیوزلند به صورت دائم یا موقت زندگی کنید، تعداد زیادی ویزای مختلف برای درخواست وجود دارد. برای کار و زندگی دائمی در نیوزلند، می‌توانید تحت گروه مهاجران ماهر درخواست دهید. بسیاری از متخصصان بهداشت مانند پرستاران به‌عنوان مهاجران ماهر به نیوزلند می‌آیند.

ازآنجاکه در مشاغل خاصی کمبود وجود دارد، اگر بتوانید ثبت‌نام مهارت حرفه‌ای در نیوزلند انجام دهید، فرایند گرفتن ویزای کاری آسان‌تر می‌شود. ویزای مهارت کاری (Talent work visaبه شما این امکان را می‌دهد  تا در نیوزلند مشغول به کار شوید. سپس با داشتن این ویزا و دو سال کار مداوم در نیوزلند، می‌توانید درخواست ویزای مهارت اقامت (Talent Resident Visa) داده و اقامت دائم نیوزلند را دریافت کنید.

تحصیل پرستاری در نیوزلند و کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام آنچه که شما برای تحصیل پرستاری در نیوزلند نیاز دارید را بیان کنیم. مزایا و شرایط تحصیل پرستاری، بهترین دانشگاه‌ها در رشته پرستاری و شرایط کاری پس از تحصیل نیز بررسی شد. اگر علاقه‌مند به تحصیل پرستاری در نیوزلند یا کار به‌عنوان پرستار در نیوزلند هستید، با پرکردن فرم ارزیابی رایگان ما، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به شما مشاوره می‌دهند. 

سؤالات پرتکرار

نمره 6 آیلتس.

بله، چندین دانشگاه این مقطع را ارائه می‌دهند.

دانشگاه اوکلند.

میانگین درآمد سالانه پرستاران ثبت شده در نیوزلند حدود 60000NZ$ است.

بله، ابتدا باید ویزای کار دریافت کرده و سپس برای ویزای اقامت دائم درخواست دهید.

بله، مدرک پرستاری از کشورهای دیگر مورد بررسی شورای پرستاری قرار گرفته و می‌تواند تأیید شود.