داروسازی در نیوزلند

برای تحصیل داروسازی در نیوزلند چه باید بکنیم؟

  • با دانشگاه‌های برتر برای تحصیل داروسازی در نیوزلند آشنا شوید

رشته داروسازی در نیوزلند

(Pharmacy in New Zealand)

داروسازی سال‌هاست که صنعتی در حال رشد است. این صنعت دانشجویان زیادی که هم‌زمان به شیمی و کمک به سلامت افراد علاقه دارند را به خود جذب می‌کند. رشته داروسازی یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها در بسیاری از کشورها می‌باشد. 

ازآنجایی‌که نیوزلند دانشگاه‌های معتبری دارد، در نتیجه یکی از مقاصد افرادی است که قصد تحصیل در رشته داروسازی را دارند. در این مقاله قصد داریم تحصیل داروسازی در نیوزلند را به‌طورکلی بررسی کنیم و همه مواردی که موردنیاز است را بیان کنیم. اگر به تحصیل داروسازی در نیوزلند علاقه دارید، پس مطالب این مقاله را با دقت بخوانید.

مزایای تحصیل داروسازی در نیوزلند

اولین سؤالی که در ذهن هر کس پیش می‌آید این است که چرا تحصیل داروسازی در نیوزلند؟ پس ابتدا به مزایای تحصیل این رشته در نیوزلند می‌پردازیم. به‌طورکلی شرایط ورود به این رشته در نیوزلند نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، آسان است. شرایط ورود به این رشته در نیوزلند را در بخش‌های بعدی بررسی می‌کنیم.

۱. نیوزلند دانشگاه‌های معتبری دارد که در سطح جهان شناخته شده هستند. در نتیجه تحصیل در این دانشگاه‌ها و گرفتن مدرک از این دانشگاه‌ها، اعتبار بالایی دارد. با داشتن مدرک داروسازی از دانشگاه‌های نیوزلند، می‌تواند در بسیاری از کشورهای دیگر نیز شغل و کار پیدا کنید.

۲. فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته در نیوزلند زیاد و در حال افزایش است. انتظار می‌رود تقاضا برای این شغل به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت‌های بهداشتی از جمعیت سالخوردگان نیوزلند، همچنان افزایش پیدا کند.

۳. درآمد خوب داروسازان در نیوزلند یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل این رشته در نیوزلند است. درآمد یک داروساز پس از 5 سال تجربه تقریباً 40 درصد بیشتر از درآمد متوسط در نیوزلند است. پس می‌توان گفت این شغل جز مشاغل پردرآمد نیوزلند است.  

شرایط تحصیل داروسازی در نیوزلند

حال می‌خواهیم نگاهی به شرایط کلی تحصیل داروسازی در نیوزلند بیندازیم. برای ورود به دوره کارشناسی داروسازی در دانشگاه‌ های نیوزلند، ابتدا دانشجو باید در رشته کارشناسی علوم یا کارشناسی علوم سلامت ثبت‌نام کرده و یک سال اول این دوره‌ها را بگذارند. برای ورود به دوره‌های کارشناسی علوم در نیوزلند، به مدرک آیلتس 6 نیاز است. 

پس از گذراندن سال اول کارشناسی علوم یا کارشناسی علوم سلامت، دانشجو می‌تواند برای رشته داروسازی درخواست دهد. برای پذیرفته شدن در این رشته، نمره برخی از دروس اصلی مربوط به داروسازی باید از حدنصاب مشخص شده از طرف دانشگاه بیشتر باشد. 

این رشته در نیوزلند توسط دو دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو ارائه می‌شوند. پس از پذیرفته شدن در این دوره، دانشجو 3 سال مخصوص رشته داروسازی را شروع کرده و پس از پایان دوره، به او مدرک کارشناسی داروسازی اعطا می‌شود. پس از این دوره، دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل می‌توانند برای دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری درخواست دهند.

نکته دیگری که باید بیان کنیم این است که اگر دانشجو دو سال در یک‌ رشته مرتبط تحصیل‌کرده باشد یا لیسانس یک‌ رشته مرتبط را گرفته باشد و در دوره‌ی قبلی معادل دروسی که برای ورود به داروسازی نیاز است را گذرانده باشد، می‌تواند با بررسی شرایط مخصوص این افراد، برای کارشناسی داروسازی درخواست دهد.

شرایط اصلی تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری نیز به ترتیب دارابودن مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی و مدرک آیلتس 6.5 می‌باشد. برای دوره کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه اوکلند فرد باید داروساز رجیستر شده در نیوزلند نیز باشد.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در نیوزلند

اولین قدم برای پذیرش در دوره داروسازی در نیوزلند، آماده‌کردن مدارک است. مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در نیوزلند و همچنین ویزای تحصیلی نیوزلند به شرح زیر هستند:

  • مدرک تحصیلی قبلی مانند دیپلم یا کارشناسی به همراه ترجمه ریز نمرات
  • پرکردن فرم اپلیکیشن 
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی خوب
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • گذرنامه
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی برای پرداخت شهریه و زندگی 
  • مدارک عدم سوءپیشینه 
  • مدارک تأیید سلامت

آشنایی با دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته داروسازی در نیوزلند

در این بخش قصد داریم دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته داروسازی در نیوزلند را معرفی کنید. به‌طورکلی دو دانشگاه در نیوزلند، رشته داروسازی را ارائه می‌دهند: دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو. حال بهتر است هر دو دانشگاه را جداگانه معرفی کنیم.

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوکلند

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوکلند

دانشگاه اوکلند (Auckland University) بزرگ‌ترین، جامع‌ترین و معتبرترین دانشگاه نیوزلند است و هرساله به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. به همین دلیل پذیرش گرفتن از این دانشگاه هم به‌آسانی دانشگاه‌های دیگر نیست. بهترین دوره داروسازی در نیوزلند توسط دانشگاه اوکلند ارائه می‌شود. 

در دانشگاه اوکلند، بررسی و پذیرش دانشجو پس از درخواست برای این دوره، بر اساس نمرات سال اول کارشناسی علوم و همچنین مصاحبه با دانشجو، صورت می‌گیرد. به‌صورتی که 50 درصد معیار، مربوط به نمرات شخص و 50 درصد مربوط به مصاحبه می‌باشد.

لیسانس داروسازی در این دانشگاه با مشورت داروسازان برجسته نیوزلندی توسعه‌یافته است و نیازهای داروسازی معاصر و آینده را پوشش می‌دهد. تمرکز این دوره بر روی داروهای شیمیایی جدید و داروهای سنتی است. رویکرد این دوره شامل جنبه‌هایی مانند توسعه داروها و بهینه‌سازی حمایت از داروسازان از طریق تعامل با سایر متخصصان سلامت است. 

 موضوعات دوره داروسازی در این دانشگاه شامل پزشکی جمعیت، علوم اجتماعی، تمرینات داروسازی، علوم زیست‌پزشکی، شیمی دارویی، ایمونولوژی و غیره است. همچنین در این دوره مسائل اخلاقی مربوط به کار و مدیریت داروخانه نیز آموزش داده می‌شود. هرساله حدود  100 نفر امکان ورود به این دوره را پیدا می‌کنند. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی را نیز ارائه می‌دهد. 

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوتاگو

تحصیل داروسازی در دانشگاه اوتاگو دانشگاه اوتاگو (Otago University) یک دانشگاه دولتی و قدیمی‌ترین دانشگاه نیوزلند است. این دانشگاه از نظر کیفیت تحقیقات دانشگاهی بعد از دانشگاه اوکلند، رتبه دوم را در نیوزلند دارد. دانشگاه اوتاگو دارای تنها کلینیک داروسازی نیوزلند و استرالیا است و رشته داروسازی را در همه مقاطع ارائه می‌دهد. نرم‌افزار SimPHARM  که یک شبیه‌ساز دارویی بالینی است، توسط محققان این دانشگاه ایجاد شده است. 

در دانشگاه اوتاگو، برای بررسی درخواست دوره داروسازی، مصاحبه‌ای صورت نمی‌گیرد و معیار اصلی، نمرات شخص در سال اول کارشناسی علوم سلامت می‌باشد. معدل کلی شخص باید بالای 65% باشد. همچنین در این دانشگاه از دانشجویان امتحان زبان مخصوص رشته‌های پزشکی گرفته می‌شود.

دانشگاه اوتاگو دارای آزمایشگاه حرفه‌ای مجازی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد مهارت‌های خود را به‌خوبی تمرین کنند. به‌غیراز دروس علمی، در دوره داروسازی این دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود که چگونه نسخه‌ها را ارزیابی کنند و گزینه‌های بهتر را پیشنهاد دهند و یک مشاور قابل‌اعتماد برای سایر متخصصان مراقبت‌های پزشکی باشند.

همچنین نحوه ارزیابی تحقیقات داروسازی و سم‌شناسی به دانشجویان آموزش داده می‌شود، بنابراین می‌توانند به‌روز باشند و برای بیماران خود تصمیمات آگاهانه بگیرند. این دانشگاه از نظر ملیت، تنوع بالایی دارد و از هر گوشه جهان دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. این تنوع فرهنگی به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند به بیماران مختلف بهتر خدمت کنند.

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای

ورود به بازار کار پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند

مرحله بعد از فارغ‌التحصیلی در هر رشته‌ای، ورود به بازار کار می‌باشد. برای ورود به بازار کار در رشته داروسازی در نیوزلند نیز مانند هر کشور دیگری، الزاماتی موردنیاز است. در این بخش مراحل ورود به بازار کار پس از تحصیل را معرفی می‌کنیم:

  • 1
    کسب مدرک داروسازی

    اولین مرحله برای ورود به بازار کار داروسازی در نیوزلند گرفتن مدرک است. مراحل گرفتن مدرک داروسازی و داروساز شدن در نیوزلند به شرح زیر است:

    • تکمیل دوره کارشناسی داروسازی در دانشگاه اوکلند یا دانشگاه اوتاگو
    • گذراندن یک دوره کارورزی (انترنی) یک‌ساله کار در بیمارستان یا داروخانه عمومی
    • رجیستر یا ثبت‌نام کردن در شورای داروسازی نیوزلند 

    پس برای کارکردن به‌عنوان داروساز در نیوزلند، فرد ابتدا باید به‌عنوان کارورز داروسازی کارکرده و سپس برای عنوان داروسازی درخواست دهد. برای دوره کارورزی، دانشجو باید به‌عنوان کارورز در شورای داروسازی نیوزلند ثبت‌نام کند. به این دوره کارورزی، دوره کارورزی EVOLVE  می‌گویند. این دوره زیر نظر یک داروساز رجیستر شده انجام می‌شود. همچنین در ابتدای دوره دانشجو یک گواهینامه تمرین سالانه (APC) دریافت می‌کند. 

    پس از یک سال کارکردن به‌عنوان کارورز، او می‌تواند برای عنوان داروسازی درخواست دهد. برای این کار ابتدا  متقاضی باید در آزمون شورای پرستاری، موسوم به آزمون OSCE که توسط مرکز ارزیابی شورای داروسازی نیوزلند گرفته می‌شود، پذیرفته شود. پس از پذیرفته شدن در آزمون، باید برای گواهینامه تمرین سالانه (APC) به‌عنوان داروساز درخواست دهد. 

    حال اگر شخص مدرک کارشناسی داروسازی خود را از کشوری دیگر مانند ایران گرفته باشد، با شروط زیر می‌تواند برای رجیستری داروسازی در نیوزلند درخواست دهد:

    • در کشور خود یا هر کشور دیگری به‌عنوان داروساز رجیستر شده باشد.
    • مدرک کارشناسی داروسازی داشته باشد.
    • سابقه یک سال کارکردن در داروخانه یا بیمارستان، در طی 5 سال گذشته، داشته باشد.

    برای این روش، فرد باید مدرک خود معادل‌سازی کند. در بخش معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند، به طور مفصل به این مقوله می‌پردازیم.

  • 2
    اثبات تسلط به زبان انگلیسی

    مرحله دوم اثبات تسلط به زبان انگلیسی در زمینه تخصصی داروسازی می‌باشد. البته افرادی که دوره کارشناسی خود را در نیوزلند یا استرالیا یا هر کشوری که زبان اصلی آن انگلیسی است گذرانده باشند، احتیاجی به این مرحله ندارند. داروسازانی که مدرک خود را در کشور دیگری گرفته باشند، باید نشان دهند که مهارت کافی در درک و صحبت‌کردن به زبان انگلیسی را دارند.

    در همین زمینه، این افراد باید دارای مدرک آیلتس  7.5(حداقل نمره هر مهارت 7) باشند تا مدرک آنها قبول و رجیستر شده و جواز کارکردن بگیرند. به جز مدرک آیلتس، مدرک OET  نیز با نمرات A  یا B  در هر مهارت نیز مورد قبول است. 

    نکته: شورای داروسازی نیوزلند، آزمون‌های تافل و PTE  را نمی‌پذیرد.

  • 3
    کسب مجوز کار داروسازی

    آخرین مرحله برای ورود به بازار کار داروسازی در نیوزلند کسب مجوز کار می‌باشد. هر داروسازی که بخواهد به‌ عنوان کارورز یا به‌عنوان داروساز در نیوزلند کار کند، باید گواهینامه تمرین سالانه (APC) دریافت کند تا مجوز کارکردن داشته باشد. 

    افراد خارجی نیز باید بر اساس ویزاهای مختلفی که برای نیوزلند وجود داشته دارد، اجازه کار در نیوزلند داشته باشد تا بتواند به‌عنوان داروساز در نیوزلند کار کنند. فراموش نکنید که پیداکردن کارفرما برای کارورزی یا کار، به عهده خود شخص می‌باشد و شورای داروسازی کارفرما معرفی نمی‌کند. 

درآمد رشته داروسازی در نیوزلند و میانگین حقوق

نوبتی هم باشد، نوبت بحث شیرین درآمد داروسازی در نیوزلند است. درآمد داروسازان در نیوزلند بسته به تجربه و میزان مسئولیت آنها متفاوت است. متوسط حقوق یک داروساز در نیوزلند 77400NZ$ در سال (6450NZ$ در ماه) است که 40 درصد بیشتر از متوسط حقوق متوسط ملی در نیوزلند است. به‌طورکلی میزان حقوق و درآمد داروسازان در نیوزلند به شرح زیر است:

  • کارورزان داروسازی (فارغ‌التحصیلانی که تازه برای رجیستر شدن ثبت‌نام کرده‌اند) معمولاً 45000NZ$ در سال درآمد دارند.
  • داروسازان باتجربه یک تا پنج سال می‌توانند 50000 تا 75000NZ$ درآمد داشته باشند.
  •  داروسازان دارای مسئولیت (آن‌هایی که یک داروخانه را اداره می‌کنند) و داروسازان با بیش از پنج سال سابقه می‌توانند بین 75000 تا 105000NZ$ درآمد داشته باشند.

هزینه تحصیل داروسازی در نیوزلند

هزینه‌های تحصیل همیشه یکی از عوامل تأثیرگذار برای انتخاب رشته و دانشگاه است. هزینه تحصیل داروسازی در نیوزلند شامل هزینه‌های دوره‌ یا همان شهریه دانشگاه و همچنین هزینه‌های زندگی در نیوزلند می‌باشد. 

شهریه سالانه دانشگاه اوکلند برای دوره‌ی کارشناسی علوم حدود 37000 تا 46000NZ$ است. این شهریه برای دوره کارشناسی علوم سلامت حدود 34000NZ$ است. این شهریه‌های گفته شده، شهریه سال اول داروسازی هستند. شهریه سالانه سال‌های دوم تا چهارم داروسازی در دانشگاه اوکلند حدود 44000NZ$ است. 

شهریه دوره داروسازی دانشگاه اوتاگو برای سال اول حدود 36000NZ$، برای سال دوم 40000NZ$ و برای سال‌های سوم و چهارم، هرکدام 42000NZ$ است.

هزینه سالانه دوره کارشناسی ارشد داروسازی در نیوزلند حدود 44000NZ$ است. شهریه سالانه دوره دکتری نیوزلند نیز حدود 10000NZ$ است. 

هزینه سالانه زندگی در نیوزلند نیز حدود 15000 تا 25000NZ$ است که دانشجویان بین‌المللی برای اخذ پذیرش باید تمکن مالی 15000NZ$ ارائه دهند.

بورسیه رشته داروسازی در نیوزلند

هزینه‌های تحصیل در برخی کشورها مانند نیوزلند تا حدی بالا است، البته مدارک این دانشگاه‌ها نیز معتبر و شناخته شده می‌باشند. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دلایل مختلف توان پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند و به دنبال بورسیه دانشگاه هستند تا بتواند بخشی یا همه هزینه‌ها را پوشش دهد.

دولت، دانشگاه‌ها و برخی مؤسسات آزاد در نیوزلند، هرساله بورسیه‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌دهند. البته برخی از این بورسیه‌ها فقط مخصوص دانشجویان کشورهای خاص است و نباید فراموش کرد که اکثر بورسیه‌های دانشگاهی در این کشور به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تعلق دارد. 

درهرصورت برای دریافت بورسیه از دانشگاه‌های نیوزلند باید سطح آکادمیک فرد شامل نمرات دانشگاهی و سابقه علمی و نمره زبان او در حد خیلی خوب یا عالی باشد. برای رشته داروسازی نیز بورسیه‌هایی مانند بورسیه سال اول کارشناسی دانشگاه اوکلند وجود دارد که فقط شهریه سال اول را پوشش می‌دهد. 

مراحل معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، اگر شما مدرک داروسازی از کشور دیگری مانند ایران داشته باشید، می‌توانید برای رجیستر شدن به‌عنوان داروساز در نیوزلند درخواست دهید. البته این درخواست مراحل خود را دارد که در این بخش به آنها می‌پردازیم:

مرحله اول: درخواست برای بررسی اولیه مدارک

در مرحله اول، شما باید مدارک خود را برای بررسی اولیه به شورای داروسازی نیوزلند ارسال کنید. از زمان ارسال اپلیکیشن و پرداخت هزینه بررسی اولیه، 3 ماه زمان دارید که تمام مدارک خود به‌صورت هارد کپی (کاغذی) به شورای داروسازی بفرستید. فراموش نکنید که مدارک باید توسط مترجم رسمی، به انگلیسی ترجمه شده باشند. لیست مدارکی که باید ارسال شوند به شرح زیر هستند:

  • فرم تکمیل شده اپلیکیشن برای رجیستر شدن به‌عنوان داروساز
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • رزومه (CV) شامل مشخصات شخصی، مدارک تحصیلی، سابقه کار و تجربه، دستاوردها و غیره.
  • کپی برابر با اصل از گذرنامه
  • مدارک درخواست شما برای رجیستر به‌عنوان داروساز در هر کشور دیگر و نتیجه درخواست شما در صورت عدم موفقیت (در صورت وجود).
  • 2 عدد توصیه‌نامه از طرف مدیر یا همکاران قبلی 
  • مدرک زبان آیلتس 5/7 (هیچ مهارتی کمتر از 7 نباشد) یا OET با نمره A  یا B  در هر مهارت

یک سری از مدارک باید مستقیماً از طرف سازمان مربوطه به شورای داروسازی نیوزلند فرستاده شوند. این مدارک به‌صورت زیر هستند:

  • مدرک کارشناسی داروسازی که باید مستقیماً از طرف دانشگاه قبلی شما به شورای داروسازی ارسال شود.
  • گواهی رجیستر فعلی و قبلی. هر مرجعی که در آن الان در آن رجیستر کرده‌اید یا دارای مجوز هستید باید یک گواهی مستقیماً به شورای داروسازی ارسال کند.
  • گواهی Good standing : این گواهی به‌نوعی گواهی سوءپیشینه کاری می‌باشد که هر مرجعی که در آن رجیستر کرده‌اید یا مجوز گرفته‌اید، باید این گواهی را مستقیماً به شورای داروسازی ارائه دهد. توجه: تاریخ صدور باید ظرف شش ماه از تاریخ درخواست شما باشد.

پس از دریافت تمام این مدارک، بررسی اولیه مدارک آغاز می‌شود. این بررسی ممکن است چند هفته طول بکشد. اگر در بررسی پذیرفته شوید، از شما دعوت می‌شود که مرحله دوم را انجام دهید. 

مرحله دوم: آزمون ارزیابی دانش علوم دارویی (KAPS)

آزمون KAPS ، آزمونی است که در مرحله دوم از شما گرفته می‌شود. شما با گذراندن امتحان KAPS  نشان می دهید که دانش و مهارتتان معادل مدرک لیسانس داروسازی نیوزلند (BPharm) است. این آزمون شامل دو بخش از سؤالات چندگزینه‌ای است که شیمی دارویی، داروسازی و فیزیولوژی، داروسازی و درمان را شامل می‌شود. 

 امتحان KAPS مبتنی بر رایانه بوده و مدت زمان هر بخش آن 2 ساعت است. آزمون KAPS توسط شورای داروسازی استرالیا (APC) ارائه می‌شود و در برخی از کشورهای همسایه مانند قطر یا امارات نیز برگزار می‌شود. نمره قبولی این آزمون 50% از هر بخش است. هر کس فقط دو بار می‌تواند در این آزمون شرکت کند و نتیجه آزمون تا 2 سال معتبر است. پس از قبول شدن در این آزمون، فرد باید مرحله 3 را انجام دهد.

مرحله سوم: گذراندن دوره قانون‌گذاری داروسازی نیوزلند

پس از پذیرفته شدن در آزمون KAPS، باید دوره قانون‌گذاری داروسازی نیوزلند که توسط دانشگاه اوکلند برگزار می‌شود را طی کنید. این دوره در 12 هفته به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. در هفته 12 نیز داروساز، ارزیابی می‌شود. 

در این دوره داروسازان با چرایی مقررات دارویی و حمایت‌های آنها آشنا می‌شوند. همچنین تعهدات قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای بررسی می‌شوند. موضوعاتی که در این دوره به داروساز آموزش داده می‌شود بر سه محور تمرکز دارند: داروها، داروساز و بیمار. دوره قانون‌گذاری نیوزلند هرسال دو بار در ماه‌های فوریه و آگوست برگزار می‌شود. 

مرحله چهارم: رجیستر کردن به‌عنوان کارورز و کار تحت کارفرما

پس از طی‌کردن سه مرحله قبل، واجد شرایط ثبت‌نام و رجیستر کردن به‌عنوان یک داروساز کارورز و ورود به برنامه کارورزی EVOLVE خواهید بود. پس از اتمام برنامه EVOLVE ، در ارزیابی شورای داروسازی شرکت خواهید کرد که آخرین ارزیابی داروسازان کارورز است.

در این مرحله باید به‌عنوان کارورز در شورای داروسازی نیوزلند رجیستر کرده و یک گواهی تمرین سالانه (APC) دریافت کنید. به این دوره کارورزی، دوره کارورزی EVOLVE  می‌گویند. این دوره زیر نظر یک داروساز رجیستر شده انجام می‌شود. این دوره از 1 فوریه هرسال شروع می‌شود و حداقل به مدت 37 هفته اجرا می‌شود.

پس از پایان این دوره، آزمون نهایی شورای داروسازی (OSCE) را باید بگذرانید. این آزمون ماه می و نوامبر هرسال برگزار می‌شود. پس از قبولی در این آزمون می‌توانید برای گرفتن مجوز کار درخواست داده و با گرفتن مجوز کار، شروع به کار کنید. 

هزینه‌های معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند

هزینه‌های معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مراحل معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند
هزینه
مرحله اول: درخواست برای بررسی اولیه مدارک
(باید به شورای داروسازی نیوزلند پرداخت شود)
NZ $690
مرحله دوم: آزمون ارزیابی دانش علوم دارویی (KAPS)
(باید به شورای داروسازی استرالیا پرداخت شود)
A $2110
مرحله سوم: گذراندن دوره قانون‌گذاری داروسازی نیوزلند
(باید به دانشگاه اوکلند پرداخت شود)
NZ $2400
مرحله چهارم: رجیستر کردن به‌عنوان کارورز داروسازی
(باید به شورای داروسازی نیوزلند پرداخت شود)
NZ $690
مرحله پنجم: برنامه کارورزی EVOLVE
(باید به انجمن داروسازان نیوزلند پرداخت شود
NZ $4400

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند

اقامت در کشوری مانند نیوزلند با داشتن آب‌وهوای عالی و مزایای شهروندی خوب، آرزوی بسیاری از افراد است. مهم‌ترین علت تحصیل در نیوزلند توسط دانشجویان خارجی از کشورهایی مانند ایران، گرفتن اقامت و زندگی در نیوزلند است. پس از تحصیل داروسازی در نیوزلند نیز می‌توان باتوجه‌به شرایط و ویزاهای مختلف، ویزای کار یا اقامت دریافت کرد. 

خوشبختانه داروسازی یکی از مشاغل پر تقاضا در نیوزلند است. از آنجایی‌که داروسازان متخصصانی باصلاحیت بالا هستند و مهارت‌های لازم برای کمک به رشد اقتصادی نیوزلند را دارند، در محدوده ویزای اقامت طبقه مهاجران ماهر (Skilled Migrant Category Resident Visa) قرار می‌گیرند.

با این ویزا می‌توان به طور دائم اقامت نیوزلند را کسب کرد. برای این ویزا باید جاب آفر یا پیشنهاد کار از نیوزلند داشته باشید و حداقل امتیاز برای پذیرش پرونده این ویزا ۱۶۰ امتیاز است. فراموش نکنید که سن شما باید زیر 55 سال باشد.

تحصیل داروسازی در نیوزلند و سخن پایانی

در مقاله‌ای که با هم خواندیم، توانستیم آشنایی کامل با تحصیل داروسازی در نیوزلند پیدا کنیم. در این مقاله سعی شد که تمام آنچه که شما نیاز دارید معرفی شود. داروسازی همیشه یکی از شغل‌های پرتقاضا در جهان بوده است و تقاضای آن در نیوزلند هم روزبه‌روز در حال افزایش است. اگر شما قصد تحصیل داروسازی در نیوزلند دارید یا خود داروساز هستید و می‌خواهید در نیوزلند کار و اقامت بگیرید، با پرکردن فرم ارزیابی رایگان سایت، کارشناسان اسمارت اپلای با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی خواهند کرد.

سؤالات پرتکرار

بله، امکان تحصیل داروسازی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در نیوزلند وجود دارد.

دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو.

بله، امکان معادل‌سازی مدرک داروسازی در نیوزلند با طی مراحل خاص خود وجود دارد.

شهریه سالانه کارشناسی داروسازی در نیوزلند حدود 44000NZ$ است.

بله اگر امتیازات کافی و سابقه کار داشته باشید.