تحصیل عکاسی در نیوزلند

  • با 5 دانشگاه برتر برای تحصیل عکاسی در نیوزلند آشنا شویم

عکاسی یکی از رشته‌های جذاب حوزه هنر است که امروزه جوانان زیادی را به خود جذب کرده است. بسیاری تصور می‌کنند که صرف داشتن یک دوربین عکاسی، می‌توان عکاس خوبی بود. اما این‌چنین نیست و امروزه دورهای تخصصی و دانشگاهی زیادی برای رشته عکاسی وجود دارد. در این مقاله، تحصیل رشته عکاسی در کشور زیبای نیوزلند بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز جز علاقه‌مندان این رشته هستید، توصیه می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

مزایای تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند

در شروع مقاله، می‌خواهیم به مزیت‌های اصلی تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند بپردازیم. مهم‌ترین مزیت تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند این است که پس از تحصیل این رشته، شما با پیداکردن کار، می‌توانید ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنید. با این ویزا می‌توان تا 3 سال در این کشور زندگی و کار کرد. پس از این ویزا نیز در صورت ادامه تحصیل در سطح بالاتر و شرایط دیگر، می‌توان درخواست اقامت کرد.

ممکن است بگویید، چرا بخواهم در نیوزلند کار و زندگی کنم؟ در جواب این سؤال باید گفت که نیوزلند یکی از کشورهای مهاجرپذیر خوب است. شهرهای این کشور جز بهترین شهرها برای زندگی در دنیا شناخته شده‌اند. همچنین این کشور، کشوری دانشجوپذیر است. هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل رشته‌های موردعلاقه خود به نیوزلند می‌آیند.

از طرفی دیگر، نیوزلند از نظر آب‌وهوایی یکی از بهترین کشورهای دنیا است. آب‌وهوای این کشور در اکثر فصول معتدل بوده و سرما و گرمای شدید را تجربه نمی‌کند. به همین دلیل بسیاری از مهاجران که این نکته برایشان مهم است، نیوزلند را جز انتخاب‌های خود دارند.

مزیت دیگر تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند، معتبر بودن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیوزلند است. با گرفتن مدرک از این مراکز، می‌توانید در بسیاری از کشورهای دیگر نیز کار پیدا کنید.

شرایط تحصیل عکاسی در نیوزلند

برای شرکت در هر دوره یا تحصیل در هر رشته‌ای، به شرایط و الزاماتی نیاز است که متقاضی باید این شرایط اولیه را داشته باشند. تحصیل در رشته عکاسی در نیوزلند هم به شرایطی نیاز دارد. البته سطح این شرایط به سطح دوره‌ای که می‌خواهید در آن شرکت کنید، بستگی دارد.

اولین سطح دانشگاهی دوره‌های عکاسی که در نیوزلند ارائه می‌شوند، نیوزلند دیپلما (New Zealand Diploma) سطح 5 یا سطح 6 است. برای ورود به این دوره‌ها به شرایط خاصی نیاز نیست و فقط فرد باید دارای دیپلم باشد. همچنین افرادی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، باید دارای آیلتس 5.5 (برای سطح 5) و 6 (برای سطح 6) باشند.

دوره دیگری رشته عکاسی که در نیوزلند ارائه می‌شود، لیسانس هنرهای زیبا یا لیسانس طراحی با گرایش عکاسی است. برای ورود به این رشته‌ها به دیپلم و آیلتس 6 نیاز است. البته ممکن است ارائه پورتفولیو نیز الزامی باشد.

برای دوره Graduate Diploma در طراحی با گرایش عکاسی به یک لیسانس و تجربه حرفه‌ای یا عملی و ارائه پرتفولیو نیاز است. همچنین نمره زبان موردنیاز آیلتس 6  می‌باشد.

برای دوره Postgraduate Diploma در طراحی با گرایش عکاسی به لیسانس طراحی با معدل خوب، ارائه پورتفولیو و آیلتس 6.5 نیاز است. همچنین ممکن است با شما مصاحبه شود.

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد هنرهای زیبا با گرایش عکاسی نیز به لیسانس هنرهای زیبا و سابقه کار یا تدریس نیاز است. همچنین دانشجویانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، باید مدرک آیلتس 6.5 ارائه دهند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته عکاسی در نیوزلند

برای اخذ پذیرش در رشته عکاسی، مانند هر رشته دیگری به مدارکی نیاز است. مدارک موردنیاز برای تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند به شرح زیر هستند:

  • مدرک تحصیلی قبلی مانند دیپلم یا کارشناسی به همراه ترجمه ریز نمرات
  • پرکردن فرم اپلیکیشن
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی خوب
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • گذرنامه
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی برای پرداخت شهریه و زندگی (تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزلند، 15000NZ$ است)
  • مدارک عدم سوءپیشینه
  • مدارک تأیید سلامت
  • پورتفولیو در صورت لزوم
  • مدارک تجربه عملی یا حرفه‌ای در صورت لزوم

آشنایی با دانشگاه‌ها و مراکز برتر ارائه‌دهنده رشته عکاسی در نیوزلند

در این بخش به معرفی دانشگاه‌ها و مراکز برتر ارائه‌دهنده دوره‌های مختلف رشته عکاسی در نیوزلند می‌پردازیم. پس بهتر است این بخش را از دست ندهید.

تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)

دانشگاه کانتربری

دانشگاه کانتربری یکی از دانشگاه‌های دولتی نیوزلند است که در شهر کرایست چرچ نیوزلند واقع شده است. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی نیوزلند، پس از دانشگاه اوتاگو است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS World University Ranking در سال 2022، رتبه 258 جهانی را کسب کرده است.

دانشگاه کانتربری دارای اساتید برجسته در رشته‌های مختلف است و هرساله در برنامه‌های تبادل اساتید، اساتید دیگر از دانشگاه‌های برتر در این دانشگاه مشغول به تدریس می‌شوند. به طور مثال ممکن است توسط اساتیدی از دانشگاه‌های آکسفورد یا کمبریج و سایر دانشگاه‌های برتر آموزش داده شوید. دانشگاه کانتربری دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد هنرهای زیبا با گرایش عکاسی ارائه می‌دهد.

دوره‌های عکاسی در این دانشگاه با مقدمه‌ای جامع بر اصول عکاسی، کاوش در عکاسی به‌عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط اطلاعات، ایده‌ها و بینش‌های شخصی، و مقدمه‌ای بر مواد اولیه و فرایندهای تمرین عکاسی آغاز می‌شود. مطالعات بیشتر شامل بررسی رویه‌هایی است که برای عکاسی متمایز هستند و اینکه چگونه می‌توان از این رویه‌ها برای بیان مستند و هنری استفاده کرد.

تحصیل عکاسی در دانشگاه مسی (Massey University)

دانشگاه مسی (Massey University)

دانشگاه مسی یکی از دانشگاه‌های معتبر نیوزلند بوده و دارای سه پردیس در پالمرستون شمالی، آلبانی و ولینگتون است. بدنه دانشجویی این دانشگاه دارای درصد بالایی از دانشجویان بین‌المللی است که از بیش از 100 کشور جهان برای تحصیل به دانشگاه مسی می‌آیند.

دانشگاه مسی تنها دانشگاه در نیوزیلند است که دوره‌هایی در زمینه هوانوردی، حل اختلاف، دامپزشکی و علوم نانو ارائه می‌دهد. هر پردیس این دانشگاه دارای یک انجمن دانشجویی پررونق با بسیاری از فعالیت‌های مختلف است. دانشگاه مسی دارای کلاس‌های کوچک است و اساتید و کارکنان آن همیشه قابل‌دسترس هستند.

دانشگاه مسی یکی از پیشتازترین دانشگاه‌های نیوزلند در زمینه آموزش از راه دور و آموزش آنلاین است و دوره‌های مختلفی به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. اگر در دانشگاه مسی عکاسی بخوانید، عکاسان و طراحان دارای رتبه و جایزه به شما آموزش می‌دهند و شما در کنار سایر عکاسان مشتاق در یک محیط چالش‌برانگیز و درعین‌حال حمایتی مهارت و دروس را فرامی‌گیرید.

دانشگاه مسی دوره کارشناسی طراحی (Bachelor of Design with Honours) با گرایش عکاسی و دوره‌های  Graduate Diploma و Postgraduate Diploma در طراحی با گرایش عکاسی ارائه می‌دهد.

تحصیل عکاسی در مؤسسه آرا کانتربری (Ara Institute of Canterbury)

آرا کانتربری (Ara Institute of Canterbury)

مؤسسه آرا کانتربری که اغلب به‌سادگی به آن آرا می‌گویند، یک مؤسسه فناوری در کانتربری، نیوزلند است. این مؤسسه در سال 2016 از ادغام مؤسسه فناوری پلی‌تکنیک کرایست چرچ (CPIT) و پلی‌تکنیک Aoraki تشکیل شد. آرا در آموزش عالی کاربردی تخصص دارد.

موضوع دوره‌های ارائه شده در این مؤسسه شامل تجارت، مهندسی، معماری، پرستاری، هنرهای خلاقانه، مهمان‌نوازی، محاسبات، علم، زبان، آموزش در فضای باز، و غیره است. برنامه‌های این مؤسسه از سطح 1 تا سطح 9 متغیر هستند. این مؤسسه از نزدیک با صنعت همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دانشجویان مهارت‌های مرتبط برای اشتغال را فرامی‌گیرند و پس از تحصیل طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی خواهند داشت.

هر ساله حدود 14000 دانشجو در آرا ثبت‌نام می‌کنند، از جمله بسیاری از دانشجویان بین‌المللی. آرا در سطح بین‌المللی شناخته شده است و یکی از بهترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در نیوزلند را دارد. مؤسسه آرا، دورهٔ کارشناسی طراحی با گرایش عکاسی را ارائه می‌دهد. نام این دوره Lens-Based Media   بوده و مدت آن سه سال می‌باشد.

تحصیل عکاسی درمؤسسه پلی تکنیک اوتاگو

دانشگاه اوتاگو (Otago University)

مؤسسه پلی‌تکنیک اوتاگو یک مؤسسه دولتی آموزش عالی نیوزیلند است که مرکز آن در دوندین است. این مؤسسه همچنین دارای پردیس‌هایی در کرامول و اوکلند است. پلی‌تکنیک اوتاگو آموزش متمرکز بر شغل را ارائه می‌دهد و طیف وسیعی از مدارک تحصیلات تکمیلی معتبر نیوزیلند، دیپلما‌‌ها و گواهینامه‌ها را در سطوح 2 تا 10 ارائه می‌دهد.

پلی‌تکنیک اوتاگو هم به دانشجویان نیوزلندی و هم به دانشجویان بین‌المللی آموزش ارائه می‌دهد. درهرحال حاضر، پلی‌تکنیک اوتاگو دارای 1000 دانشجوی بین‌المللی تمام‌وقت است. مرکز زبان انگلیسی پلی‌تکنیک اوتاگو دوره‌های آکادمیک و عمومی انگلیسی را باهدف دانشجویان بین‌المللی یا مهاجران ارائه می‌دهد.

مؤسسه پلی‌تکنیک اوتاگو دورهٔ New Zealand Diploma سطح 5 و سطح 6 در رشته عکاسی را ارائه می‌دهد. این دوره یک‌ساله است. این دوره به صورتی طراحی شده است که برای هر نوع حرفه‌ای که می‌خواهید در عکاسی، یا فیلم‌برداری داشته باشید، آماده می‌شوید.

تحصیل عکاسی در مؤسسه فناوری جنوبی (Southern Institute of Technology)

مؤسسه فناوری جنوبی (Southern Institute of Technology)

مؤسسه فناوری جنوبی (SIT) یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات فناوری دولتی نیوزلند است. این مؤسسه که در سال 1971 تأسیس شده، از آن زمان به دلیل طرح هزینه سفر (Zero Fees Scheme) خود مشهور شده است. این طرح که مخصوص شهروندان نیوزلند و ساکنان دائمی آن است، باعث صرفه‌جویی در هزینه تحصیلات عالی دانشجویان شده است.

SIT در اینورکارگیل (Invercargill) نیوزلند با پردیس‌های کوچک‌تر در کوئینستون و کرایست چرچ واقع شده است. دوره‌های SIT تا مقطع کارشناسی ارشد، مورد تأیید سازمان صلاحیت‌های نیوزلند هستند. مؤسسه فناوری جنوبی سابقه‌ای مفتخر در ارائه آموزش باکیفیت به دانشجویان در طیف وسیعی از زمینه‌ها از جمله تجارت، فناوری اطلاعات، ورزش، علوم بهداشتی، مهندسی، تجارت، مدیریت هتل، مهمان‌نوازی، رسانه‌های دیجیتال و هنرهای خلاق دارد.

SIT حدود 13000 دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت دارد و میزبان دانشجویان بین‌المللی نیز است. این مؤسسه دوره New Zealand Diploma در عکاسی سطح 5 را ارائه می‌دهد. این دوره یکساله است. این دوره مقدماتی شما را در دنیای عکاسی غوطه ور می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ضروری برای صنعت یا سرگرمی خود را توسعه دهید. این دوره از نوع آموزش از راه دور می‌باشد.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

هزینه تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند

بحث هزینه‌ها، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک‌رشته، یا دانشگاه یا کشور است. هزینه‌های تحصیل در نیوزلند برای رشته عکاسی به دو زیرمجموعه تقسیم می‌شود. اولین هزینه، هزینه زندگی در نیوزلند است. این هزینه شامل خوردوخوراک، اقامت، هزینه‌های رفت‌وآمد و غیره می‌شود. به‌طورکلی هزینه زندگی در نیوزلند باتوجه‌به شهر و نوع سکونت، بین 15000 تا 20000 NZ$ است.

همان‌طور که می‌دانید یکی از مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی در نیوزلند، مدارک نشان‌دهنده تمکن مالی است. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزلند 15000NZ$ است. البته دانشجویان نیوزلند حق کار حداکثر 20 ساعت در هفته را دارند که می‌تواند پوشش‌دهنده بخشی از هزینه‌ها باشد.

هزینه اصلی دوم، هزینه دوره یا شهریه دوره است. شهریه دوره‌های رشته عکاسی باتوجه‌به دانشگاه و سطح دوره متفاوت است. به طور مثال شهریه کارشناسی هنرهای زیبا گرایش عکاسی دانشگاه کانتربری، سالانه حدود 33000NZ$ است. شهریه دوره کارشناسی ارشد هنرهای زیبا گرایش عکاسی در دانشگاه کانتربری نیز حدود 37000NZ$ است.

شهریه دوره‌های Graduate Diploma دانشگاه مسی حدود 28000 تا 35000NZ$ و دوره‌های Postgraduate Diploma دانشگاه مسی حدود 31000 تا 40000 NZ$است. شهریه دوره‌های New Zealand Diploma  سطح 5 و سطح 6 رشته عکاسی در پلی‌تکنیک اوتاگو هر کدام، 20000NZ$ است.

بورسیه رشته عکاسی در نیوزلند

بورسیه، کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویانی است که به دلایل مختلف به این کمک‌هزینه نیاز دارند. هرساله بورسیه‌های متفاوتی توسط دانشگاه‌ها، دولت یا مؤسسات دیگر به دانشجویان در حال تحصیل در نیوزلند ارائه می‌شوند. برخی از این بورسیه‌ها بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهند و برخی دیگر کمک‌هزینه اسکان و اقامت هستند.

بورسیه‌ تحصیلی در نیوزلند به دانشجویان ارائه می‌شود و در اکثر مواقع مخصوص دانشجویان کارشناسی ارشد یا دانشجویان دکتری می باشد یا این که فقط به شهروندان نیوزلندی ارائه می‌شوند. درهرصورت این بورسیه‌ها به دانشجویانی ارائه می‌شود که دارای نمرات خیلی خوب و رزومه آکادمیک مناسب باشند.

به طور مثال بورسیه تعالی بین‌المللی هنرهای خلاق دانشگاه مسی (Massey University Creative Arts International Excellence Scholarships)، به دانشجویان کارشناسی رشته‌های هنرهای زیبا، طراحی و … ارائه می‌شود. مبلغ این بورسیه برای دوره‌های 4 ساله، 20000NZ$ و دوره‌های 3 ساله، 15000NZ$ است.

بازار کار رشته عکاسی در نیوزلند

رشته عکاسی، یکی از رشته‌های عملی است و فارغ‌التحصیلان آن هم می‌توانند برای خود به‌صورت آزاد کار کنند و هم برای شرکت یا مؤسسه خاصی مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان رشته عکاسی با تمرکز بر تولید محتوای دیجیتال در عکاسی، ویدئو و صدا، در زمینه‌های زیر می‌توانند مشغول به کار شوند:

  • تبلیغات
  • غذا
  • مد
  • رسانه‌های خبری، عکاسی خبری و مستند
  • ورزش و رویدادها
  • عروسی و پرتره
  • ویرایش پس از تولید
  • سفر و وبلاگ‌نویسی
  • عکاسی شرکتی و تجاری
  • عکس و ویدئو در صنعت فیلم
  • عکاس آزاد
  • دستیار استودیو / دوربین دوم
  • متخصص خلاق مستقل
  • خرده‌فروش عکاسی

به دلیل اینکه تعداد ثابتی از افرادی که هرساله با مدارک عکاسی فارغ‌التحصیل می‌شوند و برای تعداد ثابتی از مشاغل رقابت می‌کنند، شانس گرفتن شغلی به‌عنوان عکاس در نیوزلند متوسط است. البته عکاسان بیشتر تمایل دارند که خوداشتغال باشند. تعداد فزاینده‌ای از عکاسان در ابتدای کار خود به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند، درحالی‌که در شغل دیگری نیز مشغول به کار هستند.

عکاسان معمولاً در ساعات کاری منظم کار می‌کنند و ممکن است ساعات طولانی و نامنظم از جمله عصرها و آخر هفته‌ها نیز کار کنند. همچنین ممکن است در استودیو، دفاتر و فضای باز در مکان‌های مختلف نیز کار کنند یا برای عکاسی به سفرهای محلی، ملی یا بین‌المللی بروند.

درآمد رشته عکاسی در نیوزلند

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد هر شغل و هر رشته‌ای، بحث درآمد پس از تحصیل در آن رشته است. پرداخت هزینه عکاسان بسته به تجربه، تعداد دفعات کار و نوع عکاسی متفاوت است.

  • عکاسان در حال آموزش می‌توانند انتظار دریافت حداقل دستمزد را داشته باشند.
  • عکاسان با دو تا سه سال تجربه معمولاً بین 25 تا 30 دلار در ساعت درآمد دارند.
  • عکاسان خود اشتغال می‌توانند 50 تا 250 دلار در ساعت درآمد کسب کنند.

بسیاری از عکاسان خود اشتغال هستند و با دستمزد به‌ازای هر عکس یا هر روز کار می‌کنند. درآمد آنها به موفقیت کسب‌وکارشان و همچنین چند ساعت کار بستگی دارد. البته به طور معمول، درآمد عکاسان صنعتی که برای شرکت‌های صنعتی و تجاری کار می‌کنند، به نسبت بقیه عکاسان بهتر است.

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل عکاسی در نیوزلند

این که قصد داشته باشید پس از تحصیل عکاسی در نیوزلند، دنبال کار یا اقامت باشید، مسئله عجیبی نیست. کیفیت بالای زندگی در نیوزلند، افراد زیادی را به خود جذب می‌کند، مخصوصاً اگر در این کشور تحصیل‌کرده باشید. پس از تحصیل در نیوزلند، می‌توانید با پیداکردن کار، ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنید. با این ویزا تا 3 سال می‌توان در نیوزلند به‌صورت آزادانه کارکرد.

پس از ویزای کار پس از تحصیل، می‌توانید با بررسی شرایط، درخواست افزایش ویزای کار بدهید. همچنین با برآورده کردن الزامات خاصی، می‌توانید درخواست اقامت در نیوزلند را بدهید.

سخن پایانی تحصیل عکاسی در نیوزلند

رشته عکاسی همیشه از رشته‌های جذاب برای جوانان بوده است. کشور نیوزلند نیز هرساله دانشجویان و مهاجران فراوانی را به خود جذب می‌کند. با تحصیل رشته عکاسی در نیوزلند هم می‌توانید به علاقه خود برسید و هم در کشوری امن و زیبا زندگی کنید. اگر به دنبال تحصیل عکاسی در نیوزلند هستید یا سؤالی در این زمینه دارید، با پرکردن فرم ارزشیابی رایگان ما، کارشناسان خبره اسمارت اپلای با شما تماس گرفته و به‌تمامی سؤالات شما پاسخ می‌دهند. ما همراه خوبی برای شما در مسیر اخذ پذیرش دانشگاه‌های نیوزلند هستیم.

سؤالات پرتکرار تحصیل عکاسی در نیوزلند

بله، دانشگاه‌های مسی و کانتربری دوره‌های رشته عکاسی ارائه می‌دهند.

مدرک دیپلم و آیلتس 6 و پورتفولیو در صورت لزوم

هزینه سالانه دوره کارشناسی هنرهای زیبا با گرایش عکاسی حدود 33000NZ$ است.

بله، در صورت پیداکردن شغل

درآمد عکاسان آزاد ساعتی 50 تا 250 دلار نیوزلند است.