تحصیل در اونتاریو کانادا

  • با شرایط تحصیل در اونتاریو کانادا آشنا شوید

استان اونتاریو به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا، میزبان بخش عمده‌ای از مهاجران به این کشور به شمار می‌رود. تقاضای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اونتاریو کانادا بیشتر از استان‌های دیگر کاناداست. بیشترین تعداد دانشگاه‌های باکیفیت کانادا در این استان واقع‌شده‌اند و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بابت یافتن فرصت شغلی در این استان کمترین نگرانی را دارند.

از دلایل دیگر محبوبیت تحصیل در اونتاریو کانادا این است که این استان می‌تواند رضایت طیف‌های مختلف دانشجویان را جلب کند. از دانشجویانی که زندگی در یک شهر بزرگ را ترجیح می‌دهند تا آن‌هایی که علاقه‌مند به زندگی در یک محیط شهری کوچک هستند.

مزایای تحصیل در اونتاریو کانادا

دریافت یک مدرک تحصیلی، دیپلم یا گواهینامه از دانشگاه‌ها و کالج‌های اونتاریو می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای دانشجویان بین المللی محسوب شود. مؤسسات آموزشی این استان در کل دنیا به رسمیت شناخته شده‌اند و همین موضوع برای علاقه‌مندان به تحصیل در اونتاریو یک مزیت محسوب می‌شود.

هزینه‌های زندگی در اونتاریو پس از بریتیش کلمبیا در کانادا بیشترین است. بر اساس یک بررسی انجام شده طی پروسه زمانی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ هزینه‌های زندگی در این استان ۷۱ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میانگین افزایش هزینه‌های زندگی در کل کانادا در بازه زمانی فوق ۳۴ درصد بوده است.

با توجه به اینکه هزینه مسکن حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌های زندگی را تشکیل می‌دهد گرانی مسکن در این استان و به ویژه در شهر تورنتو هزینه‌های زندگی را به شکلی قابل توجه افزایش داده است. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد هزینه مسکن در تورنتو بسیار به شهر ونکوور به عنوان گران‌ترین محل زندگی در کانادا نزدیک شده است. در حالی که در سال ۲۰۱۶ میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو حدود ۱٬۳۲۷ دلار بود بررسی‌ها نشان می‌دهد این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۲٬۲۵۲ دلار افزایش یافته و یک افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال هزینه مسکن در سایر مناطق استان اونتاریو از جمله اوتاوا به مراتب پایین تر است. اجاره ماهیانه یک آپارتمان دو خوابه مشابه آنچه در بالا گفته شد در شهر اوتاوا ۱٬۲۰۱ دلار، شهر همیلتون ۱٬۰۳۷ دلار، شهر لندن ۱٬۰۰۲ دلار و شهر ویندسور ۸۵۲ دلار است. بنابراین دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در اونتاریو می‌توانند با زندگی در شهرهای کوچک‌تر این استان و یا در مناطق حاشیه شهر هزینه زندگی خود را به مراتب کاهش دهند.

شهریه دانشگاه‌های این استان هم به نسبت بیشتر استان‌های کانادا بالاتر بوده و برای تحصیل در اونتاریو کانادا هزینه سالیانه بین ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار می‌باشد. هر چند باید توجه داشت با توجه به اینکه موقعیت های کاری بیشتری در این استان وجود دارد متقاضیان شانس بیشتری برای پیدا کردن کار پاره وقت و هم‌چنین کار پس از تحصیل در اونتاریو کانادا خواهند داشت.

برنامه نامزدی برای مهاجرت به اونتاریو (OINP)، دسته‌بندی دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در اونتاریو کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب می‌کنند، به خاطر “برنامه نامزدی برای مهاجرت به اونتاریو” (OINP) در موقعیت عالی برای مهاجرت دائم هستند:

· روش اقامت دانشجویان بین‌المللی با جریان پیشنهاد شغلی

این روش اقامت برای کمک به کارفرمایانی که دانشجویان بین‌المللی تحصیل مشغول تحصیل در اونتاریو کاناداو را استخدام می‌کنند ایجاد شد. این دسته‌بندی برای کارفرمایان اونتاریو و دانشجویان با پیشنهادات شغلی در این استان باز است.

·روش اقامت فارغ‌التحصیل بین‌المللی مقطع دکتری

این روش اقامت مناسب افرادی است که پس از پایان تحصیل در اونتاریو کانادا ، از یک رشته تحصیلی در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه‌های دولتی اونتاریو فارغ‌التحصیل شده‌اند. داشتن پیشنهاد شغلی لازم نیست.

·روش اقامت فارغ‌التحصیل بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد

این روش که در حال حاضر به عنوان یک برنامه آزمایشی عمل می‌کند، افرادی را هدف قرار می‌دهد که پس از تحصیل در اونتاریو کانادا در مقطع کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های دولتی اونتاریو فارغ‌التحصیل شده‌اند. داشتن پیشنهاد شغلی لازم نیست.

·اکسپرس اینتری

متقاضیان اقامت در کانادا از طریق سیستم انتخاب مهاجرتی «اکسپرس اینتری» که تحصیل در اونتاریو را با موفقیت به اتمام رسانیده‌اند، ممکن است به خاطر تحصیلات عالیه‌شان امتیازات مهمی به آن‌ها داده شود. علاوه براین، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ممکن است به تجربه کاری در کانادا دست یافته باشند که عامل بسیار ارزشمند دیگری برای اقامت از طریق سیستم اکسپرس اینتری است.

از آنجایی که استان اونتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا است و بزرگ‌ترین شهر (تورنتو) و مرکز کانادا (اوتاوا) را در خود جای داده، مکانی است که رویدادهای مهم در آن رخ می‌دهند. بیشترین فرصت‌ها و بهترین امکانات برای ساکنان این استان فراهم است. برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند بعد از پایان تحصیل در اونتاریو اجازه کار بگیرند ( Post-Graduation Work Permit ) و حرفه خودشان را در کانادا راه بیاندازند، این استان فرصت‌های شغلی بی‌نظیری ارائه می‌کند.

گزارشی جدید از University Works که توسط شورای دانشگاه‌های اونتاریو منتشر شده، نشان می‌دهد که دانشجویان پس از پایان تحصیل در اونتاریو، از بالاترین نرخ استخدامی (92%) در کانادا برخوردارند. در عین حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های اونتاریو درآمد بیشتری کسب می‌کنند و احتمال بیشتری هم وجود دارد که در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی‌شان مشغول به کار شوند.

تابستان گرم و تا حدی شرجی، پاییز زیبا و کوتاه و زمستان سرد و برفی مشخصه‌های اصلی آب و هوای استان اونتاریو هستند. جنوب این استان تابستان بسیار گرمی دارد که در آن درجه حرارت می‌تواند به بیش از ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد. با این حال، در زمستان تقریباً تمام قسمت‌های اونتاریو می‌تواند بسیار سرد شود و درجه حرارت می‌تواند به زیر منفی ۲۰ و حتی منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد سقوط کند. اگر تصمیم به تحصیل در اونتاریو دارید خود را برای آب و هوای سرد این استان در بخش عمده‌ای از سال آماده کنید.

این مراکز آموزشی به دلیل کسب اعتبار از نظر “کالج‌ها و مؤسسات کانادا” (formerly the Association of Community Colleges of Canada) یا به خاطر برنامه‎های درسی و خدمات دانشجویی خوب، در این لیست قرار گرفتند. علاقه‌مندان به تحصیل در اونتاریو می‌توانند با کلیک کردن بر عنوان هر دانشگاه وارد صفحه اختصاصی آن دانشگاه یا کالج شده و اطلاعات تکمیلی در مورد آن را دریافت کنند:

دانشگاه آلگوما Algoma University

دانشگاه آلگوما در سال 1965 در شهر سالت استی ماری تأسیس شد. امروزه این دانشگاه در بیش از 30 رشته آکادمیک در رشته‌های مختلف علوم، کسب و کار و هنر و فنون حرفه‌ای دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه به یک محیط آموزشی کوچک اما پویا و فعال مشهور است جایی که فعالیت‌های گروهی و مطالعات و تحقیقات حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌های درسی این دانشگاه دارد. حدود 22 درصد دانشجویان این دانشگاه از دانشجویان بین المللی هستند. میانگین شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 16 هزار دلار می‌باشد.

کالج الگون کوئین Algonquin College  

کالج الگون کوئین در سال 1967 تأسیس شد. نام این موسسه آموزشی از نخستین قومی که در این منطقه سکونت داشته‌اند، گرفته شده است. امروزه این کالج سه پردیس در شهرهای پرت، پمبروک و اوتاوا دارد و بیش از 3000 نفر در این کالج مشغول به کار هستند. این کالج به عنوان یکی از مؤسسات آموزشی برجسته انتاریو در زمینه فناوری‌های پیشرفته شناخته می‌شود. در کالج الگون کوئین برای بیش از 180 برنامه تحصیلی انواع مدارک کارشناسی، کارآموزی، گواهی‌نامه و تأییدیه برای فارغ‌التحصیلان دوره‌های مختلف صادر می‌شود. میانگین شهریه دانشجویان بین المللی این دانشگاه حدود 14250 دلار و برای دانشجویان بومی 4750 دلار است.

کالج دانشگاهی برسکیا Brescia University College 

اگر علاقه‌مند به تحصیل در اونتاریو هستید و ترجیحتان یک مرکز تک جنسیتی است این کالج می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. تنها دانشگاه زنانه کانادا در سال ۱۹۱۹ توسط خواهران اورسلین راه‌اندازی شد. این خواهران طالب عدالت اجتماعی، خدمات اجتماعی و پیشرفت زنان بودند. اگر چه این دانشگاه کاتولیک است اما دانشجویان با هر دین و مذهبی می‌توانند در آن تحصیل کنند. در این کالج تمرکز عمده بر رشته هنر قرار دارد، اما در برخی رشته‌های علوم از جمله صنایع غذایی و تغذیه هم برنامه‌های تحصیلی ارائه می‌شوند.

کالج برسکیا دارای بیش از 1300 دانشجوی تمام وقت است. یکی از مؤلفه‌های برجسته کالج دانشگاهی در برسکیا، امکان‌ها و فرصت‌های متعدد در این کالج برای انجام پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌های برجسته غربی است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری کانادور Canadore College of Applied Arts and Technology

این کالج واقع شده در شمال انتاریو، در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد. در این کالج بیش از ۶۵ برنامه تمام‌وقت در رشته‌های متنوعی از قبیل تکنولوژی حمل‌ونقل هوایی، کسب‌وکار و مدیریت، عدالت اجتماعی و مطالعات پلیس، هنر آشپزی، مطالعات محیطی و بیوتکنولوژی، بهداشت، مطالعات بوم شناسی؛ زبان، رسانه، طراحی و هنرهای نمایشی و… ارائه می‌شود. کالج کانادور یک کالج متوسط به حساب می‌آید و حدود 3500 دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه کارلتون Carleton University 

دانشگاه جامع و دولتی کارلتون که در سال 1942 در چند قدمی ستاد مرکزی دولت کانادا، در شهر اتاوا تأسیس گردید به عنوان دانشگاه بین المللی پایتخت کانادا معرفی شده است. پردیس اصلی این دانشگاه با مساحت 100 هکتار در یک منطقه مسکونی زیبا در قسمت جنوبی مرکز شهر واقع شده و با رودخانه ریدو و کانال تاریخی ریدو هم مرز است. وجود تونل زیرزمینی امکان دسترسی به تمام ساختمان‌های دانشگاه را میسر کرده است. پردیس دانشگاه کارلتون توسط شرکت‌های فن آوری معروف احاطه شده است.

کارلتون اولین دانشکده غیرمذهبی در انتاریو است که راه ادامه تحصیلات رسمی را برای جوانان افسرده بعد از جنگ جهانی دوم هموار کرد. این دانشگاه  با شعار “یادگیری بر پایه تجربه” در بین بهترین دانشگاه‌های جامع کانادا به عنوان یک مرکز تحقیقاتی پویا شناخته شده است. این دانشگاه اکنون دارای ۶۵ رشته گوناگون نظیر روزنامه‌نگاری، معماری، امور بین‌الملل، مهندسی و غیره می‌باشد. در حال حاضر ۲۳۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

کالج بوریال Collège Boréal

کالج بوریال کالجی است نوپا که در سال 1995 تأسیس شده است. این کالج جوان‌ترین کالج هنرهای کاربردی و فناوری در انتاریو به حساب می‌آید. با این حال، این نوپا بودن مانع از موفقیت این کالج نشده است. کالج بوریال به طور مرتب از بیشترین نرخ میزان رضایت فارغ‌التحصیلان از کالج‌ها در میان کالج‌های انتاریو برخوردار بوده است. بوریال یک موسسه آموزشی فرانسوی زبان است و دارای یک پردیس اصلی در سودوری و شش پردیس دیگر در مناطق شمالی و مرکزی جنوب غربی استان است. این کالج بیش از 88 برنامه به بیش از 9000 دانش‌آموز ارائه می‌دهد.

کالج دانشگاهی دومینیکن Dominican University College) )

کالج دانشگاهی دومینیکن با علامت اختصاری DUC که سابقاً به دانشگاه الهیات و فلسفه دومینیکن معروف بوده یک دانشگاه دوزبانه (انگلیسی – فرانسوی) کاتولیک رومی است که در سال 1900 در شهر اتاوا، استان انتاریوی کانادا تأسیس گردید. دانشگاه دومینیکن در سال 1909 به عنوان مرکز آموزش عالی کانادا  به رسمیت شناخته شد. این دانشگاه علاوه بر شهر اتاوا در شهر مونترال نیز دارای پردیس است.

در دانشگاه دولتی دومینیکن رشته‌های آکادمیک در حوزه‌های فلسفه، الهیات و اصول اخلاق در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش و ارائه می‌گردد. کالج دانشگاهی دومینیکن کانادا از سال 1967 پذیرای متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌ی فلسفه و الهیات است. در کالج دانشگاهی دومینیکن، دانشجوها با قرارگرفتن در یک محیط متفکرانه، مشارکت در بحث و گفتگوهای دوستانه و کسب تجربه‌ی آموزشی منحصر به فرد به یافتن حقایق تشویق می‌شوند تا بتوانند پتانسیل خود را به واقعیت تبدیل کرده و دنیا را تغییر دهند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری فانشاو Fanshawe College of Applied Arts and Technology

شعار این کالج بالفعل کردن بالقوه‌هاست. این مأموریت از زمان تأسیس این کالج در سال 1962 تا به امروز دنبال شده است. به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کالج‌ های کانادا تقریباً 150 برنامه ارائه مدرک تحصیلی از قبیل دیپلم و گواهینامه توسط این کالج انجام شده است. از اهداف کالج هنرهای کاربردی و فناوری فانشاو ارائه برنامه‌های شغلی جامع و آموزش افراد برای یافتن شغل و ارتقای شغلی است. در بسیاری موارد آموزش‌های این کالج به صورت کاملاً عملی و در قالب بهترین نمونه‌های ممکن انجام می‌شود. برای مثال، برنامه حمل و نقل هوایی این کالج در فرودگاه بین المللی لندن برگزار می‌شود.

کالچ جورج براون George Brown College

کالج هنرهای کاربردی و تکنولوژی جورج براون در سال 1967 در شهر تورنتو تأسیس گردید. کالج جورج براون با بیش از 50 سال سابقه آموزش، در شهر تورنتو 3 پردیس به نام‌های کازا لوما، سنت جیمز و واترفرانت دارد. پردیس اصلی این کالج کازالوما است. قرارگرفتن پردیس‌های کالج جورج براون در شهر بزرگ، صنعتی و توریستی تورنتو و دسترسی به امکانات شهر، از امتیازات و نقاط قوت کالج محسوب می‌شود. موقعیت ممتاز پردیس‌های کالج جورج براون و مشارکت آن با صنایع و سازمان‌ها باعث شده دانشجوها تجربه یادگیری و کاری واقعی را کسب کرده و به بازار کار دسترسی داشته باشند.

در کالج جورج براون 167 رشته آکادمیک با محوریت کار و حرفه در دوره‌های دیپلم، کارشناسی و graduate certificate آموزش و ارائه می‌گردد. کالج جورج براون اولین کالجی است که سیستم آموزش از راه دور را راه اندازی کرده است. در حال حاضر، بیش از 15000 دانشجو از سراسر دنیا به صورت آنلاین در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری جورجین Georgian College of Applied Arts and Technology

کالج جورجین با داشتن پردیس اصلی خود در Barrie، بیش از 125 برنامه متمرکز بر حرفه را در هفت مکان متفاوت در مرکز انتاریو ارائه می‌دهد. این دانشکده مأموریت دارد دانشجویان را برای اشتغال در حوزه مورد علاقه خود یا به عنوان کارآفرینانی که قادر به ایجاد مشاغل خود هستند، آماده کند. این کالج با بیش از 6.200 کارفرما در ارتباط است و بیش از 60 درصد برنامه‌ها در راستای آموزش‌های حرفه‌ای مشخص ارائه می‌شوند. این کالج همچنین مدارک دانشگاهی ارائه می‌دهد. کالج هنرهای کاربردی و فناوری جورجین دارای یک مرکز همکاری‌های بین دانشگاهی است که با 47 موسسه آموزشی در سطح جهان قرارداد ترانسفر دانشجو دارد.

انستیتو کالج فناوری و آموزش‌های پیشرفته هامبر Humber College Institute of Technology & Advanced Learning 

کالج هامبر از بزرگ‌ترین و فراگیرترین کالج‌های کانادا است که پیشتاز در زمینه‌ی ارائه‌ی آموزش‌های عالی بیشتر در زمینه‌ی ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی متمرکز بر حرفه می‌باشد. مأموریت این کالج آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار شغلی آینده‌شان می‌باشد. کالج هامبر در سال 1967 در شهر تورنتو تأسیس شد و هم اکنون دارای سه پردیس نورث، لیکشور و اورنج ویلیج می‌باشد. این موسسه آموزشی در سطح ملی و بین المللی با بسیاری از مؤسسات آموزشی دیگر همکاری دارد. این کالج عضو پلی تکنیک کانادا نیز می‌باشد.

این دانشکده همچنین دارای دو دپارتمان مجهز است که از امکانات پیشرفته مانند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های ساخت و ساز، لوله‌کشی، برق، نجاری و کابینت سازی بهره می‌برند.

کالج دانشگاه هورن کانادا (Huron University College )

کالج دانشگاه هورن در پنجم می سال 1863 توسط دو کشیش عضو کلیسای انگلیکان در شهر لندن، استان انتاریوی کانادا تأسیس شد. این دانشگاه  در ابتدا در قالب دانشکده و با 13 دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و در جون سال 2000 به کالج دانشگاه هورن تغییر نام یافت.

دانشجوهای کالج دانشگاه هورن می‌توانند رشته‌های اصلی و تخصصی ارائه شده در این مرکز را با رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های کینگز، برسیکا و وسترن ترکیب کنند. در واقع از آنجایی که در این دانشگاه امکانات نامحدودی برای ترکیب رشته‌ها وجود دارد این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های منحصربه فرد در کانادا شناخته شده است.

در کالج دانشگاه هورن حدود 60  رشته  آکادمیک در مقطع کارشناسی و تعداد محدودی از رشته‌های دیگر در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تمام وقت و پاره وقت ارائه می‌گردد. کوچکی کلاس‌ها، تعامل بیشتر دانشجویان با اساتید و همکلاسی‌ها، خدمات حمایتی یکپارچه‌ی دانشگاه، مشاوره‌ی آکادمیک و شخصی اساتید، ارتباط با شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه برای دریافت مشاوره – کارآموزی و موقعیت‌های شغلی، فرصت‌های مشارکت با اساتید در تحقیق یا داوطلب بودن به عنوان دستیار تحقیق، دسترسی کامل به امکانات، کلوب ها و برنامه‌های دانشگاه وسترن از نقاط قوت و ویژگی‌های خاص این دانشگاه می‌باشد.

کالج کینگ King’s University College at UWO

کالج کینگ یک کالج كاتولیك رومی است که در سال 1954 تأسیس شده و مأموریت خود را  «ایجاد یک جامعه دانشگاهی مبتنی بر ایمان و عشق مسیحی به یادگیری و جستجوی حقیقت» قرار داده است. این مؤسسه مسیحی، دارای تعداد زیادی برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و حرفه‌ای است. تقریباً 3،300 دانشجو در این کالج تصحیل می‌کنند. کلاس‌های كوچك و برخورداری از یک محیط پویا و روابط صمیمی میان دانشجویان و اساتید از ویژگی‌های این کالج به شمار می‌رود. در پنج سال گذشته، این موسسه همواره به واسطه رضایت دانش آموزان و از نظر اندازه و فضای کلاس، بازخوردهای مثبت بسیار گرفته است. این کالج وابسته به دانشگاه غربی انتاریو و حوزه علمیه سنت پیتر است.

آن چنانکه می‌دانید در کانادا، مدارس “وابسته” یا “فدرال” به عنوان مؤسسات مستقل در داخل، یا در کنار دانشگاه‌های عمومی بزرگ‌تر فعالیت می‌کنند.  کالج‌هایی مانند کالج کینگ مستقل هستند و چهارچوب‌ها و برنامه‌های درسی خود را پیش می‌برند.

دانشگاه دولتی لیکهد Lakehead University

دانشگاه دولتی-تحقیقاتی لیکهد که به اختصار لیکهد یو Lakehead U یا LU خوانده می‌شود، در اول جولای 1965 تأسیس گردید. پردیس‌های این دانشگاه نوپا و جامع در شهرهای تاندربی و اوریلیا قرار دارند. دانشگاه لیکهد با تمرکز بر ارائه‌ی شیوه‌های یادگیری تجربی و تأثیرگذار نقش عمده‌ای را در بالا بردن میزان اشتغال ایفا کرده است. تقریباً 90% از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ظرف 2 سال بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شوند.

دانشگاه لیهکد دارای 10 دانشکده است. طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی (بیش از 60 رشته)  در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به صورت تمام وقت و پاره وقت در پردیس‌های این مرکز آموزشی – تحقیقاتی ارائه می‌شوند. دانشگاه لیکهد یک دانشگاه پویا، مدرن و دانشجو محور است. این دانشگاه پذیرای بیش از 8700 دانشجو، حدود 400 اساتید تمام وقت و تقریباً 2000 پرسنل است. 80% از کلاس‌های دانشگاه لیکهد کمتر از 50 دانشجو دارند. کوچکی کلاس‌های این دانشگاه فرصت خوبی برای تعامل تک تک دانشجویان با اساتید را فراهم کرده است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری لمبتن Lambton College of Applied Arts and Technology

کالج هنرهای کاربردی و فناوری لمبتون در سارنیا واقع شده است. لمبتون با بیش از 150 برنامه ارائه شده از طریق پنج دانشکده، امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و ارائه دیپلم، گواهینامه و کارآموزی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. هدف این کالج ارائه برنامه‌های شغلی جامع و آموزش برای کمک به افراد در یافتن و ارتقای شغلی است. این کالج برخوردار از امکانات آموزشی عالی است که به واقع محیط کاری بیرون را شبیه سازی می‌کنند.

به عنوان نمونه رستوران Creations Fine Dining رستورانی است در محوطه دانشگاه برای آموزش دانشجویان رشته‌های مهمان نوازی و مدیریت آشپزی. یا مرکز عالی آتش نشانی و ایمنی عمومی، یک مرکز 11 میلیون دلاری است با امکانات کامل آتش نشانی از جمله کامیون‌های آتش نشانی که به صورت کامل آموزش‌های لازم را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. بیش از 3500 دانشجوی تمام وقت و 6500 دانشجوی نیمه وقت سالانه در کالج لمبتون تحصیل می‌کنند.

دانشگاه لارنتین سودوری Laurentian University of Sudbury

دانشگاه لارنتین در سودوری مستقر است که از نظر سنتی به عنوان یک شهر معدنی شناخته می‌شود. اگر چه این شهر امروز دستخوش تحولات بسیار شده، اما هنوز هم در سطح بین المللی و در کانادا به واسطه اکتشاف مواد معدنی و معادنش شناخته می‌شود. با این حال، دانشگاه لوران طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد که شامل بیش از 94 برنامه کارشناسی، 18 برنامه کارشناسی ارشد و جدیدترین دانشکده پزشکی کانادا می‌شود.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری لویالیست Loyalist College of Applied Arts and Technology 

کالج هنرهای کاربردی و فناوری لویالیست در شهر بلویل در شرق تورنتو واقع شده و تقریباً دو ساعت با آن فاصله دارد. کالج لویالیست بیش از 60 برنامه تمام وقت در مقاطع دیپلم و دانشگاهی و همچنین دوره‌های ارائه گواهینامه و کارآموزی ارائه می‌دهد.

دانشگاه مک مستر McMaster University  

دانشگاه مک مستر که معمولاً با علائم اختصاری McMaster یا Mac معروف است یک دانشگاه تحقیقاتی – دولتی است که پردیس اصلی آن با وسعت 121 هکتار در شهر همیلتون در استان انتاریوی کانادا قرار دارد. این دانشگاه که عضو U 15 (گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا) است در آوریل 1887 در شهر تورنتو تأسیس و در سال 1890 افتتاح شد. دانشگاه مک مستر در سال 1930 به دلایل مختلف ازجمله امکانات ناکافی تغییر مکان داده و به شهر همیلتون منتقل گردید. از اهداف اصلی این مرکز علمی –  تحقیقاتی و دانشجو محور می‌توان به تعهد به خلاقیت، نوآوری، برتری آموزشی، رفع نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانشجویان و جامعه اشاره کرد.

نام دانشگاه مک مستر از نام ویلیام مک مستر؛ سناتور و بانکدار برجسته کانادایی که 900.000 دلار را به تأسیس این دانشگاه اختصاص داد، گرفته شده است. این دانشگاه  که یکی از 3 دانشگاه برتر تحقیقاتی کانادا است، در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های دنیا و همچنین در رنکینگ دانشگاه‌های آموزش عالی تایمز در  سال‌های اخیر جایگاه خوبی را از آن خود کرده است.  دانشگاه مک مستر 6 دانشکده دارد. بیش از 25.000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4.000 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه با بیش از 70 مراکز و مؤسسات علمی ازجمله 3 مرکز ملی ممتاز، توانسته است شهرت بین المللی خوبی را کسب کند.

کالج نیاگارا Niagara College

کالج نیاگارا یک کالج علمی کاربردی است که در جنوب استان اونتاریو واقع شده است. این کالج دارای دو پردیس دانشگاهی ولند و نیاگارا می‌باشد. کالج نیاگارا بیش از 100 دوره کارشناسی و برنامه‌های متعدد ارائه دیپلم و گواهینامه برگزار می‌کند. در این کالج دانشکده‌های متعددی مانند علوم بهداشت، خدمات اجتماعی، مطالعات زبان انگلیسی، رسانه‌ها، پرستاری و مددکاری اجتماعی، تکنولوژی، تجارت، مدیریت و علوم باغبانی و محیط زیست وجود دارند.

دانشگاه نیپیسینگ Nipissing University

دانشگاه هنرهای آزاد نیپیسینگ با علامت اختصاری NU عمدتاً یک دانشگاه دولتی و مقطع کارشناسی است که در سال 1992 در شهر نورث بی یا به عبارتی خلیج شمال (مشرف به دریاچه زیبای نیپیسینگ) ایالت انتاریوی کانادا تأسیس گردید فرصت کسب تجربیات شخصی، استخدام اساتید مجرب و همیشه در دسترس، کوچکی کلاس‌ها، موقعیت‌های تحقیق و ارائه خدمات مسکن مناسب موجب شهرت بیشتر این دانشگاه شده است.

دانشگاه پویا و جوان نیپیسینگ با 3 دانشکده پذیرای حدوداً 5000 دانشجوی مقطع کارشناسی و 150 دانشجوی تحصیلات تکمیلی است که بیشتر آن‌ها به صورت تمام وقت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری نورثرن Northern College of Applied Arts and Technology

کالج عمومی هنر و فناوری کاربردی نورثرن در سال 1967 در شمال انتاریو تأسیس شده است. این کالج دارای چهار پردیس در Haileybury، Moosonee، Kirkland Lake و Timmins است. با بیش از 75 برنامه تمام وقت و پاره وقت، کالج نورثرن دوره‌های تحصیلی مختلف از قبیل دیپلم، گواهینامه و کارآموزی برگزار می‌کند. علاوه بر این، برنامه‌های آموزش از راه دور در این کالج وجود دارد. این کالج با 29 دانشگاه و دانشکده توافق نامه‌های تران سفر دانشجو دارد که دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیلات خود را  در یک دانشگاه یا در یک برنامه تخصصی دیگر دنبال کنند.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری اونتاریو Ontario College of Art & Design University

کالج هنر و طراحی اونتاریو در مرکز شهر تورنتو، در کنار گالری هنری انتاریو واقع شده است. این محیط شهری دانشجویان و هنرجویان را به قلب بزرگ‌ترین شهر کانادا متصل می‌کند. این کالج هنری در 20 رشته اصلی و هفت رشته کارشناسی ارشد دوره‌های خود را ارائه می‌دهد. این کالج مدرن مأموریت خود را ظرفیت سازی برای رسانه‌های دیجیتال و نوآور قرار تعریف کرده است.

دانشگاه کوئین Queen’s University

دانشگاه کوئین‎‏ در شهر کینگستون در ایالت انتاریو با رتبه ۱۶۸ در دنیا، از جامع‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور ‏کانادا می‌باشد. گستره رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه از مهندسی و هنر گرفته تا علوم انسانی و حقوق می‌باشد. در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی این دانشگاه رشته‌های مختلف مانند مهندسی شیمی، مهندسی عمران، ژئو مهندسی، ریاضیات و مهندسی، مهندسی معدن، مهندسی پزشکی و مهندسی زمین شناسی تدریس می‌شود.

دانشگاه سنت پائول Saint Paul University 

دانشگاه کاتولیک و دوزبانه‌ی فرانسوی – انگلیسی  سنت پاول (سنت پائول) با علامت اختصاری SPU واقع در استان انتاریو در سال 1848 در شهر اتاوای کانادا تأسیس  و از سال 1965 با دانشگاه اتاوا ادغام گردید. این دانشگاه در خیابان اصلی پایتخت کانادا قرار دارد. کلیه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه سنت پاول به دو زبان رسمی دانشگاه ارائه می‌شوند. بیش از یک قرن و نیم است که این دانشگاه به مبلغان مذهبی کاتولیک واگذار شده است.

از دیگر امکانات و خدمات دانشگاه سنت پاول می‌توان به: مؤسسات و مراکز مختلف تحقیقاتی، خدمات آموزش از راه دور و کامپیوتر، بورسیه تحصیلی، مشاوره و فیزیوتراپی، خدمات مالی، مراکز معنوی و کنفرانس‌ها اشاره کرد. 3 دانشکده: الهیات، علوم انسانی و فلسفه در این دانشگاه رشته‌های خود را به صورت آموزش از راه دور ارائه می‌دهند.

فضای کوچک، صمیمی و محیط امن دانشگاه، کلاس‌های درس تعاملی، فراهم نمودن خدمات شخصی، چشم انداز بین المللی، تاریخ غنی، اعتبار جامع و سنت فکری کاتولیک این دانشگاه همه موجب شهرت این مرکز علمی و تحقیقاتی شده است.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری سالت Sault College of Applied Arts and Technology 

کالج هنرهای کاربردی و فناوری سالت در سال 1965 تأسیس شده است. این کالج، برنامه‌های کارآموزی و همچنین دیپلم دانشگاه و گواهینامه در زمینه‌های تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. کالج هنرهای کاربردی و فناوری سالت تقریباً 4500 دانشجو در دوره‌های تمام وقت، نیمه وقت، ادامه تحصیل و از راه دور دارد.

کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنکا Seneca College of Applied Arts and Technology  

کالج سنکا کالجی است پیشرو که با برخورداری از هفت دانشکده از بزرگ‌ترین کالج‌های کانادا به شمار می‌رود. در این کالج مدارک دیپلم، گواهینامه، کارآموزی و حتی برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌شود. این کالج در عین حال به عنوان یک موسسه آموزشی تغذیه کننده از دانشگاه‌های یورک، تورنتو و ترنت عمل می‌کند به این معنی که میزبان برخی از دوره‌های این دانشگاه‌ها می‌باشد.

انستیتو کالج فناوری و آموزش های پیشرفته شریدان Sheridan College Institute of Technology and Advanced Learning

دانشگاه کاتولیک و دوزبانه‌ی فرانسوی – انگلیسی  سنت پاول (سنت پائول) با علامت اختصاری SPU واقع در استان انتاریو در سال 1848 در شهر اتاوای کانادا تأسیس  و از سال 1965 با دانشگاه اتاوا ادغام گردید. این دانشگاه در خیابان اصلی پایتخت کانادا قرار دارد. کلیه  رشته‌های تحصیلی در دانشگاه سنت پاول به دو زبان رسمی دانشگاه ارائه می‌شوند. بیش از یک قرن و نیم است که این دانشگاه به مبلغان مذهبی کاتولیک واگذار شده است.

از دیگر امکانات و خدمات دانشگاه سنت پاول می‌توان به: مؤسسات و مراکز مختلف تحقیقاتی، خدمات آموزش از راه دور و کامپیوتر، بورسیه تحصیلی، مشاوره و فیزیوتراپی، خدمات مالی، مراکز معنوی و کنفرانس‌ها اشاره کرد. 3 دانشکده: الهیات، علوم انسانی و فلسفه  رشته‌های خود را به صورت آموزش از راه دور ارائه می‌دهند.

St. Clair College of Applied Arts and Technology

کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنت کلر که در جنوب غربی انتاریو واقع‌شده یک کالج دولتی است که در سال 1966 تأسیس گردیده است. این کالج در سال 2014 به عنوان یکی از کالج‌های برتر انتاریو معرفی گردید. پردیس اصلی کالج سنت کلر در شهر ویندزور و پردیس‌های دیگر آن در شهرهای چاتهام و والاسبارگ واقع شده‌اند. موقعیت ممتاز پردیس‌ها، شرایط آب و هوایی خوب به دلیل واقع شدن در جنوبی‌ترین بخش کانادا و محصور شدن آن‌ها توسط دریاچه، رودخانه و آبشارهای زیبا موجب جذب شمار زیادی از دانشجوها شده است.

این کالج در حقیقت یکی از شعبات موسسه فناوری وسترن انتاریو است. در کالج سنت کلر بیش از 100 رشته آکادمیک با محوریت هنر و فناوری در دوره‌های دیپلم، کارشناسی و graduate certificate برگزار می‌شوند. کالج سنت کلر سالانه بیش از 1100 دانشجوی بین المللی را پذیرش می‌کند. این کالج در 3 پردیس خود، میزبان بیش از 10000 دانشجوی تمام وقت و 20000 دانشجوی پاره وقت است.

سنت ژروم St. Jerome’s University  

‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانشگاه دولتی سنت ژروم (سن ژروم یا سنت جروم) که معمولاً به اختصار دانشگاه SJU یا St. Jerome’s خوانده می‌شود یک دانشگاه کاتولیک رومی است که در شهر واترلو، استان انتاریوی کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1865 در قالب دانشکده تأسیس گردید، در سال 1959 رسماً به دانشگاه تغییر یافت و در سال 1960 با دانشگاه واترلو متحد گردید. دانشگاه سنت ژروم با بیش از 150 سال سابقه‌ی آموزش، طیف وسیعی از رشته‌های آکادمیک را با محوریت هنرهای آزاد به صورت تمام وقت و پاره وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش و ارائه می‌دهد.

کالج سنت لاورنس St. Lawrence College 

کالج سنت لارنس با علامت اختصاری SLC که در سال 1967 در انتاریوی شرقی تأسیس گردیده، 3 پردیس در شهرهای کورنوال، کینگستون و براک ویل دارد. این کالج دولتی توسط فردی به نام ویلیام دیوید ملقب به  پدر کالج انتاریو» با هدف آموزش و راهنمایی ساکنین منطقه انتاریو برای دستیابی به اهداف شغلی، بنیان‌گذاری شده است. از موقعیت ممتاز هر سه پردیس کاج  سنت لارنس می‌توان به: واقع شدن در امتداد رودخانه سنت لارنس، داشتن طبیعت سرسبز و زیبا و نزدیکی به شهرهای بزرگ و مهم کانادا ازجمله تورنتو، مونترال و اتاوا اشاره کرد.

از رشته‌های پرطرفدار کالج می‌توان به موسیقی، رسانه دیجیتالی، درمان اعتیاد و سلامت روان و روانشناسی رفتاری را نام برد.

دانشگاه ترنت Trent University  

دانشگاه دولتی و علوم محور ترنت در سال 1964 تأسیس گردیده و امروزه در لیست دانشگاه‌های برتر کانادا مشاهده می‌شود. پیشرو بودن در حوزه‌ی آموزش، تحقیق، نوع آوری، ارائه بورسیه و جلب رضایت دانشجویان به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی همگی از نقاط قوتی هستند که موجب شدند دانشگاه ترنت  شهرت خوبی را در  سطح ملی کسب و دانشجوهای زیادی را از سراسر دنیا جذب کند.

دانشگاه ترنت به مدت 8 سال پیاپی به عنوان اولین و برترین دانشگاه مقطع کارشناسی در انتاریو معرفی شده است. طبق تحقیقات انجام شده درصد بالایی (بیش از 90 درصد) از فارغ التحصیلان این دانشگاه ظرف 2 سال بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شوند.

دانشگاه گوئلف  University of Guelph

دانشگاه گوئلف (با علامت اختصاری U of G) یک دانشگاه جامع تحقیقاتی – دولتی و دانشجو محور است که در شهر گوئلف، استان انتاریوی کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1964 و پس از ادغام دانشکده کشاورزی انتاریو، موسسه مک دونالد و دانشکده دامپزشکی انتاریو تأسیس گردید. در حقیقت سابقه آموزشی این دانشگاه به سال 1874 و بازگشایی دانشکده کشاورزی انتاریو باز می‌گردد. دانشگاه گوئلف دارای 7 دانشکده و 3 پردیس است.

ارتباط قوی دانشگاه گوئلف با صنعت، دولت و جامعه و مهمتر از همه انجام تحقیقات نوآورانه باعث شده این دانشگاه در لیست دانشگاه برتر کانادا قرار بگیرد. مأموریت و هدف عمده‌ی دانشگاه گوئلف بهبود شرایط آب، غذا، محیط زیست، بهداشت، جامعه، تجارت، فرهنگ و آموزش است که بر کیفیت زندگی تأثیرگذار هستند.

دانشگاه تکنولوژی انتاریوی کانادا University of Ontario Institute of Technology  

دانشگاه تکنولوژی انتاریو (موسسه فن آوری دانشگاه انتاریو) که معمولاً به اختصار دانشگاه UOIT خوانده می‌شود یک دانشگاه دولتی – تحقیقاتی است که در شهر اوشاوا، استان انتاریوی کانادا واقع شده است.

این دانشگاه که یکی از جدیدترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌آید در سال 2002 تأسیس و در سال 2003 شروع به پذیرش دانشجو نمود. طیف وسیعی از رشته‌های آکادمیک در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در کمپ دانشگاهی مشترک با دانشگاه دورهام آموزش و ارائه می‌شوند. این دانشگاه پذیرای  بیش از 10000 دانشجو و 1500 اساتید و پرسنل است. وجود بیش از 70 لابراتوار تحقیقاتی تخصصی و امکانات دیگر در دانشگاه تکنولوژی انتاریو تأثیر چشمگیری در پیشرفت دانشجویانش داشته است.

دانشگاه ویندزور University of Windsor    

دانشگاه جامع تحقیقاتی – دولتی ویندزور (ویندسور) با علامت اختصاری U of W یا U Windsor در شهر ویندزور، استان انتاریوی کانادا واقع شده است. طیف وسیعی از رشته‌ها (بیش از 150 رشته‌ی آکادمیک) به صورت تمام وقت و پاره‌وقت در این مرکز علمی و تحقیقاتی ارائه می‌شوند. در سال‌ها اخیر تمرکز این دانشگاه بیشتر بر روی موضوعات بهداشت، علوم طبیعی و تحقیقات کارآفرینی بوده است. ارائه فرصت‌های یادگیری، آموزش و تحقیق در حوزه‌ی رشته‌ی منتخب و همچنین فراهم نمودن فضای دوستانه و حمایتی موجب تمایز دانشگاه ویندزور از دانشگاه‌های دیگر کانادا شده است.

Wilfrid Laurier University

دانشگاه ویلفرید لوریر (ویلفرید لوریه) که معمولاً به اختصار دانشگاه WLU یا دانشگاه لوریر خوانده می‌شود یک دانشگاه دولتی است که در شهر نسبتاً کوچک واترلو در استان انتاریوی کانادا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1911 تأسیس گردیده از پاییز 2016 تاکنون پذیرای بیش از 15000 دانشجوی تمام وقت کارشناسی، بیش از 900 دانشجوی تمام وقت تحصیلات تکمیلی و تقریباً 3000 دانشجوی پاره وقت است.

دانشگاه ویلفرید لوریر با بیش از 100 سال قدمت دارای چندین دانشکده  و بیش از 20 مراکز و مؤسسات تحقیقاتی است. به‌کارگیری دانش در دنیای واقعی، فراهم نمودن فرصت‌های تحقیق، ارائه دوره‌های کارآموزی، برتری آموزش آکادمیک، تمرکز بر یادگیری تجربی و کسب جوایز متعدد به دلیل داشتن کیفیت بالای آموزشی موجب شده این دانشگاه در لیست 10 دانشگاه برتر کانادا قرار گیرد. در دانشگاه  لوریر هزینه‌ی زندگی دانشجویی و تحصیل نسبتاً مقرون به صرفه است.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در اونتاریو کانادا

جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا + پذیرش رایگان

سرچ گوگل جواب نمیده! ابزار قدرتمند اسمارت سرچ را امتحان کنید.

همه آنچه برای انتخاب رشته با توجه به شرایط شما نیاز است را در اسمارت سرچ آماده کرده‌ایم. فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، یک سورپرایز بزرگ خواهید داشت. تمامی رشته های منطبق با شرایط شما را برای تحصیل در کانادا و استرالیا پیدا می کنیم.

تحصیل در اونتاریو کانادا ، فرصتی بزرگ برای کسب شغل‌های مهم

اونتاریو محل دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر و مرکزی برای مؤسسات تحقیقاتی شناخته شده در سطح جهان است. اونتاریو به عنوان استانی پیشرو در آموزش‌های خاص شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین استان‎های کانادا در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی می‌باشد. تحصیل در اونتاریو کانادا امکان بهره‌مندی از امکانات مدرن، فناوری‌های پیشرفته، متدهای آموزشی نوین و بسیاری از دیگر مزیت‌های بی‌شمار دیگر را فراهم می‌سازد. اگر در زمینه تتحصیل در اونتاریو کانادا سؤالی دارید، حتماً با کارشناسان اسمارت اپلای در میان بگذارید.