بورسیه تحصیلی استرالیا

مسلماً گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا خصوصاً برای دانشجویان بین‌المللی، جزء شرایط ایده آل تحصیلی به حساب می‌آید. هر دانشجویی آرزوی تحصیل رایگان در استرالیا را دارد. اما سوال اینجاست که باتوجه به سطح بالا و کیفیت آموزشی دانشگاه‌های استرالیا، آیا می‌توان به گرفتن بورسیه تحصیلی امیدی داشت یا خیر؟

شکی نیست که شما هم مثل خیلی‌ها در خصوص بورسیه تحصیلی استرالیا، سؤال‌هایی در ذهنتان است. پس برای یافتن پاسخ سؤال‌هایتان با ما همراه باشید. در مقاله پیش رو قصد داریم در خصوص بورسیه تحصیلی در استرالیا، شرایط و مراحل اخذ آن و ….اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

رشته های پرمتقاضی کانادا و استرالیا

معرفی انواع بورسیه های تحصیلی استرالیا

اجازه بدهید بحث را با معرفی انواع بورسیه تحصیلی در استرالیا شروع کنیم. به طور کلی بورسیه‌های تحصیلی در استرالیا چند نوع هستند که در زیر به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • بورسیه دولت استرالیا (Endeavour Scholarships)  

دولت استرالیا چندین بورسیه را برای دانشجویان خارجی اختصاص داده است. البته ناگفته نماند که معمولاً دانشجویان ایرانی شامل این بورسیه نیستند. بورسیه‌ها عبارتند از: ALA, Ausaid, ADS,…

  • بورسیه دولت ایران

جزئیات مربوط به این بورس را می‌توانید در سایت وزارت علوم ایران مشاهده کنید.

  • بورسیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استرالیا

هر دانشگاه و دانشکده سهمیه ای در بورسیه دارند. این نوع بورس در استرالیا بسیار رایج است. سالانه، هر دانشگاه تعدادی از دانشجویان را در برخی از رشته‌ها بورسیه می‌کند.

  • بورسیه مؤسسات و سازمان‌ها و افراد خاص

این بورس از طرف برخی افراد ثروتمند یا نامدار یا از طرف برخی سازمان‌ها مانند بانک‌ها به دانشجویان اهدا می‌شود. معمولاً بورسیه خوابگاه‌ها از این نوع هستند.

  • جوایز استرالیا (Australia Awards Scholarships)

این بورسیه‌های تحصیلی، جایزه‌های بلندمدتی هستند که توسط دپارتمان وزارت خارجه و تجارت استرالیا اعطا می‌شوند. هدف از این بورسیه‌های تحصیلی استرالیا، شرکت در توسعه نیازهای کشورهای شریک با کشور استرالیا در توافقات منطقه‌ای و دو جانبه است.

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی ازجمله مقطع کارشناسی از کشورهای منتخب در منطقه آسیا، اقیانوس آرام، آفریقا و خاورمیانه ارائه می‌شود.

آشنایی با بورسیه تحصیلی استرالیا برای ایرانیان

اغلب متقاضیان تحصیل در استرالیا از ما در خصوص بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان ایرانی سوال می کنند. بیشتر افراد دوست دارند بدانند که کدام بورسیه را میتوانند درخواست کنند. باید بگوییم که دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل دکترا در استرالیا می توانند بورسیه IPRS را درخواست کنند. البته لازم به ذکر است که این بورسیه اخیرا به بورسیه RTP که مخفف Research Training Pprogram است، تغییرنام یافته است.

 این نوع بورسیه مختص دوره دکترا بوده و تمامی دانشگاه‌های موجود در استرالیا دارای این نوع بورسیه هستند. بورسیه IPRS یا RTP هزینه تحصیل در استرالیا و بیمه دانشجو را پوشش می‌دهد. این بورسیه تنها بورسیه تحصیلی استرالیا برای ایرانیان است که امکان دریافت آن وجود دارد. این نوع بورسیه هزینه‌های زندگی دانشجو را نیز پوشش می‌دهد. دانشجویان ایرانی بدانند که این فرایند کاملاً سخت و رقابتی است و بررسی آن تقریباً یک سال به طول می‌انجامد.

بورسیه تحصیلی استرالیا؛ شرایط و صلاحیت اخذ آن

دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا نیز همانند بورسیه تحصیلی بسیاری از کشورها شرایط خاص خود را دارد.  اگر صرفاً علاقه‌مند به دریافت  بورس (تحصیل رایگان  در استرالیا) هستید، بایستی دقت داشته باشید که شرایط اخذ بورس بسیار سخت است. شما بایستی از دانشگاه‌های درجه یک فارغ‌التحصیل شده و علاوه بر داشتن معدل بالا، سابقه تحقیقاتی مناسبی نیز داشته باشید. در حقیقت، به دلیل رقابتی بودن بورسیه، داشتن سوابق تحصیلی و تحقیقاتی عالی در اخذ بورس تحصیلی الزامی است.

بورس تحصیلی استرالیا در مقاطع مختلف شرایط متفاوتی دارد. مثلا، بورسیه تحصیلی به مدارس استرالیا تعلق نمی‌گیرد. البته گفتنی است که در برخی از مدارس استرالیا، به دانش آموزان ممتاز جوایز و کمک هزینه تحصیلی اعطاء می‌شود.

معمولاً بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا بسیار محدود است. اکثر بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری برای افراد واجد شرایط و بر اساس صلاحیت دانشجویان ارائه می‌شود.

شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا به شرح زیر است:

  • داشتن مقالات علمی بین‌المللی
  • کتاب‌های چاپ شده
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا
  • داشتن معدل بالا در مقاطع تحصیلی قبلی

دانشجویان باید از دانشگاه‌های مورد نظر مستقیماً اقدام کنند. زیرا هر دانشگاه پروسه زمانی و کاری خودش را دارد. مدت زمان این پروسه در هر دانشگاه متفاوت است.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا

    خب حالا که با شرایط و انواع بورسیه تحصیلی استرالیا آشنا شدید نوبت معرفی مدارک لازم  برای دریافت بورسیه تحصیلی است. مدارک موردنیاز برای درخواست بورسیه تحصیلی به رشته و دانشگاه و به‌طورکلی بورسیه‌ای که برای آن اپلای می‌کنید، بسنگی دارد. به‌طورکل برای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا به مدارکی زیر نیاز است.

    مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا به طور کلی شامل موارد زیر است:

      • مدرک تحصیلی قبلی با معدل ممتاز: این مدرک می تواند مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری باشد.
      • نامه پذیرش تحصیلی: این نامه توسط دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر صادر می شود.
      • CV: رزومه تحصیلی و کاری متقاضی باید شامل اطلاعات کاملی در مورد تحصیلات، سوابق کاری، مهارت ها و دستاوردهای وی باشد.
      • مدرک زبان انگلیسی: مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.
      • در برخی موارد ارائه مقالات معتبر بین المللی یا طرح تحقیقاتی نو و مفید: این مدارک برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ضروری هستند.

    بهترین زمان برای اپلای بورسیه تحصیلی استرالیا

    آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چه موقع باید برای بورس تحصیلی استرالیا اپلای کنید؟ آیا هر زمان و هر وقت بخواهیم می‌توانیم برای بورسیه درخواست بدهیم یا نه ؟

    بهترین زمان برای اپلای بورسیه تحصیلی استرالیا معمولاً 6 ماه تا یک سال قبل از شروع سال تحصیلی است. این امر به شما فرصت می دهد تا مدارک خود را به موقع آماده کنید و شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید.

    ددلاین های بورسیه های تحصیلی استرالیا بسته به دانشگاه یا موسسه آموزشی متفاوت است. بنابراین، مهم است که قبل از شروع فرآیند اپلای، ددلاین های دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود را بررسی کنید.

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی

    در مورد مقاطع دانشگاهی هم باید بگوییم که امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی در استرالیا تقریبا غیرممکن است. بنابراین فکر تحصیل رایگان با دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی را باید از سر بدر کنید.

    شاید از این جمله ناراحت و ناامید شده‌اید. اما حقیقت امر این است که این بورسیه‌ها اغلب برای دانشجویان کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته ارائه می‌شود.

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی، دارای شرایط ویژه است. این بورسیه‌ها اغلب برای دانشجویان کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ارائه می‌شود. دلیل اصلی خاص بودن این کمک هزینه‌ها، محدود بودن و رقابتی بودن آن‌ها است. بورسیه‌ای که به دانشجویان کشورهای مختلف داده می‌شود، متفاوت است.

    جستجوی رشته و دانشگاه + پذیرش رایگان

    در زمان خود صرفه جویی کنید!

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا

    اسمارت اپلای

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیز به شرطها و شروطها است. اجازه بدهید این موضوع را برایتان بشکافیم.

    دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا به دو دوره آموزش محور (Course based) و پژوهش محور (Master by Research) تقسیم میشوند.

    دوره های آموزش محوربیشتر برای آماده سازی دانشجو برای ورود به بازار کار است. دوره های تحقیقاتی یا پژوهش محور بیشتر برای افرادی است که، قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه بدهند.

    خب حالا برویم سراغ اصل مطلب یعنی امکان دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس در استرالیا.  بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع ارشد فقط به دوره های ارشد پژوهش محور  و تحت شرایط خاص (معدل و نمره زبان بالا و …) تعلق می‌یابد.  پس افرادی که قصد دارند در دوره های کارشناسی ارشد آموزش محور ادامه تحصیل بدهند باید دور بورسیه را خط بکشند.

    شرایط دریافت این کمک هزینه‌ها در مقطع ارشد به شرح زیر است :

    • ارائه مدرک لیسانس با معدل ممتاز (البته بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است.)
    • ارائه طرح تحقیقاتی نو و مفید یا پروپوزال
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 (با توجه به نوع رشته و دانشگاه می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر باشد)
    • ارائه توصیه نامه از اساتید
    • داشتن اختراعات یا تحقیقات علمی
    • کسب جوایز در جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی
    • ارائه مقالات علمی معتبر ISI
    • ارائه انگیزه نامه قوی

    برخی از  نمونه‌های بورسیه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به صورت زیر است:

    انواع بورسیه تحصیلی مقطع ارشدجزئیات
    بورسیه تحصیلی بین‌المللی پژوهشی دانشگاه Curtinاین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی مقطع ارشد در دانشگاه کورتین در شهر پرت ارائه می‌شود.
    بورسیه بین‌المللی کارشناسی ارشد تحقیقات علمی فلیندرز (FIPRS)این کمک هزینه، برای تحصیل در دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا است. این بورسیه به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه، بر اساس شایستگی آن‌ها اهدا می‌شود.
    جوایز صلح رو تاریکمک هزینه تحصیلی در استرالیا به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در یکی از مراکز صلح روتاری مانند دانشگاه کوئینزلند اهدا می‌شود.
    بورسیه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل برای مقطع ارشد ( UNIPRS)این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد جهت تحصیل در دانشگاه نیوکاسل است.
    بورس تحصیلی پژوهشی ملبورن (MRS)این بورسیه برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی در مقطع ارشد دانشگاه ملبورن ارائه می‌شود.
    بورسیه تحصیلی بین‌المللی دانشگاه سیدنی (USydIS)این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که برنامه های تحقیقاتی را در دانشگاه سیدنی اجرا می‌کنند، ارائه می‌شود.

    شانس دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع ارشد در مقایسه با کارشناسی بیشتر است. بورسیه های تحصیلی متفاوتی در استرالیا توسط نهادهای دولتی و خصوصی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌گردد.

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، توسط مؤسسات خصوصی، دانشگاه‌ها و دولت کشور استرالیا برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی از جمله دانشجویان ایرانی قابل ارائه است.

    بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا

    یکی از اصلی‌ترین اهداف بورسیه تحصیلی در استرالیا برای اکثر دانشجویان بین‌المللی، تحصیل در مقطع دکترا است. خبر خوب این است که امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا از طریق بورسیه در استرالیا کاملا میسر است.

    جهت اخذ بورسیه و تحصیل رایگان در مقطع دکتری در استرالیا، متقاضی باید کاملاً شایستگی خود را به اثبات برساند. به طور کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری در استرالیا، دانشجو باید شرایط  زیر را داشته باشد:

    • معدل بالا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
    • ارائه پروپوزال اولیه که موضوع تحقیقاتی دانشجو را بیان کند. (چنانچه این پیشنهاد تحقیقاتی مرتبط با موضوع پژوهشی دانشگاه باشد، شانس فرد در اخذ بورسیه تحصیلی دکتری افزایش می‌یابد)
    • ارائه انگیزه نامه قوی
    • ارائه دو یا سه توصیه نامه از اساتید معتبر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس
    • ارائه رزومه علمی پربار از جمله یک یا دو مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر (ISI)
    • شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی
    • داشتن تحقیقات علمی در زمینه مورد نظر
    • داشتن سابقه کار علمی
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۷ به بالا
    • ارائه نمره مدرک GRE و GMAT در اغلب رشته‌ها

    برخی از  نمونه‌های بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری استرالیا به قرار زیر است:

    نام دانشگاهجزئیات بورسیه
    دانشگاه ملی استرالیاکمک هزینه تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین‌المللی در تمام سطوح تحصیلی در دسترس هستند.
    بورس‌های بین‌المللی آدلایداین بورسیه شهریه دوره کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه آدلاید را پرداخت می‌کند. دانشگاه آدلاید، برنامه بورس‌های بین‌المللی آدلاید را ارائه می‌دهد. بورس‌های تحصیلی شامل هزینه های تحصیلی، کمک هزینه زندگی سالانه و بیمه درمانی است.
    بورسیه پژوهشی دانشگاه بین‌المللی کرتینبورس‌های تحصیلی بین‌المللی برای دانشجویان دوره های ارشد یا دکترا در دانشگاه کورتین در پرت است.
    بورسیه بین‌المللی کارشناسی ارشد تحقیقات علمی فلیندرزFIPRSاین کمک هزینه برای تحصیل در دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا است. این بورسیه به دانشجویان ارشد و دکترا بر اساس شایستگی آن‌ها اهدا می‌شود. این بورسیه، کمک هزینه زندگی‌ای، کمک هزینه استقرار، جابجای و بلیط را پوشش می‌دهد.
    بورسیه علمی لاتروب AESاین بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویان خارج از استرالیا و نیوزیلند برای تحصیل در دانشگاه لاتروب در ملبورن است. بورس تحصیلی حداکثر برای دو ترم است. این بورس مختص به دانشجویان بین‌المللی از تمام کشورها در مقطع کارشناسی و ارشد دانشگاه لاتروب است. این بورس حدوداً بین 10000 تا 20000 دلار و نسبت به شهریه تغییر می‌کند.
    بورس‌های بین‌المللی مکواریبورسیه شهریه برای دانشجویان برجسته بین‌المللی برای تحصیل در استرالیا دانشگاه مک کواری در سیدنی اعطا می‌گردد. به شهروندان استرالیا یا نیوزلند این بورسیه تعلق نمی‌گیرد. بورس تحصیلی بین‌المللی مکواری، یک بورس تحصیلی جزئی برای شهریه دانشجویان برجسته بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ویا ارشد در دانشگاه مکواری شمالی است. مقدار کمک هزینه تحصیلی متغیر و تا سقف 10000 است.
    بورسیه تحقیقات علمی ملبورن MRSبورس‌های تحصیلی برای دستیابی دانشجویان داخلی و بین‌المللی برای انجام برنامه های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ملبورن است.
    بورسیه تحصیلی دانشگاه ملبورن MRSبرای تحقیقات توسط دانشگاه ملبورن و برای دستیابی دانشجویان داخلی و بین‌المللی به منابع مالی کافی برای انجام پژوهش تعلق می‌گیرد. مزایای بورس ملبورن بسته به شرایط تحقیقات شما شامل برخی از موارد از جمله کمک هزینه زندگی هر دو هفته یک‌بار، کمک هزینه جابجایی و بیمه بهداشتی در خارج از کشور را پوشش می‌دهد.
    بورس‌های بین‌المللی دانشگاه موناش کمک هزینه تحصیلی بر اساس لیاقت دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی به دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه موناش در ملبورن در استرالیا است. تعدادی بورس تحصیلی در دانشگاه موناش بر اساس شایستگی دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی و ارشد، به دانشجویان اعطا می‌شود. حدوداً 10000 دلار در سال برای تحصیل تمام وقت پرداخت می‌شود.
    فرصت‌های مطالعاتی صلح روتاریکمک هزینه تحصیلی در استرالیا که به دانشجویان مقطع ارشد، مشغول به تحصیل در یکی از مراکز صلح روتاری اهدا می‌شود.
    بورس‌های بین‌المللی دانشگاه سیدنیهزینه تحصیلی استرالیا که به دانشجویان مقطع کارشناسی بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه سیدنی اعطا می‌شود. این بورسیه مختص به دانشجویان ارشد است. دانشگاه سیدنی از متقاضیان واجد شرایط در مقطع ارشد و دکترا به صورت برنامه پژوهش در این دانشگاه دعوت به عمل می‌آورد؛ و به افراد واجد شرایط، بورسیه تحصیلی تحقیقاتی بین‌المللی سیدنی اعطا می‌شود. این بورسیه شهریه و کمک هزینه زندگی تا سه سال با امکان تمدید برای یک‌ترم برای دانشجویان دکترا پوشش می‌دهد.
    بورسیه پژوهشی بین‌المللی دانشگاه استرالیای غربی برای مقطع کارشناسی ارشدبورس‌های تحصیلی پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا برای تحصیل در استرالیا در دانشگاه غرب استرالیا است. این بورسیه هزینه های شهریه، زندگی و درمانی را پوشش می‌دهد.
    بورسیه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل برای دوره کارشناسی ارشد UNIPRSکمک هزینه تحصیلی در استرالیا برای دانشجویان کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانشگاه نیوکاسل استرالیا است.

    هر دانشگاه در استرالیا، سهمیه‌ای خاص برای بورسیه دارد. برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا باید مستقیماً با دانشگاه‌های این کشور ارتباط برقرار کرد و جزئیات را جویا شد.

    1. دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل دکترا در استرالیا، می‌توانند بورسیه TPR را درخواست کنند.
    2. امکان بورسیه‌های تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی غیرممکن است.
    3. بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد، فقط به دوره‌های تحقیقاتی یا پژوهش محور ارائه می‌شود.
    4. امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا، از طریق بورسیه در استرالیا کاملا میسر است.
    5.  بهترین زمان برای درخواست بورس تحصیلی، معمولاً ۶ ماه تا یک سال قبل از شروع سال تحصیلی است.
    6. مدرک زبان، سوابق پژوهشی و تحصیلی عالی، داشتن مقاله و تعامل با اساتید شانس اخذ بورسیه تحصیلی را بالا می‌برند.
    7. دانشگاه‌های ملی استرالیا، آدلاید، کرتین، ملبورن، سیدنی و نیوکاسل به دانشجویان بین‌المللی بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند.

    توصیه های کلیدی برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا

    بورسیه های تحصیلی استرالیا فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی است تا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را کاهش دهند. رقابت برای دریافت بورسیه های تحصیلی استرالیا بسیار زیاد است، بنابراین مهم است که شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید.

    در اینجا چند راه برای افزایش شانس دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا آورده شده است:

    • مدارک خود را به دقت بررسی کنید.

    قبل از ارسال درخواست بورسیه، مدارک خود را به دقت بررسی کنید تا از صحت و کامل بودن آنها اطمینان حاصل کنید. هرگونه اشتباه یا نقص در مدارک می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه کاهش دهد.

    • انگیزه نامه قوی بنویسید.

    انگیزه نامه یکی از مهم ترین مدارک برای اپلای بورسیه تحصیلی است. انگیزه نامه باید نشان دهد که چرا شما برای بورسیه مورد نظر واجد شرایط هستید و چرا می خواهید در استرالیا تحصیل کنید. انگیزه نامه شما باید قوی و متقاعد کننده باشد.

    • از اساتید یا کارفرمایان خود بخواهید تا توصیه نامه ای برای شما بنویسند.

    توصیه نامه یکی دیگر از مدارک مهم برای اپلای بورسیه تحصیلی است. توصیه نامه باید از جانب اساتید یا کارفرمایانی نوشته شود که شما را به خوبی می شناسند و می توانند توانایی ها و شایستگی های شما را تأیید کنند. توصیه نامه شما باید قوی و مثبت باشد.

    • سابقه تحصیلی و کاری قوی داشته باشید.

    بورسیه های تحصیلی استرالیا معمولاً به دانشجویانی اعطا می شوند که سابقه تحصیلی و کاری قوی دارند. بنابراین، مهم است که معدل بالایی داشته باشید و در فعالیت های extracurricular شرکت کنید.

    • فعالیت های داوطلبانه داشته باشید.

    فعالیت های داوطلبانه نشان می دهد که شما فردی مسئولیت پذیر و متعهد هستید. بنابراین، شرکت در فعالیت های داوطلبانه می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه افزایش دهد.

    • برای بورسیه های مختلف اقدام کنید.

    با اقدام برای بورسیه های مختلف، شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش می دهید. بنابراین، حتماً برای بورسیه های مختلف که واجد شرایط دریافت آنها هستید اقدام کنید.

    • از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید.

    مشاوران تحصیلی می توانند به شما کمک کنند تا شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید. آنها می توانند به شما در شناسایی بورسیه های مناسب، آماده سازی مدارک و نوشتن انگیزه نامه کمک کنند.

    امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

    دلایل عدم موفقیت در اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

    معمولاً به کرار از ما سؤال می‌شود که چرا درخواست بورسیه تحصیلی برخی از متقاضیان  پذیرفته نمی‌شود. علت ریجکت شدن درخواست بورسیه تحصیلی استرالیا چه چیزی می‌تواند باشد؟ اولین توضیح منطقی برای این موضوع، عدم صلاحیت فرد در اخذ بورسیه‌ای است که درخواست داده است.

    همان‌طور که در بحث قبلی اشاره کردیم، اکثر بورسیه‌ها بر اساس شایستگی‌های آکادمیک هستند. به عبارتی بنابراین هر متقاضی باید شرایط تحصیلی و نمرات موردنظر برای اخذ بورسیه را داشته باشد. نمره‌ی زبان نیز نقش تعیین‌کننده دارد.

    هر بورس تحصیلی معیارهای خود را دارد. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات ممکن است شرایط لازم برای بورس تحصیلی سال به سال تغییر کند. بنابراین اولین و مهم‌ترین قدم برای درخواست بورس تحصیلی، داشتن اطلاعات لازم از شرایط بورس تحصیلی است. پس قبل از اقدام به  درخواست بورس تحصیلی، به‌طور گسترده مطالعه کنید. در اینجا به یک سری موارد که می‌توانند در پذیرفته نشدن بورس تحصیلی مؤثر باشند می‌پردازیم:

    • تایید نشدن مقاله

    ارائه مقاله خوب و تأثیرگذار می‌تواند شانس دریافت بورس تحصیلی را افزایش بدهد. اما برخی مواقع ممکن است یک مقاله به دلایل مختلفی ازجمله کپی بودن یا داشتن غلط‌های نگارشی زیاد توسط کمیته بازرسی پرونده، پذیرفته نشود.

    • نادیده گرفتن ددلاین

    یکی از نکات مهم در درخواست بورسیه تحصیلی، در نظر گرفتن ددلاین یا آخرین‌مهلت درخواست بورسیه است. اگر بعد از مهلت تعیین‌شده دانشگاه درخواست خود را ارائه کنید مسلماً پاسخگو نخواهند شد. گفتنی است که ددلاین درخواست بورسیه در هر دانشگاه متفاوت است. بنابراین موضوع ددلاین درخواست بورسیه را به خاطر داشته باشید.

    • ارائه اطلاعات تماس نادرست

    اگر اطلاعات تماس اشتباه باشد، احتمال موفقیت را از خود سلب می‌کنید. توصیه می‌کنیم بعد از واردکردن اطلاعات تماس، دوباره آنها را چک کنید.

    • سبک تحریر نادرست

    درخواست بورسیه نباید به زبان عامیانه نوشته شود. از بکاربردن الفاظ و واژگان نادرست باید خودداری شود.

    کلام آخر

    در این مقاله سعی ما بر این بود که در خصوص بورسیه تحصیلی استرالیا، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به مطالب ذکر شده، می‌توان چنین نتیجه گرفت که دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا، برای دانشجویان بین‌المللی، خصوصاً مقطع کارشناسی از محدودیت‌های بسیاری برخوردار است.

    در مقطع کارشناسی ارشد پژوهش محور و دکترا شانس گرفتن بورسیه بیشتر است. البته از آنجایی که اخذ بورسیه بر اساس شایستگی تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود، این پروسه شدیداً رقابتی است. اگر در خصوص بورسیه تحصیلی استرالیا هنوز سوالی برایتان بی پاسخ مانده است، توصیه می‌کنیم با کارشناسان مجرب ما در مجموعه اسمارت اپلای در تماس باشید.

    کافی است فرم ارزیابی رایگان در وب‌سایت را تکمیل کنید. مشاوران ما بعد از بررسی اطلاعات مندرج در فرم شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.

    سوالات متداول

    مقطع دکترا

    خیر. دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا غیرممکن است اما در مقطع دکترا بیشتر است.

    داشتن رزومه علم پربار از جمله مقالات علمی، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی، داشتن تحقیقات علمی در زمینه مورد نظر و سابقه کار عملی و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل ۷ است.

    بله. تنها در مقطع دکترا و با توجه به رزومه علمی و قابلیت‌های دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

    ایرانیان می توانند بورسیه IPRS در مقطع دکترای استرالیا را دریافت کنند که هزینه دانشگاه، بیمه و هزینه زندگی وی را پوشش می دهد.

    داشتن سابقه کاری از جمله مواردی است که می‌توانید برای دریافت بورسیه در نظر بگیرید و شانس خود را افزایش دهید.                 

    معمولاً برای درخواست بورسیه تحصیلی، باید ۶ ماه تا یک سال قبل از شروع سال تحصیلی اقدام شود.                 

    سوابق پژوهشی و تحصیلی عالی، مدارکی مربوط به تسلط در رشته، تعامل با اساتید؛ داشتن مقاله ومدرک زبان معتبر با نمره بالا