رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

  • بهترین رشته‌ها برای تحصیل در نیوزلند

کشور نیوزلند دارای دانشگاه‌های معتبری است که برای تحصیل جذاب می‌باشند. رشته‌هایی که در دانشگاه‌های نیوزلند ارائه می‌شوند از تنوع بالایی برخوردار می‌باشند. اگر خواهان تحصیل در نیوزلند باشید، به‌طورقطع رشته‌ی موردنظر خود را می‌توانید پیدا کنید.
رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های نیوزلند، تقریباً همه رشته‌های مهم دنیا را شامل می‌شوند. در این مقاله سعی داریم یک معرفی کامل از رشته‌های تحصیلی در نیوزلند داشته باشیم. پس اگر در این مورد کنجکاو بوده یا قصد ادامه تحصیل در نیوزلند را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

مرور کلی بهترین رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

دانشگاه‌های نیوزلند طیف وسیعی از رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند. البته هر دانشگاه ممکن است در رشته‌های خاصی تخصص داشته باشد. در این بخش قصد داریم به‌طورکلی، نگاهی به بهترین رشته‌های تحصیلی در نیوزلند بیندازیم:

  • پرستاری
  • پزشکی و داروسازی
  • حقوق
  • علوم زیست‌محیطی
  • روانشناسی
  • مهندسی
  • گردشگری
  • مدیریت و کسب‌وکار
  • حسابداری
  • بیولوژی

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

بهترین رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

رشته پرستاری در نیوزلند

پرستاری

پرستاری در اکثر کشورهای دنیا طرفداران بسیاری دارد و نیوزلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. این رشته به‌ویژه برای افرادی مناسب است که قصد کار و یا اقامت دائم پس از تحصیل در نیوزلند را دارند. پرستاری جز شغل‌هایی است که زیرمجموعه مهاجر ماهر برای مهاجرت کاری به نیوزلند است.
دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه اوکلند، دانشگاه مسی و دانشگاه ولینگتون، رشته‌ی پرستاری را ارائه می‌دهند. به طور مثال، دانشگاه اوکلند، در زمینه رشته پرستاری، رتبه ۳۵ در جهان را دارد. دانشگاه مسی نیز توسط رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی ShanghaiRanking، در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان در زمینه پرستاری رتبه‌بندی شده است.
طول دوره پرستاری در نیوزلند معمولاً ۳ سال می‌باشد. دانشجویان رشته پرستاری پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای ثبت‌نام به‌عنوان یک پرستار جامع در شورای پرستاری نیوزلند درخواست دهند. این فارغ‌التحصیلان شانس بالایی برای پیداکردن شغل در نیوزلند دارند. میانگین حقوق پرستار باسابقه سه سال یا بیشتر حدود 70000NZ$ است.

پزشکی و داروسازی در نیوزلند

پزشکی و داروسازی

پزشکی و داروسازی از بهترین رشته‌های تحصیلی در نیوزلند هستند. میانگین حقوق پزشک عمومی در نیوزلند 95000NZ$ است که بسته به میزان سابقه کار، درآمد بالاتری دارد. به‌عنوان‌مثال، متخصصان می‌توانند بین 200،000 تا 300،000 NZ$در سال درآمد داشته باشند.
مدرک پزشکی از در نیوزلند نیز در جهان شناخته شده و مورد احترام است. دانشگاه‌های برتر ارائه‌دهنده‌ی پزشکی و داروسازی، دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو است. مدرک پزشکی از دانشگاه اوکلند، مورد تأیید شورای پزشکی استرالیا نیز است.
در زمینه داروسازی نیز، دانشگاه اوکلند رتبه ۲۸ در جهان را دارد. دانشگاه اوتاگو نیز دارای تنها کلینیک داروسازی دانشگاهی در نیوزلند و استرالیا است. طول دوره پزشکی در نیوزلند ۵ سال و طول دوره داروسازی ۴ سال است.

رشته حقوق در نیوزلند

حقوق

رشته حقوق در همه کشورها، یکی از رشته‌های عالی شناخته می‌شود. ۴ دانشگاه از دانشگاه‌هایی که در نیوزلند رشته حقوق ارائه می‌دهند، در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر در زمینه حقوق در جهان هستند. دانشکده حقوق دانشگاه اوکلند، در بین ۲۰ دانشکده برتر حقوق در جهان قرار دارد.
تحصیل رشته حقوق در نیوزلند بسیار انعطاف‌پذیر است. در بیشتر موارد، پذیرش در مقطع کارشناسی نیازی به نمره LSAT یا نامه‌های توصیه‌ای ندارد، بلکه ابتدا دانشجو یک سال مقدماتی در دانشگاه می‌خواند و سپس بر اساس نمراتش می‌تواند به تحصیل در رشته حقوق ادامه دهد. در این زمان دانشجویان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این رشته برای آنها مناسب است یا نه؟
طول دوره رشته حقوق در نیوزلند ۴ سال است. فارغ‌التحصیلان این رشته پس از کسب مدارک و مجوزهای موردنیاز، می‌توانند به‌عنوان وکیل در نیوزلند کار کنند. متوسط درآمد وکیل‌ها در نیوزلند حدود 110000NZ$ است.

علوم زیست محیطی در نیوزلند

علوم زیست‌ محیطی

علوم زیست محیطی یک رشته تحصیلی محبوب برای دانشجویان در نیوزلند است. نیوزلند که توسط رشته کوه های چشمگیر ، زمین های کشاورزی، دریاچه های آبی روشن و گیاهان بومی احاطه شده است، محیطی منحصربه‌فرد را برای مطالعه دانشجویان و محققان ارائه می‌دهد.
نیوزلند در زمینه پیشرفت‌های زیست‌محیطی رتبه اول جهانی را دارد. این رشته زیرمجموعه رشته لیسانس علوم است و می‌تواند گرایش‌های متفاوتی داشته باشد، مانند جغرافیا، علوم دریایی، کشاورزی و جنگلداری. سه دانشگاه نیوزلند در بین 100 دانشگاه برتر جهان در زمینه مطالعات جغرافیا و منطقه قرار دارند. دانشگاه مسی در کشاورزی و جنگلداری رتبه 19 را دارد.
کشاورزی در نیوزلند صنعتی کلیدی است و از اهمیت اساسی برای اقتصاد برخوردار است. بخش کشاورزی، غذا و جنگلداری 70 درصد از صادرات نیوزلند را تولید می‌کند و در حال حاضر قرار است با نرخ 3.3 درصد در سال رشد کند. به همین دلیل، تقاضا برای مهارت‌ها و دانش در این زمینه‌ها نیز طی 20 سال آینده افزایش می‌یابد.
دانشجویان در این رشته تجربه عملی برای ایجاد استراتژی و برنامه‌های توسعه پایدار به دست خواهند آورد. همچنین نحوه مدیریت ساختارهای محیطی کشورها و استراتژی‌های حفاظت از آنها را فرا خواهند گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی نیز اکثر دانشجویان در سازمان‌های مختلف می‌توانند کار پیدا کنند.

روانشناسی در نیوزلند

روانشناسی

نگرش‌های اجتماعی آینده‌نگر و گسترده نیوزلند، روانشناسی را به یکی از زمینه‌های موردعلاقه دانشجویان تبدیل کرده است. در این رشته، علاوه بر انجام پروژه تحقیقاتی، به دانشجویان آموزش داده می‌شود که از منظری وسیع و با پذیرش طیف وسیعی از نگرش‌ها، به روانشناسی نزدیک شوند.
با تمرکز اصلی آموزش بر خلاقیت، دانشجویان دائماً مجبور می‌شوند کارهای خود و همکاران خود را نقد کنند. در نتیجه اعتمادبه‌نفس انتقادی ایجاد می‌شود که به آنها کمک می‌کند تا از محتوای دوره بهترین نتیجه را بگیرند.
دانشگاه‌های نیوزلند در زمینه ی روانشناسی رتبه بالایی دارند و گروه روانشناسی دانشگاه اوتاگو به‌عنوان بهترین در این کشور شناخته شده است. این دانشگاه همچنین رتبه 19 جهانی را در این زمینه کسب کرده است، درحالی‌که دانشگاه اوکلند نیز رتبه 34 جهانی را در این رشته دارد. پنج مورد از هشت دانشگاه نیوزلند در، جز 150 دانشگاه برتر در زمینه روانشناسی جهان قرار دارند.
رشته روانشناسی در نیوزلند زیرمجموعه رشته علوم می‌باشد و طول دوره معمولاً 4 ساله است. حقوق و دستمزد بسته به تجربه و مدارک تحصیلی متفاوت است، اما یک روانشناس کارآموز در نیوزلند می‌تواند سالانه 51000 تا 56000NZ$ و روانشناسان ارشد 94000 تا 116000NZ$ در سال درآمد داشته باشد.

مهندسی در نیوزلند

مهندسی

نیوزلند مکانی عالی برای تحصیل مهندسی است و دوره‌های گسترده‌ای در مؤسسات آموزشی سراسر کشور ارائه می‌شود. برخی از مدارک مهندسی نیوزلند مبتنی بر دانشگاه هستند، مانند مدرک کارشناسی مهندسی چهارساله که توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. دوره‌های تحصیلی دانشگاهی بیشتر از آنکه حرفه‌ای باشند، پژوهشی و عموماً آکادمیک هستند.
مؤسسات فناوری و پلی‌تکنیک (ITP) نیز لیسانس‌های 3 و 4 ساله مهندسی ارائه می‌دهند. ITP ها متعلق به دولت نیوزلند هستند و تمرکز فنی و حرفه‌ای دارند. اکثر آنها دیپلم دوساله مهندسی هم ارائه می‌دهند.
کیفیت آموزش مهندسی در نیوزلند بسیار بالا است. طبق آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS، دوره‌های مهندسی عمران و سازه دانشگاه اوکلند و دانشگاه کانتربری، در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. تحصیل مهندسی در نیوزلند به شما طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را برای انتخاب می‌دهد.
مهندسان در طیف وسیعی از زمینه‌ها از ساختن و نصب نرده‌های فلزی، دیگ‌های بخار و قطعات هواپیما گرفته تا توسعه برنامه‌های کامپیوتری و برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند می‌توانند کار پیدا کنند. به طور مثال، بازسازی شهر کرایست چرچ در پی زلزله‌های 2011 ، تقاضای زیادی را برای مهندسان سازه و عمران ایجاد کرده است.
اکثر دوره‌های مهندسی نیوزلند توسط نهاد مهندسی حرفه‌ای نیوزلند، IPENZ ، تأیید شده‌اند. این بدان معناست که شما یک مدرک مهندسی در سطح جهانی دریافت خواهید کرد که در سراسر جهان شناخته شده است.

رشته گردشگری در نیوزلند

گردشگری

ازآنجایی‌که نیوزلند، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، رشته گردشگری یکی از بهترین رشته‌های برای تحصیل در نیوزلند است. صنعت گردشگری نیوزلند بزرگ‌ترین درآمد ارزی را برای این کشور دارد. با فشارقوی دولت برای افزایش سهم بازار خود در صنعت رقابتی جهانگردی، تقاضا برای متخصصان سفر و گردشگری افزایش می‌یابد.
صنعت مسافرت و گردشگری صنعت بزرگی است، فارغ‌التحصیلان این رشته دارای گزینه‌های بسیار متنوعی برای انتخاب شغل در نیوزلند و سراسر جهان هستند. شما می‌توانید در صنعت مهمان‌نوازی (زیرمجموعه صنعت مسافرت و گردشگری) در هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و دیگر جاذبه‌های گردشگری کار کنید.
از طرف دیگر، می‌توانید در صنعت خطوط هوایی یا به‌عنوان مجری یا سازمان‌دهنده تورهای ماجراجویی کار کنید. اگر از ایده محدود بودن به دفتر متنفر هستید، کار در یک کشتی تفریحی یا راهنمای تور به شما این امکان را می‌دهد که از این نوع مشاغل دوری کنید.
طول دوره مدیریت گردشگری در دانشگاه‌های نیوزلند معمولاً 3 سال است. البته مؤسساتی مانند مدرسه گردشگری نیوزلند، دیپلم‌های کوتاه‌مدت متنوعی در زمینه‌های مختلف گردشگری، ارائه می‌دهند. با این دیپلم‌ها هم می‌توان در بسیاری از مشاغل گردشگری، کار پیدا کرد. میانگین درآمد شغل‌های حوزه گردشگری در نیوزلند 64000NZ$ است.

رشته مدیریت و کسب و کار در نیوزلند

مدیریت و کسب‌ و کار

رشته‌های زیرمجموعه مدیریت و کسب‌وکار از رشته‌های جذاب در هر کشوری هستند. چندین دانشکده کسب‌وکار و مدیریت معتبر در نیوزلند وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، دانشکده تجارت دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT) دارای شهرت بین‌المللی است و دوره‌های آن توسط سازمان بین‌المللی AACSB تأیید شده است.
با این که بهترین کشور برای تحصیل کسب‌وکار و مدیریت، ایالات متحده می‌باشد، اما کیفیت آموزش در نیوزلند نیز بالا است. بهترین دانشکده مدیریت در نیوزلند، دانشکده مدیریت دانشگاه اوکلند است که از لحاظ طیف وسیع رشته‌ها، بین 100 دانشکده برتر مدیریت قرار دارد.
علاوه بر این‌ها، نیوزلند در حال گذراندن یک دوره پایدار از رشد اقتصادی است و همین امر نیوزلند را به مقصدی ایده‌آل برای رهبران تجاری و کارآفرینان باهوش تبدیل کرده است. ازآنجایی‌که کسب‌وکار در همه‌جا وجود دارد، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها شانس بالایی در پیداکردن شغل در نیوزلند دارند.
فارغ‌التحصیلان رشته کسب‌وکار در نیوزلند می‌توانند در رده‌های شغلی متفاوتی مانند مدیر کسب‌وکار، مشاور کسب‌وکار، مدیر فروش، تحلیل‌گر بازار و کسب‌وکار و غیره، مشغول به کار شوند. لیسانس این دوره در نیوزلند معمولاً 3 ساله است. میزان حقوق سالانه یک مدیر کسب‌وکار در نیوزلند نیز حدود 122000NZ$ است.

رشته حسابداری در نیوزلند

حسابداری

دیگر رشته تحصیلی پرطرفدار در نیوزلند، رشته حسابداری می‌باشد. در نیوزلند، تقاضای بالایی برای حسابداران وجود دارد، بنابراین اگر تصمیم دارید پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور بمانید، شانس خوبی برای یافتن کار خواهید داشت.
خوشبختانه نیوزلند یکی از سخاوتمندترین ویزاهای کار پس از تحصیل را ارائه می‌دهد. در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید حداکثر تا سه سال کار کنید. طبق رتبه‌بندی QS World University 2020 ، چندین مؤسسه برتر برای حسابداری در نیوزلند عبارت‌اند از: دانشگاه اوکلند، دانشگاه صنعتی اوکلند و دانشگاه کانتربری.
درحالی‌که حسابداری، تجزیه‌وتحلیل منابع مالی افراد دیگر است، اما خود حسابداران نیز حقوق بالایی دارند. برای تبدیل‌شدن به یک حسابدار در نیوزلند، باید دارای مدرکی باشید که توسط حسابدار رسمی (CA) یا یک حسابدار حرفه‌ای (CPA)، قابل تأیید باشد.
با این کار می‌توانید بسته به تجربه بین 76000 تا 202000NZ$ در سال درآمد کسب کنید. اگر می‌خواهید بعد از فارغ‌التحصیلی برای کار در نیوزلند بمانید، مطمئن شوید که دوره‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، از نظر CA یا CPA، معتبر باشند.

زیست شناسی در نیوزلند

زیست‌ شناسی

رشته زیست‌شناسی یکی دیگر از رشته‌های مناسب تحصیل در نیوزلند است. نیوزلند دارای محیط‌زیست، محیط طبیعی متنوع و حیات‌وحش منحصربه‌فرد است. همین عوامل باعث می‌شوند که نیوزلند مکانی مناسب برای تحصیل در رشته زیست‌شناسی باشد.
نیوزلند که به‌عنوان یک کشور تمیز و سبز شناخته می‌شود، ارزش زیادی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیست‌شناسی قائل است. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته زیست‌شناسی در نیوزلند دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو و دانشگاه مسی هستند.
فارغ‌التحصیلان رشته زیست‌شناسی در نیوزلند می‌توانند در صنایع، سازمان‌های دولتی، مؤسسات تحقیقاتی سلطنتی و بخش خصوصی مشغول به کار شوند. زمینه‌های کاری این فارغ‌التحصیلان موارد زیر می‌تواند باشد:

  • زیست‌پزشکی، تحقیقات زیست‌پزشکی بیوتکنولوژی
  • صنایع غذایی، آبجوسازی، صنایع لبنی و دارویی
  • حفاظت، حفاظت از گیاهان و قرنطینه
  • آموزش، مدیریت و برنامه‌ریزی منابع زیست‌محیطی
  • زیست‌شناسی دریایی، اکولوژی، آبزی‌پروری و شیلات
  • مدیریت پارک‌ها، باغ‌وحش و مهدکودک

زیست‌شناس‌ها در نیوزلند حقوق نسبتاً خوبی دارند. میانگین درآمد یک زیست‌شناس در نیوزلند، 100000NZ$ است.

  1. وجود دانشگاه‌های معتبر در نیوزلند
  2. رتبه بالای برخی رشته‌ها در نیوزلند
  3. تنوع زیاد رشته‌های تحصیلی در نیوزلند
  4. شانس بالای پیداکردن شغل پس از فارغ‌التحصیلی
  5. امکان گرفتن ویزای کاری و سپس اقامت پس از فارغ‌التحصیلی
  6. درآمد بالای پزشکان و پرستاران و مدیران در نیوزلند
  7. امکان تحصیل در بسیاری از رشته بدون شرایط ورودی سخت

ارزان‌ ترین رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

دانشگاه‌های معتبری در نیوزلند وجود دارند که آموزشی باکیفیت ارائه می‌کنند. البته تحصیل در نیوزلند رایگان نیست و شما باید شهریه پرداخت کنید و شهریه دانشجویان بین‌المللی بیشتر از دانشجویان داخلی است. شهریه هر رشته و هر دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.
برخی دانشگاه‌ها و برخی رشته‌ها هزینه کمتر و ارزان‌تری نسبت به بقیه دارند. از دانشگاه‌های ارزان در نیوزلند می‌توان به ترتیب به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)
  • دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Victoria University of Wellington)
  • دانشگاه اوتاگو (University of Otago)
  • دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)
  • دانشگاه مسی (Massey University)

رشته‌های ارزان در نیوزلند نیز شامل رشته‌های زیر هستند: هنر، علوم‌انسانی، علوم اجتماعی، آموزش، زیست‌شناسی و علوم سیاسی.

گران‌ ترین رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها هزینه بیشتری برای تحصیل دریافت می‌کنند. البته سطح علمی و کیفیت این دانشگاه‌ها بالا می‌باشد. مانند دانشگاه اوکلند که بهترین دانشگاه نیوزلند بوده و رتبه جهانی خوبی دارند.
بعضی از رشته‌ها هم شهریه بالاتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارند. البته این رشته‌ها معمولاً متقاضی زیادی دارند و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها، نگرانی بابت پیداکردن شغل ندارند. از رشته‌های گران در نیوزلند می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد: MBA، پزشکی، جراحی، مهندسی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی و فناوری اطلاعات.

کلام پایانی

همان‌طور که در صفحه ویزای تحصیلی نیوزلند گفته شده است، اولین مرحله برای تحصیل در نیوزلند، انتخاب رشته و دانشگاه می‌باشد. این انتخاب باید به صورتی که باشد که شانس پذیرش شما را بالا برده و در آخر نیز از رشته و دانشگاه خود راضی باشید. همچنین، در صورت تمایل به گرفتن ویزای کار و بعد از آن اقامت نیوزلند نیز، کار آسان باشد.
عوامل مختلفی برای این انتخاب تأثیرگذار هستند مانند مکان دانشگاه، نوع دانشگاه، شهریه رشته، توانایی‌های فردی، سابقه فرد، علاقه و غیره. کارشناسان و مشاورین باتجربه مجموعه اسمارت اپلای، آماده راهنمایی و ارائه هرگونه مشاوره هستند.
کافی است فرم ارزیابی رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم به شما ارائه دهند. مجموعه اسمارت اپلای، همراه خوبی برای شما در کل این مسیر می‌باشد.

سؤالات متداول در مورد رشته‌ های تحصیلی در نیوزلند

پرستاری، پزشکی، داروسازی، حقوق و زیست‌شناسی.

زیرا بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی این رشته‌ها خوب است.

دانشگاه وایکاتو و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون.

هنر، علوم اجتماعی و علوم‌انسانی.

پزشکی، داروسازی، مهندسی و MBA.