تحصیل در نیوزلند

  • با شرایط تحصیل در نیوزلند آشنا شویم

تحصیل در نیوزلند، امروزه به دلایل متعددی همچون داشتن فرصت‌های عالی برای تحصیل و آموزش در سطح جهانی، انگلیسی‌زبان بودن و مهاجرپذیر بودن به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل‌شده است. نیوزلند یکی از امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان است که به دلیل هزینه پایین زندگی و امکانات انحصاری، سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در نیوزلند را انتخاب می‌کنند. در ادامه می‌­توانید از جذابیت‌های تحصیل در نیوزلند باخبر شوید.

چرا تحصیل در نیوزلند

نیوزلند در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع‌شده است که تقریباً به‌اندازه یک پرواز سه‌ساعته از استرالیا فاصله دارد، که این خود ‌یک محیط آرام و امن برای تحصیل فراهم می‌کند. نیوزلند که به دلیل چشم‌انداز زیبا و محیط طبیعی بکر و پاکش شناخته‌شده است، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی گسترده‌­ای را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود نیوزلند یک محیط متنوع و جالب برای زندگی باشد، همچنین در هر شرایط آب و هوایی که لذت می‌برید، جایی در نیوزلند وجود دارد که برای شما مناسب است، از سواحل آفتابی گرفته تا کوه‌­های برفی.

این کشور با جمعیت چهارمیلیون ‌نفری دارای یک سیستم آموزشی مستقر در انگلیس است که بین‌المللی شناخته‌شده و یک چارچوب ارزیابی مشخص، مسیرهای آموزشی متوسط رو به حرفه‌ای و بخش دانشگاهی دارد. خبر خوب اینکه برخلاف اکثر کشورها، نیوزلند دارای قوانین لیبرال مهاجرتی است که اخذ ویزای دانشجویی را نسبتاً آسان می‌کند، از طرفی به دلیل انگلیسی‌زبان بودن تحصیل را بسیار ساده‌تر کرده چراکه دانشجویان بین‌المللی دیگر نیازی به یادگیری زبان دوم یا سوم ندارند. همچنین پس از فارغ‌التحصیلی شما می‌توانید تا یک سال در نیوزلند کارکنید، و مهم‌تر اینکه اگر شغل شما مربوط به مدرک تحصیلی شما باشد، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. این باعث می‌شود نیوزلند مقصد ایده­ آل برای افرادی باشد که به دنبال ساختن زندگی جدید هستند نه اینکه فقط چند سال در خارج از کشور زندگی کنند.
ازاین‌رو ما مطمئن هستیم که گرفتن بورس تحصیلی و تحصیل در نیوزلند یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

شرایط تحصیل در نیوزلند

ویزای تحصیلی نیوزلند دانشجویان را ملزم می‌کند که حداقل نمره آیلتس مشخص‌شده را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور پیشرفته کسب کنند. این نمرات به تفکیک مقطع تحصیلی موردنظر در جدول ذیل قیدشده است.

رشته‌های مطالعاتی نیازمندی‌های IELTS
رشته‌های دیپلم (Diploma Programs) 5.5 (حداقل 5 برای هر بخش)
مقطع لیسانس (Bachelor’s Degree) 6 (حداقل 5/5 برای هر بخش)
دیپلم تحصیلات تکمیلی (Graduate Diploma) 6 (حداقل 5/5 برای هر بخش)
دیپلم تحصیلات عالیه (Post-graduate Diploma) 6.5 (حداقل 6 برای هر بخش)
رشته‌های ارشد (Master Programs) 6.5 (حداقل 6 برای هر بخش)

درصورتی‌که تصمیم دارید در رشته مهندسی، آموزش یا تحصیلات خود را ادامه دهید، باید توجه داشته باشید که حداقل نمره کل و هر بخش 7.0 است.

شاید برایتان سؤال شود که تفاوت تحصیلات تکمیلی با تحصیلات عالیه چیست؟

 دیپلم تحصیلات تکمیلی یک مدرک کارشناسی پیشرفته است که به‌طورمعمول پس از مقطع لیسانس تکمیل می‌شود یا در همان زمان تحصیل در مقطع کارشناسی انجام می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یک پلی برای اثبات توانایی دانشجو در قبولی تحصیلات عالیه برای یک‌رشته کاملاً متفاوت استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، دیپلم تحصیلات تکمیلی در آموزش‌وپرورش با دیپلم تحصیلات عالیه در رشته روانشناسی بالینی و غیره متفاوت است. بنابراین ممکن است برای تغییر رشته‌ی کارشناسی خود در سطح تحصیلات عالیه به گذراندن یک دوره تحصیلات تکمیلی نیاز پیدا کنید. همچنین این مدرک در چارچوب صلاحیت نیوزلند در رده‌بندی مدارک سطح 7 جای گرفته است.

این در حالی است که دیپلم تحصیلات عالیه سطح 8 را به خود اختصاص می‌دهد. یک دیپلم تحصیلات عالیه برای گسترش و تعمیق دانش و مهارت‌های یک فرد برای رسیدن به موضوع اصلی دیپلم تحصیلات تکمیلی طراحی‌شده است. یک دیپلم تحصیلات عالیه فرد را برای تحقیق مستقل و بورس تحصیلی در موضوع اصلی دیپلم آماده می‌کند.

تحصیل در نیوزلند رایگان

برای اینکه واجد شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند باشید، باید یک شهروند نیوزلندی باشید. در غیر این صورت به‌عنوان یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در نیوزلند باید شهریه‌های تحصیلی را پرداخت کنید. به‌طورکلی تحصیل در نیوزلند رایگان نیست و تمامی دانشجویان باید به‌صورت سالانه به دانشگاه‌های نیوزلند شهریه پرداخت ولی خب خبر خوب این است که دولت نیوزلند با تسهیل روند تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی از طریق اعطای بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌هزینه‌های دانشجویی، شرایطی برای تحصیل کم‌هزینه و رایگان را فراهم می‌کند. بدین‌صورت که دولت برای پوشش شهریه، هزینه‌های الزامی مرتبط و هزینه‌های اجباری خدمات دانشجویی، برای معادل یک سال تحصیلی به‌صورت تمام‌وقت (به‌طورمعمول 120 واحد) تا سقف 12000 دلار هزینه پرداخت خواهد کرد. اما اگر هزینه‌های شما بیش از 12000 دلار باشد، باید تفاوت آن را خودتان پرداخت کنید.

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای

ادامه تحصیل در نیوزلند

قبل از درخواست ویزا بهتر است یک آشنایی اولیه با ‌نظام جامع آموزشی نیوزلند داشته باشیم. در ابتدا باید گفت که NZQF یا همان چارچوب صلاحیت نیوزیلند به 10 سطح تقسیم می‌شود و طیف وسیعی از مدارک را از گواهینامه‌ها تا مقاطع دکترا پوشش می‌دهد. این سطوح بر اساس میزان پیچیدگی فراگیری با سطح 1 که کمترین پیچیده را دارد شروع می‌شود. قابل‌ذکر است که در دبیرستان، دانش آموزان به دنبال NCEA (گواهینامه ملی پیشرفت تحصیلی) هستند که همان سطح 1 تا 3 NZQF را پوشش می‌دهد.

پس از دوره متوسطه، دانش‌آموزانی که می‌خواهند در سطح عالی تحصیلات خود را ادامه دهند می­‌توانند از بین گزینه­‌های مختلف، از دانشگاه‌­ها گرفته تا موسسه مهارت و فناوری نیوزلند (و شرکت‌های تابعه آن)، مؤسسات آموزش خصوصی و… یکی را انتخاب کنند.

رده‌بندی مدارک برای علاقه‌مندان به تحصیل در نیوزلند در جدول ذیل قابل‌مشاهده است.

Degree Diploma Certificate Level
Doctoral Degree 10
Master’s Degree 9
Bachelor Honours Degree Postgraduate Diploma Postgraduate Certificate 8
Bachelor’s Degree

Graduate Diploma

Diploma

Graduate Certificate 7
  Diploma Certificate 6
  Diploma Certificate 5
  Certificate 4
  Certificate 3
  Certificate 2
  Certificate 1

تحصیل در نیوزلند و دانشگاه های آن

نیوزلند دارای هشت دانشگاه است که طیف گسترده‌ای از موضوعات را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در تجارت، علوم انسانی و… ارائه می‌دهند. همچنین برخی از آن­‌ها در رشته‌های تخصصی مانند پزشکی، کشاورزی، مهندسی و… مدرک می­‌دهند. نیوزلند در بخش دانشگاهی آن‌قدر قوی است که هفت دانشگاه از آن در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2020، حداقل در یک موضوع در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفتند. تعدادی از این دانشگاه‌ها بیشتر از یک پردیس دارند که اغلب در شهرهای مختلف واقع‌شده‌اند.

نیوزلند همچنین دارای 18 موسسه فناوری و پلی‌تکنیک (ITP) است. آن‌ها آموزش و مهارت‌های حرفه‌ای را از دوره مقدماتی تا دوره‌های کامل ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از ITPها آموزش زبان انگلیسی و موارد مختلف تحصیلات تکمیلی تا سطح دکترا را پوشش می‌دهند. دوره‌ها بیشتر حرفه‌ای گرا هستند و بر تجربه عملی و کاربرد در موقعیت‌های کاری تأکید دارند. مدرک تحصیلی گرفته‌شده از یکی از این مؤسسات دارای موقعیت برابر با مدرک دانشگاهی است.

به‌علاوه سه وانانگا (موسسه‌­ای بافرهنگ مائوری) در نیوزلند وجود دارد که این مؤسسات عالی محیطی را برای تدریس و یادگیری براساس ارزش­‌ها و اصول مائوری مهیا می­‌کنند. بسیاری از آن‌ها مدرک تحصیلی در زبان مائوری، آموزش، پرستاری، تجارت، بهداشت، زبان انگلیسی و هنرهای مائوری اعطا می‌کنند. وانانگا رشته‌­های بسیاری را با اعطای مدارک تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می­‌دهد­.

این کشور همچنین حدود 550 موسسه آموزش خصوصی (PTE) که شامل مدارس انگلیسی‌زبان می‌شود، دارد. PTEها معمولاً رشته‌های فنی و حرفه‌­ای خاصی را در سطح گواهینامه و دیپلم ارائه می‌دهد.

هشت دانشگاه نیوزلند که مورد تائید وزارت علوم می‌باشند در زیر نام‌برده شده‌اند:

  1. Auckland University of Technology
  2. Massey University
  3. The University of Auckland
  4. University of Canterbury
  5. University of Otago
  6. University of Waikato
  7. Victoria University of Wellington
  8. Lincoln University

تحصیل در نیوزلند و کالج های آن

هنگامی‌که دانشجویان شروع به بررسی گزینه‌های تحصیلات عالیه می‌کنند، اغلب تمایل دارند که تفاوت بین کالج  و دانشگاه را بدانند. چراکه اکثر اوقات، این دو مورد توسط اکثر دانش آموزان و والدین اشتباه گرفته می‌شود، به همین دلیل در ابتدا تفاوت کالج با دانشگاه را باهم بررسی می‌کنیم.

اندازه کالج‌ها معمولاً در مقایسه با دانشگاه‌ها کوچک‌تر است، به همین دلیل کالج‌ها گزینه‌های تحقیقاتی محدودی را برای دانشجویانی که می‌خواهند تحصیلات عالی خود را دنبال کنند فراهم می‌کنند. از طرف دیگر، یک دانشگاه می‌تواند محل استقرار کالج‌های مختلفی باشد که در داخل یا خارج از دانشگاه کار می‌کنند.

یک کالج به دلیل وجود دوره‌های محدود معمولاً مقاطع کارشناسی و کاردانی را به دانشجویان خود پیشنهاد می‌کند. اما از طرف دیگر، یک دانشگاه دپارتمان‌ها و دانشکده‌های مختلفی را در خود جای‌داده است که کلیه درجات رایج ازجمله مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا منتهی می‌شوند را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین توجه به این نکته مهم است که ثبت‌نام در کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌ها به دلیل منابع محدودتر، نسبتاً ارزان‌تر است.

از کالج‌های مهم خارج از کشور می‌توان به موسسه‌های فناوری و پلی‌تکنیک (ITP) کشور نیوزلند اشاره کرد. در نیوزلند، ITP ها پلی‌تکنیک‌های دولتی و بودجه‌ای هستند که آموزش مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهند. برای دوره‌های کاربردی، پلی‌تکنیک‌ها نسبت به تحصیلات دانشگاهی موردتوجه بیشتری قرار می‌گیرند زیرا اهمیت آن‌ها برای آماده‌سازی دانشجویان برای پیوستن به نیروی کار بیشتر است. به دلیل تأکید آن‌ها بر یادگیری عملی، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که مایل به استخدام بعد از فارغ‌التحصیلی هستند، ثبت‌نام در ITP را ترجیح می‌دهند.

از موسسه‌های مهم نیوزلند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • Eastern Institute of Technology
  • Manukau Institute of Technology
  • Nelson Marlborough Institute of Technology
  • North Tec
  • Otago Polytechnic

تحصیل در نیوزلند و مدرسه های آن

نیوزلند آنقدر پیشرفته است که می‌تواند در هر مقطع تحصیلی که می‌خواهید بخوانید، آموزش با کیفیتی را به شما ارائه دهد تا به اهداف خود برسید. در ادامه می‌توانید مراتب سیستم آموزشی نیوزلند را ببینید.

  • سنین اولیه کودکی 0-5 سال:

نیوزلند بیش از 4000 خدمات آموزشی در اوایل دوران کودکی، ازجمله مهدکودک‌ها، مراکز نگهداری از کودکان، مراکز بازی، مراقبت در خانه و گروه‌های بازی در دسترس دارد.

  •  دوره­‌های ابتدایی 5-10 سالگی (سال1-6 مدرسه):

دانش آموزان دبستانی مباحثی مثل انگلیسی، هنرها، بهداشت و تربیت‌بدنی، زبان‌ها، ریاضیات و آمار، علوم، علوم اجتماعی و فناوری را با راهنمایی برنامه درسی ملی نیوزلند می‌خوانند. توانایی‌­های دانش آموزان در خواندن، نوشتن و ریاضیات به‌طور منظم ارزیابی می‌شود.

  • دوره متوسطه 11-12 سالگی (سال 7-8 مدرسه):

مدارس متوسطه پلی بین مدرسه ابتدایی و دبیرستان است. ازآنجایی‌که تحصیلات ابتدایی از سال 1 آغاز می‌شود و تا سال 8 ادامه می‌یابد، سال‌های 7 و 8 یا در یک مدرسه ابتدایی یا در یک مدرسه متوسطه جداگانه ارائه می‌شود.

  • دبیرستان 13-18 سالگی (سال 9 تا 13 مدرسه):

نیوزلند دارای سه نوع مدرسه است، مدارس دولتی جایی که 85 درصد کودکان در آن تحصیل می‌کنند، مدارس یکپارچه ایالتی که ممکن است توسط یک آیین دینی اداره شوند یا از روش‌های آموزش ویژه استفاده کنند و در آخر مدارس خصوصی.

مدارس متوسطه برخی از دروس شغلی مانند گردشگری و محاسبات را نیز ارائه می‌دهند. همچنین برخی از آن‌­ها آزمون­‌های بین‌المللی کمبریج و دوره‌­های کارشناسی بین‌المللی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌های سالانه مدارس دولتی از 11.000 دلار برای مدارس ابتدایی و 13.000 دلار برای مدارس متوسطه شروع می‌شود. هزینه‌های سالانه مدارس ابتدایی و متوسطه خصوصی از حدود 25000 دلار شروع می‌شود.

  • تحصیلات دانشگاهی برای سنین بالای 18 سال:

این مقطع تحصیلی در ادامه با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحصیل در نیوزلند در مقطع لیسانس

مدرک لیسانس نیوزلند مشابه مدرک دانشجویان انگلیس است زیرا فقط سه سال طول می‌کشد تا تکمیل شود. به این دلیل است که سیستم آموزش عالی نیوزلند دانش‌آموزان را علاوه بر مدرک ابتدایی ملزم به گذراندن دوره‌های فرعی سبک آمریکایی نمی‌کند. هر کلاس در مقطع کارشناسی نیوزلند حاوی مطالب مرتبط با رشته شما است، بنابراین وقت برای تحصیلات عمومی یا مدارک اضافی تلف نمی‌­شود. همچنین در پایان تحصیلات خود می‌توانید یک سال دیگر را برای رسیدن به سطح Honors (یک سطح بالاتر معادل با سطح 8) به دوره خود اضافه کنید.

دانشجویانی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست نیز ملزم به اثبات مهارت خود در این زبان خواهند بود که این کار با شرکت در آزمون‌های آیلتس یا تافل انجام می‌شود. اکثر دانشگاه‌ها یک حداقل نمره­ای مشخص کرده‌اند که شما برای واجد شرایط شدن در یک مکان باید به آن برسید.

هزینه‌های این مقطع تحصیلی از 22000 تا 32000 دلار است که برای رشته‌هایی مانند پزشکی و دامپزشکی این هزینه‌­ها بیشتر می­‌شود. بسیاری از مدارک کارشناسی را می‌توان در مدت سه سال به پایان رساند.

تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد در نیوزلند از مدارک تحصیلات تکمیلی است که از سیستم شناخته‌شده انگلیس و ایرلند الگو گرفته است. رشته‌های کارشناسی ارشد مرسوم در نیوزلند معمولاً دو سال طول می‌کشد که سال اول توسط دوره‌های آموزشی تدریس می‌شود و سال دوم بر اساس تحقیق است. هزینه‌های تحصیل در نیوزلند در این مقطع علمی از 26000 تا 37،000 دلار نیوزیلند است که برای رشته‌هایی مانند پزشکی و دامپزشکی هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

Masters Study in New Zealand – Key Details
8 Universities
University of Otago (1869) Oldest University
52,678 International Students
1-2 years Course Length
NZD $26,000-37,000 (USD $17,200-24,500) Average Fees (international)
February to November Academic Year

معیارهای ورود در انواع مختلف رشته‌ها کمی متفاوت خواهد بود بدین صورت که:

  • رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاهی در نیوزلند به‌طورمعمول به یک مدرک کارشناسی در یک موضوع مرتبط نیاز دارند. ممکن است لازم نباشد این موضوع دقیقاً همان موضوع تحصیلات تکمیلی شما باشد، اما باید مرتبط باشد. به‌عنوان‌مثال، یک ارشد در رشته تاریخ ممکن است بر پایه لیسانس ادبیات قابل‌قبول باشد، اما احتمالاً با کارشناسی فیزیک نمی‌­شود تاریخ خواند.
  • رشته‌­های کارشناسی ارشد حرفه­‌ای در نیوزلند ممکن است به تجربه کاری مرتبط نیاز داشته باشند. این تجربه به‌عنوان شرایط ورود به ارشد خیلی مطرح نیست، اما پیش‌شرط اکثر رشته‌های توسعه‌یافته حرفه‌­ای خواهد بود.

مهلت درخواست برای رشته‌های کارشناسی ارشد در نیوزلند با توجه به ترمی که دوره شروع می‌شود متفاوت است. برای کارشناسی ارشد که از ترم یک شروع می‌شود (فوریه-ژوئن) شما باید به‌طورمعمول تا 31 اکتبر سال قبل اقدام کنید و برای دوره‌های کارشناسی ارشد که از ترم دو شروع می‌شوند (ژوئیه-نوامبر) شما باید به‌طورمعمول تا 30 آوریل سال شروع دوره خود اقدام کنید.

اگر یکی از معیارهای زیر را داشته باشید، برای تحصیل در نیوزلند دیگر نیازی به ویزا نخواهید داشت:

  • پاسپورت نیوزلند دارید (حتی اگر مدتی در آنجا زندگی نکرده باشید – یا اصلاً هرگز در آنجا زندگی نکرده‌اید).
  • شما شهروند استرالیا هستید.
  • شما برای استرالیا یا نیوزلند ویزای اقامت دائم بدون قید ‌و ‌شرط دارید.

برترین دانشگاه‌های نیوزلند براساس رتبه‌بندی سازمان‌های مختلف در سال 2021، در جدول ذیل قابل‌مشاهده است.

Top New Zealand Universities in 2021
ARWU 2020 QS 2021 THE 2021 University
201-300 81 147= University of Auckland
301-400 184 201-250 University of Otago
901-1000 437= 251-300 Auckland University of Technology
401-500 270= 401-500 University of Canterbury
401-500 223= 501-600 Victoria University of Wellington
701-800 373= 501-600 University of Waikato
801-900 387= 501-600 Lincoln University
601-700 272 601-800 Massey University
Information in this table is based on the latest Times Higher Education World University Rankings, QS World University Rankings and Academic Ranking of World Universities

تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری

دکترا در نیوزلند مشابه دکترا در انگلیس و سایر کشورها است. به این صورت که شما در مورد یک موضوع تخصصی تحقیق کرده، و درنهایت یک پایان‌نامه آماده خواهید کرد که سهم اصلی و قابل‌توجهی درزمینهٔ تحصیل شما دارد. این کار را با حمایت حداقل یک سوپروایزر انجام خواهید داد. سوپروایزرها یک محقق با تخصص دانشگاهی هستند که به شما کمک می­‌کنند تا ایده­‌ها و تجربه عملی خود را برای هدایت پروژه تعریف‌شده توسعه دهید. در نیولند نیز سوپروایزر شما نقش مهمی در روند درخواست دکترا دارد.

مقطع دکترا در نیوزلند معمولاً سه تا چهار سال به‌صورت تحقیق تمام‌وقت طول می­‌کشد. گزینه­‌های نیمه‌وقت ممکن است بیشتر طول بکشد، اما در دسترس داوطلبان ویزای دانشجویی نیست.

سال تحصیلی در نیوزلند از فوریه تا نوامبر ادامه دارد. اگر که به سیستم در اروپا یا آمریکای شمالی عادت کرده‌اید، این سال تحصیلی ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، درحالی‌که برای کشورهای نیمکره جنوبی کاملاً عادی است. اگر به زمان بیشتری برای کار در برنامه خود یا ترتیب ویزای خود نیاز دارید، یک وقفه کوتاه بین پایان دوره لیسانس یا کارشناسی ارشد و شروع دوره دکترا نیز می‌تواند ایده آل باشد.

دانشجویان بین‌المللی دکترا به‌اندازه  دانشجویان دکترای نیوزلندی پرداخت می‌کنند که برای اکثر دروس سالانه حدود 6500 تا 9000 دلار نیوزلند است.

PhD Study in New Zealand – Key Details

8

Universities

3

Nobel Prizes

University of Otago (1869)

Oldest University

52,678

International Students

3-4 years

PhD Length

NZD $6,500-9,000 (USD $4,285-5,930)

Typical Fees

February to November

Academic Year

ازآنجاکه دکترا یک مدرک تحقیقاتی مستقل است، می‌توانید آن را در هر زمان که بخواهید شروع کنید. این بدان معناست که شما لزوماً نیازی به درخواست قبل از شروع یک سال تحصیلی یا ترم خاص نخواهید داشت.

تحصیل در نیوزلند به همراه بورسیه تحصیلی

آیا می‌خواهید در نیوزلند به‌صورت رایگان تحصیل کنید؟ دولت نیوزلند و برخی از دانشگاه‌های نیوزلند تعدادی بورس تحصیلی، برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند تحصیل در نیوزلند را تجربه کنند، ارائه می‌دهد.

بورسیه‌های دولتی نیوزیلند »

دولت نیوزلند بورس تحصیلی کامل برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایطی که می­‌خواهند در یک موسسه آموزشی نیوزلند یا یک دانشگاه به‌صورت تمام‌وقت تحصیل کنند، ارائه می‌دهد. این بورس تحصیلی برای شهروندان کشورهای منتخب در اقیانوس آرام، آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، کارائیب و همچنین کشورهای مشترک‌المنافع آزاد است. این بورسیه‌ها شامل شهریه کامل، کمک‌هزینه زندگی (491 دلار نیوزلند در هفته)، کمک‌هزینه تامین مسکن و ملزومات اولیه (3000 دلار نیوزلند)، بیمه پزشکی هنگام حضور در نیوزلند، سفر به کشور خود و نیوزلند است. بورس تحصیلی، بیمه مسافرتی، مسافرت به خانه در طول بورس تحصیلی (یک یا دو سفر به خانه بسته به مدت بورس تحصیلی مجاز است) و کمک به هزینه‌های تحقیق و پایان‌نامه برای بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی.

به صورت خلاصه در صورت واجد شرایط بودن، دولت نیوزلند برای پوشش شهریه و هزینه خدمات دانشجویی برای یک سال تحصیل تمام‌وقت، حداکثر 12000 دلار نیوزلند پرداخت می‌کند.

بورسیه‌های دانشگاهی نیوزیلند »

بورسیه‌های بین‌المللی سال اول دانشگاه کانتربری (UC)

دانشگاه کانتربری بورس تحصیلی بین‌المللی UC را برای  سال اول  به دانشجویان بین‌المللی دارای بالاترین سطح تحصیلات در مقطع کارشناسی، در دانشگاه ارائه می‌دهد. این بورس تحصیلی در حال حاضر باارزش‌های 10،000 ، 15،000 یا 20،000 $ اعطا می‌شود.

-بورسیه فوق‌العاده دانشجویان بین‌المللی دانشگاه اوکلند

بورس تحصیلی دانشجوی بین‌المللی دانشگاه اوکلند برای دانشجویان بین‌المللی مقطع لیسانس و کارشناسی ارشدی که متقاضی تحصیل در کارشناسی ارشد با 120 واحد یا بیشتر می­‌باشند یا افرادی که متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی (با مدارک دانشگاهی خارج از کشور) هستند، در دسترس است. هدف اصلی بورس تحصیلی جذب دانشجویان بین‌المللی جدید بااستعداد بالا برای ثبت‌نام در دوره‌­های کارشناسی یا کارشناسی ارشد 1 سال یا بیشتر در دانشگاه اوکلند است. سالانه حداکثر 50 بورسیه تحصیلی (بسته به اینکه داوطلب در ترم 1 یا ترم 2 شروع به تحصیل می‌کند)، باارزش هر بورس تحصیلی حداکثر 10،000 دلار، برای تحصیلات تکمیلی و کارشناسی اعطا می‌شود. 

-بورس تحصیلی Tongarewa در دانشگاه ویکتوریای ولینگتون

دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون بورس تحصیلی Tongarewa را برای بزرگ‌داشت تعهد دانشگاه به جامعه دانشجویی بین‌المللی خود فراهم می‌کند. متقاضیان واجد شرایط کسانی هستند که یا وارد سال اول تحصیلات خود در دوره کارشناسی می‌شوند و یا وارد یک دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ویکتوریای ولینگتون می‌شوند. حداکثر 10 بورس تحصیلی 10،000 دلار نیوزلندی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حداکثر 9 بورس تحصیلی 5000 دلار نیوزلندی فقط برای مقاطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

-بورس تحصیلی کارشناسی ارشد تحقیقات بین‌المللی دانشگاه اوتاگو

بخش اعطاکننده جایزه کارشناسی ارشد بین‌المللی دانشگاه اوتاگو، بودجه‌ای را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی که دوره کارشناسی ارشد مبتنی بر پایان‌نامه را در دانشگاه اوتاگو انجام می‌دهند، فراهم می‌کند. این بورس تحصیلی شامل مبلغ 15000 دلار نیوزلند در سال به همراه معافیت از شهریه برای 1 سال با نرخ داخلی برای دوره کارشناسی ارشد است (به‌استثنای هزینه خدمات دانشجویی و بیمه).

-بورسیه‌های فوق‌العاده بین‌المللی دانشگاه وایکاتو

بورس تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بااستعداد است که موفقیت عالی علمی و پتانسیل تبدیل‌شدن به سفیران جهانی دانشگاه وایکاتو را از خود نشان می‌دهند. متقاضیان باید قصد داشته باشند برای اولین بار در دانشگاه وایکاتو در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند. این بورس تحصیلی حداکثر 10،000 دلار نیوزلند برای هزینه‌های تحصیل است.

  1. رشته‌ها و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی
  2. کیفیت بالای آموزش
  3. فرصت‌های شغلی فراوان
  4. تحصیل با هزینه‌های مقرون به صرفه
  5. مؤسسات کلاس جهانی شناخته‌شده بین‌المللی
  6. کشوری با مناظر خیره‌کننده
  7. جامعه امن و پایدار

تحصیل در نیوزلند بدون نیاز به مدرک زبان

طبق گزارشات اخیر متخصصان تحصیل در خارج از کشور، نیوزلند در حال پیوستن به لیگ پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. در کنار مقاصدی مانند ایالات‌متحده آمریکا، انگلیس، اروپا و کانادا، نیوزلند دارای تعدادی موسسه است که می‌توانید بدون نیاز به نمره آیلتس در آن‌ها درخواست دهید. بااین‌حال، برای ورود به دانشگاه‌های بدون آیلتس، دانشجو تحت شرایط خاصی قرار می‌گیرد.

دانشجویان بین‌المللی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست بسیار خوش‌شانس هستند، چراکه استثناهای خاصی برای آیلتس از طرف سازمان صلاحیت‌های نیوزلند (NZQA) برای ارائه‌دهندگان آموزش عالی غیردانشگاهی در نیوزلند، اعطا می‌شود. مؤسسات موجود در دسته‌بندی I روند خاص خود را برای تجزیه‌وتحلیل صلاحیت زبان انگلیسی دانشجویان داخلی دارند، ازاین‌رو نمرات آیلتس و تافل به‌عنوان صلاحیت پذیرش قابل چشم‌پوشی است.

این امتحانات انفرادی که توسط مؤسسات انجام می‌شود، برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند بدون نمره آیلتس پذیرش بگیرند، یک مزیت است زیرا امتحانات و شرایط تعیین‌شده نسبت به آیلتس قابل‌کنترل‌تر است. درحالی‌که مؤسسات از رده II به بعد نمره آیلتس را برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست اجباری کرده‌اند.

روش درخواست و مدارک موردنیاز بسته به دانشگاه متفاوت است. بااین‌حال، عوامل تعیین‌کننده عمومی که می‌تواند آیلتس را معاف کند به شرح زیر است:

  • IELTS برای دانش‌آموزانی که در یک مدرسه متوسط ​​انگلیسی از کلاس 8 تا 12 تحصیل‌کرده‌اند قابل حذف است. مدرک آموزش در مدرسه بدون توجه به هیئت آموزشی باید انگلیسی باشد.
  • این برای کسانی که می‌خواهند در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش شوند قابل‌اجرا است. بااین‌حال، دانشجویان بدون گواهینامه نمره آیلتس به‌طور قابل قبولی توسط سازمان مهاجرت نیوزیلند مصاحبه می‌شوند. ازاین‌رو، فرد باید متناسب با آن آماده شود.
  • پنج سال تحصیلات اجباری در مقطع ابتدایی یا حداقل سه سال در دوره متوسطه.
  • مؤسسات تحت رده I لازم است مهارت انگلیسی دانشجویان بین‌المللی را از طریق آزمون‌های مربوط به خود و مطابق با رهنمودهای تعیین‌شده توسط NZQA ارزیابی كنند.

تحصیل در نیوزلند و هزینه‌های شگفت انگیز آن

به‌عنوان بخشی از درخواست ویزای دانشجویی، باید شواهدی ارائه دهید که می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را هنگام تحصیل در نیوزلند تأمین کنید. اگر در نیوزلند با بورس تحصیلی تحصیل می‌کنید یا یک حامی مالی، به‌عنوان‌مثال یکی از اعضای خانواده شما پذیرفته است که مسئولیت مالی شما را در زمان حضور در اینجا بپذیرد، ممکن است نیازی به ارائه اثبات اعتبارات مالی نباشد. اگر قصد دارید بیش از یک سال در نیوزلند تحصیل کنید، باید ثابت کنید که حداقل 15000 دلار برای تأمین هزینه زندگی خود در سال اول دارید. اگر کمتر از یک سال تحصیل می‌کنید، باید حداقل 1250 دلار برای هرماه تحصیل داشته باشید تا بتوانید در هزینه‌های زندگی خود مشارکت کنید.

به‌عنوان‌مثال دانشگاه ویکتوریا توصیه می‌کند که دانشجویان هرسال بین 18000 تا 27000 دلار بودجه در نظر بگیرند، دانشگاه اوکلند 20 تا 25 هزار دلار، دانشگاه اوتاگو 15 تا 17 هزار دلار و دانشگاه مسی 15 تا 18 هزار دلار توصیه می‌کند.

هزینه‌های زندگی به سبک زندگی شما و اینکه در کدام قسمت از کشور زندگی می‌کنید بستگی دارد. برخی از هزینه‌ها بسته به منطقه متفاوت است. به‌عنوان‌مثال ، ممکن است لازم باشد بیشتر در مراکز اصلی سفر کنید در این صورت ممکن است هزینه‌های حمل‌ونقل گران‌تر از کشور خود باشد.

برخی از هزینه‌های مهم دانشجویان در دوران تحصیل در زیر گردآوری‌شده است.

  • تلفن و اینترنت:

می‌توانید یکی از برنامه‌های حساب ماهانه یا برنامه‌های پیش‌پرداخت تلفن‌های همراه را انتخاب کنید. طرح از پیش‌پرداخت شده که شامل تماس، پیام کوتاه و داده‌ها است از حدود 19 دلار شروع می‌شود. قابل‌توجه است که وای فای رایگان در اوکلند مرکزی ، ولینگتون ، روتوروا و دوندین موجود است.

  • محل اقامت:

از بین خوابگاه‌ها، خانه یا آپارتمان می‌توانید یکی را انتخاب کنید. هزینه‌های اقامت به تفکیک مناطق متفاوت است؛ برای مثال میانگین اجاره هفتگی بومی برای یک‌خانه سه تا چهار خوابه در اوکلند در تاریخ می 2020، 565 دلار یا 640 دلار بود.

  • غذا:

بسته به مکانی که برای خرید انتخاب می‌کنید قیمت‌ها متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال دانشگاه اوتاگو هزینه‌های هفتگی موردنیاز برای خوردوخوراک یک شخص بالغ را در سال 2019 بدین‌صورت تخمین زد: اوکلند 71 دلار، ولینگتون 68 دلار، کریستچرچ 70 دلار و دوندین 68 دلار.

تحصیل در نیوزلند و ویزای کار پس از تحصیل

ویزای کار پس از تحصیل در نیوزلند بسته به سطح صلاحیت و محل تحصیل شما 1، 2 یا 3 سال طول می‌کشد.

به‌عنوان‌مثال اگر در اوکلند تحصیل‌کرده‌اید و دارای مدرک لیسانس سطح 7 یا بالاتر هستید، می‌توانید به مدت 3 سال برای ویزای کار پس از تحصیل درخواست دهید، اما اگر دیپلم تحصیلات تکمیلی سطح 7 دارید، می‌توانید فقط برای 1 سال ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنید. همچنین اگر 1 یا چندتا از شرایط قابل‌قبول در سطح 4 تا 6 را داشته باشید، می‌توانید ویزای کار پس از تحصیل 1 ساله را درخواست کنید.

درصورتی‌که در خارج از اوکلند تحصیل‌کرده‌اید و دارای درجه لیسانس سطح 7 یا بالاتر هستید، می‌توانید برای کار در نیوزلند ویزای کار پس از تحصیل، به مدت‌زمان 3 سال را درخواست دهید.

مورد دیگر این است که اگر یک دیپلم تحصیلات تکمیلی یا یک صلاحیت دیگر با سطح 7 را تکمیل کنید:

  • در تاریخ 31 دسامبر 2021 یا قبل از آن، می‌توانید برای ویزای کار پس از تحصیل به مدت 2سال اقدام کنید.
  • پس از 31 دسامبر 2021، می‌توانید به مدت 1 سال ویزای کار پس از تحصیل درخواست دهید.

درصورتی‌که 1 یا چند صلاحیت قابل‌قبول در سطح 4 تا 6 را پشت سر بگذارید 2 گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد،

اول این‌که در 31 دسامبر 2021 یا قبل از آن، می‌توانید برای کار در نیوزلند برای مدت‌زمان 2 سال درخواست ویزا کنید. دوم این‌که پس از 31 دسامبر 2021، فقط می‌توانید به مدت 1 سال برای کار در نیوزلند درخواست ویزا کنید.

نکته قابل توجه این است که اگر ارائه‌دهنده آموزش از راه دور شما در اوکلند مستقر باشد، ویزای شما به همان اندازه فردی خواهد بود که در دانشگاه اوکلند مدارک لازم را گذرانده است.

تحصیل در نیوزلند و اخذ اقامت دائم

نیوزلند یک‌زمانی به‌راحتی به دانشجویان اقامت دائم می‌داد، اما اکنون دستیابی به آن دشوار است. اگر دانشجو در دانشگاهی در نیوزلند باشد، می‌تواند آن را به‌دست آورد زیرا مزیت بالقوه‌ای را برای آن فراهم می‌کند. همچنین فارغ‌التحصیل ممکن است پس از اتمام دوره پیشنهاد شغلی داشته باشد که این خود امتیاز بیشتری برای اقامت دائم اضافه خواهد کرد. برای درخواست تابعیت، شما باید حداقل 5 سال اقامت داشته باشید و هرساله فقط برای مدت کوتاهی از نیوزیلند خارج شوید. بنابراین شما باید حداقل در 1350 روز و در هر 5 سال حداقل 240 روز با ویزای اقامت در نیوزیلند حضورداشته باشید.

خبر خوشحال‌کننده این است که دولت نیوزلند به فارغ‌التحصیل اجازه می‌دهد تا حداقل پنج سال در کشور کار کند. اما نکته‌ی مهم این است که دانشجویان باید امتیازات اقامت دائم (Permanent Residency = PR) نیوزلند را مهم بدانند و طبق آن در دانشگاه‌ها عمل کنند.

  • در ابتدا امتیازات اقامت دائم از طریق یک محدودیت سنی به دست می‌آید، این بدان معناست که هرچه سن کمتر باشد امتیاز PR بیشتر می‌شود. به‌عبارت‌دیگر کارمند جوان بازده بیشتری خواهد داشت.
  • اگر دانشجو فامیل نزدیکی داشته باشد که از قبل در نیوزلند زندگی می‌کند، می‌تواند امتیاز بیشتری کسب کند. دانشجو برای این کار 10 امتیاز کسب می‌کند.
  • دریافت پیشنهاد شغلی می‌تواند امتیازات را افزایش دهد زیرا دانشجو در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در نیوزیلند 50 امتیاز کسب می‌کند.
  • اگر فارغ‌التحصیل قبلاً یک سال در سازمانی کارکرده باشد، 60 امتیاز PR به او تعلق می‌گیرد.
  • امتیازات PR نیز به مدارک تحصیلی دانشجوی مهاجر بستگی دارد و اگر وی در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزیلند تحصیل کند، بالاترین 60 امتیاز را کسب می‌کند.

قبل از به دست آوردن امتیاز، همچنین مهاجر باید برخی از شرایط را که هنگام درخواست اقامت دائم اساسی هستند، داشته باشد.

برخی از الزامات اساسی برای درخواست اقامت دائم در نیوزلند عبارت‌اند از:

  • سن یک مهاجر باید کمتر از 55 سال باشد.
  • دانشجوی مهاجر تسلط خوبی به زبان انگلیسی در خواندن، نوشتن و صحبت کردن داشته باشد.
  • مهاجر باید ازنظر سلامتی در شرایط خوبی باشد.
  • دانشجوی مهاجر پیشنهاد کاری (برای ویزای کار) داشته باشد.
  • مهاجر باید به‌وضوح قصد ماندن در این کشور را داشته باشد.

تحصیل در نیوزلند و انجام کار دانشجویی

کار پاره‌وقت:

شرایط ویزای شما این امکان را برای شما فراهم می‌کند که اگر یک دوره تمام‌وقت را می‌گذرانید، حداکثر 20 ساعت در هفته کارکنید، آن‌هم این است که:

  • حداقل 2 سال تحصیلی داشته باشد،
  • یا حداقل 1 سال تحصیلی و بخشی از یک طرح بورس دانشجوئی را دارا باشید.

 

کار تمام‌وقت:

در صورت اعمال همه موارد ذیل، ویزای شما این امکان را به شما امکان می‌دهد که به‌صورت تمام‌وقت در زمان تعطیلات برنامه‌ریزی‌شده کارکنید:

  • شما حداقل برای 1 سال تحصیلی تمام‌وقت در حال تحصیل هستید،
  • برای دوره شما حداقل 120 واحد لحاظ شده باشد و
  • این دوره در مدت‌زمان حداقل 8 ماه (حداقل دو ترم) ارائه شود.

شرایط ویزا به شما این امکان را می‌دهد که در طول تعطیلات کریسمس و سال نو به‌صورت تمام‌وقت کارکنید، به این شرط که:

  • شما در حال تحصیل تمام‌وقت باشید، و
  • دوره شما حداقل 2 ترم در یک دوره یا به‌عبارت‌دیگر حداقل 8 ماه باشد.

دریافت مشاوره برای تحصیل در نیوزلند

اسمارت اپلای ازجمله قوی‌ترین ابزار سرچ هوشمند فارسی‌زبان در دنیا است که با یک سرچ ۶۰ ثانیه‌ای بهترین گزینه‌های مرتبط با رشته تحصیلی موردنظر شمارا نمایان می‌کند. از آن مهم‌تر این است که شما با راهنمایی مشاورین مجرب می‌توانید شانس ویزای اقامت دائم پس از تحصیل خود را بسیار بیشتر کنید و به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانید.

از سرچ هوشمند ما لذت ببرید و با یک تماس به کشور رؤیایی خود مهاجرت کنید.