تحصیل در استان نوا اسکوشیا

  • با شرایط تحصیل در استان نوا اسکوشیا کانادا آشنا شویم

نُوا اِسکوشیا یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا، واقع در ساحل جنوب‌شرقی این کشور است. شهر هالیفاکس، مرکز نوا اسکوشیا، بزرگ‌ترین شهر این استان به حساب می‌آید و از مراکز اقتصادی منطقه است. در این استان زیبا بیش از ۳٬۰۰۰ جزیره کوچک وجود دارد. دو جزیره معروف Cape Breton و Nova Scotia peninsula در این استان واقع هستند.

نوا اسکوشیا تاریخ عظیم و پرافتخاری در حوزه آموزش عالی و تحقیقات علمی دارد. علی‌رغم جمعیت کمتر از یک‌میلیونی‌اش، نوا اسکوشیا دارای آمار قابل توجه بیش از ۱۰ مدرک دانشگاهی به ازای هر نفر در کانادا است. علاوه بر طیف گسترده مدارک کارشناسی، مؤسسات آموزشی نوا اسکوشیا مدارک کارشناسی ارشد در حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی مثل پزشکی، دندان‌پزشکی، بازرگانی، مهندسی، آموزش، هنر و غیره را نیز ارائه می‌دهند. از همین رو  تحصیل در استان نوا اسکوشیا در طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلی ممکن است.

ویژگی های متمایز تحصیل در استان نوا اسکوشیا

در نوا اسکوشیا، به ندرت پیش می‌آید که در یک خیابان، پیاده راه بروید و دانشجویان خارجی را ملاقات نکنید. نوا اسکوشیا بیشترین تعداد دانشجویان به نسبت جمعیت در کانادا را دارد، که انرژی منحصر به فردی به زندگی در این استان می‌دهند. همین موضوع تحصیل در نوا اسکوشیا را جذاب و زندگی برای دانشجویان در این استان را تسهیل می‌کند. زندگی دانشجویی در این استان کاملاً به رسمیت شناخته شده است.

نوااسکوشیا مؤسسات آموزشی با رتبه‌های بالا در کانادا دارد، به خصوص وقتی صحبت از دانشگاه‌هایی می‌شود که عمدتاً رشته‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارائه می‌دهند. بر اساس رتبه‌بندی‌های معتبر دانشگاه‌های مک لین (Maclean’s university rankings) در سال 2016، سه دانشگاه از هفت دانشگاه برتر در کانادا که عمدتاً دروس مقاطع کارشناسی را ارائه می‌دهند، در نوااسکوشیا قرار دارند.

شاید بیشتر از هر استان دیگری در کانادا، وقتی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی وارد نوااسکوشیا می‌شوید، متوجه می‌شوید که مردم آنجا می‌خواهند شما آنجا بمانید! نه فقط به این خاطر که شما در موقعیت خوبی برای ارائه درخواست اقامت دائم از طریق “برنامه مهاجرتی فدرال” هستید، بلکه برنامه اقامت نوااسکوشیا برای دانشجویان، ویژه و عالی است.

آب و هوای نوا اسکوشیا و شهر مرکزی آن هاليفكس در مجموع معتدل است. دمای هوا در تابستانها تا 25درجه سانتيگراد، در پاييز 10 تا 15درجه سانتيگراد و زمستانها تا 15- درجه می رسد. در ماههاي اواخر دسامبر، ژانويه و فوريه این استان پوشيده از برف است. در ماه آوريل هوا مرطوب‌تر و باراني مي‌شود و ماههاي مي و ژوئن آب و هوای نوا اسکوشیا معتدل و لذت‌بخش است.

این استان به زیبایی طبیعی و سواحل زیبا و غذاهای لذیذ معروف است و هر بازدیدکننده‌ای را فریفته خود می‌کند. استانی پر از جزیره‌های متعدد و با آب و هوای معتدل که زندگی در آن را جذاب می‌سازد. جالب است بدانید فاصله هیچ نقطه‌ای در نوااسکوشیا از دریا بیش از ۶۰ کیلومتر نیست. شما در هر جای استان باشید می‌توانید در زمانی کوتاه خود را به دریا برسانید و لذت ببرید.

متوسط هزینه زندگی در این استان پایین است. مسکن در استان نوااسکوشیا در مقایسه با بسیاری از نقاط کانادا ارزان‌تر است. هزینه شهریه دانشگاه‌های این استان هم به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار برای هر سال است. بدین ترتیب تحصیل در نوااسکوشیا می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای دانشجویانی باشد که می‌خواهند با هزینه کمتری به زندگی دانشجویی خود ادامه دهند.

برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اقامت اکسپرس اینتری (Nova Scotia Experience: Express Entry)  مسیری روشن و هموار برای اخذ اقامت دائم در اختیار متقاضیان دارای مهارت قرار می‌دهد. آن‌ها که برای یک کارفرما در نوااسکوشیا برای حداقل یک سال کارکرده‌اند، به سادگی می‌توانند از این برنامه بهره برند. این برنامه مهاجرت مبتنی بر امتیاز، به افرادی که حداقل دو سال از تحصیل تمام وقتشان را در دوره متوسطه یا کارشناسی در نوااسکوشیا به اتمام رساندند، امتیازاتی اعطا می‌کند. علاوه براین، در صورتی که همسر یا شریک زندگی متقاضی تحصیلاتش را در نوا اسکوشیا به اتمام رسانده باشد، می‌تواند امتیازاتی کسب کند.

برنامه اقامت کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (Nova Scotia Nominee Program: International Graduate Entrepreneur Stream) به دانشجویان بین‌المللی که از دانشگاه یا کالجی در نوا اسکوشیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و کسب و کار خودشان را شروع کرده‌اند، فرصتی مناسب برای مهاجرت می‌دهد.

برنامه اقامت فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک

برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک Atlantic International Graduate Program (AIGP) به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از مؤسسات آموزشی معتبر در استان‌های آتلانتیک کانادا اجازه می‌دهد درخواست اقامت دائم بدهند بدون اینکه تجربه کار داشته باشند AIGP بخشی از برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک است که یک برنامه جدید اقامتی در کانادا از سال 2017 به بعد است.

مراکز آموزشی که در ادامه می‌آیند به واسطه برنامه‎های درسی و خدمات دانشجویی مناسب از منظر سازمان‌های ارزیاب در زمره بهترین مؤسسات آموزشی این استان قرارگرفته‌اند. این دانشگاه‌ها هم می‌توانند از جمله انتخاب‌هایی مناسب برای تحصیل در نوا اسکوشیا به حساب بیایند:

دانشگاه کیپ برتون Cape Breton University

منطقه کیپ برتون از قدیم الایام به دلیل فرهنگ اسکاتلندی مردمان منطقه شناخته می‌شود که توسط مهاجران این سرزمین در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ به آمریکای شمالی آورده شده است. این مؤسسه آموزش عالی در سال ۱۹۵۱ آغاز به کار کرده با این حال بنای این دانشگاه بر ریشه‌های فرهنگی منطقه قرار گرفته است. برنامه‌های تحصیلی با موضوعات فرهنگ سلتی، زبان  ایرلندی، فولکلور و قوم شناسی در این دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه دارای پایین‌ترین سطح شهریه و هزینه‌های دانشجویی در میان دانشگاه‌های Nova Scotia می‌باشد.

دانشگاه مانت سنت وینست Mount Saint Vincent University

این دانشگاه شهر هالیفاکس در سال ۱۸۷۳ تأسیس شده است. در آن زمان زنان در کانادا حق روی نداشتند اما مانت سنت وینسنت تنها دانشگاه کانادا بود که زنان در آن قادر به تحصیلات عالی بودند. این دانشگاه به اختصار  The Mount نامیده می‌شود. مطالعات ارتباطات، علوم کامپیوتر، مطالعات فرهنگی، اقتصاد، زبان انگلیسی و مطالعات خانواده از جمله رشته‌های دوره کارشناسی این دانشگاه هستند.

کالج هنر و طراحي نوا اسکوشيا   Nova Scotia College of Art and Design

با جمعيت كمتر از ۱٬۰۰۰ دانشجو، کالج هنر و طراحي نوا اسكوتيا يك مؤسسه قدرتمند آموزشی است. اساس فعالیت آموزشی این موسسه در استوديوهای آن قرار دارد. برنامه‌های کالج عملی بوده و مبتنی بر رویکردهای متنوع و خلاقانه به مهارت‌ها هستند. فرصت‌های زیادی برای کاوش هنری در این کالج وجود دارد و چنین رویکردهایی بخشی از فلسفه تدریس در اینجا هستند.

کالج محلی نوااسکوشیا Nova Scotia Community College (NSCC)

کالج محلی نوا اسکوشیا دوره‌های متنوعی را در دانشکده‌های فنی و فناوری، بهداشت و خدمات انسانی، هنرهای کاربردی، رسانه‌ی جدید، تجارت و دسترسی ارائه می‌دهد. این کالج ۱۳ دانشکده و ۶ مرکز آموزشی در منطقه دارد تا بتواند نیازهای آموزشی این استان را برآورده سازد.

دانشگاه سنت آن Université Sainte-Anne

دانشگاه سنت آن تنها دانشگاه فرانسوی زبان موجود برای تحصیل در نوا اسکوشیا به شمار می‌رود. برای تحصیل در این دانشگاه لازم است مدارک لازم در خصوص تسلط شما بر زبان فرانسوی به این دانشگاه ارائه شود. در رشته‌هایی همچون مدیریت بازرگانی، زیست شناسی و علوم بهداشتی فرصت تحصیل در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه کینگز کالج University of King’s College

هنرهای آزاد بخش بزرگی از زندگی در کینگز کالج است، دانشگاهی که بر مطالعات کلاسیک تأکید دارد. متد آموزشی این دانشگاه بر بحث و گفتگوهای درون گروهی و آموزش‌های گروهی کوچک در قالبی میان رشته‌ای طراحی شده است.

دانشگاه های برتر برای تحصیل در استان نوا اسکوشیا

جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا با اسمارت اپلای

منطبق با نمره زبان، بودجه، رشته و شهر مورد علاقه شما

اگر ابزار سرچ اسمارت اپلای را تا به حال استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید و یک بار این فرصت بزرگ را امتحان کنید. چند سوال ساده را پاسخ بدهید و رشته‌هایی که می‌‎توانید با بودجه فعلی و نمره زبان‌تان اقدام کنید را پیدا کنید.

اسمارت اپلای

جمع بندی: تحصیل در استان نوا اسکوشیا ، استان فرهنگ‌های چندگانه و متنوع

تحصیل در نوا اسکوشیا علاوه بر دستیابی به کالج با کیفیت، فرهنگ و تاریخ غنی یکی از زیباترین مناطق کانادا را نیز تجربه می‌کنید. استان نوا اسکوشیا به مهمان‌نوازی مشهور است و تشکیل‌شده از فرهنگ‌های مختلف می‌باشد. اسکاتلندی‌ها، فرانسوی‌ها، گانلیک‌ها و سیاه‌پوستان از جمله اقوامی هستند که تأثیر خوبی در فرهنگ  این استان برجا گذاشته‌اند. همچنین اقتصاد در استان نوا اسکوشیا دارای تنوع زیادی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید، ماهیگیری و معدن اشاره کرد که این امر می‌تواند به استخدام مهاجران درجایگاه‌های مختلف شغلی کمک کند.

تقریباً سالانه ۳۰۰۰ مهاجر وارد نوا اسکوشیا می‌شوند، و انتظار می‌رود در آینده این رقم بیشتر شود. این استان جهت کمک به جذب مهاجر متخصص در برنامه انتخابی استانی PNP شرکت دارد که به روند جذب مهاجر سرعت می‌بخشد. در این برنامه چندین روش از جمله متخصصین، کار خانوادگی و ارتباط خانوادگی در نوا اسکوشیا جهت اقامت وجود دارد. اخیراً این استان تلاش بسیاری داشته است که دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل این استان را جهت کار و اقامت جذب کند.

تمام این‌ها در کنار وجود ده‌ها دانشگاه و موسسه آموزشی برجسته باعث می‌شوند تحصیل در نوا اسکوشیا به یک گزینه جذاب برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا بدل شود. اگر به مشاوره در مورد تحصیل در نوااسکوشیا نیاز دارید، با کارشناسان خبره ما در اسمارت اپلای تماس بگیرید تا آخرین اطلاعات و موارد ضروری در این مورد در اختیار شما قرار بگیرد.