تحصیل دراستان بریتیش کلمبیا کانادا

  • با شرایط تحصیل دراستان بریتیش کلمبیا کانادا آشنا شوید

بریتیش کلمبیا غربی‌ترین استان کانادا است. استانی مابین کوه‎های راکی و اقیانوس آرام که مرکز آن شهر ویکتوریا و بزرگ‌ترین شهر آن ونکوور است. دانشگاه‌ها و کالج‌ها در استان بریتیش کلمبیا همواره در میان مؤسسات برتر در کانادا رتبه‌بندی می‌شوند و در کل دنیا مشهور هستند.

سیستم آموزشی بسیار یکپارچه در بریتیش کلمبیا، یک مدل جهانی برای آموزش پیشرفته و انعطاف‌پذیر است. علاوه براین، این استان طیف گسترده‌ای از فرصت‌های استخدامی و گزینه‌های مهاجرت، بعد از اتمام تحصیل ارائه می‌دهد. با شهرهای جهانی، جنگل‌های بارانی و سرسبز، سواحل زیبا و کوه‌های عظیمش، بریتیش کلمبیا یکی از هیجان انگیزترین و زیباترین استان‌ های کانادا است. این‌ها همه بریتیش کلمبیا را به مکانی آرام و ارزشمند برای زندگی بدل ساخته و تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا را برای دانشجویان جذاب می‌سازند.

مزایای تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا

  • سیستم ترانسفر تحصیلی بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا از بهترین برنامه ترانسفر تحصیلی در سیستم آموزشی کانادا برخوردار است. این سیستم ترانسفر تحصیلی به دانشجویان خواهان تحصیل در استان بریتیش کلمبیا این امکان را می‌دهد تا در یک دانشگاه تحصیل کنند و سپس به صورت یکپارچه به دانشگاه دیگری منتقل شوند.

  • ارزیابی کیفیت آموزش

بریتیش کلمبیا تنها دولت استانی است که دانشگاه‌های تحت “ارزیابی کیفیت آموزش” (Education Quality Assessment) را تائید می‌کند. این امر به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا دانشگاه‌هایی را برای تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا انتخاب کنند که دارای بالاترین کیفیت آموزشی هستند.

  • گزینه‌های استخدامی بعد از فارغ‌التحصیلی

بریتیش کلمبیا یک اقتصاد متنوع و در حال رشد با طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان، بعد از اتمام تحصیلشان در این استان است. پیش‌بینی می‌شود استان بریتیش کلمبیا در سال‌های آتی بالاترین سطح رشد شغلی در کانادا را داشته باشد. به واقع پس از تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا شانس شما برای یافتن یک شغل مناسب بسیار بالاست.

  • آب و هوای مطبوع

یکی از عمده‌ترین دلایل محبوبیت زندگی و تحصیل در استان بریتیش کلمبیا و مطرح‌ترین شهر آن ونکوور به آب و هوای مطبوع آن باز می‌گردد. به ویژه آنکه آب و هوا در اکثر نقاط کانادا در بیشتر طول سال سرد است اما این استان به واسطه مجاورت با اقیانوس آرام و برخورداری از کوه‌های بلند اطراف آب و هوایی مطبوع دارد. همین موضوع می‌تواند زندگی و تحصیل در استان بریتیش کلمبیا را برای دانشجویان بین المللی مطلوب‌تر سازد.

اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارشناس ارشد

فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها مانند رشته‌های کشاورزی، مهندسی یا علوم پزشکی بعد از دوره متوسطه دولتی واجد شرایط هستند تا با مدرک دکتری بدون داشتن پیشنهاد شغلی، درخواست اقامت دهند. افراد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در این علوم باید به دنبال کارفرمایانی در بخش‌های فناوری، بهداشت و درمان و سایر بخش‌ها باشند.

رشته‌های مورد تائید در این زمینه:

  • کشاورزی
  • بیولوژی
  • علوم کامپیوتر و اطلاعات و خدمات پشتیبانی
  • مهندسی
  • مهندسی فناوری
  • دوره‌های مشاغل مرتبط با سلامت و علوم کلینیکی
  • ریاضیات و آمار
  • منابع طبیعی
  • علوم تربیت بدنی

اقامت بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان نیروی کارشناس و ماهر

در این روش کلیه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از سراسر کانادا می‌توانند با داشتن پیشنهاد شغلی معتبر، درخواست اقامت دهند. در این روش امتیاز فارغ‌التحصیلان بریتیش کلمبیا از رشته تحصیلی ۸ و امتیاز فارغ التحصیلان سایر استان‌ها ۶ می‌باشد.

اقامت از طریق اکسپرس اینتری

ممکن است به کاندیداهای اقامت در کانادا از طریق “سیستم انتخابی مهاجرت اکسپرس اینتری”( Express Entry immigration selection system) که تحصیلاتشان را در یک دانشگاه در بریتیش کلمبیا به اتمام رساندند، به خاطر تحصیلات عالیه‌شان امتیازات مهمی داده شود. علاوه براین، فارغ‌التحصیلان از مؤسسات آموزشی کانادایی ممکن است به تجربه کاری مهمی در کانادا دست یافته باشند که عامل ارزشمند دیگری برای سیستم اکسپرس اینتری محسوب می‌شود.

مالیات بر فروش کالا یا خدمات (GST) مبلغی است که شما به هنگام خرید کالا با خدمات پرداخت می‌نمایید. این مبلغ به قیمت کالا یا خدمات افزوده می‌شود. استان‌های انتاریو، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نواسکوشیا، پرنس ادوارد سیستمی هماهنگ با دولت فدرال کانادا برای جمع‌آوری مالیات اجناس و خدمات دارند که آن را مالیات فروش هماهنگ (harmonized sales tax) می‌نامند.

تقریباً تمامی اجناس و خدمات شامل مالیات بر فروش می‌شوند. برخی کالاهای اولیه از این مالیات معاف هستند. برای مثال کالاهای زیر از مالیات بر فروش اجناس معاف‌اند:

  • خواروبار اولیه خانواده مانند: شیر، نان، سبزی‌ها
  • کالاهای کشاورزی مانند دانه‌ها و پشم خام
  • داروها، وسایل پزشکی برای افراد ناتوان جسمی شامل سمعک، ویلچر، دندان مصنوعی

آب و هوای استان بریتیش کلمبیا تحت تأثیر اقیانوس آرام و رشته‌کوه‌های اطراف است. نواحی قرار گرفته در خط ساحلی جنوبی آب و هوای معتدلی در طول سال دارند. نواحی واقع در خط ساحلی در تابستان‌ها گرم، با دمای روز حدوداً ۲۰ درجه یا بالاتر هستند. مناطق واقع در خط ساحلی در بریتیش کلمبیا معتدل‌ترین زمستان‌ها در کل کانادا را دارند و برخلاف اکثر استان‌های کانادا، دما به ندرت زیر صفر درجه می‌شود.

استان بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور در مجموع یکی از گران‌ترین مناطق کانادا برای زندگی به شمار می‌روند. با این حال نرخ بیکاری در این استان بسیار پایین است و سطح درآمد در این استان هم به مراتب از سایر نقاط کانادا بیشتر است. از همین رو سطح استاندارد زندگی در این استان بسیار بالاست.

متوسط درآمد سالیانه در این استان در حدود سالیانه ۳۰ هزار دلار کانادا قرار دارد. کمترین مقدار دستمزد به ازای هر ساعت در این استان برابر ۱۰٫۲۵ دلار در ساعت است که این میزان برابر با میانگین کل در کانادا است. هزینه اجاره ماهیانه یک منزل مسکونی حدود ۸۵ متری در شهر ونکوور در حدود ۱٬۷۰۰ دلار کانادا و برای یک منزل استودیو ۴۵ متری حدود ۱٬۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

قیمت خرید ملک در این استان هم به نسبت سایر مناطق کانادا بیشتر است چنانکه به صورت میانگین قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در این استان در حدود ۴٬۰۰۰ دلار می‌باشد. با این حال قیمت  هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر این استان تا ۱۰ هزار دلار و برای خارج از شهر تا ۵٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

  • انستیو تکنولوژی بریتیش کلمبیا British Columbia Institute of Technology (BCIT)

انستیو تکنولوژی بریتیش کلمبیا با علامت اختصاری BCIT یک دانشکده پلی تکنیک دولتی است که برای اولین بار در سال  1960 در قالب دانشکده فنی و حرفه ای در شهر برنابی واقع در استان بریتیش کلمبیا تاسیس و در سال 1964 تحت عنوان دانشگاه تکنولوژی بریتیش کلمبیا فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. موسسه تکنولوژی بریتیش کلمبیا اولین دانشگاه منطقه ای استان بریتیش کلمبیا است که آموزش پیشرفته فنی را در رشته های مهندسی، بازرگانی و بهداشت ارایه می دهد. این دانشگاه میزبان بیش از 48000 دانشجوی تمام وقت و پاره وقت است که از این بین  3100 دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند.

در موسسه تکنولوژی بریتیش کلمبیا نسبت دانشجو به استاد 20 به 1 است. حدودا 10000 دانشجو به صورت آموزش از راه دور در این مرکز مشغول به تحصیل هستند. از زمان تاسیس موسسه تکنولوژی بریتیش کلمبیا تاکنون بیش از 125000 دانشجو از این مرکز علمی فارغ التحصیل شده اند.

  • دانشگاه  کاپیلانو (CapU) Capilano University

دانشگاه  کاپیلانو (CapU) یک دانشگاه دولتی است که در شمال شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیا واقع می باشد. این دانشگاه در سال 1968 در قالب دانشکده و با هدف آموزش جوامع محلی و بومی تاسیس گردید و با 784 دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود. دانشگاه کاپیلانو در سال 2008 با پیشرفت روزافزون خود موفق به کسب عنوان دانشگاه گردید. این دانشگاه از سال 2018 تا کنون سالانه پذیرای حدودا 12000 دانشجو می باشد که از این بین تقریبا 8000 دانشجو در دوره های اعتباری و بیش از 3000 دانشجو در دوره های غیراعتباری مشغول به تحصیل هستند.

60% از جمعیت دانشجویان این دانشگاه را دختران تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که سالانه بیش از 1000دانشجوی بین المللی از بیش از 73 کشور مختلف در این مرکز علمی ثبت نام می کنند.

  • دانشگاه ترینیتی وسترن کانادا(TWU)  Trinity Western University

دانشگاه ترینیتی وسترن کانادا به عنوان بزرگترین دانشگاه مسیحی کانادا، دانشگاه بر تجهیز دانشجویان برای یافتن و تحقق اهداف خود در زندگی تمرکز کرده است. TWU با تمرکز بر هنرها ، علوم و مطالعات حرفه ای آزادمنشانه ، بر تعالی دانشگاهی ، تحقیق و مشارکت در کلاس در یک جامعه ایمانی پر جنب و جوش تاکید دارد. این دانشگاه که در سال 1962 تاسیس شده تأثیر گذاری و تحول در عرصه فرهنگ را از اهداف اصلی خود قرار داده و تاکنون بیش از 24000 نفر فارغ التحصیل داشته است.

  • کالج راکیس College of the Rockies

کالج راکیس یک کالج عمومی در جنوب شرقی استان بریتیش کلمبیا است. علاوه بر پردیس اصلی در کرانبروک، شش پردیس منطقه ای دیگر در خدمت 2500 دانشجوی تمام وقت آن قرار دارد. در این کالج علاوه بر برنامه های دانشگاهی ، برنامه های فنی و حرفه ای و همچنین بیش از 200 دوره آنلاین، برای تحصیل دانشجویان وجود دارد. در کالج راکیس، دانشجویان در حین تحصیل یک سبک زندگی فعال را تجربه می کنند. موقعیت کالج برای یادگیری مهارت های فضای باز عالی است: علاوه بر برنامه های کالج دانش آموزان می توانند در دوره های مهارت های ماجراجویی در کوهستان و  ورزش اسکی ثبت نام کرده و از این فعالیت ها لذت ببرند.

  • کالج کلمبیا Columbia College

کالج کلمبیا که در سال 1936 تأسیس شد از ابتدای امر تلاش خود را بر حمایت از دانش آموزانی قرار داده که به دنبال پیشرفت در آموزش خود در کانادا هستند. بر خلاف کالج های دیگر در کانادا که مباحث مربوط به تجارت و یا زمینه های فنی حرفه ای را به دانشجویان ارائه می کنند، کالج کلمبیا بر آماده سازی دانشجویان برای دانشگاه و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم ، علاوه بر موضوعات علمی سنتی برای انتقال دانشگاه متمرکز است.

  • کالج داگلاس Douglas College

کالج داگلاس بزرگترین کالج دولتی در استان بریتیش کلمبیای کانادا است که در سال 1970 تاسیس گردید. این کالج به افتخار فرماندار سابق بریتیش کلمبیا ” سر جیمز داگلاس” نامگذاری شده است. کالج داگلاس، در منطقه مترو ونکوور، دو پردیس در شهرهای نیو وست مینستر New Westminster و کوکیتلام Coquitlam دارد. پردیس اصلی این کالج در شهر نیووست مینستر واقع شده است. البته ناگفته نماند که این کالج در شهر سوری، برنابی، نیز چندین مراکز آموزشی کوچک دارد. از موقعیت ممتاز پردیسهای کالج داگلاس، می توان به دسترسی راحت به سیستم نقلیه عمومی، مراکز خرید و مکانهای تفریحی نظیر سواحل و کوه های زیبا اشاره کرد.

در کالج داگلاس شماری از رشته های آکادمیک با محوریت هنر، علوم، بهداشت و بازرگانی به بیش از 24000 دانشجو آموزش و ارایه می گردد.

  • کالج دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار Emily Carr University of Art + Design

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار با علامت اختصاری ECUAD که سابقا به موسسه هنر و طراحی امیلی کار معروف بوده یک دانشگاه دولتی است که در شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1925 در قالب موسسه هنرهای کاربردی و آذینی دانشکده ونکوور تاسیس و در ماه می 2008 رسما به نام فعلی دانشگاه تغییر یافت.

دانشگاه امیلی کار تنها دانشگاه دولتی در استان بریتیش کلمبیا است که منحصرا به آموزش و یادگیری حرفه ای در زمینه ی هنر، طراحی و رسانه اختصاص دارد. هدف عمده ی این دانشگاه که به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موسسات جامع تحقیقاتی هنر و طراحی در بریتیش کلمبیای کانادا شناخته شده است ارایه آموزش با کیفیت، فراهم نمودن محیط یادگیری حرفه ای و خلاقانه است.

  • انستیتوی حقوق بریتیش کلمبیا Justice Institute of British Columbia

همانطور که از نام این شرکت پیداست ، JIBC یک بستر آموزشی برای دوره بعد از دبیرستان برای متخصصان آینده نگر در 11 رشته تحصیلی مربوط به امنیت عمومی، خدمات اجتماعی و زمینه های دادگستری است. دانشجویان با فارغ التحصیلی از این رشته های تحصیلی قادر خواهند بود به عنوان آتش نشان، افسر پلیس، مشاوران خدمات اجتماعی و متخصصان بهداشت مشغول به کار شوند. این کالج در نیو وست مینستر واقع شده و پذیرای نزدیک به 25000 نفر دانش آموز است. JIBC بر مهارتهای یادگیری، حل مسئله و تجربه در زندگی واقعی تأکید می کند، بنابراین دانش آموزان آماده ورود به مشاغل ضروری و بالقوه خطرناک هستند.

  • دانشگاه کانادا وست (University Canada West)

دانشگاه کانادا وست دانشگاهی است با محوریت کسب و کار که به ویژه برای دانشجویان ایرانی که علاقه مند به تحصیل در بریتیش کلمبیا آن هم در رشته MBA هستند می تواند گزینه ای مناسب باشد. این موسسه آموزشی خصوصی و غیرانتفاعی نوپا در سال 2004 تاسیس شد. کانادا وست اولین موسسه ی غیرانتفاعی در بریتیش کلمبیا بوده که  توانسته عنوان دانشگاه را به خود اختصاص دهد. دانشگاه کانادا وست در پایین شهر ونکوور واقع است و در حال حاضر دوره های حرفه ای برجسته مرتبط به کسب و کار و مدیریت را ارائه می کند. بسیاری از دوره های این دانشگاه به صورت آنلاین هم برگزار می شود .

  • کالج نیو کالدونیا (CNC) College of New Caledonia

کالج نیو کالدونیا که به اختصار CNC خوانده می شود، نقش مهمی در آموزش ساکنان شمال بریتیش کلمبیا داشته است. از سال 1969 تا به امروز این کالج به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین موسسات آموزشی شناخته شده است. کالج CNC بر روی کلاس های کوچک، با ظرفیت 37 صندلی یا کمتر تمرکز دارد و بیش از 70 برنامه تحصیلی ارائه می دهد. از جمله رشته هایی که در کالج ارائه می شود می توان به دوره های جوشکاری، مکانیک، نجاری ، برق و الکترونیک، لوله کشی ، مکانیک ماشین های سنگین ، تکنسین بدنه خودرو، آشپز حرفه ای و مواردی از این دست قابل اشاره هستند.

  • دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن Kwantlen Polytechnic University

دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن با علامت اختصاری KPU یک دانشگاه دولتی مقطع کارشناسی است که در استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع می باشد. این دانشگاه در سال 1981 در پاسخ به نیازهای روزافزون منطقه فریزر ولی به آموزش فنی و حرفه ای در قالب دانشکده تاسیس گردید. در سال 1995 با پیشرفت روزافزون خود به کالج دانشگاهی تغییر یافت و از اوایل سپتامبر 2008 با نام فعلی خود یعنی ” دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن” فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود.

دانشگاه پلی تکنیک بریتیش کلمبیا که تنها دانشگاه پلی تکنیک انگلیسی زبانه در کانادا است در مناطق مختلف مترو ونکوور ازجمله شهرهای سوری (Surrey، ریچموند Richmond، کلووردال Cloverdale، ولی Valley و لانگلی Langley دارای پردیس است و بیش از 120 رشته اکادمیک را در مقطع دیپلم، کارشناسی و فنی و حرفه ای  آموزش و ارایه می دهد. این دانشگاه میزبان 20000 دانشجو و 1400 عضو هیئت علمی  است. بیش از 70 محقق در پروژه های تحقیقاتی این دانشگاه مشغول به تحقیق هستند. در دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن نسبت دانشجو به استاد  14 به 1 و حداکثر ظرفیت کلاسها 35 نفر است. تاکنون بیش از 200000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

  • کالج لانگارا Langara College

کالج لانگارا که در آوریل 1994 تاسیس گردیده، یک کالج دولتی است که در شهر ونکوور، استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. این کالج سالانه حدود 24000 دانشجو را  پذیرش می کند. کالج لانگارا با بیش از 25 سال سابقه آموزشی، میزبان 225 دانشجوی بومی و بیش از 7000 دانشجوی بین المللی از 93 کشور دنیا است. کالج لانگارا یکی از 22 کالج موفق ترانسفر در بریتیش کلمبیا به شمار می آید.  طبق تحقیقات، 46% از دانشجویان این کالج در دوره های ترانسفر دانشگاهی، 12% در دوره های فنی و حرفه ای، 6% در دوره های کارشناسی، 5% در دوره های post degree  و 31% در مطالعات پیوسته تحصیل می کنند.

در کالج لانگارا، بیش از 90 رشته آکادمیک با محوریت بازرگانی، هنر، بهداشت، خدمات اجتماعی و انسانی، علوم و تکنولوژی در دوره های دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، post degree و آموزش پیوسته ارایه می گردد.

  • کالج نورث آیلند North Island College

در این کالج واقع در ونکوور، تقریباً 5000 دانش آموز در چهار پردیس (Mount Waddington ، Comox ، Campbell River و Port Alberni) مشغول تحصیلند. بیش از 900 دوره و 70 برنامه تحصیلی برای انتخاب دانشجویان وجود دارد. دانشجویان در کلاس های کوچک تحت تعلیم مربیان واجد شرایطی قرار می گیرند که خود در زمینه های حرفه ایشان سرآمد هستند.

  • کالج عمومی نورث وست Northwest Community College

کالج عمومی نورث وست در مقاطع مختلف تحصیلی از قبیل کاردانی و همچنین ارائه دیپلم و گواهینامه فعال می باشد. هدف اصلی این کالج ارائه شغل های مفید و پایدار برای مردم شمال استان بریتیش کلمبیا است. این کالج به عنوان یک موسسه آموزشی پیشرو در آموزش و پرورش مردم بومی منطقه شناخته شده است. بسیاری از برنامه های آن متناسب با نیازهای خاص جامعه بومی طراحی شده است.

این کالج در رشته های مرتبط با مهارت های کامپیوتر، صنایع نفت و گاز و برخی شاخه های هنری دانشجو می پذیرد.

کالج دولتی اکاناگان با علامت اختصاری OC در سال 1963 در قالب دانشکده فنی و حرفه ای استان بریتیش کلمبیا تاسیس و در سال 1995 به نام ” کالج دانشگاهی اکاناگان” و نهایتا در اول جولای 2005 به نام فعلی خود یعنی کالج اکاناگان تغییر یافت. کالج اکاناگان 4 پردیس در شهرهای کلونا (Kelowna) ، پنتیکتون (Penticton)، ورنن (Vernon) سلمون آرم  (Salmon Arm) و همچنین 10 مراکز مختلف آموزش و یادگیری دارد. پردیس اصلی این کالج در شهر کلونا واقع  شده است.

لابراتوار بین المللی کامپیوتر، خدمات بهداشتی / مشاوره/ مسکن/ تفریحی، مشاور حقوق بشر، کتابخانه، کتاب فروشی و انجمن دانشجویی از امکانات و خدماتی هستند که برای دانشجویان کالج مهیا است.

  • دانشگاه رویال رودز Royal Roads University

دانشگاه رویال رودز با علامت اختصاری RRU یک دانشگاه دولتی است که پردیس اصلی آن در شهر کال وود، استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1995 و بعد از منحل شدن دانشکده نظامی سابق رویال رودز (RRMC) توسط دولت بریتیش کلمبیا به عنوان یک دانشگاه دولتی و با هدف ارایه مدارک کاربردی و حرفه ای و تامین نیازهای بازار کار استان بریتیش کلمبیا و کشور کانادا تاسیس و شروع به فعالیت نمود.

دانشگاه  تحقیقاتی – کاربردی رویال رودز که در پارک هاتلی جزیره ونکوور، یکی از زیباترین مناطق تاریخی کانادا، قرار دارد همچنان با ارتش کشور کانادا در ارتباط است و فارغ التحصیلان دانشکده نظامی رویال رودز را جزء دانشجوهای خود به حساب می آورد.

  • کالج Selkirk College

کالج سلكرک با داشتن بیش از 11000 دانشجو در 8 دانشکده در سراسر كوتن غربی، بدل به نخستین مقصد تحصیلی دانشجویان در استان بریتیش کلمبیا شده است. این کالج طیف گسترده ای از برنامه های دانشگاهی و فنی و حرفه ای را ارائه می دهد و تعداد زیادی از دوره های ترانسفر هم در این کالج در دسترس است.

دانشجویان می توانند از طریق این برنامه های ترانسفر به دانشگاه بریتیش کلمبیا منتقل شوند، و بسیاری از دوره های دیگر هم قابلیت انتقال به برنامه هایی در دانشگاه های سراسر کشور مانند دانشگاه تورنتو و مک گیل را دارند.

  • انستیتو تکنولوژی نیکولا ولی  Nicola Valley Institute of Technology

انستیتو تکنولوژی نیکولا ولی خود را به عنوان “خانه آموزش های عمومی بعد از دوره متوسطه برای بومیان بریتیش کلمبیا” توصیف می کند. NVIT با ارائه مدارک تحصیلی و دیپلم های خوب و همچنین برنامه های انتقال دانشگاه در سال اول و دوم در مقطع کارشناسی، به خیل عظیمی از علاقه مندان تحصیل در بریتیش کلمبیا کانادا خدمات ارائه می کند.

  • دانشگاه فریزر ولی کانادا (University of the Fraser Valley)

دانشگاه فریزر ولی (UFV) یک دانشگاه دولتی در بریتیش کلمبیای کانادا است که در 15 رشته مدرک لیسانس، دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 100 رشته گواهینامه و دیپلم ارائه می دهد. این دانشگاه در رشته های کشاورزی ، هنر ، علوم اجتماعی ، تجارت ، سیستم های اطلاعات رایانه، هنرهای زیبا ، علوم بهداشتی ، تکنولوژی و رشته های متنوع دیگر دانشجو می پذیرد. دانشگاه فریزر ولی سالانه حدود 15،000 دانشجو می پذیرد. در این دانشگاه، دانشجویان علاوه بر تحصیل در یک محیط آکادمیک قوی شانس استفاده از فعالیت های ورزشی و تفریحی متعدد را خواهند داشت.

  • کالج نورثرن لایتس Northern Lights College

کالج نورثرن لایتس(NLC  یک کالج انرژی واقع در شمال استان بریتیش کلمبیا است. کالج NLC در سال 1975 افتتاح شده و دارای پردیس هایی در شهرهای Chetwynd ،Dawson Creek ،Fort Nelson ،Fort St. John و Tumbler Ridge می باشد.

یک مزیت مهم تحصیل در بریتیش کلمبیا کانادا اینست که کالج های این استان از یک مزیت منطقه ای منحصر به فرد و سابقه طولانی همکاری با صنعت، کارفرمایان، انجمن های حرفه ای و سیاست گذاران برخوردارند. این کالج هم از این قاعده مستثنی نیست و فارغ التحصیلان آن به صورت نیروهای بسیار ماهر وارد بازار کار مناطق مختلف بریتیش کلمبیا می شوند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دراستان بریتیش کلمبیا کانادا

جستجوی رشته تحصیلی در کانادا با شرایط شما + پذیرش رایگان

در تمامی مقاطع حتی بدون نمره زبان

با ابزار قدرتمند اسمارت سرچ، شرایط اولیه خود را اعلام کنید، ابزار قدرتمند اسمارت سرچ حتما برای شما رشته‌ای پیدا خواهد کرد. حتی اگر نمره زبان ندارید هم جستجوی خودتون را انجام بدید. بسیاری از دانشگاه های کانادا حتمی بدون نمره زبان امکان دریافت پذیرش دارند.

اسمارت اپلای

تحصیل دراستان بریتیش کلمبیا کانادا ، یک پیشنهاد جذاب

آب و هوای معتدل، بالا بودن کیفیت آموزش و گزینه‌های مناسب استخدامی، از جذابیت‌های تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا هستند. استان بریتیش کلمبیا به خصوص شهر ونکوور بسیار مهاجرپذیر است و مهاجرین بخش مهمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند. در نتیجه محیط چند فرهنگی، سطح عالی زندگی و آب و هوای معتدل، دانشگاه‌های برجسته این استان را مقصد بیشتر مهاجران به کانادا کرده‌ و تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بدل نموده است.

بسیاری از دانشجویان ایرانی در سال‌های اخیر تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا را انتخاب کرده‌اند. بخش قابل توجهی از ایرانی-کانادایی‌های بریتیش کلمبیا در ونکوور به‌ویژه در ونکوور شمالی و غربی ساکن هستند. در مجموع مهاجرت نقش مهمی در شکل‌گیری این استان درگذشته و در اقتصاد آن در حال حاضر دارد. با کاهش آمار زاد و ولد در این استان، مقامات استان رشد جمعیت آتی خود را در مهاجرت می‌بینند. این استان جهت کمک به جذب مهاجر در برنامه انتخاب استانی شرکت دارد که به روند جذب مهاجر و صدور ویزا سرعت می‌بخشد. همین زمینه‌ها تحصیل در استان بریتیش کلمبیا کانادا را به یک انتخاب جذاب برای دانشجویان بدل می‌سازد.