ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مهم‌ترین بخش ماجرای مهاجرت تحصیلی به کانادا، دریافت ویزای تحصیلی یا به‌عبارتی استادی‌پرمیت است. مهاجرت تحصیلی چیزی شبیه گذشتن از هفت‌خوان رستم است که یکی از این خوان‌ها، ویزای تحصیلی کانادا است. ?

حالا چرا خوان؟ شما در وهله‌ی اول باید محل تحصیل را انتخاب کرده و برای مرکز آموزشی مدنظر اپلای و مدارک لازم را آماده و ارسال کنید. اگر بخت با شما یار باشد، نامه‌ی پذیرش را از مرکز آموزشی دریافت خواهید کرد.

حداکثر اعتبار‌ نامه‌ی پذیرش، شش‌ماه بعد از صدور آن است؛ یعنی، تا شش‌ماه فرصت دارید که برای ویزا اقدام کنید. متأسفانه، خیلی‌ها آنقدر غرق در موضوعات مختلف اپلای می‌شوند که فراموش می‌کنند خوان مهم‌تری پیش‌ روی دارند و باید از آن عبور کنند.

اینکه چطور باید از این خوان عبور کنیم، موضوعی است که مفصل در این مقاله درباره‌ی آن صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا بهتر است مبحث را با انواع ویزاهای تحصیلی در کانادا شروع کنیم.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

دولت کانادا دو نوع ویزای تحصیلی ارائه می دهد: ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی.

  • ویزای دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی بالای 18 سال که قصد تحصیل در کانادا را دارند، صادر می‌شود. دانشجویان با ویزای دانشجویی می‌توانند در هر موسسه آموزشی در کانادا، از جمله دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدارس حرفه‌ای و مدارس زبان، تحصیل کنند.
  • ویزای دانش آموزی برای دانش آموزان بین‌المللی زیر 18 سال که قصد تحصیل در کانادا را دارند، صادر می‌شود. دانش آموزان با ویزای دانش آموزی می‌توانند در مدارس ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در کانادا تحصیل کنند.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان باید موارد زیر را داشته باشند:

  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در کانادا
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (بسته به برنامه تحصیلی)
  • تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • سلامت جسمی و روحی خوب

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان باید فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. مدارک مورد نیاز بسته به نوع ویزای تحصیلی متفاوت است.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا بسته به نوع ویزا و مدت زمان اعتبار آن متفاوت است. هزینه ویزای دانشجویی معمولاً حدود 150 دلار کانادا است.

زمان پردازش ویزای تحصیلی کانادا معمولاً حدود 2 هفته است. با این حال، ممکن است زمان پردازش در برخی موارد بیشتر باشد.

اگر ویزای تحصیلی کانادا برای شما صادر شود، می‌توانید به کانادا وارد شده و تحصیلات خود را آغاز کنید. ویزای تحصیلی شما معمولاً برای مدت زمان تحصیل شما در کانادا معتبر است.

پس از فارغ التحصیلی، می‌توانید برای ویزای کار پس از تحصیل کانادا درخواست دهید. ویزای کار پس از تحصیل به شما امکان می دهد تا به مدت 3 سال پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنید.

تحصیل در کانادا یک تجربه عالی برای یادگیری در یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان است. همچنین فرصتی برای تجربه فرهنگ و زندگی کانادا است. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، حتماً در مورد انواع ویزای تحصیلی کانادا و شرایط واجد شرایط بودن بیشتر تحقیق کنید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا

بااینکه ویزای تحصیلی در کانادا به دو‌دسته‌ی دانش‌آموزی و دانشجویی تقسیم می‌شود اما درکل، شرایط دریافت ویزا برای هر دو‌مقوله تقریباً یکسان و به‌قرار زیر است:

  • دریافت برگه‌ی پذیرش از مراکز آموزشی معتبر کانادا (مدارس یا دانشگاه)؛
  • اثبات تمکن مالی از سوی دانشجو یا والدین دانش‌آموز (برای تأمین هزینه‌ی تحصیل و زندگی در کانادا
  • عدم سوءپیشینه؛
  • سلامت جسمی؛
  • توجیه آفیسر و اثبات اینکه پس از پایان تحصیلات قصد بازگشت به وطن را دارید.

همان‌طورکه ملاحظه می‌کنید، پروسه‌ی ویزای تحصیلی پر از فراز‌و‌نشیب است. برای رسیدن به این ویزا باید یکسری مراحل را پشت سر بگذارید که در ادامه، تک‌تک آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ویدئوهای‌ پربازدید:

عملکرد سایت اسمارت اپلای

گام به گام تا دریافت ویزای تحصیلی کانادا

گام اول: دریافت نامه‌ی پذیرش

اولین و اصلی‌ترین گام، دریافت نامه‌ی پذیرش از مؤسسات و مراکز آموزشی معتبر کانادا است. به‌ خاطر داشته باشید که بدون داشتن نامه‌ی پذیرش، نمی‌توانید برای ویزا اقدام کنید.

حتماً نسخه‌ی اصلی یا الکترونیکی نامه‌ی پذیرش را ضمیمه‌ی فرم درخواست ویزا کنید.

گام دوم: درخواست اقامت موقت

این مرحله بیش‌تر مختص افرادی است که قصد دارند در یکی از مؤسسات آموزشی استان کبک تحصیل کنند؛ پس شامل حال همه‌ی متقاضیان نمی‌شود. اگر تصمیم دارید در کبک تحصیل کنید، باید این مرحله را طی کنید.

گام سوم: ایجاد حساب کاربری آنلاین

در این مرحله، باید حساب کاربری آنلاین درست کنید تا بتوانید به‌ تمامی فرم‌ها و پک‌های مدارک موردنیاز دسترسی داشته باشید.

گام چهارم: ارسال مدارک

شما معمولاً شصت‌روز فرصت دارید تا مدارک و فرم‌های خواسته‌شده را تکمیل و در وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت کانادا (IRCC) بارگذاری کنید.

حتماً ددلاین اپلای (آخرین مهلت درخواست پذیرش) را مدنظر داشته باشید.

گام پنجم: انگشت‌نگاری

برای انگشت‌نگاری باید به یکی از مراکز وک (VAC) یا مراکز دریافت تقاضای ویزا بروید (لزومی ندارد این مراکز در کشور مبدأ متقاضی باشند). همان‌طورکه می‌دانید، در ایران مراکز وک وجود ندارد؛ بنابراین، ایرانی‌ها باید امور انگشت‌نگاری را در کشورهای همسایه انجام دهند.

گام ششم: بارگذاری مدارک تکمیلی

اگر اداره‌ی مهاجرت مدارک بیش‌تری را خواست، حتماً در اسرع‌ وقت تکمیل و ارسال کنید.

گام هفتم: دریافت ایمیل پاس‌ریکوئست (pass request)

در این مرحله، باید خدا را شکر کنید؛ چون تقریباً به انتهای مسیر مهاجرتی رسیده‌اید. درصورت دریافت ایمیل پاس‌ریکوئست، باید گذرنامه یا پاسپورت خودتان را برای لیبل ویزا به سفارت کانادا ارسال کنید و وارد مرحله‌ی پیکاپ ویزا بشوید.

درحقیقت، پیکاپ ویزا به کلیه‌ی مراحلی گفته می‌شود که در طی آن، گذرنامه به سفارت ارسال می‌شود و سپس همراه با ویزا، از سفارت به شخص متقاضی ارسال می‌گردد.

گام هشتم: دریافت نامه‌ی POE

POE مخفف Port of Entry است که بعداز پذیرش درخواست ویزای تحصیلی یا «pjd» کاری متقاضی صادر می‌گردد.

این آخرین مرحله است. شما با گذشتن از این مرحله، باید کم‌کم به فکر بستن چمدان و سفر به کانادا شوید.?

پس از ذکر شرایط و مراحل، نوبت به معرفی مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا می‌رسد.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟

قبل از آماده‌سازی مدارک و ارسال آن‌ها، بهتر است چند نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید:

۱. مدارک خواسته‌شده را صحیح و کامل ارسال کنید. هر مدرکی که می‌فرستید، در سیستم اداره‌ی مهاجرت کانادا ثبت می‌شود و در تمام پروسه‌های مهاجرتی آن‌ نیز قابل‌ رؤیت است.

۲. از ارسال مدارک جعلی خودداری کنید. در این صورت حتی اگر موفق به دریافت ویزا هم شوید، ممکن است برای شما دردسرساز شود.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلي (دانش‌آموزی و دانشجویی) کانادا در بسیاری از موارد مشابه است. مواردی که منحصر به دانش‌آموزی یا دانشجویی است، داخل پرانتز مشخص شده است. مدارک به شرح زیر است:

  • برگه‌ی پذیرش؛
  • مدارک شناسایی؛
  • مدرک برای اثبات تمکن مالی؛
  • استادی‌پلن (دانشجویی)؛
  • سابمیشن‌لتر یا نامه‌ی دفاعیه‌ی وکیل؛
  • گواهی پذیرش کبک certificat d’acceptation du Québec (CAQ) (برای متقاضیان تحصیل در کبک)؛
  • گواهی حضانت (فقط برای دانش‌آموزان)؛
  • سایر مدارک لازم.

برای درک بهتر شما، هر یک از مدارک را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

نگاهی به جزئیات مدارک

  • برگه‌ی پذیرش

اولین شرط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، دریافت پذیرش از مراکز آموزشی معتبر در کانادا است. حتماً نسخه‌ی اصل یا الکترونیکی نامه‌ی پذیرش را در کنار درخواست خود قرار دهید.

  • مدارک شناسایی

این مدارک می‌تواند شامل شناسنامه، گذرنامه‌ی معتبر و عکس پرسنلی یا گذرنامه‌ای جدید باشد.

افرادی که درخواست خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهند، باید نسخه‌ای از صفحه‌ی اطلاعات پاسپورت خود را آپلود کنند. در صورت تأیید، باید نسخه‌ی اصلی پاسپورت را هم ارائه کنند.

اگر متقاضی ویزای دانشجویی را آنلاین درخواست می‌کند، باید این عکس را روی پرتال اداره‌ی مهاجرت بارگذاری کند و اگر به‌صورت کاغذی اقدام می‌کند، باید نام و تاریخ تولد خود را پشت هر یک از عکس‌ها بنویسد.

عکس ویزای کانادا مشخصات خاصی دارد؛ مثلاً، در اندازه‌ی ۳.۵*۴.۵ سانتیمتری، بدون عینک و چهره‌ی کاملاً خنثی (بدون آرایش غلیظ، بدون لبخند، اخم یا هر حالت دیگر).

اسکن صفحه‌ی اول و صفحاتی از پاسپورت متقاضی و همراهان که مهر ورود و خروج یا ویزا دارند و همچنین، اسکن صفحه‌ی اول پاسپورت قدیمی و صفحاتی که مهر ویزا دارند، الزامی است.

  • مدرک برای اثبات تمکن مالی

متقاضیان تحصیل در کانادا باید اثبات کنند که می‌توانند حداقل به مدت یک‌سال هزینه‌ی تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند؛ این مدرک برای دانش‌آموزان باید از سوی والدین ارائه شود.

اثبات تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا بسیار مهم است. اگر متقاضی نتواند آن را اثبات کند، آفیسر پرونده با صدور ویزای تحصیلی موافقت نخواهد کرد. حداقلِ تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلي کانادا ۲۶۰۰۰$ است.

برای اثبات تمکن مالی می‌توانید از نامه‌ی سابقه‌ی شغلی، صورت‌حساب بانکی چهارماه اخیر یا هر سندی که درآمد شما را نشان دهد، استفاده کنید.

استادی‌پلن نامه‌ای است که در آن توضیح می‌دهید چرا قصد دارید در کانادا تحصیل کنید. هدف شما از انتخاب رشته چیست؟ پس از اتمام تحصیل چه برنامه‌ای دارید و…

  • سابمیشن‌لتر یا نامه‌ی دفاعیه‌ی وکیل

خوشبختانه، شما می‌توانید در پرتال اداره‌ی مهاجرت کانادا، نامه‌ی دفاعیه‌ی وکیل خودتان را به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارائه کنید. در سابمیشن‌لتر، وکیل متقاضی براساس قوانین و مقررات مهاجرتی، از وی دفاع می‌کند.

درست است که داشتن وکیل، امتیازی برای اداره‌ی مهاجرت کانادا محسوب نمی‌شود ولی همه می‌دانند که حضور یک وکیل در این پروسه می‌تواند مؤثر باشد.

  • گواهی پذیرش کبک (CAQ)

این برگه مختص متقاضیان تحصیل در استان کبک است. برای درخواست ویزای تحصیلی لزومی ندارد منتظر اصل CAQ باشید. اداره‌ی مهاجرت کبک در زمان صدور سی‌ای‌کیو، یک نسخه را به «IRCC» ارسال می‌کند.

اگر درخواست متقاضی برای مجوز تحصیلی کبک (CAQ) توسط اداره‌ی مهاجرت کبک تأیید شود ولی متقاضی هنوز منتظر دریافت CAQ باشد، می‌تواند در این فاصله با تأیید اولیه‌ی اداره‌ی مهاجرت کبک، درخواست ویزای تحصیلی خود را ارسال کند.

  • گواهی حضانت (مختص دانش‌آموزان)

زمانی‌که متقاضیان تحصیل به سن قانونی نرسیده باشند، برای ادامه‌ی تحصیل در کانادا نیاز به همراه خواهند داشت. در این شرایط، همراه دانش‌آموز باید فرم اعلامیه‌ی حضانت را از طریق وب‌سایت Canada.Ca به همراه درخواست ویزای تحصیلی دانلود و به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارسال کند.

اگر والدین توانایی همراه فرزند را نداشته باشند، می‌توانند درخواست قیّم کنند. در این شرایط، ارائه‌ی اظهارنامه‌ی قیم در کانادا و رضایت‌نامه‌ی پدر و مادر مبنی بر پذیرش قیم الزامی است.

اظهارنامه قیم برای دانش‌آموزانی است که زیر هفده‌سال هستند.

   سایر مدارک مورد‌نیاز:

  • مدارک تحصیلی (ترجمه‌ی رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات)؛

تمامی مدارک تحصیلی و ریز نمرات باید در دارالترجمه به‌صورت رسمی ترجمه‌ شده باشند.

  • برگه‌ی انگشت‌نگاری (این پروسه مختص متقاضیان ویزای دانشجویی و دانش‌آموزان بالای چهارده‌سال است)؛
  • برگه‌های درخواست ویزا (تکمیل فرم درخواست ویزا ضروری است)؛
  • ارائه‌ی تعهدنامه‌ی محضری از سوی والدین برای پرداخت شهریه و مخارج زندگی فرزند (دانش‌آموزی)؛
  • ارائه‌ی معرفی‌نامه از سوی مدیر مدرسه‌ای که در حال حاضر دانش‌آموز در آنجا مشغول به تحصیل است (دانش‌آموزی)؛
  • مدارک شناسایی یکی از والدین یا فردی که تعهد داده است مخارج دانش‌آموز را تأمین کند (دانش‌آموزی)؛
  • انگیزه‌نامه‌ی تحصیلی (دانشجویی)؛
  • ترجمه‌ی رسمی کارت پایان‌خدمت (دانشجویی-آقایان)؛
  • ارائه‌ی مدارک لازم برای اثبات وابستگی به کشور مبدأ و بازگشت به وطن بعد از اتمام تحصیل (دانشجویی).

خوشبختانه، ایرانیان برای دریافت ویزا، نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان، انجام آزمایش‌های پزشکی و ارائه‌ی گواهی عدم سوءپیشینه ندارند.

تا اینجای مقاله در مورد شرایط، مراحل و مدارک اخذ ویزای تحصیلی کانادا صحبت کردیم. در قسمت بعدی، به برخی از مزیت‌های این ویزا اشاره‌ خواهیم کرد تا ببینیم باتوجه‌ به دردسرهایی که ویزای تحصیلی کانادا دارد، چه مزیت‌هایی می‌تواند به همراه داشته باشد.

جستجوی رشته و دانشگاه + پذیرش رایگان

در زمان خود صرفه جویی کنید!

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا

اسمارت اپلای

مزایای ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کشور کانادا مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • کیفیت بالای آموزش: کانادا یکی از کشورهای پیشرو در جهان در زمینه آموزش است و دانشگاه‌ها و کالج‌های آن در رتبه‌بندی‌های جهانی رتبه بالایی دارند.
  • امکان کار دانشجویی: دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند تا 20 ساعت در هفته در حین تحصیل و تمام وقت در تعطیلات کار کنند. این کار به دانشجویان کمک می‌کند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.
  • امکان دریافت اقامت دائم: پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یا کالج در کانادا، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهند.
  • امکان تجربه زندگی در یک کشور جدید: تحصیل در کانادا به شما این فرصت را می‌دهد تا در یک کشور جدید زندگی کنید و فرهنگ و مردم آن را تجربه کنید. این تجربه می‌تواند به شما در رشد شخصی و حرفه‌ای کمک کند.

اگر به دنبال تحصیل در یک کشور با کیفیت آموزشی بالا، فرصت‌های شغلی خوب و امکان اقامت دائم هستید، کانادا گزینه‌ای عالی برای شماست.

ویزای تحصیلی کانادا + ویزای همراه

دریافت ویزای همراه کانادا

یکی از مزیت‌های ویزای تحصیلی کشور کانادا، امکان دریافت ویزای همراه تحصیلی است. ویزای همراه کانادا برای همراهان شخصی که ویزای کار یا ویزای تحصیلی کانادا را دارند صادر می‌شود.

اگر یادتان باشد، ویزای تحصیلي کانادا را به دودسته‌ی ویزای تحصیلی دانش‌آموزی و ویزای تحصیلی دانشجویی تقسیم کردیم. باتوجه‌ به توضیحات، ویزای همراه تحصیلي را هم می‌توانیم به دودسته‌ی ویزای همراه دانش‌آموزی و ویزای همراه دانشجویی تقسیم کنیم.

ویزای همراه دانش‌آموزی به همراه (یکی از والدین یا سرپرست قانونی) دانش‌آموز و ویزای همراه دانشجویی برای همراه یا همراهان دانشجو صادر می‌شود.

همراهان دانشجو شامل همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر ۲۲سال هستند.

برای اینکه با جزئیات هریک از ویزاهای همراه تحصیلی در کانادا بیش‌تر آشنا شوید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا، نوعی ویزای بازدید کننده است که به والدین دانش آموزانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، اعطا می شود. این ویزا به والدین اجازه می دهد تا در کنار فرزند خود در کانادا زندگی کنند و از او مراقبت کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه دانش آموزی کانادا عبارتند از:

  • فرزند شما باید پذیرفته شده باشد تا در یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا تحصیل کند.
  • شما باید توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و فرزندتان را در کانادا داشته باشید.
  • شما باید سوء پیشینه نداشته باشید.
  • شما باید سلامت جسمی و روانی خوبی داشته باشید.

برای درخواست ویزای همراه دانش آموزی کانادا، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزای همراه دانش آموزی
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • عکس پاسپورتی

زمان پردازش درخواست ویزای همراه دانش آموزی کانادا معمولاً 2 هفته است، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

اگر ویزای همراه دانش آموزی کانادا دریافت کنید، می‌توانید به مدت یک سال در کانادا زندگی کنید و از فرزند خود مراقبت کنید. این ویزا قابل تمدید است.

اگر قصد دارید برای ویزای همراه دانش آموزی کانادا درخواست دهید، باید با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا از تمام شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه شوید.

ویزای توریستیویزای گاردین
اعتبار ۶ ماهه دارد.اعتبار ۱ ساله دارد.
برای تمدید باید خاک کانادا ترک شود (به مدت ۲هفته).برای تمدید نیازی به ترک خاک کانادا نیست.

دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی هم مثل هر ویزای دیگری نیاز به چندین مدارک دارد. این مدارک، مشابه مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا است تنها تفاوت در این است که در ویزای همراه، باید مدارک تکمیلی زیر هم ارائه شود:

  • برگه‌ی پذیرش از مدارس کانادا؛
  • گواهی تمکن مالی والدین (هدف از این مدرک، اثبات توانایی مالی والدین برای تأمین هزینه‌ی تحصیل و زندگی دانش‌آموز حداقل به مدت یک‌سال است)؛
  • تکمیل فرم مربوط برای ویزای همراه کانادا.

اگر تمایل دارید در این زمینه به اطلاعات بیش‌تری دست یابید، توصیه می‌کنیم صفحه‌ی ویزای همراه دانش‌آموزی در کانادا را بادقت مطالعه کنید.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید، جست‌وجو کنید.

    هزینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا

    هزینه ویزای تحصیلی کانادا بسته به نوع ویزا و مدت زمان اعتبار آن متفاوت است. در حال حاضر، هزینه ویزای تحصیلی کانادا برای یک سال اعتبار 150 دلار کانادا است. اگر قصد دارید برای مدت طولانی تر در کانادا بمانید، باید برای ویزای چند ساله اقدام کنید که هزینه آن بیشتر است.

    در اینجا هزینه انواع ویزای تحصیلی کانادا آورده شده است:

    • ویزای تحصیلی یک ساله: 150 دلار کانادا
    • ویزای تحصیلی دو ساله: 300 دلار کانادا
    • ویزای تحصیلی سه ساله: 450 دلار کانادا

    علاوه بر هزینه ویزا، شما باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه های بررسی مدارک، هزینه های بیومتریک و هزینه های سفر به کانادا را نیز پرداخت کنید. هزینه‌های بررسی مدارک 100 دلار کانادا است و هزینه‌ های بیومتریک 85 دلار کانادا است. هزینه‌های سفر به کانادا به مقصد شما و زمان سفر شما بستگی دارد.

    برای اطلاع از هزینه های دقیق ویزای تحصیلی کانادا، می توانید با مجموعه اسمارت اپلای در ارتباط باشید.

    خدمات ویزاقیمت بر حسب دلار کانادا
    درخواست ویزای تحصیلی$۱۵۰
    درخواست ویزای همراه دانش‌آموزی$۱۰۰
    درخواست ویزای همراه دانشجویی$۱۰۰
    انگشت‌نگاری$۸۵

    اگر طی ده‌سال گذشته انگشت‌نگاری شده‌اید، نیازی نیست که مجدد این پروسه را طی و هزینه کنید. جالب است بدانید که اگر در ده‌سال گذشته برای گرفتن ویزای توریستی کانادا اقدام کرده و انگشت‌نگاری انجام داده‌اید و الان قصد دارید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید، باز هم نیازی به انجام انگشت‌نگاری مجدد و پرداخت هزینه ندارید.

    گفتنی است که تمامی هزینه‌ها توسط اداره‌ی مهاجرت کانادا دریافت می‌شود و قابل‌ استرداد نیست.

    1. کیفیت بالای آموزش
    2. تنوع فرهنگی
    3. فرصت های شغلی پس از تحصیل
    4. کمک های مالی
    5. امکانات ورزشی و تفریحی
    6. امنیت
    7. کیفیت زندگی بالا

    راه های افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا

    برای تحصیل در کانادا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ حرکت عالی! کانادا برخی از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های جهان را در خود جای داده است و یکی از برترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان است.

    به‌طور متوسط سالانه بیش از ۴۰۰٬۰۰۰ دانشجوی جدید برای ویزای تحصیلی در کانادا درخواست می‌دهند. تحصیل در یک دانشگاه کانادایی اغلب برای بسیاری از دانشجویانی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند یک رؤیا است.

     درخواست برای تحصیل در کانادا بسیار رقابتی است. به همین دلیل تعداد زیادی از دانشجویان مشتاق بین‌المللی ممکن است با رد شدن یا ریجکت ویزای تحصیلی مواجه شوند.

    این قسمت از مقاله دلایل مختلف رد ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می‌کند و اینکه چگونه می‌توانید از این سناریو اجتناب کنید تا شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا افزایش دهید.

    • اثبات ترک کانادا بعد از اتمام تحصیلات

    به دانشجویان بین‌المللی ویزای تحصیلی کانادا اعطا می‌شود با این انتظار که پس از پایان تحصیل، کشور را ترک کنند. دانشجویانی که موفق به ایجاد این هدف نمی‌شوند، در معرض رد درخواست ویزای تحصیلی خود برای کانادا هستند.

    پس با ارائه یک انگیزه نامه شخصی خوب (SOP) و ضمیمه کردن آن به درخواست خود، اثبات کنید که قصد دارید بعد از اتمام تحصیلات، کانادا را ترک کنید. در این انگیزه نامه می‌توانید به روابط خانوادگی  در کشور خود و همچنین قصدتان برای کار در آنجا اشاره‌کنید. سعی کنید یک انگیزه نامه (SOP) قانع‌کننده بنویسید

    • اثبات تمکن مالی

     یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهایی که شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی در کانادا افزایش می‌دهد، “اثبات تمکن مالی” برای پوشش کل هزینه‌های زندگی است.

    این مورد برای دانش‌آموزان باید از سوی والدین انجام شود. اگر دانشجویی  نتواند نشان دهد که ازلحاظ مالی توانایی تأمین هزینه تحصیلات خود در کانادا دارد، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است از صدور ویزای تحصیلی برای وی خودداری کند.

    دانشجویان بین‌المللی باید نشان دهند که حداقل ۱۰٬۰۰۰ دلار کانادا علاوه بر شهریه، برای هرسال تحصیلی دارند. برای اثبات این موضوع می‌توان از صورتحساب‌های بانکی، حواله‌ها یا حساب‌های بانکی کانادایی استفاده کرد.

    • ارائه مدارک کامل

    دانشجویان بین‌المللی باید لیستی از مدارک لازم و موردنیاز دانشگاه مقصد را ارسال کنند. این مدارک عمدتاً شامل کپی از موارد زیر است:

    1.   نامه پذیرش؛
    2.   مدارک تحصیلی؛
    3.   گواهی‌های تحصیلی؛
    4.   اثبات وجوه بورسیه تحصیلی و سایر کمک‌های مالی؛
    5.   معرفی‌نامه افرادی که به متقاضی کمک مالی می‌کنند و غیره.

    برای افزایش شانس تأیید، ویزای تحصیلی، اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک موردنیاز و همچنین مدارک تکمیلی درخواست شده توسط IRCC را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنید.

    • نداشتن سوءسابقه

    اگر داوطلبی نتواند این مورد را اثبات کند، درخواست ویزای تحصیلی او ممکن است رد شود. این معیار برای اطمینان از نداشتن سابقه کیفری برای افرادی است که قصد دریافت ویزای تحصیلی را دارند.

    متقاضیانی که قادر به دریافت گواهینامه پلیس نیستند، باید شواهد کافی مبنی بر تلاش برای دریافت مجوز از مقامات مربوطه ارائه دهند. علاوه بر این، آنها باید نامه‌ای تهیه کنند که در آن جزئیات تلاش‌های خود برای به‌دست آوردن آن را شرح دهد.

    • تکمیل صحیح فرم IMM 1294

    برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، علاوه بر ارائه مدارک پذیرش، باید فرم ویزای تحصیلی موسوم به IMM1294 را نیز تکمیل کنید.

    دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند برای ویزای تحصیلی درخواست دهند باید مطمئن شوند که فرم IMM 1294 را به‌درستی پر کرده‌اند.

    این فرم دارای بخش‌های مختلفی است که عبارت‌اند از:

    • اطلاعات شخصی
    • زبان‌های گفتاری
    • گذرنامه
    • سند هویت ملی
    • اطلاعات تماس
    • قصد و انگیزه شما از تحصیل در کانادا

    اگر در درخواست خود دروغ بگویید یا تمام اطلاعات لازم را ارسال نکنید، ممکن است درخواست شما رد شود. در برخی شرایط، IRCC ممکن است درخواست متقاضی را رد کند یا برای مدتی از ورود وی به کانادا جلوگیری کند.

    اطمینان حاصل کنید که تمام فیلدهای مربوطه به‌طور کامل و دقیق پر شده است.

    • تقویت مهارت‌ها و سطح زبان انگلیسی یا فرانسوی

     متقاضیان ویزای دانشجویی باید مدرکی دال بر مهارت‌های ارتباطی خود به زبان انگلیسی یا فرانسوی را به‌عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهند.

    آنها می‌توانند این مورد را با ارائه نمره آیلتس خود نشان دهند.  برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی، دانشجویان بین‌المللی باید نمره آیلتس ۵٫۵ یا بالاتر را داشته باشند.

    اگر نمره پایین‌تری دارید، باید زمانی را برای بهبود مهارت‌های زبان خود از طریق کلاس‌ها یا راه‌های دیگر اختصاص دهید. آیلتس را دوباره بگیرید تا زمانی که نمره مقدماتی را به‌دست آورید.

    ویدئوهای‌ پربازدید:

    خبر خوب شرایط بورسیه‌ی تحصیلی کانادا

    تمدید ویزای تحصیلی در کانادا

    برای تمدید ویزای تحصیلی در کانادا، باید حداقل 30 روز قبل از انقضای ویزای فعلی خود درخواست دهید. شما می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین یا حضوری ارسال کنید. برای درخواست آنلاین، باید به وب‌سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کنید. برای درخواست حضوری، باید به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود مراجعه کنید.

    درخواست شما باید شامل مدارک زیر باشد:

    • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
    • پاسپورت معتبر
    • ویزای تحصیلی فعلی شما
    • گواهینامه تحصیلی معتبر
    • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
    • نامه حمایتی از دانشگاه یا کالج شما
    • مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا

    پس از ارسال درخواست خود، IRCC ظرف چند هفته به شما پاسخ خواهد داد. اگر درخواست شما تأیید شود، یک ویزای تحصیلی جدید دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد تا تاریخ انقضای ویزای فعلی خود در کانادا بمانید.

    در اینجا چند نکته برای افزایش شانس موفقیت شما در تمدید ویزای تحصیلی در کانادا آورده شده است:

    • مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را ارائه می دهید.
    • مطمئن شوید که مدارک شما دقیق و به روز است.
    • مطمئن شوید که درخواست شما را به درستی پر کرده اید.
    • در مصاحبه ویزا با اعتماد به نفس و صادقانه پاسخ دهید.

    با رعایت این نکات، می‌توانید شانس خود را برای تمدید ویزای تحصیلی در کانادا افزایش دهید.

    کلام آخر

    اگر برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مسیر درست و هدفمند گام برندارید، مسلماً به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسید.

    همان‌طورکه در مقاله اشاره کردیم، اولین گام، گرفتن پذیرش در یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا است. در این مواقع، سرچ گوگل معمولاً خسته‌کننده و اغلب بدون نتیجه است. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به ما بسپارید.

    برای انتخاب رشته و محل تحصیل مناسب، می‌توانید وارد صفحه‌ی اسمارت سرچ بشوید، شرایط خود را کامل وارد کنید و درنهایت دکمه‌ی جست‎وجوی هوشمند را کلیک کنید.

    کارشناسان اسمارت‌اپلای در طی جلسه‌ی مشاوره‌ای، به شما کمک می‌کنند با توجه به شرایطی که دارید، رشته، کالج یا دانشگاه مناسبی را انتخاب کنید. در مورد تحصیل فرزندانتان در مدارس کانادا نیز نگران نباشید؛ چون می‌توانید از راهنمایی مشاوران ما کمک بگیرید.

    مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی با توجه به رشته و دانشگاه منتخب، به شما اعلام می‌شود. برای تکمیل پرونده‌ی پذیرش، باید مدارک خواسته‌ شده (ترجمه‌ی مدرک تحصیلی، ریزنمرات، رزومه‌ی تحصیلی، ترجمه‌ی کارت پایان‌خدمت (آقایان) و…) را در اختیار همکاران ما قرار بدهید.

    ما به‌واسطه‌ی نماینده‌ی رسمی دانشگاه‌ها، مدارک را به دانشگاه مقصد ارسال می‌کنیم و پس از اخذ پذیرش، کارشناسان شما را راهنمایی می‌کنند تا مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را آماده کنید.

    پرونده‌ی ویزای تحصیلی شما از طرف اسمارت‌اپلای به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارسال خواهد شد. در این مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید، صبوری است.

    مشاورین تحصیلی اسمارت اپلای با تجربه‌ای که در حوزه‌ی اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به کانادا دارند، از ابتدای راه یعنی انتخاب محل تحصیل تا پایان مسیر در کنار شما خواهند بود.

    سؤالات رایج

    دریافت برگه‌ی پذیرش در یکی از مؤسسات و مراکز آموزشی معتبر کانادا + اثبات تمکن مالی از سوی دانشجو یا والدین دانش‌آمور.

    $۱۵۰ کانادا.

    خیر. دریافت ویزا بدون آیلتس برای ایرانیان امکان‌پذیر است.

    برای تحصیل در دوره‌های بیش  از شش‌ماه، دریافت ویزای تحصیلي کانادا الزامی است.

    $۲۶۰۰۰ کانادا.

    حداکثر سی‌روز قبل از انقضای تاریخ ویزا.