زندگی در نیوزلند

  • معرفی کشور نیوزلند

 اگر تاکنون به کشور نیوزلند سفر نکرده‌اید ولی دوست دارید درمورد این منطقه زیبا بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید. شناخت هرچه بیش­تر شما از نیوزلند، باعث می‌شود با اطمینان مضاعف این کشور را برای سفر یا حتی مهاجرت انتخاب کنید. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید که می‌خواهیم در مورد مباحثی مثل شرایط زندگی، هزینه زندگی، مزایا و معایب زندگی در نیوزلند صحبت کنیم.

موقعیت جغرافیایی نیوزلند

شاید بهتر باشد مطلب را با معرفی موقعیت جغرافیایی نیوزلند شروع کنیم. کشور نیوزلند شامل دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک است و در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. جالب است بدانید که بیش از 90% آن زیر آب قرار دارد. از نظر جغرافیایی، نیوزلند با دیگر خشکی‌های کره زمین فاصله زیادی دارد. این کشور همسایگان مرزی ندارد و فاصله‌ آن با دیگر خشکی‌های دنیا بسیار زیاد است.

مساحت کشور نیوزلند268,680  کیلومترمربع می­باشد. جمعیت این کشور حدوداً  4,700,000نفر اعلام شده است که حدوداً 78 درصد آن‌ها را مهاجرین اروپایی تشکیل می­‌دهند. کشور نیوزلند به 16 استان و 50 شهر تقسیم­‌بندی شده است. پایتخت کشور نیوزلند شهر ولینگتون (Wellington) می‌­باشد که به عنوان سومین شهر بزرگ نیوزلند و پرجمعیت‌ترین پایتخت در قاره اقیانوسیه شناخته شده است.

نزدیک‌ترین همسایه نیوزلند، کشور استرالیا است که در ۲ هزار کیلومتری آن قرار دارد. از دیگر همسایگان کشور نیوزلند می­توان فیجی، شمال جزایر تونگا و نیوکالدونیا را نام برد.

شرایط زندگی در نیوزلند

بر اساس سطح اقتصاد و یا آب‌وهوای کشور مقصد، در رابطه با نوع و شرایط زندگی در کشور نیوزلند نظر افراد متفاوت است. به‌طور کل باید گفت که شرایط زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار خوب است. نیوزلندی­‌ها به داشتن تعادل زندگی کاری خوب معروف هستند و درعین‌حال اخلاق کاری قوی دارند. شهرهای نیوزلند از سواحل، پارک­‌ها و تفریحگاه‌ها دور نیستند. از آن‌جایی که متقاضیان مهاجرت به این منطقه روز به روز رو به افزایش است؛ در ادامه این مقاله به بررسی هزینه‌­های زندگی در کشور نیوزلند می‌پردازیم.

هزینه زندگی در نیوزلند

یکی از سؤالات مهم قبل از مهاجرت افراد به نیوزلند هزینه زندگی است که می­‌توان آن را به بخش‌­های مختلفی ازجمله هزینه مسکن، مالیات، خدمات پزشکی، خدمات شهری و غیره تقسیم کرد. بدون شک کسب اطلاعات در این زمینه برای مهاجرت به این کشور لازم است.

هزینه خرید یا اجاره مسکن در نیوزلند

خیلی‌ها دوست دارند بدانند که هزینه خرید یا اجاره مسکن در نیوزلند چقدر است. به‌طور میانگین در کشور نیوزلند، اجاره یک آپارتمان یک خوابه 1،467 دلار و برای آپارتمان سه خوابه 2،450 دلار است.

مهم­ترین پارامتر در رابطه با هزینه مسکن در کشور نیوزلند، شهری است که به‌عنوان محل اقامت در نظر گرفته‌شده است. پارامتر دوم بعد از انتخاب شهر، نوع مسکن برای مثال آپارتمانی یا ویلایی بودن آن است.

جالب است بدانید خانه‌هایی که روبه‌دریا هستند، به‌ویژه در شهر اوکلند، تا 50 درصد بیش­تر هزینه‌دارند. البته در کشور نیوزلند مناظر باشکوه زیادی وجود دارد، اما تنها موردی است که باید هزینه بیش‌تری پرداخت کرد نمای دریا می­باشد.

از آن‌جایی که آپارتمان‌ها در مرکز شهر واقع‌شده­اند و افراد بیش­تری تمایل به خرید آپارتمان دارند؛ بنابراین در کشور نیوزلند هزینه خرید آپارتمان نسبت به خانه‌های ویلایی بیش­تر است. لازم به ذکر است اوکلند گران‌ترین شهر نیوزلند و اتاگو ارزان‌ترین شهر نیوزلند برای زندگی به شمار می­رود.

در اکثر مواقع ساختمان­ها در کشور نیوزلند استحکام و کیفیت خوبی دارند اما پیشنهاد می­شود در هنگام خرید خانه‌های باقیمت پایین­تر، دقت بیش­تری در مورد مصالح و ایمنی خانه اعمال کنید. در این کشور برای خرید خانه همراه با هزینه‌های جانبی مانند هزینه وکیل و ثبت آن است که بین 1000 تا 2000 دلار نیوزلند هزینه لازم برای پرداخت به وکیل استخدامی و 150 دلار نیوزلند هزینه ثبت است.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

شرایط خرید ملک در نیوزلند با وام مسکن

می‌توانید برای خرید خانه در نیوزلند، وام بگیرید. در کشور نیوزلند برای خرید خانه وام‌های محلی پرداخت می‌شود. تمامی سازمان‌های ساختمان‌سازی و بانک‌های اصلی، 80 درصد قیمت خانه را به‌صورت وام پرداخت می‌کنند. ازنظر مدت‌زمان، بازپرداخت وام­‌های خرید خانه در نیوزلند 15 ساله هستند. البته حتی بعضی از وام‌ها بازپرداخت 25 ساله دارند. شایان‌ذکر است بانک پس از اعطای وام حدود 1 درصد از مبلغ وام را به‌عنوان حق‌الزحمه از حساب شما کسر می‌کند.

در کشور نیوزلند برای دریافت وام خرید خانه، به سپرده 500 دلاری در بانک نیاز است.

به‌طورمعمول در همه شهرها به‌جز شهرهایی که دانشگاهی هستند؛ در کم­ترین زمان می­‌توان خانه اجاره کرد و بنابراین اجاره خانه در کشور نیوزلند کار بسیار راحتی است. شهر آولکند و ولینگتون جز گران‌ترین شهرهای نیوزلند برای اجاره خانه به شمار می‌­روند.

خانه‌های اجاره‌ای در نیوزلند مبله نیستند و معمولاً قرارداد اجاره به‌صورت 12 ماهه است.

هزینه خوردوخوراک در نیوزلند

میزان هزینه خوردوخوراک یکی از مسائل مهم مهاجرت به کشوری دیگر است. در کشور نیوزلند، میانگین هزینه خوردوخوراک  در ماه200  تا 300 دلار نیوزلند است. هزینه زیاد زندگی در کشور مقصد، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. جالب است بدانید که با کار کردن، حتی کار دانشجویی، هزینه زندگی در کشور نیوزلند قابل پرداخت است. در صورت مهاجرت باهدف کار کردن به این کشور به‌راحتی می‌­توان هزینه‌­های زندگی را تأمین کرد و حتی امکان پس‌انداز نیز وجود دارد. البته قطعاً شرایط زندگی و معیارهای هر فرد بستگی بر هزینه­‌های زندگی آن شخص مؤثر است. در جدول زیر به بررسی هزینه­‌های بعضی از مواد خوراکی در کشور نیوزلند پرداخته‌شده است.

نام شهردلار نیوزلند
یک وعده‌غذا در رستوران18$
1 بطری شیر 1 لیتری2/5$
1 کیلو برنج2/6$
1 کیلو مرغ بدون استخوان13$
1 کیلو گوشت گاو19/5$
1 کیلو پنیر10/7
نان 500 گرمی2/5$
1 کیلو پرتقال3/8$
1 کیلو موز3$
1 کیلو سیب3/7$
1 کیلو سیب‌زمینی3$

مالیات املاک و مستغلات در کشور نیوزلند

به‌طورمعمول مالیات املاک از طریق مسئولین محلی و با توجه به‌اندازه ملک مشخص می­‌گردد. برای یک خانواده متوسط، مالیات قابل پرداخت در یک سال بین 1000 تا 2000 دلار است؛ البته در شهرهای گران کشور نیوزلند مانند آوکلند این هزینه بیش­تر خواهد بود. هم‌چنین در برخی نواحی کشور نیوزلند، هزینه‌های خدماتی به‌صورت هزینه اضافی ازجمله آب و جمع‌آوری زباله و… در نظر گرفته می‌شود.

نوع مسکنهزینه اجاره (برحسب دلار کانادا در ماه)
اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر۸۵۰ تا ۲٬۵۰۰ دلار
اجاره آپارتمان تک خوابه در حومه شهر۷۰۰ تا ۱٬۸۰۰ دلار
اجاره خانه با سه اتاق در مرکز شهر۱٬۳۰۰ تا ۳٬۷۰۰ دلار
اجاره خانه با سه اتاق در حومه شهر۱٬۱۰۰ تا ۲٬۹۰۰ دلار

هزینه خدمات شهری در کشور نیوزلند

شرکت‌های برق محلی، برق کشور نیوزلند را تأمین می‌کنند. این شرکت­‌ها توسط بخش خصوصی اداره می­‌شود. قیمت برق کاملاً مناسب است و این کشور برای تأمین آن مشکلی ندارد. در تمامی مناطق جزیره شمالی، لوله‌کشی گاز انجام‌شده اما در جزیره جنوبی شهرهایی مانند دوندین و کریست­چرچ لوله‌کشی گاز صورت گرفته است و سایر مناطق برای تأمین گاز باید از کپسول پاز استفاده نمایند. در مورد هزینه آب در کشور نیوزلند نیز این هزینه به‌طورمعمول ثابت است و به‌عنوان بخشی از مالیات املاک محلی اخذ می‌شود. البته بعضی از موارد کنتور آب نصب‌کرده‌اند. آب معمولاً فراوان و قیمت آن مناسب است.

هزینه خدمات پزشکی در کشور نیوزلند

در رابطه با خدمات پزشکی باید بگوییم که در صورت داشتن اقامت نیوزلند می­‌توانید از طرح درمان ملی استفاده کنید. این کشور خدمات پزشکی با کیفیت بالایی را ارائه می­دهد. طرح دولتی هزینه ویزیت پزشکان، هزینه بینایی­‌سنجی، هزینه دارو و حتی خدمات دندانپزشکی را نمی‌پردازد؛ اما برای دریافت این خدمات می­‌توان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرد.

برای افرادی که زندگی در کشور نیوزلند را تجربه می‌کنند، بیمه درمانی خصوصی مکمل به شدت توصیه می‌شود. در این کشور برای همه گردشگران، خدمات درمانی آسیب‌های ناشی از تصادف رایگان است.

خدمات تأمین اجتماعی در کشور نیوزلند

شرکتی به نام شرکت جبران خسارت (ACC) در کشور نیوزلند وجود دارد که همه کارگران باید سهمی از حقوق خود را به آن پرداخت کنند. این هزینه صرف تأمین اجتماعی این افراد در آینده خواهد شود. افرادی که مایل به زندگی در کشور نیوزلند هستند باید برای دریافت خدمات تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

هزینه خدمات اینترنت و مخابرات در کشور نیوزلند

پوشاک از اقلام ضروری و مایحتاج زندگی است. هزینه‌های پوشاک همواره جزو هزینه‌های اساسی زندگی هر فردی محسوب می‌شوند. برای مدیریت صحیح هزینه زندگی، توصیه ما این است که درصورت امکان، پوشاک مورد نیاز خودتان را از حراجی‌ها تهیه کنید. به‌صورت میانگین برای خرید پوشاک در کانادا، باید ماهیانه چیزی معادل ۱۰۰$‌ تا ۱۵۰$ دلار کانادا را هزینه کنید.

هزینه خدمات اینترنت و مخابرات در کشور نیوزلند

در این کشور استفاده از اینترنت برای کاهش هزینه‌های ارتباطی با خارج از کشور رونق بالایی دارد. خدمات اینترنت در کشور نیوزلند توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می­‌گردد. در رابطه با مخابرات نیز کشور نیوزلند یک سیستم مخابراتی پیشرفته دارد. شرکت تله‌کام، خدمات تلفن در کشور نیوزلند را ارائه می­دهد. شاید جالب باشد که در این کشور برای مکالمات داخلی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و برای مکالمات خارجی نیز هزینه­‌ها بسیار مناسب است.

  1. براساس رتبه‌بندی جهانی، نیوزلند در میان 10 کشور برتر دنیا با بالاترین سطح زندگی قرار دارد.
  2. کشور نیوزلند در بین 20 کشور پاک دنیا قرار دارد.
  3. از نظر هزینه زندگی استان‌های Rotorua و New Plymouth از ارزان‌ترین استان‌های کشور نیوزلند به شمار می‌روند.
  4. در نیوزلند نرخ بیکاری بسیار پایین است.
  5. میانگین هزینه خورد و خوراک در ماه200 تا 300 دلار نیوزلند است.
  6. در نیوزلند برای مکالمات داخلی هزینهای دریافت نمی‌شود و برای مکالمات خارجی نیز هزینه‌ها بسیار مناسب است.
  7. آب و هوای اکثر مناطق این کشور معتدل است و نیوزلند تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد.

مقادیر دقیق هزینه زندگی در نیوزلند چقدر است؟

در کشور نیوزلند متوسط حقوق ناخالص سالانه حدود NZD 77000 (46000 USD) است. به‌طور کل هزینه­های زندگی ماهانه برای یک فرد مهاجر در نیوزلند از NZD 4000 تا 3000 (USD 2400 تا 1800) است.

متداول­ترین هزینه­ها برای زندگی در کشور نیوزلند را می­توان به‌صورت جدول زیر خلاصه کرد:

میانگین هزینه‌های مختلف زندگی در کشور نیوزلندقیمت (NZD)قیمت (USD)
اجاره مسکن1500$900$
مواد غذایی/وسایل خانه700$400$
تأسیسات130$80$
اینترنت75$45$
گاز و حمل‌ونقل150$90$

به‌طور میانگین هزینه‌­های ماهانه برای یک خانواده چهار نفره در کشور نیوزلند از  NZD8000 تا 6000 (USD 4800 تا 3600) است که هزینه­‌های ماهانه به‌صورت جدول زیر خلاصه‌شده است:

میانگین هزینه‌های مختلف زندگی در کشور نیوزلندقیمت (NZD)قیمت (USD)
اجاره مسکن2400$1500$
مواد غذایی/وسایل خانه1800$1100$
تأسیسات250$150$
اینترنت75$45$
گاز و حمل‌ونقل400$240$

به خاطر داشته باشید که تمام این هزینه‌ها یک برآورد است و بسته به محل زندگی شما در نیوزلند متفاوت است.

هزینه آموزش در نیوزلند

لازم به ذکر است، آموزش عمومی و تا حدی آموزش اولیه کودکان رایگان است؛ اما اگر می­‌خواهید فرزندان خود را در مهدکودک خصوصی ثبت­‌نام کنید، باید ماهانه حدود NZD 1000 (USD 600) کنار بگذارید. مدارس خصوصی یا مدارس بین‌­المللی نیز با هزینه­‌های سالانه تا NZD 20000 (USD 12000) در سال بسیار پرهزینه هستند.

در ادامه، با بررسی گران­ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین استان‌­ها، اطلاعات دقیقی در مورد هزینه زندگی در کشور نیوزلند ارائه‌شده است.

هزینه زندگی در استان‌های مختلف نیوزلند

هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف نیوزلند  متفاوت است. گران­ترین شهرهای نیوزلند بدون شک سه شهر بزرگ: اوکلند، ولینگتون و کریست­‌چرچ هستند. فرصت­های شغلی و اوقات فراغت به­‌طور گسترده­ای در دسترس است و باعث جذابیت این شهرها برای مهاجران و نیوزلندی­‌ها شده است. این امر منجر به افزایش هزینه­‌های مسکن و زندگی شده است. در سال‌های اخیر، هزینه­‌های زندگی در جزیره جنوبی کوئین استون نیز به‌طور مداوم افزایش یافته است. قیمت اجاره در این شهر کوچک به‌طور متوسط از کرایستچرچ بالاتر است.

اوکلند بزرگ­ترین و گران­ترین شهر نیوزلند است. با در نظر گرفتن قیمت­های بالای آسمان کالاها و سرگرمی و هزینه­های زندگی، قدرت خرید پایین است. این بدان معنی است که  در اوکلند امکان پس­انداز پول نیست. غذا، سرگرمی و اجاره در این شهر جزیره شمالی زیاد است. مشاغل موجود در اوکلند ممکن است زیاد باشد، اما تعداد کارگران نیز بسیار زیاد است. به دلیل این عرضه و تقاضای ناهمگن، در این شهر دستمزدها کم­تر از شهرهای دیگر است.

جدول زیر هزینه زندگی برای یک مهاجر مجرد و خانواده چهار نفره در اوکلند را به استثنای اجاره مسکن نشان می­دهد.

میانگین هزینه­های مختلف زندگی در اوکلند قیمت (NZD) قیمت (USD)
مهاجر مجرد 1400 840
خانواده 4 نفری 5000 3000

قیمت اجاره در اوکلند بسته به محل زندگی شما بسیار متفاوت است. هزینه زندگی در حومه شهر مناسب­تر از زندگی در اوکلند است.

میانگین اجاره مسکن در اوکلند قیمت (NZD) قیمت (USD)
آپارتمان یک خوابه 1800 1100
آپارتمان سه خوابه 3100 1900
میانگین هزینه­‌های مختلف زندگی در ولینگتون قیمت (NZD) قیمت (USD)
مهاجر مجرد 1300 790
خانواده 4 نفری 4600 2800

قیمت اجاره مسکن در ولینگتون نیز به‌صورت زیر است:

میانگین اجاره مسکن در ولینگتون قیمت (NZD) قیمت (USD)
آپارتمان یک خوابه 1700 1000
آپارتمان سه خوابه 2800 1700

کرایست‌چرچ یک مرکز تجاری شلوغ و مدرن است که برای مهاجرانی که سبک زندگی در خارج را ترجیح می‌­دهند مناسب است. حتی اگر هزینه زندگی در اینجا نسبتاً زیاد است، با در نظر گرفتن مقایسه درآمد باقیمت مسکن، مقرون به‌صرفه‌ترین کلان‌شهر در کشور نیوزلند است.

درحالی­‌که متوسط درآمد سالانه خانوار حدود NZD 85000 (USD 51500) است، قیمت متوسط برای یک‌خانه در حدود NZD 461000 (USD 280000) است. ازنظر تئوری، این بدان معناست که اگر افراد ساکن کریست‌­چرچ از درآمد سالانه خود برای پرداخت خانه خود استفاده می­کردند، این کار کم­تر از 5/5 سال به طول می­انجامد.

در سال 2017 افت قابل­توجهی در قیمت مسکن وجود داشت. به همین دلیل است که نه‌تنها قیمت ملک کاهش یافت، بلکه قیمت اجاره نیز کاهش یافت و کریست­‌چرچ را حتی برای افرادی که مایل به خرید نیستند جذاب کرده است. در ادامه میانگین هزینه زندگی، به‌استثنای اجاره، برای یک مهاجرت مجرد و هم برای یک خانواده چهار نفره در کریست­چرچ را مشاهده می­کنید:

میانگین هزینه­های مختلف زندگی در کریست­چرچ قیمت (NZD) قیمت (USD)
مهاجر مجرد 1300 780
خانواده 4 نفری 4700 2800

قیمت اجاره مسکن در کریست­چرچ نیز به‌صورت زیر است:

میانگین اجاره مسکن در کریست­چرچ قیمت (NZD) قیمت (USD)
آپارتمان یک خوابه 1650 1000
آپارتمان سه خوابه 2050 1250

برای سایر استان­‌های این کشور هزینه زندگی، به‌استثنای اجاره، برای یک مهاجرت مجرد و هم برای یک خانواده چهار نفره به‌صورت جدول زیر برای شما خلاصه‌شده است:

استان‌های دیگر کشور نیوزلندمیانگین هزینه‌های مختلف زندگی (به‌جز مسکن)قیمت (NZD)قیمت (USD)
Queenstownمهاجر مجرد1500$900$
Queenstownخانواده 4 نفری4200$2500$
Dunedinمهاجر مجرد1300$780$
Dunedinخانواده 4 نفری4500$2700$
Hamiltonمهاجر مجرد1300$780$
Hamiltonخانواده 4 نفری4800$2900$
New Plymouthمهاجر مجرد1400$840$
New Plymouthخانواده 4 نفری4000$2400$
Rotoruaمهاجر مجرد1200$720$
Rotoruaخانواده 4 نفری3500$2100$

هزینه اجاره مسکن برای سایر استان­‌های کشور نیوزلند نیز به‌صورت زیر است:

استان‌های دیگر کشور نیوزلندهزینه اجاره مسکنقیمت (NZD)قیمت (USD)
Queenstownآپارتمان یک خوابه1900$1150$
Queenstownآپارتمان سه خوابه3800$2280$
Dunedinآپارتمان یک خوابه1050$630$
Dunedinآپارتمان سه خوابه1700$1020$
Hamiltonآپارتمان یک خوابه1100$660$
Hamiltonآپارتمان سه خوابه1900$1150$
New Plymouthآپارتمان یک خوابه750$450$
New Plymouthآپارتمان سه خوابه1000$600$
Rotoruaآپارتمان یک خوابه780$470$
Rotoruaآپارتمان سه خوابه1400$840$

برای دانشجویان گزینه‌های اقامتی اصلی، خوابگاه‌های دانشجویی است. گزینه­های مناسب بعدی می­تواند خانه‌های اجاره‌ای به‌صورت شخصی و خانه‌هایی که خانواده در آن‌ها زندگی می‌کند باشد که هزینه‌ی خوردوخوراک را نیز حساب می‌کنند. حتی زندگی به همراه یک خانواده به زبان انگلیسی می‌تواند زبان انگلیسی شمارا نیز تقویت کند. علاوه بر آن، به این روش می­توان با فرهنگ و نحوه‌ی زندگی بومی منطقه نیز آشنا شد.

کیفیت زندگی در نیوزلند

کیفیت زندگی در کشور نیوزلند در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر واقعاً بسیار خوب است. در کشور نیوزلند هزینه‌های زندگی در مقایسه با کشورهای دیگر مانند انگلستان و آمریکا پایین‌تر هست؛ اما در مقایسه با کشورهایی مانند هند و چین هزینه‌های زندگی در این کشور بالا است. نیوزلندی‌­ها اخلاق کاری فوق­العاده­ای دارند اما هم­چنین به داشتن تعادل زندگی کاری خوب شناخته‌شده‌اند. سطح رفاه در نیوزلند نسبتاً بالا است. حتی بزرگ­‌ترین شهرهای نیوزلند نیز هرگز از ساحل، مسیر دوچرخه­‌سواری یا پارک ملی خیلی دور نیستند.

نیوزلند، کشوری با فرهنگ آرام و مناظر طبیعی کاملاً شگفت­‌انگیز می‌باشد که زمان زیادی است از محبوبیت زیادی در بین مهاجران برخوردار است؛ اما لازم است در مورد بعضی از مزایا و معایب زندگی در این کشور نیز توضیحاتی داده شود.

3 نکته در مورد مزایا زندگی در نیوزلند

  1. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین است، طبق بررسی‌ها حدوداً 80 درصد از افراد با رده سنی بین 28 تا 60 سال مشغول به کار هستند.
  2. کشور نیوزلند ازنظر بهداشت و سلامت در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شهروندان این کشور می‌توانند از تمامی این خدمات موجود استفاده کنند.
  3. افراد با داشتن مهارت و تخصص در شغلی به‌راحتی می­تواند درآمد بسیار خوبی به دست آوردند و هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

7 نکته در مورد معایب زندگی در نیوزلند

  1. کشور نیوزلند، یک جزیره بزرگ نیست و شاید واقعاً از همه‌چیز دور است؛ بنابراین اگر فردی از کانادا، ایالات­متحده یا انگلستان به این کشور نقل‌مکان کند، از خانواده و دوستان خود بسیار دور خواهد بود.
  2. از آن­جا که اختلاف‌زمانی کشور نیوزلند با سایر کشورها بسیار زیاد است؛ ازلحاظ زمانی در منطقه بسیار متفاوتی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین تمامی این شرایط می­تواند منجر به احساسات تنهایی، غم و اندوه و انزوا در فرد شوند.
  3. علاوه براین، برای بازگشت و سفر به کشور خود، پروازهای بسیار طولانی و گران‌قیمت لازم می­باشد.
  4. در کشور نیوزلند برخی از مشاغل ساعت­های کاری طولانی­تری دارند که این مورد ممکن است برای برخی از افراد غیرقابل‌قبول باشد.
  5. اگر از حمل­ونقل عمومی در این کشور استفاده کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید. قطارها در این کشور آهسته و گران‌قیمت هستند.
  6. میزان کالاها و محصولات موردنیاز که در این کشور تولید می­شود نسبت به سایر کشورها کم­تر است. در واقع بیش­تر کالا­های موجود، وارداتی هستند که به‌طورمعمول محصولات وارداتی گران‌قیمت هستند.
  7. اکثر خانه­ها در کشور نیوزلند، قدیمی می­باشند و ازنظر عایق­بندی از حد استاندارد ضعیف­تر هستند.

زندگی در نیوزلند برای ایرانیان

برای اقامت در این کشور دو گزینه وجود دارد: گزینه اول اقامت موقت است و فقط به فرد اجازه می‌دهند که تا یک‌زمان خاص به‌عنوان مقیم در کشور نیوزلند مجدداً وارد شود. گزینه دوم اقامت دائم است که اجازه ورود نامحدود به نیوزلند را به شما می‌دهد. (افراد پس از دو سال می­توانند با توجه به رعایت شرایط و قوانین مهاجرتی کشور نیوزلند، اقدام به دریافت اقامت دائم در این کشور را داشته باشند). روش­های گرفتن تابعیت نیوزلند به‌صورت زیر است:

  • متولد شدن در این کشور
  • از طریق پدر، مادر و همسر
  • سرمایه‌گذاری در این کشور

روش‌هایی برای تخمین شرایط دریافت تابعیت وجود دارد ازجمله حضور فیزیکی در این کشور، سطح زبان خوب، داشتن اطلاعاتی در مورد تمدن و فرهنگ معاصر نیوزلند و…

5 تفاوت زندگی در نیوزلند و ایران

آمار بیکاری در کشور نیوزلند در سال 2021 تنها 2/6 درصد است و درنتیجه کسانی که برای تحصیل به این کشور می­روند پس از فارغ‌التحصیلی و چه افرادی که برای کار به نیوزلند می‌روند، بلافاصله بعد از ورود به این کشور، به‌راحتی می‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند، درحالی‌که این آمار در ایران حدود 8/21 درصد بوده که حدود دو برابر میانگین جهانی است.

  • اکثر مردم این کشور انگلیسی‌زبان‌اند و دلیلش این است که نیوزلند از سال 1840 مستعمره بریتانیا شد و به همین خاطر زبان رسمی و رایج این کشور انگلیسی است.
  • بر اساس رتبه‌بندی جهانی، نیوزلند در میان 10 کشور برتر دنیا با بالاترین سطح زندگی قرار دارد و رتبه ایران در میان ۳۰ تا ۴۰ کشور آخر است.
  • این کشور در بین 20 کشور پاک دنیا قرار دارد. بیش از 80 درصد برق از منابع تجدید پذیر تولید می‌شود اما در ایران تنها 7 درصد از منابع پاک برای تولید برق استفاده می‌شود .
  • درواقع مطابق آمارهای موجود در سال 2021 متوسط هزینه زندگی در نیوزلند ماهیانه NZD 3200 می‌باشد اما در ایران این مبلغ700 دلار می­باشد.
  • زندگی در نیوزلند، استرالیا یا کانادا؟

    در این بخش ویژگی‌های زندگی در کشورهای نیوزلند، استرالیا و کانادا را بررسی‌شده است.اگر تابه‌حال در مورد مهاجرت مطالعه کرده باشید حتماً کشور استرالیا توجهتان را جلب کرده است. مزایای مهاجرت به این کشور کم نیست. استرالیا وضعیت اقتصادی و توسعه‌یافتگی خیلی خوبی دارد. هم­چنین باوجوداینکه استرالیا قوانین سفت و سختی دارد؛ اما گرفتن ویزا و اقامت استرالیا نسبت به خیلی از کشورهای مهاجرپذیر آسان‌تر است. استرالیا شهرهایی بزرگ با جمعیت کم دارد و این یعنی امکانات کافی برای شهروندان وجود دارد. ثبات اقتصادی بالا و حمایت از کارآفرینان برای راه‌اندازی کسب‌وکار از دیگر مزایای این کشور است.

    در رابطه با مهاجرت به کانادا، طبق قانون کانادا دوملیتی یا چندملیتی بودن امری مجاز است. دریافت اقامت کانادا هم نسبت به دیگر کشور راحت‌تر است. جمعیت 20 درصدی خارجیان ساکن در این کشور گواهی این موضوع است. کانادا کشور امنی برای مهاجران به شمار می‌رود. همچنین بسته به درآمد و سن فرزند، کانادا به شما کمک مالی می‌کند تا فرزند خود را تا سن 18 سالگی پرورش دهید.

    و اما کشور نیوزلند، این کشور ازنظر استاندارد زندگی در رتبه‌بندی سایت Numbeo، سال 2020 در رتبه 8 قرار داشته است. نیوزلند در میان 21 کشور برتر با بالاترین میانگین حقوق ماهانه قرارداد. این کشور با توجه به رتبه­بندی بانک جهانی، اولین کشور برای سهولت تجارت است. حداقل دستمزد 90/18 دلار نیوزلند در هر ساعت است و متوسط حقوق در کشور نیوزلند در سطح استاندارد است.

    کلام آخر

    با توجه به ویژگی­‌های خاص کشور نیوزلند ازجمله استانداردهای بالای زندگی، درصد بیکاری پایین، امنیت عالی، استفاده از منابع پاک و تجدید پذیر و راحتی در پذیرش تابعیت، این کشور گزین‌ه­ای بسیار مناسب برای سفر و مهاجرت است. اگر بامطالعه این مقاله به مهاجرت به این کشور علاقه­‌مند شدید، پیشنهاد می­‌کنیم فرم ارزیابی رایگان اسمارت اپلای را تکمیل کنید. با پر کردن اطلاعات خود در این فرم، مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و به سؤالات مختلف شما در زمینه‌­های مختلف سفر و یا مهاجرت به کشور نیوزلند را پاسخ خواهند داد.

    سؤالات رایج پیرامون زندگی در نیوزلند

    متوسط حقوق ناخالص سالانه حدود NZD 77000 (46000 USD) است.

    به ازای هرماه برای هر فرد NZD 3200 نیاز است

    اکثر ایرانیان در شهر آوکلند ساکن شده‌­اند.

    آمار بیکاری در نیوزلند ۶/۲ درصد است و افراد به‌راحتی می‌توانند مشغول به کار شوند.

    در کشور نیوزیلند برای خرید خانه وام‌های محلی پرداخت می‌شود که برخی بازپرداخت طولانی مدت دارند.

    به دلیل استفاده از منابع تجدید پذیر، این هزینه­‌ها مناسب هستند.