ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا چه ارتباطی به سرنوشت دارد؟ این سؤال حتماً ارزش آن را دارد که برای پیدا کردن پاسخ آن ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و با تمرکز این صفحه را مطالعه کنید. مطالب داخل این صفحه را بدون اغراق نمی‌توانید از هیچ وب‌سایت دیگری پیدا کنید.

ویزای تحصیلی استرالیا تیغ دو لبه‌ای است که هم می‌تواند باعث پیشرفت و نهایتاً رضایت شما باشد و هم می‌تواند باعث سرخوردگی و اتلاف وقت برای شما باشد.

تعارف نداریم، هدف ما از بعد از تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی استرالیا این است که بتوانیم اقامت این کشور را به دست آوریم. در این صفحه راهکارهایی برای شما خواهیم داشت تا بتوانید با چشم بازتر و هوشمندانه‌تر انتخاب‌های خود را انجام دهید.

همچنین اطلاعات صفر تا صد ویزای تحصیلی استرالیا را در این صفحه که توسط وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا نوشته‌شده است مطالعه خواهید کرد. پس لطفاً ۱۰ دقیقه با تمرکز کامل مشغول مطالعه این صفحه شوید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

6 دلیل رد شدن ویزای تحصیلی استرالیا

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر از دولت استرالیا ویزای تحصیلی دریافت کرده و در این کشور بسیار پیشرفته و تراز اول درس می‌خوانند. اما دقت کنید که برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید شرایط آن را داشته باشید.

از مهم‌ترین شروط ویزای تحصیلی استرالیا  به مواردی مثل تمکن مالی مناسب،‌ سوابق آکادمیک قابل قبول، نداشتن‌ گپ تحصیلی، سطح زبان خوب، سن متقاضی، سابقه سفرهای قبلی،‌ میزان وابستگی به کشور مبدأ از نظر عاطفی و مالی و نحوه اثبات این موضوع که دانشجو بعد از اتمام تحصیلات به کشور مبدا بازمی‌گردد می‌توان اشاره کرد.

برای تحصیل در استرالیا باید هزینه ای دست‌کم بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا برای شهریه و ۲۰ هزار دلار استرالیا برای زندگی سالانه فراهم کنید. البته هزینه‌های زندگی را می‌توانید از محل کار کردن که به صورت قانونی این حق به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد، تأمین کنید.

دقت کنید اگر سن شما بالا باشد و یا بین دو مقطع تحصیلی شما گپ وجود داشته باشد ممکن است روی ویزای شما اثر منفی ایجاد کند. همچنین بسیار مهم است که بتوانید اثبات کنید که بعد از تحصیل به کشور خود بازمی‌گردید  توانایی اثبات این موضوع باید از طریق ارایه نامه‌های دقیق و مطابق با شرایط شما باشد.

مزایا و معایب ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا مزایا و معایب خود را به همراه دارد. برای شما که قصد دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را دارید بهتر است که قبل از هرگونه اقدام به‌صورت جدی ابتدا مزایا و معایب دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را بدانید. در زیر توضیحی از مزیت‌ها و معایب ویزای تحصیلی استرالیا برای شما خواهیم آورد:‌

مزایای ویزای تحصیلی استرالیا:‌

تجربه تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول دنیا با بالاترین امکانات و دسترسی به علم روز دنیا – ۸۶٪ درصد دانشجویان اعلام رضایت کرده‌اند.
داشتن مدرکی با اعتبار جهانی که همه جای دنیا موردقبول است و می‌تواند ارتباط شما با دنیای علم تسهیل کند.
زندگی دریکی از آرام‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا- ۸۸٪ افراد از این تجربه اعلام رضایت کرده‌اند.
امکان تجربه زندگی در محیط چند فرهنگی با تمام ملیت‌های دنیا و بالا بردن تجربه میدانی
امکان کار هم‌زمان با تحصیل تا ۴۰ ساعت در هر دو هفته و کار تمام وقت در ایام تعطیلات و کسب درآمد حداقل ۲۰ دلار در ساعت با کار دانشجویی که بالاتر از کشورهایی مثل آمریکا و کانادا است.
امکان پیدا کردن کار تخصصی با حقوق حداقل ۵۳۰۰۰ دلار در سال هم‌زمان با تحصیل و یا پس از تحصیل
دریافت ویزای کار پس از تحصیل بین ۲ تا ۵ سال بسته به نوع مقطع و شهر موردنظر در استرالیا
شانس بسیار بالا برای دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای کار و مهارت
امکان دریافت بورسیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مثل کارشناسی ارشد تحقیقاتی، دکتری و … برای مثال می توانید یک دوره کارشناسی ارشد را در استرالیا گذرانده و با تقویت رزومه تحصیلی و تحقیقاتی خود برای دریافت پذیرش دکترا با بورسیه اقدام نمایید.

امکان دریافت کمک هزینه های تحصیلی متنوع برای دوره های Foundation، کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره.
امکان گرفتن ویزای همزمان برای اعضای خانواده که شامل همسر و فرزندان میشود. همچنین می‌توانید برای پدر و مادر خود ویزای توریستی دریافت کنید.

امکان معرفی به شرکت ها و صنایع وابسته به دانشگاه ها و یا جذب در محیط دانشگاه جهت انجام کار دانشجویی و یا کار بعد از فارغ التحصیلی

معایب ویزای تحصیلی استرالیا:

ممکن است بعد از ویزای تحصیلی و سپس ویزای کار پس از تحصیل نتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید. برای همین منظور بسیار مهم است که پرونده شما از همان ابتدا با سناریو خوب و دقیقی ارسال شود تا شانس اقامتی شما افزایش پیدا کند. ارسال پرونده با سناریوی درست می‌تواند تا ۸۰ درصد شانس شما را جهت دریافت اقامت این کشور افزایش دهد.
هزینه تحصیل در استرالیا به نسبت کانادا گران‌تر است. البته کار هم‌زمان با تحصیل نیز در استرالیا درآمد بیشتری برای شما رقم خواهد زد.

۴ هشدار حیاتی ویزای تحصیلی استرالیا

اگر قصد اقدام برای ویزای تحصیلی استرالیا دارید و می‌خواهید در این کشور درس بخوانید و بعد از دریافت ویزای تحصیلی استرالیا همچنان در این کشور حضور داشته باشید و درنهایت اقامت این کشور را دریافت کنید، حتماً انتخاب خود را از طریق وکیل مهاجرت انجام دهید. مطمئن باشید که حتماً مشاور شما با وکیل در ارتباط است و انتخاب رشته شما را با وکیل در میان می‌گذارد. انتخاب رشته بدون لحاظ شرایط زیر بسیار پرخطر است.

  1. سوابق کاری و شرح وظایف  شما که قرار است برای اداره مهاجرت ارسال شود به چه صورت قید شده است. دقت داشته باشید که هر سابقه‌ای که در ویزای تحصیلی خود ارسال کنید در آینده امکان ویرایش آن را ندارید و ممکن است همان سوابق در آینده به ضرر شما تمام شود. بهتر است سناریو سوابق شما کاملاً مشخص و دقیق در ویزای تحصیلی استرالیا اعلام شود.
  2. تحصیل شما در کدام شهر خواهد بود. گاهی اوقات شهرهای بزرگ که اکثر افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنند، گزینه‌های مناسبی نیستند و شانس اقامتی شما در این شهرها ممکن است کمتر شود. البته این به این معنی نیست که در شهرهای بزرگ تحصیل نکنید. بلکه انتخاب شما باید حتماً آگاهانه و صحیح باشد.
  3. رشته انتخابی شما بسیار زیاد در دریافت اقامت تان مؤثر است. بسیاری از افراد استرالیا را با کشورهای دیگری مثل کانادا مقایسه می‌کنند و همین اشتباه باعث می‌شود که در انتخاب رشته چندان دقت نداشته باشند. در استرالیا پیچیدگی‌های قوانین مهاجرتی بسیار بیشتر از کانادا است و به همین منظور انتخاب رشته باید دقیق و مطابق با بازار کار آن ایالت و لیست رشته‌های موردنظر ایالت‌ها و فاکتورهای دیگری که بسیار مهم هستند انجام شود.
  4.  بررسی اینکه معادل‌سازی مدارک شما را چه سازمانی در آینده قرار است انجام دهد و چیدن سناریو بر اساس آن نیز بسیار مهم است.

مواردی که در بالا ذکر شد، مشکلات بسیاری از دانشجویانی است که در استرالیا تحصیل‌کرده‌اند و برای بعد از ویزای تحصیلی استرالیا برنامه مشخص و هدفمندی نداشته‌اند. برعکس افرادی که هوشمندانه قدم برداشته‌اند، توانسته‌اند با هزینه و زحمت بسیار کمتر و با ریسک پایین تر اقامت خود را در سریعترین زمان ممکن نیز دریافت کنند.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از پر اهمیت ترین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین بخش از ویزای تحصیلی استرالیا ، هزینه‌های آن است. همان‌طور که احتمالاً به گوش شما هم رسیده باشد هزینه ویزای تحصیلی استرالیا زیاد است. البته این به معنی این نیست که خود اقدام برای ویزا گران باشد. منظور این است که هزینه‌های تحصیل بالا می باشد. به‌طورکلی اگر بخواهیم تفکیکی داشته باشیم از هزینه‌های ویزای تحصیلی استرالیا آن را می‌توانیم در بخش‌های زیر خلاصه کنیم:

هزینه مورد نیاز جهت پرداخت شهریه تحصیلی در مقاطع دانشگاهی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا سالانه است. البته شهریه ها بسته به مقطع تحصیلی، رشته، دانشگاه و غیره متقاوت می باشد. هم چنین هزینه مورد نیاز دوره های دبستان و دبیرستان بین
هزینه اپلیکیشن ویزای تحصیلی استرالیا که حدود ۶۰۰ دلار استرالیا می‌باشد.10 تا 18 هزار دلار استرالیا سالانه است.
هزینه‌های سفر به استرالیا حدود ۲۰۰۰ دلار استرالیا است.
هزینه‌های خوردوخوراک و محل اسکان حدود ۲۱ هزار دلار در سال برای دانشجو می باشد که معمولاً از محل کار کردن تأمین می‌شود. هزینه زندگی برای همسر دانشجو در حود 7 هزار دلار استرالیا و هر یک از فرزندان حدودا 3 هزار دلار استرالیا می باشد.

۵ گام برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

متأسفانه ۹۹ درصد دفاتر اعزام دانشجو از این ۵ گام ۳ گام را به‌درستی انجام نمی‌دهند. گام ۳ بسیار مهم و حیاتی و ضروری است و انجام ندادن آن ممکن است منجر به از دست دادن تمام هزینه‌هایی که برای تحصیل‌کرده‌اید شود.

گام اول جستجو برای انتخاب رشته و دانشگاه در استرالیا است.  برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می بایست از یکی از دانشگاه‌های استرالیا پذیرش بگیرید. نحوه پیدا کردن دانشگاه به این صورت است که ابتدا شرایط خود را در بخش هوشمند وب‌سایت اسمارت اپلای وارد کرده، دکمه جستجوی هوشمند را بزنید. از بین دانشگاه‌هایی که برای شما پیدا می‌شوند، بررسی کرده و مواردی که بیشتر به آن‌ها تمایل دارید را انتخاب کنید.

گام دوم بررسی رشته‌های موردنظر با کارشناس موسسه است.  در این مرحله یک جلسه مشاوره با کارشناسان ما در اسمارت اپلای خواهید داشت تا روی گزینه‌های مورد نظر بررسی و گفتگویی داشته باشید. از بین انتخاب‌های شما بهترین‌ها با درنظرگرفتن شرایط شما و ملاحظات پذیرش و ویزا انتخاب خواهند شد.

گام سوم و مهم‌ترین گام مشاوره با وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا  است. بسیار مهم است که در ابتدای مسیر درباره انتخاب‌های رشته و دانشگاه موردنظر، با وکیل مهاجرت باتجربه بالا درزمینهٔ ویزاهای بعد از ویزای تحصیلی استرالیا مشورت کنید و مطمئن باشید که انتخاب شما بیشترین شانس اقامتی را برای شما ایجاد می‌کند. وقتی از انتخاب خود مطمئن شدید حالا برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بخش از کار تا ۷۰ درصد شانس اقامت شمارا در استرالیا بعد از اتمام ویزای تحصیلی استرالیا بالا می‌آورد.

گام چهارم اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا است. بسیاری از دفاتر پذیرش تحصیلی ۳ گام قبلی را انجام نمی‌دهند و مستقیما بدون لحاظ شرایط از گام چهارم اقدام می‌کنند. در گام چهارم مدارک لازم برای دریافت پذیرش به شما اعلام‌شده و آن‌ها را آماده می‌کنید و برای ما ارسال می‌کنید تا از طریق نماینده رسمی دانشگاه آن‌ها را برای دانشگاه ارسال کرده و پذیرش شمارا دریافت نماییم.

گام پنجم دریافت ویزای تحصیلی استرالیا است.  در این مرحله بسیار حیاتی باید تمامی مدارک شما برای ویزا آماده شود. همه باید زیر نظر وکیل رسمی اداره مهارت عضو سازمان MARA بررسی‌شده و توسط پورتال رسمی وکیل ارسال شود. دقت داشته باشید که حتماً نام و کد وکیل روی پرونده شما باشد و بدون ذکر نام وکیل رسمی پرونده خود را به دست اشخاص غیررسمی نسپارید. ارسال پرونده با وکیل رسمی می‌تواند شانس دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را برای شما بیشتر کند. وقتی ویزای تحصیلی را دریافت کردید می‌توانید با شروع ترم به استرالیا رفته و تحصیل خود را آغاز کنید.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

    اگر می‌خواهید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید باید مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی استرالیا را طبق لیست زیر در دست داشته باشید:

    • فرم های تکمیل شده و امضا شده
    • پذیرش تحصیلی یا همان Offer Letter از یکی از مراکز آموزشی معتبر در استرالیا
    • تاییدیه ثبت نام یا CoE Letter
    • بیمه درمانی دانشجویی یا همان OSHC
    • رزومه
    • انگیزش نامه
    • کارنامه آزمون IELTSو یا آزمون های معتبر(مراکز آموزشی معمولاً از شما نمرات بالاتری برای پذیرش درخواست می‌کنند.)
    • پاسپورت معتبر
    • کارت ملی و شناسنامه
    • سند ازدواج در صورت تاهل
    • دانشنامه هر مقطع تحصیلی و ریزنمرات – نحوه آزادسازی مدارک را ازاینجا مطالعه کنید.
    • سوابق کاری در صورت الزام توسط مشاور
    • واریز اپلیکیشن فی مرکز آموزشی در صورت الزام
    • مدارک مرتبط با تمکن مالی که استطاعت مالی دانشجو را در زمان تحصیل نشان دهد
    • پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه و سند ازدواج در صورت تاهل
    • اگر فرزندی همراهتان دارید مدارک مبتنی بر ثبت‌نام ایشان در مدرسه
    • اگر برای ویزای دانش‌آموزی اقدام کرده‌اید داشتن قیم الزامی است.
    • اثبات بازگشت به کشور از طریق نامه .GTE همان‌طور که بالاتر توضیح داده شد، نامه GTE بسیار حساس و مهم است و شاید مهم‌ترین مدرک شما در پرونده ویزای دانشجویی استرالیا همین نامه GTE باشد. شما باید اثبات کنید که به کشور  خود برمی‌گردید. روش آماتور نوشتن GTE  این است که شما توضیحاتی از زبان خودتان بدهید و به آفیسر اعلام کنید که به دلایل شخصی خودتان حتماً به کشور بازمی‌گردید؛ اما روش حرفه‌ای‌تر این است که هنگام نوشتن GTE مرتب به بندهای قانونی در استرالیا اشاره‌ کنید و با پیوند دلایل خود به بندهای قانونی نامه خود را تقویت کنید و درنهایت از طریق وکیل رسمی و قانونی ثبت‌شده در اداره مهاجرت پرونده ویزای تحصیلی استرالیا را ارسال کنید. این کار شانس شمارا به‌مراتب بالاتر خواهد آورد. متأسفانه این بخش از پرونده معمولاً توسط افراد جدی گرفته نمی‌شود و بیش از ۷۰ درصد از ردی‌های پرونده‌ها در استرالیا به همین دلیل است.

    مدت زمان صدور ویزای تحصیلی استرالیا

    مدت‌زمان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا به‌طور میانگین ۴ ماه می‌باشد. البته این کاملاً بستگی به شرایط نیز دارد. جدول زیر مدت‌زمان انتظار برای انواع ویزای تحصیلی استرالیا را نشان می‌دهد.

     

    انواع ویزای تحصیلی استرالیا مدت‌ زمان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا
    ویزای مدرسه بین ۴۰ تا ۷۰ روز
    ویزای دوره زبان بین ۱ تا ۲ ماه
    ویزای فنی حرفه‌ای بین ۲ تا ۴ ماه
    ویزای دانشجویی بین ۲ تا ۴ ماه

    کار دانشجویی

    یکی از مهم‌ترین دغدغه های اکثر افرادی که می‌خواهند ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنند این است که آیا می‌توانند هم‌زمان با تحصیل در استرالیا کار کنند و درآمد داشته باشند تا کمتر از جیب خرج کنند. مخصوصاً با توجه به افزایش قیمت دلار این روزها این گزینه بسیار مهم‌تر شده است.

    به‌طورکلی در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد  Coursework شما می‌توانید به‌طور میانگین ۲۰ ساعت در هفته  (۴۰ ساعت در هر دو هفته) کارکنید. البته در تعطیلات میان‌ترم و تابستانی می‌توانید بدون محدودیت ساعت کارکنید. همچنین در مقطع دکتری و ارشد  Research می‌توانید بدون محدودیت کارکنید.

    بابت کار دانشجویی می‌توانید حدوداً ساعتی ۲۰ دلار درآمد کسب کنید. پس اگر به‌طور میانگین ۲۰ ساعت در هفته با ساعتی ۲۰ دلار میانگین کارکنید می‌توانید هفتگی ۴۰۰ دلار درآمد کنید.

    اینکه هفتگی ۴۰۰ دلار چقدر از درآمدهای مان را پوشش می‌دهد سؤال بسیاری از افراد است. باید گفت که با این مبلغ شما می‌توانید هفتگی هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنید؛ اما برای شهریه نمی‌توانید مبلغی را پس‌انداز کنید. مگر اینکه کار شما درآمد بالاتری داشته باشد که امکان‌پذیر است. برای مثال اگر کار شما ساعتی ۳۰ دلار باشد شاید بتوانید بخشی از شهریه خود را نیز تأمین کنید.

    شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل

    بعد از پایان تحصیل در استرالیا به شما شرایطی داده می‌شود تا بتوانید همچنان در این کشور بمانید و شانس خود را برای ماندن در استرالیا بیشتر کنید. طول مدت ویزای اقامت پس از تحصیل یا همان PSWV در استرالیا بستگی به این دارد که در کدام شهر درس‌خوانده‌اید و چه مقطعی را سپری کرده‌اید. به‌طورکلی اگر مقطع شما لیسانس باشد به شما ویزای پس از تحصیل ۲ ساله داده می‌شود. اگر مقطع شما فوق‌لیسانس باشد ویزای پس از تحصیل شما ۲ تا ۳ سال خواهد بود و اگر مقطع تحصیلی شما دکتری باشد ویزای پس از تحصیل شما ۴ ساله خواهد بود.

    همچنین اگر در مناطق کم‌جمعیت استرالیا حداقل ۲ سال درس‌خوانده باشید وزندگی کرده باشید، می‌توانید یک سال به مدت ویزای پس از تحصیل خود اضافه کنید. تمامی شهرهای استرالیا به‌جز ملبورن و سیدنی و بریزبین جزو شهرهای کم‌جمعیت محسوب می‌شوند. واژه کم‌جمعیت ترجمه فارسی واژه REGINAL می‌باشد. مناطق رجینال بزرگ (major regional centres) شامل:

    Perth, Gold Coast, Sunshine Coast, Lake Macquarie, Illawarra, Geelong, Newcastle, Wollongong, Adelaide, Hobart and Canberra می‌باشند.

    اگر مناطق کم‌جمعیت مرکزی و اطراف باشید (regional centres and other regional areas) می‌توانید ۲ سال به طول ویزای پس از تحصیل خود اضافه کنید که البته تحصیل در این مناطق به شما توصیه نمی‌شود.

    شرایط و اقامت ویزای تحصیلی استرالیا

    قصد هر دانشجو درنهایت این است که بتواند اقامت کشور را دریافت کند. برای استرالیا این موضوع بسیار مهم و حیاتی است چراکه استرالیا یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مهاجرت می‌باشد. وقتی با ویزای تحصیلی استرالیا درس خود را تمام می‌کنید، ابتدا وارد ویزای کار پس از تحصیل می‌شوید که بالاتر توضیح آن را برای شما آوردیم؛ اما شما باید به فکر دریافت اقامت پس از تحصیل در استرالیا باشید. ویزای تحصیلی استرالیا به‌خودی‌خود منجر به دریافت اقامت نمی‌شود.

    باید حتماً از همان ابتدا برنامه مشخصی برای دریافت اقامت پس از تحصیل در استرالیا داشته باشید. حتماً شرایط مهاجرت از طریق تحصیل را بدانید. در بسیاری از مواقع نیاز است که شما از همان ابتدا که رزومه و مدارک خود را به اداره مهاجرت می‌دهیم، دقت کافی را داشته باشید چون ممکن است در مدارکتان بخش سوابق کاری را طوری عنوان کنید که بعداً برای دریافت اقامت پس از تحصیل برای شما مفید نباشد. فراموش نکنید مدارکی که شما به اداره مهاجرت در ویزای تحصیلی استرالیا می‌دهید بعداً امکان تغییر ندارند و این مشکلی است که شاید ۷۰ درصد دانشجویان زمان اقدام دقت نمی‌کنند و بعداً در استرالیا به این نکته برمی‌خورند.

    به‌طورکلی برای اقامت پس از تحصیل برای یک دانشجو راهکارهای مختلفی است که می‌توانید در صفحه شرایط مهاجرت و اقامت پس از تحصیل در استرالیا آن را مطالعه نمایید.

    جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

    در 60 ثانیه

    جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

    اسمارت اپلای

    ۶ دلیل رد‌شدن ویزای تحصیلی استرالیا

    شاید شما هم با یکی از دوستان یا آشنایان خود مواجه شده باشید که ویزای تحصیلی استرالیا آن‌ها ریجکت شده باشد. ریجکتی ویزا به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بی افتد که در زیر به برخی از آن دلایل اشاره می‌کنیم.

    ۱- یکی از شایع‌ترین دلایل ریجکتی ویزای استرالیا این است که شما نتوانسته‌اید ثابت کنید که به کشور خودتان برمی‌گردید. ویزای تحصیلی استرالیا یک ویزای موقت است که برای دریافت آن باید ثابت کنید که قصد و هدف شما از ماندن در استرالیا موقت است. برای این منظور شما باید فایلی به نام GTE پرکنید و در /ان به‌طور کامل تشریح کنید که چرا می‌خواهید به کشور خود بازگردید. نوشتن فایل GTE بسیار مهم و حیاتی است و متأسفانه اکثر افراد توجهی به این فایل نمی‌کنند و آن را بدون دقت کافی پر می‌کنند. بهترین راه پر کردن فایل زیر نظر وکیل مهاجرت کارکشته ای است که با تمام اصول و مقررات حاکم بر اداره مهاجرت در روند صدور ویزا آشنا باشد.

    ۲- دلیل دوم می‌تواند در بحث تمکن مالی شما باشد؛ یعنی به آفیسر پرونده ثابت نشده است که شما تمکن مالی کافی برای تحصیل در استرالیا دارید. برای تحصیل در استرالیا باید ثابت کنید که شما هزینه‌های حداقل یک سال از دوره تحصیلی (حدود ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا) و پرواز به استرالیا (حدود ۲۵۰۰ دلار استرالیا) و هزینه‌های زندگی برای یک سال (حدود ۲۱ هزار دلار استرالیا) را دارا هستید. محل تأمین این هزینه‌ها نیز بسیار مهم است و اگر آفیسر متوجه شود که محل تأمین آن‌ها قطعی نیست و ممکن است در آینده قطع شود، این موضوع می‌تواند برای ویزای شما منفی تلقی شود.

    ۳- گپ تحصیلی از دیگر موارد شایع از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا است. گاها مشاهده می‌شود که بین مدارک تحصیلی فاصله‌های طولانی وجود دارد که این موضوع توجه آفیسر پرونده را به خود جلب می‌کند. سؤال این خواهد بود که چرا بعد از مدت طولانی شما مجدد انگیزه درس خواندن پیداکرده‌اید. باید بتوانید ثابت کنید که انگیزه شما واقعی است. همچنین باید برای گپ تحصیلی خود دلایل خوب و محکمی داشته باشید.

    ۴- داشتن خانواده در استرالیا می‌تواند باعث رد شدن پرونده شما شود. جالب است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند داشتن فامیل در استرالیا برای ویزای تحصیلی آن‌ها کمک بزرگی است. درحالی‌که این می‌تواند به‌عنوان یک نکته منفی حساب شود. البته این کاملاً بستگی به نگاه آفیسر پرونده دارد. توضیحات شما در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد و به افیسر کمک کند تا تصمیم درست‌تری را اتخاذ کند. برای آفیسر پرونده مهم است که قصد شما از ویزای تحصیلی استرالیا این نباشد که به فامیل درجه ۱ خود بپیوندید و حضور آن فامیل منبعی بشد برای تشویق شما برای ماندن بعد از تحصیل در استرالیا.

    ۵- یکی دیگر از دلایل رد شدن ویزای تحصیلی استرالیا می‌تواند انتخاب دوره تحصیلی نامناسب باشد. شما برای هر دوره و رشته‌ای که انتخاب می‌کنید باید دلیل مناسبی داشته باشید که چرا می‌خواهید آن دوره و مقطع را در استرالیا دنبال کنید. مرتبط بودن دوره و یا نامرتبط بودن آن می‌تواند دلایل رد شن یا ریجکتی ویزای تحصیلی شما باشد.

    ۶- انتخاب دانشگاه یا مرکز آموزشی نیز در رد شدن یا ریجکتی پرونده بسیار مهم است. در استرالیا به هر کشور ضریب ریسکی بین ۱ تا ۳ تعلق می‌گیرد. ضریب ریسک کشور ایران ۳ است که در بدترین حالت ممکن می‌باشد. برای هر مرکز آموزشی و دانشگاه نیز ضریب ریسکی بین ۱ تا ۳ در نظر گرفته می‌شود. ضریب ۱ بهترین است و ضریب ۳ بدترین می‌باشد. وقتی شما از کشور ایران می‌خواهید برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید باید حتماً از دانشگاه‌هایی انتخاب کنید که ضریب آن‌ها ۱ باشد؛ یعنی دانشگاه‌های تراز اول استرالیا تا بتوانید ضریب ریسک کشور ایران را با این کار کاهش دهید.

    این‌ها و البته دلایلی بیشتر می‌توانند دلیل رد شدن (ریجکتی) پرونده ویزای تحصیلی استرالیا باشند. برای کاهش دلایل ریجکتی حتماً پرونده خود را به دست شرکت‌هایی بسپارید و وکیل مهاجرت رسمی در آن‌ها وجود داشته باشد و پرونده شمارا به‌طور کامل ازنظر ویزا بررسی نماید.

    اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا

    اگر بنا به دلایلی که بالاتر گفتیم پرونده ویزای تحصیلی استرالیا شمارد شد، برای شما نامه‌ای ارسال خواهد شد که دلایل رد شدن شما در آن نامه نوشته خواهد شد. به‌طورکلی دو حالت خواهیم داشت:‌

    ۱- شما خارج از استرالیا هستید و در این صورت به شما حق اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی داده نمی‌شود. باید مجدد اقدام کنید و البته اقدام مجدد اشکالی ندارد. البته باید تلاش کنید در اقدام مجدد شرایط پرونده شما مقداری تغییر کرده باشد. اینکه همان پرونده قبلی را مجدد برای اداره مهاجرت ارسال کنید کفایت نمی‌کند.

    ۲- اگر داخل استرالیا هستید و می‌خواهید اعتراض کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. اعتراض اولیه شما به سازمان استیناف یا همان AAT ارسال خواهد شد. وقتی اعتراض را ارسال می‌کنید ویزای شما به حالت BRIDGE تبدیل می‌شود. در ویزای بریدج امکان کار کردن دارید تا منتظر بمانید تا دادگاه اعتراض پرونده برای شما تشکیل شود. معمولاً این پروسه یک سال طول می‌کشد. اگر با اعتراض شما موافقت شود می‌توانید با ویزای تحصیلی ادامه تحصیل دهید. اگر با اعتراض شما موافقت نشود باید به کشور خود بازگردید و یا مجدد اعتراض را به دادگاه بالاتر یعنی FCC ارسال کنید.

    میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های ویزای تحصیلی استرالیا اثبات توانایی مالی است. اگر نتوانید توانایی مالی خود را به افسر پرونده تحصیلی استرالیا ثابت کنید امکان دریافت ویزا برای شما میسر نیست. مخصوصاً برای کشور ما که قیمت دلار بالا است و این نوسانات باعث می‌شود که افسر پرونده نیز بیشتر روی این موضوع تأکید داشته باشد.

    اینکه میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا چقدر باشد به‌طورکلی باید گفت که شما باید هزینه‌های یک سال تحصیل (بسته به دانشگاه موردنظر بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا) را + هزینه‌های یک سال زندگی حدود ۲۱ هزار دلار استرالیا برای نفر اصلی + حدود 7400 دلار استرالیا برای نفر همراه + 3150 دلار برای هر فرزند + حدود 2500 دلار هزینه‌های پرواز و ورود به استرالیا را در حساب بانکی خود نمایش دهید.

    شما باید همچنین ثابت کنید که می‌توانید ادامه هزینه ویزای تحصیلی استرالیا خود را در تأمین کنید. این را با مدارک جانبی که روی پرونده گذاشته می‌شود اثبات خواهید کرد. برای خبش توانایی مالی باید هر چه می‌توانید پرونده را تکمیل‌تر و قانع‌کننده‌تر کنید.

    ویزای همراه تحصیلی استرالیا

    اگر برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کرده‌اید و می‌خواهید شخص دیگری از قبیل همسر و یا فرزندان خود را نیز به پرونده اضافه کنید باید برای ویزای همراه تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

     ویزای همراه دانشجویی استرالیا

    اگر هم‌زمان با ارسال پرونده دانشجویی نفر اصلی پرونده نفر همراه را نفرستاده باشید اشکالی ایجاد نمی‌کند. اما شما باید برای نفر همراه برای ویزای همراه دانشجویی استرالیا اقدام کنید. این درواقع همان ویزای تحصیلی استرالیا برای نفر همراه است. در بسیاری از مواقع ابتدا شخص برای خود اقدام می‌کند و بعد از گرفتن ویزا برای ویزای همراه تحصیلی استرالیا اقدام می‌کند.

    منظور از نفر همراه همان همسر و فرزندان است. شما نمی‌توانید سایر اعضای خانواده خود را در پرونده خود به‌عنوان ویزای همراه دانشجویی استرالیا در نظر بگیرید.

    ویزای همراه دانش‌آموزی استرالیا

    برای ویزای دانش‌آموزی منظور از همراه همان قیم دانشجو هست. اگر دانشجو زیر ۱۸ سال باشد باید شخصی به‌عنوان قیم به همراه دانش امور در پرونده اعلام شود. درواقع شخص قیم باید برای ویزای همراه دانش‌آموزی استرالیا اقدام کند. شماره این ویزا ۵۹۰ هست. شخص قیم حق کار و تحصیل ندارد. البته می‌توانید به‌جای استفاده از ویزای همراه تحصیلی استرالیا از یک خانواده استرالیایی به‌عنوان قیم استفاده کنید.

    مدت اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا

    مدت اعتبار ویزای دانشجویی استرالیا بستگی به نوع دوره‌ای دارد که برای آن اقدام می‌کنید اما به‌طورکلی ویزای تحصیلی استرالیا به مدت طول دوره + چند ماهی بیشتر است. اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم به این صورت خواهد بود که:

    اگر دوره تحصیلی بیش از ۱۰ ماه است و با پایان سال تحصیلی استرالیا یعنی ماه نوامبر یا دسامبر دوره نیز نوبتام، در این حالت مدت‌زمان اعتبار ویزای دانشجویی تا سال بعد ماه مارس می‌باشد.

    اگر دوره تحصیلی بیش از ۱۰ ماه است، و در ماه غیر از پایان سال تحصیلی استرالیا  یعنی نوامبر و دسامبر  تمام می‌شود، ویزای تحصیلی به مدت ۲ ماه بیشتر از طول دوره تحصیل در استرالیا صادرمی‌شود.

    اگر دوره تحصیلی موردنظر کمتر از ۱۰ ماه است، به‌طورمعمول ویزای تحصیل در استرالیا برای یک ماه بیشتر از طول دوره صادر می‌شود. برای مثال اگر دوره شما ۶ ماه است ویزای شما ۷ ماهه صادر می‌شود. البته این مدل برای ایرانیان کاربردی ندارد.

    ویزای تحصیلی استرالیا در دانشگاه های استرالیا

    با توجه به اینکه دانشگاه های استرالیا و تمام مراکز آموزشی در استرالیا دارای ضریب ۱ تا ۳ هستند. ۱ بهترین‌ها و ۳ ضعیف‌ترین‌ها ازنظر اعتبار برای اداره مهاجرت هستند. پس باید سعی کنید دانشگاه و مرکز آموزشی را انتخاب کنید که ترجیحاً ضریب ۱ داشته باشد تا بتوانید شانس ویزای تحصیلی استرالیا خودتان را بالا بیاورید. انتخاب دانشگاه و رشته برای تحصیل کاملاً تخصصی است و باید برای آن‌وقت خوبی بگذارید و مشاوره خوبی بگیرید. از ۴۲ دانشگاه استرالیا تعداد کمی از آن‌ها رتبه و ضریب ۱ دارند و این به این معنی است که اگر برای ضریب‌های ۲ و ۳ اقدام شود ممکن است ویزای شما با ریسک بیشتری مواجه شود. جهت انتخاب بهترین دانشگاه‌های استرالیا با ما در ارتباط باشید.

    ویزای تحصیلی استرالیا بدون مدرک زبان

    اینکه بتوانید ویزای تحصیلی استرالیا را بدون مدرک زبان دریافت کنید بستگی به این دارد که شرایط شما چیست و چه نوع ویزای تحصیلی درخواست می‌دهید. برای مثال اگر شما شهروند استرالیا باشید در بسیاری از دوره‌ها در استرالیا ویزای به نمره زبان ندارید. همچنین برای همراه دانشجو نیازی نیست نمره زبان داشته باشید. قیم دانش‌آموز هم نیازی بی نمره زبان ندارد؛ اما اگر خودتان نفر اصلی پرونده هستید و می‌خواهید اقدام کنید حتماً نمره زبان برای ویزای تحصیلی استرالیا الزامی است.

    ویزای تحصیلی استرالیا به همراه بورسیه تحصیلی

    بسیاری از افراد این سؤال را می‌کنند که آیا می‌توان برای مقطع لیسانس و یا ارشد بورسیه تحصیلی دریافت کرد و ویزای تحصیلی استرالیا را گرفت. جواب این است که خیر. اگر هم بتوانید بورسیه دریافت کنید نهایتاً مبلغ اندکی از شهریه را بتوانید کم کنید. برای مثال از شهریه سالانه ۳۰ هزار دلاری ممکن است بتوانید ۵۰۰۰ هزار دلار کم کنید و بورسیه دریافت کنید. اما برای مقطع دکترا این امکان وجود دارد که ابتدا یک سوپروایزر پیدا کنید که حاضر باشد از منابع در دست استفاده کند و به شما بورسیه تخصیص بدهد و سپس از طریق پذیرش دانشگاه برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید و با بورسیه تحصیلی وارد استرالیا شوید. در مقطع دکترا اگر بورسیه تحصیلی دریافت کنید علاوه بر اینکه شهریه دانشگاه نمی‌دهید، تمامی هزینه‌های شما از جمله هزینه مسکن, خوردوخوراک, بیمه و غیره نیز از طرف دانشگاه و دولت استرالیا پوشش داده می‌شود.

    1. انتخاب سناریو و پیشبرد پروسه زیر نظر وکیل مهاجرت شانس دریافت اقامت دائم متقاضیان را تا 80 درصد افزایش می دهد.
    2. افرادی که در اندیشه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا هستند سالانه دست‌کم ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار استرالیا برای شهریه و ۲۰ هزار دلار استرالیا برای زندگی باید هزینه کنند
    3. بی دقتی و اهمال در پر کردن فایل GTE مهمترین دلیلی است که باعث ریجکتی درخواست متقاضیان تحصیل در استرالیا می شود.
    4. دانشجویان اجازه کار برای 20 ساعت در هفته را دارند و به طور میانگین می توانند بابت هر ساعت 20 دلار درآمد کسب کنند و حدود هفته ای ۴۰۰ دلار درآمد داشته باشند
    5. بررسی اینکه معادل‌سازی مدارک شما را چه سازمانی در آینده قرار است انجام دهد و چیدن سناریو بر اساس آن یکی از حیاتی ترین مسائل در پروسه انتخاب مسیر تحصیل استرالیاست.
    6. بسیاری از دانشجویان که بدون داشتن سناریو و برخورداری از وکیل اقدام به اقدام برای ویزای تحصیلی می نمایند، بعدها در پروسه دریافت اقامت با مشکلات عدیده مواجه می شوند.
    7. با توجه به پیچیدگی های مهاجرت به استرالیا، انتخاب رشته تحصیلی از اهمیتی قابل توجه در سرنوشت مهاجرت افراد بازی می کند

    انواع ویزای تحصیلی استرالیا

    متقاضیان ادامه تحصیل در استرالیا لازم است از مقطع پیشین فارغ التحصیل یا در انتهای دوره تحصیل خود باشند . همه علاقه مندان به تحصیل در استرالیا در قالب زیر گروه یا ساب کلاس 500 باید جهت تحصیل در استرالیا اقدام کنند.

    اما به‌طورکلی دو دسته ویزای تحصیلی استرالیا داریم. ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی استرالیا.

    ۱- ویزای دانشجویی استرالیا که همان‌طور که از نام آن پیداست برای افرادی است که می‌خواهند در مقطع دانشگاهی وارد استرالیا شوند. ورود به استرالیا از ایران برای تحصیل در مقاطع کمتر از لیسانس بسیار مشکل است چراکه خطر رد شدن ویزا بسیار بالاتر خواهد آمد.

    اما در کل برای آنکه شما بتوانید ویزای دانشجویی استرالیا دریافت کنید می بایست از یکی از موسسات آموزشی استرالیا پذیرش دریافت کنید. اگر پذیرش شما مورد تایید قرار گیرد از سوی موسسه آموزشی مورد نظرتان نامه ای دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه با درخواست شما موافقت شده است. هنگامی که شهریه تحصیلی اعلام شده را پرداخت نمایید مدرک COE یا همان Confirmation of Enrolment دریافت می کنید. توجه داشته باشید که اگر شما قصد پشت سرگذاردن چند دوره متفاوت را دارید(مثلا ابتدا گذراندن یک دوره زبان مقدماتی و سپس تحصیل در دانشگاه) ضروری است برای هر دوره یک COE دریافت کنید. سپس با ارائه این مدرک می توانید برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدام نمایید.

    ۲- ویزای دانش‌آموزی استرالیا که برای افراد زیر ۱۸ سال است که می‌خواهند وارد مدارس استرالیا شوند و تحصیل کنند. برای افراد زیر ۱۸ سال نیاز است که شخصی به‌عنوان قیم معرفی شود و همراه دانش‌آموز به استرالیا سفر کند و کنار دانش‌آموز باشد. البته می‌توان قیم را از داخل استرلبا انتخاب کرد و با پرداخت هزینه شخصی یا خانواده‌ای را به‌عنوان قیم برای دانش‌آموز در نظر گرفت.

    در مورد متقاضیان ویزای دانش آموزی هم دانش آموزان روندی مشابه متقاضیان ویزای دانشجویی را طی می کنند. دانش‌آموزان متقاضی باید برای دریافت ویزای دانش‌ آموزی استرالیا( Subclass 500 ) درخواست خود را ارائه دهند. در اینجا هم قبل از اقدام به تقاضا برای ویزا، باید COE دریافت شود و پس از دریافت آن نسبت به اقدام برای ویزا تلاش های لازم انجام شود.

    ویزای تحصیلی استرالیا برای کودکان

    نکات اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای کودکان به این صورت است که برای همه فرزندان زیر ۱۸ سال نیاز به داشتن همراه تحصیلی یا همان قیم هست. قیم می‌تواند یکی از والدین و یا شخصی داخل استرالیا باشد. کودکان با ورود به استرالیا می‌توانند تا سن ۱۸ سالکی یعنی تا پایان مدرسه ویزای تحصیلی استرالیا خود را تمدید کنند و بعدازآن نیز وارد دوره‌های دانشگاهی شوند.

    ویزای کودکان مخصوصاً پسرها نسبت به دخترها کمی سخت‌تر می‌باشد چراکه پسرها مخصوصاً در سنین ۱۶ تا ۱۷ سالگی ممکن است بخواهند به خاطر بحث سربازی از کشور خارج شوند که این می‌تواند دلیل نامناسبی برای اداره مهاجرت باشد.

    ویزای داشجویی استرالیا در مقطع کارشناسی

    برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر دانشگاه‌های استرالیا قبل از شروع دوره لیسانس دوره‌ای را در کالج به نام foundation  یا همان پیش دانشگاهی  دارند که باید یک سال در آن دوره تحصیل کنید و سپس ادامه تحصیل در مقطع لیسانس بدهید. به‌طورکلی مجموع دوره لیسانس با ویزای تحصیلی استرالیا ۴ سال خواهد بود.

    شما هر دو دوره به‌صورت پکیج وباهم ویزا می‌گیرید و نیازی نیست که بعد از دوره پیش‌دانشگاهی یا همان foundation برای ویزا اقدام کنید و به‌طور اتوماتیک ویزای شما وارد دوره لیسانس می‌شود. در مقطع لیسانس بسیار مهم است که چه دوره‌ای را در چه شهری می‌خوانید تا از اتمام تحصیلات بتوانید شانس اقامتی خود را بیشتر کنید. البته این اهمیت در مقاطع ارشد و دکترا بسیار بالاتر از مقطع لیسانس است.

    ویدئوهای‌ پربازدید:

    پذیرش راحت در دانشگاه‌های استرالیا

    ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

    اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید باید در نظر داشته باشید که حتماً آفیسر شما باید قانع شود که قصد واقعی از تحصیل‌دارید.

    اگر در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید و می‌خواهید برای فوق لیسانس مجدد به استرالیا مهاجرت کنید باید بسیار دقت کنید که مدرک ارشد اول شما مشکل‌ساز نباشد.

    به‌طورکلی ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع ارشد معمولاً ۲ تا ۳ سال می‌باشد. اگر برای مقطع ارشد و به صورت coursework اقدام می‌کنید ویزای شما دوساله خواهد بود. لازم به دکر است اکثر افراد برای دوره های courseworkاقدام می‌کنند تا بتوانند بعد از اتمام تحصیل سریعترجذب بازار کار شوند.

    ویزای دانشجویی استرالیا در مقطع دکتری

    ویزای تحصیلی استرالیا برای مقطع دکترا معمولاً به‌اندازه طول مدت دوره می‌باشد.  طول مدت دوره در استرالیا معمولاً ۳ تا ۴ سال است و گاها ممکن است طولانی‌تر نیز شود.

    اگر می‌خواهید ویزای تحصیلی برای دکترا دریافت کنید باید ابتدا یک سوپروایزر پیدا کنید تا با رشته و حوزه تحقیقاتی موردنظر شما مطابقت داشته باشد، باید با او مکاتبه کنید و درنهایت بتوانید از سوپروایزر تاییدیه اولیه و ازدانشگاه نامه پدیرش و همین طور اسکالرشیپ خود را بگیرید. سپس می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

    اگر می‌خواهید هزینه دوره دکترا را خودتان بپردازید ابتدا باید یک سوپروایزر پیدا کنید سپس پذیرش از دانشگاه دریافت شود و درنهایت برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید. چیزی که بسیار حائز اهمیت است این است که بعد از اتمام دوره دکترا شما باید اقامت دریافت کنید.

    پس از همین امروز که برای دکترا می‌خواهید اقدام کنید باید سناریو خوبی برای بعد داشته باشید چراکه مدارکی که برای اداره مهاجرت ارسال شد بعداً امکان تغییر ندارند.

    ویزای تحصیلی استرالیا بازی با سرنوشت

    کیس استادی ۱:‌

    مجید در ایران در رشته مهندسی عمران در مقطع لیسانس سال ۱۳۹۰ فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۹۵ برای رشته مدیریت پروژه به دانشگاه ولنگونگ استرالیا در شهر سیدنی رفت. بعد از ۲ سال رشته مدیریت پروژه را تمام کرد. مجید ویزای ۲ ساله پس از تحصیل را دریافت کرد و در حال حاضر دنبال راهی برای دریافت اقامت است.

    چون در سوابق قبلی که موقع ویزای دانشجویی استرالیا برای سفرا ارسال کرده بود، دقت زیادی به نوع سوابق نداشت و سوابق را پراکنده و غیر هدفمند و بدون سناریو ارسال کرده بود، حالا درگرفتن اسسمنت مدارک (اولین مرحله از مراحل دریافت اقامت استرالیا) مشکل داشت. چراکه دریافت اسسمنت نیاز به سوابق کاری داشت و مجید هم قبلاً سوابق را به اداره مهاجرت طور دیگری اعلام کرده و حالا دیگر امکان اینکه آن سوابق را تغییر بدهد نیست.

    مجید شانس دریافت اقامت از طریق ویزای مهارتی و امتیاز شماری را از دست داد. حالا باید حتماً کارفرمایی پیدا کند که مدتی را برای او کار کند تا بتواند از طرق اسپانسر کارفرما ویزای اقامت را دریافت کند.

    کیس استادی شماره ۲:

    الهام سال ۱۳۹۴ در رشته بیوشیمی از دانشگاه سراسری در تهران فارغ‌التحصیل شد. او سال ۱۳۹۶ برای تحصیل در رشته بیوشیمی در مقطع ارشد وارد استرالیا شد. سال ۱۳۹۸ ارشد را تمام کرد. او حالا با ویزای فارغ‌التحصیلی ۲ ساله در ملبورن است؛ اما دو مشکل برای دریافت اقامت دارد. ۱- رشته او در لیست موردنیاز ایالت ویکتوریا (شهر ملبورن) نیست. او می‌توانست شهر بهتری را انتخاب کند. ۲- در سوابق ویزای دانشجویی بین سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ یعنی بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع لیسانس و قبل از آمدن به استرالیا، امکان این را داشت که سوابق خود را مرتبط با کد رشته‌های اقامتی در استرالیا اعلام کند؛ اما به دلیل ناآگاهی مشاور او از شرایط اقامت در استرالیا، پرونده او با دقت کافی بسته نشد و حالا نیاز به ۱ سال سابقه دارد تا بتواند برای دریافت مدرک اسسمنت اقدام کند. (۱ سال سابقه برای او جهت گرفتن مدرک اسسمنت برای اقامت الزامی است)؛ اما او این سابقه را ندارد. حالا باید در استرالیا در همین رشته بتواند یک سال کار پیدا کند که خب برای او کار مشکلی است. در حال حاضر اگر نتواند کار پیدا کند احتمالاً گزینه دیگری برای دریافت اقامت ندارد مگر اینکه مجدد مقطع دیگری را اقدام کند و حضور خود را در استرالیا ادامه‌دار کند تا بتواند مدرک اسسمنت را دریافت کند.

    همان‌طور که ملاحظه می‌کنید داشتن سناریو برای اقامت بعد از تحصیل بسیار مهم و حیاتی است. این سناریو باید توسط افراد مطلع به شرایط مهاجرتی در استرالیا و وکلای رسمی برای کیس شما به‌طور خاص طراحی شود تا شانس اقامتی شما بالاتر باشد.

    اهمیت حضور وکیل در ویزای تحصیلی استرالیا

    وکیل مهاجرت درواقع منظور شخصی است که به‌صورت رسمی دارای لایسنس از سازمان MARA باشد. وکیل می‌تواند پرونده شمارا با کد رسمی از طریق پورتال شخصی برای اداره مهاجرت ارسال کند. وکیل ازنظر اداره مهاجرت مورد تائید است و می‌تواند در تهیه نامه‌های مربوط به اثبات بازگشت شما بسیار کمک‌کننده باشد.

    وکیل بندهای نامه را بااتصال به بندهای قانون طوری می‌نویسد که بتواند قانع‌کننده‌تر باشد. پس اگر حتی قصد ندارید بعد از ویزای تحصیلی استرالیا در این کشور بمانید برای ویزای خود می‌توانید از وکیل استفاده کنید تا شانس را بیشتر کنید.

    اما اگر قصد دارید ویزای تحصیلی را دریافت کنید و بعدازآن نیز با یکی از برنامه‌های ویزاهای استرالیا مثل ویزای اسکیل ورکز و ویزاهای کاری در این کشور بمانید، داشتن وکیل برای شما نه‌تنها کمک بلکه حیاتی می‌باشد.

    دلیل هم این است که شما نباید پرونده دانشجویی فعلی خود را بدون برنامه مهاجرتی ارسال کنید. چون بعداً که در استرالیا هستید، امکان تغییر پرونده را ندارید و باید هر آن چیزی که در پرونده دانشجویی خود ارسال کرده‌اید ادعا کنید. در بسیاری از مواقع این موضوع چالش بزرگی برای دانشجو در استرالیا ایجاد می‌کند.

    همچنین انتخاب شهر و رشته موردنظر می‌تواند تغییرات عمده‌ای در پروسه مهاجرتی شما ایجاد کند. ایالت‌های استرالیا با استفاده از برنامه‌های داخل ایالتی در حالت‌های خاص می‌توانند شانس بسیار زیادی برای اقامت شما ایجاد کنند.

    وکیل مهاجرتی که به این مباحث داخلی استرالیا آشنا باشد می‌تواند شانس مهاجرت و اقامت شمارا از طریق تحصیل بسیار بیشتر کند.

    دریافت مشاوره برای ویزای تحصیلی استرالیا

    حالا که تمام این صفحه را خوانده‌اید و از نکات بسیار مهمی که باید مطلع شدید،‌ وقت دریافت مشاوره است. برای دریافت مشاوره ابتدا به شما توصیه می‌کنیم که یک‌بار رشته خود را از سیستم هوشمند اسمارت اپلای سرچ کنید و انتخاب‌هایی که اسمارت سرچ برای شما پیدا می‌کند را دریافت کنید. در همین مرحله فرم ارزیابی رایگان را بطور کامل و با دقت تکمیل کنید و سپس وقت مشاوره خود را تنظیم کنید.

    ما با شما تماسی برقرار خواهیم کرد که انتخاب‌های سیستم را با شما بررسی کنیم. در این بررسی حتماً به شرایط اقامتی شما نیز توجه خواهد شد. بعدازاینکه انتخاب‌ها انجام شد، ما از طریق نمایندگان مستقیم دانشگاه برای شما پذیرش را دریافت خواهیم کرد و بعدازآن سراغ دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می‌رویم.

    تمامی مسیر زیر نظر وکیل رسمی مهاجرت انجام می‌شود و این کار شانس دریافت اقامت شما را ۸۰ درصد ارتقا می‌دهد. همین حالا برای جستجوی هوشمند و سرچ ۶۰ ثانیه‌ای خود شروع کنید و سپس وقت مشاوره خود را تنظیم کنید.

    سوالات متداول

    خیر. باید بتوانید افسر پرونده را قانع کنید که به کشور خود برمی‌گردید.

    اگر از ایران اقدام می‌کنید، باید حداقل روی ۲۵ هزار دلار سالانه حساب کنید.

    بله. شما به‌صورت میانگین هر هفته ۲۰ ساعت می‌توانید کارکنید.

    هزینه‌های تحصیل + ۲۱ هزار دلار استرالیا هزینه زندگی + ۲۵۰۰ دلار هزینه سفر

    حداقل سن باید ۱۸ سال باشد و حداکثر سن اهمیتی ندارد.

    حقوق کار هم‌زمان با تحصیل حدود ساعتی ۲۰ دلار است.

    بلی. شما می‌توانید هفته‌ای ۴۰۰ دلار درآمد کنید.

    معمولاً بین ۲ تا ۶ ماه

    اگر داخل استرالیا باشید بلی و در غیر این صورت خیر.

    مهم‌ترین دلیل این است که نتوانید ثابت کنید که به کشور خود بازمی‌گردید.

    ازنظر قانونی بله می‌توانید خودتان اقدام کنید. اما حتماً قبل اقدام مطالب این صفحه را بخوانید.

    بله. بعد از اتمام ویزای تحصیلی استرالیا به شما بین ۲ تا ۵ سال ویزای کار پس از تحصیل می‌دهند.

    بله اما نیاز به برنامه دقیقی برای دریافت اقامت است.

    بله مشکلی ندارد و امکان‌پذیر است.

    به دلیل اینکه باید حتماً از دانشگاه‌های خوب استرالیا پذیرش دریافت شود، معمولاً باید بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار برای تحصیل هزینه کنید.

    بلی. خانواده شامل همسر و فرزندان می‌توانند به‌صورت ویزای همراه با شما به استرالیا بیایند.