استان انتاریو کانادا

اگر قصد مهاجرت به استان انتاریو کانادا را دارید، حتماً این صفحه از مقاله را مطالعه کنید. انتاریو یکی از استان‌های کانادا است که قسمت اعظمی از مساحت کشور کانادا را به خود اختصاص داده است.

این استان از منظر جمعیت و فعالیت اقتصادی، لقب بزرگ‌ترین و قوی‌ترین استان را از آن خودکرده است.

برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا ازجمله دانشگاه انتاریو و دانشگاه مک مستر  در این استان مستقر هستند. در ادامه با ما باشید تا با جزئیات زندگی و تحصیل در این استان بیشتر آشنا شوید.

انتاریو

استان انتاریو کانادا کجاست؟

انتاریو دومین استان بزرگ کانادا است که بیش از 1 میلیون کیلومترمربع (415000 مایل مربع) مساحت دارد. مساحت این استان بزرگ‌تر از مجموع فرانسه و اسپانیا است.

 انتاریو از شرق به کبک، از غرب به مانیتوبا، از شمال به خلیج هادسون و خلیج جیمز و از جنوب به رودخانه سنت لارنس و دریاچه‌های بزرگ محدود می‌شود.

انتاریو دارای 2 منطقه زمانی است: خط مرزی بین منطقه زمانی مرکزی و منطقه زمانی شرقی درست در غرب خلیج تندر است و از مرز ایالات متحده تا خلیج هادسون به سمت شمال امتداد دارد.

شمالی‌ترین جوامع انتاریو به همان عرض جغرافیایی لندن، انگلستان و ورشو، لهستان هستند. جنوبی‌ترین نقطه خشکی انتاریو جزیره میدل (Middle Island,) است، در دریاچه ایری (Erie) در جنوب Point Pelee ، تقریباً موازی با بارسلون، اسپانیا یا رم، ایتالیا.

جمعیت استان انتاریو کانادا

جمعیت انتاریو در اول آوریل 2021 با افزایش 34,567 نفری در سه‌ماهه اول سال 2021 به 14,789,778  نفر رسید.

انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، در پنج سال گذشته با سرعت بیشتری نسبت به بقیه کشور رشد کرده است. این موضوع عمدتاً به لطف مهاجرت است.

برخی از چشمگیرترین رشد محلی در خارج از بزرگ‌ترین مناطق شهری انتاریو اتفاق افتاده است.

تعدادی از جوامع ملل اول از جمله جوامعی بودند که بیشترین میزان جمعیت را داشتند، و شهرهایی مانند Collingwood و Wasaga Beach از جمله مناطقی بودند که سریع‌ترین رشد را در کشور داشتند.

مناطق شهری کوچک‌تر که به‌عنوان مقاصد توریستی انتاریو شناخته می‌شوند، موجب جذب مهاجرانی از سایر نقاط انتاریو شدند. در همین حال، شهر لندن، شاهد افزایش 10 درصدی جمعیت بود که عمدتاً به دلیل مهاجرت بوده است.

میانگین سنی برای مردم انتاریو حدود 40 سال است. حدود 5 میلیون خانوار در انتاریو وجود دارد و امید به زندگی برای مردان حدود 79 سال و برای زنان 84 سال است.

اگرچه چندین جامعه فرانسوی‌زبان در سراسر استان وجود دارد اما انگلیسی‌زبان رسمی انتاریو است. زبان‌های غیر از انگلیسی که اغلب در خانه صحبت می‌شود عبارت‌اند از چینی، ایتالیایی، آلمانی، لهستانی، اسپانیایی، پنجابی، اوکراینی و پرتغالی.

آب‌وهوای استان انتاریو کانادا

آبوهوای انتاریو “قاره‌ای” محسوب میشود. ازآنجایی‌که انتاریو استان بزرگی است، آبوهوا میتواند بسته به فصل و مکان بسیار متفاوت باشد.

تابستان‌های جنوب انتاریو می‌تواند بسیار گرم و مرطوب با دمای نزدیک به 40 درجه سانتی‌گراد باشد.

درحالی‌که زمستان‌ها در شمال انتاریو دمای بسیار سرد -40 درجه سانتی‌گراد را گزارش می‌کنند.

اما بیشتر اوقات آب‌وهوا معتدل‌تر است و مردم به‌راحتی با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار می‌شوند.

در سراسر انتاریو چهارفصل متمایز وجود دارد: بهار، تابستان، پاییز و زمستان.

  • بهار (مارچ تا جون)

معمولاً فصل مرطوب و بارانی است. برخی از مناطق انتاریو همچنان با طوفان برف همراه است. شب‌ها می‌تواند خنک باشد و دما می‌تواند در طول روز و روزبه‌روز بسیار متفاوت باشد.

  • تابستان (جون تا سپتامبر)

معمولاً به‌سرعت گرم می‌شود و دما می‌تواند گرم و مرطوب باشد. دما در روز معمولاً در محدوده 20-30 درجه سانتیگراد و شب‌ها به طور متوسط ​​در محدوده 10 درجه سانتیگراد است.

  • پاییز (سپتامبر تا دسامبر)

معمولاً روزها کوتاه و دمای هوا به‌خصوص در طول شب، خنک‌تر  است.

در بخش‌هایی از جنوب انتاریو باران و شرایط وزش باد وجود دارد و در مناطق شمالی‌تر استان برف خواهد بارید.

  • زمستان (دسامبر تا مارچ)

روزها در زمستان بسیار کوتاه هستند. هوا سرد  و اغلب همراه با طوفان‌های برفی است. گاهی اوقات هشدارهای آب‌وهوایی خاصی در مورد دمای پایین وجود دارد.

وزش بادها می‌توانند دمای هوا را بسیار سردتر از دمای هوای گزارش شده ایجاد کنند.

زندگی در استان انتاریو کانادا

اگر قصد دارید به انتاریو نقل‌مکان کنید، مواردی مثل هزینه زندگی، میزان درآمد و فرهنگ وجود دارد که باید تحقیق کنید و مدنظر داشته باشید.

این قسمت از مقاله را به معرفی برخی از مزایا و معایب زندگی در استان انتاریوی کانادا اختصاص داده‌ایم تا با شرایط زندگی در این منطقه بیشتر آشنا بشوید.

3 مزیت زندگی در استان انتاریو

زندگی در استان بزرگی مثل انتاریو، مسلماً مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. ما در اینجا تنها به 3 مورد اشاره می‌کنیم.

1. فرصت‌های شغلی

انتاریو هسته اصلی اقتصاد کانادا است. در این استان انواع مختلفی از صنایع وجود دارد. به همین دلیل فرصت‌های شغلی فراوان است.

2. درآمد بالا

در انتاریو سبک زندگی و استانداردهای زندگی بالا و از طرفی درآمد نیز بالاست. گزارش‌ها حاکی از آن است، افرادی که در انتاریو زندگی می‌کنند، حدود 74,000$ در سال درآمد دارند.

در سطح بین‌المللی، این میزان درآمد کمی بالاتر از میانگین است.

3. تنوع فرهنگی

انتاریو پر از مهاجران است. مردم از سراسر جهان برای زندگی و اقامت به انتاریو می‌آیند؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرهنگ‌های زیادی در این مکان با هم زندگی کنند.

 در انتاریو جوامع مختلفی وجود دارد. فضای دوستانه انتاریو در سراسر جهان شهرت دارد. انتاریو همیشه از افراد جدید استقبال می‌کند.

معایب زندگی در استان انتاریو کانادا

زندگی در هر استانی در کنار مزایا، معایبی هم دارد که نباید نادیده گرفت. استان انتاریو کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست و مسلماً زندگی در آن معایبی هم دارد.

·       هزینه بالای مسکن

انتاریو بزرگ‌ترین استان کانادا با بیش از 14.7 میلیون نفر است و یکی از گران‌ترین استان‌ها از نظر هزینه (به‌ویژه مسکن) است.

انتاریو استانی است که برخی از بالاترین هزینه‌های مسکن را در کانادا دارد.

باتوجه‌به اینکه هزینه ماهانه غذا، برق و خدمات ارتباطی خانوار این استان در حدود میانگین 130$– 166$ است، این استان می‌تواند از طریق دیگر هزینه‌های معقول‌تر، به کاهش اجاره‌بهای بالای خود کمک کند.

·       سرمای طاقت‌فرسا در زمستان

وقتی می‌خواهید به یک شهر تغییر مکان دهید، باید به طور خاص از آب‌وهوایی آن شهر مطلع شوید. انتاریو آن‌قدر بزرگ است که نمی‌تواند در مورد آب‌وهوا به شما ایده بدهد. شرایط آب‌وهوایی ممکن است در مناطق مختلف انتاریو متفاوت باشد.

در بیشتر نقاط، ژانویه سردترین ماه و جولای گرم‌ترین ماه است. شمال انتاریو سردتر از قسمت جنوبی است. زمستان از آخرین هفته دسامبر شروع می‌شود. تا اواسط اسفند ادامه دارد. دمای انتاریو در زمستان ممکن است تا -30 درجه کاهش یابد.

·       تراکم جمعیت

انتاریو جمعیت بالایی دارد. حدود 14 میلیون نفر در این استان از کانادا زندگی می‌کنند. بسیاری از جمعیت ساکن در انتاریو، در تورنتو یا حومه تورنتو زندگی می‌کنند.

ازآنجایی‌که انتاریو خانه بسیاری از مردم است، تراکم جمعیت می‌تواند مشکلاتی مانند ترافیک، شلوغی و هزینه‌های بالای زندگی را ایجاد کند.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه +پذیرش رایگان

۶۰ ثانیه به جای ۶۰ روز

کار با اسمارت اپلای ساده‌ست،‌ اول ۶۰ ثانیه اطلاعات اولیه‌ات رو وارد می‌کنی، بعد دکمه سرچ رو میزنی، ما تمام دانشگاه‌هایی که به شرایط شما منطبق هست رو لیست می‌کنیم. اگر دوست داشتی همون جا اقدام می‌کنی و امور مربوط به اخذ پذیرشت شروع میشه.

شرایط تحصیل در استان انتاریو کانادا

در کانادا، آموزش تحت صلاحیت استانی است. مدارس ابتدایی و متوسطه با بودجه عمومی توسط وزارت آموزش انتاریو اداره می‌شوند. درحالی‌که کالج‌ها و دانشگاه‌ها توسط وزارت آموزش، کالج‌ها و دانشگاه‌های انتاریو اداره می‌شوند.

این بخش از مقاله را به تحصیل در انتاریو اختصاص داده‌ایم. برای درک بهتر موضوع، تحصیل را به دو مقطع؛ مدارس و آموزش عالی تقسیم کرده‌ایم.

تحصیل در مدارس انتاریو

بیش از 94 درصد از دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی که در مدارس انتاریو تحصیل می‌کنند، به مدارسی می‌روند که بودجه دولتی دارند.

تقریباً 3900 مدرسه ابتدایی و حدود 920 مدرسه متوسطه (دبیرستان) در انتاریو وجود دارد. آموزش ابتدایی از مهدکودک تا کلاس 8 و تحصیلات متوسطه از  پایه‌های 9 تا 12 است.

دانش‌آموزان مدارس دولتی انتاریو به طور مداوم در سطح بین‌المللی موفق هستند و در ارزیابی‌های ملی در زمینه‌های خواندن و نوشتن، ریاضیات و علوم یکی از بهترین‌ها هستند.

تحصیل در مراکز آموزش عالی انتاریو

تحصیل در انتاریو راه‌های بی‌شماری را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا و دوره‌های کارآموزی و همچنین کار و زندگی در کانادا ارائه می‌دهد.

انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا است که تعداد مؤسسات آموزش عالی آن بیش از هر استان دیگری است.

انتاریو با جمعیتی حدود  14 میلیون نفر، فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به سایر استان‌های کانادا دارد.

تحصیل در انتاریو می‌تواند دروازه‌ای برای کار و زندگی در کانادا و مسیری بالقوه برای مهاجرت به کانادا باشد.

ادامه مقاله را از دست ندهید تا با دانشگاه‌های این استان آشنا بشوید.

دانشگاه‌های استان انتاریو کانادا

در انتاریو شمار زیادی دانشگاه و کالج دولتی و خصوصی وجود دارد. هر دانشگاه استانداردهای پذیرش خود را دارد.

دانشگاه‌های دولتی انتاریو در یک نگاه

در انتاریو 23 دانشگاه دولتی، 24 کالج و بیش از 400 مراکز خصوصی مرتبط با آموزش حرفه‌‌‌ای ثبت شده است.

1.   دانشگاه آلگوما Algoma U

دانشگاه آلگوما یک دانشگاه دولتی است که پردیس اصلی آن در Sault Ste واقع شده است. این دانشگاه در سال 1965 تأسیس شده است.

پردیس‌های دانشگاه آلگوما در سو ست مری (Sault Ste. Marie)، تیمینز (Timmins) و برامپتون (Brampton) واقع شده‌اند.

تخصص دانشگاه آلگوما در ارائه هنرهای آزاد، علوم، مدیریت و دوره‌های حرفه‌ای است.

2.   دانشگاه اتاوا (U Ottawa)

دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه دوزبانه (انگلیسی – فرانسوی) دنیا است که دانشجویان می‌توانند در آن به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی یا هر دو تحصیل کنند.

نزدیکی دانشگاه اتاوا به پارلمان کانادا، ادارات و آژانس‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی و غیرانتفاعی، کتابخانه‌های بزرگ، مؤسسات تحقیقاتی و مراکز بهداشتی موجب تمایز آن از سایر دانشگاه‌های کانادا شده است.

3.   دانشگاه تورنتو  (U of T)

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تأسیس شده است. دانشگاه تورنتو که به برترین دانشگاه کانادا شهرت دارد، سابقه طولانی در جذب دانشجویان بین‌المللی و اساتید مجرب دارد.

ایده‌ها، نوآوری‌ها و مشارکت بیش از 640000 فارغ‌التحصیل، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا U of T را متمایز کنند.

4.   دانشگاه واترلو (UWaterloo)

در سال 1957، دانشگاه واترلو درهای خود را به روی 74 دانشجوی مهندسی باز کرد. این دانشگاه امروزه با بیش از 42000 دانشجو در سال، موفق به کسب جایگاه خوبی در رتبه‌بندی‌های دانشگاهی شده است.

واترلو مفتخر است که بیش از 220.000 فارغ التحصیل از 151 کشور و محققین برجسته جهانی از جمله برنده جایزه نوبل را در دامان خود پرورش داده است.

5.   دانشگاه ویندزور (UWindsor)

دانشگاه ویندزور یک دانشگاه جامع و دانشجو محور است که بیش از 16000 دانشجو در طیف گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

برنامه استراتژیک دانشگاه ویندزور دارای پنج اولویت است که مستقیماً بر دانشجویان تأثیر می‌گذارد: ارائه یک تجربه استثنایی در مقطع کارشناسی؛ پیگیری نقاط قوت در تحقیق و تحصیلات تکمیلی؛ جذب و حفظ بهترین اساتید و کارکنان؛ مشارکت در جامعه؛ و ترویج تعامل بین‌المللی.

6.   دانشگاه وسترن (Western University of Canada)

دانشگاه وسترن همواره به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا رتبه‌بندی می‌شود. این دانشگاه دارای بیش از 20 حوزه موضوعی است که در 100 رتبه برتر جهانی فهرست شده است.

دانشگاه وسترن 11 دانشکده دارد و قریب 500 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند.

7.   دانشگاه ویلفرد لوریر (WLU)

دانشگاه ویلفرد لوریر یک دانشگاه دولتی است. این نام به‌افتخار سر ویلفرد لوریر، هفتمین نخست‌وزیر کانادا نام‌گذاری شده است.

دانشگاه ویلفرد لورید دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد.

دانشگاه ویلفرد به یک دانشگاه چند پردیسی و جامع معروف است. این دانشگاه

دارای پردیس‌هایی در واترلو، برانتفورد، کیچنر، دفتر تحقیقاتی در یلونایف و تورنتو است.

8.   دانشگاه یورک (YU)

یورک یک دانشگاه تحقیقاتی – دولتی است که در تورنتو کانادا واقع شده است. یورک چهارمین دانشگاه بزرگ کانادا است. این دانشگاه 11 دانشکده دارد.

دانشگاه یورک در سال 1959 در قالب یک مؤسسه غیر فرقه‌ای تأسیس شد. این دانشگاه در 26 مارچ همان سال در مجلس قانون‌گذاری انتاریو موافقت سلطنتی را دریافت کرد.

اولین کلاس دانشگاه یورک در سپتامبر 1960 با مجموع 76 دانشجو برگزار شد.

9.   دانشگاه براک  (Brock University)

دانشگاه براک یکی از برترین مؤسسات تحصیلات تکمیلی کانادا است. براک که در منطقه تاریخی نیاگارا واقع شده است، تمام مزایای یک دانشگاه جوان و مدرن را در شهری امن و اجتماعی با محیط طبیعی زیبا ارائه می‌دهد.

 10.دانشگاه کارلتون (Carleton University)

کارلتون یک دانشگاه تحقیقاتی و پویا است که متعهد به ارائه یک تجربه یادگیری برجسته و نتایج شغلی عالی برای دانشجویان است. این دانشگاه به بیش از 31000 دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت از سراسر کانادا و بیش از 150 کشور در سراسر جهان خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

دانشگاه کارلتون با رودخانه درخشان ریدو و کانال تاریخی ریدو، که یک میراث جهانی یونسکو است، همسایه است.

11. دانشگاه لیکهد (Lakehead University)

لیکهد یک دانشگاه نوآورانه و جامع دولتی – پژوهشی است. این دانشگاه به دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه فکر کنند، نه به چه فکر کنند.

لیکهد با داشتن پردیس‌هایی در خلیج تاندر و اوریلیا، به‌خاطر تعهد خود به خدمت‌رسانی به دانشجویان بومی و نسل اول شناخته شده است.

در دانشگاه لیکهد طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در 10 دانشکده ارائه می‌شوند .

12. دانشگاه لورنتین (Laurentian University)

لورنتین یک دانشگاه دولتی دوزبانه است که ​​در سادبری بزرگ، انتاریو، واقع شده است.

دانشگاه لورنتین بزرگ‌ترین مرکز آموزش دوزبانه از راه دور در کانادا است. این دانشگاه انواع مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد.

13. دانشگاه مک مستر (McMaster or Mac)

دانشگاه مک مستر در سال 1887 توسط سناتور ویلیام مک مستر در تورنتو تأسیس شد. این دانشگاه بعداً در سال 1930 به همیلتون منتقل شد.

 دانشگاه مک مستر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در همیلتون، انتاریو، است. پردیس اصلی مک مستر در مجاورت باغ گیاه‌شناسی سلطنتی قرار دارد. این دانشکده دارای شش دانشکده است.

14. دانشگاه نیپسینگ

نیپسینگ دانشگاهی است که عمدتاً در مقطع کارشناسی فعالیت دارد. این دانشگاه مشرف به دریاچه نیپیسینگ است.

دانشگاه نیپسینگ یک دانشگاه دانشجو محور است. آموزش در این دانشگاه مبتنی بر رویکردهای نوآورانه و تحقیقاتی پیشرفته است.

15. دانشگاه OCAD

دانشگاه OCAD بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه هنر و طراحی کانادا است که در سال 1876 تأسیس شده است.

OCAD یک مرکز جهانی مشهور برای آموزش هنر، طراحی، رسانه‌های دیجیتال، تحقیق، نوآوری و خلاقیت است.

16. دانشگاه فناوری انتاریو (Ontario Tech University)

دانشگاه فناوری انتاریو، یک دانشگاه تحقیقاتی – دولتی است که در اوشاوا، انتاریو، واقع شده است. این دانشگاه در سال 2002 از طریق قانون مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو، تأسیس شد.

همکاری این دانشگاه با صنعت، جامعه، دولت و سازمان‌های دانشگاهی از نقاط قوت آن است.

17. دانشگاه کوئینز (Queen’s University)

دانشگاه کوئینز (کویینز) از نظر تجربه دانشجویی در کانادا رتبه بالا و رویکردی فراگیر دارد.

محیط تحقیقاتی پیشرفته و برنامه‌های بین‌رشته‌ای، مهارت‌های موردنیاز برای ورود فارغ‌التحصیلین به عرصه کار را  ارائه می‌دهد.

درصد از فارغ‌التحصیلان کوئینز ظرف شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

18. کالج نظامی رویال (RMC)

RMC در سال 1874 تأسیس شد و اولین کلاس‌های خود را در 1 جون 1876 برگزار کرد.

کالج نظامی رویال دانشگاهی است که به افسران نظامی آموزش می‌دهد.

19. دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

گفتنی است که دانشگاه رایرسون نام خود را به دانشگاه Toronto Metropolitan تغییر داده است. پردیس اصلی این دانشگاه در منطقه گاردن واقع شده است، اگرچه در سایر نقاط تورنتو نیز دارای امکاناتی است.

دانشگاه رایرسون دارای هفت دانشکده است.

20. دانشگاه ترنت (Trent University)

ترنت یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه بر پایه یادگیری تعاملی تأسیس شده است.

دانشگاه ترنت که به طور پیوسته در سطح ملی برای برتری در تدریس، تحقیق و رضایت دانشجویان شناخته شده است، هرسال دانشجویان ممتاز را از سراسر کشور و سراسر جهان جذب خود می‌کند.

21. دانشگاه گوئلف (U of G)

این دانشگاه که در سال 1964 تأسیس شد، از شهرت برتری و نوآوری برخوردار است. دانشگاه گوئلف بیش از 150 سال قدمت دارد.

U of G از نظر کیفیت تحقیق و نوآوری در بین دانشگاه‌های برتر کانادا قرار دارد و دارای روابط قوی با صنعت، دولت و جوامع است.

22.University of Hearst

دانشگاه فرانسوی‌زبان است که عمدتاً دوره‌های کارشناسی را ارائه می‌دهد.

23.Université de l’Ontario français

از دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان کانادا است.

حمل‌ونقل در استان انتاریو کانادا

انتاریو استان بزرگی است و از سیستم حمل‌ونقل گسترده‌ای برخوردار است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی تورنتو به لحاظ میزان استفاده، پس از نیویورک و مکزیکوسیتی در رتبه سوم قرار دارد.

کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو نه‌تنها یک شبکه کارآمد اتوبوس درون‌شهری، بلکه بزرگ‌ترین شبکه متروی کانادا و تنها شبکه تراموا در این کشور را مدیریت می‌کند.

تاکسی از سیستم نقلیه قابل‌اعتماد اما گران انتاریو است.

در اتاوا، هزینه تاکسی از 2.90$ کانادا در روز شروع می‌شود و 1.60$ کانادا در هر کیلومتر و 0.45$ کانادا برای هر دقیقه گیرافتادن در ترافیک افزایش می‌یابد.

چندین سیستم حمل‌ونقل ریلی شهری در استان انتاریو وجود دارد. مردم به‌راحتی از طریق راه‌آهن می‌توانند به شهرها رفت‌وآمد کنند.

فرودگاه‌های مهم این استان عبارت‌اند از:

  • فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport) که شلوغ‌ترین فرودگاه در کانادا است.

این فرودگاه در سال 2018 نزدیک به 50 میلیون مسافر را جابه‌جا کرد.

  • فرودگاه بین‌المللی Macdonald–Cartier اتاوا دومین فرودگاه بزرگ انتاریو است.

علاوه بر فرودگاه‌های اتاوا و تورنتو، این استان همچنین دارای سه فرودگاه بین‌المللی دیگر، فرودگاه بین‌المللی جان سی مونرو همیلتون در همیلتون (John C. Munro Hamilton International Airport) ، فرودگاه بین‌المللی Thunder Bay در Thunder Bay و فرودگاه بین‌المللی لندن در لندن است.

اقتصاد و کشاورزی استان انتاریو کانادا

اقتصاد انتاریو بر پایه منابع، تولید، کشاورزی و صادرات استوار است. انتاریو 37 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی را تولید می‌کند. تقریباً 50 درصد از کل کارکنان این استان در بخش فناوری پیشرفته، خدمات مالی و سایر صنایع دانش‌بنیان مشغول به کار هستند.

کشاورزی نقش پررنگی در اقتصاد انتاریو دارد. بیش از نیمی از باکیفیت‌ترین زمین‌های کشاورزی کانادا در استان انتاریو واقع شده‌اند. 51950 مزرعه در انتاریو وجود دارد (سرشماری کشاورزی، 2011). این استان تقریباً یک‌چهارم کل درآمد مزرعه در کانادا را به خود اختصاص داده است.

انتاریو بخشی از مرکز تولید آمریکای شمالی است. نمونه‌هایی از صنایع تولیدی مهم انتاریو شامل خودروها، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی، داروسازی و دستگاه‌های پزشکی است.

خدمات درمانی استان انتاریو کانادا

سیستم مراقبتهای بهداشتی انتاریو یکی از بهترینها در جهان است. در استان انتاریو بیش از 350 بیمارستان وجود دارد. ساکنین انتاریو می‌توانند به انواع خدمات مراقبت‌های بهداشتی در جامعه خود دسترسی داشته باشند.

اگر قصد دارید به‌زودی به استان انتاریو نقل‌مکان کنید، بهتر است در مورد نحوه دریافت کمک پزشکی تحقیق کنید.

راه‌های زیادی برای دریافت مراقبت‌های پزشکی غیراورژانسی در انتاریو وجود دارد. در انتاریو، کادرهای پزشکی آموزش‌دیده‌ای وجود دارند که می‌توانند به‌صورت تلفنی به سؤالات شما پاسخ دهند.

این استان دارای پزشکان خانواده، پرستاران و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی است. در بیشتر موارد، آنها اولین کسانی هستند که مشکلات پزشکی شما را بررسی و درمان می‌کنند.

شماره 911 برای اورژانس پزشکی و موارد فوق ضروری است. اپراتور 911 می‌تواند در صورت نیاز، یک مترجم برای شما تهیه کند.

رانندگی در استان انتاریو کانادا

ساکنان انتاریو برای رانندگی در این استان باید حداقل 16 سال سن داشته باشند و گواهینامه رانندگی معتبر انتاریو را کسب کرده باشند.

افرادی که به‌قصد بازدید به انتاریو سفر می‌کنند و می‌خواهند در این استان رانندگی کنند، باید حداقل 16 سال سن داشته باشند و دارای گواهینامه رانندگی معتبر از استان، ایالت یا کشور خود باشند.

 درصورتی‌که شخصی قصد داشته باشد سه ماه در انتاریو اقامت داشته باشد، می‌تواند با همراه داشتن گواهی‌نامه بین‌المللی از کشور خود در این استان رانندگی کند.

ساکنان جدید انتاریو با گواهینامه رانندگی معتبر از استان، ایالت یا کشور دیگر می‌توانند پس از نقل‌مکان به انتاریو، به مدت 60 روز از آن استفاده کنند.

اما بعد از آن باید برای گواهی‌نامه رانندگی انتاریو اقدام کنند.

در انتاریو، 12 نوع مختلف مجوز رانندگی وجود دارد. هرکدام شما را واجد شرایط رانندگی با نوع متفاوتی از وسیله نقلیه می‌کند.

اماکن و مناطق دیدنی در استان انتاریو کانادا

انتاریو به‌خاطر برخی از جاذبه‌های گردشگری که دارد، شناخته شده است. در اینجا چند مورد از اماکن دیدنی استان انتاریو را معرفی می‌کنیم تا اگر روزی گذرتان به این استان افتاد بدانید از کجاها باید دیدن کنید.

1. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا معروف‌ترین جاذبه بین‌المللی کانادا است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

2. برج CN تورنتو

برج CN یکی از نمادین‌ترین سازه‌های کانادا است که در امتداد خط افق تورنتو ایستاده است. این برج 553 متری در شب روشن می‌شود و از سراسر شهر و اطراف قابل رویت است.

3. پارک‌های ملی و استانی انتاریو

انتاریو دارای پارک‌های استانی و ملی برجسته بسیاری است که امکان دسترسی به برخی از زیباترین مناطق استان را فراهم می‌کند. در این پارک‌ها، بهترین دریاچه‌های انتاریو را خواهید دید، جایی که می‌توانید ماهیگیری کنید، شنا کنید و قایق‌سواری کنید.

4. موزه سلطنتی انتاریو (ROM)

موزه سلطنتی انتاریو واقع در مرکز شهر تورنتو، یکی از موزه‌های برتر استان است که مجموعه‌های گسترده‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی از سراسر جهان را در خود جای‌داده است.

این موزه که معمولاً با نام ROM شناخته می‌شود، در سال 2007 توسعه یافت. این ساختمان اکنون ترکیبی از معماری قدیمی و جدید با ظاهری چشمگیر است.

مراکز خرید استان انتاریو کانادا

برخی از محبوب‌ترین مراکز خرید و مراکز فروش کانادا در انتاریو قرار دارند. برخی از مراکز خرید انتاریو دارای فودکورت‌های بزرگ، سالن‌های سینما، جاذبه‌های ویژه کودکان و خدماتی مانند کرایه ویلچر، بسته‌بندی هدیه، ایستگاه‌های شارژ ماشین‌های الکتریکی و وای‌فای هستند.

Square One بزرگ‌ترین مرکز خرید انتاریو است که بیش از 1.6 میلیون فوت مربع مساحت دارد.

این مرکز خرید دارای بیش از 360 فروشگاه و مراکز خدماتی است.

CF Toronto Eaten Centre به شلوغ‌ترین مرکز خرید انتاریو شهرت دارد. این مرکز در سال 2019، 52.3 میلیون بازدیدکننده داشته است.

کلام آخر

به پایان آمد این دفتر …

معرفی استان انتاریو کانادا نیز به پایان رسید. در این مقاله تلاش کردیم استان انتاریو را از ابعاد گوناگون (تحصیل، زندگی، اقتصاد و …) مورد بررسی قرار دهیم.

همان‌طور که در طول مطالب اشاره کردیم، انتاریو دومین استان بزرگ کانادا است. این استان 23 دانشگاه دولتی و تعدادی کالج خصوصی را در خود جای‌داده است.

اگر به فکر تحصیل در استان انتاریو یا یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا هستید اما برای اپلای یا دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان اسمارت اپلای در ارتباط باشید.

چنانچه در انتخاب رشته و دانشگاه مقصد مردد هستید کافی است سرچ هوشمند 60 ثانیه‌ای ما را امتحان و نتیجه را مشاهده کنید.

در انتها خوشحال می‌شویم با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما را از نظرات سازنده خود بهره‌مند سازید.

سؤالات رایج

از شرق با کبک و از غرب با مانیتوبا همسایه است.

دانشگاه تورنتو، دانشگاه اتاوا، دانشگاه گوئلف، دانشگاه یورک، دانشگاه واترلو

تحصیل در انتاریو راه‌های بی‌شماری را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، دوره‌های کارآموزی و همچنین کار و زندگی در کانادا فراهم می‌کند.

وفور فرصت‌های شغلی. انتاریو هسته اصلی اقتصاد کانادا است.