بهترین استان های کانادا برای تحصیل

  • کدام استان را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنیم؟

وقتی پای صحبت تحصیل و حتی اقامت در کانادا به میان می‌آید از میان ۱۰ استان و سه قلمرو این کشور، غالباً نام چند استان بیشتر مطرح نمی‌شود. بریتیش کلمبیا، انتاریو، آلبرتا، کبک و حالا این اواخر نام ساسکاچوان در میان بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل بیشتر مطرح می‌شود. به واقع بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل همان استان‌هایی هستند که در جنوب کشور کانادا و در منطقه پرجمعیت این کشور واقع شده‌اند. همان جا که بیشترین تراکم جمعیت هم وجود دارد و مناسب‌ترین مکان‌ها برای زندگی هم به شمار می‌روند.

با این اوصاف اگر می‌خواهید در مورد بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل بیشتر بدانید تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

عملکرد سایت اسمارت اپلای

بهترین استان های کانادا برای تحصیل در یک نگاه

برای اینکه به انتخاب بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل دست بزنیم، بد نیست ابتدا چشم اندازی کوتاه از استان‌های کانادایی به دست بیاوریم و بعد از آن به بهترین تصمیم برسیم. در یک نگاه سریع وضعیت کلی استان‌های کانادا را می‌توانیم این‌گونه توصیف کنیم:

استان انتاریو: انتاریو پرجمعیت­ترین استان کانادا است که برای هرکسی نکته‌ای جذاب دارد؛ از شهرهای پر جنب و جوش و چند فرهنگی گرفته تا تاکستان‌ها و موزه‌ها. پس شاید انتاریو به عنوان یکی از بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل هم قلمداد شود.

استان کبک: استان فرانسوی زبان کانادا؛ استانی دارای یک میراث غنی و البته دانشگاه‌هایی با قدمت و شهرت فراوان.

استان بریتیش کلمبیا: این استان از لحاظ مناظر طبیعی نفس گیر کوه­ها، اقیانوس­ها و جنگل­های بارانی مشهور است. بریتیش کلمبیا بهشتی برای ورزش دوستان است که برای هر فصل فعالیتی در نظر می­گیرد. از دوچرخه سواری در کوهستان تا قایقرانی با اسکی. در مورد دانشگاه‌های مطرح آن هم دانشجویان می‌توانند با اطمینان خاطر دست به انتخاب بزنند.

استان آلبرتا: آلبرتا با کوه­های راکی و پارک ملی بنف و جاسپر شناخته شده است.

استان مانیتوبا و استان ساسکاچوان: در طول تابستان این استان­ها مکانی خارق­العاده برای ماهیگیری و قایقرانی هستند. بخش شمالی این مناطق نیز برای خرس‌های قطبی­اش معروف است.

استان‌های منطقه مریتایم (Maritime): استان نیوبرانزویک به همراه استان‌های نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد به عنوان منطقه مری تایم کانادا شناخته می‌شوند. استان‌های منطقه مریتایم، به طور خارق­ العاده‎ای زیبا و چشم نواز هستند و روستاهای ماهیگیری عجیب و غریب و محیط زیست ماجراجویانه­ی خود را به رخ بازدیدکنندگان می­کشند.

قلمرو شمال غربی: در این مکان، زمستان­های بسیار زیبا، سرد و برفی در کانادا را تجربه می­کنید. شاید در این منطقه شانس اینکه بتوانید دانشگاه مناسب خود به ویژه برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری را پیدا کنید کم خواهد بود.

استان نوناووت: در این استان پهناور که یک پنجم کل خاک کانادا را شکل می‌دهد تنها حدود ۴۰ هزار نفر زندگی می‌کنند؛ بنابراین طبیعت ویژه این استان باعث شده به یکی از کم جمعیت‌ترین مناطق جهان بدل شود. طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم این استان در لیست بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل حضور داشته باشد!

استان یوکان: این استان شمالی هم حدود ۳۷ هزار نفر جمعیت دارد. استانی که اقتصاد وابسته به منابع طبیعی دارد و اکثر جمعیت آن در شهر وایت هورس که مرکز این استان است ساکن هستند. اساساً به غیر از کالج یوکان دانشگاهی در این استان وجود ندارد که بخواهیم این استان را در ردیف بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل قرار دهیم.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    بهترین استان های کانادا برای تحصیل کدامند؟

    جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

    ۶۰ ثانیه زمان بزار

    کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

    اسمارت اپلای
    1. در میان استان های نیمه شمالی کانادا گزینه چندانی برای ادامه تحصیل وجود ندارد و بیشترین انتخاب ها در نیمه جنوبی این کشور واقع شده اند.
    2. شهر مونترال که در رده اول بهترین شهرهای دانشجویی کانادا قرار دارد در استان کبک واقع شده است.
    3. با وجود دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه تورنتو به عنوان برترین دانشگاه کانادا، استان اونتاریو یکی از بهترین استان‌های کانادا برای تحصیل به شمار می رود.
    4. پایین تر بودن هزینه تحصیل و زندگی در استان کبک این استان را به نسبت دیگر استان‌های بزرگ کانادا برای تحصیل جذاب می سازد.
    5. استان بریتیش کلمبیا با وجود آب و هوای مناسب و برخورداری از دانشگاه هایی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا، گزینه ای جذاب برای دانشجویان خارجی به شمار می رود.
    6. با وجود شرکت های بزرگ نفتی و گازی در استان آلبرتا، دانشجویان فارغ التحصیل در رشته های مربوط به این صنایع امکان خوبی برای یافتن شغل در این استان بدست می آورند.
    7. دانشگاه های ساسکچوان و رجینا مقصد اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استان ساسکچوان می باشند.

    تحصیل در بهترین استان های کانادا را به کارشناسان اسمارت اپلای بسپارید

    علاوه بر استان‌هایی که در بالا آمدند ممکن است شما برای تحصیل در استان ساسکاچوان و یا مانیتوبا هم شانس و موقعیت مناسبی داشته باشید. ما هم به شما در مورد این استان‌ها اطمینان خاطر می‌دهیم؛ اما طبیعی است که چهار استانی که در این مطلب از آن‌ها یاد رفت شرایط و ظرفیت‌های بیشتری برای تحصیل شما داشته باشند.

    با این حال باز هم اگر سؤالی برای شما مطرح است و نیازمند اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید و یا در تماس با مشاوران اسمارت اپلای اطلاعات لازم در این خصوص را به دست آورید.