تحصیل دامپزشکی در کانادا

دامپزشکی یکی از زیرشاخه‌های علوم پزشکی است. این رشته به خاطر آینده درخشانی که دارد، جزو رشته های پرمتقاضی است. اما آنچه که در رشته دامپزشکی اهمیت دارد، علاقه داشتن به حیوانات است. ما در این صفحه قصد داریم به موضوع تحصیل دامپزشکي در کانادا، شرایط اخذ پذیرش در این رشته از یکی از دانشگاه‌های کانادا و نکات مهم پیرامون آن بپردازیم.

در سرتاسر کانادا دوره‌های مختلفی برای رشته دامپزشکی ارائه می‌شود. تحصیل دامپزشکي در کانادا به دلایل مختلفی ازجمله امکان دریافت بورسیه دانشگاهی، بالا بودن درآمد و بازار کار خوبی که این رشته دارد، امروزه مورد توجه بسیاری از دانشجوهای خارجی قرار گرفته است.

اگر شما هم به رشته دامپزشکی علاقه‌مندید و دوست دارید در یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌ های کانادا که این رشته را ارائه می‌کنند تحصیل کنید، حتماً در ادامه مطلب با من همراه باشید. مطمئن باشید به اطلاعات خوبی در این زمینه می رسید.

ویدئوهای‌ پربازدید:

رشته دامپزشکی در کانادا

برترین دانشگاه ها برای تحصیل دامپزشکی در کانادا

کانادا بیش از ۹۰ دانشگاه دارد. دانشگاه‌های این کشور در رنکینگ‌های جهانی، به نسبت بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای توسعه‌یافته در وضعیت مناسبی هستند. استانداردهای آموزشی بالا، یکی از ویژگی‌های بارز آموزش عالی کانادا است. گفتنی است که بسیاری از دانشجوهای بین‌المللی، به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی، تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند.

دام‌پزشکی در کانادا دارای دوره‌های عملی است. این دوره‌های کمک می‌کنند تا دانشجو زیر نظر دامپزشکان مجرب، تجربیات زیادی کسب کنید. اگر دانشجو در دوران تحصیل نمرات خوبی کسب کند، علاوه بر مزیت‌های شغلی می‌تواند هزینه تحصیل خود را نیز کاهش بدهد و کمک‌هزینه‌های زیادی دریافت کند.

اما برای این‌که بدانید در کدام دانشگاه‌ها، دوره‌های عملی برگزار می‌شوند، باید به‌طور مستقیم با خود دانشگاه مکاتبه کنید.

بسیاری از دانشجوهای خارجی که به تحصیل دامپزشکي علاقه‌مند هستند، کشور کانادا را گزینه  مناسبی برای تحصیل می‌دانند. تحقیقات نشان می‌دهد که دامپزشکان کانادا به لحاظ رفاهی در وضعیت و سطح مناسبی هستند.

در کانادا دوره‌های مختلفی برای رشته دامپزشکی ارائه می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از مراکز مختلف دولتی و خصوصی این کشور، به فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی نیاز مبرم دارند، می‌توانیم به‌صراحت بگوییم که تحصیل دام‌پزشکی در کانادا بازار کار خوبی دارد.

خب، نوبتی هم که باشد نوبت معرفی دانشگاه‌ها یا دانشکده‌های دامپزشکي در کانادا است:

  • کالج دامپزشکی آتلانتیک (Atlantic Veterinary College)
  • دانشگاه جزیره پرنس ادوارد (University of Prince Edward Island)
  • دانشگاه مونترال (Université de Montréal)
  • کالج دامپزشکی انتاریو (Ontario Veterinary College)
  • دانشگاه گوئلف (University of Guelph)
  • کالج دامپزشکی وسترن (Western College of Veterinary Medicine)
  • دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)
  • دانشگاه کلگری (University of Calgary)

و اما گفتنی است که از بین این دانشگاه‌ها، سه دانشگاه گوئلف، مونترال و ساسکاچوان به‌عنوان بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های دامپزشکی کانادا معرفی‌شده‌اند.

ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا ؛ دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف کانادادانشگاه گوئلف با علامت اختصاری U of G در شهر گوئلف در استان انتاریو کانادا واقع شده است. این دانشگاه در رتبه بندی QS، به عنوان برترین دانشگاه کانادا در رشته دامپزشکی معرفی شده است. دانشگاه گوئلف در رنکینگ جهانی موفق به کسب رتبه چهارم رشته دامپزشکی شده است. دانشکده دامپزشکی این دانشگاه از شهرت فراوانی برخوردار است و در آن رشته‌هایی همچون علوم زیست پزشکی، مطالعات بالینی، پاتوبیولوژی و پزشکی جمعیت هم ارائه می‌شود.

شرط اخذ پذیرش در رشته دامپزشکی از دانشگاه گوئلف شامل قبولی در آزمون MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) و ارائۀ مدرک یکی از آزمونهای استاندارد زبان انگلیسی است.  تافل iBT با حداقل نمرۀ ۸۹ (حداقل ۲۱ در هر مهارت)، آیلتس آکادمیک با حداقل نمرۀ ۶.۵ ( حداقل ۶ در هر مهارت) و PTE ۶۰ (حداقل ۶۰ در هر مهارت)

بودجه تحقیقاتی دانشگاه گوئلف بیش از ۴۱۳ میلیون دلار کانادا است. دانشگاه گوئلف با داشتن رتبه خوب، مورد تأیید وزارت علوم ایران است.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا؛ دانشگاه مونترال

    دانشگاه اچ ای سی مونترال کانادا

    دانشگاه مونترال جزء دانشگاه‌های برجسته جهان است که در قلب شهر زیبای مونترال، استان کبک کانادا،  واقع شده است. دانشکدهٔ دامپزشکی دانشگاه مونترال، سومین دانشکدهٔ برتر کانادا و چهل‌وسومین دانشکدهٔ برتر جهان به شمار می‌آید.

    دانشکده دامپزشکی مونترال، تنها دانشکدۀ دامپزشکی فرانسوی‌زبان در قارۀ آمریکای‌شمالی است. از مزایای تحصیل در رشته دامپزشکي در این دانشگاه می‌توانیم به دسترسی به تجهیزات و امکانات درخورتوجه، منابع انسانی باتجربه و حضور در هر دو جامعۀ دامپزشکان انگلیسی‌زبان و دامپزشکان فرانسوی‌زبان اشاره کنیم.

    ادامه تحصیل دامپزشکی در کانادا؛ دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان کانادا

    دانشگاه ساسکاچوان، یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور کانادا است که در سال ۱۹۰۷ تأسیس‌شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر ساسکاتون، استان ساسکاچوان، واقع شده است. با وجود اینکه در دانشگاه ساسکاچوان، بیش از ۲۰۰ رشته در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌گردد، اما تمرکز اصلی این دانشگاه به ارائه رشته‌های کشاورزی، مهندسی، محیط زیست و دامپزشکی است. شرایط پذیرش رشته دامپزشکی از دانشگاه ساسکاچوان بیشتر بر پایه نمرات بالای دانشجو در دوره لیسانس، داشتن تجربه عملی در زمینه دامپزشکی، گذراندن مصاحبه و ارائه مقالات است.

    دانشگاه ساسکاچوان تنها دانشگاه در کانادا است که با دانشگاه آکسفورد مشارکت دارد.

    شرایط و مدارک لازم برای تحصیل دامپزشکی در کانادا

    • 1

      برای اینکه در رشته‌ی دام‌پزشکی دریکی از دانشگاه‌ های کانادا مشغول به تحصیل شوید، باید سابقه‌ی آکادمیک مناسبی را در درس‌هایی مثل شیمی و زیست‌شناسی داشته باشید. البته داشتن نمره‌ی خوب در دروس فیزیک و ریاضیات خیلی اجباری نیست، اما ممکن است در فرآیند اخذ پذیرش تأثیرگذار باشد.

    • 2

      برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ی دامپزشکي، می‌بایست مقاطع پیشین را با نمرات مناسبی به پایان رسانده باشید، رزومه‌ی آکادمیک (شامل سوابق پژوهشی، کنفرانس‌هایی که در آن شرکت کرده‌اید، پروژه‌ها و دوره‌های کارآموزی است) خوبی داشته باشید و از اساتید مقاطع پیشین خود بخواهید که برای شما توصیه‌نامه بنویسند.

    • 3

      متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل دام‌پزشکی در کانادا، می‌توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به دریافت پذیرش از یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند.

      •  دیپلم/ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
      • ترجمه رسمی ریزنمرات و مدرک تحصیلی
      • مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی)
      • انگیزه نامه
      • توصیه نامه
      • تکمیل فرم پذیرش
    • 4

      همان‌طور که می‌دانید، کانادا یک کشور دو زبانه (انگلیسی – فرانسوی) است. اگر تصمیم دارید در شهرهایی مانند مونترال، که زبان‌اصلی آنها فرانسوی است تحصیل کنید، نیاز به ارائه مدرک  زبان فرانسوی دارید و بالعکس، یعنی اگر قصد دارید در شهرهایی مثل ونکوور که زبان اصلی آن انگلیسی است تحصیل کنید، باید مدرک یکی از آزمونهای استاندارد زبان انگلیسی یعنی آیلتس آکادمیک، تافل iBT یا PTE آکادمیک را ارائه کنید.

      البته لازم به ذکر است که داشتن این دو مدرک نه تنها در اخذ پذیرش موثر است بلکه امتیازی مثبتی برای دریافت اقامت پس از تحصیل است.

    • 5

      پذیرش در رشته دامپزشکي در برخی از استان‌های کانادا کمی متفاوت است.

      • پذیرش دامپزشکی از دانشگاه پرنس ادوارد ایسلند بیشتر بر پایه نمرات بالای دانشجو در دوره لیسانس، داشتن تجربه عملی در زمینه دامپزشکی، گذراندن مصاحبه و ارائه مقالات است.
      • پیش نیازها و پروسه پذیرش دانشگاه دامپزشکی در دانشگاه ساسکاچوان نیز همانند دانشگاه پرنس ادوارد ایسلند است.
      • شرط اخذ پذیرش در رشته دامپزشکی از دانشگاه گوئلف شامل قبولی در آزمون MCAT (آزمون پذیرش کالج پزشکی) و ارائۀ مدرک یکی از آزمونهای استاندارد زبان انگلیسی است. تافل iBT با حداقل نمرۀ ۸۹ (با حداقل ۲۱ در هر مهارت)، آیلتس آکادمیک با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ هیچ یک از مهارت‌های آن نباید کمتر از ۶ باشد) و PTE ۶۰(حداقل ۶۰ در هر مهارت)
      • تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشگاه کلگری بیشتر مختص شهروندان و افرادی است که اقامت دائم کانادا را دارند. از شروط ورود به این دانشکده، ارائۀ مدرک زبان است. متقاضیان شرکت در این رشته باید حداقل نمرۀ ۹۲ را در تافل کسب کرده باشند.

    هزینه تحصیل دامپزشکی در کانادا

    قبل از اینکه بخواهم در مورد هزینه و شهریه تحصیل رشته دام‌پزشکی در کانادا توضیح بدهم، بهتر به این نکته اشاره‌کنم که مواردی مثل، ملیت متقاضیان، نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی می‌توانند بر میزان شهریه پرداختی دانشجوها تأثیر بگذارند.

    رشته دامپزشکی در  کانادا، کنار سایر رشته‌های پزشکی، مهندسی، مدیریت و.. جزء یکی از گران‌قیمت‌ترین رشته‌ها است.

    در جدول زیر هزینه تحصیل رشته دامپزشکی در برخی از معروف‌ترین دانشگاه‌های دامپزشکی کانادا به صورت جداگانه بررسی‌شده است.

     

    نام دانشگاههزینه تحصیل دامپزشکی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی
    دانشگاه گوئلفحدود ۲۱۷ هزار دلار
    دانشگاه جزیره پرنس ادواردحدود ۲۲۸ هزار دلار
    دانشگاه ساسکاچوانحدود ۳۴هزار دلار

    به طور کل، هزینه دوره کارشناسی رشته دامپزشکی در کانادا برای دانشجوهای خارجی حدود ۶۴ هزار دلار کانادا و هزینه دوره کارشناسی ارشد تقریباً ۱۱ هزار دلار کانادا در سال است.

     

    بورسیه تحصیل دامپزشکی در کانادا

    تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشگاه‌های خارج از کشور، به نسبت سایر مراکز آموزش عالی، از شهرت بیشتری برخوردار است. کانادا به دانشجوهای عمدتا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته دامپزشکی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها این کشور را دارند، بورسیه‌های تحت عنوان بورسیه تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه‌های کانادا متناسب با میزان شایستگی متقاضی، بورسیه‌ها، اسکالرشیپ ها و کمک هزینه‌های مختلفی را ارائه می‌کنند که به دانشجو کمک می‌کند تا بدون دغدغه‌ی مالی بتواند در رشته‌ای که علاقه‌مند است تحصیل کند.

    برای اینکه بتوانید از این فرصت‌ها استفاده کنید باید رزومه‌ی آکادمیک خودتان را (شامل سابقه تحصیل، سابقه‌ی تحقیق و پژوهش، کنفرانس‌هایی که در آن‌ها شرکت کرده‌اید، دوره‌های آموزشی که گذراندید و توصیه‌نامه‌هایی که از اساتید دریافت کرده‌اید)، در سایت دانشگاه آپلود کنید.

    درخواست هر کدام از این کمک‌هزینه‌ها ددلاین معینی دارد. بنابراین توصیه ما این است که اطلاعات لازم را از طریق وب‌سایت دانشگاه موردنظر کسب کنید.

    جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا با اسمارت اپلای

    منطبق با نمره زبان، بودجه، رشته و شهر مورد علاقه شما

    اگر ابزار سرچ اسمارت اپلای را تا به حال استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید و یک بار این فرصت بزرگ را امتحان کنید. چند سوال ساده را پاسخ بدهید و رشته‌هایی که می‌‎توانید با بودجه فعلی و نمره زبان‌تان اقدام کنید را پیدا کنید.

    اسمارت اپلای

    بازار کار دامپزشکی در کانادا

    دامپزشکی طیف وسیعی از خدمات مربوط به سلامت حیوانات را شامل می‌شود. معاینه، واکسیناسیون، تهیه دارو، عقیم‌سازی، اخته کردن و سایر جراحی‌ها از خدماتی هستند که توسط دامپزشکان انجام می‌شود.

    اما حال سوال اینجاست که آیا این رشته که اینقدر طرفدار و متقاضی دارد، بازار کار خوبی هم دارد یا خیر؟

    در بازه زمانی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۴، اشتغال در این گروه شغلی در کانادا، کاهش چشمگیری داشت. اما آمار و ارقام ارائه‌شده حاکی از آن است که، عرضه و تقاضا در بازار کار دامپزشکی کانادا در ده سال آینده نسبتاً برابر خواهد بود.

    پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آتی، حدود ۳۶۰۰ شغل جدید در این صنعت ایجاد بشود و قریب ۴۰۰۰ دانشجو به دنبال شغل باشند.

    انتظار می‌رود تا  سال ۲۰۲۶، بازار کار دامپزشکان در کانادا، رشد ۱۹ درصدی را تجربه کند. گفتنی است که در حال حاضر رشته دامپزشکی در لیست مشاغل موردنیاز اسکیل ورکر است.

    بسیاری از دانشجویان رشته دامپزشکی، بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در کلینیک‌های خصوصی و بیمارستان‌ها، بعضی در باغ‌وحش‌ها و برخی در مؤسسات پژوهشی و آزمایشگاه‌ها به کار تحقیق و پژوهش مشغول شوند. البته یه سری هم برای کمک به کشاورزان به مناطق روستایی سفر میکنند.

    برای اینکه بتوانید به‌عنوان یک دامپزشک در کانادا مشغول به کار شوید، اولین کاری که باید بکنید این است که از شعبه‌ی کالج کانادایی دامپزشکان در استان مدنظر خود مجوز فعالیت دریافت کنید. اگر در کشور خود کار دامپزشکی انجام دادید، باید از  شورای ملی آزمون کانادا یا همان NEB مجوز دریافت کنید. بعد از انجام این کار، می‌توانید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مشغول به کار شوید و یا حتی مطلب شخصی برای خود تأسیس کنید.

    بازار کار رشته دامپزشکی در استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان خوب و در استان‌های نوااسکوشیا، کبک، آلبرتا و مانیتوبا نسبتا خوب است.

    میانگین حقوق رشته دامپزشکی در کانادا

    متوسط حقوق دامپزشکان در کانادا حدود ۷۸٬۷۵۰ دلار در سال یا ۴۰/۳۸ دلار به ازای هر ساعت است. پس از تحصیل دام‌پزشکی در کانادا، وقتی به عنوان یک تازه کار وارد این شغل می‌شوید، درآمد شما با ۲۴٬۱۹۷ دلار در سال شروع می‌شود. اما وقتی تجربه شما بالا می‌رود، درآمد شما به عنوان یک دامپزشک باتجربه میتواند به ۱۰۶٬۹۶۷ دلار در سال افزایش پیدا کند.

    در ادامه میتوانید، میانگین دریافتی دامپزشکان در برخی از استان‌ها و قلمروهای کانادا را مشاهده کنید.

    استان مانیتوبا

    ۸۶،۸۰۱

    دلار در سال

    استان ساسکچوان

    ۸۳،۹۱۱

    دلار در سال

    استان آلبرتا

    ۹۶،۸۱۷

    دلار در سال

    استان بریتیش کلمبیا

    ۸۵،۱۴۰

    دلار در سال

    استان اونتاریو

    ۸۳،۶۹۷

    دلار در سال

    تطبیق مدرک برای تحصیل دامپزشکی در کانادا

    خیلی از دامپزشکانی که علاقه‌مند به مهاجرت به خارج از کشور هستند اغلب نمی‌دانند باید چه‌کار کنند؟ دامپزشک‌ها زمانی که به هر دلیلی ازجمله کار یا ادامه تحصیل تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، معمولاً می‌توانند در ۲ مسیر مرتبط، پژوهش و یا دریافت تخصص بالینی راه خود را ادامه دهند.

    این دو راه کاملاً از هم متفاوت هستند. افرادی که قصد دارند در مسیر پژوهش حرکت کنند، باید وارد رشته‌های مستر یا همان کارشناسی ارشد و یا دکترا شوند.

    اما آن دسته از افراد که می‌خواهند در فعالیت‌های بالینی مشغول به کار بشوند، یعنی مستقیماً با دکترای عمومی کار کنند و یا وارد دوره‌های اینترنشیپ و رزیدنسی شوند و تخصص بالینی دریافت نمایند، مجبور هستند یک سری امتحانات را بگذرانند که به آنها پروسه تطبیق مدرک گفته می‌شود.

    امکان معادل‌سازی مدرک و دریافت پروانه کار در اکثر کشورها به ۳ امتحان اصلی خلاصه می‌شود؛

    اولی امتحان آمریکا و کاناداست. امتحان آمریکا ECFVG  و امتحان کانادا  NEB  نام دارد. این دو آزمون به‌جز چند تفاوت جزئی، کاملاً یکسان هستند.

    هر کس تطبیق مدرک این دو کشور را انجام دهد، تقریباً می‌تواند در همه جای دنیا  کار کند. درواقع معتبرترین تطبیق مدرک متعلق به کانادا و آمریکاست.

    انگلستان نیز برای معادل‌سازی، آزمون RCVS  و استرالیاNVE  را برگزار می‌کند. امتحان NVE  مختص استرالیا، نیوزیلند و بعضی کشورها مثل سنگاپور، مالزی و هنگ‌کنگ است.

    استرالیا امتحانات آمریکا، کانادا و انگلستان را هم قبول دارد و کسی که آنها را انجام داده باشد، دیگر نیاز نیست که برای استرالیا دوباره امتحان دهد.

    دانشجویان ایرانی که مدرک دامپزشکی دارند، برای تبدیل و تأیید مدرک خود باید در امتحانات مشخصی شرکت کنند. لازم به ذکر است که تمامی این امور به مدت ۵ سال طول خواهد کشید. این مراحل در سال ۲۰۲۱ به ترتیب زیر هستند:

    1. Basic and Clinical Sciences Exam
    2. Veterinary Skills Training and Enhancement Program
    3. V.L.E
    4. Restricted License under supervision
    5. Clinical Proficiency Examination
    6. C.J.E
    • پس از انجام امور ثبت‌نام و سنجیده شدن مدرک تحصیلی متقاضی، وی باید در آزمون اول و دوم شرکت کند تا دانش تئوری و عملی وی در زمینه‌های مختلفی دامپزشکی مانند آناتومی، بیهوشی و غیره سنجیده شود.
    • آزمون N.A.V.L.E برای ارزیابی توانایی‌های متقاضی گرفته می‌شود و هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود.
    • آزمون R.L.U.S  جهت ارزیابی متقاضی در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود.
    • آزمون C.P.E  از مهم‌ترین مراحل است. در این آزمون متقاضی باید تکنیک‌های خود را نشان دهد.
    • بعد از اتمام تمامی مراحل، متقاضی می‌تواند اقدام به کسب مدرک T.CVO.J.E کند و پس‌ازآن مشغول به کار شود.

    تحصیل دامپزشکی در کانادا چقدر طول می‌کشد؟

    برای دریافت مدرک دکترای دامپزشکي کانادا که DVM گفته می‌شود، باید فرد حداقل شش سال در یک دانشگاه تحصیل کند: دو سال از این شش سال، صرف تحصیلات مقدماتی دامپزشکی در یک دانشگاه معمولی و ۴ سال بعد صرف تحصیل در دوره پزشکی دامپزشکی در یکی از پنج کالج دامپزشکی کانادایی می‌شود.

     

    کلام آخر

    در این مقاله سعی کردیم رشته دامپزشکی در کانادا و شرایط تحصیل در این رشته را معرفی کنیم. همان‌طور که مطالعه کردید، رشته دامپزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا است. برای ورود و ادامه تحصیل در این رشته، داشتن سابقه آکادمیک خوب در دروسی مثل شیمی و زیست‌شناسی لازم است.

    اگر شما هم شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی را دارید و مهمتر از همه به این رشته علاقه مند هستید بهتر است بیشتر از این تعلل نکنید  و از همین حالا اقدام کنید. اگر در مورد انتخاب دانشگاه یا رشته مردد هستید توصیه می‌کنیم سرچ هوشمند اسمارت اپلای را امتحان کنید. خیلی وقت شما را نمی‌گیرد. فقط کافی است به چند سؤال پاسخ بدهید.

    یا اینکه می‌توانید فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید. کارشناسان اسمارت اپلای بعد از ارزیابی شرایط شما بهترین راهنمایی ممکن را در اخیتار شما قرار خواهند داد.

     

    سوالات متداول

    هزینه کل دوره کارشناسی دامپزشکی کانادا حدود ۶۴ هزار دلار کانادا و هزینه کل دوره کارشناسی ارشد دامپزشکی کانادا تقریباً ۱۱ هزار دلار کانادا است.

    ازنظر آماری، ورود به دانشکده دامپزشکی کانادا دشوارتر از سایر حرفه‌های پزشکی است. شاید علت آن محدود بودن موقعیت تحصیل (۵ دانشکده دامپزشکی) است.

    دانشکده دامپزشکی دانشگاه کلگری، دانشگاه گوئلف، کالج دامپزشکی انتاریو ، دانشکده دامپزشکی دانشگاه مونترال، دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

    متوسط حقوق دامپزشکان در کانادا حدود ۷۸٬۷۵۰ دلار در سال یا ۴۰/۳۸ دلار به ازای هر ساعت است.

    پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ حدود ۳۶۰۰ شغل جدید در این صنعت ایجاد خواهد شد و حدود ۳۶۰۰ کارجو در رشته دامپزشکی به دنبال شغل خواهند گشت.

    در استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان رشته دامپزشکی بازار کار خوب و در استان‌های نوااسکوشیا، کبک، آلبرتا و مانیتوبا نسبتا خوب است.

    تحصیل دامپزشکی تا پایان دوره فوق‌لیسانس در حداقل زمان به‌طور متوسط ۵ سال و دوره دکترا ۶ سال طول می‌کشد.

    چشم‌پزشکی حیوانات، داروسازی حیوانات، پاتولوژی، جراحی، پزشکی داخلی حیوانات ( متخصص قلب، مغز و غده شناسی)، رادیولوژی