تحصیل هنر در نیوزلند

  • با 5 دانشگاه برتر برای تحصیل هنر در نیوزلند آشنا شویم

هنر یکی از رشته‌هایی است که با داشتن گرایش‌های متفاوت و جذاب، طرفداران بسیاری دارد. کشور نیوزلند نیز با دارابودن دانشگاه‌های معتبر و مؤسسات آموزشی مختلف، مقصد بسیاری از افرادی است که قصد تحصیل رشته هنر را دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط تحصیل هنر در نیوزلند و دانشگاه‌های نیوزلند ارائه‌دهنده این رشته آشنا کنیم، پس ما را تا آخر همراهی کنید.

مزایای تحصیل هنر در نیوزلند

این که چرا برای تحصیل هنر، نیوزلند پیشنهاد می‌شود، سؤال اولیه هر فردی در این زمینه است. در این قسمت به طور مختصر برخی از مزایای تحصیل هنر در نیوزلند را معرفی می‌کنیم. در ابتدا باید گفت که با تحصیل هنر در نیوزلند، فرصت تحصیل و زندگی در کشوری باکیفیت بالای زندگی پیدا خواهید کرد. شهرهایی مانند اوکلند یا ولینگتون، جز امن‌ترین شهرهای جهان برای زندگی هستند.

مزیت دیگر، وجود دانشگاه‌های معتبر در کشور نیوزلند است. برخی از دانشگاه‌های نیوزلند در سطح جهانی شناخته شده هستند و جز بهترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند. داشتن مدرک دانشگاهی از این دانشگاه‌ها، فرصت کار و زندگی در کشورهای پیشرفته را به شما می‌دهد.

دیگر نکته مثبت تحصیل هنر در دانشگاه‌های نیوزلند، ارائه طیف وسیعی از دوره‌ها در زمینه هنرهای زیبا، تاریخ هنر، طراحی، معماری، هنرهای تجسمی و غیره توسط دانشگاه‌های نیوزلند است. با تحصیل در این دوره‌ها، فرصت‌های شغلی فراوانی در زمینه‌های مختلف برای شما ایجاد خواهد شد.

مزیت اصلی تحصیل در نیوزلند، امکان گرفتن اقامت پس از تحصیل در نیوزلند است. پس از فارغ‌التحصیلی، با پیداکردن شغل، می‌توانید ویزای کار پس از تحصیل دریافت کنید و پس از آن می‌توان اقامت دریافت کرد.

شرایط تحصیل رشته هنر در نیوزلند

برای ورود به هر رشته‌ای، به یک سری الزامات و شرایط نیاز است. البته شرایط تحصیل هر رشته با رشته‌ای دیگر متفاوت است. برای ورود به رشته هنر در دانشگاه‌های نیوزلند به شرایط خاص و سختی نیاز نیست. البته شرایط ورود به این رشته و رشته‌های مرتبط با آن، در هر دانشگاه متفاوت است.

برای ورود به دوره لیسانس هنر یا لیسانس طراحی یا لیسانس هنرهای زیبا در دانشگاه اوکلند، به دیپلم با نمرات خوب و آیلتس 6 نیاز است. البته بر اساس کشوری که دیپلم خود را در آن گرفته‌اید، ممکن است به شرایط دیگری نیز نیاز باشد. به طور مثال افرادی که دیپلم خود را از ایران گرفته است، باید قبل از شروع دوره، بر اساس شرایط خود یکی از دوره‌های پایه دانشگاه اوکلند (Foundation programmes) را بگذارند. این دوره‌ها معمولاً یک سال طول می‌کشند.

نکته: البته اگر شخص به مدت یک سال، یک دوره دانشگاهی را قبلاً گذرانده باشد، نیازی به دوره پایه نمی‌باشد.

برای دانشگاه‌های دیگر نیز به شرایط خاصی نیاز نیست. معدل دیپلم و نمره زبان مهم‌ترین معیارهای ورود هستند. البته برای برخی از دانشگاه مانند دانشگاه صنعتی اوکلند یا دانشگاه مسی، شخص باید یک پرتفولیو (نمونه کارهای هنری) از کارهای قبلی خود نیز ارائه دهد. ممکن است از شما خواسته شود که پرتفولیو بر اساس تمپلیت و ساختار خاصی باشد. همچنین برای برخی از دوره‌ها به مصاحبه آنلاین نیاز است.

برای دوره‌های کارشناسی ارشد رشته هنر و رشته‌های مرتبط با آن مانند هنرهای زیبا یا طراحی، شرایط پذیرش هر دانشگاه متفاوت است. شرط اصلی دارا بودن مدرک لیسانس مرتبط است. برخی دانشگاه‌ها مدرک لیسانس غیرمرتبط نیز قبول می‌کنند، اما شخص باید سابقه کار مرتبط داشته باشد. ارائه پرتفولیو نیز ممکن است برای دوره کارشناسی ارشد رشته هنر موردنیاز باشد. شرط زبان برای دوره کارشناسی ارشد هنر در دانشگاه‌های نیوزلند، آیلتس 6.5 است.

برای دوره‌های دکتری هنر در نیوزلند نیز به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و نمره زبان آیلتس 6.5 نیاز است.

برای دانشگاه‌های دیگر نیز به شرایط خاصی نیاز نیست. معدل دیپلم و نمره زبان مهم‌ترین معیارهای ورود هستند. البته برای برخی از دانشگاه مانند دانشگاه صنعتی اوکلند یا دانشگاه مسی، شخص باید یک پرتفولیو از کارهای قبلی خود نیز ارائه دهد. ممکن است از شما خواسته شود که پرتفولیو بر اساس تمپلیت و ساختار خاصی باشد. همچنین برای برخی از دوره‌ها به مصاحبه آنلاین نیاز است.

برای دوره‌های کارشناسی ارشد رشته هنر و رشته‌های مرتبط با آن مانند هنرهای زیبا یا طراحی، شرایط پذیرش هر دانشگاه متفاوت است. شرط اصلی دارا بودن مدرک لیسانس مرتبط است. برخی دانشگاه‌ها مدرک لیسانس غیرمرتبط نیز قبول می‌کنند، اما شخص باید سابقه کار مرتبط داشته باشد. ارائه پرتفولیو نیز ممکن است برای دوره کارشناسی ارشد رشته هنر موردنیاز باشد. شرط زبان برای دوره کارشناسی ارشد هنر در دانشگاه‌های نیوزلند، آیلتس 6.5 است.

برای دوره‌های دکتری هنر در نیوزلند نیز به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و نمره زبان آیلتس 6.5 نیاز است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته هنر در نیوزلند

در این بخش، به مدارکی که برای اخذ پذیرش در رشته هنر نیاز دارید می‌پردازیم. در زمان درخواست برای پذیرش، مدارک زیر باید فراهم باشند:

  • مدرک تحصیلی قبلی مانند دیپلم یا کارشناسی به همراه ترجمه ریز نمرات
  • پرکردن فرم اپلیکیشن
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی خوب
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه
  • گذرنامه
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تمکن مالی برای پرداخت شهریه و زندگی
  • مدارک عدم سوءپیشینه
  • مدارک تأیید سلامت
  • پورتفولیو در صورت لزوم
  • مدارک سابقه شغلی در صورت لزوم

آشنایی با 5 دانشگاه برتر رشته هنر در نیوزلند

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش فراوانی در نیوزلند، دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته هنر را ارائه می‌دهند. در ادامه با 5 دانشگاه معتبر نیوزلند برای رشته هنر آشنا خواهیم شد:

تحصیل هنر در دانشگاه اوکلند ( The University of Aukland)

دانشگاه اوکلند (Auckland University)

دانشگاه اوکلند که در شهر اوکلند نیوزلند واقع شده است، معتبرترین دانشگاه نیوزلند است. این دانشگاه هرساله در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه‌بندی جهانی QS قرار می‌گیرد. دانشگاه اوکلند دوره‌های بسیاری در زمینه‌های موضوعی متنوع ارائه می‌دهد، مانند علوم، حقوق، آموزش و هنر.

دانشگاه اوکلند دارای رتبه پنج‌ستاره پلاس از رتبه‌بندی دانشگاهی QS Stars است. این رتبه برای برتری در پژوهش، استخدام، آموزش، تسهیلات، بین‌المللی‌سازی، نوآوری و جامعیت به این دانشگاه اعطا شده است. این دانشگاه ارائه‌دهنده دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری و graduate diplomas  در رشته‌های مختلف به داوطلبان علاقه‌مند است.

دانشگاه اوکلند دارای یکی از بهترین کالج‌های هنری در نیوزلند است. این کالج، دوره‌های منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز هنری مانند طراحی، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری، طراحی پایدار، هنرهای زیبا، معماری، موزه‌ها و میراث‌فرهنگی ارائه می‌دهد. طول دوره‌های لیسانس این دانشگاه مانند دوره‌های لیسانس هنر، هنرهای زیبا و طراحی و … معمولاً سه سال است.

تحصیل هنر در دانشگاه مسی (Massey University)

تحصیل هنر در دانشگاه مسی (Massey University)

دانشگاه مسی یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر نیوزلند برای رشته هنر است. این دانشگاه در شهر پالمرستون نیوزلند واقع شده و دارای دو پردیس در شهر ولینگتون و منطقه آلبانی شهر اوکلند است. این دانشگاه تنها دانشگاه نیوزلند است که رشته‌های دامپزشکی، هوانوردی و علوم نانو را ارائه می‌دهد.

دانشگاه مسی همچنین دانشگاه پیشرو در نیوزیلند برای آموزش آنلاین و بدون مرز است و طیف وسیعی از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به‌صورت کاملاً آنلاین به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه مسی ارتباط خوبی با صنعت، سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و جوامع محلی دارد.

کالج هنرهای خلاق دانشگاه مسی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌هایی مانند انیمیشن، هنر و عکاسی، طراحی ارتباطات بصری، وب، بازی و طراحی تعاملی، طراحی مد و پارچه، طراحی فضایی و صنعتی ارائه می‌دهد. این دوره‌ها خلاقیت و مرزهای فکری دانشجویان را به چالش می‌کشند.

تحصیل هنر در دانشگاه صنعتی اوکلند (Auckland University of Technology)

دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT)

دانشگاه صنعتی اوکلند (AUT)، دومین دانشگاه بزرگ نیوزیلند با بیش از 250 دوره در سطوح مختلف، 2200 نفر هیئت‌علمی و بیش از 100000 فارغ‌التحصیل از سراسر جهان است. هرساله حدود 5000 نفر دانشجوی بین‌المللی در دوره‌های مختلف دانشگاه صنعتی اوکلند ثبت‌نام می‌کنند.

سه پردیس دانشگاهی AUT دارای ساختمان‌های مدرنی هستند که نه‌تنها جوایز معماری را دریافت کرده‌اند، بلکه محیط‌های همکاری عالی را نیز فراهم می‌کنند که در آنها دانشجویان می‌توانند مهارت‌هایی را توسعه دهند که به آنها کمک می‌کند در آینده شغلی خود برجسته شوند.

این دانشگاه به دلیل کیفیت، رضایت دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی معتبر، نام خود را در بین برترین دانشکده‌های هنر و طراحی مطرح کرده است. دانشکده هنر و طراحی دانشگاه صنعتی اوکلند، دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد، دوره‌های کوتاه‌مدت و دیپلما در موضوعاتی مانند طراحی و هنرهای تجسمی و هنرهای زیبا ارائه می‌دهد.

تحصیل هنر در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون (Victoria University of Wellington)

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، دانشگاه بعدی در لیست ما می‌باشد. این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه‌های معتبر نیوزلند است که در سال 2022/2021 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS رتبه 236 را به خود اختصاص داد. دانشگاه ویکتوریا ولینگتون یکی از تنها 13 دانشگاه در جهان است که دارای رتبه 5 ستاره پلاس در رتبه‌بندی QS Stars در هر یک از هشت معیار هنر و فرهنگ، رتبه‌بندی رشته و اعتبار، قابلیت استخدام، امکانات، فراگیر بودن، بین‌المللی شدن، تحقیق و تدریس است.

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون با بیش از 22000 دانشجو، از جمله بیش از 3900 دانشجوی بین‌المللی، شامل سه پردیس در شهر ولینگتون و هشت دانشکده است: معماری و طراحی، تجارت، آموزش، حقوق، بهداشت، علوم‌انسانی و علوم اجتماعی، علوم و مهندسی.

این دانشگاه دوره‌های بسیاری را برای علاقه‌مندان به هنر ارائه می‌دهد، مانند انیمیشن و هنرهای تجسمی، تاریخ هنر، طراحی برای نوآوری اجتماعی، فناوری طراحی، طراحی مد و فناوری، طراحی صنعتی، طراحی تعاملی، طراحی رسانه، طراحی تجربه کاربری و همچنین معماری و دوره‌های مرتبط.

تحصیل هنر در دانشگاه کانتربری (The University of Canterbury)

تحصیل هنر در دانشگاه کانتربری (The University of Canterbury)

دانشگاه کانتربری یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های نیوزلند است. این دانشگاه در سال 1873 تأسیس شد و در کرایست چرچ واقع شده است. دانشگاه کانتربری دارای تاریخچه غنی از تعالی دانشگاهی، تحقیق و نوآوری است. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از دوره‌ها از جمله مهندسی، هنر، بازرگانی، آموزش (تربیت‌بدنی)، هنرهای زیبا، جنگلداری، علوم بهداشتی، حقوق و غیره را ارائه می‌دهد.

 کالج هنر دانشگاه کانتری، رشته‌های تاریخ و نظریه هنر، هنرهای زیبا، رسانه و ارتباطات، علوم‌انسانی دیجیتال و غیره را ارائه می‌دهد. این کالج یکی از محبوب‌ترین مدارس هنر در نیوزلند است. با بیش از 30 موضوع برای انتخاب، شامل علوم‌انسانی، علوم اجتماعی، زبان‌ها و هنرهای خلاق، دانشجویان کارشناسی هنر (BA) در این دانشگاه می‌توانند علاقه خود را دنبال کنند و مهارت‌های ارزشمندی کسب کنند.

کالج هنر دانشگاه کانتربری، قدیمی‌ترین کالج هنر در نیوزلند است. کادر آموزشی این کالج شامل هنرمندان، طراحان، فیلمسازان با جایگاه بین‌المللی است. امکانات کالج هنر شامل یک گالری هنری در محوطه دانشگاه، استودیوهای اختصاصی و کارگاه‌های آموزشی است.

جستجوی هوشمند رشته و دانشگاه با اسمارت اپلای

۶۰ ثانیه زمان بزار

کار با اسمارت اپلای ساده ست. ۱- ظرف ۶۰ ثانیه اطلاعات مورد نیاز رو از شما می‌گیریم. ۲- تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌هایی که می‌تونید در اون‌ها درس بخونید رو برای شما پیدا می‌کنیم. ۳- تیم حرفه‌ای ما در اسمارت اپلای به صورت رایگان برای شما پذیرش خواهند گرفت.

اسمارت اپلای

هزینه تحصیل رشته هنر در نیوزلند

نوبتی هم باشد، نوبت بحث هزینه‌ها است. به‌طورکلی برای بحث هزینه‌های تحصیل در نیوزلند، باید هم هزینه‌های زندگی را در نظر بگیرید و هم قادر باشید که شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه را تأمین کنید. هزینه‌های زندگی در نیوزلند بستگی زیادی به نوع اقامت شما دارد. اگر در خوابگاه ساکن باشید، هزینه شما کمتر از زندگی در شهر خواهد بود.

به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه زندگی سالانه یک نفر در نیوزلند حدود 15000 تا 20000NZ$ است. مقدار تمکن مالی که باید برای ویزای تحصیل ارائه دهید نیز 15000NZ$ است. البته فراموش نکنید که با ویزای تحصیلی، شما حق کار پاره‌وقت در نیوزلند دارید و با درآمد آن می‌توانید تا حدی هزینه‌های خود را تأمین کنید.

در مورد شهریه رشته هنر و رشته‌های وابسته به آن برای هر دانشگاه و هر رشته متفاوت است. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که هزینه سالانه تحصیل کارشناسی رشته هنر، طراحی، هنرهای زیبا و رشته‌های حدود 30000 تا 40000NZ$ است.

شهریه دوره کارشناسی ارشد رشته هنر در نیوزلند نیز برای هر رشته و گرایش و هر دانشگاه متفاوت است. به طور مثال شهریه کل کارشناسی ارشد رشته هنر دانشگاه ولینگتون حدود 32000NZ$ و شهریه سالانه کارشناسی ارشد رشته طراحی دانشگاه اوکلند حدود 46000NZ$ است.

شهریه سالانه دورهای دکتری در نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی نیز حدود 8000 تا 10000NZ$ است. البته برخی از دوره‌های دکتری که زیرمجموعه  Doctor of Philosophy نیستند و به‌صورت مجزا، دوره آنها ارائه می‌شود، شهریه بیشتری دارند. به‌عنوان‌مثال، شهریه سالانه دوره دکتری رشته هنرهای زیبا در دانشگاه اوکلند، حدود 46000NZ$ است.

بورسیه رشته هنر در نیوزلند

همیشه دانشجویان برای تأمین بخشی از هزینه‌های خود به دنبال بورسیه هستند، مخصوصاً افرادی که در تأمین این هزینه‌ها مشکل دارند. بورسیه‌هایی که در کشور نیوزلند ارائه می‌شوند معمولاً یا از طرف دانشگاه، یا دولت و یا سازمان‌های خصوصی هستند. برای کسب این بورسیه‌های نمرات شخص باید سطح بالایی داشته باشد.

البته اکثر بورسیه‌های تحصیلی در کشور نیوزلند، برای دانشجویان بومی و افرادی که اقامت دائم دارند ارائه می‌شود. همچنین فراموش نکنید که بورسیه‌ها بیشتر برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. به طور مثال، بورسیه تحصیلی بین‌المللی اسکان دانشجویی دانشگاه AUT ، به‌عنوان کمکی به اجاره اقامت دانشجویی برای دو ترم اول پرداخت می‌شود. ارزش این بورسیه 5000 دلار بوده و هرساله به حدود 150 نفر اعطا می‌شود.

بازار کار رشته هنر در نیوزلند

این که پس از فارغ‌التحصیلی در رشته هنر و رشته‌های مرتبط با آن، بتوانید در نیوزلند کار پیدا کنید، رابطه مستقیمی با مهارت و استعداد شما دارد. با تحصیل در این رشته‌ها، با عنوان‌های شغلی متفاوتی می‌توانید در نیوزلند کار پیدا کنید. برخی از این عناوین شغلی عبارت‌اند از:

  • هماهنگ‌کننده توسعه کسب‌وکار
  • کارشناس ارتباطات
  • مدیر محصول و محتوای دیجیتال
  • کارگردان هنری
  • هنرمند
  • سرپرست پروژه خلاق
  • استراتژیست خلاق
  • فیلمساز
  • طراح بصری
  • نویسنده
  • استراتژیست طراحی
  • طراح اطلاعات
  • مدیر نوآوری
  • طراح محصول
  • گرافیست

آینده شغلی برای طراحان در نیوزلند، به‌ویژه طراحان صنعتی و طراحان گرافیک/وب که با فناوری جدید آشنا هستند، خوب است. افراد با این مهارت‌ها در چند سال آینده مورد تقاضا خواهند بود. افرادی هم که تحت عناوین شغلی مانند آنچه که گفته شد بتوانند در شرکت‌های خصوصی شغل پیدا کنند، درآمد خوبی دارند.

البته چشم‌انداز شغلی عموماً برای هنرمندان هنرهای زیبا ضعیف است. بسیاری از هنرمندان برای تأمین مخارج خود مجبورند مشاغل دیگری را انجام دهند و تعداد کمی از آنها به مرحله‌ای می‌رسند که بتوانند به‌عنوان هنرمند تمام‌وقت کار کنند.

درآمد رشته هنر در نیوزلند

مطمئناً یکی از سؤالات شما در مورد رشته هنر، سطح درآمد پس از فارغ‌التحصیلی است. همان‌طور که بیان کردیم، با فارغ‌التحصیلی در رشته هنر و رشته‌های هم گروه آن، با عناوین شغلی متفاوتی می‌توانید کار پیدا کنید. حال سطح درآمد هرکدام از این مشاغل با هم متفاوت هستند.

به طور مثال میانگین درآمد یک هنرمند در نیوزلند، سالانه 70000NZ$ است. البته هرچقدر سابقه کاری افزایش پیدا کند، درآمد نیز بیشتر می‌شود. هنرمندان باسابقه می‌توانند سالانه تا 90000NZ$ درآمد داشته باشند.

مثال دیگر طراحان گرافیک هستند. دستمزد برای طراحان گرافیک بسته به مهارت، تجربه و کارفرما متفاوت است.

  • طراحان گرافیک فارغ‌التحصیل معمولاً بین 42000 تا 50000 دلار در سال درآمد دارند.
  • طراحان گرافیک متوسط با سه تا پنج سال تجربه معمولاً بین 50000 تا 65000 دلار درآمد دارند.

طراحان گرافیک ارشد با بیش از پنج سال تجربه می‌توانند بین 65000 تا 90000 دلار درآمد کسب کنند

شرایط اقامت و کار پس از تحصیل هنر در نیوزلند

همان‌طور که می‌دانید، هدف اصلی بسیاری از افراد برای تحصیل در خارج از کشور، گرفتن اقامت آن کشور است. در نیوزلند این امکان برای دانشجویان وجود دارد، البته شرط اصلی و اولیه این است که فرد پس از فارغ‌التحصیلی بتواند شغلی برای خود پیدا کند. پس از پیداکردن شغل، ویزای تحصیلی نیوزلند او به ویزای کار پس از تحصیل تبدیل می‌شود و می‌تواند تا 3 سال با این ویزا در نیوزلند کار کند.

پس از آن، شخص می‌تواند با درنظرگرفتن شرایط خاص و برآورده کردن الزاماتی که وجود دارد، درخواست اقامت دهد. البته باید تمام الزاماتی که از طرف اداره مهاجرت نیوزلند تعیین شده است، برآورده شوند

کلام پایانی تحصیل هنر در نیوزلند

در این مقاله سعی شد که نمای کلی و جامعی در مورد تحصیل رشته هنر در نیوزلند به شما ارائه شود. با دانشگاه‌های معتبر ارائه‌دهنده این رشته آشنا شده و شرایط تحصیل این رشته و رشته‌های مشابه آن را بررسی کردیم. کشور نیوزلند با داشتن فرصت‌های شغلی مناسب و اقتصاد خوب و روبه‌رشد، می‌تواند مقصد بسیاری از مهاجران باشد.

اگر شما نیز به فکر مهاجرت به این کشور یا تحصیل در این کشور هستید، با پرکردن فرم ارزیابی رایگان که در سایت قرار دارد، کارشناسان متخصص اسمارت اپلای با شما تماس گرفته و پاسخ‌گوی سؤالات شما هستند. ما در مسیر کسب پذیرش و مهاجرت به نیوزلند همراه شما خواهیم بود.

سؤالات پرتکرار تحصیل هنر در نیوزلند

بله، دانشگاه‌های نیوزلند در سطح جهانی اعتبار خوبی دارند.

دیپلم، آیلتس 6، پرتفولیو در صورت لزوم

هزینه سالانه تحصیل کارشناسی رشته هنر در حدود 30000 تا 40000NZ$ است.

70000NZ$

بله، امکان کار و سپس اقامت وجود دارد.