تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا

  • با دانشگاه های برتر برای ادامه تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا آشنا شوید

رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا

(Medical Laboratory Science)

قبل از معرفی رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا و صحبت در مورد مشاغل مرتبط با آن، تصمیم گرفتیم مقاله را با مطرح کردن چند سوال شروع کنیم. پاسخ دادن به این سوالات، کمک خواهد کرد تا خیلی راحت خودتان را ارزیابی کنید و ببینید که آیا بدرد این رشته می‌خورید یا نه.

آیا واقعا دوست دارید در محیط‌های کاری چالش‌انگیز مشغول به کار شوید؟ آیا از انجام کارهای عملی لذت می‌برید؟ آیا کار در آزمایشگاه را دوست دارید؟ اگر پاسختان مثبت است، پس تبریک می‌گوییم. شما می‌توانید وارد دنیای شگفت‌انگیز علوم آزمایشگاهی شده و در این رشته در کانادا مشغول به  تحصیل شوید.

اما از آنجایی که بسیاری از افراد ممکن است شناختی از رشته علوم آزمایشگاهی نداشته باشند، صلاح دانستیم که توضیحات را با معرفی رشته علوم آزمایشگاهي شروع کنیم.

ویدئوهای‌ پربازدید:

تحصیل پزشکی در کانادا

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا

علوم آزمایشگاهی تلفیقی از رشته‌های شیمی و زیست‌شناسی است. کار متخصصان این رشته، تجزیه‌وتحلیل خون، اوره، بافت‌ها و سایر ارگان‌های بدن است.

رشته علوم آزمایشگاهي از رشته‌های تحصیلی است که در زیرمجموعه گروه علوم پزشکی قرار دارد. این رشته در بحث بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان، اهمیت قابل‌توجهی دارد. علوم آزمایشگاهی در کشورهای خارجی ازجمله کانادا عناوینی همچون علوم آزمایشگاهی پزشکی، فناوری‌های پزشکی یا علوم آزمایشگاهی بالینی دارد.

این رشته تا پیش از سال ۱۹۷۶ میلادی تنها به‌عنوان فناوری پزشکی در دنیا شناخته می‌شد. اما پس‌ازآن، با نام علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های دنیا تدریس شد.

در رشته علوم آزمایشگاهي، مایعات بیولوژیکی و سایر اعضای بدن انسان مطالعه میشوند تا بیماری تشخیص داده شود. در آزمایشگاه، تعداد متنوعی از آزمایش‌ها توسط متخصصان علوم آزمایشگاهی بر روی نمونه‌ها انجام می‌شود. از یک آزمایش خون ساده تا آزمایش‌های بسیار پیچیده‌تری که برای کشف و تشخیص بیماری‌هایی مثل دیابت، سرطان و ایدز (HIV/AIDS)، انجام می‌شود.

اطلاعاتی که یک متخصص در رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکان ارائه می‌دهد، در درمان بیماری بسیار مؤثر است. متخصصان برای انجام آزمایش‌های خود، از دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده، کامپیوترها و ابزارهای دقیق استفاده می‌کنند.

در کشور کانادا برای رسیدگی به امور متخصصان علوم آزمایشگاهی و اعطای مجوز اشتغال به کار در رشته علوم آزمایشگاهی، یک انجمن به نام (CSMLS) وجود دارد. CSMLS مخفف Canadian Society for Medical Laboratory است. این انجمن ملی، مسئول تأیید صلاحیت متخصصان علوم آزمایشگاهی در کشور کانادا است.

شرایط تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا

خیلی ازعلاقه‌مندان به رشته علوم آزمایشگاهي، از شرایط تحصیل در این رشته در کانادا مطلع نیستند. شرایط ورود و پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی در کشور کانادا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

باید گفت که اپلای این رشته تحصیلی، کمی سخت‌تر از دیگر رشته‌ها است. به همین دلیل، عموما سخت‌گیری‌های زیادی از سوی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیش‌نیازهای پذیرش علوم آزمایشگاهی در کانادا، به وب‌سایت‌های دانشگاه‌های مختلف سر بزنید و شرایط آن‌ها را بررسی کنید.

  • به طور کل، برای پذیرش در این رشته عموماً متقاضی باید دوره دبیرستان را با معدل B + یا حداقل معدل C به پایان رسانده باشد.
  • برای این‌که بتوان در این رشته در مقطع کارشناسی به تحصیل پرداخت باید معدل مناسبی داشت و دروس پایه مانند زیست و ریاضیات را با نمره مناسبی گذراند.
  • برای ادامه تحصیل در این رشته، پاس کردن برخی از دروس ازجمله زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات در مقطع دبیرستان و کسب نمرات درحدنصاب دانشگاه، الزامی است.
  •  افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دارند، باید عملکرد مناسبی در دروس اصلی خود داشته باشند. کسب معدل مناسب و شرکت در فعالیت‌های متناسب با رشته در خارج از برنامه درسی، در پذیرش تاثیرگذار هستند.
  • برخی از دانشگاه‌ها برای ورود به این رشته، پیش شرط تعریف کرده‌اند. یعنی دانشجو قبل از ورود به مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی، باید در طی یک سال دوره‌های میکروبیولوژی، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی و آمار را بگذراند.
  • این رشته کاملاً رقابتی است و ثبت‌نام در آن محدود است، بیشتر دانشگاه‌ها برای پذیرش، رزومه‌های دریافتی و انگیزه نامه های تحصیلی (SOP) متقاضیان را با دقت بررسی می‌کنند.

دانشگاه های برتر برای ادامه تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی در کانادا وجود دارد که دوره‌های علوم آزمایشگاهی را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان در دوره های علوم آزمایشگاهی در این کشور تحصیل می‌کنند و از مزایای بسیار زیاد آن بهره‌ می‌برند.

در ادامه، تعدادی از دانشگاه‌ها و شرایط پذیرش آنها در رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا را برایتان معرفی کرده‌ایم.

تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو کانادا-

حتماً در مورد این دانشگاه و کیفیت بالای آن در رشته‌های مختلف تحصیلی، بسیار شنیده‌اید. شناخته شدن این دانشگاه به عنوان باکیفیت‌ترین دانشگاه کانادا در سال‌های اخیر، خود به تنهایی گواه این گفته است.

دانشگاه تورنتو که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود، مرکزی ایده آل برای ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهي است.

با توجه به ظرفیت‌های محدود این دانشگاه باید گفت، دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی دارند و از صلاحیت‌های علمی برخوردارند، شانس پذیرش بیشتری خواهند داشت.

تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه تکنولوژی انتاریو کانادا

university of ontario institute of technology

دانشگاه تکنولوژی انتاریو با علامت اختصاری UOIT که قبلاً با نام مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو شناخته می‌شد، یک موسسه دولتی – تحقیقاتی است که در شهر اوشاوا، استان انتاریو کانادا واقع‌شده است.

این دانشگاه در سال ۲۰۱۹ به دانشگاه تکنولوژی کانادا تغییر نام یافت. دانشگاه تکنولوژی انتاریو، به انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا، انجمن کتابخانه‌های تحقیقاتی کانادا و دفتر آموزش بین‌المللی کانادا (CBIE) وابسته است و با آن‌ها همکاری دارد.

دانشگاه تکنولوژی انتاریو یکی از برترین دانشگاه‌ها در کانادا است و رتبه علمی بسیار خوبی دارد.

رشته علوم آزمایشگاهی این دانشگاه، در سطح کارشناسی به‌صورت تمام‌وقت ارائه می‌شود. پذیرش رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی در دانشگاه تکنولوژی انتاریو بسیار رقابتی است. داشتن حداقل شرایط نمی‌تواند تضمین‌کننده پذیرش باشد. ما به دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌کنیم برای اطمینان از شرایط پذیرش به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنند.

رشتــــــه یا دانشگــــــــاهی که به‌دنبال آن هستید را جستجو کنید.

    تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه البرتا کانادا

    دانشگاه آلبرتا با علامت اختصاری U of A یا U Alberta با قدمت صد ساله در شهر ادمونتون، استان آلبرتا کانادا واقع شده است.

    در این دانشگاه که از جمله ۵ دانشگاه جامع تحقیقاتی کانادا است، یک دوره چهار ساله علوم آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

    متقاضیان برای دریافت پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهي از دانشگاه آلبرتا، علاوه بر مدرک دیپلم دبیرستان، باید شرایط دیگری نیز داشته باشند. به عبارتی آنها نمی‌توانند به‌صورت مستقیم از دبیرستان وارد این دوره شوند.

    نکته

    • حداقل معدل موردنیاز GPA  ۲٫۷ است.
    • زمان ورود به این دوره، سپتامبر، ژانویه و می است.
    • این رشته به‌ زبان انگلیسی یا فرانسوی برگزار خواهد شد. بنابراین دانشجویان بین‌المللی باید به یکی از این دو زبان، تسلط داشته باشند.

    تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا با علامت اختصاری UBC، یک مرکز جهانی برای آموزش و پژوهش است. این دانشگاه از سال ۱۹۱۵، به‌طور پیوسته در رده ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشته است.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه دولتی است که در شهر ونکور، استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال ۱۹۰۸ تأسیس شده و  درزمینه آموزش و پژوهش دارای دارای شهرت جهانی است.

    در این دانشگاه، رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس ارائه می‌شود. شرایط شرکت در دوره کارشناسی ارشد رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا کسب نمره ۱۰۰ در آزمون تافل (iBT)، با حداقل نمره ۲۲ در مهارت‌های ریدینگ و اسپیکینگ است.

    برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد شرایط پذیرش دوره‌های کارشناسی این رشته در دانشگاه بریتیش کلمبیا، پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت خود دانشگاه مراجعه کنید.

    تحصیل در علوم آزمایشگاهی در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

    دانشگاه نیوبرانزویک کانادا- University of New Brunswick

    دانشگاه نیوبرانزویک (UNB) یکی از دانشگاه‌های دولتی کانادا است که دو پردیس دارد. پردیس اصلی آن، در سال ۱۷۸۵ در شهر فردریکون و پردیس کوچک‌تر آن در سال ۱۹۶۴ در شهر سنت جان افتتاح شد.

    دانشگاه نیوبرانزویک از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در کانادا و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دولتی در آمریکای شمالی است.

    برای اخذ پذیرش تحصیلی در دوره کارشناسی رشته علوم آزمایشگاهي در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا، کسب حداقل نمره ۸۵ زبان انگلیسی در آزمون تافل (iBT) و یا نمره ۶٫۵ در آمون آیلتس آکادمیک الزامی است.

    هزینه تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا

    هزینه ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کانادا، ممکن است از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متغیر باشد. در جدول زیر شهریه سالانه رشته علوم آزمایشگاهی در برخی از دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین المللی تعیین شده است.

    دانشگاه مقطعشهریه سالانه دانشجوهای خارجی
    تکنولوژی انتاریو کارشناسی ۳۱۰۰۰ دلار کانادا
    آلبرتاکارشناسی۱۷۰۰۰ دلار کانادا
    بریتیش کلمبیا کارشناسی
    کارشناسی ارشد
    ۴۸۰۰۰ دلار کانادا
    ۹۰۰۰ دلار کانادا
    نیوبرانزویک کارشناسی۲۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار کانادا

    بورسیه رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا

    اکثر دانشگاه ‌های کانادا جزو دانشگاه‌های برتر دنیا هستند و از بودجه دولتی برخوردارند. دانشگاه‌های کانادا در عین ارائه خدمات آموزشی عالی و باکیفیت، تحت شرایط خاصی به برخی از دانشجویان بورسیه تحصیلی اعطاء می‌کنند.

    خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا کمک‌هزینه تحصیلی و بورس‌های متنوعی برای دانشجویان خارجی دارند. متقاضیان تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهي، می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و بدون دغدغه مالی مشغول به تحصیل شوند.

    دانشگاهمقطع نوع بورسیه مقدار بورسیه
    تکنولوژی انتاریو کارشناسیورودی ۲۴ هزار دلار تا ۳۶ هزار دلار کانادا
    نیوبرانزویک کارشناسی و ارشد ورودی ۵۰۰ دلار الی ۵۲ هزار دلار کانادا
    آلبرتاکارشناسیورودی
    همزمان با تحصیل
    ۵۰۰ دلار الی ۴۰ هزار دلار کانادا
    ۵۰ دلار تا ۲۵ هزار دلار کانادا
    بریتیش کلمبیا کارشناسیدستیار پژوهشی برای اطلاع از مقدار دقیق بورسیه، به وبسایت دانشگاه مراجعه شود.

    رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا و مراحل ورود به بازار کار در کانادا

    • 1

      با توجه به نیاز مبرم بخش سلامت و پزشکی کانادا به رشته علوم آزمایشگاهی، باید به‌صراحت گفت که شما در هر مقطع تحصیلی می‌توانید از فرصت کار در این رشته استفاده کنید.

      برای اشتغال به کار در حوزه علوم آزمایشگاهی در کانادا متقاضی ابتدا باید مدرک تحصیلی دانشگاهی را دریافت و یک دوره کارآموزی را طی کند.

    • 2

      مرحله بعد، ثبت‌نام در انجمن علوم آزمایشگاهی کانادا (Canadian Society for Medical Laboratory Science) و عضویت در این انجمن است. این انجمن مسئول اعطای گواهی اشتغال به کار برای متخصصان علوم آزمایشگاهی در کانادا است.

    • 3

      افرادی که قصد دارند به عنوان تکنسین علوم آزمایشگاهی در کانادا (MLT) مشغول به کار شوند، باید در آزمون گواهینامه انجمن علوم آزمایشگاهی کانادا (CSMLS)  پذیرفته شوند. اکثر آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، فقط تکنسین‌هایی را استخدام می‌کنند که مورد تائید سازمان علوم آزمایشگاهی هستند.

    • 4

      شرکت در امتحان تأیید صلاحیت، که سه بار در سال در سرتاسر کانادا برگزار می‌شود، الزامی است. این امتحان فقط مختص شهروندان کانادایی نیست، اما به خاطر داشته باشید که فقط در داخل خاک کانادا برگزار می‌شود.

    • 5

      از آنجا که تمام برنامه‌ها، ارزیابی‌ها و آزمون‌های CSMLS تنها به دو زبان، انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند، متقاضی باید پیش‌نیازهای زبانی تعیین شده توسط ناظران استانی را دارا باشد.

    • 6

      کارشناسان علوم آزمایشگاهی باید حداقل یک مدرک کارشناسی یا دیپلم دو یا سه‌ساله در رشتهٔ علوم آزمایشگاهی دریافت کرده باشند. برای دریافت مجوز کار قانونی، حضوردر آزمون مرتبط با این شغل در استان مدنظر، الزامی است.

    نردبان شغلی رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا

    شما بعد از فارغ التحصیلی در رشته علوم آزمایشگاهي، می‌توانید در طیف متنوعی از مشاغل مرتبط با این رشته، از جمله کارشناس آزمایشگاه، مشغول به فعالیت شوید.

    در کانادا فارغ التحصیلانی که لیسانس علوم آزمایشگاه پزشکی (BMLSc) دریافت می‌کنند، می‌توانند در شاخه‌های مرتبط و در مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکترای تخصصی (Ph.D) ادامه تحصیل دهند.

    از رشته‌های مرتبط با علوم آزمایشگاهی می‌توان به، بیوشیمی، خون‌شناسی، ایمنی‌شناسی، باکتری‌شناسی، میکروب‌شناسی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناس، قارچ‌شناسی، سم‌شناسی، یبو تکنولوژی و… اشاره کرد.

    متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی این رشته را دارند، می‌توانند برای medical diagnostic sciences یا علوم تشخیص پزشکی و رشته‌هایی همانند پاتولوژی و … اقدام کنند.

    جستجوی رشته و دانشگاه درکانادا + پذیرش رایگان

    سرچ گوگل جواب نمیده! ابزار قدرتمند اسمارت سرچ را امتحان کنید.

    همه آنچه برای انتخاب رشته با توجه به شرایط شما نیاز است را در اسمارت سرچ آماده کرده‌ایم. فقط ۶۰ ثانیه زمان بگذارید، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، یک سورپرایز بزرگ خواهید داشت. تمامی رشته های منطبق با شرایط شما را برای تحصیل در کانادا و استرالیا پیدا می کنیم.

    میانگین درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

    میانگین درآمد یک متخصص علوم آزمایشگاهی در کانادا طبق گزارش سایت  neuvoo، در حدود ۸۴ هزار دلار کانادا در هرسال و یا ۴۳ دلار کانادا در هر ساعت است.

    البته باید گفت که وضعیت درآمد یک متخصص تازه‌کار با یک متخصص باتجربه، طبیعتاً متفاوت خواهد بود. درآمد یک متخصص علوم آزمایشگاهی تازه‌وارد، تقریباً ۴۵ هزار دلار کانادا در هرسال است

    این در حالی است که درآمد متخصصان باتجربه در رشته علوم آزمایشگاهی در کشور کانادا، چیزی معادل ۱۱۲ هزار دلار کانادا در سال است.

    در قسمت بعد، میانگین درآمد رشته علوم آزمایشگاهی در برخی از استان ‌های کانادا مشخص شده است.

    استان نوااسکوشیا

    ۳۱۸٬۷۱۹

    دلار در سال

    استان آلبرتا

    ۷۱٬۷۸۰

    دلار در سال

    استان اونتاریو

    ۶۹٬۵۱۸

    دلار در سال

    استان بریتیش کلمبیا

    ۶۵٬۰۷۲

    دلار در سال

    استان کبک

    ۵۳٬۰۱۱

    دلار در سال

    استان ساسکچوان

    ۵۰٬۱۶۳

    دلار در سال

    استان مانیتوبا

    ۳۵٬۴۰۷

    دلار در سال

    بهترین استان‌ها برای تحصیل در علوم آزمایشگاهی در کانادا

    استان نوااسکوشیا با درامد سالانه ۳۱۸ هزار دلار، به یک مقصد ایده آل برای دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی تبدیل شده است. استان‌های انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک نیز در ردیف بهترین استان‌های کانادا، برای تحصیل علوم آزمایشگاهي شناخته‌شده‌اند.

    نیاز مبرم کانادا به متخصصان در رشته علوم آزمایشگاهی، باعث شده این رشته در بسیاری از استان‌ها بازار کار خوبی داشته باشد. تنها کافی است متقاضی استانداردهای لازم جهت کار در کانادا را داشته باشد. در این صورت میتواند به‌عنوان تکنسین علوم آزمایشگاهی یا اصطلاحاً MLT در بیشتر مراکز مرتبط مشغول به کار بشود.

    شاید در ابتدا، کار خود را در با درآمد کم آغاز کنید؛ اما پس از کسب تجربه در این مسیر، مسلماً به درامدهای بالاتر خواهید رسید.

    طول دوره رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا

    تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کانادا عموما در قالب ۷ ترم صورت می‌گیرد که، دو ترم آن به‌صورت کارآموزی و عملی است. دروس پایه پزشکی و همچنین دروس تئوری و عملی، طبق استانداردهای جهانی در مدت ۴ سال به دانشجویان ارائه می‌شود.

    طول دوره تحصیلی رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه ها و کالج‌های کانادا ۴ تا ۵ است.

    مهاجرت کارشناسان علوم آزمایشگاهی به کانادا

    کانادا یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت کارشناسان رشته علوم آزمایشگاهي است. البته ناگفته نماند که تطبیق مدارک تحصیلی رشته‌های مرتبط با پزشکی، در این کشور بسیار دشوار است.

    کارشناسان علوم آزمایشگاهی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید علاوه برگذراندن آزمون معادل‌سازی مدرک، در دوره‌های تکمیلی که به‌صورت اجباری برگزار می‌شودنیز شرکت کنند.

    طبیعتاً برای ورود به بازار کار در این رشته، به مدارک زبان معتبر همچون آیلتس نیاز است.

    برای کار در استانی همچون کبک که زبان‌اصلی آن فرانسوی است، تسلط به این زبان و داشتن مدرک فرانسوی الزامی است.

    متقاضیان برای ورود به بازار کار کانادا، باید از کشور مبدأ با کارفرمایان بخش بهداشت و سلامت کانادا مکاتبه کنند. سپس مدارک و رزومه کاری خود را ارسال کنند. در صورت واجد شرایط بودن، برای مصاحبه شغلی آنلاین دعوت خواهند شد.

    در طول مصاحبه، متقاضیان باید بتوانند کارفرمای خود را مجاب کنند تا بتوانند پیشنهاد کاری دریافت کنند.

     

    کلام پایانی

    خب عزیزان، ما در این برگه یک سری اطلاعات اولیه و جزئیات مهم در خصوص تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا را خدمتتان ارائه کردیم. به‌قول‌معروف آنچه شرط بلاغ بود را با شما گفتیم. امیدوارم مطالب مفید بوده و مبحثی ناگفته باقی نمانده باشد.

    اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل علوم آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کانادا هستید اما نمی‌دانید چطور در این مسیر گام بردارید، توصیه می‌کنم به وب‌سایت هوشمند اسمارت اپلای مراجعه کنید.

    شما با تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی رایگان، اطلاعات اولیه را در اختیار کارشناسان ما قرار می‌دهید. آنها با بررسی اطلاعات ارائه‌شده در فرم و با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارند، شما را در رسیدن به هدفتان یاری می‌کنند. پس به ما اعتماد کنید.

    سوالات رایج

    اتمام دوره دبیرستان با معدل B + یا حداقل معدل C، پاس کردن برخی از دروس ازجمله زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات در مقطع دبیرستان و کسب نمرات درحدنصاب دانشگاه

    بله. در برخی از دانشگاه ها دانشجو موظف است قبل از ورود به رشته، به مدت یک سال تحصیلی دوره‌های میکروبیولوژی، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی و آمار را بگذراند.

    هزینه ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در کانادا از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متغیر است.

    از ۱۷ هزار دلار تا ۳۶ هزار دلار در سال متغیر است.

    ۴ تا ۵ سال

    بله. به دلیل کمبود نیروی متخصص در رشته علوم آزمایشگاهی، این کشور به متخصصین این رشته نیاز دارد.

    میانگین درآمد یک متخصص حدود ۸۴ هزار دلار کانادا در هر سال و یا ۴۳ دلار کانادا در هر ساعت است.

    بله. دانشجوها باید هفته‌ای حدود ۳۰ ساعت در کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه حضورداشته باشند.

    بله. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌های کانادا کمک هزینه های ‌تحصیلی و بورسهای متنوعی برای دانشجویان خارجی دارند.

    نوااسکوشیا، انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک