ویزای تحصیلی نیوزلند

  • شرایط ویزای تحصیلی نیوزلند

در بسیاری از کشورهای جهان، برای تحصیل به ویزای تحصیلی نیاز است. نیوزلند با داشتن یک سیستم آموزش عالی، مدارک معتبر بین‌المللی، فرصت‌های تحقیقاتی کافی و کیفیت زندگی بی‌نظیر، یکی از مقاصد برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل دارند.

در این مقاله به معرفی ویزای تحصیلی نیوزلند و شرایط اخذ آن برای دانشجویان ایرانی می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

شرایط ویزای تحصیلی نیوزلند

اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در نیوزلند تحصیل کنید، به ویزای دانشجویی نیاز دارید. دریافت ویزای تحصیلي هر کشوری شرایط خاصی دارد که نیوزلند هم از این قاعده مستثنی نیست. اولین شرط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند، گرفتن پذیرش از یکی از مؤسسات یا دانشگاه‌ها یا مدارس مورد تأیید وزارت آموزش‌وپرورش نیوزلند است.

سایر شرایط عبارتند از:

  • داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی (حداقل 15,000$ نیوزلند در سال)
  • تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه
  • داشتن تمکن مالی برای بازگشت به وطن
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • تضمن محل اقامت در نیوزلند ( افراد زیر 18 سال) 
  • گواهی سلامت و عدم سوءپیشینه

خب حالا که با شرایط آشنا شدید، بد نیست ادامه مطالب را با مزایای ویزای تحصیلی نیوزلند ادامه بدهیم.

9 مزیت ویزای تحصیلی نیوزلند

دریافت ویزای تحصیلي نیوزلند و تحصیل در این کشور مزایای زیادی را به همراه دارد که ما در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. فرصت تحصیل در مراکز آموزشی معتبر و بین‌المللی

به‌طورکلی، مراکز آموزشی در نیوزلند از شهرت بالایی برخوردار هستند. همه مؤسسات آموزش عالی نیوزلند در رتبه‌بندی بهترین‌های جهان قرار دارند. گفتنی است که هشت دانشگاه نیوزلند:

دانشگاه اوکلند (Auckland University)

دانشگاه اوتاگو (University of Otago)

دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

دانشگاه وایکاتو (Waikato University)

دانشگاه مسی ( University of Massey)

دانشگاه لینکلن (Lincoln University)

دانشگاه تکنولوزی اوکلند (Auckland University of Technology) در بسیاری از رتبه‌بندی معتبر جهان و وزارت علوم ایران جزو بهترین دانشگاه‌ها هستند.

2. فرصت کار هم‌زمان با تحصیل

دانشجویان ذر طول تحصیل، مجاز هستند با ویزای دانشجویی به‌صورت پاره‌وقت و حداکثر 20 ساعت در هفته و در طول تابستان و تعطیلات به‌صورت تمام‌وقت و حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنند.

3.دریافت بورس تحصیلی

دانشجوهای بین‌المللی این فرصت را دارند که از طیف گسترده‌ای از بورس‌های تحصیلی موجود در کشور نیوزلند بهره‌مند شوند. بورسیه‌ها تحصیلی به کاهش هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی کمک می‌کنند.

4. تحصیل در محیطی ایمن و مطمئن

باتوجه‌به پایین بودن میزان جرم و جرائم در نیوزلند، این کشور به یک مقصد امن و ایمن برای تحصیل شناخته‌شده است. این کشور در شاخص صلح جهانی (Global Peace Index) رتبه 2 را به خود اختصاص داده است.

5. تحصیل در کشوری با آب‌وهوای خوب

نیوزلند دارای یکی از بهترین آب و هواهای جهان است. همچنین طبیعت عالی و بکری دارد. افرادی که با سرمای زیاد یا گرمای زیاد مشکل دارند، می‌توانند در این کشور با آب‌وهوای اقیانوسی و معتدل تحصیل کنند.

6. دریافت ویزای کار پس ازتحصیل

پس از اتمام تحصیلات و در صورت داشتن مدرک تحصیلی قابل قبول، می‌توانید برای دریافت ویزای کار اقدام کرده و به مدت 1 تا 3 سال در این کشور بمانید و کار کنید. 

7. دریافت اقامت نیوزلند

پس از تحصیل در نیوزلند میتوانید از طرق مختلف ازجمله، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، ازدواج با یک شهروند نیوزلندی و یا سرمایه گذاری در این کشور نسبت به دریافت اقامت دلئم اقدام کنید.

8. حداقل الزامات ورود به دانشگاه

دانشگاه‌های نیوزلند برای بسیاری از رشته‌ها حداقل شرایط ورودی را دارند. نکته مثبت این است که برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌ها اعم از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دوره‌های دیپلما در نیوزلند، رقابت زیادی وجود ندارد، به همین دلیل دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی با حداقل نمره قبولی و نمره متوسط در آنجا تحصیل کنند.

9. عدم محدودیت سنی

خوشبختانه برای اخذ ویزای دانشجویی نیوزلند و تحصیل در این کشور هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و با هر سن و تابعیتی می‌توانید برای تحصیل در نیوزلند اقدام کنید.

خب مزایای ویزای تحصیلي نیوزلند را هم خدمتتان معرفی کردیم. حالا برویم و با انواع ویزای تحصلی نیوزلند آشنا بشویم.

انواع ویزای تحصیلی نیوزلند

ویزای تحصیلی نیوزلند انواع مختلفی دارد. در این بخش سه ویزای مهم تحصیلی کشور نیوزلند را معرفی می کنیم.

  • ویزای تحصیلی با پرداخت هزینه : مهم‌ترین ویزای تحصیلی نیوزلند است که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. برای تحصیل بیش از سه ماه در نیوزلند، باید این ویزا را دریافت کرد. با این ویزا میتوانید حداکثر به مدت چهار سال در یک رشته تاییدشده تحصیل کنید.
  • ویزای تحصیلی فرزند وابسته: افرادی که انواع خاصی از ویزاهای کار و ویزای تحصیلی داشته باشند، فرزندان وابسته آنها (زیر 19 سال) می توانند برای ویزای تحصیلی درخواست دهنذ تا به آنها اجازه داده شود در حالی که والدینشان در نیوزلند کار می کنند یا تحصیل می کنند، به مدرسه بروند. با این فرزندان مانند دانش آموزان بومی نیوزلند رفتار می شود. این بدان معناست که برای رفتن به مدرسه ابتدایی یا متوسطه دیگر مجبور به پرداخت شهریه نیستند.
  • ویزای تحصیلی Pathway : این ویزا مخصوص دانشجویانی است که دو یا سه دوره تحصیلی پی‌درپی را در نیوزلند طی می‌کنند. به عنوان مثال، می توانید یک دوره زبان انگلیسی و سپس تحصیلات پیش دانشگاهی  و سپس یک دوره دانشگاهی لیسانس را همه با یک ویزا pathway بگذرانید.

 ویزای تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های نیوزلند دوره‌های کارشناسی بسیاری را ارائه می‌دهند که پذیرش در این دوره‌ها دشوار نیست. حداقل نمره زبان موردنیاز برای کارشناسی 6 بوده و معدل دیپلم شما باید 60 از 100 باشد. پس الزامات ورود به این دوره سخت نیست و با داشتن مدارک لازم و کافی، می‌توان ویزای دانشجویی نیوزلند در مقطع کارشناسی کسب کرد. طول این دوره در نیوزلند معمولاً 3 سال است.

ویزای تحصیلی نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

برای کسب ویزای دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی مرتبط با معدل 70 از 100 و نمره آیلتس 5/6 داشته باشید. دریافت این ویزا برای برخی از رشته ها ملزم به داشتن حداقل دو سال شغل مرتبط نیز می‌باشد. هزینه این دوره در نیوزلند نسبتاً گران است و ممکن است این مقطع تا سه سال طول بکشد.

 ویزای تحصیلی نیوزلند در مقطع دکتری

برای کسب ویزای تحصیلی برای دکترا، باید ابتدا یک سوپروایزر پیدا کنید تا با رشته و حوزه تحقیقاتی موردنظر شما مطابقت داشته باشد، سپس باید با او مکاتبه کرده و درنهایت پس از گرفته تأییدیه اولیه از سوپروایزر، از دانشگاه نامه پذیرش بگیرید. سپس می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. حداکثر مدت این دوره 4 سال است.

4 مرحله اصلی دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

مراحل اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند تقریباً مشابه با کشورهای دیگر است که اگر با آگاهی طی شوند، به نتیجه خواهند رسید. نگران این مسیر پر فراز و نشیب نباشید. مشاورین تحصیلی اسمارت اپلای از اولین مرحله تا آخرین مرحله همراه با شما خواهند بود و با تجربه‌ای که در اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند دارند، راه را به‌خوبی به شما نشان خواهند داد.

و اما مراحل:

       1. انتخاب رشته و دانشگاه

همانطور که در بحث شرایط گفتیم، اولین مدرکی که نیاز است، گرفتن پذیرش از یکی از مؤسسات یا دانشگاه‌های مورد تأیید می‌باشد. برای انتخاب رشته و دانشگاه، سایت اسمارت اپلای کار شما را بسیار راحت کرده است. کافی است به صفحه اسمارت سرچ وب‌سایت رفته و شرایط خود را وارد کنید و سپس دکمه جستجوی هوشمند را بزنید. از بین دانشگاه‌هایی که برای شما پیشنهاد می‌شود، بر اساس علاقه و بررسی‌های خود، مواردی را انتخاب کنید.

       2. مشورت با کارشناسان تحصیلی

پس از انتخاب رشته و دانشگاه، در مورد آنها با کارشناسان تحصیلی اسمارت اپلای مشورت کرده و جلسه‌ای در این زمینه داشته باشید. در این جلسه باتوجه‌به شرایط شما و نظر تخصصی کارشناسان، بهترین گزینه‌ها انتخاب می‌شوند.

       3. اقدام برای اخذ پذیرش

در این مرحله، کارشناسان ما مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش ازجمله ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات، نمره زبان و رزومه تحصیلی و … را به شما اعلام کرده و پس از دریافت مدارک از شما، آنها را به دانشگاه‌های مربوطه ارسال می‌کنند.

       4. اخذ ویزای دانشجویی

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه موردنظر، مدارکی که برای دریافت ویزای دانشجویی موردنیاز است به شما اطلاع داده می‌شود. کارشناسان ما برای تکمیل این مدارک و اطمینان از کامل بودن پرونده، به شما کمک کرده و آنها را بررسی خواهند کرد و سپس پرونده شما به اداره مهاجرت نیوزلند ارسال خواهد شد. پس از دریافت ویزا نیز برای اعزام دانشجو خدمت‌رسانی خواهد شد.

برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به چه مدارکی نیاز داریم؟

دریافت ویزای تحصیلي نیوزلند نیز همانند ویزای تحصیلی سایر کشورها مستلزم ارائه مدارک است. مدارک به شرح زیر است:

  • فرم‌های تکمیل و امضا شده
  • مدارک پرداخت هزینه اپلیکیشن
  • نامه پذیرش تحصیلی: دریافت پذیرش می‌تواند از یک مدارس ابتدایی یا متوسطه یا مراکز آموزش عالی ازجمله دانشگاه و کالج باشد. این مؤسسات باید مورد تایید وزارت آموزش‌وپرورش نیوزلند باشند.
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، کارت ملی و شناسنامه
  • مدرک زبان موردنیاز

در جدول زیر حداقل نمره آیلتس برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند مشخص شده است.

دوره/ مقطع آموزشیحداقل نمره آیلتسحداقل الزامات تحصیلی
دیپلما5/5 (هیچ مهارتی کمتر از 5 نباشد)گذراندن 12 سال تحصیلی با حداقل معدل 50-60%
کارشناسی 6 (ِهیچ مهارتی کمتر از 5/5 نباشد)گذراندن 12 سال تحصیلی با حداقل معدل 60%
Graduate Diploma6 (ِهیچ مهارتی کمتر از 5/5 نباشد)داشتن مدرک کارشناسی با حداقل معدل 55-60%
Post-graduate Diploma6 (ِهیچ مهارتی کمتر از 6 نباشد)
داشتن مدرک کارشناسی با حداقل معدل 60%
کارشناسی ارشد6 (ِهیچ مهارتی کمتر از 6 نباشد)
توجه داشته باشید که برخی از رشته های ارشد به حداقل نمره 7 نیاز دارید.
مدرک کارشناسی با حداقل معدل 70%
  • اصل دانشنامه هر مقطع و ریز نمرات و ترجمه آنها
  • مدارک اثبات تمکن مالی (هزینه‌های زندگی، شهریه دانشگاه، بازگشت به کشور خود)
  • سند ازدواج در صورت تأهل
  • عکس مورد تأیید: برای اپلیکیشن آنلاین یک عکس و برای اپلیکیشن کاغذی دو عکس موردنیاز است که سایز و نوع آن باید حتماً طبق الزاماتی باشد که توسط وزارت مهاجرت نیوزلند تعیین شده است.
  • نتایج آزمایش‌های پزشکی: ممکن است نیاز باشد برای اثبات سلامتی خود، عکس‌برداری از قفسه سینه یا معاینه پزشکی یا هر دو انجام شود.
  • گواهی عدم سوءپیشینه و ترجمه آن برای افراد بالای 17 سال
  • کاورلتر (Cover letter) یا انگیزش نامه تحصیلی (SOP)
  • بیمه درمانی یا مسافرت: شما باید در تمام طول تحصیل دارای بیمه درمانی و مسافرت باشید. برخی دانشگاه‌ها خود برای دانشجویان بیمه فراهم می‌کنند. دانشجویان دکتری به بیمه نیاز ندارند.
  • مدارک سابقه کاری (برای دوره‌ها و رشته‌هایی که به سابقه کار نیاز دارند.)
  • مدارک برای تضمین محل اسکان برای افراد زیر 18 سال

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزلند

حالا که بحث تمکن مالی در مدارک ها پیش آمد شاید بد نباشد این موضوع را به طور مفصل بررسی کنیم. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی نیوزلند شامل سه نوع هزینه می‌شود.

  1. تمکن مالی برای پرداخت شهریه

شهریه دانشگاه‌ها باتوجه‌به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. شهریه سالانه دانشگاه‌ها برای دوره کارشناسی بین 27 تا 36 هزار دلار نیوزلند و برای دوره کارشناسی ارشد بین 27 تا 45 هزار دلار نیوزلند است. البته هزینه رشته‌های خاص مانند پزشکی بیشتر است. شهریه دوره دکتری کمتر و در حدود 6500 تا 10000 هزار دلار نیوزلند است. مدارک شما باید نشان دهد که پول کافی برای پرداخت این هزینه‌ها دارید.

  1. تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی

حداقل تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی در نیوزلند، داشتن  15,000$ نیوزلند برای یک سال یا مقدار 1250 دلار برای هر ماه (اگر دوره تحصیلی کمتر از 36 ماه است) می‌باشد. البته ممکن است هزینه‌های زندگی بیشتر از این مقدار باشد. مدارک شما باید ثابت کند که این مقدار پول در دسترس شما است.

  1. تمکن مالی برای بازگشت

یکی از عوامل مهم اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند اثبات بازگشت به کشور می‌باشد. برای این کار یا باید بلیت بازگشت خود را ارائه دهید، یا مدارکی ارائه دهید که شما به‌غیراز پول شهریه و هزینه زندگی، پول کافی برای خرید بلیت را دارید.

آیا بدون مدرک زبان هم میتوانیم ویزای تحصیلی نیوزلند را بگیریم ؟

گفتیم که یکی از شرایط تحصیل در نیوزلند و دریافت ویزای تحصیلی این کشور داشتن مدرک زبان برای اثبات مهارت های زبانی است. حالا سوال اینجاست که آیا بدون مدرک زبان هم میتوانیم ویزای تحصیلی نیوزلند را بگیریم یا خیر.

پاسخ صریح و کوتاه، بله است اما به شرط ها و شروط ها. اگر دانشجو بتواند یکی از مدارک زیر را ارائه کند، نیازی به اثبات مهارت های زبانی ندارد.

  • اگر متقاضی دوره چهار ساله دبیرستان را در یکی از دبیرستانهای انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد، از ارائه مدرک معاف است.
  • اگر متقاضی در یکی از دانشگاه های اروپایی تحصیل کرده باشد، نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد.
  • اگر متقاضی در یکی از کشورهای انگلیسی زبان متولد شده باشد و زبان مادری او انگلیسی باشد، نیاز به اثبات مهارت زبانی ندارد.
  • اگر دانشجو بتواند مصاحبه تعیین سطح اداره مهاجرت نیوزلند را با موفقیت بگذراند، از ارائه مدرک زبان انگلیسی معاف خواهد بود.

برای ویزای تحصیلی نیوزلند چقدر باید هزینه کرد؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک کشور برای تحصیل، بحث هزینه‌های آن می‌باشد. هزینه‌های ویزای تحصیلی نیوزلند شامل هزینه‌های زیر می‌باشد:

هزینه اپلیکیشن ویزای تحصیلی نیوزلند برای دانشجویان ایرانی به صورت آنلاین 246$ (NZD) و به صورت کاغذی 148یورو است. هزینه مرکز دریافت خدمات برای درخواست آنلاین 80 یورو و برای درخواست کاغذی 103یورو است.

این هزینه‌ها غیرقابل‌بازگشت هستند.

مدت‌زمان صدور ویزای تحصیلی نیوزلند

مدت‌زمان اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند متغیر بوده و به طور میانگین بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد. این پروسه در اپلیکیشن‌های آنلاین حداقل 20 روز و اپلیکیشن‌های کاغذی بین 5 تا 6 هفته طول بکشد.

در زمان‌های شلوغ‌کاری این مدت تا 3 یا 4 ماه نیز افزایش پیدا می‌کند. البته این کاملاً بستگی به شرایط نیز دارد. در جدول زیر می‌توانید بازه زمانی که 90 درصد از اپلیکیشن‌ها در سه‌ماهه اول سال 2021 پاسخ داده شوند را ببینید.

مدت‌زمان رسیدگی به 90 درصد اپلیکیشن‌هاانواع ویزای تحصیلی
45 روزویزای مدارس
52 روزموسسات فناوری و پلی تکنیک
58 روزموسسات آموزش خصوصی
61 روزویزای دانشجویی

ویزای تحصیلی کشور نیوزلند چقدر اعتبار دارد؟

مدت اعتبار ویزای تحصیلی در نیوزلند معمولاً به طول دوره تحصیلی در دانشگاهی بستگی دارد. این مدت می‌تواند تا حداکثر 4 سال باشد.

همین 5 دلیل برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی نیوزلند کافی است

خب رسیدیم به یکی از بحث های مهم مقاله؛ یعنی ریجکت شدن ویزای تحصیلی. ریجکت شدن یا به عبارتی رد شدن ویزای تحصیلی یکی از اتفاقاتی است که ممکن است برای هر متقاضی پیش بیاید. رد شدن ویزای دانشجویی نیوزلند می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد، در ادامه به 5 دلیل ریجکت شدن ویزای تحصیلی در کشور نیوزلند می پردازیم.

1- عدم اثبات تمکن مالی: همان‌طور که گفته شد شما باید اثبات کنید که تمکن مالی برای پرداخت شهریه، هزینه‌های زندگی و بازگشت به کشور خود را دارید. حال اگر به هر دلیلی محل تأمین این هزینه‌ها کاملاً شفاف نباشد یا نتوانستید این مورد را اثبات کنید، ممکن است با ویزای تحصیلی شما موافقت نشود.

2- ناتوانی در اثبات عدم سو پیشینه: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند این است که از نظر دولت نیوزلند، شما فردی با شخصیت و نیت خوب باشید. ممکن است به هر دلیلی، این نکته اثبات نشود و باعث ریجکت شدن ویزای شما بشود.

به طور مثال اگر شما قبلاً از کشور دیگری دیپورت شده باشید یا اگر آنها احساس کنند که شما تهدیدی برای عموم یا کشور آنها هستید، ممکن است ویزای شما رد شود.

3- انتخاب دوره تحصیلی نامناسب: اولین مرحله دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند، انتخاب دوره و دانشگاه است. اگر شما دوره مناسب یا مرتبط را انتخاب نکنید یا نتوانید اثبات کنید که چرا و به چه دلیل این دوره، این دانشگاه یا این کشور را انتخاب کرده‌اید، می‌تواند باعث رد شدن ویزای شما شود.

4- عدم اثبات بازگشت به کشور خود بعد از تحصیلات: اگر نتوانید با دلایل قانع کننده، اثبات کنید که بعد از اتمام تحصیلات قصد بازگشت به کشور خود را دارید ممکن است درخواست ویزای شما رد شود. شما باید این اطمینان را به آفیسر پرونده بدهید که فقط قصد تحصیل دارید.

5- اطلاعات و مدارک ناکافی یا نادرست: اگر هر یک از مدارک شما ناقص باشد یا با معیارهای وزارت مهاجرت نیوزلند سازگار نباشد یا اطلاعات داده شده نادرست بوده و یا حداقل الزامات را نداشته باشد، ممکن است ویزای شما ریجکت شود.

اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی نیوزلند

اگر بنا به هر دلایلی ویزای دانشجویی شما ریجکت شد نگران نباشید. این تمام داستان نیست. بالاخره هر مشکلی ممکن است راه چاره ای هم داشته باشد. خیلی ها از ما سوال میکنند که آیا درصورت ریجکت شدن ویزا میتوانند اعتراض کنند و درخواست بررسی مجدد بدهند یا خیر؟

اگر با ویزای تحصیلی شما موافقت نشد، اگر شما در خارج نیوزلند باشید، حق اعتراض ندارید. بهتر است از دلیل ریجکت شدن ویزای خود مطلع شوید و سپس با رفع آن و انجام تغییراتی، دوباره برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنید.

اما اگر در نیوزلند باشید، می‌توانید تا 14 روز پس از دریافت جواب ویزا، درخواست بررسی مجدد پرونده خود را بدهید. برای این کار فرم خاصی وجود ندارد و باید نامه‌ای بنویسید و دلایل خود را برای بررسی مجدد توضیح دهید و به همراه مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه مربوطه، به اداره مهاجرت بفرستید.

ویزای همراه تحصیلی نیوزلند

همین ابتدا باید اشاره کنیم که امکان دریافت ویزای همراه از طریق ویزای دانشجویی نیوزلند بسیار بسیار پایین است. برای همراه باید به‌صورت جداگانه درخواست ویزای تحصیلی یا کار کرد. البته در شرایط خاصی می‌توان درخواست ویزای همراه ویزای تحصیلی کرد که شامل شرایط زیر است:

الف)  تحصیل در سطح 7 یا 8 در لیست کمبود مهارت بلندمدت مهاجرت نیوزلند، یا

ب) تحصیل در سطح 9 یا 10 (کارشناسی ارشد یا دکترا)

اگر دوره تحصیلی شما در هیچ‌یک از این دسته‌ها قرار نگیرد، همراه شما باید به طور جداگانه برای خود درخواست ویزا کند، به‌عنوان‌مثال تحت طرح ویزای مهارت‌های ضروری یا گروه مهاجران ماهر.

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی نیوزلند

خب حالا تصور میکنیم که ویزای تحصیلی نیوزلند را گرفتید و وارد خاک این کشور شده اید. بعد از گذشت مدت زمان کوتاه، وقتی با قیمتهای دلاری روبرو می شوید تازه متوجه می شوید که برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی باید به فکر کار دانشجویی باشید.

شما با دریافت ویزای تحصلیی نیوزلند میتوانید در طول تحصیل و با توجه به شرایط مندرج در ویزا مشغول به کار بشوید. در مورد کار دانشجویی چند تا بحث مطرح میشود: ساعت کار، میزان درآمد و نحوه پیدا کردن کار دانشجویی.

چند ساعت در هفته می‌توانیم به‌عنوان دانشجو کار کنیم؟

ویزای دانشجویی نیوزلند معمولاً به دانشجویان تمام‌وقت این امکان را می‌دهد که در طول سال تحصیلی حداکثر 20 ساعت در هفته و در تعطیلات تابستان حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنند. این مورد هم در دانش‌آموزان دبیرستان و هم برای دانشجویان کالج و کارشناسی صدق می‌کند. محدودیتی برای ساعات کار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تحقیقی وجود ندارد.

میزان حقوق و مالیات کار دانشجویی

حقوق حداقل کار دانشجویی در نیوزلند $14.75 در ساعت (قبل از مالیات) تعریف شده است، هرچند ممکن است بیش از این نیز درآمد داشته باشید. همچنین برای تعطیلات سالانه و عمومی و مرخصی به شما حقوق داده می‌شود.

گفتنی است که دانشجویان در نیوزلند باید مالیات نیز پرداخت کنند. اگر درآمد سالانه دانشجو کمتر از 14000 دلار نیوزلند باشد، نرخ مالیات برای او 5/10٪ است. اخذ شماره مالیاتی (IRD) نیز ضروری است.

از کجا کار دانشجویی پیدا کنیم؟

برای پیداکردن کار دانشجویی، برخی از مؤسسات و دانشگاه کارهای پاره‌وقت به دانشجویان ارائه می‌دهند. سایت‌ها کاریابی مختلفی نیز برای پیداکردن شغل دانشجویی وجود دارد مانند سایت trademe.co.nz سازمان جستجوی کار دانشجویی (Student job search) نیز یک سازمان ملی است که به دانشجویان در یافتن کارهای پاره‌وقت در سراسر نیوزلند کمک می‌کند.

همانطور که میدانید با داشتن کار دانشجویی در زمان تحصیل در نیوزلند، هم می‌توانید بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنید و هم با افراد جدید و فرهنگ این کشور آشنا شوید. مهمتر از همه این یک فرصت عالی برای ارتقای مهارت های زبان انگلیسی است.

ویزای تحصیلی نیوزلند و شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل

تا به ایجای مقاله بیشتر به شرایطی اشاره کردیم که مربوط به اخذ ویزای تحصیلي و دوره تحصیلی در نیوزلند هستند. خیلی ها دوست دارند بدانند که آیا بعد از اتمام تحصیل میتوانند در این کشور بمانند و به کار و زندگی ادامه بدهند یا خیر.

ببینید دوستان، شما بعد از اتمام تحصیل می‌توانید برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنید و بسته به انتخاب رشته تحصیلی، تا سه سال در نیوزلند کار کنید.

نکات مهم مرتبط با ویزای پس از تحصیل در نیوزلند

  • این ویزا، ویزای کار آزاد است، به این معنی که تقریباً قادر خواهید بود برای هر کارفرمایی در نیوزلند کار کنید و ویزای شما به یک شغل یا مکان خاص محدود نخواهد بود.
  • مدت این ویزا، بسته به اینکه چه مدرکی کسب می‌کنید و کجا تحصیل می‌کنید، به مدت یک، دو یا سه سال اعطا می‌شود.

به طور مثال اگر شما در شهر اوکلند تحصیل‌کرده باشید و دارای مدرک لیسانس سطح 7 یا بالاتر باشید، می‌توانید برای ویزای کار آزاد 3 ساله درخواست دهید. شریک زندگی شما نیز می‌تواند برای ویزای کار اقدام کند و فرزندان وابسته شما می‌توانند مانند دانش‌آموزان نیوزلندی بدون هزینه تحصیل کنند.

شما فقط یکبار می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید، مگر این‌که مدرک سطح بالاتری از سطح قبلی کسب کرده باشید.

ویزای تحصیلی نیوزلند و شرایط مهاجرت و اقامت پس از تحصیل

بسیاری از افراد اصولا با هدف دریافت اقامت دائم نیوزلند، برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام میکنند. دریافت اقامت پس از تحصیل در نیوزلند کار غیرممکنی نیست اما شرط و شروط دارد و به چند طریق امکان پذیر است.

  • دریافت ویزای کار

اگر شما بتوانید بعد از فارغ التحصیلی، ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنید شانس گرفتن اقامتتان بیشتر میشود.

  • ازدواج با یک شهروند نیوزلندی

فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کالجهای نیوزلند میتوانند از طریق ازدواج با یک شهروند نیوزلندی و یا فردی که دارای اقامت دائم این کشور است، برای اخذ اقامت نیوزلند اقدام کنند. برای دریافت این نوع ویزا الزامات خاصی وجود دارد. سلط به زبان انگلیسی ضروری است.

گفتنی است که اقامت در این حالت، موقت است. اما پس از گذشت سه سال ازدواج و در صورت تداوم زندگی مشترک فرد میتواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند. در طول این سه سال فرد می تواند در نیوزلند تحصیل و یا کار کند .

  • سرمایه گذاری در نیوزلند

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت پس از تحصیل در نیوزلند، سرمایه گذاری در این کشور است. دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیوزلند میتوانند پس از اتمام تحصیلات و در صورت داشتن سرمایه کافی، در این کشور سرمایه گذاری و کار آفرینی کنند.

بد نیست بدانید که شرط درخواست تابعیت، حداقل 5 سال اقامت در نیوزلند است. در این بازه زمانی، شما میتوانید هرساله فقط برای مدت کوتاهی از نیوزلند خارج شوید؛ بنابراین شما باید حداقل در 1350 روز و در هر 5 سال حداقل 240 روز با ویزای اقامت در نیوزلند حضور داشته باشید.

حداقل امتیازات اقامت دائم (PR) برای کشور نیوزلند 100 است که برخی از عوامل گرفتن امتیاز شامل سن، داشتن اعضای خانواده در نیوزلند، شغل شما، سابقه کار قبلی، گرفتن مدرک کارشناسی ارشد از این کشور می‌باشند.

برخی از الزامات اساسی برای درخواست اقامت دائم در نیوزلند عبارت‌اند از:

  • سن یک مهاجر باید کمتر از 55 سال باشد.
  • دانشجوی مهاجر تسلط خوبی به زبان انگلیسی در خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن داشته باشد.
  • مهاجر باید ازنظر سلامتی در شرایط خوبی باشد.
  • دانشجوی مهاجر پیشنهاد کاری (برای ویزای کار) داشته باشد.
  • مهاجر باید به‌وضوح قصد ماندن در این کشور را داشته باشد.

جستجوی رشته و دانشگاه +‌ پذیرش رایگان

در 60 ثانیه

جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه مورد نظر شما و تطبیق رشته‌های مطلوب + اخذ پذیرش رایگان

اسمارت اپلای

آیا می توان با ویزای تحصیلی نیوزلند، بورسیه تحصیلی هم گرفت؟

گرفتن ویزای تحصیلي نیوزلند به همراه بورسیه تحصیلی، دشوار است. برخی از دانشگاه‌های نیوزلند بورسیه‌های مختلفی ارائه می‌دهند که اکثر این بورسیه‌ها متعلق به افرادی است که بالاترین سطح علمی را داشته باشند. البته باید گفت که این بورسیه‌ها تنها می‌توانند بخشی از هزینه‌های موردنیاز را پوشش دهند و قادر به پوشش همه هزینه‌های یک دانشجو نیستند.

  1. بهره‌مند شدن از استانداردهای جهانی درزمینهٔ آموزش
  2. نداشتن محدودیت سنی برای اخذ ویزا
  3. امکان دریافت ویزای کار پس از تحصیل
  4. اخذ مدرک تحصیلی بین‌المللی
  5. امکان داشتن کاردانشجویی بعدازتحصیل
  6. اجازه‌ی اقامت به همسر و فرزندان
  7. امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل

اهمیت حضور وکیل در ویزای تحصیلی نیوزلند

دریافت ویزای تحصیلی یک پروسه پرپیچ و خم و پر فراز و فرود است. همان‌طور که قبلاً گفته شد، ناقص بودن مدارک یا تأیید نشدن آنها، ممکن است باعث رد شدن ویزای تحصیلی شود. اگر این مسیر را آگاهانه و هوشمندانه طی کنید مسلما به نتیجه مثبت خواهید رسید.

در چنین شرایطی، حضور یک وکیل مهاجرتی مجرب میتواند موثر باشد. یک وکیل با تمام قوانین مهاجرتی آشنا است و نامه‌ها یا مدارکی که باید ارسال شوند را به صورتی تهیه می‌کند که شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیلی نیوزلند بسیار بالا برود.

از طرفی یک وکیل می‌تواند در گرفتن ویزای کار و اقامت پس از تحصیل نیز به شما کمک کرده و شانس مهاجرت شما را افزایش دهد.

دریافت مشاوره برای ویزای تحصیلی نیوزلند

در این مقاله با فرایند اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند و مدارک و شرایط آن آشنا شدیم. توصیه میکنیم برای بالابردن شانس پذیرش و گرفتن ویزا با افراد کارشناسان اسمارت اپلای در تماس باشید. برای برقراری ارتباط کافی است وارد سایت شده و فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید. کارشناسان ما بعد از ارزیابی اطلاعات مندرج در فرم، با شما در تماس خواهند بود.

اگر در انتخاب رشته، کالج یا دانشگاه هنوز مردد هستید میتوانید سرچ هوشمند 60 ثانیه ای ما را امتحان کنید.

پس از انتخاب رشته و دانشگاه، اقدامات لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه انجام خواهد شد. خیالتان راحت ما پس از گرفتن پذیرش، در مراحل اخذ ویزا نیز همراه شما خواهیم بود و سعی خواهیم کرد که در کمترین زمان ممکن، ویزای تحصیلی شما را دریافت کنیم.

ویزای تحصیلی نیوزلند و سوالات متداول

دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند نسبت به کشورهایی مانند استرالیا و کانادا، آسان است.

ارزان‌ترین رشته حدود هزار دلار نیوزلند شهریه سالانه نیاز دارد.

بله شما می‌توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید.

حداقل 15 هزار دلار نیوزلند برای هزینه زندگی + شهریه دانشگاه + هزینه بازگشت به کشور خود

حداقل دستمزد ساعتی حدود 20 دلار نیوزلند است.

2 تا 4 ماه

بله. بعد از اتمام ویزای تحصیلی نیوزلند به شما بین 1 تا 3 سال ویزای کار پس از تحصیل می‌دهند.

بله، اما باید برنامه اقامت صحیح طی شود.

در سطح‌های دانشگاهی خاصی می‌توان خانواده را به‌عنوان همراه به نیوزلند آورد.